En wat als diegene er jaren voor gespaard heeft of er vanuit de gemeente aangedrongen werd op het buiten de regio soliciteren waarbij vervoer gewoon noodzakelijk is?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:46 schreef Ixnay het volgende:
Hier was eerder al eens een topic over geweest.
Bijstand is voor de armen om rond te komen. Als je moeder je boodschappen betaalt is het niet de bedoeling dat je je bijstandsuitkering uitgeeft aan een splinternieuwe auto.
Zoveel spaargeld en een uitkering gaan niet samen. Je mag maar een bepaald bedrag aan spaargeld hebben en als je daarover geen zit moet je dat eerst opeten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En wat als diegene er jaren voor gespaard heeft of er vanuit de gemeente aangedrongen werd op het buiten de regio soliciteren waarbij vervoer gewoon noodzakelijk is?
9 van de 10 keer is het gewoon niet zo zwart/wit.
Het klinkt heel lullig, maar eerlijk zijn duurt zeker niet het langst als je een uitkering hebt. Mijn moeder is altijd eerlijk geweest en wat heeft die een ellende gehad. Ze kon op haar 65e nog bij hulpbehoevende mensen thuis schoonmaken, een jaar voordat ze met pensioen ging. En dan zie je hier in Rotterdam elke dag van doelloze nietsnutten rondlopen van een jaar of dertig en dan denk ik echt, hoe is dit mogelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:56 schreef macca728 het volgende:
Ja maar die mensen weten precies hoe ze zich aan die regels moeten onttrrekken.
Die grens is volgens mij iets van 3000 euro. Een oude tweedehands auto heb je al voor een paar honderd euro.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zoveel spaargeld en een uitkering gaan niet samen. Je mag maar een bepaald bedrag aan spaargeld hebben en als je daarover geen zit moet je dat eerst opeten.
Als ik denk aan een auto uit het duurdere segment, dan denk ik niet aan 3000 euro.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die grens is volgens mij iets van 3000 euro. Een oude tweedehands auto heb je al voor een paar honderd euro.
Binnen een jaar kun je er een kopen als je je vaste lasten laag houd.
Dan nog kan iemand wel geld apart leggen. Ik val een beetje over wat die gemeente roept, 'Luxe segment' is voor iedereen verschillend. En als een gemeente zo'n uitspraak doet, die al partijdig is dan neem ik dat sowieso met een korrel zout. Want ze hebben het alleen over zulke nietszeggende termen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zoveel spaargeld en een uitkering gaan niet samen. Je mag maar een bepaald bedrag aan spaargeld hebben en als je daarover geen zit moet je dat eerst opeten.
Mensen die zeggen dat een uitkering lekker is want gratis geld, die gun ik wel een maandje bijstand. Zeker dat ze van een koude kermis thuis komen. Sociaal is het allemaal niet, maar er zijn waarschijnlijk zat mensen die het voor een ander verziekt hebben waardoor de regels wel nodig zijn.
Grens is hoger inmiddels, minimaal het dubbele.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die grens is volgens mij iets van 3000 euro. Een oude tweedehands auto heb je al voor een paar honderd euro.
Er staat geen luxe segment, maar een duurder segment. Natuurlijk is dat ook vrij vaag.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan nog kan iemand wel geld apart leggen. Ik val een beetje over wat die gemeente roept, 'Luxe segment' is voor iedereen verschillend. En als een gemeente zo'n uitspraak doet, die al partijdig is dan neem ik dat sowieso met een korrel zout. Want ze hebben het alleen over zulke nietszeggende termen.
Helemaal als je kijkt/een beetje weet hoe sommige gemeentes werken.
Maar dat verziekt het dus, dat het hele sociale al eruit is en men al bij voorbaat uitgaat dat iemand in de bijstand een fraudeur is. Uiteindelijk zorgen ze alleen maar voor meer kosten omdat je mensen tegen je in het harnas jaagt als gemeente.
[..]
Grens is hoger inmiddels, minimaal het dubbele.
Die grens is voor een alleenstaande ¤ 6.295...quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn auto valt ook in het luxe segment en kostte nieuw 118.000 gulden...quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er staat geen luxe segment, maar een duurder segment. Natuurlijk is dat ook vrij vaag.
Effe opgezocht, je mag ruim 6200 euro aan spaargeld hebben. Vind ik nog aardig wat eigenlijk.
Een 95 Sedan is ook luxe segment, lukt ook makkelijk voor een bedrag onder de vermogensgrens, behalve een NG dan, die zit er nog fors boven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan nog kan iemand wel geld apart leggen. Ik val een beetje over wat die gemeente roept, 'Luxe segment' is voor iedereen verschillend. En als een gemeente zo'n uitspraak doet, die al partijdig is dan neem ik dat sowieso met een korrel zout. Want ze hebben het alleen over zulke nietszeggende termen.
Helemaal als je kijkt/een beetje weet hoe sommige gemeentes werken.
Maar dat verziekt het dus, dat het hele sociale al eruit is en men al bij voorbaat uitgaat dat iemand in de bijstand een fraudeur is. Uiteindelijk zorgen ze alleen maar voor meer kosten omdat je mensen tegen je in het harnas jaagt als gemeente.
[..]
Jij hoeft zelf toch niet vele decennia lang te werken onder erbarmelijke omstandigheden? Jij hoeft zelfs geen portemonnee te kopen, en gevuld met al je bezit aan geld mee te slepen, als jij gaat winkelen? Zo'n kado wil iedereen wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles, volgens mij. Ik durf mijzelf redelijk welgesteld te noemen en ik krijg nooit iets gratis. Geen subsidies, geen rugzakjes, geen toeslagen, ik betaal voor alles, volgens mij, nou ja, ok, de zonneschijn is gratis
Als jij voor een sociale gerechtigheid bent, moet je ook voor keihard aanpakken van fraude zijn, toch?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:30 schreef the-eye het volgende:
Nederland moet weer een sociaal land worden waar mensen trots zijn op een systeem waarin mensen die het tegenzit geholpen worden ipv dat hulp onder een vergrootglas wordt gelegd om te kijken of iemand die het minder heeft dan jij misschien iets gratis of extra krijgt.
Stem de volgende keer gewoon allemaal SP. Kan jullie het schelen, wat heb je te verliezen?
Waar dat keihard aanpakken van fraude op uitloopt hebben we de afgelopen jaren wel kunnen zien.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jij voor een sociale gerechtigheid bent, moet je ook voor keihard aanpakken van fraude zijn, toch?
Nee, maar er waren hier een paar users die het raar vinden dat iemand in een uitkering een auto heeft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als ik denk aan een auto uit het duurdere segment, dan denk ik niet aan 3000 euro.
¤6000?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En dan drie maanden geen bijstand. Wie heb je daar het hardst mee denk je?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is erg mooi.
En je bewijst nu ook gewoon dat je nooit in die functie had mogen zitten.
Als ik degene was geweest die toen bij jouw die uitkering aan zou vragen en je zou me zo te woord staan had ik je over de balie getrokken.
Dat woordje keihard is waarom we met dit soort ellende zitten. Denk ook aan de toeslagenaffaire.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jij voor een sociale gerechtigheid bent, moet je ook voor keihard aanpakken van fraude zijn, toch?
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik het bij anderhalf modaal ook treurig had gevonden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja leuk, maar daarbij zou je helemaal niet naar de gegevens van de ouders (of andere bewoners op hetzelfde adres) mogen kijken.
Het is echt ronduit bizar dat je haar verwijt een uitkering aan te vragen waar ze recht op heeft simpelweg omdat ze het kind van haar ouders is terwijl je dat geen probleem zou hebben gevonden als haar ouders van anderhalf keer modaal een gezin moesten onderhouden.
Even los van het gegeven dat de asociale manier van doen van de sociale dienst en haar gemiddelde medewerker al reden genoeg is om niet zomaar bijstand aan te vragen.
Hoe ik vroeger was. Ging je auto er aan, of gooi ik je ruiten in. Fuck de consequenties.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En dan drie maanden geen bijstand. Wie heb je daar het hardst mee denk je?
Suwinet rekeningnummers gaan verder terug. Maar in principe kunnen ze dan geen rekeningen zien die opgeheven zijn en ook geen af- en bijschriften.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bizar ja.
Ze hadden op mijn rekeningafschrift ergens het woord plus rekening gevonden en ze wilden daar afschriften van hebben. Ik kan zelf zoeken natuurlijk bij de ING op dat woord en die zoekfunctie kon het niet vinden. Niet gek want die rekening was 10 jaar (!) daarvoor al opgeheven.....
Ze wilden niet vertellen hoe ze aan die gegevens kwamen, maar het kwam zeker niet van een afschrift van de laatste 2 jaar.
Ach, wat jij wilt. Iemand die recht had die kreeg zijn uitkering, maar ik was ook verantwoordelijk voor de reïntegratie en arbeidstoeleiding van diezelfde mensen en deze jongedame had vrij snel (lees dezelfde week) werk en zag af van haar uitkering.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 16:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe ik vroeger was. Ging je auto er aan, of gooi ik je ruiten in. Fuck de consequenties.
Maar het punt is nogmaals dat je helemaal niet in die functie had moeten zitten. Je was gewoon een ambtenaar die regels hoort toe te passen. Als iemand recht heeft op een uitkering heeft die recht er op, klaar. Bewaar dat vernederingscircus maar voor je privéleven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |