Lief!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Zal ik 'm doorsturen?
Dit klinkt veelbelovend.quote:But the team didn’t stop there.
Understanding that new mutations could arise and that a novel pathogenic coronavirus could emerge from an animal-human crossover event, the scientists began a follow-up study to deeply explore what factors make antibodies resistant to viral escape and how certain antibodies are also broadly reactive against diverse, related viruses. Using biochemical and structural analysis, deep mutational scanning, and binding experiments, they identified one antibody with unparalleled universal potency.
“This antibody, which binds to a previously unknown site on the coronavirus spike protein, appears to neutralize all known sarbecoviruses – the genus of coronaviruses that cause respiratory infections in mammals,” said Nix, who is an affiliate in Berkeley Lab’s Biosciences Area. “And, due to the unique binding site on mutation-resistant part of the virus, it may well be more difficult for a new strain to escape.”
Subsequent tests in hamsters suggest that this antibody could even prevent a COVID-19 infection if given prophylactically. The new work was published in Nature.
Immigranten kunnen ook personeel op de IC zijn, of worden. In de UK en Zwitserland bijv is een groot deel van het personeel in de zorg buitenlander.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat ik oprecht niet niet begrijp, is dat Nederland nog steeds zo veel immigranten aantrekt, terwijl we een tekort hebben aan IC-personeel, aan leraren en aan woningen en een overschot aan stikstof.
Dat zie je nu inderdaad ook in de UK. Groot tekort aan personeel in de land en tuinbouw en chauffeurs. Nando's heeft geen kip, McDonalds heeft geen milkshakes, er zullen minder kalkoenen zijn met kerst ivm personeelstekort, te weinig fruitplukkers, etc etc.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We hebben niet genoeg aanwas in de eigen bevolking om het werk uit te voeren. Zonder immigratie zou het hier binnen de kortste keren op zijn gat liggen.
Zeker! Ben wel benieuwd of, wanneer zo'n antistof profylactisch wordt gegeven, hoe lang het werkzaam is. Of misschien gebruik je het vooral wanneer de kans groot is dat je aan het virus blootgesteld wordt, net als met malaria profylaxes bijv. Dat je dan bijv de profylaxe snel verspreid in een gebied als daar het virus opduikt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:43 schreef Solstice1 het volgende:
https://scitechdaily.com/(...)-sars-cov-2-strains/
[..]
Dit klinkt veelbelovend.
En dat terwijl volgens mij de NOS zei dat er een flinke toename was in het zuidwesten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waar vorige week het aantal besmettingen in de UK een sprongetje maakte naar 12-13%, is dat deze week niet verder gegaan. Vandaag is de week op week groei 11%. Geen toename dus, ook niet met weer een weekend met volle stadions. Nu is het afwachten of er een sprong in groei komt als de scholen weer opengaan.
En ook in het westen van Noord-Ierland. Maar zeiden ze ook dat in veel gebieden in Londen het aantal besmettingen flink gedaald is, soms zelfs met 20%?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En dat terwijl volgens mij de NOS zei dat er een flinke toename was in het zuidwesten.
Wel dat het in Londen gedaald was. Even kijken waar het bericht is gebleven.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En ook in het westen van Noord-Ierland. Maar zeiden ze ook dat in veel gebieden in Londen het aantal besmettingen flink gedaald is, soms zelfs met 20%?
TheGuardian, toch wel een van de beste kranten in Engeland, heeft een erg negatieve insteek met betrekking tot corona, is me opgevallen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel dat het in Londen gedaald was. Even kijken waar het bericht is gebleven.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ienten-in-ziekenhuis
Bovenaan nog
Als ik er dan wat regio's bij pak uit london, volgens de kaart op deze pagina:quote:Alleen in Londen, Yorkshire en Humber stijgt het aantal positieve coronabesmettingen niet
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waar vorige week het aantal besmettingen in de UK een sprongetje maakte naar 12-13%, is dat deze week niet verder gegaan. Vandaag is de week op week groei 11%. Geen toename dus, ook niet met weer een weekend met volle stadions. Nu is het afwachten of er een sprong in groei komt als de scholen weer opengaan.
Een eindsprint op dit gebied zou toch wel fijn zijn. We balanceren nu steeds op die 2000 besmettingen per dag, lijkt me dat je met een hoop extra vaccinaties weer gaat dalen totdat de ziekte echt irrelevant wordt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:41 schreef Sangha het volgende:
Update vaccinaties van 26/8:
12,3 - 12,6 miljoen mensen hebben tenminste één prik gekregen. Dat is ongeveer 71% van de bevolking.
10,8 - 11,1 miljoen mensen zijn volledig ingeënt. Dat is ongeveer 63% van de bevolking.
Er zijn gisteren ongeveer 40 duizend prikken gezet. Van de gezette prikken is ca. 80% een tweede prik. Dat betekent dat het aantal (deels) gevaccineerden (nu 71%) nog maar langzaam toeneemt.
Het RIVM heeft geen complete registratie met gevaccineerden, maar rapporteert cijfers op basis van een rekenmodel. De cijfers zijn daarom een benadering van de werkelijkheid.
De groep 12-17 begint ook steeds grotere stappen te nemen. Hoor van veel kanten nu dat daar ook druk geprikt wordt na de vakantie. Tevens her en der wat signalen dat het druk is bij de priklokaties.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:09 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Een eindsprint op dit gebied zou toch wel fijn zijn. We balanceren nu steeds op die 2000 besmettingen per dag, lijkt me dat je met een hoop extra vaccinaties weer gaat dalen totdat de ziekte echt irrelevant wordt.
Ja goed dat je dat nog even aangeeftquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De groep 12-17 begint ook steeds grotere stappen te nemen. Hoor van veel kanten nu dat daar ook druk geprikt wordt na de vakantie. Tevens her en der wat signalen dat het druk is bij de priklokaties.
Het is nu de eindsprint, nu hopen dat we nog een zwik mensen kunnen aanspreken die twijfelden.
Overigens wel opletten met die getallen van @:Sangha . Dat zijn getallen over de gehele Nederlandse bevolking, dus inclusief de 0-11 die we momenteel niet prikken. Als je die eruit haalt dan zit je significant hoger qua percentage. Maar het is heel lastig om daar een goede bron voor te vinden heb ik gemerkt.
Zeker, de vrije inloop loopt ook goed. En de vakanties zijn klaar, men heeft ook wat uitgesteld tot na de vakantie.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Vind het in elk geval niet tegenvallen ondanks die groep roeptoeters die: niet meedoen aan experimenten/geen chip wilde/bang zijn voor een invasie aliens![]()
Maar even zonder gein, denk dat er vooral ook mensen die geaarzeld hebben maar uiteindelijk toch overstag zijn gegaan.
Nog even geduld, maandag begint midden nederland pas weer en zuid pas 6 septemberquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 13:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker, de vrije inloop loopt ook goed. En de vakanties zijn klaar, men heeft ook wat uitgesteld tot na de vakantie.
Het is nu zaak om de laatste 10% te voorzien van een tweede prik en om dan een campagne op te starten om de twijfelaars te voorzien van de juiste informatie. Al denk ik dat het aankomende TvT beleid ook nog wel positief gaat bijdragen.
Dat zeiden we vorig jaar ook steeds, even wachten na Pasen even wachten na Pinksteren even wachten na BLM protest.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 14:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nog even geduld, maandag begint midden nederland pas weer en zuid pas 6 september
Ik doelde op de dikgedrukte tekst......qua vaccinaties na de vakantie inhalen....quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 14:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat zeiden we vorig jaar ook steeds, even wachten na Pasen even wachten na Pinksteren even wachten na BLM protest.
Ik ben er van overtuigd dat je in het Noorden al signalen had moeten zien als het mis ging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |