Op het hoogtepunt(!) lagen er toen 350 grieppatiënten op de ic. We zitten nu al op ruim 200. Inclusief gunstig seizoenseffect, massale vaccinatie, én maatregelen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:29 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-nederland-lanceert
Zover zijn we nog lang niet hoor. Kan dus best wat versoepeld worden.
Duidelijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
Om de reden die jij noemt worden inderdaad allerlei patiënten altijd verplaatst. Maar LCPS is er voor de verplaatsing van de coronapatiënten om de druk zo evenredig mogelijk te verdelen zodat alle andere zorg zoveel mogelijk door kan gaan.
dit klopt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Duidelijk.
Maar dan ben je toch met me eens dat die verplaatsingen op zichzelf niet problematisch hoeven te zijn.
Als ergens in Schubbekutteveen een halve kerkgemeenschap besmet raakt en je ineens 30 mensen krijgt in het lokale ziekenhuis is het logisch dat je ze gaat spreiden.
Dat zegt verder niks over de landelijke druk op de ziekenhuizen door de pandemie.
Tja maar de vraag is in hoeverre dat dat problematisch is. Seizoenseffect is sowieso lastig te peilen. Wat je ziet is dat veel virussen afgelopen maanden nadat de lockdown is opgeheven gewoon buiten het seizoen actief zijn geworden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op het hoogtepunt(!) lagen er toen 350 grieppatiënten op de ic. We zitten nu al op ruim 200. Inclusief gunstig seizoenseffect, massale vaccinatie, én maatregelen.
die 350 grieppatiënten was toen problematisch (zie je eigen link) maar niet problematisch genoeg voor maatregelen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja maar de vraag is in hoeverre dat dat problematisch is. Seizoenseffect is sowieso lastig te peilen. Wat je ziet is dat veel virussen afgelopen maanden nadat de lockdown is opgeheven gewoon buiten het seizoen actief zijn geworden.
Voorbeeld wat me is bijgebleven is het RS virus bij kleine kinderen, dat vaak niet eens als zodanig werd herkent door artsen omdat men niet bekend was met casussen in de zomer.
Wat ik concludeer is dat er toen bijna 2x zoveel mensen op de IC lagen met griep, tegen nul maatregelen. Ik zeg verder ook nergens dat corona niet erger is dan griep, alleen dat de impact op de zorg veel minder is nu ca 80% gevaccineerd is. Je moet geen leugens verspreiden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit klopt.
heb verder ook nooit beweerd dat die verplaatsingen problematisch zouden zijn. Jij haalde een artikel uit 2018 aan waar er over griepverplaatsingen werd gepraat als zijnde dat het toen pas erg was, en nu dus niet.
Terwijl het nu een slag "erger" is.
maar goed het zal, tis een griepje, fijn weekend.
sorry beetje gefrustreerd dat ik op 31 augustus 2021 een corona is niet erger voor de zorg dat de griep discussie heb moeten voeren, dan ben je gewoon niet ingelezen en kom je hier gewoon even je kortzichtige gal spuwen zonder je ook maar enigszins in het onderwerp te hebben verdiept
Ik ondermijn dan ook nergens het nut van maatregelen toen, er is alleen wel een realiteit voor en na vaccineren. Wellicht zitten we nu qua ernst meer op het niveau van 2018, waarbij je dus geen maatregelen hoeft te nemen, of onnodig lang in stand houdenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
die 350 grieppatiënten was toen problematisch (zie je eigen link) maar niet problematisch genoeg voor maatregelen.
Zonder maatregelen hadden we hier echt code zwart gehad in Nederland 100%. Hoe het nu gaat lopen is de vraag.
Ik heb goede hoop op de vaccinaties.
Het feit dat de Nederlandse zorg continu op punt van instorten staat zegt ook wel genoeg over de kaalslag die daar in plaatsgevonden heeft tijdens elf jaar vvd regime.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik concludeer is dat er toen bijna 2x zoveel mensen op de IC lagen met griep, tegen nul maatregelen. Ik zeg verder ook nergens dat corona niet erger is dan griep, alleen dat de impact op de zorg veel minder is nu ca 80% gevaccineerd is. Je moet geen leugens verspreiden.
Nivo 2018 toen corona niet bestond? Lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ondermijn dan ook nergens het nut van maatregelen toen, er is alleen wel een realiteit voor en na vaccineren. Wellicht zitten we nu qua ernst meer op het niveau van 2018, waarbij je dus geen maatregelen hoeft te nemen, of onnodig lang in stand houden
Ik ben fel tegen het hele testen voor toegang, het alsmaar dwingen of nudgen via werk, via horeca, via events. Het normaliseren van het continu registreren, scannen, gegevens achterlaten. Om door allerlei hoepels te springen. Zelf ben ik gevaccineerd, maar zeker met deze passage ben ik het volledig eens.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij laten het gelaten toe. Ook al betekent dat uitsluiting van 'leuke dingen'. Wij regelen zelf wel leuke dingen. Mogen we niet meer op een openlucht markt komen zonder coronapaspoort (zoals nu in mijn woonplaats aan de gang is)? Prima joh. Komen we toch niet. Het zal ons niet over halen om alsnog die prik wel te laten zetten. Dat uitsluiten is nu hot item. Maar we denken niet dat dit tot in de eeuwigheid zal duren. Ik wacht geduldig 20 september en verder af. Als ongevaccineerden die zich ook niet willen laten testen en die ook geen bewijs van corona te hebben doorstaan kunnen overleggen. Ik denk dat de samenleving er nog van gaat verschieten hoeveel ongevaccineerden en dergelijke rond lopen. Die om die reden dus niet mee kunnen doen aan dat soort zaken. Opbrengsten zullen daardoor tegenvallen. Er is geen staatssteun meer. Er komt vanzelf wel weer wrijving in de samenleving door gemiste inkomsten. Men komt vanzelf wel tot de conclusie dat het vanuit financieel oogpunt niet zo handig is om ongevaccineerden op deze manier buiten spel te zetten.
Ik werk ook niet in de zorg. We hebben trouwens een heel programma om mensen onnodig leed te besparen genaamd het Rijksvaccinatieprogramma.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik werk niet in de zorg en heb dus ook nog nooit via mijn werkgever een griepprik kunnen krijgen, ook geen behoefte aan trouwens. Vaccinaties zijn in mijn optiek iets wat je het liefst zo min mogelijk dient te geven, laat staan dat je gezonde mensen op de paar maanden spuiten in de arm moet jassen. Ik heb geen enkel probleem met de coronavaccinaties (ben gewoon volledig gevaccineerd), maar wanneer iedereen om het half jaar opnieuw een boostershot "moet" krijgen zijn we als menselijk ras misschien niet meer zo geschikt om te overleven...
Een door burgers zelf opgetuigde parallelle samenleving zonder testverplichting of verkapte vaccinatieplicht is een meer dan prima alternatief voor de dystopische natte droom van de overheid en een paar virologen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik ben fel tegen het hele testen voor toegang, het alsmaar dwingen of nudgen via werk, via horeca, via events. Het normaliseren van het continu registreren, scannen, gegevens achterlaten. Om door allerlei hoepels te springen. Zelf ben ik gevaccineerd, maar zeker met deze passage ben ik het volledig eens.
Het is me tijdens deze pandemie heel duidelijk geworden dat je niet afhankelijk moet zijn van wat de overheid je gunt, maar dat je moet regelen dat je voor jezelf en je eigen mensen kunt zorgen. Zeker met de hoeveelheid geld dat je bespaart op alle commerciele vermaak, kun je van alles onderling regelen, zonder pottekijkers, handhaving of andere controles achter de voordeur.
Zo lang het nodig is wel. Ik hoop natuurlijk dat we op termijn ook weer en publique terug kunnen naar volledig open en normaal.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een door burgers zelf opgetuigde parallelle samenleving zonder testverplichting of verkapte vaccinatieplicht is een meer dan prima alternatief voor de dystopische natte droom van de overheid en een paar virologen.
Klopt, maar de inentingen van dat rijksvaccinatieprogramma hoeven niet halfjaarlijks "geboosterd" te worden bij gezonde mensen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik werk ook niet in de zorg. We hebben trouwens een heel programma om mensen onnodig leed te besparen genaamd het Rijksvaccinatieprogramma.
Vaccins zijn nou bij uitstek een ideaal middel daarvoor. Goedkoop, effectief en vooral ook preventief.
Dit soort onzinnige sociaal-Darwinistische denken dat er vanuit gaat dat wij zonder hulpmiddelen zouden moeten overleven gaat al volledig voorbij aan het feit dat we juist hun uitstek een succesvolle soort zijn vanwege ons gebruik van hulpmiddelen.
Als die burgers dan ook even in grote getale op komen draven voor een prik. Op een gegeven moment is het een beetje een kip-ei verhaal natuurlijk, gaan de burgers met de hakken in het zand omdat de overheid komt opdraven met zulke verplichtingen? Of is het omgekeerd? Dus doen ze het om de burgers alvast even een duwtje in de goede richting te geven?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een door burgers zelf opgetuigde parallelle samenleving zonder testverplichting of verkapte vaccinatieplicht is een meer dan prima alternatief voor de dystopische natte droom van de overheid en een paar virologen.
Dan weet jij er weinig van want die zijn er wel degelijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Klopt, maar de inentingen van dat rijksvaccinatieprogramma hoeven niet halfjaarlijks "geboosterd" te worden bij gezonde mensen.
Ik zou zeggen, bevrijd je uit de Matrix en zet die parallele samenleving even op, laat het even weten als je klaar bent?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We do not speak de english here.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:37 schreef Bocaj het volgende:
Hey guys, quick question: When is the next press conference of Rutte and de Jonge?
Last time was August 13...
Die is er al lang; illegale feesten, eten en drinken bij en met vrienden. Je hebt helemaal geen horeca of TvT nodig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, bevrijd je uit de Matrix en zet die parallele samenleving even op, laat het even weten als je klaar bent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |