abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201070301
Questo topic è dedicato al Paese più bello del mondo: Italia (ufficialmente: la Repubblica Italiana). La cultura, il cibo, il calcio e la gente sono quattro ragioni per amare 'la terra sancta'. Quindi, in questo topic si puo parlare delle cose Italiane. Qualche impressione:

Roma


Milano


Venezia


Firenze


La Toscana


...ma anche il mare


Dolomiti


Dit topic is gewijd aan het mooiste land op aarde: Italië. De cultuur, het eten, het voetbal en de mensen zijn 4 redenen om van het "heilige land" te houden. Dus, in dit topic mag gepraat worden over al wat Italië te bieden heeft.

De eerdere centrale topics in TRV:
Italië
La bellissima Italia - topique parte due!!
http://forum.fok.nl/topic/1063044
http://forum.fok.nl/topic/1301186

en:
http://forum.fok.nl/topic/507566
http://forum.fok.nl/topic/351819

en:
http://forum.fok.nl/topic/1076434
http://forum.fok.nl/topic/153264
http://forum.fok.nl/topic/652700
TRV / La bellissima Italia - topique parte sei!

(de OP)
pi_201070329
Hmm, de openingspost ziet er niet uit :-) . Feel free om aan te passen :-D

quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 17:47 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Officieel moet je in horeca en openbare gebouwen je green card laten zien. Van 1 september ook in het OV (voor lange afstanden iig). In de praktijk vraagt men er vaak niet naar natuurlijk, het blijft Italië, alleen in musea gebeurt het consequent in mijn ervaring. Bovendien zit je met mooi weer vaak buiten. Ik zou het risico echter absoluut niet nemen en zorgen dat je documenten in orde zijn. Vergeet ook niet voldoende maskers bij je te hebben, men moet deze nog altijd in gesloten ruimtes dragen.
Ik was er in de week dat de green pass officieel ingevoerd werd. Enorm streng werd er gecontroleerd. Tot aan op het vliegveld achter de douane (waar alle checks al zijn geweest of je überhaupt vliegen mag) werd gevraagd naar een green pass, anders mocht je niet zitten in de horeca.
pi_201070587
Zelfs de Mc Donalds vraagt om een greenpass, helaas moesten onze kinderen buiten blijven en hebben wij alles opgevroten voor het raam.
pi_201070646
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:28 schreef Rekkie het volgende:
Zelfs de Mc Donalds vraagt om een greenpass, helaas moesten onze kinderen buiten blijven en hebben wij alles opgevroten voor het raam.
Haha, ik ben een McFlurry gaan halen voor ze binnen inderdaad :-P
pi_201070651
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:07 schreef DutchieBre het volgende:
Hmm, de openingspost ziet er niet uit :-) . Feel free om aan te passen :-D
[..]
Ik was er in de week dat de green pass officieel ingevoerd werd. Enorm streng werd er gecontroleerd. Tot aan op het vliegveld achter de douane (waar alle checks al zijn geweest of je überhaupt vliegen mag) werd gevraagd naar een green pass, anders mocht je niet zitten in de horeca.
Ik vloog ca. twee weken geleden van Schiphol naar Italië en ze hebben werkelijk niets gecontroleerd. Geen greenpass, geen PLF en zelfs mijn paspoort niet.
pi_201070661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:34 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik vloog ca. twee weken geleden van Schiphol naar Italië en ze hebben werkelijk niets gecontroleerd. Geen greenpass, geen PLF en zelfs mijn paspoort niet.
Klopt, ik heb dezelfde ervaring, alleen de terugreis wel!
pi_201070670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:28 schreef Rekkie het volgende:
Zelfs de Mc Donalds vraagt om een greenpass, helaas moesten onze kinderen buiten blijven en hebben wij alles opgevroten voor het raam.
Wie gaat er nou in Italië naar een McDonalds... 8)7 Cultuurbarbaar!
pi_201070675
Overigens, om even lekker te zeiken, moet het niet 'terra santa' zijn? (En is dat niet in de Levant?). 'Terra sancta' is Latijn.
pi_201071349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Overigens, om even lekker te zeiken, moet het niet 'terra santa' zijn? (En is dat niet in de Levant?). 'Terra sancta' is Latijn.
Geen idee. Heb de OP gekopieerd
pi_201078402
Domme vraag misschien, maar hoe zit dat met die GreenPass als je je vaccinaties hebt? Welke app / formulier moet ik dan hebben op Sicilië? Zie door de bomen het bos niet meer :')
pi_201078989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef Piles het volgende:
Domme vraag misschien, maar hoe zit dat met die GreenPass als je je vaccinaties hebt? Welke app / formulier moet ik dan hebben op Sicilië? Zie door de bomen het bos niet meer :')
Dan heb je gewoon je internationale QR code die ze uitlezen. Ik adviseer hem wel even uit te printen of een schermafbeelding van te maken mocht het internet weer eens ff niet meewerken :-D
pi_201079016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wie gaat er nou in Italië naar een McDonalds... 8)7 Cultuurbarbaar!
Van de 21 dagen ga ik 1 keer naar de Mc toevallig omdat mijn dochter jarig was.... boo f-ing hoo
pi_201079029
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Van de 21 dagen ga ik 1 keer naar de Mc toevallig omdat mijn dochter jarig was.... boo f-ing hoo
Wij hadden eerst een ijsje gehaald (vlakbij de Trevi fontein), kosten 18 euro voor zijn 4-en. Ons volgende ijsje werd ook een McFlurry hoor ;-)
pi_201079199
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:40 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Dan heb je gewoon je internationale QR code die ze uitlezen. Ik adviseer hem wel even uit te printen of een schermafbeelding van te maken mocht het internet weer eens ff niet meewerken :-D
En op welke app / website haal ik die? :D
pi_201079409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:57 schreef Piles het volgende:

[..]
En op welke app / website haal ik die? :D
Als het goed is met de Nederlandse CoronaCheck app. Daarbinnen kies je 'internationaal'.
pi_201079481
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:11 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Als het goed is met de Nederlandse CoronaCheck app. Daarbinnen kies je 'internationaal'.
Ah, top ^O^
pi_201104151
Gele boekje is als het goed is ook afdoende.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 02:09:27 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_201104743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo begrijp ik het ook ja. Ach, we gaan maar uit van het ergste, en dan is het er toch wel leuk. Dan kan het alleen maar meevallen. En de zonzekerheid hebben we gelukkig over drie weken nog in Vieste.
Vieste O+ Daar hadden we het hier pas nog over tijdens onze 3e week vakantie in Frankrijk in de zeikregen. Naar de Gargano gaan we zeker nog eens terug.

Sicilië november weet ik niet, 1e week oktober was in 2005 goed incl het zeewater.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 02:13:00 #19
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_201104750
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wie gaat er nou in Italië naar een McDonalds... 8)7 Cultuurbarbaar!
Files ervoor op Ferragosto, maar had het beloofd aan dochterlief. Zo ongeveer mijn grootste fout in mijn leven.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_201108811
Wij gaan ook binnenkort, stedentrip Rome. Er was hier wat consternatie, mijn vrouw werkt op Schiphol en daar hadden 2 medewerkers verteld dat er een negatieve PCR test nodig was, ook als je al langer dan 2 weken dubbel gevaccineerd bent. Ik heb dus op allerlei websites gezocht en blijkt van niet.

Tóch?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_201109417
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 13:50 schreef elcastel het volgende:
Wij gaan ook binnenkort, stedentrip Rome. Er was hier wat consternatie, mijn vrouw werkt op Schiphol en daar hadden 2 medewerkers verteld dat er een negatieve PCR test nodig was, ook als je al langer dan 2 weken dubbel gevaccineerd bent. Ik heb dus op allerlei websites gezocht en blijkt van niet.

Tóch?
Nee dat klopt. Alleen als je naar Sicilië gaat moet je je daar nog laten testen bij aankomst. Maar dat verandert misschien per 1 september. Maar Rome, daar kun je zo heen als dubbelgevaccineerde.
pi_201163688
Volgende week eerst een paar dagen rond Bolzano en daarna naar Toscane door rijden. Iemand tips voor Bolzano/Trentino.

Iemand tips voor het noorden?
pi_201166007
Vanaf vandaag heb je trouwens ook een green pass nodig voor langeafstandsvervoer (trein, bus, interne vluchten etc.).
pi_201169520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:15 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Vanaf vandaag heb je trouwens ook een green pass nodig voor langeafstandsvervoer (trein, bus, interne vluchten etc.).
Ben nu in Italië, nog nergens nodig gehad.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201207808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:50 schreef 111210 het volgende:
Volgende week eerst een paar dagen rond Bolzano en daarna naar Toscane door rijden. Iemand tips voor Bolzano/Trentino.

Iemand tips voor het noorden?
Ik ben zowat een week thuis van oa 3 nachten Bolzano. In Bolzano heb je het Archeologisch museum voor Zuid Tirol. Dit museum staat in het teken van een ijsmummie die jaren geleden gevonden is (ötzi). Ik vond dit wel de moeite waard (ook leuk om met kinderen te bezoeken).
Van Bolzano met de kabelbaan naar Soprabolzano (Oberbozen) geeft een spectaculair uitzicht onderweg.
Een dik halfuur rijden van Bolzano kun je mooie foto's schieten bij Lago di Carezza (Karersee).
pi_201234505
Vandaag aangekomen, werkelijk nergens om vaccinatiebewijzen of iets dergelijks gevraagd. Ook geen grenscontroles gezien bij duitsland, oostenrijk of italie.

Media maakt alles weer groter dan het is.
pi_201236375
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 22:52 schreef 111210 het volgende:
Vandaag aangekomen, werkelijk nergens om vaccinatiebewijzen of iets dergelijks gevraagd. Ook geen grenscontroles gezien bij duitsland, oostenrijk of italie.

Media maakt alles weer groter dan het is.
Ja en nee .. Met de auto valt alles enorm mee, met het vliegtuig heb ik wel de ervaring dat ze enorm streng waren. Over 2 weken ga ik nogmaals naar Rome, eens zien of ze dan al wat losser zijn ;-).
pi_201236489
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:36 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Ja en nee .. Met de auto valt alles enorm mee, met het vliegtuig heb ik wel de ervaring dat ze enorm streng waren. Over 2 weken ga ik nogmaals naar Rome, eens zien of ze dan al wat losser zijn ;-).
Ik zou het risico niet nemen inderdaad. De enige plek waar ze mij tot dusver consequent om mijn coronapas gevraagd hebben zijn musea.
pi_201236855
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:36 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Ja en nee .. Met de auto valt alles enorm mee, met het vliegtuig heb ik wel de ervaring dat ze enorm streng waren. Over 2 weken ga ik nogmaals naar Rome, eens zien of ze dan al wat losser zijn ;-).
Nja moest voor de auto ook een inreisformulier invullen, maar ook met het vliegtuig heb ik verhalen gehoord dat iedereen gewoon door kon lopen
pi_201319684
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:36 schreef DutchieBre het volgende:
Ja en nee .. Met de auto valt alles enorm mee, met het vliegtuig heb ik wel de ervaring dat ze enorm streng waren. Over 2 weken ga ik nogmaals naar Rome, eens zien of ze dan al wat losser zijn ;-).
Ik kom er net vandaan. Op de heenreis geen vragen, geen controles. In Rome zelf buiten de bezienswaardigheden ook regelmatig om de Green Pass gevraagd als we binnen wilden eten. Op de terugreis werd op Fiumicino wel om de Green Pass gevraagd.
Ook in de trein (Rome-Firenze) werd om de Green Pass gevraagd. Verder is iedereen er best wel gedisciplineerd voor wat betreft het dragen van mondkapjes.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_201322209
Op de terugweg had ik ook ineens last van dat gezeik.
Kon al niet online inchecken, moest 2 keer mijn vaccinatie bewijs tonen, een of andere poort met een of ander goedje waar je doorheen moest...

Genoeg gedoe om voortaan het vliegtuig te vermijden binnen Europa.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201322614
Ik heb alleen mijn QR moeten laten zien en die klote mondkap de hele weg. Maar geen gedoe.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_201322954
Wij zitten nu op Sicilië, op de heenweg op het vliegveld getest en gelukkig negatief.
Bij binnenactiviteiten vaak je bewijs moeten laten zien, bij horeca binnen wisselt het. Bij buiten eten nog 0 keer gevraagd.
Mondkapjes buiten wisselt ook, sommige dragen m trouw, wij als het wat drukker is. En naarmate de dag vordert gaat ie steeds vaker en langer af (of onder je kin)...
  zondag 12 september 2021 @ 19:33:07 #34
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_201328235
Twee weken Umbrië en Toscane, nergens iets hoeven laten zien *O*
.
pi_202189375
Schopje :)

Ik ga eind deze maand een dag of 10 naar Sicilië. Iemand tips?
Zijn de Eolische eiland nog aan te raden in november?
pi_202231848
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 16:20 schreef kaiserhenk het volgende:
Schopje :)

Ik ga eind deze maand een dag of 10 naar Sicilië. Iemand tips?
Zijn de Eolische eiland nog aan te raden in november?
Wij hebben toen gedaan:

- Milaso (Eolische eilanden kan maar op bepaalde dagen ivm veerdienst, is ons toen niet gelukt. Wel vanuit hier Cefalu en Taormina bezocht)
- Aan de voet van de Etna gelogeerd, Etna beklommen, Siracusa
- Vanuit Noto: Ragusa en Lo Zingaro
- Agrigento, indrukwekkende Griekse tempels daar.
- Trapani enkele dagen relaxen aan het strand, vanuit hier Palermo.

Aangezien het geen strandweer is (en jouw verblijf sowieso wat korter is), misschien maar Trapani voor één dag, en dan nog het binnenland meepakken.
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 31 januari 2022 @ 18:15:04 #37
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_203449268
En we gaan weer ouderwets naar Italië deze zomer. *O* Na twee jaar Frankrijk ga je die Abruzzen toch missen, hoewel Noord Bretagne ook echt geweldig is. Dit jaar eens Assisi bezoeken op de heenweg.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_203455313
iemand tips voor een leuke kleinschalige familiecamping (met huisjes), het liefst iets met een bos en een meer en een zwembad? En asjeblieft geen kinderdisco tot 23:00 uur 's avonds met elke avond dezelfde kutnummers zoals Tsjoe Tsjoe Waa.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203455637
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:15 schreef Bayswater het volgende:
En we gaan weer ouderwets naar Italië deze zomer. *O* Na twee jaar Frankrijk ga je die Abruzzen toch missen, hoewel Noord Bretagne ook echt geweldig is. Dit jaar eens Assisi bezoeken op de heenweg.
Ben afgelopen jaar 3 keer in Italië geweest. Como, Puglia en Sicilie. Maar heb er al weer zin in voor komend jaar!
pi_203455641
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:42 schreef Nielsch het volgende:
iemand tips voor een leuke kleinschalige familiecamping (met huisjes), het liefst iets met een bos en een meer en een zwembad? En asjeblieft geen kinderdisco tot 23:00 uur 's avonds met elke avond dezelfde kutnummers zoals Tsjoe Tsjoe Waa.
Voorkeur voor een bepaalde streek?
  woensdag 2 februari 2022 @ 08:24:13 #41
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_203468718
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ben afgelopen jaar 3 keer in Italië geweest. Como, Puglia en Sicilie. Maar heb er al weer zin in voor komend jaar!
En waar gaat het dit jaar heen? Heb jij het deel rond Perugia al eens bezocht toevallig? (Cortona, Trasimeno, Assisi, Spoleto)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_203469509
@Nielsch je zou ook eens kunnen kijken naar de meren van Bolsena (Toscane), Trasimeno (Umbrië) of Bracciano (Lazio). Als je eens wat anders wilt dan die meren in het noorden.
Bij alle drie de meren is het goed toeven. En je kunt prima uitstapjes maken naar b.v. Siena, Perugia, Assissi of Rome vanaf die meren.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203469589
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:24 schreef Bayswater het volgende:

[..]
En waar gaat het dit jaar heen? Heb jij het deel rond Perugia al eens bezocht toevallig? (Cortona, Trasimeno, Assisi, Spoleto)
Dit jaar wordt het een roadtrip van 3 weken van noord naar zuid met als zuidelijkste punt Vieste en dan weer terug. Overal 1 a 2 dagen blijven, tentje in de auto, niks boeken, afwisselend camping en hotelletjes. Back to basic.

Uiteraard ben ik ook in die omgeving geweest. Ook heel erg mooi en goed toeven. Rond het meer van Trasimeno zijn wat leuke dorpjes en ook fijne campings. Bijvoorbeeld in Castiglione, fijn dorpje, lekker en gezellig eten 's avonds. En veel te zien en te bezoeken in de omgeving, o.a. de plaatsen die jij noemt.
pi_203522618
Reisje naar rome is geboekt.

En hotel ook.

Alleen strugle ik een beetje met vervoer.

Iemand een idee of je daar via een app fietsen kan huren of steps. Lijkt me leuk om eens te doen.
pi_203568993
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Reisje naar rome is geboekt.

En hotel ook.

Alleen strugle ik een beetje met vervoer.

Iemand een idee of je daar via een app fietsen kan huren of steps. Lijkt me leuk om eens te doen.
Ik zat in een hotel vrijwel naast het centrale treinstation (Termini) en heb vanuit daar alles lopend gedaan.
Alle interessante locaties zijn prima lopend te doen vond ik.

En fietsen en steps zijn er wel te vinden, maar ik vond het persoonlijk niet echt een hele geschikte stad lijken om te doen (alles door elkaar heen, chaotisch, geen aparte lanen).
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:52:52 #46
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_203569379
weekkaartje OV kost maar ¤24.. alles met de bus en metro, ben je overal super snel, en je kunt er zelfs mee naar het strand (Ostia)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:48:35 #47
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_203588722
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 10:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dit jaar wordt het een roadtrip van 3 weken van noord naar zuid met als zuidelijkste punt Vieste en dan weer terug. Overal 1 a 2 dagen blijven, tentje in de auto, niks boeken, afwisselend camping en hotelletjes. Back to basic.

Uiteraard ben ik ook in die omgeving geweest. Ook heel erg mooi en goed toeven. Rond het meer van Trasimeno zijn wat leuke dorpjes en ook fijne campings. Bijvoorbeeld in Castiglione, fijn dorpje, lekker en gezellig eten 's avonds. En veel te zien en te bezoeken in de omgeving, o.a. de plaatsen die jij noemt.
Castiglione ziet er inderdaad fraai uit, leuk historisch centrum met een stadsmuur. Kasteeltje, strandje, meertje. Gaat zeker in overweging. Bij Vieste ben ik in 2015 een weekje in de buurt geweest, mooi stadje. De barre autotocht op een heel lang slecht onverhard weggetje naar restaurant Masseria San Salvatore is het meest bijgebleven, eenmaal aangekomen was het restaurant die dag gesloten......
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:51:45 #48
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_203588809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zat in een hotel vrijwel naast het centrale treinstation (Termini) en heb vanuit daar alles lopend gedaan.
Alle interessante locaties zijn prima lopend te doen vond ik.

Rome is inderdaad heel compact, net als de meeste Italiaanse steden. Dat is in een Londen, Parijs of Berlijn wel anders.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_203596004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:51 schreef Bayswater het volgende:

[..]
Rome is inderdaad heel compact, net als de meeste Italiaanse steden. Dat is in een Londen, Parijs of Berlijn wel anders.
Precies.
Het is eigenlijk alleen de binnenring van de stad waar alle echt hele interessante plekken zitten.

Berlijn gek genoeg nooit geweest. Parijs en Londen wel al paar keer, Parijs is ook nog wel lopend te doen vind ik (moet ik wel zeggen dat ik iemand ben die 25km per dag loopt).
Maar in Parijs liggen alle bekende plekken ook redelijk centraal.
Londen wel echt iets minder inderdaad.
pi_206028024
We zijn nu al een tijdje in Italië aan het rondrijden maar vandaag hadden we nogal een domme actie. We stonden bij het verkeerde tolpoortje.. achteruit gereden en alsnog kaartje getrokken bij het juiste tolpoortje. Op zich kon het daar prima, het was er erg rustig en overzichtelijk naar achteraf gezien hadden we natuurlijk nooit achteruit moeten rijden. Was nogal een een stomme paniek actie.
Uiteraard staan en overal cameras en ik ben bang dat we een enorme boete gaan krijgen hiervoor. Ik kan hier alleen nergens iets over vinden. Heeft iemand toevallig enig idee wat voor een boetes hier op staan?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')