abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201011291
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 12:59 schreef popje het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso erg apart, ik zat gisterenavond op een terras en we waren met zijn vijven, moesten we aan twee verschillende tafeltjes gaan zitten 'want vanwege corona mogen er maar 4 mensen aan een tafeltje'... dat soort regels mogen van mij echt aan de wilgen.
O ja, er valt genoeg af te dingen op de maatregelen die nog gelden en het al dan niet handhaven en naleven daarvan.

Wij waren gisteren naar een terras en we konden zo het terras oplopen, er stond niemand meer bij de ingang om je een plaats te wijzen en je gegevens te noteren of je een qr-code te laten scannen. Dat was voor het eerst sinds voor februari 2020. De menukaarten lagen ook weer op tafel, ipv de menukaart die je met je QR-code moest oproepen. Alleen de tafeltjes stonden nog wat iets verder uit elkaar dan voorheen, en dat vond ik alleen maar prettig. En geen moment het gevoel gehad dat we gevaar liepen, ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:02:22 #27
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201011298
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat als er 5 mensen uit 1 huishouden zijn?
Ja dat waren wij overduidelijk niet...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201011312
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 12:59 schreef popje het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso erg apart, ik zat gisterenavond op een terras en we waren met zijn vijven, moesten we aan twee verschillende tafeltjes gaan zitten 'want vanwege corona mogen er maar 4 mensen aan een tafeltje'... dat soort regels mogen van mij echt aan de wilgen.
Die regel is er toch helemaal niet meer....?
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:03:44 #29
3778 popje
pi_201011315
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Die regel is er toch helemaal niet meer....?
In deze strandtent kennelijk nog wel (en ook nog eens buiten, helemaal debiel)
pi_201011328
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:03 schreef popje het volgende:

[..]
In deze strandtent kennelijk nog wel (en ook nog eens buiten, helemaal debiel)
Ja dat ligt dan aan hun zelf. Dat is inderdaad debiel. Niet meer heen gaan dan.

Dit staat er nu in de statuten en reglementen:

Er is geen maximum aantal gasten per tafel. 1,5 meter afstand houden is ook hierbij de basisregel. Voor terrassen geldt dat met kuchschermen 1,5 meter afstand houden (aan weerszijden van het kuchscherm) niet verplicht is.
pi_201011343
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Maar wel een heel stuk minder dan hier. Festivals mogen tot 75.000 mensen, concerten. Er mag gedanst worden op bruiloften, zitten hoeft niet meer, onbeperkt aantal mensen aan tafel. Geen sluitingstijd.
Sluitingstijd verandert pas per 1 september, volgens dat nieuwsbericht. Zo ook de andere zaken.

Volgens mij verschilt het helemaal niet zoveel met hoe het hier gaat op het moment. Behalve dan die festivals met 75.000 mensen. Maar die grote evenementen hebben ook beperkingen, aangezien in het artikel staat dat de grote evenementen per 1 oktober weer met minder beperkingen te maken krijgen dan nu:

quote:
Het is de bedoeling dat er vanaf 1 oktober meer versoepelingen komen. Dan mogen de discotheken weer open en dan mag er ook in cafés weer gedanst worden. Grote evenementen krijgen dan te maken met minder beperkingen dan nu.
Wat betekent dat ze nu in ieder geval ook niet zomaar kunnen, en wel beperkingen hebben.
pi_201011380
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sluitingstijd verandert pas per 1 september, volgens dat nieuwsbericht. Zo ook de andere zaken.

Volgens mij verschilt het helemaal niet zoveel met hoe het hier gaat op het moment. Behalve dan die festivals met 75.000 mensen. Maar die grote evenementen hebben ook beperkingen, aangezien in het artikel staat dat de grote evenementen per 1 oktober weer met minder beperkingen te maken krijgen dan nu:
[..]
Wat betekent dat ze nu in ieder geval ook niet zomaar kunnen, en wel beperkingen hebben.
Ja ik zeg toch ook niet dat ze geen beperkingen hebben. Maar wel een stuk minder dan hier. Hier zijn festivals uit den boze, in België zijn ze lekker aan de gang. De evenementensector is daar enorm blij mee. De beperkingen zijn een vaccinatiebewijs of test. Geen afstand en ook geen mondkapje. Ik vind het nogal vergeleken met hier.
En de rest is inderdaad per 1 september, maar dat is over 10 dagen. Dus een beetje flauw om dat aan te halen. Hier verandert er niets per 1 september.

Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat België momenteel verder is dan NL? En dat komt door de misstap van Dansen met Jansen.
pi_201011381
Een andere kijk op vaccinaties:

Het zijn niet de niet-gevaccineerden die in quarantaine moeten, maar eerder de gevaccineerden.
Ze worden de gevaarlijke vector en een monsterlijke versterker van verspreiding en risico.
Niet alleen verspreiden ze ziektes onbewust omdat ze niet de symptomen krijgen die hen zouden moeten vertellen om de activiteit te verminderen (thuis blijven), maar ze veranderen ook de evolutionaire gradiënt van het virus door de onaangepastheid van het schaden van de gastheer te verminderen, omdat deze "superhosts" dodelijk virus kunnen herbergen maar toch niet sterven of zelfs ziek worden.

Je bent een verspreidende vector die er niet wordt geschaad door een verspreidende vector te zijn. Dit zou van vaccinatie een enorme epidemiologische versneller en een versneller van de ernst van de ziekte maken. Dat zou heel, heel erg zijn, vooral gezien de omvang van de populaties die al zijn gevaccineerd.

Vaccins worden een wapen voor het virus, geen verdediging voor de samenleving.
Als dit gebeurt, moeten we het weten, want het zou ingrijpende beleidsimplicaties hebben. het betekent dat vaccins moeten worden verboden, niet verplicht. Het betekent dat boosters een groepsrisicoversneller zijn en geen verzwakker.

Het betekent dat volwassenen niet hoeven te worden afgeschermd van schoolkinderen, het betekent dat schoolkinderen moeten worden beschermd tegen gevaccineerde volwassenen inclusief hun leraren.

Dit is tot nu toe slechts theorie. Het is een hypothese met een degelijke basis, maar we hebben geen echt bewijs. We hebben wat nodig. dus hoe zouden we dit kunnen testen?

Het eenvoudigst is om naar gebieden met een hoge vaccinatiegraad te kijken en te zien hoe dit hen beschermt. Als dit echt een steriliserend vaccin is, zouden de gevallen jaar na jaar moeten dalen zodra we de testniveaus en het seizoenssignaal hebben aangepast. In feite zouden we verwachten dat het aantal gevallen zelfs zou dalen als er geen steriliserend vaccin is, vanwege het herstelde cohort met verworven immuniteit.
Dus als dergelijke aangepaste gevallen in plaats daarvan zouden stijgen, zou dit een vrij sterk signaal zijn. Als ze dat buiten het seizoen zouden doen, zou het nog sterker zijn. helaas is dit ENKEL wat we zien:
Gevallen in het zeer vaxxed VK en Israël exploderen. een deel hiervan is testen, maar het gebruik van % positief als ruwe proxy voor aangepaste test kan ons hierbij helpen. het testen op beide plaatsen is ongeveer 2x gestegen per hoofd van de bevolking. maar Israëlische gevallen zijn 648/mm vs 161 dezelfde tijd vorig jaar. VK zijn 420 vs 16 en zijn nu goed buiten het seizoen aan het pieken.

Ideeën over vaccinpaspoorten moeten onmiddellijk worden verworpen. Vaccins stoppen de verspreiding niet, dus in het beste geval is dit een persoonlijke beschermingskeuze en in het slechtste geval is uw vaxx letterlijk een aanval op de rest van ons.

Dit is een hypothese. Laten we daar heel duidelijk over zijn.
Maar het is een steeds beter onderbouwde hypothese en een die meer consistent lijkt met de feiten dan beweringen dat vaccins de samenleving beschermen tegen verspreiding of zelfs tegen ernst op de lange termijn. als dit klopt, zijn boosters een recept voor epidemiologisch gif, geen preventie. je blust een brand met benzine.

Auteur: El Gato Meloel oid.

Gepost for the sake of discussion, oa @Vallon , YOP.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 21-08-2021 13:14:41 ]
pi_201011391
Brrrr... ga de zon weer in.
pi_201011436
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja ik zeg toch ook niet dat ze geen beperkingen hebben. Maar wel een stuk minder dan hier. Hier zijn festivals uit den boze, in België zijn ze lekker aan de gang. De evenementensector is daar enorm blij mee. De beperkingen zijn een vaccinatiebewijs of test. Geen afstand en ook geen mondkapje. Ik vind het nogal vergeleken met hier.
En de rest is inderdaad per 1 september, maar dat is over 10 dagen. Dus een beetje flauw om dat aan te halen. Hier verandert er niets per 1 september.

Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat België momenteel verder is dan NL? En dat komt door de misstap van Dansen met Jansen.
Ik zou het helemaal niet moeilijk vinden om toe te geven, maar ik weet niet of dat werkelijk zo is. Ik vraag me af of Belgen dat zelf zo ervaren, en of er in het geheel zaken anders gaan dan hier, die soms als prettiger worden ervaren en soms als minder prettig.

Ik vind de idee dat het hier zo ontzettend slecht is en er zo ontzettend veel maatregelen nog gelden niet helemaal correct. Hier kan ook ontzettend veel. De evenementen en festivals, dat is inderdaad een ding. Maar verder?
pi_201011444
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:08 schreef Za het volgende:
Een andere kijk op vaccinaties:

Het zijn niet de niet-gevaccineerden die in quarantaine moeten, maar eerder de gevaccineerden.
Ze worden de gevaarlijke vector en een monsterlijke versterker van verspreiding en risico.
Niet alleen verspreiden ze ziektes onbewust omdat ze niet de symptomen krijgen die hen zouden moeten vertellen om de activiteit te verminderen (thuis blijven), maar ze veranderen ook de evolutionaire gradiënt van het virus door de onaangepastheid van het schaden van de gastheer te verminderen, omdat deze "superhosts" dodelijk virus kunnen herbergen maar toch niet sterven of zelfs ziek worden.

Je bent een verspreidende vector die er niet wordt geschaad door een verspreidende vector te zijn. Dit zou van vaccinatie een enorme epidemiologische versneller en een versneller van de ernst van de ziekte maken. Dat zou heel, heel erg zijn, vooral gezien de omvang van de populaties die al zijn gevaccineerd.

Vaccins worden een wapen voor het virus, geen verdediging voor de samenleving.
Als dit gebeurt, moeten we het weten, want het zou ingrijpende beleidsimplicaties hebben. het betekent dat vaccins moeten worden verboden, niet verplicht. Het betekent dat boosters een groepsrisicoversneller zijn en geen verzwakker.

Het betekent dat volwassenen niet hoeven te worden afgeschermd van schoolkinderen, het betekent dat schoolkinderen moeten worden beschermd tegen gevaccineerde volwassenen inclusief hun leraren.

Dit is tot nu toe slechts theorie. Het is een hypothese met een degelijke basis, maar we hebben geen echt bewijs. We hebben wat nodig. dus hoe zouden we dit kunnen testen?

Het eenvoudigst is om naar gebieden met een hoge vaccinatiegraad te kijken en te zien hoe dit hen beschermt. Als dit echt een steriliserend vaccin is, zouden de gevallen jaar na jaar moeten dalen zodra we de testniveaus en het seizoenssignaal hebben aangepast. In feite zouden we verwachten dat het aantal gevallen zelfs zou dalen als er geen steriliserend vaccin is, vanwege het herstelde cohort met verworven immuniteit.
Dus als dergelijke aangepaste gevallen in plaats daarvan zouden stijgen, zou dit een vrij sterk signaal zijn. Als ze dat buiten het seizoen zouden doen, zou het nog sterker zijn. helaas is dit ENKEL wat we zien:
Gevallen in het zeer vaxxed VK en Israël exploderen. een deel hiervan is testen, maar het gebruik van % positief als ruwe proxy voor aangepaste test kan ons hierbij helpen. het testen op beide plaatsen is ongeveer 2x gestegen per hoofd van de bevolking. maar Israëlische gevallen zijn 648/mm vs 161 dezelfde tijd vorig jaar. VK zijn 420 vs 16 en zijn nu goed buiten het seizoen aan het pieken.

Ideeën over vaccinpaspoorten moeten onmiddellijk worden verworpen. Vaccins stoppen de verspreiding niet, dus in het beste geval is dit een persoonlijke beschermingskeuze en in het slechtste geval is uw vaxx letterlijk een aanval op de rest van ons.

Dit is een hypothese. Laten we daar heel duidelijk over zijn.
Maar het is een steeds beter onderbouwde hypothese en een die meer consistent lijkt met de feiten dan beweringen dat vaccins de samenleving beschermen tegen verspreiding of zelfs tegen ernst op de lange termijn. als dit klopt, zijn boosters een recept voor epidemiologisch gif, geen preventie. je blust een brand met benzine.

Auteur: El Gato Meloel oid.

Gepost for the sake of discussion, oa @:Vallon , YOP.
Het is geen steriliserend vaccin.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:17:12 #37
3778 popje
pi_201011456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zou het helemaal niet moeilijk vinden om toe te geven, maar ik weet niet of dat werkelijk zo is. Ik vraag me af of Belgen dat zelf zo ervaren, en of er in het geheel zaken anders gaan dan hier, die soms als prettiger worden ervaren en soms als minder prettig.

Ik vind de idee dat het hier zo ontzettend slecht is en er zo ontzettend veel maatregelen nog gelden niet helemaal correct. Hier kan ook ontzettend veel. De evenementen en festivals, dat is inderdaad een ding. Maar verder?
Het gaat dan denk ik vooral om de evenementen en festivals die niet kunnen nu (daarom demonstreren ze ook vandaag).
pi_201011482
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
-nee-
Kern van het vraagstuk is transmissie gaat door, dmv gevaccineerden erger dan voorheen want de dragers zijn zich er niet van bewust dragers te zijn wegens uitblijven van symptomen. Hierdoor wordt ook de evolutionaire natuurlijke verzwakking van het virus tegen gegaan.

Kun je je hierin vinden?

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 21-08-2021 14:46:53 ]
pi_201011527
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:20 schreef Za het volgende:

[..]
Kern van het vraagstuk is transmissie gaat door, dmv gevaccineerden erger dan voorheen want de dragers zijn zich er niet van bewust dragers te zijn wegens uitblijven van symptomen. Hierdoor wordt ook de evolutionaire natuurlijke verzwakking van het virus tegen gegaan.

Kun je je hierin vinden?
Die besmettelijkheid is heel geen probleem. Zo lang symptomen uitblijven, zoals je zelf al stelt, maakt dit alles ook geen ene moer uit. Ohja wel voor niet gevaccineerden. Maar daar is een oplossing voor. Namelijk vaccineren.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2021 13:26:42 ]
pi_201011532
Kijk hoe wij hier met beperkte toegang omgaan. Daarom kan het in België wel en hier niet. Kan je Hugo wel de schuld gaan geven maar dat slaat echt nergens op.

pi_201011541
quote:

[..]

Kun je je hierin vinden?
Geen symptomen = veel kleinere kans dat je het überhaupt verspreid. Met onze vaccinatiegraad is de kans daarnaast best groot dat als je al iemand aansteekt het een gevaccineerd persoon is. Die als het goed is ook nog eens minder snel opgenomen hoeven te worden.

We kunnen niet voor altijd de gevaccineerden maar in quarantaine plaatsen, omdat ze heel misschien een ongevaccineerd persoon aansteken. Dan moeten die maar een vaccin nemen hoor. De kans hebben ze (gehad).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2021 13:27:46 ]
pi_201011544
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoor van Belgen juist dat zij jaloers naar ons kijken :D
Daar loop je met een mondkapje in de supermarkt en ontsmet je je winkelwagen. Dat soort dagelijks gedoe hebben we hier niet meer.
Alleen nog de festivals, die zouden buiten wat mij betreft prima kunnen onderhand, dus dat Unmute is prima actie.
pi_201011545
quote:

[..]

Kun je je hierin vinden?
Geen enkel probleem als geen van de gevaccineerde mensen dusdanig ziek worden dat ze in het ziekenhuis terecht komen.
pi_201011548
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:

Het is geen steriliserend vaccin.
Hij bedoelt dat breder, ook in betreffende deel van de tekst:

"Een lekkend vaccin is er een zonder steriliserende immuniteit. Het voorkomt ernstige infectie en misschien de dood, maar het stopt infectie en kolonisatie door virussen niet. Dus worden de gevaccineerden drager, maar blijven ze zich er niet van bewust."
pi_201011560
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:25 schreef potjecreme het volgende:
Kijk hoe wij hier met beperkte toegang omgaan. Daarom kan het in België wel en hier niet. Kan je Hugo wel de schuld gaan geven maar dat slaat echt nergens op.

Dat heeft weinig met corona te maken, de kermis is altijd een probleem-magneet geweest... Laten we niet doen alsof dit soort knokpartijen nieuw zijn, gebeurt elk jaar.
pi_201011561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Geen symptomen = veel kleinere kans dat je het überhaupt verspreid. Met onze vaccinatiegraad is de kans daarnaast best groot dat als je al iemand aansteekt het een gevaccineerd persoon is.

We kunnen niet voor altijd de gevaccineerden maar in quarantaine plaatsen, omdat ze heel misschien een ongevaccineerd persoon aansteken. Dan moeten die maar een vaccin nemen hoor. De kans hebben ze (gehad).
Bovendien geen symptomen = geen maatschappelijk probleem meer.

Gevaccineerden in quarantaine plaatsen omdat niet gevaccineerden er last van kunnen hebben is de boel omdraaien. Vooral om de oplossing simpel is, namelijk het vaccin accepteren. Dat kun je ook niet doen maar dan loop je dus meer risico. Ieder zijn ding.
pi_201011577
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:27 schreef miss_sly het volgende:

Geen enkel probleem als geen van de gevaccineerde mensen dusdanig ziek worden dat ze in het ziekenhuis terecht komen.
Maar daardoor houdt je het virus voor altijd in stand, want het blijft continu doorgegeven worden van gevaccineerde naar gevaccineerde, van variant naar variant, waarbij het virus zich niet verzwakt maar juist escape varianten ontwikkelt, en de mogelijkheid tot boosters eindig is.
pi_201011584
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:29 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat heeft weinig met corona te maken, de kermis is altijd een probleem-magneet geweest... Laten we niet doen alsof dit soort knokpartijen nieuw zijn, gebeurt elk jaar.
In dit geval had het we met de Corona maatregelen te maken:
https://nos.nl/artikel/2394597-jongeren-bestormen-kermis-almere
pi_201011617
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In dit geval had het we met de Corona maatregelen te maken:
https://nos.nl/artikel/2394597-jongeren-bestormen-kermis-almere
Zo wordt het opgeschreven ja, maar als die jongeren géén anderhalf uur hadden hoeven wachten, was het ook uitgelopen op vechtpartijen. Daar komen ze namelijk voor.
pi_201011620
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:25 schreef potjecreme het volgende:

De video laat weer duidelijk zien wat voor mensen 't zijn....
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')