abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201067486
Er zijn ook filmpjes van mensen die een vliegtuigongeluk overleefd hebben of juist geraakt door een meteoriet.
In de grote statistieken de uitzonderingen van de regel. Niet iets om je keuzes op te baseren.
pi_201067492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Stel dat ik een filmpje heb van iemand die gehandicapt is geraakt door een ontploffende airbag en dat dat ook absoluut de waarheid is, zou dat jou er van verhinderen om ooit nog auto te rijden in een auto met een airbag?

Stel dat ik een filmpje heb van iemand die ziek is geworden door een vaccin en dat dat ook absoluut de waarheid is, zou dat jou er van verhinderen om dat vaccin te nemen?

Stel dat ik een filmpje heb van iemand die ziek is geworden door Covid19 en dat dat ook absoluut de waarheid is, zou dat jou er toe aanzetten om een vaccin te nemen?

Of accepteer je het feit dat als iets wel eens gebeurt, er achter die statistiek echte gezichten zitten en het zichtbaar maken niets verandert aan de statistiek? En dat de statistiek zelf belangrijk is voor het nemen van beslissingen en niet anekdotisch bewijs?

Er is een reden dat ik niet met filmpjes kom van mensen die in het ziekenhuis liggen met Corona of verhalen van mensen die hun partner hebben verloren. Ze zijn deel van de statistiek, dat is wat relevant is in een discussie, hoe sneu het ook is voor degene die zoiets treft.
We hebben het over corona en de risico's van corona.

Die risico's zijn voor mijn leeftijdscategorie en mijn staat van gezondheid vrijwel nihil.

Ik heb geen zin om eventuele bijwerkingen te krijgen van vaccins die ik niet nodig heb en waar ik blijkbaar van afhankelijk zou raken, gezien de herhaalde injecties. De lijst ernstige bijwerkingen is lang. De kans dat ik die krijg weet ik niet, want ik heb de exacte cijfers niet en ik weet niet hoe MIJN lichaam op dat vaccin zou reageren. Maar ik wil die kans voor mij op 0 houden. Daarom is geen enkel covid-19 vaccin voor mij aanvaardbaar.

Omdat ik geen risico wil nemen met een vaccin, neem ik liever een risico met corona.

Daarom laat ik mij niet vaccineren.

Dit staat volledig los van alle andere risico's die ik in het leven neem.
pi_201067508
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn ook filmpjes van mensen die een vliegtuigongeluk overleefd hebben of juist geraakt door een meteoriet.
In de grote statistieken de uitzonderingen van de regel. Niet iets om je keuzes op te baseren.
Dat geldt voor zowel corona als bijwerkingen vaccin.
pi_201067552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar heb je "blind peer reviews" voor.
Wetenschap is wetenschap, het is geen gokspel.
Dit is geen antwoord.

Feit blijft dat meerderheid =/= waarheid.

quote:
Dus de "waarheid" die die tegengeluiden zouden hebben moet ik zelf opzoeken?
Geeft te denken.
Ik heb echt geen tijd om jou voor te schotelen wat je zelf kan opzoeken.
pi_201067557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
We hebben het over corona en de risico's van corona.

Die risico's zijn voor mijn leeftijdscategorie en mijn staat van gezondheid vrijwel nihil.

Ik heb geen zin om eventuele bijwerkingen te krijgen van vaccins die ik niet nodig heb. De lijst ernstige bijwerkingen is lang. De kans daarop weet ik niet, want ik heb de exacte cijfers niet. Ik geloof dat die namelijk niet juist worden gerapporteerd. Maar ik wil die kans voor mij op 0 houden. Daarom is geen enkel covid-19 vaccin voor mij aanvaardbaar.

Omdat ik geen risico wil nemen met een vaccin omdat ik koste wat kost de bijwerkingen wil vermijden, neem ik liever een risico met corona.

Daarom laat ik mij niet vaccineren.
Ja, dat heb je al gemeld.
Maar nogmaals: het is met de statistieken in het achterhoofd compleet niet logisch om niet te vaccineren.
De lengte van de lijst met mogelijk bijwerkingen (na vaccinatie, niet perse door) is niet zo relevant, het gaat om de kans.

En de kans van schade door Covid19 is gigantisch veel groter dan de kans van schade na vaccinatie.

Voor de rest moet je dat helemaal zelf weten, ik ben voor keuzevrijheid.

Maar als je het verdedigt, kom dan met argumenten die hout snijden en maak je er niet af met "zoek dat zelf maar op".
pi_201067562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat geldt voor zowel corona als bijwerkingen vaccin.
Dat zei ik eerder al, als je goed gelezen hebt. Het is niet relevant in de discussie, tenzij je de discussie met anekdotes wil ondersteunen.

Wat telt zijn de echte cijfers, de statistieken.
pi_201067566
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat heb je al gemeld.
Maar nogmaals: het is met de statistieken in het achterhoofd compleet niet logisch om niet te vaccineren.
De lengte van de lijst met mogelijk bijwerkingen (na vaccinatie, niet perse door) is niet zo relevant, het gaat om de kans.

En de kans van schade door Covid19 is gigantisch veel groter dan de kans van schade na vaccinatie.

Voor de rest moet je dat helemaal zelf weten, ik ben voor keuzevrijheid.

Maar als je het verdedigt, kom dan met argumenten die hout snijden en maak je er niet af met "zoek dat zelf maar op".
Het is logisch als je de kans op bijwerkingen van en door de vaccins op 0 wil houden.

Want als jij TOCH degene bent met bijwerkingen, zit je met de gebakken peren. En dan komt TheFreshPrince, de overheid en Pfizer mij echt niet helpen.

Daarom geen vaccin.

Heel simpel.
pi_201067575
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit is geen antwoord.

Feit blijft dat meerderheid =/= waarheid.
Nee.
quote:
[..]
Ik heb echt geen tijd om jou voor te schotelen wat je zelf kan opzoeken.
Dit vind ik een zwaktebod. Je komt met een heel verhaal en nu laat je mij opzoeken waarom jij gelijk zou hebben. Dat is toch vreemd? Of zie je dat zelf anders?
pi_201067589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee.
Bedankt voor je bevestiging. Ik neem aan dat je bevestigt dat meerderheid niet hetzelfde is als waarheid in ieder geval. Anders zijn we wel klaar denk ik.

quote:
[..]
Dit vind ik een zwaktebod. Je komt met een heel verhaal en nu laat je mij opzoeken waarom jij gelijk zou hebben. Dat is toch vreemd? Of zie je dat zelf anders?
Ik hoef geen gelijk van jou te krijgen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 14:34:12 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067592
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De effecten van een vaccin zijn vele malen meer nihil. En zelfs dan nog is de kans vrij groot dat je soortgelijke bijeffecten ontwikkelt die je anders van Covid sowieso al had gekregen.

Wat is nou de reden dat jij geen vertrouwen hebt in iedereen die betrokken is bij het op de markt krijgen van de vaccins?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als ik je naar deze officiele presentatie van de FDA met mogelijke bijwerkingen verwijs:

https://www.fda.gov/media/143557/download (slide 16)

En ik vervolgens beeldmateriaal vind van mensen die beweren te zijn gevaccineerd en de symptomen van bovenstaande bijwerkingen vertonen.

Mag ik dan aannemen dat die mensen niet staan te liegen? Vooral als ze een vaccinatiebewijs tonen?

Moet ik bewijzen dat ze niet liegen? Dat kan ik niet.

Is het niet aan iedereen om zelf om te bepalen wat ze geloven?

In de echte wereld kun je namelijk niet alles bewijzen.

Zo hoor ik je ook niet klagen over mensen die zeggen dat het aantal bijwerkingen zo klein is. Op basis van welke informatie?

Controleert iemand hier de officiele cijfers van de overheid? Ik noem die propaganda. Bewijs maar eens dat de overheid niet liegt.

Bijna niemand hier kan wat dan ook bewijzen. 99% van wat we hier zeggen, nemen we aan van anderen die we maar geloven op basis van reden x of y.

Maar als je selectief wordt in het publiceren van bronnen (alles van de overheid en farmaceutische bedrijven wel en al het andere niet), komen we geen steek verder.

Ik vind dat zelf bijzonder inconsequent. Het is in het verleden al gebleken dat overheden verre van betrouwbaar zijn.
We zijn niet selectief in het publiceren van bronnen, maar er zijn wel grenzen. Er is een grote groep mensen die ontzettend anti-vaccins is. Zij hebben al een heleboel leugens en onzin op hun naam staan. Het in elkaar flansen van filmpjes is er een van. We hebben een speciaal forum voor dergelijke theorieën en filmpjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201067609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het is logisch als je de kans op bijwerkingen van en door de vaccins op 0 wil houden.

Want als jij TOCH degene bent met bijwerkingen, zit je met de gebakken peren. En dan komt TheFreshPrince, de overheid en Pfizer mij echt niet helpen.

Daarom geen vaccin.

Heel simpel.
Nogmaals: jij zal van zowel Covid19 en het vaccin vrij zeker niet ziek worden.
De kans dat je ziek wordt van Covid19 is echter wel vele malen hoger dan van het vaccin.
De kans dat je besmet wordt is zeer hoog (of je hebt het al gehad).
Dan is een vaccin een no-brainer.
pi_201067624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik hoef geen gelijk van jou te krijgen.
Het gaat niet om gelijk te krijgen.
Het gaat om je eigen beweringen kunnen onderbouwen.
In plaats daarvan leg je dat onderbouwen van jouw bewering ineens bij mij neer. Zo voer je geen discussie.
pi_201067631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is nou de reden dat jij geen vertrouwen hebt in iedereen die betrokken is bij het op de markt krijgen van de vaccins?
Voor mij zijn het dit soort gevallen.

https://healthwatch.eu/nl(...)rdelingen-en-boetes/

pi_201067639
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Daarom geen vaccin.

Heel simpel.
Eens,
Alleen geldt ditzelfde dus ook voor het doormaken van covid.

Welke keus je dan maakt, is gelukkig aan iedereen voor zichzelf.
pi_201067642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:37 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Voor mij zijn het dit soort gevallen.

*** te lang filmpje ***
Een filmpje van 35 minuten als antwoord, dat schiet lekker op.
Probeer het in tekst samen te vatten wat je punt is.
pi_201067644
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De effecten van een vaccin zijn vele malen meer nihil. En zelfs dan nog is de kans vrij groot dat je soortgelijke bijeffecten ontwikkelt die je anders van Covid sowieso al had gekregen.
Dat weten we dus nog helemaal niet, want net als bij elk ander geneesmiddel zal er nog jarenlang worden onderzocht wat de daadwerkelijke langetermijneffecten van de vaccins zijn. Dit is dus fake news. Graag modereren dus.

quote:
Heb ik gezegd dat ik 'geen vertrouwen heb in iedereen die betrokken is...' ?

Nee hoor, dat heb ik nergens gezegd.

Je doet nu alsof ik een hele grote groep mensen wegzet als onbetrouwbaar.

Terwijl ik mij nooit over een dergelijke groep mensen heb uitgelaten.

Leg me AUB geen woorden in de mond.
pi_201067656
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We zijn niet selectief in het publiceren van bronnen, maar er zijn wel grenzen. Er is een grote groep mensen die ontzettend anti-vaccins is. Zij hebben al een heleboel leugens en onzin op hun naam staan. Het in elkaar flansen van filmpjes is er een van. We hebben een speciaal forum voor dergelijke theorieën en filmpjes.
Kun je bewijzen dat de gepubliceerde cijfers van overheden wereldwijd waar zijn als daarnaar wordt verwezen dan?

Vraag je om bewijs daarnaar?

Nee.

Dus waar ligt de grens dan? Wat is automatisch betrouwbaar en wat niet?
pi_201067662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het gaat niet om gelijk te krijgen.
Het gaat om je eigen beweringen kunnen onderbouwen.
In plaats daarvan leg je dat onderbouwen van jouw bewering ineens bij mij neer. Zo voer je geen discussie.
Ik hoef me niet te verantwoorden. Er is genoeg tegengeluid. Dat weet jij ook. Dat zei je hierboven zelf al: het waren allemaal uitgerangeerde doktoren volgens jou, en dansleraren.
pi_201067671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Kun je bewijzen dat de gepubliceerde cijfers van overheden wereldwijd waar zijn als daarnaar wordt verwezen dan?

Nee.

Overheden gebruiken de data van wetenschappers.
Ik geloof niet in een complot van wetenschappers tegen de mensheid.

Dat is voor mij genoeg bewijs.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 14:42:01 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067677
quote:
Dus alle wetenschappers, experts en anderen die betrokken zijn bij de gigantisch strenge toelatingscontroles zijn corrupt? Niemand trekt aan de bel? We hebben het hier niet over bedrijven die iets doen wat niet goed is, we hebben het over een onafhankelijk orgaan dat controleert of vaccins veilig genoeg zijn voor de Europese markt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067687
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik hoef me niet te verantwoorden. Er is genoeg tegengeluid. Dat weet jij ook. Dat zei je hierboven zelf al: het waren allemaal uitgerangeerde doktoren volgens jou, en dansleraren.
Als je iets beweert en je kan of wil het niet onderbouwen dan is er geen discussie over.

Ik ga even wat nuttigs doen met m'n tijd.
pi_201067698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals: jij zal van zowel Covid19 en het vaccin vrij zeker niet ziek worden.
De kans dat je ziek wordt van Covid19 is echter wel vele malen hoger dan van het vaccin.
De kans dat je besmet wordt is zeer hoog (of je hebt het al gehad).
Dan is een vaccin een no-brainer.
Als ik al besmet ben, ben ik nog jarenlang immuun tegen alle varianten.

Als ik nog niet besmet ben, krijg ik waarschijnlijk een snotneus, en verder bijna niks.

Dus ik heb geen enkele reden om me in te spuiten met een goedje waarvan ik niet weet wat de reactie van MIJN LICHAAM, waarvan ik er maar EEN heb, en waar ik nog mijn HELE LEVEN mee moet doen, zal zijn.
pi_201067704
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je iets beweert en je kan of wil het niet onderbouwen dan is er geen discussie over.

Ik ga even wat nuttigs doen met m'n tijd.
Fijne dag nog.
pi_201067705
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus alle wetenschappers, experts en anderen die betrokken zijn bij de gigantisch strenge toelatingscontroles zijn corrupt? Niemand trekt aan de bel? We hebben het hier niet over bedrijven die iets doen wat niet goed is, we hebben het over een onafhankelijk orgaan dat controleert of vaccins veilig genoeg zijn voor de Europese markt.
Niemand trekt aan de bel? Als mensen hun baan willen houden niet nee. Onafhankelijk orgaan? ik zou t niet weten. Van de FDA wordt ook gedacht dat t onafhankelijk is. Ik heb er ieder geval weinig vertrouwen meer in.
pi_201067710
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee.

Overheden baseren zich op wetenschap en adviseurs. Ik ga niet uit van een wereldwijd, grootschalig complot tegen de mensheid. Daarom gaan we er vanuit dat die gegevens betrouwbaar zijn.

Maar goed, verdere discussie hierover graag in het FB topic. Het is klaar.
pi_201067715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Niemand trekt aan de bel? Als mensen hun baan willen houden niet nee. Onafhankelijk orgaan? ik zou t niet weten. Van de FDA wordt ook gedacht dat t onafhankelijk is. Ik heb er ieder geval weinig vertrouwen meer in.
Precies. Genoeg mensen die dreigen hun baan te verliezen als ze zich uitspreken.

Men doet hier net alsof het publieke domein volledig objectief en neutraal is.

Mensen leven graag in een sprookjeswereld om in hun eigen illusies te blijven geloven lijkt het wel.
pi_201067738
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Volgens mij is er ooit maar 1 persoon geweest die geraakt is door een meteoriet wat gemeld is. Tenminste dat zag ik een keer op discovery daarover.
In glanerbrug is een zandbak van een school een keer geraakt en in canada een huis en in indonesie ook een keer een huis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201067742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Overheden baseren zich op wetenschap en adviseurs. Ik ga niet uit van een wereldwijd, grootschalig complot tegen de mensheid. Daarom gaan we er vanuit dat die gegevens betrouwbaar zijn.

Kijk even naar de docu van Zembla die ik net gepost heb. Er wordt wel degelijk invloed uitgeoefend op overheden door de farmaceutische industrie. Of dat nu weer t geval is? Ik weet het niet maar uitsluiten doe ik t zeker niet.
pi_201067764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zijn er in het verleden geen misdaden tegen de mensheid gepleegd door verschillende overheden dan? De afgelopen 100 jaar bijvoorbeeld?

Waarom zou dit zich niet kunnen herhalen? Is er iets fundamenteels veranderd in de wereld waarom dezelfde gestoorde types niet opnieuw allerlei kwaads kunnen doen?

Ik kan me niets bedenken. Er is nog steeds oorlog, er zijn nog steeds dictaturen, er zijn nog steeds superrijken en superarmen. Er is helemaal niets veranderd.

Propaganda is ook niets nieuws. In de afgelopen eeuw was het al bijzonder effectief om mensen om de tuin te leiden. Denk je dat dat tegenwoordig niet mogelijk meer is?

Grote bedrijven in bed met de overheid was ook in de vorige eeuw een van de grote redenen van de oorlogen die we toen hebben gezien en de opbouw van totalitaire regimes.

En ware het niet dat we nu eenzelfde situatie hebben, van zeer hechte samenwerking tussen superbedrijven, grote banken en overheden, zogenaamd in het belang van het gemeengoed. Dat heten tegenwoordig 'public private patnerships'. Een ander woord hiervoor is fascisme.

quote:
Het lijkt me anders wel verstandig om eens vraagtekens te zetten bij wat je automatisch voor waar aanneemt en wat niet, om consequent te blijven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 14:54:14 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067813
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat weten we dus nog helemaal niet, want net als bij elk ander geneesmiddel zal er nog jarenlang worden onderzocht wat de daadwerkelijke langetermijneffecten van de vaccins zijn. Dit is dus fake news. Graag modereren dus.
[..]
Heb ik gezegd dat ik 'geen vertrouwen heb in iedereen die betrokken is...' ?

Nee hoor, dat heb ik nergens gezegd.

Je doet nu alsof ik een hele grote groep mensen wegzet als onbetrouwbaar.

Terwijl ik mij nooit over een dergelijke groep mensen heb uitgelaten.

Leg me AUB geen woorden in de mond.
Wetenschappers: vaccins zijn veilig en beschermen je tegen het veel minder veilige Covid
Jij: vaccins zijn gevaarlijk, Covid is minder erg

Ik leg je geen woorden in de mond, dit is precies wat je zelf zegt. Jij kiest ervoor om de wetenschap in twijfel te trekken, want de wetenschap staat achter vaccinaties. De wetenschap zegt ook dat er na een paar maanden geen restanten van het vaccin meer in het lichaam te vinden zijn, waardoor verdere bijwerkingen onmogelijk zijn. Ook dat geloof je niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067827
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wetenschappers: vaccins zijn veilig en beschermen je tegen het veel minder veilige Covid

Ik leg je geen woorden in de mond, dit is precies wat je zelf zegt. Jij kiest ervoor om de wetenschap in twijfel te trekken, want de wetenschap staat achter vaccinaties. De wetenschap zegt ook dat er na een paar maanden geen restanten van het vaccin meer in het lichaam te vinden zijn, waardoor verdere bijwerkingen onmogelijk zijn. Ook dat geloof je niet.
Je legt me wel woorden in de mond. Ik ga niet in discussie met mensen die dat doen. Discussieer fatsoenlijk of niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 14:55:56 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067832
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Maar waarom zou een onafhankelijk orgaan zo'n enorm complot ondersteunen? AstraZenika is ook meteen uit omloop genomen toen daar dingen naar boven kwamen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus elke wetenschappers heeft nu dezelfde mening, geen wetenschappers met andere bevindingen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 14:57:00 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je legt me wel woorden in de mond. Ik ga niet in discussie met mensen die dat doen.
Je claimt toch echt zelf zaken die tegen de wetenschap in gaan. Zo makkelijk kom je er niet onderuit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar waarom zou een onafhankelijk orgaan zo'n enorm complot ondersteunen? AstraZenika is ook meteen uit omloop genomen toen daar dingen naar boven kwamen.
Wie zegt dat t onafhankelijk is?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 14:58:09 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dus elke wetenschappers heeft nu dezelfde mening, geen wetenschappers met andere bevindingen?
Ik moet het eerste onderzoek nog tegen komen waarin geconcludeerd wordt dat Covid beter is dan vaccineren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 14:58:31 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067869
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Wie zegt dat t onafhankelijk is?
Van wie zou het afhankelijk moeten zijn dan?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Van wie zou het afhankelijk moeten zijn dan?
Kan van de farmaceutische industrie zijn, wie zal t zeggen. als er zoveel geld in om gaat is niemand onafhankelijk.
pi_201067921
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je claimt toch echt zelf zaken die tegen de wetenschap in gaan. Zo makkelijk kom je er niet onderuit.
En opnieuw een ad-hominem argument.

Er is geen discussie met jou te voeren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 15:04:29 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Kan van de farmaceutische industrie zijn, wie zal t zeggen. als er zoveel geld in om gaat is niemand onafhankelijk.
Dus een overheidsorgaan laat zich door meerdere bedrijven omkopen om de volksgezondheid in gevaar te brengen? En geen enkel landelijk onderzoeksteam (want die zijn er ook nog) ontdekt dat er wat niet klopt? Of zijn die ook allemaal onafhankelijk van elkaar omgekocht?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik moet het eerste onderzoek nog tegen komen waarin geconcludeerd wordt dat Covid beter is dan vaccineren.
Dat hangt dus af van je leeftijd en je gezondheid.

Die cijfers zijn toch echt al lang en breed gepubliceerd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 15:05:11 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201067956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat hangt dus af van je leeftijd en je gezondheid.

Die cijfers zijn toch echt al lang en breed gepubliceerd.
Graag een bron naar cijfers waaruit blijkt dat Pfizer schadelijker is voor jongeren dan Covid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201067973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus een overheidsorgaan laat zich door meerdere bedrijven omkopen om de volksgezondheid in gevaar te brengen? En geen enkel landelijk onderzoeksteam (want die zijn er ook nog) ontdekt dat er wat niet klopt? Of zijn die ook allemaal onafhankelijk van elkaar omgekocht?

In ZEMBLA Internationaal, een onderzoek naar de marketingmethodes van de geneesmiddelenindustrie van de Franse publieke televisie. Hoe kan het dat er medicijnen op de markt komen, die gevaarlijk blijken te zijn, of onvoldoende getest zijn?
De ramp die voorkomen had kunnen worden
Een van de grootste recente medicijnschandalen vindt begin 2000 plaats rond ontstekingsremmer Vioxx van fabrikant Merck, Sharpe en Dohme (MSD). Vioxx wordt in meer dan 80 landen verkocht, ook in Nederland.
Merck/MSD haalt Vioxx in 2004 van de markt als meer en meer verhalen over dodelijke hartinfarcten na het slikken van Vioxx, naar buiten komen. Volgens epidemioloog D. Graham, van de FDA, de Amerikaanse inspectie voor de gezondheidszorg, sterven tienduizenden Amerikanen erdoor: 'Dit is een van de grootste medische rampen in de Amerikaanse geschiedenis. Het had voorkomen kunnen en moeten worden, maar dat is niet gebeurd.' Ook volgens C. Seeger, advocaat van de slachtoffers en nabestaanden, blijkt uit interne documenten dat de fabrikant al eerder op de hoogte moet zijn geweest van de risico’s: 'De echte proefkonijnen zijn jij en ik, en onze vrouwen en kinderen.'

Het komt blijkbaar voor. Dit is 1 geval.
pi_201068014
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Graag een bron naar cijfers waaruit blijkt dat Pfizer schadelijker is voor jongeren dan Covid.
Dat is een onzinnige vergelijking want Covid is al meer dan 1,5 jaar aanwezig en Pfizer is pas veel korter op grote schaal in gebruik genomen en moet herhaald worden geinjecteerd. Veel mensen zijn pas 1 keer geinjecteerd.

Covid is voor jongeren zo goed als onschadelijk.

Dus waarom een vaccin?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 15:10:52 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201068026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is een onzinnige vergelijking want Covid is al meer dan 1,5 jaar aanwezig en Pfizer is pas veel korter op grote schaal in gebruik genomen.
Je kan ook gewoon cijfers per vaccin of besmetting pakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 15:11:20 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201068031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Covid is voor jongeren zo goed als onschadelijk.

Dus waarom een vaccin?
Vertel dat maar tegen mijn teamgenoot met longcovid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201068049
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon cijfers per vaccin of besmetting pakken.
Die zijn wat mij betreft volstrekt onbetrouwbaar. Zoals al eerder genoemd worden bijwerkingen in veel gevallen niet toegeschreven aan vaccins.

Daarom moet ik naar van die rare extremistische sites om daadwerkelijke gevallen te zien met mijn eigen ogen.
pi_201068064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Vertel dat maar tegen mijn teamgenoot met longcovid.
Als die anders was behandeld had dat wellicht kunnen voorkomen. Maar alle andere behandelmethoden zijn verboden of gedemoniseerd en de voorstanders ervan uit hun functie ontslagen of weggezet als complotgekkies.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 augustus 2021 @ 15:15:07 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201068085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 15:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Het komt blijkbaar voor. Dit is 1 geval.
Eén geval van 20 jaar geleden in een land dat er nou sowieso niet echt goed op staat als het op corruptie aan komt. Wij zitten in de EU, veruit het strengste orgaan ter wereld als het op kwaliteit aan komt van producten. Daarnaast is het vaccin ook in Nederland, ook niet echt een corruptie-gevoelig land, gewoon goedgekeurd.

Tel daarbij op dat alle ogen op Pfizer en Moderna gericht staan en dat er nog nooit op zo'n grote schaal geprikt is met een specifiek vaccin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')