Diego Armando Mardonna.quote:
Kan 'ie keepen?quote:
Uitstekende lijnkeeperquote:
Die heeft Ajax toch? Neem een Naci Unuvar of een Sontje Hansen. Alleen men is veel te schichtig om zulke spelers daadwerkelijk de kans te geven. Vooral bij wat kleinere en lichtere spelers lijkt dit een issue. Terwijl je nu eenmaal niet altijd van frivole en technische spelers kunt verwachten dat ze heel groot en/of fysiek sterk zijn. Je moet op een gegeven moment echt die kansen in het eerste gaan bieden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:33 schreef PicoMMP het volgende:
Dus het is prima om bijna 20 miljoen uit te geven aan buitenspelers die niet eens in de basis staan (waarom leiden we geen talentvolle buitenspelers op?), maar investeren in een cruciale positie als doelman is not done?
Hansen en Unuvar heeft toch gewoon te maken met hun vormcrisis?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die heeft Ajax toch? Neem een Naci Unuvar of een Sontje Hansen. Alleen men is veel te schichtig om zulke spelers daadwerkelijk de kans te geven. Vooral bij wat kleinere en lichtere spelers lijkt dit een issue. Terwijl je nu eenmaal niet altijd van frivole en technische spelers kunt verwachten dat ze heel groot en/of fysiek sterk zijn. Je moet op een gegeven moment echt die kansen in het eerste gaan bieden.
Nu wordt dan zo'n Daramy gehaald, wat overigens best een succes kan worden gezien de beelden, maar die is min of meer evengoed als Hansen en Unuvar. Dat zijn dus keuzes die je daar maakt.
Het begint een beetje een hetze te worden tegen Steek (en Pasveer). Ajax moet gewoon niet mokerslecht spelen zoals tegen Twente, dan voldoen die twee gewoon prima in de Eredivisie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:33 schreef PicoMMP het volgende:
Dus het is prima om bijna 20 miljoen uit te geven aan buitenspelers die niet eens in de basis staan (waarom leiden we geen talentvolle buitenspelers op?), maar investeren in een cruciale positie als doelman is not done?
Je moet soms ook gewoon doorschuiven, spelers die de potentie hebben laten wennen op een hoger niveau. Je kunt niet altijd verwachten dat een speler eerst de hele KKD kapot speelt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hansen en Unuvar heeft toch gewoon te maken met hun vormcrisis?
Dat zijn toch beide geen buitenspelers. Unuvar gaat ook nooit iets worden type Nouri maar dan nog minder fysiek.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die heeft Ajax toch? Neem een Naci Unuvar of een Sontje Hansen. Alleen men is veel te schichtig om zulke spelers daadwerkelijk de kans te geven. Vooral bij wat kleinere en lichtere spelers lijkt dit een issue. Terwijl je nu eenmaal niet altijd van frivole en technische spelers kunt verwachten dat ze heel groot en/of fysiek sterk zijn. Je moet op een gegeven moment echt die kansen in het eerste gaan bieden.
Nu wordt dan zo'n Daramy gehaald, wat overigens best een succes kan worden gezien de beelden, maar die is min of meer dezelfde leeftijd als Hansen en Unuvar. Dat zijn dus keuzes die je daar maakt.
Garantie krijg je alleen bij wasmachinesquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:13 schreef PicoMMP het volgende:
Er is echt geen enkele garantie dat Gorter ooit een topkeeper wordt.
als je Lang had behouden en zelfs Kluivert had je die Daramy niet nodig gehad, dat die te snel vertrekken net als Brobbey is moeilijk tegen te gaanquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:33 schreef PicoMMP het volgende:
Daar spelen ze nochtans het gros van hun wedstrijden. En tja, als je op elke een fysiek sterke speler wil dan wordt het erg lastig. Dan kun je menig speler van Jong Ajax ook nu al afschrijven, jongen zoals Regeer, Fitz-Jim en Martha zijn allemaal lichtgewichten en klein van gestalte.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zijn toch beide geen buitenspelers. Unuvar gaat ook nooit iets worden type Nouri maar dan nog minder fysiek.
Ik zit er zelf niet zo in, maar als ik de info mag geloven is er in de huidige lichting jong niet echt 1 speler die er zo uitspringt dat ze daarin snel een nieuwe Ajax 1 speler zien, de lichting erachter schijnt wel erg talentvol te zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu wordt dan zo'n Daramy gehaald, wat overigens best een succes kan worden gezien de beelden, maar die is min of meer dezelfde leeftijd als Hansen en Unuvar. Dat zijn dus keuzes die je daar maakt.
Die Rasmussen kan toch wel wat worden? Verder hou ik me er ook niet echt mee bezig, voor mij is het vroeg genoeg als ze in het eerste te zien zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:27 schreef manny het volgende:
[..]
Ik zit er zelf niet zo in, maar als ik de info mag geloven is er in de huidige lichting jong niet echt 1 speler die er zo uitspringt dat ze daarin snel een nieuwe Ajax 1 speler zien, de lichting erachter schijnt wel erg talentvol te zijn.
Anyway: we hebben een mooie mix, en die heb je Europees ook nodig. Maar ik had altijd het idee dat een meer ervaren groep juist in potjes zoals afgelopen weekend de punten binnensleept, desnoods met een keer een mindere dag.
Je kan denk ik als verdediger ook iets makkelijker de instructie krijgen: mannetje uitschakelen, geen gekke dingen doen, inleveren bij Pietje of jantje. Dat lijkt me wat makkelijker instromen. Als middenvelder of aanvaller moet je echt meteen "beslissende" dingen gaan doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar spelen ze nochtans het gros van hun wedstrijden. En tja, als je op elke een fysiek sterke speler wil dan wordt het erg lastig. Dan kun je menig speler van Jong Ajax ook nu al afschrijven, jongen zoals Regeer, Fitz-Jim en Martha zijn allemaal lichtgewichten en klein van gestalte.
Misschien is dat wel het probleem dat er bij Ajax voornamelijk verdedigers doorbreken. Als je verwacht dat elke speler een soort De Ligt of pakweg Gravenberch is ga je bedrogen uitkomen.
Lang was ook nooit cht vertrouwen in volgens mij. Ook een lichtgewicht trouwens. Bij Club gooide ze hem direct in de basis en maakte hem n van de meest belangrijke spelers. Ik betwijfel of zijn huidige groei er ook bij Ajax uit was gekomen, daar had hij het namelijk moeten doen met invalbeurten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je Lang had behouden en zelfs Kluivert had je die Daramy niet nodig gehad, dat die te snel vertrekken net als Brobbey is moeilijk tegen te gaan
Ik heb vooral het idee dat de verwachtingen soms te hoog zijn en ook onderschat wordt hoe een speler zich kan ontwikkelen als hij op regelmatige basis in het eerste het vertrouwen en de kans krijgt (zie dus bijvoorbeeld een Lang nu bij Club Brugge).quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:27 schreef manny het volgende:
[..]
Ik zit er zelf niet zo in, maar als ik de info mag geloven is er in de huidige lichting jong niet echt 1 speler die er zo uitspringt dat ze daarin snel een nieuwe Ajax 1 speler zien, de lichting erachter schijnt wel erg talentvol te zijn.
Ik geloof dat hij het fysiek wel wint van Nouri hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zijn toch beide geen buitenspelers. Unuvar gaat ook nooit iets worden type Nouri maar dan nog minder fysiek.
die had het geduld niet, wat ik ook wel kan begrijpen als je achter Tadic in de pikorde staat want dan hoef je niet op veel speelminuten te rekenenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
Lang was ook nooit cht vertrouwen in volgens mij. Ook een lichtgewicht trouwens. Bij Club gooide ze hem direct in de basis en maakte hem n van de meest belangrijke spelers. Ik betwijfel of zijn huidige groei er ook bij Ajax uit was gekomen, daar had hij het namelijk moeten doen met invalbeurten.
Inmiddels wel ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geloof dat hij het fysiek wel wint van Nouri hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |