Een topic over wafels en misbakselsquote:Op zondag 29 augustus 2021 16:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het recept van oma aan vaderskant volgens mij, dit zijn half zachte wafels toch?
Ik heb ook nog een recept van oma aan moederskant, daar gaan in verhouding minder eieren in, waardoor je hardere wafels krijgt
Ow en inderdaad heel belangrijk, mopperen en misbaksels proeven
Ja, dit zijn halfzachte wafels, die van mijn opa en oma waren altijd zachter, maar dat kan ook zijn dat ze stiekem een beetje slof warenquote:Op zondag 29 augustus 2021 16:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het recept van oma aan vaderskant volgens mij, dit zijn half zachte wafels toch?
Ik heb ook nog een recept van oma aan moederskant, daar gaan in verhouding minder eieren in, waardoor je hardere wafels krijgt
Ow en inderdaad heel belangrijk, mopperen en misbaksels proeven
Die harde, mijn favoriet! ❤quote:
Hey, is hij toch van gedachten veranderd? Ik herinner me dat je Oudste in eerste instantie totally zen was met zijn niet helemaal perfecte gebit en dat vond ik onwijs stoer! Niet dat hij nu minder stoer is hoor, het is net zo knap om op een eerder besluit te durven terugkomenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:33 schreef Nanukerst het volgende:
Waar hier veel geld naartoe gaat zijn zorgkosten! Ik ga elke maand naar de chiropractor (eerste levensbehoefte voor mij ivm chronische pijnen), medicatie voor dezelfde chronische pijnen, puber met een fractuurtje, man met gescheurde kniebanden, en de orthodontist die ons leeg trekt.. (Totally worth it, mijn firstborn wordt gewoon nog knapper dan hij al was..)
Dit ^^. Wij hadden vroeger dan geen hypotheek, maar mijn vader heeft altijd werk gehad wat hij vreselijk vond. Weinig keus want geen opleiding gedaan behalve basisschool. Hij had dan ook grootse plannen voor als hij met de VUT ging. Paar maanden nadat het eindelijk zover was, werd hij ziek... En dat was datquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 23:13 schreef SQ het volgende:
Maar t is gewoon zo sneu als je je hele leven alles op alles hebt gezet om die hypotheek af te lossen en dan ben je er eindelijk en dan ga je dood.kun je beter wat meer geleefd hebben.
Goed onthouden! Nou, het besluit om toch voor een beugel te gaan was destijds niet vanuit esthetisch oogpunt: inmiddels is voor ons duidelijk dat bij een gebit wat niet goed op elkaar aansluit je bepaalde gebitsklachten kan ontwikkelen doordat tanden/kiezen op bepaalde punten eerder slijtage vertonen. Dat was voornamelijk de reden, het is overigens wel nog steeds zijn besluit geweest. Inmiddels is hij 13 en meer dan gelukkig dat hij toch overstag is gegaan: eenmaal in de puberteit blijkt schoonheid toch een dingetje te worden.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hey, is hij toch van gedachten veranderd? Ik herinner me dat je Oudste in eerste instantie totally zen was met zijn niet helemaal perfecte gebit en dat vond ik onwijs stoer! Niet dat hij nu minder stoer is hoor, het is net zo knap om op een eerder besluit te durven terugkomen.
quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit ^^. Wij hadden vroeger dan geen hypotheek, maar mijn vader heeft altijd werk gehad wat hij vreselijk vond. Weinig keus want geen opleiding gedaan behalve basisschool. Hij had dan ook grootse plannen voor als hij met de VUT ging. Paar maanden nadat het eindelijk zover was, werd hij ziek... En dat was dat.
Dus, wijze les, lééf. Maak plezier met elkaar, yolo, etc
.
Mijn vader werkte vanaf zijn 12e maar hij was wel heel blij met zijn werk de laatste jaren. Hij werkte in de bouw en zijn graafmachine was heilig.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit ^^. Wij hadden vroeger dan geen hypotheek, maar mijn vader heeft altijd werk gehad wat hij vreselijk vond. Weinig keus want geen opleiding gedaan behalve basisschool. Hij had dan ook grootse plannen voor als hij met de VUT ging. Paar maanden nadat het eindelijk zover was, werd hij ziek... En dat was dat.
Dus, wijze les, lééf. Maak plezier met elkaar, yolo, etc
.
Ons huis konden we 12 jaar geleden ook op 1 salaris kopen, dat is gewoon een heel fijn idee. Mijn salaris was destijds gewoon nog geen stabiele factor, maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet anders willen. Je weet nooit hoe het leven loopt, en zo kunnen we in theorie heel wat hebben voor we in de problemen komen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:57 schreef exode het volgende:
Overigens nog over hypotheek en vaste lasten. Een paar jaar geleden stond ik op het kruispunt wat wil ik, verder met de massagepraktijk en mijn kantoorbaan opzeggen of de massagepraktijk opgeven. Ik heb voor het laatste gekozen. Dat vond ik lastig, maar de uren die ik maakte waren waanzinnig.
Wij hebben toen heel bewust samen afgesproken om ervoor te zorgen dat onze vaste lasten zo laag zouden blijven. Zo laag dat we alles van 1 salaris kunnen betalen.
Dat als ik toch ooit een switch wil maken naar een onzeker bestaan met een lager inkomen, dat gewoon kan. Dat geeft zoveel vrijheid, zoveel rust. Dat maakt uitgeven van geld ook makkelijker![]()
Vaak kijken mensen naar hoe je meer geld kan verdienen, welke baan meer verdient, wij houden gewoon de vaste uitgaven laag.
Dat zit er nog wat te vers inquote:Op maandag 30 augustus 2021 10:29 schreef Leandra het volgende:
Mijn jongste heeft wel humor hoor.... kleinzoon logeert hier omdat schoondochter vandaag moet werken terwijl ze normaal op maandag altijd vrij is en er geen plek op het KDV was (vind ik erruugggg joh.... NOT) dus gisteravond zitten we van allerlei dieren te doen van "Wat doet een paard, wat doet een poes, wat doet een koe" kom ik bij "wat doet een hond" doet Soneal van "grrarr grrarr grrarrr" terwijl hij hapbewegingen naar zijn heup maakt
![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:34 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Goed onthouden! Nou, het besluit om toch voor een beugel te gaan was destijds niet vanuit esthetisch oogpunt: inmiddels is voor ons duidelijk dat bij een gebit wat niet goed op elkaar aansluit je bepaalde gebitsklachten kan ontwikkelen doordat tanden/kiezen op bepaalde punten eerder slijtage vertonen. Dat was voornamelijk de reden, het is overigens wel nog steeds zijn besluit geweest. Inmiddels is hij 13 en meer dan gelukkig dat hij toch overstag is gegaan: eenmaal in de puberteit blijkt schoonheid toch een dingetje te worden.
Dagjes weg, massages, een lekkere spa... Herinneringen maken en tijd voor jezelf dus.quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Jongens, over twee weken word ik 40 en naast dat ik er als een berg tegenop zie word ik ook nog belast met de vraag wat ik wil hebben als cadeau. Leuke suggesties?
Waarom zie je er tegenop?quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Jongens, over twee weken word ik 40 en naast dat ik er als een berg tegenop zie word ik ook nog belast met de vraag wat ik wil hebben als cadeau. Leuke suggesties?
Zolang je leuke dingen en dromen maar niet uitstelt tot "ooit", want dat moment kan ook zomaar niet meer komen. Dat is meer mijn interpretatie van yolo. Niet 'smijt al het geld maar over de balk want na mij de zondvloed'quote:Op maandag 30 augustus 2021 09:45 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn vader werkte vanaf zijn 12e maar hij was wel heel blij met zijn werk de laatste jaren. Hij werkte in de bouw en zijn graafmachine was heilig.
Ook mijn ouders stelden veel uit totdat het moment dat hij met de VUT zou gaan. Dat genieten heeft 3 dagen geduurd, toen werd hij ziek en dat is niet meer goedgekomen.
Ik ben niet 100% van de Yolo, ik wil net als mijn vader mijn partner en ook kinderen wel ok achterlaten maar ik geef veel makkelijker geld uit dan menig leeftijdsgenoten. En het huis afbetalen is niet echt een doel of zo. We willen uiteindelijk naar een hypotheek van ongeveer ¤500 per maand en dan vind ik het wel best.
Voor de kinderen sparen we wel overigens maar met duidelijke doelen: studie en rijbewijs. Als we tegen die tijd loaded zijn, krijgen ze vast wel geld mee van ons, maar vooralsnog gaat het vooral gewoon op buiten het sparen voor specifieke doelen.
Een camperquote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Over2weken40boks.quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:02 schreef Nanukerst het volgende:
Ik weet niet waarom Amerika mij zo trekt. Misschien door de films en series van vroeger. 😄quote:Op maandag 30 augustus 2021 12:45 schreef oh-oh het volgende:
Amerika krijg je me echt met geld toe niet heen, maar Japan <3
En Ijsland, en Hamilton in Londen.
Amerika is geweldig!quote:Op maandag 30 augustus 2021 12:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom Amerika mij zo trekt. Misschien door de films en series van vroeger. 😄
Dus het ligt vooral aan de mensen?quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:30 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben er geweest maar echt alles aan dat land staat me tegen, als er geen Amerikanen woonden vond ik het denk ik wel ok
Touren met een camper lijkt mij echt heel cool.quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:24 schreef exode het volgende:
[..]
Amerika is geweldig!
New York, Yellowstone, LA, San Francisco, Grand Canyon
Wij zijn 2 keer door Amerika gaan touren, wel met een auto en afgewisseld tussen motel, tent, hotel en appartementen. Loved it.quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dus het ligt vooral aan de mensen?
Maar jij houdt sowieso niet van mensen an sich.
[..]
Touren met een camper lijkt mij echt heel cool.
Maybe some day.
Wie zegt dat ik de kinderen meeneem?quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:35 schreef oh-oh het volgende:
Hahaha laat me je nog eens vertellen over mijn zus die een paar jaar geleden met haar ondankbare jankende kinderen drie weken door prachtige natuurparken in de USA reed met een camper![]()
- het was warm
- ze konden niet overal douchen
- er viel niks te shoppen
- ze waren liever alleen die week in NY geweest.
Rooie.quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[imghttps://i.imgur.com/YIoy1br.jpg[/img][ afbeelding ]
Vanaf gisteren bij ons
Dat doe ik dus ook echt niet.quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik de kinderen meeneem?![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Vanaf gisteren bij ons
Darnquote:Op maandag 30 augustus 2021 13:54 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ging net naar de huisarts om de Mirena te laten vervangen. Kan ze dat ding niet vinden, was vorige keer ook al zo. Dat eindigde destijds in een operatie omdat hij onder een eierstok was gaan zitten.Ik hou mijn hart vast.
Krijg je nu een echo?quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:54 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ging net naar de huisarts om de Mirena te laten vervangen. Kan ze dat ding niet vinden, was vorige keer ook al zo. Dat eindigde destijds in een operatie omdat hij onder een eierstok was gaan zitten.Ik hou mijn hart vast.
Ok, ik ga weer even over mijn anticonceptiewens voor straks nadenken. Huuuuquote:Op maandag 30 augustus 2021 13:54 schreef Nanukerst het volgende:
Condooms zijn op papier een leuk idee, maar in de praktijk zijn zowel man als ik heel therapie-ontrouw wat dat betreft. Dan is het ook niet meer veilig.quote:Op maandag 30 augustus 2021 14:29 schreef SQ het volgende:
Heb je een latexallergie? Das wel klote dan. Nou ja hopelijk vinden ze m op een normale plek terug dan
Daar doelde ik dan ook niet op. Maar alle andere anticonceptie is een no-go omdat ik ooit een longembolie heb gehad door de pil. Best wel medische noodzaak.quote:Op maandag 30 augustus 2021 14:32 schreef SQ het volgende:
Haha ja oké. Maar da's dan geen medische noodzaak
De pil zou ik dan inderdaad niet aan beginnen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 14:33 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Daar doelde ik dan ook niet op. Maar alle andere anticonceptie is een no-go omdat ik ooit een longembolie heb gehad door de pil. Best wel medische noodzaak.
Bij mij was het draadje vorige keer te kort geknipt. Huisarts kreeg m niet te pakken, kon ik ook naar de gyn. Daar was ie er binnen een seconde uit.quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:54 schreef Nanukerst het volgende:
Oooohhquote:Op maandag 30 augustus 2021 13:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Vanaf gisteren bij ons
Poeh, ik duim dat de spiraal niet weer aan de wandel is gegaanquote:Op maandag 30 augustus 2021 14:27 schreef Nanukerst het volgende:
Niet echt dapper, er is vanuit medisch oogpunt voor mij geen andere optie. Nou ja, de boel helemaal laten droogleggen maar daar was ik 5 jaar geleden nog niet aan toe.Je moet toch wat.
Tot aan de echo ga ik er gewoon vanuit dat de huisarts een koekenbakker is en de gyn 'm zo te pakken heeft.
Ik heb dit altijd met eten, als ik andere mensen daarover hoor. Vegetariërs/veganisten/gelovigen die dan zeggen dat ze iets niet 'kunnen' eten. Nee, je kiest ervoor om het niet te eten. Helemaal prima, moet je vooral zelf weten, maar het kán welquote:Op maandag 30 augustus 2021 14:45 schreef SQ het volgende:
Persoonlijk dingetje. Ik kan niet zo goed tegen wil niet / kan niet verwarring.
Gewoon leeg laten lopen en dan op de knietjes met een spons en een doekje.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:38 schreef Nijna het volgende:
Maar goed dat dit bankje nog niet vol is, anders kregen we vast een topictitel met: waar is de mirena...
Nanu, hopelijk valt het mee en is de huisarts een koekenbakker.
Jägar, wat een cuties!
Zwembad bijna leeg, we gaan het ding maar opruimen, want het wordt toch niet meer warm (of nu juist wel, maar weer vullen doe ik niet meer dit jaar).
Iemand een briljant idee hoe ik het het makkelijkst schoon krijg straks? Er drijven nog wat van die mini dingetjes in. Ik zou bijna overwegen om het ding niet meer op te zetten, omdat ik zo'n schurfthekel heb aan het opruimen, helpt ook niet mee dat ze er dit jaar echt maar 4x ingezeten hebben denk ik.
Ah, dat stofzuigen vind ik wel briljant, dat had ik dus zelf niet bedacht... Want nat en stofzuiger past niet in 1 vakje in mn hoofdquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Gewoon leeg laten lopen en dan op de knietjes met een spons en een doekje.
Laten drogen en dannnn... stofzuigen!
Ik was gebleven bij het spiraal-verhaal.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Gewoon leeg laten lopen en dan op de knietjes met een spons en een doekje.
Laten drogen en dannnn... stofzuigen!
De komende dagen zien er qua weer prima uit hoor.quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:07 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk kun je dat bad binnen ergens laten drogen dan
Volgens mijn buienradar-alarm-dinges blijft het droog t/m het weekend. Niet dat ik tijd heb de komende dagen om dat ding op te ruimen, maar dat is van later zorg, eerst maar schoon en droog hopelijk. Ergens tussen de bedrijven door...quote:Op maandag 30 augustus 2021 17:07 schreef oh-oh het volgende:
Hopelijk kun je dat bad binnen ergens laten drogen dan
Ik mestte het kruidenrekje op mijn werk recent uit. Kaneel uit houdbaar tot 09-1996. Echt nog met de naam Edah eropquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik bied Maggi officieel houdbaar tot 2015
Dat werkt tenminste nog. Ik probeerde laatst iets te maken met bakpoeder uit 2008quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik bied Maggi officieel houdbaar tot 2015
Ja nee, denk dat dat niet zo heel erg meer zal rijzenquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat werkt tenminste nog. Ik probeerde laatst iets te maken met bakpoeder uit 2008
Dat is ook de aanbevolen aanpak, dus goed bezigquote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef Sjeen het volgende:
In het kader van houdbaarheidsdatums, hoe strikt zijn jullie daarmee? Ik vertrouw eigenlijk meer op reuk, zicht en smaak zelf, gooi niet snel iets weg omdat de datum verstreken is.
Dat, plus ik probeer na te gaan hoe lang iets überhaupt houdbaar geweest is zeg maar.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef Sjeen het volgende:
In het kader van houdbaarheidsdatums, hoe strikt zijn jullie daarmee? Ik vertrouw eigenlijk meer op reuk, zicht en smaak zelf, gooi niet snel iets weg omdat de datum verstreken is.
Ik ook. Meeste kan veel langer mee.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef Sjeen het volgende:
In het zwembad seizoen is dat altijd uitverkocht, viel mij laatst op.quote:Op maandag 30 augustus 2021 19:02 schreef Vicky het volgende:Ik ben 6 winkels afgegaan voor goedkope talkpoeder. Gewoon niet meer te krijgen.
Hoopgevend verhaal dit, dank je!quote:Op maandag 30 augustus 2021 14:58 schreef Vicky het volgende:
[..]
Bij mij was het draadje vorige keer te kort geknipt. Huisarts kreeg m niet te pakken, kon ik ook naar de gyn. Daar was ie er binnen een seconde uit.
Zwembad binnen opzetten? Heb jij zo'n enorme kamer of zo'n klein badje?quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:03 schreef Hupje het volgende:
[..]
In het zwembad seizoen is dat altijd uitverkocht, viel mij laatst op.
Wij hebben (noodgedwongen) dit keer het zwembad buiten zo goed mogelijk afgedroogd en toen binnen weer opgezet om te drogen. Daarna inderdaad met de stofzuiger en dat ging perfect
Ja. Talkpoeder in de vouwen doen zodat het niet aan elkaar blijft plakken. Het neemt ook vocht op, voorkomt schimmel.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:18 schreef Viv het volgende:
Zwembad en talkpoeder, is that a thing?
Die van ons staat nog (eerste keer zo'n opzetzwembad met metalen frame), ik heb me duidelijk nog niet in het opruimen verdiept.
quote:Voor het zwembad opbergen
Bij het opbergen van jouw zwembad is het zaak om de zwembadliner volledig droog te maken. Talkpoeder absorbeert achtergebleven vocht en biedt zo bescherming tegen de vorming van schimmel. Een laagje talkpoeder in de scherpe vouwen en hoeken van de zwembadliner voorkomt bovendien verkleving van de liner tijdens de opslag.
Aanbevolen gebruik: Breng voor het opvouwen talkpoeder aan op de liner, en strooi royaal in de hoeken en vouwen.
2x3, ging net op de compleet gestripte zolderquote:Op maandag 30 augustus 2021 20:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Zwembad binnen opzetten? Heb jij zo'n enorme kamer of zo'n klein badje?
Ik moet er niet aan denken om die plomp in de woonkamer te installeren
Dan hoop ik dat je hem nog kunt afbreken. Het eerste jaar dat we een zwembad met buizenframe hadden kregen we de lange lengtes buis niet meer uit het zeil waar het door zat met name de kanten waar de zon vol op staat, daar was het echt omheen ‘gesmolten’/geplakt geen idee hoe ik het het best kan omschrijven. Echt uren mee bezig geweest.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:18 schreef Viv het volgende:
Zwembad en talkpoeder, is that a thing?
Die van ons staat nog (eerste keer zo'n opzetzwembad met metalen frame), ik heb me duidelijk nog niet in het opruimen verdiept.
Ik ook, hoor! Ik had wel laatst kokoswater aan de kinderen gevoerd dat al een tijdje in de ijskast stond. Zij meteen mauwen dat het viesssss smaakte en ik natuurlijk snauwen dat ze even aan de smaak moesten wennen… pas toen ik zelf een slok van had genomen proefde ik dat het niet meer goed was.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef Sjeen het volgende:
Hebben we ooit in een restaurant gehad. Waren daar aan het eten met mijn ouders, zus en haar gezin en ons gezin. De kinderen allemaal een kindermenu met appelmoes er bij en alle kinderen hadden binnen no-time genoeg gegeten.. Bij m’n jongste snapte ik dat die eet nooit veel, maar bij de andere was het wel verrassend, maar ja kan een keer. Tot mijn zus de appelmoes pakt die over was omdat ze dat zelf erg lekker vind voor een keer, is die gewoon bedorven.. Toen snapten we wel dat de kinderen geen eten meer hoefde.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:49 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik ook, hoor! Ik had wel laatst kokoswater aan de kinderen gevoerd dat al een tijdje in de ijskast stond. Zij meteen mauwen dat het viesssss smaakte en ik natuurlijk snauwen dat ze even aan de smaak moesten wennen… pas toen ik zelf een slok van had genomen proefde ik dat het niet meer goed was.![]()
Nergens last van gelukkig.
Ik hoop dat ze de sterke maag van mijn man hebben geërfd. Die at bij 40+ graden op een strand in India een garnalencocktail.
Argh waarom staat zoiets niet in het boekje dan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:49 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je hem nog kunt afbreken. Het eerste jaar dat we een zwembad met buizenframe hadden kregen we de lange lengtes buis niet meer uit het zeil waar het door zat met name de kanten waar de zon vol op staat, daar was het echt omheen ‘gesmolten’/geplakt geen idee hoe ik het het best kan omschrijven. Echt uren mee bezig geweest.
Wel talkpoeder gekocht toen om het op te bergen (maar met opbergen plakt het minder aan elkaar omdat het hier losjes ligt opgevouwen in het donker op een niet al te warme plek.
Het tweede jaar had man toen ik aan het werk was met neefje het zwembad opgezet. Toen was het het talkpoeder vergeten op de buizen te doen. Hij dacht dat dat niet zo’n probleem zou zijn. Maar achteraf was hij blij dat ik er op aangedrongen had dat we buis voor buis (op de lange stukken) nog hadden los gemaakt en ingewreven met talkpoeder (bad was nog niet helemaal vol) want na het zwemseizoen was het supermakkelijk uit elkaar te halen (in m’n eentje zelfs, dus het was opgeruimd voor hij thuis was)
Het trouwens gewoon een navul zakje van Zwitsal gekocht toen. Geen idee wat dat kostte maar zit nog halfvol dus maar weinig voor nodig.
Maar succes, hopelijk valt het mee (mijn schoonzus heeft er ook nooit problemen mee zonder talkpoeder, maar wij hadden het eerste jaar het zwembad bijna naar de stort gebracht van ergernis)
@:nanukerst hopelijk valt het mee met spiraaltje verwijderen uiteindelijk!
Mss werkt reptocoke ook!quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:21 schreef -Spring het volgende:
Gosh, wij hebben het hele zwembad vorig jaar weggegooid om die reden. En dit jaar een nieuwe gekocht en in elkaar gezet zonder talkpoeder. Hij staat nog.
Dat is serieus hoe mn partner dat doet. Na een uur vloeken en klooien is ie er klaar mee en brengt ie m naar de stort om het jaar daarop vrolijk weer een nieuwe te kopen. Ik moet het nog zien dat ie m dit jaar wel netjes uit elkaar haalt en opbergt.quote:Op maandag 30 augustus 2021 22:26 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon elk jaar wegtiefen en een nieuwe kopen
Ik op zich ook hoor, maar toch... potjes en zakjesmeuk (aardappelpuree van 2 jaar over de datum... ) hoewel mijn verstand zegt dat als het niet groen uitgeslagen is het best nog kan had ik nu meteen de verklaring waarom ik de crackers van de week wat lafjes en muffig vond... ook die bleken al een jaar over de datum.quote:Op maandag 30 augustus 2021 18:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik ken zo ook wel wat mensen, en daar hang ik dan elke keer de groene wappie tegen uitquote:Op maandag 30 augustus 2021 22:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat is serieus hoe mn partner dat doet. Na een uur vloeken en klooien is ie er klaar mee en brengt ie m naar de stort om het jaar daarop vrolijk weer een nieuwe te kopen. Ik moet het nog zien dat ie m dit jaar wel netjes uit elkaar haalt en opbergt.
Ik hou je op de hoogte.
Hier stond het wel in het boekje! (Intex) Ik vroeg me al af waarom, maar heb het braaf gedaan.quote:Op maandag 30 augustus 2021 21:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Argh waarom staat zoiets niet in het boekje dan.Optuigen vond ik al een heel gedoe om die buizen er doorheen te krijgen, veel te stroef.
Sowieso vind ik het zwembad eigenlijk te veel werk voor hoe weinig dagen je erin kan (deze zomer dan), het neemt ook mijn hele grasveldje in beslag waar ik anders graag een tijdschrift lig te lezen als het niet super warm is.
Dus als dit ook nog een enorm drama wordt met uit elkaar pulken voorzie ik ook wel een tripje naar de stort ja.
@:evenstar ter info
Oh, ik ook, hoor. Maar als ie er klaar mee is, dan helpt niets meer. Hij had m al gesloopt voordat ik er erg in had ook.quote:Op maandag 30 augustus 2021 23:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ken zo ook wel wat mensen, en daar hang ik dan elke keer de groene wappie tegen uit
Oh, dat klinkt wel relaxed eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:37 schreef -Spring het volgende:
We overwegen nu om m gewoon te laten staan.Dat schijnt best te kunnen met wat voorbereidingen.
Hier staat dat het afgeraden wordt én worden er tips gegeven voor als je het tóch doet: https://www.toppy.nl/advi(...)ten-laten-staan.htmlquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt wel relaxed eigenlijk.
Gewoon in een balletje frutten en volgend jaar weer kijkenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:08 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn m nu aan het afbreken. Water is eruit. Hij is droog vanbinnen, 1e laat talkpoeder zit er in. Ben nu aan het zoeken hoe ik m moet opvouwen 🤣🤣
Whaha nee dat kan mijn brein niet handelen... hij moet gewoon in de doos.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:10 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Gewoon in een balletje frutten en volgend jaar weer kijken
Nou... dat durf ik zelfs niet aan en over het algemeen lukt me dat vrij goed.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:11 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha nee dat kan mijn brein niet handelen... hij moet gewoon in de doos.
En gauw de deur dicht.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:24 schreef SQ het volgende:
In de doossterkte dan maar, en RIP aan de nabestaanden.
Wij vouwen m nog wel soort van op een dan gooien we die handel zo in de overkapping.
Geen ervaring met een allergie voor drop, wel met andere allergieën. Sterkte, zo rottig!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 09:10 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb nog nooit in de SC gepost, maar lees wel veel mee. Volgens mij zitten hier aardig wat mensen met kinderen met allergie. Iemand hier ervaring met allergie voor drop?
Mijn bijna peuter heeft gisteren voor het eerst een paar dropjes gehad en nu zitten zijn liezen, buik, rug en oksels helemaal onder de rode, verdikte vlekken (het lijkt op netelroos). Het begon gisteren ongeveer een half uur na het eten van de drop en dat had hij nog nooit eerder gehad, dus ons vermoeden is dat dat de boosdoener is.
Heb al foto's gemaild naar de huisarts, dus nu ff afwachten. Hij lijkt er op een beetje jeuk (in zijn liesjes) na, weinig last van de hebben. Ook geen koorts of verhoging..
Mee eens!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Geen ervaring met een allergie voor drop, wel met andere allergieën. Sterkte, zo rottig!
Ook ‘handig’ om uit te vinden wat de reactie veroorzaakt, dus goed lezen wat de ingrediënten zijn. Waarschijnlijk zitten er dingen in die hij eerder ook via andere producten binnen heeft gekregen, zo kun je kijken of je bepaalde dingen uit kunt sluiten en hou je over wat mogelijk de reactie heeft veroorzaakt.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef Vicky het volgende:
![]()
hij zit netjes in de doos, palen erbij, tussenstukken erbij. Alleen de voetjes moeten nog even schoon.
De slangen en de pomp passen niet..
Respectquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef Vicky het volgende:
![]()
hij zit netjes in de doos, palen erbij, tussenstukken erbij. Alleen de voetjes moeten nog even schoon.
En dit ga je elk jaar doen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef Vicky het volgende:
![]()
Haha gut ja die legodozen, staaaapelsquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:01 schreef exode het volgende:
Wat zitten jullie allemaal op te scheppen over jullie zwembad
Wij bewaren ook geen dozen behalve van bijzondere Lego. Maar die bewaren we plat op zolder. Verloofde heeft net de schuur leeggehaald voor een ritje stort vanmiddag. De hoeveelheid dozen die meegaan zijn goed voor een half bos denk ik.
Makkelijker met opbergen. Hebben ook de doos van de trampoline nog.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:59 schreef SQ het volgende:
Wat me wellicht meer verbaast is dat je die doos nog hebt Vicky
Ik kreeg laatst van een vriendin allemaal baby badspul met de originele dozen er omheen. Haar oudste wordt 10 dit jaar, dan heb je die dozen dus 9 jaar bewaardwaar laten mensen dat
Is wel de bedoelingquote:
van dat talkpoeder had ik ook nooit eerder gehoord.quote:Op maandag 30 augustus 2021 20:25 schreef Elleska het volgende:
Ik heb vandaag speelzand in het zwembad gegooid. Aan het einde van de middag lag er meer zand buiten de zandbak dan erin. Ik heb toch liever een zwembad.
Wij bewaarden altijd alleen de voorkant van zo'n lego-doos, zodat je nog weet hoe 't er ongeveer uit moet zien en welk nummer het heeft (voor als je iets moet bijbestellen oid). En natuurlijk de bouw-handleidingen. Maar we hebben laatst vrijwel alle lego doorgegeven aan een neefje. Ruimt lekker op!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:01 schreef exode het volgende:
Wat zitten jullie allemaal op te scheppen over jullie zwembad
Wij bewaren ook geen dozen behalve van bijzondere Lego. Maar die bewaren we plat op zolder. Verloofde heeft net de schuur leeggehaald voor een ritje stort vanmiddag. De hoeveelheid dozen die meegaan zijn goed voor een half bos denk ik.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef Vicky het volgende:
![]()
Wij bewaren ze alleen van bijzondere Lego, stel dat we ooit willen verkopen, scheelt dat nogal in de waarde van zo'n set. Gevouwen haalt ook wat van de waarde af, maar ik kan ze echt niet heel opslaan dan moet ik een opslag gaan huren denk ik.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:13 schreef trui het volgende:
[..]
Wij bewaarden altijd alleen de voorkant van zo'n lego-doos, zodat je nog weet hoe 't er ongeveer uit moet zien en welk nummer het heeft (voor als je iets moet bijbestellen oid). En natuurlijk de bouw-handleidingen. Maar we hebben laatst vrijwel alle lego doorgegeven aan een neefje. Ruimt lekker op!
Je kan ze stekken van je bestaande lavendel. Zo komen wij ook aan onze hortensia's. Nu is daar wel een goede tijd voor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:45 schreef Leandra het volgende:
Sinds gisteren hebben we een schutting en hek.
Helaas hadden die grapjassen die de straat en parkeerplaatsen aangelegd hebben de bandjes die de kavelgrens aan de voorkant zijn in het beton gestortdaardoor kon het hek niet netjes op de kavelgrens.
Ik heb gistermiddag dus een hele voorraad lavendel gekocht en die hebben we ervoor geplant, in de hoop dat die wel opzij wortelt en/of voorbij het beton de diepte ingaat.
Ik geloof dat ik er alleen nog wel wat bij moet halen, nu staan ze ongeveer iedere 70 cm, oogt een beetje karig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 31-08-2021 13:49:28 ]
Haha, zo was ik vroeger echt preciesquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:33 schreef Nanukerst het volgende:
... die werkelijk ALLES wil bewaren voor proefjes, bouwwerken, uitvindingen, etc. Ellende is, hij gebruikt het ook echt dus ik heb geen goede reden het weg te willen doen. Dat gezegd hebbende: er liggen hier 14 lege Pringles-bussen zgan, iemand interesse?
Ik kan dat helemaal niet joh, daar heb ik het geduld ook niet voor, daarbij waren ze 2,99 en 3 voor 7,99 dus ik haal er nog wel een keer 21 als deze aanslaanquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:11 schreef exode het volgende:
[..]
Je kan ze stekken van je bestaande lavendel. Zo komen wij ook aan onze hortensia's. Nu is daar wel een goede tijd voor.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan dat helemaal niet joh, daar heb ik het geduld ook niet voor, daarbij waren ze 2,99 en 3 voor 7,99 dus ik haal er nog wel een keer 21 als deze aanslaan
We hebben een zwembad van hard plastic (een oude little tikes pool). Die dingen zijn zo ongeveer onverwoestbaar wat een groot voordeel is maar nadeel is dat je die zwembaden niet kan opvouwen en opbergen. Het bad staat daardoor het hele jaar in de tuin. Met zand is het een prima zandbak, daarom dus zand in het zwembadquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:09 schreef trui het volgende:
[..]
van dat talkpoeder had ik ook nooit eerder gehoord.
maar waarom zand in een zwembad gooien? ik ben wel benieuwd!
De term "zwembad" is in dat geval wel een beetje misleidendquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
We hebben een zwembad van hard plastic (een oude little tikes pool). Die dingen zijn zo ongeveer onverwoestbaar wat een groot voordeel is maar nadeel is dat je die zwembaden niet kan opvouwen en opbergen. Het bad staat daardoor het hele jaar in de tuin. Met zand is het een prima zandbak, daarom dus zand in het zwembad
Maar dat maakt het ook zo leuk!quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:55 schreef SQ het volgende:
Met planten is het vooral een beetje geduld hebben. Wij plantten in oktober allemaal miezerige stokjes in bakjes zand, en ik moet nu al sommige planten gaan reduceren omdat ze de borders uit groeien. 10 maanden dus.
Waarom? Het is een zwembad met een glijbaan. Ik bedoel geen schelp ofzo, ding is een stuk groter.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:56 schreef SQ het volgende:
[..]
De term "zwembad" is in dat geval wel een beetje misleidend
Oh oké! Als ik Google zie ik voornamelijk van die schildpadden inderdaadquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:08 schreef Elleska het volgende:
[..]
Waarom? Het is een zwembad met een glijbaan. Ik bedoel geen schelp ofzo.
Little tikes pool:quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh oké! Als ik Google zie ik voornamelijk van die schildpadden inderdaad
Bij ons is vooral het onkruid ontploft.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:12 schreef laziness het volgende:
Ik heb een sering die van mijn opa was. Eerst van opa's tuin naar mijn ouderlijk huis en nu alweer 6 jaar een stek hiervan in onze tuin![]()
Ik heb nog meer stekken die uit de tuin van mijn ouderlijk huis komen. Daar ben ik extra zuinig op.
De vrij natte niet zo hete zomer is wel goed geweest voor mijn tuin. Niet alles overleefde het vorige zomers als we op vakantie waren en er werd niet genoeg gesproeid. Sommige planten deden het moeizaam en zijn nu eindelijk ontploft.
Hier ook. Ik zie zelfs aardbeiplantjes tussen de tegels.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:18 schreef exode het volgende:
[..]
Bij ons is vooral het onkruid ontploft.
De hortensia's zien er niet uit en die houden toch echt van water. Vorig jaar had ik echt een bloemenzee in de voortuin nu vooral onkruid.![]()
Geen idee waar het mis is gegaan, in het najaar goed snoeien iig.
Nee, niet altijd, maar af en toe goed terugsnoeien maakt hem sterker en geeft nieuwe bloei. Zeker als je denkt 'komt het nog wel goed?'quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hier ook. Ik heb een hortensia van mijn moeder en 2 weken geleden bloeide die heel mooi en nu ziet hij er niet meer uit. Moet je die altijd snoeien dan? Geen ervaring mee verder.
https://www.directplant.nl/tuintips/hortensia-snoeien/quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hier ook. Ik zie zelfs aardbeiplantjes tussen de tegels.
Ik heb een hortensia van mijn moeder en 2 weken geleden bloeide die heel mooi en nu ziet hij er niet meer uit. Moet je die altijd snoeien dan? Geen ervaring mee verder.
Mijn wederhelft heeft een vak in een kast gekregen voor lege (schoenen)dozen. Meer wil ik niet in huis hebbenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:59 schreef SQ het volgende:
Wat me wellicht meer verbaast is dat je die doos nog hebt Vicky
Ik kreeg laatst van een vriendin allemaal baby badspul met de originele dozen er omheen. Haar oudste wordt 10 dit jaar, dan heb je die dozen dus 9 jaar bewaardwaar laten mensen dat
Dat 'stel dat we ooit willen verkopen' is hier ook het argument voor alle dozen. Ik begrijp niet hoe je zo voorwaardelijk kan zijn met spullen. Ik koop alles met het idee om het op te gebruiken tot het niet meet voldoet en soms verkoop ik per ongeluk iets op marktplaatsquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:09 schreef exode het volgende:
[..]
Wij bewaren ze alleen van bijzondere Lego, stel dat we ooit willen verkopen, scheelt dat nogal in de waarde van zo'n set. Gevouwen haalt ook wat van de waarde af, maar ik kan ze echt niet heel opslaan dan moet ik een opslag gaan huren denk ik.
Van alle andere sets gooien we het weg, we bewaren alleen alle boekjes.
Kwam de pomp niet uit een andere doos?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef Vicky het volgende:
![]()
Nee de pomp van het bad zat in de doos, maar die hebben we niet gebruikt. Hebben een andere gekocht.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Kwam de pomp niet uit een andere doos?
Ik gooi alle dozen weg, van telefoons, tv's, etc etc etc. Terwijl ik een telefoon standaard na 2 jaar verkoop.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat 'stel dat we ooit willen verkopen' is hier ook het argument voor alle dozen. Ik begrijp niet hoe je zo voorwaardelijk kan zijn met spullen. Ik koop alles met het idee om het op te gebruiken tot het niet meet voldoet en soms verkoop ik per ongeluk iets op marktplaatsmijn lief koopt schoenen, kleren en elektronica met het idee 'ga ik vast snel weer verkopen'. Ik krijg dat in mijn hoofd niet bolgewerkt.
Waar zijn dan de schoenen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn wederhelft heeft een vak in een kast gekregen voor lege (schoenen)dozen. Meer wil ik niet in huis hebbenen ze moest ze zelf verhuizen want ik weiger verhuizers te betalen om dozen met lege dozen drie straten te verplaatsen
In de schoenenkast in de gang, in de schoenenkast in de garage, of on display in de schoenenkast in de slaapkamer (dat is voor bijzondere schoenen), óf ze bevinden zich ergens in de geheime schoenenvoorraad die ik nog niet gevonden hebt maar die er in dit huis vast ook wel isquote:
Wij hebben er 1 doos extra bij gepakt en dan past het zwembad incl toebehoren toch al voor het 2e jaar weer in dozen! *trots*quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:24 schreef SQ het volgende:
In de doossterkte dan maar, en RIP aan de nabestaanden.
Wij vouwen m nog wel soort van op een dan gooien we die handel zo in de overkapping.
Waarom heb ik niet het gevoel dat het hier om gigastiletto's gaat?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In de schoenenkast in de gang, in de schoenenkast in de garage, of on display in de schoenenkast in de slaapkamer (dat is voor bijzondere schoenen), óf ze bevinden zich ergens in de geheime schoenenvoorraad die ik nog niet gevonden hebt maar die er in dit huis vast ook wel is
Ik vind het ook fijn(er). Merk dat ik nu alweer in de ''winterdepressie'' schiet door het gebrek aan zonlichtquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat ziet er weer strak uit @:Vicky .
Ik bewaarde vaak overal dozen van maar daar ben ik de laatste jaren vanaf gestapt. Nu bewaar ik alleen nog bepaalde Lego dozen.
Hebben jullie ook zo'n moeite met opstaan nu het donker is op het moment dat de wekker gaat? Ik heb net van ellende een wakeup light gekocht in de hoop dat ik daardoor iets relaxter opsta dan nu het geval is.Zul je zien dat dat ook voor geen meter helpt, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Nee zegquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom heb ik niet het gevoel dat het hier om gigastiletto's gaat?
quote:
Gelukkig maar ook, ik loop niet zo warm voor stiletto'squote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Geen ervaring met een allergie voor drop, wel met andere allergieën. Sterkte, zo rottig!
Ook ‘handig’ om uit te vinden wat de reactie veroorzaakt, dus goed lezen wat de ingrediënten zijn. Waarschijnlijk zitten er dingen in die hij eerder ook via andere producten binnen heeft gekregen, zo kun je kijken of je bepaalde dingen uit kunt sluiten en hou je over wat mogelijk de reactie heeft veroorzaakt.
Dokter heeft gereageerd, reactie op drop is goed mogelijk maar raad geen provocatie aan. En smeren met lanettecreme. Het is iig al een stuk minder dan vanmorgen. Gelukkig lijkt hij er niet zo heel veel last van te hebben. Alleen de plekjes in de lies waar ook de rand van luier zit, dus dat zal wel een beetje schuren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:48 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Mee eens!
Zo kan ik wel tegen de ene merk zoete spekjes en niet tegen andere. Omdat er bij de ene suiker gebruikt is en bij een andere fructose.
En uit ervaring weet ik ook dan 1 reactie nog geen bewijs is.. Het kan een toevallige samenloop zijn met iets anders qua timing..
Ik wen er wel snel aan, dat ik alsnog wakker schrik van de wekker. Of als ik wél wakker word van het licht dat ik dan denk.. kut, nog max 15 minuten, ofzo.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Goed om te lezen dat zo'n lamp écht zou kunnen werken en dat het niet slechts een marketing trucje is.
Helpt zeker wel hoor! Je wordt veel geleidelijker wakker.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik bewaarde vaak overal dozen van maar daar ben ik de laatste jaren vanaf gestapt. Nu bewaar ik alleen nog bepaalde Lego dozen.
Hebben jullie ook zo'n moeite met opstaan nu het donker is op het moment dat de wekker gaat? Ik heb net van ellende een wakeup light gekocht in de hoop dat ik daardoor iets relaxter opsta dan nu het geval is.Zul je zien dat dat ook voor geen meter helpt, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Dat doen ze inmiddels wel. Maargoed, mijn wekker gaat om 6:00 uur, dus uitslapen tot de wekker is niet zo heel lastig.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:32 schreef Elleska het volgende:
Een wake up light werkt alleen als je kinderen hebt die uitslapen tot de wekker
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:31 schreef exode het volgende:
Kan je een peuter ook voorzien van een don't wake up light?
Of een inslaapvalfunctie.quote:
Dan noemen ze het een slaaptrainerquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:31 schreef exode het volgende:
Kan je een peuter ook voorzien van wake up light?
Large.nl uiteraardquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:13 schreef Hupje het volgende:
Weet iemand een betrouwbare site/winkel waar ze shirts met geek teksten verkopen?
Zelfs tot 6 uur slapen is hier momenteel lastig maar dat is hopelijk een korte fase want ik ben totaal geen ochtendmens en savonds eerder gaan slapen lukt niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat doen ze inmiddels wel. Maargoed, mijn wekker gaat om 6:00 uur, dus uitslapen tot de wekker is niet zo heel lastig.
Qwertee.com, large.nl.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:13 schreef Hupje het volgende:
Weet iemand een betrouwbare site/winkel waar ze shirts met geek teksten verkopen?
Dan hoop ik voor je dat je ‘m al kunt bestellen:quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 20:46 schreef exode het volgende:
Morgen gaat wel mijn wekker overigens, dagje kantoor gepland.
En ik verheug me nu dus enorm op de Pumpkin spice latte van de Starbucks.
Neeeeeee dat meen je niet, ga ik gewoon 1 dag te vroeg.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je ‘m al kunt bestellen:
[ afbeelding ]
Ze zullen de ingrediënten vast al in huis hebben dus gewoon bestellen die hap. Hopelijk doen ze niet moeilijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:37 schreef exode het volgende:
[..]
Neeeeeee dat meen je niet, ga ik gewoon 1 dag te vroeg.
Ik geef wel wat onder de toonbankquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ze zullen de ingrediënten vast al in huis hebben dus gewoon bestellen die hap. Hopelijk doen ze niet moeilijk.
Maar toevallig zag ik het van de week voorbij komen dus moest er net meteen aan denken toen ik jouw post las.
Ik heb vorig jaar zo een oud model voor een tientje op mp gekocht. in een zin: Had ik 10 jaar eerder moeten doen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 19:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik krijg vanmiddag een stel laarzen van ze binnenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 22:14 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Instant middelbare school flashbacks!
Ik gebruik altijd een 10% ''nieuwe leden'' kortingscoupon, heft de verzending vaak wel opquote:Op woensdag 1 september 2021 07:49 schreef vencodark het volgende:
Van Large kregen we vroeger die boeken thuis gestuurd. Leuk om in te bladeren maar ik heb er zelden iets besteld. Mijn broertje daarentegen wel.
Hadden eigenlijk die boeken moeten bewaren, kon je de ‘mode’ toch een beetje terugkijken.
En die gadgets!Of posters van op dat moment populaire figuren (voor die doelgroep).
![]()
Ik kijk weleens op de site maar bestel er nooit wat. Ik heb zo’n bloedhekel aan verzendkosten.
Is het een beetje kwaliteit daar? Want hun truien, shirts en jassen vind ik vaak wel leuk. Zonder de drukke plaatjes en aanhangsels.quote:Op woensdag 1 september 2021 07:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd een 10% ''nieuwe leden'' kortingscoupon, heft de verzending vaak wel op
Mijn winterjas komt er ook vandaan. Als ik geld teveel had ging een groot deel naar een nieuwe garderobe van de Large
Vind ik wel, het is geen Fruit of the Loom kwaliteit zeg maarquote:Op woensdag 1 september 2021 07:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Is het een beetje kwaliteit daar? Want hun truien, shirts en jassen vind ik vaak wel leuk. Zonder de drukke plaatjes en aanhangsels.
Ik zie ons nog zo zitten tijdens de ‘grote pauze’ met z’n allen over dat boek gebogen (want toen bestond online bestellen nog nietquote:Op woensdag 1 september 2021 07:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik krijg vanmiddag een stel laarzen van ze binnenIk ben het nooit ontgroeid
Die had ik ookquote:Op woensdag 1 september 2021 08:02 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik zie ons nog zo zitten tijdens de ‘grote pauze’ met z’n allen over dat boek gebogen (want toen bestond online bestellen nog niet) om te kijken wat we wilde hebben.
Ik weet dat ik in ieder geval ooit zo’n “Barbie is a slut” shirt had besteld. Maar tot mijn grote puber-teleurstelling waren mijn ouders allerminst onder de indruk en mocht ik ‘m ook gewoon op bezoek naar oma aan. Heel slim van ze!
Als t echt niet lukt, bestel dan de Chai latte. Werd me aangeraden toen ik huilend aan de balie stond omdat de Pumpkin Spice latte op wasquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 21:37 schreef exode het volgende:
[..]
Neeeeeee dat meen je niet, ga ik gewoon 1 dag te vroeg.
Volgens mij ben jij jarig vandaag toch?quote:
Volgens mij was het wel altijd fruit of the loom, althans toen ik daar 25 jaar geleden mijn bandshirts kocht van Sepultura en Fear Factoryquote:Op woensdag 1 september 2021 07:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Vind ik wel, het is geen Fruit of the Loom kwaliteit zeg maar
Ik herinner me vooral die herenshirts met:quote:Op woensdag 1 september 2021 08:04 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Die had ik ook![]()
En een ''not everything in Holland is flat'' toen ik nog boobs had
Ik stond net bij de SB op centraal. Vroeg alleen maar 'Hebben jullie al Pumpkin spice latte?' En toen kreeg ik een preek dat het niet de bedoeling was dat je dat een dag eerder bestelde. Ze konden hem al maken, maar dat mocht niet.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als t echt niet lukt, bestel dan de Chai latte. Werd me aangeraden toen ik huilend aan de balie stond omdat de Pumpkin Spice latte op was
En is idd een goede vervanger (en t hele jaar beschikbaar)
Wat een chagrijn.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:53 schreef exode het volgende:
[..]
Ik stond net bij de SB op centraal. Vroeg alleen maar 'Hebben jullie al Pumpkin spice latte?' En toen kreeg ik een preek dat het niet de bedoeling was dat je dat een dag eerder bestelde. Ze konden hem al maken, maar dat mocht niet.
Ik denk dat deze mevrouw ook wel een koffie kon gebruiken.
Ik ga zo je tip bij de SB in Hoog Catherijne uitproberen, thanks!
En wat fijn op kantoor. Ik ben al 45 minuten binnen en heb vooral geouwehoerd.Oh wat heb ik die kantoorhumor gemist!
Ik zit nu in een ruimte voor 30 collega's en we zitten met zijn 3tjes dus veel ruimte.quote:Op woensdag 1 september 2021 08:59 schreef laziness het volgende:
Hoe is het bij jullie op kantoor Exode?
Bij ons mag het alleen met de hele dag een mondkapje op. Ik heb niks tegen mondkapjes, in tegendeel mits correct gebruikt, maar echt de hele dag terwijl we prima fulltime thuiswerken en daar via Teams ook slap ouwehoeren met elkaar, zorgt er dus voor dat niemand van mijn team er naar toe gaat.
Verder is het 65% capaciteit en staan er schermen tussen de bureau's etc.
I love de chai latte! Die drink ik echt de hele winter door. En dan in de zomer stap ik over op Frappuccino’squote:Op woensdag 1 september 2021 08:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als t echt niet lukt, bestel dan de Chai latte. Werd me aangeraden toen ik huilend aan de balie stond omdat de Pumpkin Spice latte op was
En is idd een goede vervanger (en t hele jaar beschikbaar)
Ik had een studiegenoot met "Dead girls don't say no".quote:Op woensdag 1 september 2021 08:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik herinner me vooral die herenshirts met:
“Pas op! Zwenkt uit!” Met een pijltje naar beneden.![]()
Of: “And as a final touch, God created the Dutch!”
Wij moeten lopend een mondkapje op, maar op de werkplek mag deze af. Maximaal 70 personen, verdeeld over 3 verdiepingen. Elk team heeft een eigen sectie toegewezen gekregen, zodat die 70 mensen niet allemaal op 1 verdieping gaan zitten (maar of iedereen zich daaraan houdt, weet ik niet). Afgelopen vrijdag was ik op kantoor, als bhv'er. Er zouden iets van 50 mensen op kantoor zijn, maar ik heb er welgeteld 5 gezien. Op grote afstand. Ik heb in tijden niet zo rustig en geconcentreerd gewerktquote:Op woensdag 1 september 2021 08:59 schreef laziness het volgende:
Hoe is het bij jullie op kantoor Exode?
Bij ons mag het alleen met de hele dag een mondkapje op. Ik heb niks tegen mondkapjes, in tegendeel mits correct gebruikt, maar echt de hele dag terwijl we prima fulltime thuiswerken en daar via Teams ook slap ouwehoeren met elkaar, zorgt er dus voor dat niemand van mijn team er naar toe gaat.
Verder is het 65% capaciteit en staan er schermen tussen de bureau's etc.
Dat was cult in die tijd joh, dat soort dingen nooit te serieus nemenquote:Op woensdag 1 september 2021 09:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik had een studiegenoot met "Dead girls don't say no".![]()
Needless to say, levende wel.
Ons kantoor heeft een capaciteit van 1400 exclusief vergaderruimtes. Op topdagen voor Corona waren er soms 2000 medewerkers aanwezig. Huge dus.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij moeten lopend een mondkapje op, maar op de werkplek mag deze af. Maximaal 70 personen, verdeeld over 3 verdiepingen. Elk team heeft een eigen sectie toegewezen gekregen, zodat die 70 mensen niet allemaal op 1 verdieping gaan zitten (maar of iedereen zich daaraan houdt, weet ik niet). Afgelopen vrijdag was ik op kantoor, als bhv'er. Er zouden iets van 50 mensen op kantoor zijn, maar ik heb er welgeteld 5 gezien. Op grote afstand. Ik heb in tijden niet zo rustig en geconcentreerd gewerkt.
Maar voor het gezelschap hoeft het dus niet...
Of: “Boys are stupid! Throw rocks at them”.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat was cult in die tijd joh, dat soort dingen nooit te serieus nemen
Ik had ook wel eens shirts aan met dingen er op waar de honden geen brood van lusten. Gemiddeld grindcorebandje komt daar al vlug aan
Haha ja nee, ik heb het toch wel meer over shirts met allerhande variaties van necrofilie er op enzoquote:Op woensdag 1 september 2021 09:39 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of: “Boys are stupid! Throw rocks at them”.
Skater tijd.
''God is busy, can I help you?'' met een cartoontje van een duiveltje, mocht niet op mijn gristelijke school.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja nee, ik heb het toch wel meer over shirts met allerhande variaties van necrofilie er op enzo
Uiteraard niet omdat we necrofielen waren, maar omdat bepaalde types daar flink aanstoot aan namen
Zo rolt de jeugd al sinds mensenheugenis
Nee, dat is zeker van een andere orde.quote:Op woensdag 1 september 2021 09:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja nee, ik heb het toch wel meer over shirts met allerhande variaties van necrofilie er op enzo
Uiteraard niet omdat we necrofielen waren, maar omdat bepaalde types daar flink aanstoot aan namen
Zo rolt de jeugd al sinds mensenheugenis
Flauw heur.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
''God is busy, can I help you?'' met een cartoontje van een duiveltje, mocht niet op mijn gristelijke school.
Oxazepamquote:Op woensdag 1 september 2021 10:32 schreef vencodark het volgende:
Als jullie in een pestbui zijn, wat helpt jullie dan?
Ik kom er soms moeilijk weer uit en het broeit dan nogal.
Quad skaten.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:32 schreef vencodark het volgende:
Ik doe dan weleens Tetris. Lekker hard die blokjes naar beneden rammen.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:32 schreef vencodark het volgende:
Dat klopt! Dank je welquote:Op woensdag 1 september 2021 08:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij jarig vandaag toch?![]()
Gefeliciteerd
Zingenquote:Op woensdag 1 september 2021 10:45 schreef vencodark het volgende:
Ok, ik ga de vraag anders stellen: hoe komen jullie van je pestbui af als je kinderen om je heen hebt?![]()
Ergens heen gaan waar je kids zichzelf kunnen vermaken en zelf een boek meenemen (en oordopjes met goede muziek)quote:Op woensdag 1 september 2021 10:45 schreef vencodark het volgende:
Ok, ik ga de vraag anders stellen: hoe komen jullie van je pestbui af als je kinderen om je heen hebt?![]()
Gefeliciteerd!quote:
Bewust er voor kiezen om geen pestbui te hebben. Je bent de baas over je eigen gedachten, dus kun je ook je gevoel de baas wordenquote:Op woensdag 1 september 2021 10:45 schreef vencodark het volgende:
Tourshirts waren natuurlijk de bestequote:Op woensdag 1 september 2021 10:58 schreef PKM het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Vroeger liep ik ook veel in bandshirts. Die kwamen dan weer nooit van de large.We kregen wel altijd het magazine.
Ik hou echt van lezen, maar met een slecht humeur kan ik dat echt niet hoor.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ergens heen gaan waar je kids zichzelf kunnen vermaken en zelf een boek meenemen (en oordopjes met goede muziek)
(Maar ik weet zo niet hoe oud je kids zijn en of dat dus kan)
@:ynske gefeliciteerd
Ik lees juist te weinig, maar met slecht humeur een boek lezen dat lekker weg leest geen zware kost, gaat hier wel prima (mits de kinderen zichzelf bezig kunnen houden zonder ruzie op zo’n moment)quote:Op woensdag 1 september 2021 11:01 schreef PKM het volgende:
[..]
Ik hou echt van lezen, maar met een slecht humeur kan ik dat echt niet hoor.
CONTROLEER ALTIJD ZAKKEN. LEVENSLES.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:05 schreef PKM het volgende:
Over pesthumeur gesproken, mijn man mag voorlopig zijn eigen was doen.
Hij liet weer eens een zakdoekje in zijn zak zitten en ik controleer geen zakken.
Muziek luisteren of serie kijken met noisecanceling headphones.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:45 schreef vencodark het volgende:
Jij hebt een boek gelezen over negatieve gedachten?quote:Op woensdag 1 september 2021 10:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Bewust er voor kiezen om geen pestbui te hebben. Je bent de baas over je eigen gedachten, dus kun je ook je gevoel de baas wordenzeker het proberen waard.
Ik zing een hele dag.quote:
Jup, en het werkt gewoon écht!quote:Op woensdag 1 september 2021 11:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jij hebt een boek gelezen over negatieve gedachten?![]()
Mijn kinderen weten volgens mij juist niet eens dat er zoiets als zakken bestaat.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:10 schreef exode het volgende:
Hier moeten de zakken echt wel gecontroleerd worden.
Pinpasjes, knikkers, steentjes, Lego, haarspeldjes, sleutels, muntgeld, labello, van alles vind ik erin.
Vooral Juul duwt haar zakken vol met van alles en nog wat.
Als ik een pesthumeur heb, ga ik buiten lopen of 100 afleveringen Friends kijken of op de Switch, Animal Crossing of Mario Karten tegen B.
Haha weet ik. De jongen in kwestie is ook een goede vriend geworden, waar ik nog steeds af en toe contact mee heb. Maar shirts of niet (tegenwoordig loopt hij ook wel eens in een pak rondquote:Op woensdag 1 september 2021 09:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat was cult in die tijd joh, dat soort dingen nooit te serieus nemen
Ik had ook wel eens shirts aan met dingen er op waar de honden geen brood van lusten. Gemiddeld grindcorebandje komt daar al vlug aan
Kan je dat Juul leren? Die dondert er van alles in, vooral steentjes en takjes. Gelukkig is ze bang voor slakken anders deed ze die er ook in.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Mijn kinderen weten volgens mij juist niet eens dat er zoiets als zakken bestaat.
Niet morgen maar nu - Wayne Dyerquote:Op woensdag 1 september 2021 11:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Geef me de titel. Misschien heeft de bieb het.
quote:Op woensdag 1 september 2021 11:03 schreef SQ het volgende:
Ik werd laatst weer eens getagd op Facebook:
[ afbeelding ]
God wat is dat dan weer lang geleden, en toch voelt het soms nog als de dag van gisteren
quote:Op woensdag 1 september 2021 11:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Mijn kinderen weten volgens mij juist niet eens dat er zoiets als zakken bestaat.
''Vieze gothic''quote:
Dat hoort er bij hè.quote:
Het verschilt wel welke zakdoekjes je hebt, het ene merk kruimelt meer dan het andere... maar wel verrot als je zo'n verkruimeld exemplaar in de was vindt...quote:Op woensdag 1 september 2021 11:05 schreef PKM het volgende:
Over pesthumeur gesproken, mijn man mag voorlopig zijn eigen was doen.
Hij liet weer eens een zakdoekje in zijn zak zitten en ik controleer geen zakken.
Uiteindelijk... naar ze schreeuwen en me naderhand schuldig voelen daarover. Of, wellicht betere optie, tv aanzetten en zelf een kop thee drinken met een boekje.quote:Op woensdag 1 september 2021 10:45 schreef vencodark het volgende:
Die noemden wij emo's. Met roze Hello Kitty sokken onder je zwarte jurkquote:Op woensdag 1 september 2021 11:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Soberso, anders werd je een knuffelgoth en dat was niet wenselijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee helemaal niet zweverig, wel heel Amerikaansquote:Op woensdag 1 september 2021 11:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Thx. Je lijkt me niet het zweverige type dus ik durf wel wat van je aan te nemen.
Da's allemaal van na mijn tijd, wij schelen bijna tien jaarquote:Op woensdag 1 september 2021 11:25 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Die noemden wij emo's. Met roze Hello Kitty sokken onder je zwarte jurk
Over vieze slakken gesproken. Ik ben niet helemaal fit, baggernacht gehad. Met veel moeite zat ik me door mijn beschuit met kaas heen te werken.quote:Op woensdag 1 september 2021 11:20 schreef exode het volgende:
[..]
Kan je dat Juul leren? Die dondert er van alles in, vooral steentjes en takjes. Gelukkig is ze bang voor slakken anders deed ze die er ook in.
Een ander studiegenootje hield ook wel van extravagante kleding en make-up. Kwam vaak in lange zelfgemaakte jurken naar college, met van die wijde mouwen. Een HOVO-cursist (55-60 jaar oud) vroeg haar een keer: "Ben jij nou gothic?" Zij, met stalen gezicht: "Nee, ik ben Suzanne."quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |