er staat mij bij dat het toerental wel iets omhoog zal gaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hahaha!![]()
Maar ok, niemand zou het toen geloofd hebben als iemand had geroepen dat de F1 geknepen zou worden van 2.4 liter V8 naar 1.6 liter V6 met maar een maximum van iets van 12.000 toeren draaien, had ook niemand je geloofd.
Ik denk dat Zandvoort daardoor mogelijk werd. De auto's hebben een stuk minder trekkracht (torque) dan die oudere V8, en volgens mij maakt dat ze meer geschikt voor die kleinere baantjes.
Och die beelden van Purley die tevergeefs duidelijk wil maken dat er nog iemand in zit... verschrikkelijkquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:58 schreef ACT-F het volgende:
Gaat het er weer ruig aan toe zoals vroegâh?
https://anderetijden.nl/p(...)/Dood-op-het-circuit
Beelden van de uitspraak uitgelekt:quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 16:48 schreef beantherio het volgende:
HET GAAT GEWOON ECHT GEBEUREN: EEN GRAND PRIX IN NEDERLAND!!![]()
Die regels waren in 2012 al zo'n beetje bekend. Daarvoor gingen ze nog uit van 4 cilinder motoren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hahaha!![]()
Maar ok, niemand zou het toen geloofd hebben als iemand had geroepen dat de F1 geknepen zou worden van 2.4 liter V8 naar 1.6 liter V6 met maar een maximum van iets van 12.000 toeren draaien, had ook niemand je geloofd.
Ik denk dat Zandvoort daardoor mogelijk werd. De auto's hebben een stuk minder trekkracht (torque) dan die oudere V8, en volgens mij maakt dat ze meer geschikt voor die kleinere baantjes.
Yep. Het toerental mag maximaal 15.000 toeren zijn. Maar dan gebruiken ze te veel brandstof, en ze mogen tijdens de race niet bijtanken. Dus de motoren worden geknepen. Als er nog wat benzine over is aan het einde van de race, dan kunnen ze het maximale toerental nog wat opschroeven, denk ik.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
er staat mij bij dat het toerental wel iets omhoog zal gaan.
het blijven stofzuigers met zulke turbo's. een compleet ander geluid dan een motor die 20.000 toeren loopt.
Ik kijk in Zandvoort jij ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:00 schreef MowtheGrass het volgende:
[..]
Het is maar net waar je kijkt.
De 1.6 heeft een stuk meer koppel (torque) dan de oude 2.4 v8. Een vlakkere curve, ipv dat piekerige can vroeger.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 18:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hahaha!![]()
Kijk maar gewoon niet naar appverwachtingen. Al helemaal niet op die termijn.quote:
Ik heb m gisteren met de post gekregen, maar nog geen tijd gehad om er verder na te kijkenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:14 schreef zalkc het volgende:
Weet iemand al iets over de souvenirtickets?
Risico van het vakquote:Op woensdag 1 september 2021 07:38 schreef Fer het volgende:
Zie het nou goed, dat alleen de tribune bij start/finish een overkapping heeft? Dat is wel echt sneu als het zelfde zou zijn als Spa.
Is het nog wat?quote:Op woensdag 1 september 2021 06:43 schreef Jolige_Joffer het volgende:
[..]
Ik heb m gisteren met de post gekregen, maar nog geen tijd gehad om er verder na te kijken
De rest zou niet eens allemaal tribunes moeten hebben, maar duinen.quote:Op woensdag 1 september 2021 07:38 schreef Fer het volgende:
Zie het nou goed, dat alleen de tribune bij start/finish een overkapping heeft? Dat is wel echt sneu als het zelfde zou zijn als Spa.
Ja.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De rest zou niet eens allemaal tribunes moeten hebben, maar duinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |