Instagram post (embed lukt niet):quote:Joshua Nolet: prins Bernard vroeg Chef’Special gratis bij Formule 1 te spelen
Prins Bernhard heeft de groep Chef’Special gevraagd gratis op te treden tijdens de Formule 1 in Zandvoort. Dat heeft zanger Joshua Nolet woensdag laten weten via een bericht op Instagram.
„Het was voor ons allemaal – de band, de crew, alle collega’s – heel shitty dat alle festivals in september als sneeuw voor de zon verdwenen”, vertelt Nolet. „Zaterdag gingen tienduizenden mensen de straat op om daar aandacht voor te vragen. We kregen nul reactie uit Den Haag. Niets. Au. Dat doet pijn. Maar het zegt ook iets over dat ze niet zo goed weten wat ze moeten zeggen.”
Wel ontving de groep een mail namens prins Bernhard, de mede-eigenaar van het Circuit Zandvoort waar de Formule 1 plaatsvindt. „Hij vroeg of we wilden komen spelen op het evenement. En daar had hij welgeteld... nul euro voor over. Oké, wel een paar VIP-tickets misschien. Who cares?”
Nolet beklemtoont niet de Formule 1 onderuit te willen halen. „Maar het zegt iets over hoe er naar muzikanten wordt gekeken, en alles wat daarachter zit.”
De evenementensector is woest op het kabinet omdat alle voetbalwedstrijden en de Formule 1 met tienduizenden bezoekers wel door mogen gaan, maar alle festivals en concerten nog weken worden gecanceld. Het demissionaire kabinet heeft nog steeds niet gereageerd op de massale demonstratie, #unmuteus, van afgelopen zaterdag.
Mee eens. Een gage van 3.000-5.000 euro zou netjes zijn geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden.
En hoe veel van de miljoenen fans schakelen niet direct naar de podiumceremonie over naar een ander kanaal? Voor zover het überhaupt al uitgezonden wordt trouwens want Ziggo doet dat volgens mij niet, die schakelen dan meteen terug naar de studio.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch een beetje makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
Had gekund maar hoeft niet wat mij betreft. Heeft die band ooit de mogelijkheid gehad om voor meer mensen op te treden? Een internationaal publiek bovendien?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:40 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Mee eens. Een gage van 3.000-5.000 euro zou netjes zijn geweest.
Volgens mij wordt dat niet uitgezonden? Heb bij andere F1 races ook geen bands zien optreden, behalve na Mexico met Tiësto.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch te makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special het weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
Wat een smerig, misselijk pisprinsje is het ook. De quote typeert dit misselijkmakende verspilling van zuurstof uitstekend.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:35 schreef Twiitch het volgende:
Bernard: als ze geen brood hebben dan eten ze toch gewoon cake?
Garrix en Armin hebben we wel heel even gezien, bij de GPs van Mexico.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat niet uitgezonden? Heb bij andere F1 races ook geen bands zien optreden, behalve na Mexico.
Dan is het hooguit voor de fans op Zandvoort, op de schermen langs de baan.
Ja, en die aandacht krijgen ze ook als ze gewoon betaald worden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Garrix en Armin hebben we wel heel even gezien, bij de GPs van Mexico.
Dan nog, aandacht van 70k man plus andere tv stations. Dat is toch wel lekker.
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, en die aandacht krijgen ze ook als ze gewoon betaald worden.
Waarom zou alles geld kosten en zouden artiesten die komen optreden ineens voor nop moeten komen opdraven? Is het een benefiet? Spelen ze ook gratis op festivals omdat het aandacht van 70k man geeft?
Van aandacht en een schaal bitterballen betaal je je rekeningen niet.
Dikke lul, wat is dat voor cheap ass uitknijper. Als je als commercieel evenement een artiest wilt laten optreden dan mag je daar gewoon voor betalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Garrix en Armin hebben we wel heel even gezien, bij de GPs van Mexico.
Dan nog, aandacht van 70k man plus andere tv stations. Dat is toch wel lekker.
Er staan al DJ's en meerdere artiesten, het is dus maar de vraag of ze überhaupt in beeld waren gekomen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.
Ze moeten niet gratis optreden maar alle bedrijven nemen mee dat daar gezien worden qua marketing handig is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, en die aandacht krijgen ze ook als ze gewoon betaald worden.
Waarom zou alles geld kosten en zouden artiesten die komen optreden ineens voor nop moeten komen opdraven? Is het een benefiet? Spelen ze ook gratis op festivals omdat het aandacht van 70k man geeft?
Probeer daar je huur maar eens mee te betalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou ja, één keer bizar veel aandacht kan je wel de komende jaren vele boekingen opleveren.
Bernhard neem ik aan? Die had inderdaad wel door mogen hebben hoe pijnlijk dit in het algemeen is. Terecht dat Nolet opkomt voor hun sector en zich niet als oud vuil laat behandelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:45 schreef Nattekat het volgende:
Die gozer heeft één taak: gewoon zijn muil houden, en zelfs dat kan ie niet
Dit krijgen alleen de lokale fans te zien he.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:38 schreef Raw85 het volgende:
Ik heb helemaal niets met Formule 1 en ook niet met de prins, maar ik vind dit toch een beetje makkelijk zeiken. Wat je ook van het evenement vindt, feit is dat er wereldwijd vele miljoenen mensen naar zullen kijken en laten we nou ook weer niet doen alsof Chef’Special the Rolling Stones zijn oid. Of een Martin Garrix of Tiësto die overal ter wereld gedraaid worden. Dat Chef’Special weigert mag uiteraard en ik kan dat ook best begrijpen, maar dat ze een uniek podium geboden wordt kan ze ook echt wel wat opleveren.
Iets met investeren en er later weer meer uit halenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Probeer daar je huur maar eens mee te betalen.
Bovendien is de GP van Zandvoort ook niet de Superbowl of de openingsceremonie van de OS.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit krijgen alleen de lokale fans te zien he.
Volgens mij had Chef' Special geen probleem om zalen en festivals vol te krijgen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Iets met investeren en er later weer meer uit halen
Heb je nogal weinig aan als je je nu je vaste lasten moet betalen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Iets met investeren en er later weer meer uit halen
En een band is meer dan de mensen op het podium, de koffers en instrumenten komen niet zelf het podium opwandelen. De boekhouding doet zichzelf niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heb je nogal weinig aan als je je nu je vaste lasten moet betalen.
Flauwe reactie maar dat snap je zelf ongetwijfeld ook welquote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij had Chef' Special geen probleem om zalen en festivals vol te krijgen.
Ik zal U2 vragen of ze op m'n verjaardag komen spelen, is toch mooi gratis aandacht voor ze.
Ik begrijp dat je het punt dat je gemaakt hebt wil verdedigen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Flauwe reactie maar dat snap je zelf ongetwijfeld ook wel
Ja maar die kun je natuurlijk ook wel later betalen als de investering eenmaal begint te renderen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En een band is meer dan de mensen op het podium, de koffers en instrumenten komen niet zelf het podium opwandelen.
Hoho, die krijgen ook gewoon 10 consumptiebonnen he, de prins is een joviale kerel. Bovendien krijgen ze Max ook van dichtbij te zien.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En een band is meer dan de mensen op het podium, de koffers en instrumenten komen niet zelf het podium opwandelen. De boekhouding doet zichzelf niet.
Oh dat laatste begrijp ik ook echt wel hoor. Maar ik vind het flauw om gelijk die ‘pandjesprins’ daarom weer helemaal af te zeiken. Ik zou het als organisatie, waarbij je toch een uniek podium kunt bieden aan artiesten, misschien ook wel geprobeerd hebben. En als ik bij Chef’Special was had ik het misschien ook wel geweigerd. Maar de stemmingmakerij eromheen hoeft van mij niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het punt dat je gemaakt hebt wil verdedigen.
Maar ik kijk er echt anders naar, de band zelf blijkbaar ook.
Mwa, uniek podium... Wanneer krijgt de wereld dat optreden te zien dan?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oh dat laatste begrijp ik ook echt wel hoor. Maar ik vind het flauw om gelijk die ‘pandjesprins’ daarom weer helemaal af te zeiken. Ik zou het als organisatie, waarbij je toch een uniek podium kunt bieden aan artiesten, misschien ook wel geprobeerd hebben. En als ik bij Chef’Special was had ik het misschien ook wel geweigerd. Maar de stemmingmakerij eromheen hoeft van mij niet.
Ik begrijp de "stemmingmakerij" juist wel heel goed.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oh dat laatste begrijp ik ook echt wel hoor. Maar ik vind het flauw om gelijk die ‘pandjesprins’ daarom weer helemaal af te zeiken. Ik zou het als organisatie, waarbij je toch een uniek podium kunt bieden aan artiesten, misschien ook wel geprobeerd hebben. En als ik bij Chef’Special was had ik het misschien ook wel geweigerd. Maar de stemmingmakerij eromheen hoeft van mij niet.
Nouja F1 heeft op zich een prima representatief aantal kijkers, maar er is dus geen entertainment tijdens de race en voor of na de race komt het niet op TV.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bovendien is de GP van Zandvoort ook niet de Superbowl of de openingsceremonie van de OS.
GP Zandvoort begrijpt heel goed dat het meer dan een optreden is. Het is voor een artiest ook interessant om daar te staan, niet alleen de GP heeft baat bij een optreden, beide partijen hebben er baat bij.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dikke lul, wat is dat voor cheap ass uitknijper. Als je als commercieel evenement een artiest wilt laten optreden dan mag je daar gewoon voor betalen.
De vraag is wat het ene met het andere te maken heeft. Dat de festivals gewoon door hadden moeten gaan staat buiten kijf verder.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp de "stemmingmakerij" juist wel heel goed.
Er is net het "Unmute Us" protest geweest en er daar is vanuit de overheid 0,0 reactie op gekomen, de hele sector wordt gewoon doodgenegeerd. Er is weer een heel festivalseizoen de nek om gedraaid en voor een groot deel van mensen die werkzaam zijn in die sector (en dan bedoel ik echt niet alleen de artiesten zelf) staat het water financieel aan de lippen.
Ik vind dit wel een duidelijk signaal.
En met jou nog vele anderen, maar misschien is dat ergens ook wel de kern van het probleem. Dat we het als samenleving steeds normaler beginnen te vinden dat je mensen niet hoeft te betalen voor werkzaamheden die ze verrichten. Want hoewel het nu toevallig eens een grotere speler treft zijn er zat 'stagaires' die een een vrijwel volledige functie vervullen in ruil voor alleen wat 'werkervaring'.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Of de GP dit goed kan maken weet ik niet hoor, maar het is eerder ook gewoon kwalijk vanwege de hele situatie rondom festivals op dit moment en het is goed dat Chef´Special voor de hele sector opkomt waardoor zij groot zijn geworden. Ik mag dat wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
GP Zandvoort begrijpt heel goed dat het meer dan een optreden is. Het is voor een artiest ook interessant om daar te staan, niet alleen de GP heeft baat bij een optreden, beide partijen hebben er baat bij.
Waar Chef's special normaliter (bijv) 30k vraagt voor een optreden op de Pettelaerse Schans in Den Bosch, willen ze het vast en zeker voor minder doen als afsluiter van Pinkpop of Lowlands. Want na die afsluiter en aanvulling op het CV kunnen ze meer geld vragen bij toekomstige optredens en gaan meer deuren open.
Waar het hier mis gaat. Is dat CS terecht aangeeft dat ze door corona al anderhalf jaar droog staan. En dat die kutprins zich ermee bemoeit, dat maakt nee zeggen nog veel lastiger.
Ik heb enige compassie voor de GP omdat ze veel geïnvesteerd hebben en door corona minder bezoekers krijgen. Ook zij moeten de broek ophouden. Maar als persoon vind ook ik het voor een CS veel vervelender, die GP overleeft het sowieso wel, verlies kan je over meerdere jaren goedmaken. CS heeft het wat dat betreft veel zwaarder en voor nop is wel heel goedkoop
Het maakt het vooral ongemakkelijk en een miskenning. Ik snap wel dat het totaal niet goed voelt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vraag is wat het ene met het andere te maken heeft. Dat de festivals gewoon door hadden moeten gaan staat buiten kijf verder.
Zou je het ook geprobeerd hebben bij de tribunebouwers, bij de beveiliging, bij de kaartcontroleurs, bij de cateraars? Heeejjjj kom gratis lunches uitdelen, en gratis de security doen, goed voor de exposure van jullie bedrijf?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Oh dat laatste begrijp ik ook echt wel hoor. Maar ik vind het flauw om gelijk die ‘pandjesprins’ daarom weer helemaal af te zeiken. Ik zou het als organisatie, waarbij je toch een uniek podium kunt bieden aan artiesten, misschien ook wel geprobeerd hebben.
Het is natuurlijk zuur dat evenementen met 70.000 man per dag kunnen doorgaan en dat ze iemand uit een andere sector waar je maximaal met 700 man mag optreden en die al 1,5 jaar droog staan vragen of ze even voor nop kunnen komen opdraven.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vraag is wat het ene met het andere te maken heeft. Dat de festivals gewoon door hadden moeten gaan staat buiten kijf verder.
Natuurlijk mag hij dat vragen. En daar mag iedereen weer wat van vinden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Mag hij toch gewoon vragen? Zeker nu het evenement zijn best moet doen om het verlies te beperken en veel artiesten kunnen de PR goed gebruiken.
Waar de prins verder zijn dagelijkse brood mee verdient doet er niet toe. Beetje zuur om dat mee te nemen in de klaagzang
Het zou wel beter geweest zijn als iemand anders het had gevraagd, zoals Lammers
Idd, dit wordt altijd geprobeerd in de creatieve sector. Het is gewoon minachtend.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:17 schreef DonnaNoble het volgende:
[..]
Zou je het ook geprobeerd hebben bij de tribunebouwers, bij de beveiliging, bij de kaartcontroleurs, bij de cateraars? Heeejjjj kom gratis lunches uitdelen, en gratis de security doen, goed voor de exposure van jullie bedrijf?
Het verband is er niet. Vragen of ze gratis willen optreden heeft niets te maken met al die andere dingen. Dat je dat wanhopig wel probeert te leggen zegt meer over jou,quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zuur dat evenementen met 70.000 man per dag kunnen doorgaan en dat ze iemand uit een andere sector waar je maximaal met 700 man mag optreden en die al 1,5 jaar droog staan vragen of ze even voor nop kunnen komen opdraven.
Als je dat verband niet ziet dan weet ik het ook niet.
Volgens mij valt dat mee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zoals VolkerWessels die veel geld stopt in de infra. Dat asfalt is natuurlijk met veel verlies neergelegd. Heineken zal ook zo zijn bijdrage leveren en Davina Michelle, die zal het vast gratis doen, puur voor de exposure.
Zeker waar. Knap van hem dat hij dit naar buiten en op deze persoonlijke manier. Heel veel waardering voor.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of de GP dit goed kan maken weet ik niet hoor, maar het is eerder ook gewoon kwalijk vanwege de hele situatie rondom festivals op dit moment en het is goed dat Chef´Special voor de hele sector opkomt waardoor zij groot zijn geworden. Ik mag dat wel.
Even resumerend: de band noemt dat verband, ik zie dat verband, jij ziet het niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het verband is er niet. Vragen of ze gratis willen optreden heeft niets te maken met al die andere dingen. Dat je dat wanhopig wel probeert te leggen zegt meer over jou,
Het heeft er niks mee te maken, maar het maakt het wel extra pijnlijk dat ze hier voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het verband is er niet. Vragen of ze gratis willen optreden heeft niets te maken met al die andere dingen. Dat je dat wanhopig wel probeert te leggen zegt meer over jou,
Het is er dan ook niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Even resumerend: de band noemt dat verband, ik zie dat verband, jij ziet het niet.
Oké, op dat vlak zijn we het niet eens, prima.quote:
ik heb al gezegd dat het aflassen van al die festivals belachelijk is. Evenals het beperken van het publiek bij F1 en voetbal. Daarnaast moet testen voor toegang zo snel mogelijk afgeschaft worden, voor alle sectoren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, op dat vlak zijn we het niet eens, prima.
Even wat anders:
- voetbal: maximaal 2/3e stoelen bezet
- Formule 1: 70.000 man per dag
en dan:
- muziekbranche: 700 man maximaal
Zie je dat als ongelijke behandeling?
Onbeschoft nog wel, het is me wat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
ik heb al gezegd dat het aflassen van al die festivals belachelijk is. Evenals het beperken van het publiek bij F1 en voetbal. Daarnaast moet testen voor toegang zo snel mogelijk afgeschaft worden, voor alle sectoren.
De enige reden dat festivals en artiesten de lul zijn is politieke angst van Hugo en Rutte. Heeft niets maken met dit soort (onbeschofte) vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |