Niet doodnormaal, wel gemiddeld.quote:Op maandag 6 september 2021 10:34 schreef Nattekat het volgende:
Dus...
7 september is de warmste dag sinds 27 juni
8 september is de warmste dag sinds 18 juni
En er zijn nog steeds idioten die claimen dat dit een doodnormale zomer was?
Ah, jij bent er één van.quote:Op maandag 6 september 2021 10:42 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Niet doodnormaal, wel gemiddeld.
Jij vindt het een slechte zomer.quote:Op maandag 6 september 2021 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Dus deze onzin mag nu wel de wereld uit, dit was een slechte zomer.
Als je de eerste helft van juni uit de statistieken haalt, was dit een koude sombere zomer. Dat heeft niks met vinden te maken, dat is gewoon zo.quote:Op maandag 6 september 2021 11:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Jij vindt het een slechte zomer.
Ik heb maanden zonder jas aan gelopen, heel soms even een regenjas. Geen problemen gehad met veel te warm voor van alles. Aan de andere kant is het water nog steeds warm genoeg voor allerlei activiteiten.
Het was geen zonnige of heel warme zomer maar ik heb wel een prima zomer gehad hoor. En tussen door ook genoeg zon.
Het heeft juist alles met vinden te maken. Jij noemt het een slechte zomer, dat is volkomen objectief. Ik vind het een zomer waarin van alles mogelijk was en je niet zo erg werd verhinderd door veel te warm weer.quote:Op maandag 6 september 2021 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de eerste helft van juni uit de statistieken haalt, was dit een koude sombere zomer. Dat heeft niks met vinden te maken, dat is gewoon zo.
Begin juni buiten beschouwing laten heeft niets te maken met cherrypicking, maar gewoon met de zomer die eigenlijk pas eind juni echt begint. Alle vakanties beginnen ook pas in juli. Dat jij het prima vindt allemaal verandert er niks aan, het is gewoon een feit.quote:Op maandag 6 september 2021 11:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het heeft juist alles met vinden te maken. Jij noemt het een slechte zomer, dat is volkomen objectief. Ik vind het een zomer waarin van alles mogelijk was en je niet zo erg werd verhinderd door veel te warm weer.
Ja, dat is een mening. Een zomer met lekker veel afwisselend weer dus.
De eerste helft van juni heeft wel bestaan natuurlijk. Die kan je niet zomaar weer wegdenken toch. Als we alle regendagen uit de statistieken halen hebben we de droogste zomer ooit gehad...
Hoe gaat het met de temperatuur binnenshuis? Dat zou nu zelfs zonder airco goed te doen moeten zijn aangezien de avonden rap korter worden.quote:Op maandag 6 september 2021 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begin juni buiten beschouwing laten heeft niets te maken met cherrypicking, maar gewoon met de zomer die eigenlijk pas eind juni echt begint. Alle vakanties beginnen ook pas in juli. Dat jij het prima vindt allemaal verandert er niks aan, het is gewoon een feit.
Wees niet zo kansloos eigenwijs joh
Statistieken bevestigen wat ik zeg.
Avondje alles open is genoeg. Nou helpt het wel dat ik overdag iedere keer weg ben.quote:Op maandag 6 september 2021 11:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de temperatuur binnenshuis? Dat zou nu zelfs zonder airco goed te doen moeten zijn aangezien de avonden rap korter worden.
Wisselvallige natte zomer, die iets kouder was dan normaal.quote:Op maandag 6 september 2021 10:34 schreef Nattekat het volgende:
Dus...
7 september is de warmste dag sinds 27 juni
8 september is de warmste dag sinds 18 juni
En er zijn nog steeds idioten die claimen dat dit een doodnormale zomer was?
Dat heeft alles mee te maken met cherrypicking, meteorologische zomer begint op 1 juni. Dat de vakanties pas in juli beginnen doet daar niets aan af. Juni was overigens (in de Bilt) 2 graden te warm, Augustus slechts 1 graad te koud. Dus het is allemaal niet zo extreem negatief als jij het doet voorstellen.quote:Op maandag 6 september 2021 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Begin juni buiten beschouwing laten heeft niets te maken met cherrypicking, maar gewoon met de zomer die eigenlijk pas eind juni echt begint. Alle vakanties beginnen ook pas in juli. Dat jij het prima vindt allemaal verandert er niks aan, het is gewoon een feit.
Wees niet zo kansloos eigenwijs joh
Statistieken bevestigen wat ik zeg.
Het gaat niet alleen om temperatuur, maar ook om neerslag en (vooral) bewolking. De zomer was niet per sé koud, ook niet per sé enorm nat (ligt ook aan waar je woont hoe je dit percipieert). maar vooral heel erg grijs.quote:Op maandag 6 september 2021 15:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat heeft alles mee te maken met cherrypicking, meteorologische zomer begint op 1 juni. Dat de vakanties pas in juli beginnen doet daar niets aan af. Juni was overigens (in de Bilt) 2 graden te warm, Augustus slechts 1 graad te koud. Dus het is allemaal niet zo extreem negatief als jij het doet voorstellen.
Qua zonuren viel het ook wel mee:quote:Op maandag 6 september 2021 15:47 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om temperatuur, maar ook om neerslag en (vooral) bewolking. De zomer was niet per sé koud, ook niet per sé enorm nat (ligt ook aan waar je woont hoe je dit percipieert). maar vooral heel erg grijs.
Net zoals vandaag trouwensTot nu toe vind ik die hele zomerse opleving nogal tegenvallen. Is hier (randstad) al de hele dag bewolkt. Zaterdag was fris.
Hopen dat morgen en overmorgen wel uitkomen qua verwachting.
Precies ditquote:Op maandag 6 september 2021 11:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het heeft juist alles met vinden te maken. Jij noemt het een slechte zomer, dat is volkomen objectief. Ik vind het een zomer waarin van alles mogelijk was en je niet zo erg werd verhinderd door veel te warm weer.
Ja, dat is een mening. Een zomer met lekker veel afwisselend weer dus.
De eerste helft van juni heeft wel bestaan natuurlijk. Die kan je niet zomaar weer wegdenken toch. Als we alle regendagen uit de statistieken halen hebben we de droogste zomer ooit gehad...
Tja, alle statistieken daargelaten.quote:Op maandag 6 september 2021 15:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Qua zonuren viel het ook wel mee:
[ afbeelding ]
Dit kan natuurlijk anders zijn in het westen (omdat je daar dichter bij de zee zit), maar in de Bilt zat het iets onder het gemiddelde.
Laat het gaan.quote:Op maandag 6 september 2021 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan vrij slecht tegen mensen die iets vinden en dan doen alsof dat een feit is, en daarna pas argumenten gaan verzinnen om hun mening te onderbouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |