Ik ben toevallig laatst in een ziekenhuis geweest. Op een longafdeling. Waar ze weer bezig waren aparte kamers te maken voor covid-patiënten en de zorg voor de anderen alweer lastiger werd.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Laatst nog wel eens in een ziekenhuis geweest? Er staan geen rijen buiten hè, dat plaatje wordt ook wel eens wat vermoeiend.
Nee, maar er is dan ook geen lockdown. Dit was een reactie op de verwachting dat die er wel weer komt dit najaar. Het lijkt me sterk dat ze zoiets weer invoeren als er geen aanleiding zou zijn in de vorm van capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Laatst nog wel eens in een ziekenhuis geweest? Er staan geen rijen buiten hè, dat plaatje wordt ook wel eens wat vermoeiend.
Nee, niet niets aan de hand, maar het idee dat de zorg op dit moment helemaal stukloopt als gevolg van covid is weer het andere uiterste. Ik snap dat binaire denken niet zo goed.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:40 schreef miss_sly het volgende:
Het is bij lange na niet zo erg als het geweest is, maar laten we ook niet doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
Dat lijkt me ook, al is zoiets als capaciteitsproblemen op een gegeven moment ook een vrij subjectief iets.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar er is dan ook geen lockdown. Dit was een reactie op de verwachting dat die er wel weer komt dit najaar. Het lijkt me sterk dat ze zoiets weer invoeren als er geen aanleiding zou zijn in de vorm van capaciteitsproblemen in de ziekenhuizen.
Als je je computer uitzet en erop uit gaat zie je dat de meeste mensen het ook al lang geaccepteerd hebben.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Erwin Kompanje is momenteel de persoon waar ik het meest mee eens ben. We moeten het straks ook gewoon gaan accepteren hoor.
Ik snap de terughoudendheid gewoon niet, stel dat er een nieuwe variant komt, zit je daar met je data van 2 maanden geleden.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er is genoeg data om een onderbouwde uitspraak te kunnen doen, ook op basis van vaccin, leeftijd en geslacht.
Dingen als afkomst gaan niet zorgen voor betere data, wel voor meer onderverdeling.
Nee, JIJ zit met data van 2 maanden geleden. Degene die er iets mee moeten hebben wel betere data.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik snap de terughoudendheid gewoon niet, stel dat er een nieuwe variant komt, zit je daar met je data van 2 maanden geleden.
Waar ik zeker voor ben te accepteren zijn bijvoorbeeld de huidige besmettings- en opnamecijfers. Ik denk dat we dit de komende tijd gaan blijven zien en dat die ellende parallel loopt met verdere versoepelingen. Uiteindelijk zal de overheid er ook minder boodschap aan hebben omdat zij een ieder al de kans hebben gegeven zich te laten vaccineren.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:42 schreef Discombobulate het volgende:
Erwin Kompanje is momenteel de persoon waar ik het meest mee eens ben. We moeten het straks ook gewoon gaan accepteren hoor.
Misschien wel betere data, maar ik las eerder in deze thread dat je om vaccinatie status mag vragen, en dan houdt het op.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, JIJ zit met data van 2 maanden geleden. Degene die er iets mee moeten hebben wel betere data.
En bij een nieuwe variant gaat het toch tijd duren voordat duidelijk wat die anders doet, de data zal toch achterlopen.
Daar heb je denk ik wel gelijk in, in mijn omgeving bestaat het eigenlijk niet. Ja het bestaat in de zin van ergernis over maatregelen, maar ik ken niemand die zo voorzichtig is of terughoudend als je hier soms ziet.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je je computer uitzet en erop uit gaat zie je dat de meeste mensen het ook al lang geaccepteerd hebben.
Dit forum is niet bepaald maatgevend voor hoe mensen in het dagelijks leven nog met corona bezig zijn. Net zoals de tekentafelwerkelijkheid van Den Haag al lang niet meer synchroon loopt met de echte werkelijkheid.
Eens. Je zult daarom vooraf moeten afspreken wat je accepteert, en duidelijk moeten communiceren welke maatregelen er eventueel aan vast kunnen hangen. Niet even grabbelen in de gereedschapkist en random maatregelen nemen omdat het kan. Maar dat had in juni ook moeten gebeuren.quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wil ook graag alle beperkingen eraf. Ik ben alleen wel van mening dat dat niet tegen elke prijs kan.
Die kans is uiterst klein. Over alle opnames is ongeveer 15% gevaccineerd, waarvan bij 5% ongeveer vaccinatie om uiteenlopende reden niet goed of voldoende werkt.quote:Op zondag 22 augustus 2021 19:00 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ik zou graag een inschatting maken hoeveel risico ik nog loop om in t ziekenhuis te moeten worden opgenomen als gevaccineerde.
Maar dat is in de afgelopen anderhalf jaar nooit gebeurd, en ik acht de kans bijzonder klein dat dat nog gaat veranderen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:48 schreef _serial_ het volgende:
Je zult daarom vooraf moeten afspreken wat je accepteert, en duidelijk moeten communiceren welke maatregelen er eventueel aan vast kunnen hangen.
Hopelijk valt het mee, maar ik heb ook wel een bepaald voorgevoel ja. Ik denk dat we echt heel blij mogen zijn als we met de huidige beperkingen de winter door komen, het zal heel erg te maken hebben met hoe snel de overheid op de maatregelen knop gaat drukken als ziekenhuis cijfers toch weer wat groeien. Ik kan niet in hun hoofd kijken; geen idee hoe ze gaan reageren. Heb vermoedens, maar dat zijn vooralsnog aannames.quote:Op zondag 22 augustus 2021 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ga er eerlijk gezegd van uit dat we in oktober weer "gewoon" de volgende lockdown incl. avondklok in gaan. Dat nutteloze gemaatregel blijft voortbestaan tot het moment dat de burgerbevolking het een halt toeroept.
Als volksgezondheid de dames en heren politici echt zo aan het hart ging was er al lang werk gemaakt van het vergroten van de zorg- en vooral IC-capaciteit, maar overbetaald debatteren, bij het kruisje tekenen wanneer de vvd weer eens wat wil slopen in de samenleving en de bevolking over een paar weken in lockdown nummer zoveel smijten is makkelijker.
Het wordt toch vastgelegd, zodra iemand besmet raakt en getest wordt zien ze bij de GGD of diegene gevaccineerd is.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien wel betere data, maar ik las eerder in deze thread dat je om vaccinatie status mag vragen, en dan houdt het op.
En bij een nieuwe variant kun je, mits vastgesteld, dat prima direct registreren. Ik snap gewoon niet wat er op tegen is, een manier om ervoor te zorgen dat je data minder achter de feiten aanloopt.
Ik kan hier nu een heel BNW verhaal gaan tikken, maar ik hoop juist dat we eens een keer geen aanvullende maatregelen meer gaan nemen. Doe je dit wel zitten we in 2035 nog met deze ongein.quote:Op zondag 22 augustus 2021 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hopelijk valt het mee, maar ik heb ook wel een bepaald voorgevoel ja. Ik denk dat we echt heel blij mogen zijn als we met de huidige beperkingen de winter door komen, het zal heel erg te maken hebben met hoe snel de overheid op de maatregelen knop gaat drukken als ziekenhuis cijfers toch weer wat groeien. Ik kan niet in hun hoofd kijken; geen idee hoe ze gaan reageren. Heb vermoedens, maar dat zijn vooralsnog aannames.
Onderliggende aandoening en afkomst sowieso niet, maar de vaccinatiestatus en in mindere mate leeftijd vind ik wel essentiële informatie om een fatsoenlijk debat te kunnen voeren. De besmettingen en ziekenhuisopnames liggen helaas niet zo laag als gehoopt en het lijkt daardoor onvermijdelijk dat er op een zeker moment:quote:Op zondag 22 augustus 2021 17:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Gaan er eigenlijk nog eens cijfers/statistieken bekend gemaakt worden van ,pak hem beet, de laatste 2 weken aan ziekenhuisopnames? Met daar in bv.
- leeftijd
- vaccinatiestatus
- onderliggende aandoeningen
- afkomst
- etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |