abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 19:40:24 #221
5428 crew  miss_sly
pi_201031589
quote:
7s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Laatst nog wel eens in een ziekenhuis geweest? Er staan geen rijen buiten hè, dat plaatje wordt ook wel eens wat vermoeiend.
Ik ben toevallig laatst in een ziekenhuis geweest. Op een longafdeling. Waar ze weer bezig waren aparte kamers te maken voor covid-patiënten en de zorg voor de anderen alweer lastiger werd.

Het is bij lange na niet zo erg als het geweest is, maar laten we ook niet doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:42:47 #222
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201031622
quote:
7s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:38 schreef nostra het volgende:

[..]

Laatst nog wel eens in een ziekenhuis geweest? Er staan geen rijen buiten hè, dat plaatje wordt ook wel eens wat vermoeiend.
Nee, maar er is dan ook geen lockdown. Dit was een reactie op de verwachting dat die er wel weer komt dit najaar. Het lijkt me sterk dat ze zoiets weer invoeren als er geen aanleiding zou zijn in de vorm van capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen.
pi_201031625
Erwin Kompanje is momenteel de persoon waar ik het meest mee eens ben. We moeten het straks ook gewoon gaan accepteren hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201031650
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:40 schreef miss_sly het volgende:
Het is bij lange na niet zo erg als het geweest is, maar laten we ook niet doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
Nee, niet niets aan de hand, maar het idee dat de zorg op dit moment helemaal stukloopt als gevolg van covid is weer het andere uiterste. Ik snap dat binaire denken niet zo goed.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_201031675
quote:
14s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:42 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee, maar er is dan ook geen lockdown. Dit was een reactie op de verwachting dat die er wel weer komt dit najaar. Het lijkt me sterk dat ze zoiets weer invoeren als er geen aanleiding zou zijn in de vorm van capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen.
Dat lijkt me ook, al is zoiets als capaciteitsproblemen op een gegeven moment ook een vrij subjectief iets.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 22 augustus 2021 @ 19:57:09 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201031877
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Erwin Kompanje is momenteel de persoon waar ik het meest mee eens ben. We moeten het straks ook gewoon gaan accepteren hoor.
Als je je computer uitzet en erop uit gaat zie je dat de meeste mensen het ook al lang geaccepteerd hebben.

Dit forum is niet bepaald maatgevend voor hoe mensen in het dagelijks leven nog met corona bezig zijn. Net zoals de tekentafelwerkelijkheid van Den Haag al lang niet meer synchroon loopt met de echte werkelijkheid.
pi_201032117
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:05 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Er is genoeg data om een onderbouwde uitspraak te kunnen doen, ook op basis van vaccin, leeftijd en geslacht.
Dingen als afkomst gaan niet zorgen voor betere data, wel voor meer onderverdeling.
Ik snap de terughoudendheid gewoon niet, stel dat er een nieuwe variant komt, zit je daar met je data van 2 maanden geleden.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:15:19 #228
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201032255
Net weer een stukje stemmingmakerij op het Journaal over het voetbal.

Waarom vertellen ze niet op het journaal dat iedereen binnen een stadion is getest en/of gevaccineerd en dat de 1,5 meter mag worden losgelaten?

Gewoon riooljournalistiek van onze staatszender.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201032543
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik snap de terughoudendheid gewoon niet, stel dat er een nieuwe variant komt, zit je daar met je data van 2 maanden geleden.
Nee, JIJ zit met data van 2 maanden geleden. Degene die er iets mee moeten hebben wel betere data.
En bij een nieuwe variant gaat het toch tijd duren voordat duidelijk wat die anders doet, de data zal toch achterlopen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201032551
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Waar ik zeker voor ben te accepteren zijn bijvoorbeeld de huidige besmettings- en opnamecijfers. Ik denk dat we dit de komende tijd gaan blijven zien en dat die ellende parallel loopt met verdere versoepelingen. Uiteindelijk zal de overheid er ook minder boodschap aan hebben omdat zij een ieder al de kans hebben gegeven zich te laten vaccineren.
Stel dat in een uitzonderlijk maar niet geheel onmogelijk scenario de opnamecijfers keihard oplopen, tja daar valt weinig aan te 'accepteren'. Denk dat er vrij weinig mensen warm voor lopen om schouderophalend naar code zwart te gaan koekeloeren en niks te doen.
I'll give you something to do
pi_201032870
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:29 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Nee, JIJ zit met data van 2 maanden geleden. Degene die er iets mee moeten hebben wel betere data.
En bij een nieuwe variant gaat het toch tijd duren voordat duidelijk wat die anders doet, de data zal toch achterlopen.
Misschien wel betere data, maar ik las eerder in deze thread dat je om vaccinatie status mag vragen, en dan houdt het op.

En bij een nieuwe variant kun je, mits vastgesteld, dat prima direct registreren. Ik snap gewoon niet wat er op tegen is, een manier om ervoor te zorgen dat je data minder achter de feiten aanloopt.
pi_201032955
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je je computer uitzet en erop uit gaat zie je dat de meeste mensen het ook al lang geaccepteerd hebben.

Dit forum is niet bepaald maatgevend voor hoe mensen in het dagelijks leven nog met corona bezig zijn. Net zoals de tekentafelwerkelijkheid van Den Haag al lang niet meer synchroon loopt met de echte werkelijkheid.
Daar heb je denk ik wel gelijk in, in mijn omgeving bestaat het eigenlijk niet. Ja het bestaat in de zin van ergernis over maatregelen, maar ik ken niemand die zo voorzichtig is of terughoudend als je hier soms ziet.
pi_201032986
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik wil ook graag alle beperkingen eraf. Ik ben alleen wel van mening dat dat niet tegen elke prijs kan.
Eens. Je zult daarom vooraf moeten afspreken wat je accepteert, en duidelijk moeten communiceren welke maatregelen er eventueel aan vast kunnen hangen. Niet even grabbelen in de gereedschapkist en random maatregelen nemen omdat het kan. Maar dat had in juni ook moeten gebeuren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201033036
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 19:00 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
ik zou graag een inschatting maken hoeveel risico ik nog loop om in t ziekenhuis te moeten worden opgenomen als gevaccineerde.
Die kans is uiterst klein. Over alle opnames is ongeveer 15% gevaccineerd, waarvan bij 5% ongeveer vaccinatie om uiteenlopende reden niet goed of voldoende werkt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:53:42 #235
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201033102
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:48 schreef _serial_ het volgende:
Je zult daarom vooraf moeten afspreken wat je accepteert, en duidelijk moeten communiceren welke maatregelen er eventueel aan vast kunnen hangen.
Maar dat is in de afgelopen anderhalf jaar nooit gebeurd, en ik acht de kans bijzonder klein dat dat nog gaat veranderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201033262
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat we in oktober weer "gewoon" de volgende lockdown incl. avondklok in gaan. Dat nutteloze gemaatregel blijft voortbestaan tot het moment dat de burgerbevolking het een halt toeroept.

Als volksgezondheid de dames en heren politici echt zo aan het hart ging was er al lang werk gemaakt van het vergroten van de zorg- en vooral IC-capaciteit, maar overbetaald debatteren, bij het kruisje tekenen wanneer de vvd weer eens wat wil slopen in de samenleving en de bevolking over een paar weken in lockdown nummer zoveel smijten is makkelijker.
Hopelijk valt het mee, maar ik heb ook wel een bepaald voorgevoel ja. Ik denk dat we echt heel blij mogen zijn als we met de huidige beperkingen de winter door komen, het zal heel erg te maken hebben met hoe snel de overheid op de maatregelen knop gaat drukken als ziekenhuis cijfers toch weer wat groeien. Ik kan niet in hun hoofd kijken; geen idee hoe ze gaan reageren. Heb vermoedens, maar dat zijn vooralsnog aannames.
pi_201033395
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Misschien wel betere data, maar ik las eerder in deze thread dat je om vaccinatie status mag vragen, en dan houdt het op.

En bij een nieuwe variant kun je, mits vastgesteld, dat prima direct registreren. Ik snap gewoon niet wat er op tegen is, een manier om ervoor te zorgen dat je data minder achter de feiten aanloopt.
Het wordt toch vastgelegd, zodra iemand besmet raakt en getest wordt zien ze bij de GGD of diegene gevaccineerd is.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201033441
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hopelijk valt het mee, maar ik heb ook wel een bepaald voorgevoel ja. Ik denk dat we echt heel blij mogen zijn als we met de huidige beperkingen de winter door komen, het zal heel erg te maken hebben met hoe snel de overheid op de maatregelen knop gaat drukken als ziekenhuis cijfers toch weer wat groeien. Ik kan niet in hun hoofd kijken; geen idee hoe ze gaan reageren. Heb vermoedens, maar dat zijn vooralsnog aannames.
Ik kan hier nu een heel BNW verhaal gaan tikken, maar ik hoop juist dat we eens een keer geen aanvullende maatregelen meer gaan nemen. Doe je dit wel zitten we in 2035 nog met deze ongein.
pi_201033452
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Gaan er eigenlijk nog eens cijfers/statistieken bekend gemaakt worden van ,pak hem beet, de laatste 2 weken aan ziekenhuisopnames? Met daar in bv.
- leeftijd
- vaccinatiestatus
- onderliggende aandoeningen
- afkomst
- etc
Onderliggende aandoening en afkomst sowieso niet, maar de vaccinatiestatus en in mindere mate leeftijd vind ik wel essentiële informatie om een fatsoenlijk debat te kunnen voeren. De besmettingen en ziekenhuisopnames liggen helaas niet zo laag als gehoopt en het lijkt daardoor onvermijdelijk dat er op een zeker moment:
- zorg afgeschaald moet worden
- nieuwe maatregelen ingevoerd moeten worden
- een vaccinatieplicht / dwang / drang moet komen
- triage voor IC opnames

Om hier met z'n allen een mening over te vormen, is weten wat voor mensen in het ziekenhuis komen vrij essentieel. Als het alleen maar ongevaccineerde 60+ers zijn, zou mijn mening over schoolsluiting anders zijn dan wanneer het gevaccineerden van alle leeftijden zijn om maar wat te noemen.
pi_201033571
Even offtopic, wat was dit lekker gisteren *O*

Na 18 maanden eindelijk eens met 750 man de voetjes van de vloer. Nog geen echt festival, maar het kwam heel aardig in de buurt.

Blij dat deze organisatie het aangedurfd heeft, om toch wat te organiseren, na vele aanpassingen, datum verplaatsingen, en uiteindelijk het opsplitsen van het evenement in 2 losse locaties van max 750 man per dag, QR code werd zeer strikt gecontroleerd, en ze hadden zelfs een pendelbusje geregeld om eventueel naar de TvT locatie in Haarlem te rijden voor het geval er toch een test miste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')