Het lijkt je niet fijn, je hebt er zelf zo te lezen nog geen ervaring mee.quote:Op donderdag 30 september 2021 12:34 schreef KayaQ het volgende:
Het lijkt me sowieso niet fijn om een ziek kind weg te brengen, los van welke beslisboom dan ook.
Een kind heeft niet voor niets verhoging en dat hangerige is ook een duidelijk teken dat er iets aan de hand is.
Ik heb zelf twee kinderen, dus ik heb genoeg ervaring. Het lijkt me niet fijn voor het kind zelf, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 30 september 2021 12:43 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het lijkt je niet fijn, je hebt er zelf zo te lezen nog geen ervaring mee.
Verhoging is nog niet ziek![]()
Kleine kinderen moeten nog weerstand opbouwen en zijn om de haverklap een dagje (of soms zelfs maar een uurtje) wat minder fit. Elke ouder kan zelf voor zijn/haar eigen kind wel inschatten of de opvang/psz op dat moment oké is, voelt het niet goed dan natuurlijk niet doen.
Ja precies dit.quote:Op donderdag 30 september 2021 13:25 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons kdv was de temperatuur niet per se de doorslaggevende factor (wel natuurlijk bij hoge koorts) maar werd er meer gekeken naar hoe ze zich voelden. Verhoging maar gezellig aan het spelen? Prima! Maar als een kind hangerig was of niet wilde eten/drinken, werden we wel gebeld om ze op te halen. Of we werden gebeld ter info, mocht het mogelijk zijn om eerder op te halen, konden we dat doen, maar dat was geen verplichting.
Als onze kinderen in de ochtend verhoging hadden hield ik ze meestal thuis. In de loop van de dag loopt de temperatuur vaak nog op, en ik werk liever de hele dag thuis dan dat ik halverwege de dag van kantoor moest komen (is in de huidige tijd minder relevant wellicht). Ik had dan nog een uur reistijd (mijn vriend ook), dus dat vond ik ook een beetje zielig. Een heel enkele keer gaf ik een zetpil voor vertrek, als ik vermoedde dat het mee zou vallen. Ervaring leerde echter dat ze zich de dag erna extra beroerd voelden doordat ze minder hersteltijd hadden gehad. Maar soms komt dat agendatechnisch net een beetje beter uit(best erg, maar zo werkt het soms wel).
Met verhoging mag het wel. Maar op het moment van brengen had hij nog geen verhoging, alleen tranen.quote:Op donderdag 30 september 2021 10:05 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Met verhoging breng je je kind toch hopelijk niet naar de opvang? Los van corona mag dat toch helemaal niet?
Heb je wel een coronatest laten doen bij de GGD?
Bij L vaak het omgekeerde. Sochtends verhoging, overdag niets aan de hand en dan soms savonds toch weer verhoging maar meestal is het dan alweer over. Daarnaast zit ik op 5min afstand wat ophalen veel makkelijker maakt dus ik kijk in zo'n situatie vooral of hij snachts voldoende heeft geslapen om een ochtend PSZ aan te kunnen.quote:Op donderdag 30 september 2021 13:25 schreef Phaidra het volgende:
Als onze kinderen in de ochtend verhoging hadden hield ik ze meestal thuis. In de loop van de dag loopt de temperatuur vaak nog op, en ik werk liever de hele dag thuis dan dat ik halverwege de dag van kantoor moest komen (is in de huidige tijd minder relevant wellicht). Ik had dan nog een uur reistijd (mijn vriend ook), dus dat vond ik ook een beetje zielig. Een heel enkele keer gaf ik een zetpil voor vertrek, als ik vermoedde dat het mee zou vallen. Ervaring leerde echter dat ze zich de dag erna extra beroerd voelden doordat ze minder hersteltijd hadden gehad. Maar soms komt dat agendatechnisch net een beetje beter uit (best erg, maar zo werkt het soms wel).
Oh, da's wel een momentje ja!quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 09:51 schreef PKM het volgende:
Wij hebben de wendagen voor school ingepland. Stop de tijd.
Ik weet niet hoe fit jouw kinderen zijn, maar als ik elke keer als een van de meiden verhoging heeft ze thuis moet houden dan kan ik m'n ontslag indienen.quote:Op donderdag 30 september 2021 12:34 schreef KayaQ het volgende:
Het lijkt me sowieso niet fijn om een ziek kind weg te brengen, los van welke beslisboom dan ook.
Een kind heeft niet voor niets verhoging en dat hangerige is ook een duidelijk teken dat er iets aan de hand is.
Onze kinderen zijn vrij regelmatig ziek, of niet helemaal fit, dan regelen we iets. Het scheelt al veel als je het samen oppakt.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 13:42 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe fit jouw kinderen zijn, maar als ik elke keer als een van de meiden verhoging heeft ze thuis moet houden dan kan ik m'n ontslag indienen.
Niet iedereen heeft die mogelijkheidquote:Op donderdag 7 oktober 2021 14:52 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Onze kinderen zijn vrij regelmatig ziek, of niet helemaal fit, dan regelen we iets. Het scheelt al veel als je het samen oppakt.
Het hoort erbij als je kinderen hebt, dat je voor ze zorgt als ze ziek zijn. Ik zit as we speak ook weer met een ziek kind thuis.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 14:56 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die mogelijkheid
Maar (allebei) niet voor je kind zorgen als het ziek is, dat is toch geen optie? Ik weet niet wat NJ precies voor werk doet, maar het is altijd mogelijk om voor je kind te zorgen als dat echt nodig is. Want wat is het alternatief? Kind alleen thuis laten als het kdv (volgens het protocol) niet voor je kind kan zorgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:
Hier is de afweging puur of Lily er last van heeft. Als ze snottert, maar energiek is doe ik haar geen plezier met thuis zijn. Die wil de hele dag ravotten met de andere kindjes. Als ze daarentegen niet fit is of hangerig is, dan blijft ze thuis. Maar dat kan met onze banen. NJ, voor jou is dat gewoon niet mogelijk. Zoveel mensen, zoveel kinderen, zoveel banen, zoveel verschillen. Je komt wel een beetje vijandig en judgemental over Kaya.
Een kind met koorts hoort lekker thuis te kunnen zijn met een van de ouders. Als je zelf koorts hebt ga je toch ook het liefst in je eigen bed liggen? En niet naar een andere locatie waar anderen druk aan het spelen/rennen/werken zijn? Die drukte is dan toch totaal niet fijn als je ziek bent?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:25 schreef Ceviche het volgende:
Onze gastouder had, voor corona, het beleid dat een ziek kind inclusief koorts gewoon mocht komen, tenzij ze zich zo beroerd voelen dat zij niet goed voor ze kan zorgen met de zorg voor de andere kinderen (dus als kinderen eigenlijk gewoon lekker op mamma/pappa moeten liggen, een rol die de gastouder niet kan vervullen).
Koert is voor corona daar ook geweest met koorts. Lekker op schoot gezeten enzo. Vorige week stuurde ze wel een bericht; dat hij aan het einde van de dag instortte en warmer aanvoelde, en hij de volgende dag beter thuis kon blijven. Had ze helemaal gelijk in![]()
Zij kijkt vooral naar wat een kind nodig heeft en of ze dat kan bieden.
Nu met/na corona mag een kind met koorts of hoesten niet meer komen. Fair enough.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |