Glijbanen wel?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:37 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Hell no
Veel te hoog en wiebelig
Daar is vast digitaal wel wat aan te doen? Inscannen en met photoshop aan de slag? Of door een professioneel iemand?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mijn foto’s uit die tijd zijn ook allemaal bruin geworden.
Iets met oxidatie van de kleurstoffen.
Dat heb ik wel eens geprobeerd maar je krijgt de kleuren niet helemaal terug. Misschien dat het tegenwoordig met AI beter gaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Daar is vast digitaal wel wat aan te doen? Inscannen en met photoshop aan de slag? Of door een professioneel iemand?
Van de naturistencamping?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:08 schreef cafca het volgende:
Ik heb van mij vader ooit 2 dozen met vakantiedia's, leuk!
Ging ik ze bekijken, waren het alleen maar natuurfoto's
Echte natuur dusquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet
Maar alleen maar plantjes en bergweiden enzo...
Ja, best mooi, maar niet echt iets om te bewaren.quote:
Goud waard, wordt dat. Heel waardevol. Of als bron voor als iemand met de genealogie van de familie aan de gang gaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, best mooi, maar niet echt iets om te bewaren.
Ik heb verder wel heel veel familiefoto's, ook van een paar generaties terug. Uit de tijd dat je voor een foto naar de fotograaf ging en niet mocht lachen op foto's
Ik zat net door oude foto's te kijken, en heb er maar 1 of 2 van mijn opaquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goud waard, wordt dat. Heel waardevol. Of als bron voor als iemand met de genealogie van de familie aan de gang gaat.
Stamboom is al helemaal uitgezocht, terug tot ergens 17e eeuw.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Goud waard, wordt dat. Heel waardevol. Of als bron voor als iemand met de genealogie van de familie aan de gang gaat.
Niet opgeven, dat kan verderquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Stamboom is al helemaal uitgezocht, terug tot ergens 17e eeuw.
Staat ergens online
Hoeken afronden met een schaar? Was dat gebruikelijk destijds?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:41 schreef Domnivoor het volgende:
@:gebrokenglas
Een foto van mij uit 1980:
[ afbeelding ]
En een scan van het negatief:
[ afbeelding ]
Wat opvalt:
- De randen van de afbeelding zijn niet afgedrukt.
- De foto is minder scherp dan het negatief.
- De hoeken zijn afgerond (met een schaar).
- De foto is verkleurd.
Bij mij is het juist van mijn vader bij mij terecht gekomenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:41 schreef D. het volgende:
[..]
Ik zat net door oude foto's te kijken, en heb er maar 1 of 2 van mijn opa
Hij had vroeger zelf wel oude foto's in huis, maar denk dat die bij mijn vader belandt zijn
Vooruitstrevende skelter wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:41 schreef Domnivoor het volgende:
@:gebrokenglas
Een foto van mij uit 1980:
[ afbeelding ]
En een scan van het negatief:
[ afbeelding ]
Wat opvalt:
- De randen van de afbeelding zijn niet afgedrukt.
- De foto is minder scherp dan het negatief.
- De hoeken zijn afgerond (met een schaar).
- De foto is verkleurd.
Misschien komt het na mijn vaders overlijden ook weer bij mij, maar ik ga er niet van uitquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Bij mij is het juist van mijn vader bij mij terecht gekomen
Dat oogde hipquote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hoeken afronden met een schaar? Was dat gebruikelijk destijds?
Mijn vader deed dat volgens mij zelf. Ik heb het wel vaker gezien bij oude foto's.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:43 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hoeken afronden met een schaar? Was dat gebruikelijk destijds?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |