Als je gezond zou eten dan zou je geen voedingssuplementen nodig moeten hebben.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:32 schreef Wouter2006 het volgende:
Voor mij geen (booster) prikken (39 jaar gezonde man, nooit ziek).
Ik denk dat je beter aan je afweersysteem kan werken door:
- Genoeg bewegen
- Goed en gezond eten
- Goed slapen
- Voedingssupplementen (vooral Vitamine D)
Maar ik snap dat sommige risicogroepen wel een booster willen.
Als aanvulling uiteraard. Neem bijvoorbeeld ook iedere dag kurkuma en multi-collageen.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je gezond zou eten dan zou je geen voedingssuplementen nodig moeten hebben.
Toch wel zinvol zo'n 3e vaccinatie. Opvallend is de lage vaccinatiegraad in Israel van slechts 61% 2x gevaccineerd.quote:Deutlicher Rückgang der Infektionszahlen in Israel
Rund zwei Monate nach Beginn der Kampagne für eine dritte Corona-Impfung geht die Zahl der Neuinfektionen in Israel deutlich zurück. 2653 neue Fälle meldete das Gesundheitsministerium für den Vortag. Ende August und Anfang September wurden an einzelnen Tagen mehr als 11.000 Neuinfektionen registriert - der höchste Wert seit Pandemiebeginn. Damals wurde allerdings auch mehr getestet.
Rund 61 Prozent der rund 9,4 Millionen Einwohner sind laut Ministerium zweifach geimpft, rund 38 Prozent dreifach. Voraussetzung für die dritte Spritze ist, dass die zweite Impfung mindestens fünf Monate zurückliegt.
Goed nieuws voor een meer algemene 3e vaccinatie indien dat toch nodig mocht blijkenquote:EMA geeft groen licht voor derde prik met vaccins van Pfizer en Moderna
Het Europese geneesmiddelenbureau EMA heeft maandag groen licht gegeven voor het geven van een derde prik met het coronavaccin van Pfizer/BioNTech aan het brede publiek. Een derde prik met het vaccin van Moderna mag voorlopig alleen gegeven worden aan mensen met een ernstige afweerstoornis, oordeelt het EMA.
Het vaccin van Pfizer mag dus ook worden gebruikt om volwassenen zonder gezondheidsproblemen een boosterprik te geven. Voordat het vaccin van Moderna daarvoor ingezet kan worden, zijn nog extra gegevens nodig, aldus het EMA.
Het oordeel van maandag ging meer over de vraag of de vaccins van Pfizer en Moderna veilig een derde keer kunnen worden toegediend, als de politiek toch besluit om boosterprikken te geven. Elk land kan daar zelf over beslissen. In afwachting van goedkeuring door het EMA mochten landen zich er alvast op voorbereiden.
Volgens de Gezondheidsraad is het momenteel belangrijker om mensen die nog niet gevaccineerd zijn alsnog in te enten. Dat gaat niet alleen om mensen in Nederland, maar ook om mensen in bijvoorbeeld Afrika, waar de vaccinatiegraad ontzettend laag is. Als daar meer mensen een prik krijgen, daalt de kans dat nieuwe varianten ontstaan.
EMA is afhankelijk van farma-geld, logisch dat ze het goedkeuren.quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Goed nieuws voor een meer algemene 3e vaccinatie indien dat toch nodig mocht blijken
Ik ga er vanuit dat ze zich op onderzoeksresultaten baseren. Big Pharma heeft er juist veel baat bij non vax te stimuleren want dan kunnen ze blijven prikken zetten vanwege continu nieuw ontstane varianten. Hetzelfde geldt voor het promoten van een booster zonder noodzaak want dan blijven armere landen langer verstoken van vaccins en kunnen daar weer varianten ontstaan.quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
EMA is afhankelijk van farma-geld, logisch dat ze het goedkeuren.
Dan moet je toch iets beter zoeken op Google.quote:Op donderdag 30 september 2021 13:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar met influenza golven worden geen extra maatregelen genomoen, en zelfs dan is er niet of nauwelijks sprake van overlopen IC's, en hoeft er geen regulier zorg uitgesteld te worden.
Een half jaar lang voor >90% beschermt tegen alle bekende varianten dus. Daarna loopt je bescherming zonder booster wel snel af.quote:Wie twee prikken met het Pfizer/BioNTech-coronavaccin heeft gehad, is na zes maanden nog prima beschermd tegen ernstige klachten, schrijven onderzoekers in het medisch-wetenschappelijke tijdschrift The Lancet. Twee doses van het vaccin zijn na een half jaar nog 90 procent effectief tegen ernstige klachten en opname in het ziekenhuis. Ook veroorzaakt door de gevreesde deltavariant.
Na zes maanden neemt de kans op een besmetting met het virus echter wel snel toe. Twee maanden na de laatste vaccinatie beschermd het vaccin voor 88 procent, na zes nog slechts voor 47 procent. De effectiviteit tegen de deltavariant was een maand na vaccinatie 93 procent en liep na vier maanden terug tot 53 procent. Bij andere varianten was dat respectievelijk 97 en 67 procent.
,,Onze variant specifieke analyse toont aan dat het Pfizer/BioNTech-vaccine effectief is tegen alle huidige varianten'', zegt Luis Jodar, vicedirecteur en hoofdmedicus bij Pfizer. De dalende effectiviteit wordt niet veroorzaakt door sterkere virusvarianten. Volgens de wetenschappers spreken die cijfers in het voordeel van de zogenoemde boostershot, een derde prik ter ondersteuning van de eerste twee.
https://www.ad.nl/binnenl(...)d-jongeren~ac0e23c7/
Dat is een jaar gebeurd de afgelopen zoveel jaar, en dat was zonder maatregelen.quote:Op maandag 4 oktober 2021 21:42 schreef apenoot het volgende:
[..]
Dan moet je toch iets beter zoeken op Google.
Linksom of rechtsom, het is de schuld van Big Pharma!quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze zich op onderzoeksresultaten baseren. Big Pharma heeft er juist veel baat bij non vax te stimuleren want dan kunnen ze blijven prikken zetten vanwege continu nieuw ontstane varianten. Hetzelfde geldt voor het promoten van een booster zonder noodzaak want dan blijven armere landen langer verstoken van vaccins en kunnen daar weer varianten ontstaan.
Arme landen zijn niet echt gebaat bij Pfizer, die bij -70 of zo bewaard moet worden. Er zijn andere vaccins in de koker die op koelkast temperatuur kunnen worden bewaard die veel beter geschikt zijn voor die landen.quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze zich op onderzoeksresultaten baseren. Big Pharma heeft er juist veel baat bij non vax te stimuleren want dan kunnen ze blijven prikken zetten vanwege continu nieuw ontstane varianten. Hetzelfde geldt voor het promoten van een booster zonder noodzaak want dan blijven armere landen langer verstoken van vaccins en kunnen daar weer varianten ontstaan.
Ik denk zelf een combinatie: goed op je gezondheid letten en daarnaast vaccineren.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:32 schreef Wouter2006 het volgende:
Voor mij geen (booster) prikken (39 jaar gezonde man, nooit ziek).
Ik denk dat je beter aan je afweersysteem kan werken door:
- Genoeg bewegen
- Goed en gezond eten
- Goed slapen
- Voedingssupplementen (vooral Vitamine D)
Maar ik snap dat sommige risicogroepen wel een booster willen.
Ik zit "hoog" in de risico groep en al een tijd geleden mijn derde vaccinatie gehaald. In bepaalde buitenlanden wordt dat ook geadviseerd voor mensen die veel risico lopen mochten zij besmet worden. Nederland, kan ik op dit gebied nauwelijks nog serieus nemen. Zo laat en traag begonnen met vaccineren en ook ben ik niet uitgenodigd cq geïnformeerd geworden toen ik aan de beurt was voor mijn eerste en tweede vaccinatie. Sorry, we hebben u (zie ik nu) vergeten uit te nodigen, was hun (huisartsen) reactie. Dus bij de GGD toen met een tussenperiode van 9 weken 2 x Pfizer gekregen. Toen heb ik na 3 maanden zelf nog een Pfizer vaccinatie geregeld bij een arts ( als een flesje, dat zijn 6-7 doses, geopend is moet het leeg binnen 24 uur en soms zijn er dan nog 1-2-3 doses over. Dus nu ben ik 3 maal gevaccineerd en ik verheug me nu al op mijn vierdequote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
In de media wordt er volop gespeculeerd over een mogelijke boosterprik of 3e prik (en bij janssen 2e prik).
Ga jij die nemen?
Ik ben zelf met veel moeite toch maar gedwongen om de pfizer 2 prikken te nemen, de 2e prik heb ik over een paar weekjes. Dit omdat ik anders niet naar kantoor mag op het werk en dat soort gezeik .
Maar ik wil niet die troep blijvend in blijven spuiten, met elke spuit loop je weer risico op myocarditis en dat soort ongein. Dus ik hoop dat ik na mijn 2e vaccinatie nog lang geldig ben om dingen te doen.
Vanaf wanneer denken jullie dat iedereen ee 3e prik moet halen? Ik denk dat over een maandje of 2 dat wel duidelijk wordt, en niet alleen kwetsbaren maar iedereen. Dan moet iedereen die langer dan 4 maanden geleden zn 2e prik heeft gehad al weer aan de 3e.
Tegen besmetting, maar ook tegen ernstige Covid?quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 08:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een half jaar lang voor >90% beschermt tegen alle bekende varianten dus. Daarna loopt je bescherming zonder booster wel snel af.
Mijn schoonfamilie en zoon in de Filipijnen krijgen Sinovac, een Chinees vaccin. Het werkt goed! Helaas echter heeft men te weinig, pas 3 % van de bevoling s 2 maal gevaccineerd. En dat is dus voornamelijk in Metro Manila = 15 miljoen inwoners, (Filipijnen heeft 96 miljoen inwoners) Onze zoon en zijn gezin woont in Batangas (White Beach = prachtig) maar daar is men nog niet gevaccineerd. Het is 80 km van Manila maar er zijn strenge uitgaans verboden dus men kan niet reizen. In Manila zijn kinderen die in krotten wonen en al 1,5 jaar niet buiten zijn geweest (mogen !!). Op straat controleert het leger! Per gezin in Manila krijgt één persoon een pasje en die mag dan 2 x per week 2 uur inkopen doen. Verder thuis, binnen blijven.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Arme landen zijn niet echt gebaat bij Pfizer, die bij -70 of zo bewaard moet worden. Er zijn andere vaccins in de koker die op koelkast temperatuur kunnen worden bewaard die veel beter geschikt zijn voor die landen.
De kans dat je ernstige covid krijgt is ook veel kleiner. Je immuunsysteem is er immers op voorbereid.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 12:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tegen besmetting, maar ook tegen ernstige Covid?
Nichtje is verpleegkundige in het ziekenhuis. Had twee maal vaccinatie Pfizer. En DAARNA Corona gekregen. Echter het ziekteverloop is dan véél minder ernstig. Bij haar was het alsof ze één week een flinke griep had.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 12:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tegen besmetting, maar ook tegen ernstige Covid?
Gevarieerd bedoel je.quote:Op donderdag 30 september 2021 14:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je gezond zou eten dan zou je geen voedingssuplementen nodig moeten hebben.
Heftig!quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 12:56 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Mijn schoonfamilie en zoon in de Filipijnen krijgen Sinovac, een Chinees vaccin. Het werkt goed! Helaas echter heeft men te weinig, pas 3 % van de bevoling s 2 maal gevaccineerd. En dat is dus voornamelijk in Metro Manila = 15 miljoen inwoners, (Filipijnen heeft 96 miljoen inwoners) Onze zoon en zijn gezin woont in Batangas (White Beach = prachtig) maar daar is men nog niet gevaccineerd. Het is 80 km van Manila maar er zijn strenge uitgaans verboden dus men kan niet reizen. In Manila zijn kinderen die in krotten wonen en al 1,5 jaar niet buiten zijn geweest (mogen !!). Op straat controleert het leger! Per gezin in Manila krijgt één persoon een pasje en die mag dan 2 x per week 2 uur inkopen doen. Verder thuis, binnen blijven.
Begrijp je dan dat ik soms radeloos word van de westerse landen. In meerdere landen wordt Astra Zenica niet meer gespoten. Maar zij mogen ook niet deze stof schenken aan andere (minder rijke) landen. Op tv een Beierse arts die had 1200 doses Astra Zenica die moesten op binnen een maand. (ivm houdbaarheidsdatum) maar hij mocht ze niet schenken aan Oost Europese landen. Dat heeft Astra Zenica namelijk in hun contracten met de Westerse overheden vastgelegd. Je zou bijna gaan denken dat ze wisten van de problemen met hun vaccin en " vooruit " hebben gezien ....
ps. Astra Zenica heeft een aanmerkelijk lagere bewaartemperatuur dan Pfizer, daarom dus beter geschikt voor de armere landen die vaak die speciale vrieskasten niet hebben)
Traceerbaarheid, maar ook waarborg. Wie garandeert dat die arts het vaccin al die tijd correct heeft opgeslagen? En wie neemt daar de verantwoordelijkheid voor? Die arts? Maar het is wel heel zuur.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heftig!
Het is de verborgen ellende achter de crisis.
Vaccins die uitgezet zijn mogen inderdaad niet meer retour. Heeft te maken met traceerbaarheid en de transportketen. Wat ik begreep van de overige voorraad Astrazeneca van Nederland is dat die aan Covax is gedoneerd en dat we zelf verder gaan met Pfizer en alle overige lopende bestelling van andere vaccins rechtstreeks naar Covax laten sturen door de fabrikanten. Verder wil Nederland voor elke gezette vaccin in Nederland 1 doneren aan Covax. Dat zijn ongeveer 27 miljoen vaccins.
Zeker, maar ongevarieerd kan ook gezond zijn. Daarom is gevarieerd eten beter dan gezond eten.quote:
Dank je voor deze post. Ik heb ook familie in de Filipijnen wonen, en het klopt precies wat jij schrijft.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 12:56 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Mijn schoonfamilie en zoon in de Filipijnen krijgen Sinovac, een Chinees vaccin. Het werkt goed! Helaas echter heeft men te weinig, pas 3 % van de bevoling s 2 maal gevaccineerd. En dat is dus voornamelijk in Metro Manila = 15 miljoen inwoners, (Filipijnen heeft 96 miljoen inwoners) Onze zoon en zijn gezin woont in Batangas (White Beach = prachtig) maar daar is men nog niet gevaccineerd. Het is 80 km van Manila maar er zijn strenge uitgaans verboden dus men kan niet reizen. In Manila zijn kinderen die in krotten wonen en al 1,5 jaar niet buiten zijn geweest (mogen !!). Op straat controleert het leger! Per gezin in Manila krijgt één persoon een pasje en die mag dan 2 x per week 2 uur inkopen doen. Verder thuis, binnen blijven.
Begrijp je dan dat ik soms radeloos word van de westerse landen. In meerdere landen wordt Astra Zenica niet meer gespoten. Maar zij mogen ook niet deze stof schenken aan andere (minder rijke) landen. Op tv een Beierse arts die had 1200 doses Astra Zenica die moesten op binnen een maand. (ivm houdbaarheidsdatum) maar hij mocht ze niet schenken aan Oost Europese landen. Dat heeft Astra Zenica namelijk in hun contracten met de Westerse overheden vastgelegd. Je zou bijna gaan denken dat ze wisten van de problemen met hun vaccin en " vooruit " hebben gezien ....
ps. Astra Zenica heeft een aanmerkelijk lagere bewaartemperatuur dan Pfizer, daarom dus beter geschikt voor de armere landen die vaak die speciale vrieskasten niet hebben)
De EU als geheel doneert 1 vaccin per gespoten vaccin aan niet westerse landen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heftig!
Het is de verborgen ellende achter de crisis.
Vaccins die uitgezet zijn mogen inderdaad niet meer retour. Heeft te maken met traceerbaarheid en de transportketen. Wat ik begreep van de overige voorraad Astrazeneca van Nederland is dat die aan Covax is gedoneerd en dat we zelf verder gaan met Pfizer en alle overige lopende bestelling van andere vaccins rechtstreeks naar Covax laten sturen door de fabrikanten. Verder wil Nederland voor elke gezette vaccin in Nederland 1 doneren aan Covax. Dat zijn ongeveer 27 miljoen vaccins.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |