abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201153826
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Het enige wat we weten dat er flinke stappen gemaakt moeten worden op klimaat en mileu gebied, daar is nog geen uitwerking van laat staan een politiek akkoord, als coalitie partner kun je dus veel winnen.
Als constructieve oppositie misschien wel meer. Zeker meer dan in een kabinet met 3 keer rechts (al is D66 qua klimaat wel gelijk aan GL).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201153844
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL kan bereiken dat ze worden opgegeten door PvdA. Ze zijn dan de linkse partij die een rechts kabinet en allemaal rechtse standpunten overeind hielden en die Rutte in het pluche hield.

Terwijl die linkse standpunten ook uit de oppositie makkelijk te halen zijn, Rutte zal toch een meerderheid moeten zoeken in tweede en eerste kamer.
Groenlinks zit vol met klimaathippies, als klaver thuis komt met goed resultaat gaat zijn partij groeien.
speak only if it improves the silence.
pi_201153854
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Groenlinks zit vol met klimaathippies, als klaver thuis komt met goed resultaaf gaat zijn partij groeien.
Thuis komen met een goed resultaat kan ook prima vanuit een akkoord als oppositiepartij, daar hoef je niet voor in een kabinet te gaan zitten.
pi_201153861
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Groenlinks zit vol met klimaathippies, als klaver thuis komt met goed resultaaf gaat zijn partij groeien.
Maar de kans dat GL in zijn eentje een goed resultaat haalt bij Hoekstra en Rutte is praktisch nihil. Zeker Hoekstra moet dan eerst weg.

Samen met PvdA (en wellicht nog anderen, voor een breed gedragen akkoord zoals de klimaatwet) een akkoord sluiten vanuit de oppositie, dan haal je veel meer binnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201153869
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Thuis komen met een goed resultaat kan ook prima vanuit een akkoord als oppositiepartij, daar hoef je niet voor in een kabinet te gaan zitten.
Wie zegt dat GL nog in die positie zit bij nieuwe verkiezingen?? Klavers dagen zijn wel geteld.
pi_201153871
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar de kans dat GL in zijn eentje een goed resultaat haalt bij Hoekstra en Rutte is praktisch nihil. Zeker Hoekstra moet dan eerst weg.
Heb je ''groene'' CDA'ers dan?
pi_201153881
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:12 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Wie zegt dat GL nog in die positie zit bij nieuwe verkiezingen?? Klavers dagen zijn wel geteld.
GL blijft ook nog bestaan als Klaver opstapt...
pi_201153887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Heb je ''groene'' CDA'ers dan?
Jazeker, er zit daar ook een groep die rentmeesterschap belangrijk vinden.
pi_201153895
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jazeker, er zit daar ook een groep die rentmeesterschap belangrijk vinden.
Is het realistisch dat ze een ministerpost gaan bekleden?
pi_201153912
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoekstra heeft gezegd dat hij zich wilt inzetten voor klimaat en zelfs wilt nadenken over maatregelen voor boeren(hii legdd het positief uit maargoed)

Wat "inzetten" precies betekend weten we natuurlijk niet maar het is een feit dat nederland achterloopt en niet voldoet aan haar gemaakte afspraken.
pi_201153921
quote:
18s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
GL blijft ook nog bestaan als Klaver opstapt...
En dan?? Wie gaat de klimaat beweging trekken??
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:15:51 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201153922
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als die het goed doen bij de borrels met de CDA Businessclub misschien.
Antifa
pi_201153925
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Hoekstra heeft gezegd dat hij zich wilt inzetten voor klimaat en zelfs wilt nadenken over maatregelen voor boeren(hii legdd het positief uit maargoed)

Wat "inzetten" precies betekend weten we natuurlijk niet maar het is een feit dat nederland achterloopt en niet voldoet aan haar gemaakte afspraken.
En wiens schuld is dat? Niet die van GL in ieder geval dus waarom zouden zij nu meer verantwoordelijk zijn om dat te repareren dan anderen?
pi_201153945
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoekstra zegt zo veel, maar denkt dan wel eerst aan de grote bedrijven. Met De Jonge ipv Hoekstra had het misschien gekund, Hoekstra is gewoon een soort Halbe Zijlstra.

Klaver houdt terecht vast aan Ploumen. Gaat hij als constructief oppositielid waarschijnlijk ook gewoon doen.
pi_201153963
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]
En dan?? Wie gaat de klimaat beweging trekken??
Iemand anders.
pi_201153976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Geen idee, ik ken het CDA niet zo goed wat dat betreft. Ik weet dat er vaak wel moties/oproepen tot groener beleid zijn binnen het CDA. Helaas nogal tegen de stroom in.
pi_201153985
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En wiens schuld is dat? Niet die van GL in ieder geval dus waarom zouden zij nu meer verantwoordelijk zijn om dat te repareren dan anderen?
Omdat je maar beter aan tafel kunt zitten als deze maatregelen vorm gegeven gaan worden en misschien wel zelf uitvoeren.

Vanaf de zijlijn moet je toekijken

Plus GL heeft een sterke troef in handen, de coalitie weten dat het niet uitvoeren van de gemaakte afspraken zal leiden tot een coalitiebreuk, ze moeten wel.
pi_201154010
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:19 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Omdat je maar beter aan tafel kunt zitten als deze maatregelen vorm gegeven gaan worden en misschien wel zelf uitvoeren.

Plus GL heeft een sterke troef in handen, de coalitie weten dat het niet uitvoeren van de gemaakte afspraken zal leiden tot een coalitiebreuk, ze moeten wel.
Vergeet het nou maar, de kans dat GL alleen mee doet is net zo groot als een kabinet zonder VVD.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:20:33 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201154013
quote:

Voor slechts de duizendste keer: Dat is alleen maar zo als het ook resulteert in daadwerkelijk goede maatregelen. Wat helemaal niet gaat gebeuren als je met 8 zetels tegenover 50 conservatieve nay-sayers van VVD/CDA zit. Dan zijn het kutmaatregelen waar je later nog de schuld van gaat krijgen ook.
Antifa
pi_201154062
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:20 schreef VoMy het volgende:

[..]
Voor slechts de duizendste keer: Dat is alleen maar zo als het ook resulteert in daadwerkelijk goede maatregelen. Wat helemaal niet gaat gebeuren als je met 8 zetels tegenover 50 conservatieve nay-sayers van VVD/CDA zit. Dan zijn het kutmaatregelen waar je later nog de schuld van gaat krijgen ook.
Het gaat leiden tot goede maatregelen omdat geen of slechte maatregelen simpelweg niet meer mogelijk is, dat heeft rutte 3 gedaan. Nederland moet voldoen aan internationaal gemaakte afspraken.
pi_201154072
quote:

[..]

Dit blijft maar een moeilijk concept hè. Dan proberen we het gewoon nog maar eens een keer: Je kunt niet iets als troef inzetten als het hoe dan ook moeten worden uitgevoerd. Dat versterkt zijn onderhandelingspositie op geen enkele manier. Je kunt toch ook niet een paar duizend euro van de prijs je auto af onderhandelen door te beloven dat je hem ook daadwerkelijk het geld geeft :')?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:24:54 #222
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201154095
Dus Hoekstra
- Wilde een breed midden kabinet met oa GL en PvdA
- vond dat het CDA bescheidenheid past
- wilde niet aanhaken bij een liberaal motorblok

Nu staan we dus zover in de formatie dat:
- Hoekstra als hardste heeft geroepen geen GL en PvdA
- van bescheidenheid is niets meer over
- hij straks met dat liberale motorblok, met flinke liberale standpunten in de startnotitie in een minderheidskabinet eindigd

En dan zal hij ook nog wel minister willen worden terwijl dat volgens de CDA afspraken eigenlijk helemaal niet de bedoeling is voor een partijleider

:')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201154100
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dit blijft maar een moeilijk concept hè. Dan proberen we het gewoon nog maar eens een keer: Je kunt niet iets als troef inzetten als het hoe dan ook moeten worden uitgevoerd. Dat versterkt zijn onderhandelingspositie op geen enkele manier. Je kunt toch ook niet een paar duizend euro van de prijs je auto af onderhandelen door te beloven dat je hem ook daadwerkelijk het geld geeft :')?
Jij wilt niet begrijpen dat er nog geen maatregelen zijn, alleen een groot probleem. De komende coalitie gaat beslissen over deze maatregelen en daar valt veel te halen
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:26:04 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201154110
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:22 schreef TjjWester het volgende:
Het gaat leiden tot goede maatregelen omdat geen of slechte maatregelen simpelweg niet meer mogelijk is, dat heeft rutte 3 gedaan. Nederland moet voldoen aan internationaal gemaakte afspraken.
En net zoals in Rutte 3, waar niet geheel toevallig ook het VVD en het CDA zaten, gaan die twee partijen zich helemaal niets gelegen laten aan die internationale afspraken. Die gaan echt voor het uiterste minimum aan maatregelen, en dan ook nog eens alleen op papier zodat er in de praktijk nóg minder gebeurt. We hebben het hier over de partijen die Henk Bleker medemogelijk hebben gemaakt...
Antifa
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:27:08 #225
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201154127
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 15:22 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Daar vergis je je denk ik in. Je kunt dat blikje eindeloos doorschoppen en dat is wat de VVD ook zal gaan doen. Ze gaan dat natuurlijk alleen niet zo zeggen. En ik denk dat Klaver ook wel begrijpt dat er geen winst te halen valt voor zijn partij als groen schaamlapje van de VVD. Dan zet hij alleen zichzelf klem. De VVD met Rutte is als de keizer zonder kleren, dat begint steeds duidelijker te worden.

Ik zou het helemaal mooi vinden als PvdA en GL in de oppositie nog wat andere partijen erbij zouden kunnen trekken en eindelijk eens echt strategisch als links blok gaan opereren.
Never explain, never apologize.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')