abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201253977
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:40 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, groeiecho en controle weer gehad.

Beeb is lekker doorgegroeid, zit nu op p57 en daarmee op 32w1d aan formaat, dus dat komt mooi overeen met de termijn. Maar teveel vruchtwater dus ik werd door de echoscopiste vrijwel direct verzocht om akkoord te geven om mijn gegevens door te geven voor een protocollaire doorverwijzing naar het AMC.
Had daarna gelijk controle, klinisch verloskundige heeft na het lezen van het verslag gelijk overleg gehad met gynaecoloog en echoscopiste en op 'protocol is protocol' na was er geen aanleiding voor een verwijzing dus dat bleek niet noodzakelijk. Suikertest was goed met 28 weken, kindje ziet er op de echo goed uit, alle controles zijn verder goed en Bas had een zwembad dus ik ben gepromoveerd tot team zwembad-vruchtwater ^O^ . Als er namelijk wel problemen waren geweest had de hoeveelheid vruchtwater bij de vorige echo ook al afwijkend moeten zijn en dat was het niet.

En team zwembad-vruchtwater heeft akkoord voor badbevalling :s) ! Mits de kamers beschikbaar zijn en mijn bloeddruk normaal blijft, maar dat zien we over een maand of 2 wel.
Je mag in het bad O+ *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201254365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:43 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Je mag in het bad O+ *O*
Ja en ik heb er niet eens om hoeven vragen O+ Het stond in mijn bevalplan, VK gaf direct aan dat het mogelijk is voor mij nu.
pi_201254580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:13 schreef Rebubbled het volgende:
Hier ook geen incontinentie gelukkig. Kijken of ik net zo lekker herstel na deze bevalling. En anders heb ik een hele goede bekkenfysio. Dat mens is echt een life saver. Ik had namelijk wel, tmi, een lichte verzakking van mijn endeldarm na de vorige keer. Hierdoor was er teveel ruimte om ontlasting 'op te sparen' met enorme boomstammen en herhaalde fissuren tot gevolg. En ik weet niet of ik liever plas bij het niezen of constant een bloederige anus heb. Wel een mooie 'would you rather' vraag.

Controle was weer prima. Ze ligt eindelijk ingedaald y'all. 41 weken geduurd. Ik hoef eindelijk niet meer op de grond van de AH te gaan liggen als mijn vliezen breken. :P

Plan is nu om donderdag even te bellen om te kijken hoe ik me dan voel jegens strippen. Vrijdag of zaterdag kan ik dan thuis gestript worden en zaterdag of zondag weer. Of niet, als ik dat niet wil. Dinsdag word ik met 42 weken overgedragen aan een ziekenhuis naar keuze en word ik medisch. Andere optie is om dinsdag een ballon te laten plaatsen in het ziekenhuis waar ik de vorige keer beviel. Ik heb dan twee dagen nadat de ballon eruit komt om thuis met mijn eigen VK te bevallen. Als het niet op gang komt word ik medisch en moet ik in dat ziekenhuis bevallen. Maar dat wil ik echt niet. Ik wil niks met dat ziekenhuis te doen hebben. Dus ik kies liever voor de twee dagen minder tijd om thuis te bevallen en een vast plekje in mijn voorkeursziekenhuis.
Je hoeft niet te worden overgedragen als je dat niet wilt hè. Ik heb het eerder al eens met mijn vroedvrouw besproken, en we hebben er ook voor gekozen om niet met een echo een termijnmeting te doen, maar zij blijft gewoon m’n vroedvrouw totdat ik beval ongeacht de termijn (die dus ook niet super vastomlijnd is, gedeeltelijk expres). Als jij thuis wilt bevallen, dan mag dat ook na 42 weken. En je kunt dat ook op elk moment weer bijstellen voor jezelf als je dan tóch naar het ziekenhuis wilt.

Je verloskundige kan evt ook met een caseload/vrije vroedvrouw overleggen die ervaring heeft hiermee, als ze er zelf angstig over is. Als je wilt dan kan ik bijv doorgeven welke vroedvrouw ik heb en kan ze die even opbellen om te overleggen.
pi_201256587
Hier ook geen incontinentie gelukkig. Wel een aambei die nooit meer is weggegaan na de eerste zwangerschap/ bevalling. Maar goed, daar heb ik niet al te veel last van. Iemand daar nog tips voor trouwens?

41 weken voor Rebubbled! Spannend, nu kan het elk moment gebeuren :D Al bepaalde voortekenen, behalve dat de baby is gedaald?

Fijn d-e! Ik ben medisch, waardoor het sowieso een ziekenhuisbevalling gaat worden (waar ik totaal geen problemen mee heb), maar ik ben benieuwd of ik ook kan/mag kiezen voor een badbevalling. Ga ik de volgende keer maar eens vragen.

Verder gaat hier alles goed. Misselijkheid is wat minder, waardoor ik beter functioneer in het dagelijkse leven. Vandaag had ik vrij, dus heerlijk kunnen genieten van de zon samen met mijn peuter O+
pi_201258141
Ela, op al mijn vragen over 42 weken en het thuis doen was ze vaag. Ook over wat er in het ziekenhuis na 42 weken gebeurt als ik niet wil worden ingeleid had ze geen antwoord. Ik ben opzich niet tegen moeten bevallen in het VUmc. Ik was echt onder de indruk van hoe ze met mijn vriendin omgingen. Of wellicht heb ik echt lage standaarden dat ik minimale communicatie al impressive vind..

Dankjewel voor het aanbod. Ik hou het zeker in mijn achterhoofd voor de komende week. Ik ga meemaken wat goed voelt. Ik vond het wel echt heel fijn dat mijn VK haar praatje begon met 'Je bent nu 41 weken en we hoeven helemaal niets te doen. Je kunt het gewoon afwachten tot de 42 weken.' Ze weet precies hoe ik erin sta in tegenstelling tot die van vorige week die ongevraagd en onnodig over alle opties begon.

Cava, qua aambei, neusspray en witch hazel zonder alcohol op een watje erop 's nachts helpt hier. Ik vind persoonlijk die van natural heroes fijn. Hier is het de laatste weken echt vreselijk. De een na de ander. Curanol en zinkzalf doen bij mij niets. En na de bevalling ga ik linea recta naar de huisarts voor zwaar geschut. Hoever ben je ondertussen? Ben je de ergste vermoeidheid voorbij?

Lily had zo'n fijne dag vandaag. Alleen maar blij en gelukkig met alles. O+ Vorige week dinsdag (mijn vaste mamadag en mijn vriend is er dan niet) zag ik zo enorm op tegen deze dinsdag na een vreselijke dag waarbij ik zoo vermoeid was en Lily onuitstaanbaar door verveling.

Verder geen voortekenen. Maar dat had ik bij Lily ook niet. Als mijn vliezen niet een klein beetje waren gescheurd, had ik tot aan de eerste wee niets gevoeld.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201258600
@CaVaBien hier hielp de gewone xylometazoline (otrivin) neusspray heel goed!
Had me een flinke aambei geperst tijdens de bevalling en die neusspray kreeg ik als tip van een vriendin.
Binnen een dag of 2 was hij al flink geslonken en deed geen pijn meer.
pi_201262783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:23 schreef CaVaBien het volgende:

Fijn d-e! Ik ben medisch, waardoor het sowieso een ziekenhuisbevalling gaat worden (waar ik totaal geen problemen mee heb), maar ik ben benieuwd of ik ook kan/mag kiezen voor een badbevalling. Ga ik de volgende keer maar eens vragen.

Zeker doen! Ik ben ook medisch, dus ook ziekenhuisbevalling maar indien de kamers met bad vrij zijn dus wel mooi in bad ^O^ .
Ze gaven bij mij wel aan dat vanwege medisch er wel een voorkeur is voor continu CTG monitoring en dat in bad het uitwendig lastig kan zijn om een goede registratie te doen, dan plaatsen ze een schedelelektrode. Als ik dat niet wil dan was een badbevalling niet mogelijk vanaf het moment dat de registratie niet goed meer te volgen is. Neem dat ook even mee in je overwegingen/vragen/wensen :).
pi_201263648
quote:
17s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Zeker doen! Ik ben ook medisch, dus ook ziekenhuisbevalling maar indien de kamers met bad vrij zijn dus wel mooi in bad ^O^ .
Ze gaven bij mij wel aan dat vanwege medisch er wel een voorkeur is voor continu CTG monitoring en dat in bad het uitwendig lastig kan zijn om een goede registratie te doen, dan plaatsen ze een schedelelektrode. Als ik dat niet wil dan was een badbevalling niet mogelijk vanaf het moment dat de registratie niet goed meer te volgen is. Neem dat ook even mee in je overwegingen/vragen/wensen :).
Wat een matige reden. Als je met je kont al in dat bad zit, is het knap lastig je eruit te krijgen als jij dat niet wilt. Mijn CTG gleed geregeld in het bad van mijn buik. De verpleegkundige was na een paar uur klaar met langs komen om de CTG weer goed te plaatsen en wilde ook een schedelelectrode plaatsen. Dat wilde ik niet, want haar werklast verminderen is geen medische noodzaak en een slechte reden om in de schedel van mijn ongeboren kind te boren. 🤷‍♀️ Toen ze begon te dreigen dat ik dan maar uit bad moest komen heb ik dat geweigerd en aangegeven dat ze die band gewoon terug kon blijven plaatsen. Toen gooide ze gefrustreerd haar handen in de lucht en zei 'zoek het uit, over een half uur komt de nachtdienst, zij kijken maar wat ze met je doen.' Mevrouw had haar dag niet denk ik. Zeer onprofessioneel. Moraal verhaal: je moet helemaal niks en al helemaal geen schedelelectrodes.

Hier de hele nacht af en aan weeën gehad. Kut geslapen. En zodra Lily wakker werd is de boel gestopt. Ik had verwacht dat het wel weer op gang zou komen als ze naar de opvang was, maar nee. Af en toe een wee, maar niks dat echt iets doet. Baby is druk en ik moet de hele tijd naar de wc. En ik heb mijn buik verbrand door in slaap te vallen met een kruik op mijn buik. Idiot. :') Maar de 42 weken ga ik niet halen denk ik.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:57:20 #209
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201263774
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:44 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Wat een matige reden. Als je met je kont al in dat bad zit, is het knap lastig je eruit te krijgen als jij dat niet wilt. Mijn CTG gleed geregeld in het bad van mijn buik. De verpleegkundige was na een paar uur klaar met langs komen om de CTG weer goed te plaatsen en wilde ook een schedelelectrode plaatsen. Dat wilde ik niet, want haar werklast verminderen is geen medische noodzaak en een slechte reden om in de schedel van mijn ongeboren kind te boren. 🤷‍♀️ Toen ze begon te dreigen dat ik dan maar uit bad moest komen heb ik dat geweigerd en aangegeven dat ze die band gewoon terug kon blijven plaatsen. Toen gooide ze gefrustreerd haar handen in de lucht en zei 'zoek het uit, over een half uur komt de nachtdienst, zij kijken maar wat ze met je doen.' Mevrouw had haar dag niet denk ik. Zeer onprofessioneel. Moraal verhaal: je moet helemaal niks en al helemaal geen schedelelectrodes.

Hier de hele nacht af en aan weeën gehad. Kut geslapen. En zodra Lily wakker werd is de boel gestopt. Ik had verwacht dat het wel weer op gang zou komen als ze naar de opvang was, maar nee. Af en toe een wee, maar niks dat echt iets doet. Baby is druk en ik moet de hele tijd naar de wc. En ik heb mijn buik verbrand door in slaap te vallen met een kruik op mijn buik. Idiot. :') Maar de 42 weken ga ik niet halen denk ik.
Het rommelen is begonnen *O*

En inderdaad, super onprofessioneel van die verpleegkundige :{ Jouw wensen en belangen zouden altijd voorop moeten staan.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_201263793
Ja wat betreft die elektrodes, die worden inderdaad daadwerkelijk in het hoofdje van je baby gedraaid en niet ertegen of erop zoals ze het soms zo mooi formuleren in het ziekenhuis. Goed om dat te weten inderdaad en om jezelf van te voren te informeren over evt risico's dat dat met zich meebrengt.

Ik was echt verbaasd toen ik dat hoorde tijdens mijn zwangerschapscursus :o
pi_201263835
Ik heb geen idee hoe te bevallen en moet zeggen dat ik daar niet over heb gesproken. Ik ben medisch en beval dus in het ziekenhuis maar hoe en wat? Ik laat alles gewoon op zijn beloop en zie het allemaal wel op het moment.

Vandaag een controle. Ik ga vragen of ze al ingedaald is.
pi_201263873
Ik weet wat de elektrode inhoud, hoe het geplaatst wordt, hoe het eruit ziet en wat de risico's kunnen zijn. Ik heb er geen problemen mee, ik wil vooral een fijne bevalling deze keer en dit is niet iets waar ik mij druk over maak ^O^. Heb het gisteren allemaal besproken, maar het is fijn om dit op voorhand te weten.
pi_201264367
Bedankt voor de aambei tips! Ik ga vanmiddag even langs een drogist om zo'n neusspray te proberen :D

Oeh spannend rebubbled! Mooie voortekenen al lees ik. Hopelijk gaat de bevalling zoals jij het wilt en kom je deze keer fijne/ professionele mensen tegen.

Goede tip d-e! Ik wil liever geen schedelektrode, zolang dat niet noodzakelijk is, dus dat ga ik ook even navragen.
pi_201265184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:01 schreef Mahra het volgende:
Ik heb geen idee hoe te bevallen en moet zeggen dat ik daar niet over heb gesproken. Ik ben medisch en beval dus in het ziekenhuis maar hoe en wat? Ik laat alles gewoon op zijn beloop en zie het allemaal wel op het moment.

Vandaag een controle. Ik ga vragen of ze al ingedaald is.
Ga je niet nog een bevalplan maken? Ondanks dat je wilt gaan zien hoe alles loopt zijn er vast ook wel dingen die je wel of juist niet wilt.
  woensdag 8 september 2021 @ 13:36:29 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_201265683
Hier ervaring met een schedel elektrode. Mijn weeën waren zo krachtig en heftig dat het echt invloed had op mijn dochter, vooral haar hartslag.

Uiteindelijk had ze een klein wondje (korstje) op haar hoofd, die uiteindelijk na een maandje volledig was verdwenen.

Ik wilde dat soort dingen liever ook niet, maar omdat het echt hier echt wel op mijn dochter haar welbevinden ging, had ik weinig keuze. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Ze is nu een blije en gezonde 7,5 jarige O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_201265760
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier ervaring met een schedel elektrode. Mijn weeën waren zo krachtig en heftig dat het echt invloed had op mijn dochter, vooral haar hartslag.

Uiteindelijk had ze een klein wondje (korstje) op haar hoofd, die uiteindelijk na een maandje volledig was verdwenen.

Ik wilde dat soort dingen liever ook niet, maar omdat het echt hier echt wel op mijn dochter haar welbevinden ging, had ik weinig keuze. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Ze is nu een blije en gezonde 7,5 jarige O+
Ja hier ook, bij iedere wee zag je een zware dip in haar hartslag. Toen ik een ruggenprik kreeg en tegelijk weeenopwekkers werd er gebeld dat haar hartslag zo laag was dat er gestopt moest worden met de weeenopwekkers. Haar hartslag werd ergens anders ook nog gemonitord dus. Na de bevalling niks op haar hoofdje gezien qua wondjes oid.
pi_201266590
Wat een vervelende manier van communicatie Rebubbled.

Wat betreft mijn eigen bevalling. Als er een goede indicatie is voor continue bewaking is. En het lukt niet met de uitwendige registratie dan heb ik geen moeite met een schedelelectrode. Door de manier waarop een normaal CTG eruit zit is een registratie die elke keer even wegvalt (ook al plaatsen ze hem steeds weer terug) veel minder zinvol. Dus persoonlijk vind ik, als je vind dat er een reden is om continu te registeren, dan moet je gaan voor een zo volledig mogelijke registratie.
  woensdag 8 september 2021 @ 15:22:15 #218
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201266713
Als het echt niet anders kan zou ik er denk ik ook wel voor kiezen. Liever dat ze het wel doen en zo kunnen monitoren hoe de baby het doet tijdens de bevalling, dan dat we het niet doen en we niet of te laat opmerken dat het niet goed gaat met de baby. Maar ik wist, voordat het hier vanochtend genoemd werd, niet dat die schedelelektrodes echt ín de hoofdhuid gaan, dus heb me er wel even in ingelezen vandaag. Als ik het goed begrijp, en de verloskundige/verpleegkundige kundig genoeg is (en de elektrodes op de juiste manier weer verwijderd bijvoorbeeld), houdt de baby er niets aan over. Hooguit enkele kleine wondjes die snel genoeg weer herstellen.

Soms denk ik echt dat er teveel is dat ik nog niet weet, dat beangstigt me wel een beetje. Dit wist ik bijvoorbeeld niet vanochtend en had ik dus anders ook niet over nagedacht waarschijnlijk. Wat weet ik nog meer niet ;(
|| justdiggit.org ||
pi_201266993
Wat ik vooral heel verhelderend vond qua info is dat je vrijwel alles kunt weigeren. Behandelingen hoeven niet, je hoeft niet te worden ingeleid met 42 wk ect. Ze kunnen je op dat gebied helemaal niks verplichten en zelfs al zou je met een dikke medische indicatie alleen in een hutje op de hei willen bevallen dan mag dat.

Ze mogen je informeren en op de risico's wijzen, maar de keuze ligt altijd bij jezelf. Protocollen vormen geen plicht voor de zwangere. Ze mogen jouw keuzes pas overrulen (wettelijk gezien) als jij na de geboorte beslissingen maakt die direct gevaar opleveren voor je baby.
pi_201267007
Overigens heeft de kapitein ook een schedel-electrode gehad, die heeft er geen zichtbaar wondje o.i.d aan over gehouden.
pi_201267056
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat ik vooral heel verhelderend vond qua info is dat je vrijwel alles kunt weigeren. Behandelingen hoeven niet, je hoeft niet te worden ingeleid met 42 wk ect. Ze kunnen je op dat gebied helemaal niks verplichten en zelfs al zou je met een dikke medische indicatie alleen in een hutje op de hei willen bevallen dan mag dat.

Ze mogen je informeren en op de risico's wijzen, maar de keuze ligt altijd bij jezelf. Protocollen vormen geen plicht voor de zwangere ze mogen jouw keuzes pas overrulen (wettelijk gezien) als jij na de geboorte beslissingen maakt die direct gevaar opleveren voor je baby.
Dat, ik heb bijvoorbeeld met mijn inleiding met Bas op een gegeven moment geen toestemming gegeven om de oxytocine te verhogen. Werd dus ook niet gedaan op dat moment.

Maar verder, volg ook je gevoel. Wat voelt voor mij/ons wel/niet goed.

Dit heb ik gisteren bij de echoscopiste die direct door wou verwijzen toegepast. Ik merkte direct dat het vragen opriep, waar ik eerst antwoord op wilde hebben.

En verder, dingen die handig zijn om te weten: als je baby er straks is en het doet kakjepakje, een romper kan ook van boven naar beneden uit. Van die dingen die men je altijd vergeet te vertellen :P
  woensdag 8 september 2021 @ 15:51:57 #222
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201267129
quote:
17s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dat, ik heb bijvoorbeeld met mijn inleiding met Bas op een gegeven moment geen toestemming gegeven om de oxytocine te verhogen. Werd dus ook niet gedaan op dat moment.

Maar verder, volg ook je gevoel. Wat voelt voor mij/ons wel/niet goed.
[ afbeelding ]
Dit heb ik gisteren bij de echoscopiste die direct door wou verwijzen toegepast. Ik merkte direct dat het vragen opriep, waar ik eerst antwoord op wilde hebben.

En verder, dingen die handig zijn om te weten: als je baby er straks is en het doet kakjepakje, een romper kan ook van boven naar beneden uit. Van die dingen die men je altijd vergeet te vertellen :P
Goed plaatje :Y
En dat van het rompertje had ik toevallig een paar jaar terug gezien inderdaad :D
|| justdiggit.org ||
pi_201267404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ga je niet nog een bevalplan maken? Ondanks dat je wilt gaan zien hoe alles loopt zijn er vast ook wel dingen die je wel of juist niet wilt.
Nee, ga dat niet doen. Ik heb geen dingen die ik echt wil of juist niet.
pi_201267411
Controle was goed. Ze is nog niet ingedaald.
pi_201268171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:14 schreef Mahra het volgende:

[..]
Nee, ga dat niet doen. Ik heb geen dingen die ik echt wil of juist niet.
Denk ook aan dingen zoals afnavelen en huid-op-huid na de geboorte, hè. Ik wilde thuis bevallen (en is ook helemaal gelukt volgens plan), maar ik had wel een plan klaarliggen voor het geval het toch een medische bevalling zou worden op het laatste moment. Ik dacht dat ik ook niet zoveel wensen zou hebben, maar als je echt alles meeneemt, heb je toch wel een aantal punten. Ook zo'n 'dooddoener': ik wil dat alle overwegingen en handelingen met ons gecommuniceerd worden, zodat we weten hoe of wat, tenzij het echt spoed is en er gevaar is voor mij en/of de baby.
Mijn VK en de kraam hebben mijn geboorteplan ook nog doorgelezen thuis (ze wist wel wat ik wilde, want we hadden het al uitgebreid besproken tijdens een controle), zodat ze zeker wist dat er geen dingen zouden gebeuren die wij niet wilden. Ik heb dat als heel fijn ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')