Bang zijn we vooral.quote:Op woensdag 1 september 2021 19:43 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
We zijn gewoon een dom volkje. Daar, i said it.
Ook dom. In België is alles weer open. Zonder testgeneuzel zag ik net. Waarom kan dat niet in NL?quote:Op woensdag 1 september 2021 19:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bang zijn we vooral.
Doordrenkt van angst.
Daarom moet je dat vooruitzicht niet hebben.quote:Op woensdag 1 september 2021 19:44 schreef quirina het volgende:
Maar ja een koude winter en kinderen thuis met Corona is ook een naar vooruitzicht.
Waarom zijn de maatregelen in sommige landen nog strenger? Waarom zijn bananen krom?quote:Op woensdag 1 september 2021 19:52 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ook dom. In België is alles weer open. Zonder testgeneuzel zag ik net. Waarom kan dat niet in NL?
Maar wat als ze anderen aansteken?! Dat kunnen we niet hebben! Dat iedereen ondertussen wel de kans heeft gehad om zichzelf te vaccineren (risico groepen al helemaal) laten we maar even achterwege. Op welk punt is het wel veilig genoeg om kinderen gewoon naar school te blijven sturen? Als iedereen een vijfde booster heeft ontvangen?quote:Op woensdag 1 september 2021 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat ook niet beter worden als we om de haverklap de kinderen van school halen.
Die vraag gaan we niet beantwoorden. 'quote:Op woensdag 1 september 2021 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Op welk punt is het wel veilig genoeg om kinderen gewoon naar school te blijven sturen?
We niet, het omt wel.quote:Op woensdag 1 september 2021 19:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bang zijn we vooral.
Doordrenkt van angst.
Zeker, maar het is een veelgemaakte fout om te denken dat de R binnen verschillende groepen veel zal verschillen. Dit kan het geval zijn als de groepen of regios niet al te veel met elkaar te maken hebben, maar niet als je het over verschillende leeftijdsgroepen of gevaccineerd/ongevaccineerd in een land hebt. Alle groepen zullen dezelfde exponentiele groei of afname zien. Het maakt natuurlijk wel uit welk deel daadwerkelijk ziek wordt. Maar of dat nu 10% of 0.1% als het aantal besmettingen in de ene groep verdubbeld in een maand, zal het in de andere groep ook (ongeveer) zo zijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Uiteindelijk hangt het toch af van twee dingen, namelijk de kans dat een geïnfecteerd persoon het naar anderen verspreidt, en de kans dat een persoon vatbaar is?
Vaccinaties pakt de verspreiding aan allebei die kanten aan. De verdeling van vatbare en niet-vatbare personen verschuift zelfs veel meer door vaccineren dan de verdeling tussen besmettelijke en niet-besmettelijke personen.
Maar als je die factor 'vatbaarheid' niet modelleert dan kun je natuurlijk wel makkelijk goochelen met cijfers.
Waar vinden ze die wereldvreemde types toch telkens? Uit welke inrichting is deze nu weer ontsnapt.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die vraag gaan we niet beantwoorden. '
De NOS heeft alweer een epidemioloog gevonden die van mening is dat mondkapjes en de anderhalve meter voor altijd moeten blijven. We doen niet aan eindpunten.
Zijn er ook cijfers over de niet-covid opnames/bezetting, heden tov vorig jaar of bv 2019?quote:Op woensdag 1 september 2021 18:03 schreef Tijn het volgende:
Kijk zelf even, zou ik zeggen. Alle relevante cijfers staan op: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
En dan vraag ik me dus af waarom. Alsof er iemand op deze planeet één of andere bizarre fantasie heeft waarin het ideaal is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt en met mondkapjes loopt voor de rest van zijn leven.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De NOS heeft alweer een epidemioloog gevonden die van mening is dat mondkapjes en de anderhalve meter voor altijd moeten blijven. We doen niet aan eindpunten.
Ik steek iedere werkdag de Duits/Nederlandse grens over en, behoudens een drugscontrole (die voor de pandemie ook al geregeld plaatsvonden bij grensovergangen), ben ik nog niet één keer aangehouden voor een coronacontrole. Volgens mij is er niet één Europees politiekorps met genoeg mankracht om de controles en maatregelen effectief te kunnen handhaven.quote:Op woensdag 1 september 2021 16:52 schreef leolinedance het volgende:
Hopelijk is het 31 oktober eindelijk helemaal klaar. Die onzincontroles bij de grens, waar zijn we toch mee bezig![]()
Van Groningen naar Maastricht rijden is schijnbaar een stuk minder gevaarlijk dan de grens oversteken, en terug
Waar je historische data daarover kan vinden weet ik niet, maar LCPS publiceert dagelijks het aantal covid en non-covidpatiënten, zowel in de kliniek als op de IC.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:23 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn er ook cijfers over de niet-covid opnames/bezetting, heden tov vorig jaar of bv 2019?
Die anderhalve meter is inmiddels een maatregel uit een al lang vervlogen tijdperk, daar houdt toch geen mens zich nog aan? Al die virologen, arts-microbiologen, immunologen, epidemiologen enz. enz. kunnen hel en verdoemenis prediken tot ze een ons wegen, het interesseert echter niemand meer.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan vraag ik me dus af waarom. Alsof er iemand op deze planeet één of andere bizarre fantasie is waarin het ideaal is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt en met mondkapjes loopt voor de rest van zijn leven.
We kunnen altijd aan Duitsland vragen die hebben altijd gas genoeg.quote:Op woensdag 1 september 2021 19:39 schreef quirina het volgende:
Dit gaat een naar najaar worden want het gas is ook bijna op.
Ik geloof wel dat het hun professioneel advies nog steeds is, maar of ze zich er ondertussen zelf nog wel aan houden betwijfel ik ten zeerste.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die anderhalve meter is inmiddels een maatregel uit een al lang vervlogen tijdperk, daar houdt toch geen mens zich nog aan? Al die virologen, arts-microbiologen, immunologen, epidemiologen enz. enz. kunnen hel en verdoemenis prediken tot ze een ons wegen, het interesseert echter niemand meer.
Nondeju ja, ik las echt nét dat artikel waarin ene Tostmann blaat dat we moeten blijven testen, de anderhalve tyfusmeter moeten aanhouden en natuurrrrrrlijk als klap op de vuurpijl, de mondkapjes.quote:Op woensdag 1 september 2021 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tostmann noemt testen, isolatie bij positieve testen, bron- en contactonderzoek, maar ook de anderhalvemetermaatregel en mondkapjes als voorbeelden van maatregelen die aangehouden moeten worden.quote:Op woensdag 1 september 2021 21:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nondeju ja, ik las echt nét dat artikel waarin ene Tostmann blaat dat we moeten blijven testen, de anderhalve tyfusmeter moeten aanhouden en natuurrrrrrlijk als klap op de vuurpijl, de mondkapjes.
Forever natuurlijk. Ook al wordt dat niet expliciet zo gezegd... maar dat is wel waar het op neerkomt.
Echt, tenenkrommend dit. For fuck sake.
Tot in de eeuwigheid anderhalve meter afstand omdat wat mensen nog steeds een snotneus krijgen na hun vaccinatie. Sommige virologen hebben een sterke fantasie.quote:Op woensdag 1 september 2021 21:49 schreef popje het volgende:
[..]
Tostmann noemt testen, isolatie bij positieve testen, bron- en contactonderzoek, maar ook de anderhalvemetermaatregel en mondkapjes als voorbeelden van maatregelen die aangehouden moeten worden.
Nos.nl
Aaaaaargh
Als meneer de viroloog nu eens zelf begint met het goede voorbeeld te nemen. Kijken hoe lang ie het vol gaat houden.quote:Op woensdag 1 september 2021 21:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tot in de eeuwigheid anderhalve meter afstand omdat wat mensen nog steeds een snotneus krijgen na hun vaccinatie. Sommige virologen hebben een sterke fantasie.
Het belangrijkste uit dat artikel is:quote:Op woensdag 1 september 2021 21:49 schreef popje het volgende:
[..]
Tostmann noemt testen, isolatie bij positieve testen, bron- en contactonderzoek, maar ook de anderhalvemetermaatregel en mondkapjes als voorbeelden van maatregelen die aangehouden moeten worden.
Nos.nl
Aaaaaargh
Oftewel, zo min mogelijk meewerken met de maatregelenquote:De vraag is wat we accepteren als maatschappij. En dat is uiteindelijk een gezamenlijke beslissing.
Dat klopt, maar die vraag wordt wel door iemand anders gesteld. Dit Tostmann is het prototype van een wereldvreemde vakidioot.quote:Op woensdag 1 september 2021 21:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het belangrijkste uit dat artikel is:
[..]
Oftewel, zo min mogelijk meewerken met de maatregelen
Ze willen gewoon zo lang mogelijk relevant blijven. Hoeveel virologen kenden de meeste mensen nou voor de crisis?quote:Op woensdag 1 september 2021 21:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tot in de eeuwigheid anderhalve meter afstand omdat wat mensen nog steeds een snotneus krijgen na hun vaccinatie. Sommige virologen hebben een sterke fantasie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |