abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:59:44 #76
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201100064
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik volg je in je redenatie, maar schijnbaar denken veel Nederlanders daar anders over anders had hij met de VVD niet weer zoveel zetels gehaald. In de peilingen doet de VVD het ook nog goed.

Maar of het aan de populariteit van Rutte ligt of het gebrek aan capabele tegenkandidaten... Ik weet het niet.
Ik denk vooral het laatste.

Nederland is sinds de tweede wereldoorlog een redelijk sociaal democratisch land.
En het oorspronkelijke linkse sociale gedachtengoed is dan ook best mooi met financiële steun voor de mensen die het minder hebben in de vorm van toeslagen of belastingvoordelen uiteraard moet werken belonen maar niemand hoeft in Nederland honger te hebben of op straat te leven en de meeste mensen verdienen niet zoveel dat de VVD echt voor hun belangen is dan moet je al gauw aan 2x modaal denken.

Echter zijn partijen als de de PVDA afgegleden van hun oorspronkelijke doel en achterban.
Ze zijn er niet meer voor Jan de arbeider maar houden zich meer bezig zoals alle partijen op links met of er wel genoeg diversiteit in je voetbal elftal zit en of er bij de Efteling wel een gender neutrale toilet is.
Verder zijn ze druk met het aanpassen van allerlei woorden als illegalen vluchtelingen verbieden en dit ongedocumenteerden te noemen.

De meeste mensen zijn niet tegen echte oorlogsvluchtelingen wel tegen gelukszoekers en al het criminele tuig wat we binnen halen omdat iedereen maar welkom is "wir schaffen das" wekelijks komen er gemiddeld 500 de grens over.
En omdat er op rechts VVD hier nog enigszins terughoudend over is al blijkt dit in praktijk totaal niet.
Maar VVD wel goed weg blijft van regenboog onzin discussies etc. en redelijk normaal lijkt te doen trekt dat mensen.
De meeste mensen zijn ook niet tegen homo's of tegen de mensen die een vrouw zijn maar liever man willen worden maar wel tegen deze continue aandacht en nadruk er op en gejank over 400 nog wat geslachten zolang het maar progressief en inclusief is.
En met de huidige generatie mensen (jongeren) die toch een beetje sneeuwvlokken zijn gaat dit niet snel veranderen het zal eerder nog erger worden over 10 jaar kun je zeggen ik ben een kat want ja ik voel mij een kat en kijk maar ik miauw.

Maar vermoedelijk zal dat laatste het nieuwe leiderschap van la Kaag zijn :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:04:41 #77
375570 crew  Cyan9
pi_201100138
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 19:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Ik denk vooral het laatste.

Nederland is sinds de tweede wereldoorlog een redelijk sociaal democratisch land.
En het oorspronkelijke linkse sociale gedachtengoed is dan ook best mooi met financiële steun voor de mensen die het minder hebben in de vorm van toeslagen of belastingvoordelen uiteraard moet werken belonen maar niemand hoeft in Nederland honger te hebben of op straat te leven en de meeste mensen verdienen niet zoveel dat de VVD echt voor hun belangen is dan moet je al gauw aan 2x modaal denken.

Echter zijn partijen als de de PVDA afgegleden van hun oorspronkelijke doel en achterban.
Ze zijn er niet meer voor Jan de arbeider maar houden zich meer bezig zoals alle partijen op links met of er wel genoeg diversiteit in je voetbal elftal zit en of er bij de Efteling wel een gender neutrale toilet is.
Verder zijn ze druk met het aanpassen van allerlei woorden als illegalen vluchtelingen verbieden en dit ongedocumenteerden te noemen.

De meeste mensen zijn niet tegen echte oorlogsvluchtelingen wel tegen gelukszoekers en al het criminele tuig wat we binnen halen omdat iedereen maar welkom is "wir schaffen das" wekelijks komen er gemiddeld 500 de grens over.
En omdat er op rechts VVD hier nog enigszins terughoudend over is al blijkt dit in praktijk totaal niet.
Maar VVD wel goed weg blijft van regenboog onzin discussies etc. en redelijk normaal lijkt te doen trekt dat mensen.
De meeste mensen zijn ook niet tegen homo's of tegen de mensen die een vrouw zijn maar liever man willen worden maar wel tegen deze continue aandacht en nadruk er op en gejank over 400 nog wat geslachten zolang het maar progressief en inclusief is.
En met de huidige generatie mensen (jongeren) die toch een beetje sneeuwvlokken zijn gaat dit niet snel veranderen het zal eerder nog erger worden over 10 jaar kun je zeggen ik ben een kat want ja ik voel mij een kat en kijk maar ik miauw.


Maar vermoedelijk zal dat laatste dat het nieuwe leiderschap van la Kaag zijn :') :') :')
Wees eerlijk, je hebt deze post alleen maar geplaatst om te kunnen zeuren over deze punten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:06:18 #78
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201100168
quote:
18s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 20:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wees eerlijk, je hebt deze post alleen maar geplaatst om te kunnen zeuren over deze punten.
Nee hoor dat is hoe ik nu na de politiek kijk.

De politiek zou zich bezig moeten houden met het huidige huizen probleem bijvoorbeeld.
Zorgen dat de educatie op peil blijft scholen etc.
En zo kan ik nog een hele lijst opnoemen.

Echter zijn ze alleen maar bezig met deugen, politiekcorrectheid en regenboogvlaggen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:13:48 #79
375570 crew  Cyan9
pi_201100271
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 20:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Nee hoor dat is hoe ik nu na de politiek kijk.

De politiek zou zich bezig moeten houden met het huidige huizen probleem bijvoorbeeld.
Zorgen dat de educatie op peil blijft scholen etc.
En zo kan ik nog een hele lijst opnoemen.

Echter zijn ze alleen maar bezig met deugen, politiekcorrectheid en regenboogvlaggen.
En dat verwijt je de linkse partijen, die niet in het (demissionaire) kabinet zitten? Bijzonder.
Je post leest namelijk als een typische "klagen op alles wat links is" verhaal.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:27:01 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201100427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 20:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Nee hoor dat is hoe ik nu na de politiek kijk.

De politiek zou zich bezig moeten houden met het huidige huizen probleem bijvoorbeeld.
Zorgen dat de educatie op peil blijft scholen etc.
En zo kan ik nog een hele lijst opnoemen.

Echter zijn ze alleen maar bezig met deugen, politiekcorrectheid en regenboogvlaggen.
Je lult uit je nek om het simpel te zeggen. De enige politieke partijen die constant met ras of afkomst bezig zijn vind je bij extreem rechts.
De normale partijen hebben allemaal woningbouw, educatie en ecomomie bovenaan staan.

En janken over deugen mag je ergens anders gaan doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201100466
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je lult uit je nek om het simpel te zeggen. De enige politieke partijen die constant met ras of afkomst bezig zijn vind je bij extreem rechts.
De normale partijen hebben allemaal woningbouw, educatie en ecomomie bovenaan staan.

En janken over deugen mag je ergens anders gaan doen.
Ik zie mevrouw Kuiken van de PvdA nog zo een racistisch antwoord geven op meneer Bosma in de tweede kamer. Iets met witte billen had ze het over. Naast extreem rechts zijn partijen als PvdA, GroenLinks en BIJ1 ook ontzettend druk bezig met zaken als ras en huidskleur.
pi_201101299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Balkende is toch een jaar of 8 MP geweest.
Heb hem liever dan Rutte.
Klopt ik heb ook liever Balkenende, bijna alles is beter dan Rutte die er al bijna 10 jaar zit geloof ik
pi_201102766
Vergeleken met Balkenende is Rutte natuurlijk een verademing. Rutte doet weinig goed, Bakellende deed niks goed. Dit gifje geeft perfect zijn kwaliteiten weer


Dat mensen nu de geschiedenis proberen te herschrijven in het voordeel van Balkenende is wel redelijk geinig, laat je ook meteen begrijpen waarom we nu in deze impasse zitten.
Echt wat een clown was dat zeg
pi_201103263
Misschien goed om eerst te bepalen welke kwaliteiten belangrijk zijn voor een premier? Skateboarden lijkt me nou niet heel belangrijk bijvoorbeeld. Ook wel typisch dat het steeds over de laatste 2 premiers gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-08-2021 23:29:52 ]
pi_201104155
Het idee dat Balkenende beter was dan Rutte is een romantischer beeld en een gevolg van de tijdsgeest. Rutte is een vaardiger premier en politicus dan Balkenende. Hij begrijpt alleen nog niet zo goed dan we hem niet voor eeuwig als premier willen en dat hij ook soms naast zijn schoenen gaat lopen en zijn weg forceert. Daar houden mensen niet van. Balkenende viel al eerder voor het genot van de macht, daarom zat hij ook korter. Dat was volkomen terecht. Rutte vertoont ook die signalen en dan is het tijd om een weg elders te zoeken. Dat aspect begrijpt hij momenteel niet. Was hij, over de jaren bekeken, een slechte premier? Nee. Maar zou het beter zijn dat hij een andere baan zoekt? Ja.
pi_201104191
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 23:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
Misschien goed om eerst te bepalen welke kwaliteiten belangrijk zijn voor een premier? Skateboarden lijkt me nou niet heel belangrijk bijvoorbeeld. Ook wel typisch dat het steeds over de laatste 2 premiers gaat.
Inderdaad raar zeg om je bij politieke discussies te focussen op de laatste 20 jaar.
pi_201104216
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 00:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Inderdaad raar zeg om je bij politieke discussies te focussen op de laatste 20 jaar.
Bij de vraag over de slechtste premier ooit? Ja, dat vind ik wel raar ja. Althans, ik vind het begrijpelijk dat het over de laatste 2 premiers gaat die samen een jaar of 18 beslaan vanwege recency bias, maar het lijkt me niet heel waarschijnlijk dat nou net nu de twee slechtste elkaar opgevolgd zouden hebben.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:22:38 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201104243
Zowel Rutte als Balkenende waren prima premiers. Hoewel sympathiek heb ik niet de indruk dat Dries van Agt een geweldige premier was.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201104292
Van Agt heb ik niet echt meegemaakt. Ik heb de indruk dat Lubbers, Kok, Balkenende en Rutte allen prima waren in de uitvoering van hun taak. Maar misschien als er wat criteria gedefinieerd worden met wat discussie daarover dat ik daar vanaf gebracht kan worden.
pi_201104530
Oh ik had het niet over de slechtste premier ooit, ik dacht dat we het over de laatste premiers hadden. Als je het over de slechtste ooit hebt is enkel de laatste twee betrekken inderdaad onnozel.
Balkenende vond ik slechter dan Rutte op een heel aantal punten: Bijvoorbeeld dat gezeik over normen en waarden van Balkenende vond ik een stuk storender dan Rutte met zijn normaal doen. Beide natuurlijk moralistisch gezever maar dan heb ik liever Rutte.
Qua uitstraling nationaal doet Rutte het wat mij betreft ook beter, je hebt een wollige Harry Potter tegenover vlotte Markiemark.Balkenende kwam in het nauw niet verder dan U kijkt zo lief waar Rutte bij zoiets als wanneer heeft u voor het laatst gehuild gevat reageert. Als Balkenende klunst neemt hij drugs met een fuck drugs shirt, als Rutte klunst heeft hij een PR momentje omdat hij gaat schoonmaken.
Internationaal doet Rutte het sowieso beter, we zijn onder Balkenende die een schoothondje leek voor Amerika naar Irak gegaan (later ook Afghanistan), terwijl Frankrijk en Duitsland daar terecht voor thuisbleven. Rutte durft wel wat te zeggen tegen zo'n Trump, nee tarieven zijn niet okay. Hij lijkt ook in Europa meer statuur te hebben wat meer de mogelijkheid geeft politiek iets te bereiken.
Qua ander beleid zou ik zeggen lood om oud ijzer, beide hebben vooral afgebroken maar daar zijn het natuurlijk ook rechtse politici voor.
pi_201105345
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Van Agt heb ik niet echt meegemaakt. Ik heb de indruk dat Lubbers, Kok, Balkenende en Rutte allen prima waren in de uitvoering van hun taak. Maar misschien als er wat criteria gedefinieerd worden met wat discussie daarover dat ik daar vanaf gebracht kan worden.
Inderdaad, de premiers die ik heb meegemaakt (Kok, Balkenende en Rutte) zijn alle 3 prima, wat mij betreft.

Sommige mensen konden gepraat over normen en waarden van Balkenende niet waarderen, ik juist wel. Maar dat was toch echt niet het belangrijkste wat Balkenende deed. Sowieso gaat het bij Balkenende natuurlijk steeds om wat PR momentjes, maar ook dat is natuurlijk nooit zijn hoofdtaak geweest.

Ik denk dat we in Nederland juist heel tevreden mogen zijn over hoe capabel onze politici over het algemeen zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:19:45 #92
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201107178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je lult uit je nek om het simpel te zeggen. De enige politieke partijen die constant met ras of afkomst bezig zijn vind je bij extreem rechts.
De normale partijen hebben allemaal woningbouw, educatie en ecomomie bovenaan staan.

En janken over deugen mag je ergens anders gaan doen.
Ik lul helemaal niet uit mijn nek.
Je hebt wel gelijk met partijen op rechts zoals pvv maar op links zijn ze net zo gestoord maar dan met allerlei andere onzin.
Daarom is een vvd groot omdat die grotendeels weg blijven uit dit soort thema's.

Links is bezig met woke en deugen
Rechts met complottheorieën en vreemdeling haat.

Vvd zit in midden
Resultaat vvd grootste ook al zijn ze er niet voor belang van jan modaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nicksanders op 28-08-2021 11:34:38 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_201107219
En weer een weekje voorbij zonder enige vooruitgang. Iemand enig idee hoe laat dat PvdA congres is vandaag?
pi_201107322
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
En weer een weekje voorbij zonder enige vooruitgang. Iemand enig idee hoe laat dat PvdA congres is vandaag?
https://nos.nl/artikel/23(...)wat-wil-de-achterban

12:00 uur? Je kunt live meekijken :)

https://www.npostart.nl/live/npo-politiek
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:25:22 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201107892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 20:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Nee hoor dat is hoe ik nu na de politiek kijk.

De politiek zou zich bezig moeten houden met het huidige huizen probleem bijvoorbeeld.
Zorgen dat de educatie op peil blijft scholen etc.
En zo kan ik nog een hele lijst opnoemen.

Echter zijn ze alleen maar bezig met deugen, politiekcorrectheid en regenboogvlaggen.
Niet helemaal waar, links is net zo goed bezig met punten als woningbouw, educatie, zorg, werkgelegenheid etc.

Echter lukt het ze niet meer om Jan modaal voor zich te winnen, omdat ze te soft zijn op immigratiestandpunten. En met soft bedoel ik té politiek correct in de media en te weinig kritiek op islamisering/import uit moslimlanden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201108007
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet helemaal waar, links is net zo goed bezig met punten als woningbouw, educatie, zorg, werkgelegenheid etc.

Echter lukt het ze niet meer om Jan modaal voor zich te winnen, omdat ze te soft zijn op immigratiestandpunten. En met soft bedoel ik té politiek correct in de media en te weinig kritiek op islamisering/import uit moslimlanden.
Of niet politiek correct, maar ze vertolken gewoon het standpunt van een heel groot deel en waarschijnlijk gewoon de meerderheid van de Nederlanders. Het deel dat zich niet bang heeft laten maken door volksmenners als Fortuyn en Wilders (en vergelijkbare figuren in het buitenland).

Het is niet zo dat PvdA een ander immigratiestandpunt had toen ze 38 zetels haalden onder Samson. Of dat de PvdA anders was toen ze de Europese Verkiezingen wonnen. Doen alsof PvdA van standpunt over immigratie moet veranderen om verkiezingen te winnen is het verdraaien van de feiten. En een enorme vorm van kokervisie: jij vindt buitenlanders eng en dus moet de rest van Nederland dat ook wel vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:55:40 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201108224
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of niet politiek correct, maar ze vertolken gewoon het standpunt van een heel groot deel en waarschijnlijk gewoon de meerderheid van de Nederlanders. Het deel dat zich niet bang heeft laten maken door volksmenners als Fortuyn en Wilders (en vergelijkbare figuren in het buitenland).

Het is niet zo dat PvdA een ander immigratiestandpunt had toen ze 38 zetels haalden onder Samson. Of dat de PvdA anders was toen ze de Europese Verkiezingen wonnen. Doen alsof PvdA van standpunt over immigratie moet veranderen om verkiezingen te winnen is het verdraaien van de feiten. En een enorme vorm van kokervisie: jij vindt buitenlanders eng en dus moet de rest van Nederland dat ook wel vinden.
Een grote meerderheid is het niet.
VVD is de grootste partij en basht regelmatig op immigranten en vluchtelingen. Populistische uitspraken doen het gewoon goed. Ook bij het CDA overigens.

PvdA met 38 zetels is bijna 10 jaar geleden, en dat was nog voor de vluchtelingencrisis en aanslagen in Europa.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201108350
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een grote meerderheid is het niet.
VVD is de grootste partij en basht regelmatig op immigranten en vluchtelingen. Populistische uitspraken doen het gewoon goed. Ook bij het CDA overigens.

PvdA met 38 zetels is bijna 10 jaar geleden, en dat was nog voor de vluchtelingencrisis en aanslagen in Europa.
PvdA met 38 zetels was op een moment dat er praktisch net zo veel 'buitenlanders' waren in Nederland waren als nu. En aanslagen in Europa? Ik heb niet het idee dat veel mensen daar wakker van liggen.

En de meeste VVD stemmers stemmen echt geen VVD vanwege dat populistische geschreeuw, maar vanwege het economische programma. De VVD stemmer is veel milder over immigratie dan de partij: https://www.trouw.nl/nieu(...)artij-zelf~b7012bb0/
1 op de 3 VVD kiezers wil dat we meer asielzoekers opnemen.

En het CDA heeft net onder druk van haar leden onder andere het kinderpardon aangenomen.

Nee, dat non-issue van immigratie is echt geen bepalende factor in het verkiezingsverlies van links.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201108368
Immigratiestandpunten alles bepalend voor hoeveel zetels je haalt alleen op fok! :')
Maar begrijp ook dat de meeste mensen die dat soort ideëen hebben uberhaupt de migratiestandpunten van partijen niet kennen.
quote:
We blijven in Nederland ruimhartig bescherming bieden aan vluchtelingen die om humanitaire of politieke redenen hun land moesten verlaten. Daarvoor is wel degelijk draagvlak in ons land. Die solidariteit mag niet op de proef gesteld worden door migranten die uit puur economische motieven onze kant opgekomen zijn.
Rechtse migratieopvatting toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SP zegt er niet veel anders over dan VVD. Letterlijk alle partijen zijn voor opvang in de regio. Maar onze politieke duiders zien het beter hoor, rechts heeft hardere migratiestandpunten dus is populair.
pi_201109139
PvdA neemt met ruime meerderheid (90%) motie aan om samen te werken in de formatie met GL.

En met 78% om de mogelijkheid tot 1 fractie te onderzoeken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Hanca op 28-08-2021 14:26:49 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')