Het maakt het wel heel moeilijk te volgen voor de kijker, vooral iemand die niet dagelijks naar dit festijn kijkt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:25 schreef heywoodu het volgende:
Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.
Er zijn gigantisch veel handicaps, het is logisch om daar onderscheid in te maken. Iemand die drie ledematen mist heeft natuurlijk andere problemen dan iemand met cerebrale parese. Aan de andere kant heb je ook binnen de klasses vaak enorm veel onderscheid, een zwemfinale in één klasse kan prima acht mensen met acht verschillende handicaps aan de start hebben.
Nou moet dat ook wel, want anders heb je 300 finales met gemiddeld twee deelnemers, dus er moeten wel keuzes gemaakt worden, zowel de ene als de andere kant op.
Zeker. De enige klassen waarbij ik dat totaal niet heb zijn die voor deelnemers die volledig blind zijn, over het algemeen is dat de enige beperking en niks zien = niks zien, dus dat is mooi gelijk.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het maakt het wel heel moeilijk te volgen voor de kijker, vooral iemand die niet dagelijks naar dit festijn kijkt.
Je bent niet de enige. Ik kan er meestal ook geen tong aan vastknopen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:01 schreef tong80 het volgende:
Daarom kijk ik niet. Geen touw aan vast te knopen.
![]()
![]()
Wat het vooral ingewikkeld maakt is dat alle klassen een nummer hebben, en dat dat nummer in geen enkele sport gelijk is. Alleen de klaasen voor mensen met een visuele beperking hebben zowel in de atletiek als in het zwemmen hetzelfde nummer (11-12-13). En dan maken ze ook nog eens regelmatig aanpassingen aan de klassen, dus dan is het zelfs voor iemand die in die wereld zit al moeilijk om te volgen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het maakt het wel heel moeilijk te volgen voor de kijker, vooral iemand die niet dagelijks naar dit festijn kijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |