abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200996501
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes:
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Peacefulll
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
vlindertje89
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 20-08-2021 18:16:49 ]
pi_200996504
En toen was hij ineens dicht!
Bij wijzigingen aan OP, let me know!

Mijn laatste post vorige topic:
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:11 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik snap de teleurstelling, had ik de laatste keer ook toen er de eerste echo maar 4 grotere waren. Maar 9/10mm is echt nog klein. De rest kan echt nog gaan groeien. Ik had uiteindelijk 14 eicellen waarvan 11 rijp.
Dat is wel heel fijn om te horen :)
Ik had na die eerste telling van 18 bij de intake een mooi positief beeld in m'n hoofd van 15 eicellen invriezen, dat werd al wat bijgesteld bij telling van 14 bij de startecho en nu dus weer wat. Maar ik heb het ook gewoon te doen met wat er groeit natuurlijk, kan ik helaas niks aan doen :+ . Maar heel fijn dat inderdaad ook in zo'n situatie er toch best nog wat kan gaan groeien :)

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 20-08-2021 12:27:33 ]
pi_200996588
@June. ben jij afgelopen week nog ongesteld geworden?

@PVS18 hoe gaat het bij jou met het spuiten? Voel je je al iets beter/is de angst al wat minder? En jij hebt denk ik ook al bijna de eerste echo?
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:12:08 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200997193
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik had na die eerste telling van 18 bij de intake een mooi positief beeld in m'n hoofd van 15 eicellen invriezen, dat werd al wat bijgesteld bij telling van 14 bij de startecho en nu dus weer wat. Maar ik heb het ook gewoon te doen met wat er groeit natuurlijk, kan ik helaas niks aan doen :+ . Maar heel fijn dat inderdaad ook in zo'n situatie er toch best nog wat kan gaan groeien :)
En anders kan ik de OP aanpassen :)

Wil jij er zelf niet in?

15 eicellen is best flink, ik zou mezelf niet al te rijk rekenen. Het meeste aantal bij mij was 21 en dat was extreem veel, ik zat toen tegen overstimulatie aan. Bij de tweede punctie waren het er 7, bij de laatste 14. Ik zou dus voor de zekerheid rond de 10 verwachten, dat is echt al een heleboel :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200997727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:24 schreef vlindertje89 het volgende:
@:June. ben jij afgelopen week nog ongesteld geworden?

@:PVS18 hoe gaat het bij jou met het spuiten? Voel je je al iets beter/is de angst al wat minder? En jij hebt denk ik ook al bijna de eerste echo?
Ja, en de echo was ook goed dus mag weer beginnen. En ook nog op tijd voor onze vakantie, dus de timing komt dit keer goed uit.
Shine bright like a diamond.
pi_200998600
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:24 schreef vlindertje89 het volgende:
@:June. ben jij afgelopen week nog ongesteld geworden?

@:PVS18 hoe gaat het bij jou met het spuiten? Voel je je al iets beter/is de angst al wat minder? En jij hebt denk ik ook al bijna de eerste echo?
Ik ben zaterdag begonnen met Decapeptyl, volgende week vrijdag start ik met Gonal-F, begin sept 1e echo. Het gaat volgens mij redelijk, af en toe wat hoofdpijn maar voor de rest weinig last. Elke nieuwe stap zie ik weer tegen op en verwacht ik GROTE BEREN. Maar goed. Stap voor stap.
Ik durf nog niet na te denken over hoeveelheid eieren, ik wil er allemaal niets van weten (lekker kinderachtig, I know). Ik onthoud nu de medicatienamen al niet 😂 dus wat Majo zegt vind ik nu al logisch, ik probeer het hele traject zo klein mogelijk te maken en te genieten van alle andere dingen.

En yeeeeeeey voor geen overstimulatie! Al ben ik t met je eens dat het wel fijn zou zijn iets meer dan 4 eitjes in totaal over te houden. Vier klinkt toch als veel moeite voor weinig. Maar goed, dat vind ik eigenlijk van dit hele traject 😆 Ik vind die kansberekening op wel/geen kind niet echt fantastisch. T is dat er geen andere optie is, maar anders zou niemand dit doen toch?
En sowieso, waarom zijn er niet veel meer cijfers bekend van de diverse groepen die starten aan een ivf-traject. Klink ik al als een verbitterde Karen? 😎
pi_200998609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:04 schreef June. het volgende:

[..]
Ja, en de echo was ook goed dus mag weer beginnen. En ook nog op tijd voor onze vakantie, dus de timing komt dit keer goed uit.
Top dat t qua timing werkt!
pi_200998748
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik snap dat het aantal nu wat teleurstellend kan zijn. Maar het kan heel goed dat het aantal nog bij trekt. Ze zijn nog best klein. Ik duim voor je voor wat meer mooie eitjes bij de volgende echo :*
Hoe voel je je verder?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:04 schreef June. het volgende:

[..]
Fijn dat de timing klopt en dat alles er goed uit ziet :) Fijne vakantie alvast!
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:09 schreef PVS18 het volgende:

[..]
Ik ben zaterdag begonnen met Decapeptyl, volgende week vrijdag start ik met Gonal-F, begin sept 1e echo. Het gaat volgens mij redelijk, af en toe wat hoofdpijn maar voor de rest weinig last. Elke nieuwe stap zie ik weer tegen op en verwacht ik GROTE BEREN. Maar goed. Stap voor stap.
Ik durf nog niet na te denken over hoeveelheid eieren, ik wil er allemaal niets van weten (lekker kinderachtig, I know). Ik onthoud nu de medicatienamen al niet 😂 dus wat Majo zegt vind ik nu al logisch, ik probeer het hele traject zo klein mogelijk te maken en te genieten van alle andere dingen.

En yeeeeeeey voor geen overstimulatie! Al ben ik t met je eens dat het wel fijn zou zijn iets meer dan 4 eitjes in totaal over te houden. Vier klinkt toch als veel moeite voor weinig. Maar goed, dat vind ik eigenlijk van dit hele traject 😆 Ik vind die kansberekening op wel/geen kind niet echt fantastisch. T is dat er geen andere optie is, maar anders zou niemand dit doen toch?
En sowieso, waarom zijn er niet veel meer cijfers bekend van de diverse groepen die starten aan een ivf-traject. Klink ik al als een verbitterde Karen? 😎
Hahaha Karen, nee valt mee hoor! Balen van de hoofdpijn.. :*
pi_201001111
@MaJo heb mezelf er inmiddels even in gezet idd :) . Bij het startgesprek (na intake+echo+bloed prikken, voor startecho) was gezegd dat de verwachting was 10-15 eitjes, en dosering 150 eenheden. Bij de startecho bleek dat er wat discussie was geweest en ze toch 225 eenheden wilden, dus daardoor hoopte ik dan wat aan de bovenkant van die range te zitten. Ook omdat ik gewoon graag na 1 ronde klaar wil zijn - zowel praktisch gezien (niet meer hoeven spuiten) maar ook financieel, want ik moet het allemaal zelf betalen.

@PVS18 Ja ergens kies ik er dus wel zelf voor (ik zou geen eicellen hoeven laten invriezen, maar doe dat voor meer zekerheid dat ik nog een kindje kan krijgen ook als het nog even duurt voor ik een partner heb) maar ik kan je vertellen dat het dan nog steeds stom is haha. Omdat ik het zelf moet betalen zou heel weinig eicellen wel echt rot zijn, één poging kost 1895 euro plus kosten FSH medicatie en tm zondag zit ik al op 888 euro daarvoor. Per extra dag prikken komt daar 85 euro bij. Stap voor stap lijkt me een hele goede manier om het traject aan te pakken, ik probeer dat ook meer te doen. En :* voor de beren en hoofdpijn etc!

@June. Wat fijn zeg, dat het goed uit komt zo! Meevaller in het traject mag ook wel eens!

@Peacefulll ik voelde me de afgelopen week vrij slecht, woensdag naar m'n ouders gegaan en vooral gister echt heel beroerd geweest. Kilo afgevallen ook afgelopen week omdat ik de hele tijd buikpijn had en weeïg gevoel waardoor ik nauwelijks kon eten. Ik slik nu 3x per dag een paracetamol en daarmee gaat het redelijk oké. Als ik me morgenochtend OK voel ga ik dan weer even naar huis, en dan zondagavond weer naar m'n ouders zodat ik maandagochtend korter hoef te rijden naar de echo. Ik merk dat als ik me zo ziek voel ik me fijner voel bij m'n ouders, vind het een eng idee om dan alleen te zijn omdat dan niemand het merkt als het echt niet goed gaat ofzo, vooral 's nachts.

Hoe voel jij je nu Peace? Wanneer mag jij testen?

[ Bericht 13% gewijzigd door vlindertje89 op 20-08-2021 22:37:00 ]
pi_201009811
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:

@:PVS18 Ja ergens kies ik er dus wel zelf voor (ik zou geen eicellen hoeven laten invriezen, maar doe dat voor meer zekerheid dat ik nog een kindje kan krijgen ook als het nog even duurt voor ik een partner heb) maar ik kan je vertellen dat het dan nog steeds stom is haha. Omdat ik het zelf moet betalen zou heel weinig eicellen wel echt rot zijn, één poging kost 1895 euro plus kosten FSH medicatie en tm zondag zit ik al op 888 euro daarvoor. Per extra dag prikken komt daar 85 euro bij. Stap voor stap lijkt me een hele goede manier om het traject aan te pakken, ik probeer dat ook meer te doen. En :* voor de beren en hoofdpijn etc!
Oh zo bedoelde ik het niet! Ook jouw situatie is geen luxe. Je had - gok ik - zelf liever gezien dat je nu een fijne partner had ipv überhaupt deze “keuze” te moeten maken. Het is een keuze, net zoals het hele ivf-traject een keuze is.
Ik kan er ook voor kiezen om dat niet te doen. Maar echt een keuze vind ik het niet. Alsin: er zijn niet meerdere opties. Het is of wel ivf of niet. Het is de enige mogelijke optie die misschien een kind oplevert. Misschien ook niet.
Maar dat voelt niet helemaal eerlijk omdat het zo’n emotioneel groot ding is. Misschien zelf wel dierlijk. En dan wordt die keuze zo *flats* over de schutting gegooid door ziekenhuizen naar stellen die dan zelf een beslissing moeten nemen. Hoe rationeel zijn die keuzes? Hoe rationeel kunnen die keuzes zijn?
‘De keuze opties zijn: wel of geen traject. Als je voor geen kiest ben je klaar.’ Er wordt niet echt een advies gegeven of bekeken naar een persoonlijke situatie; bv is er wat ‘mis’ bij de man, de vrouw, bij beiden of bij beiden niet -> die cijfers zijn niet beschikbaar. 28% kans op zwangerschap na 3 volledige ivf-trajecten. De keuze wordt volledig bij de stellen gelegd en de “buitenwereld” heeft het over ‘je wilt toch weten dat je er alles aan gedaan hebt’. Nou, sommige dingen heb je helemaal niet zo in de hand. Vallen niet af te dwingen. Is niet iemands schuld als het wel of niet lukt. Maar dat is mijn frustratie 😅 dat heb ik ook altijd met “heeft het gevecht tegen kanker verloren” - vind ik ook zo’n mega stomme opmerking. Alsof je verloren hebt. Soms heb je gewoon pech. Je hebt niet overal invloed op. En kansen zeggen ook niet alles. Zelfs met 1% kans kan het dubbeltje die kant op vallen. En hoop doet leven.
pi_201016293
@PVS18 eens met alles wat je zegt :)

Ik had vanochtend ineens wat helderrood bloed bij afvegen, even gebeld en aangegeven dat het maar een beetje was en ik niet inlegkruisje nodig had ofzo en daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Maar nu zag ik net dat ik sinds vanmiddag dus toch wel weer wat bloedverlies had, zodanig dat ik eigenlijk wel een inlegkruisje had kunnen gebruiken. Nu weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Is dat nog steeds niks om me zorgen over te maken, of moet ik toch nog even bellen met aanvullende info? Ik wil ze ook niet storen buiten 'normale' tijden met stomme zorgen, maar het zit me toch ook niet helemaal lekker ofzo.. ik heb ook voornamelijk op de bank gelegen dus niet dat ik heel actief heb gesport of wat dan ook.

Iemand anders hier ervaring mee?
pi_201019497
Geen ervaring mee, maar ik zou gewoon bellen voor overleg. Daar zijn ze voor. Geen zorgen maken over hen belasten, zij zijn er voor jou :)
pi_201020010
Ik heb ze inderdaad toch maar even gebeld, een vriendinnetje zei precies wat jij ook zei :) en ook wat meer bloedverlies hoef ik me geen zorgen te maken. Dus ik ga nu maar proberen dat ter harte te nemen en snel in slaap te vallen :)
pi_201045703
@vlindertje89
Hoe gaat het nu? Nog contact gehad met het ZH? Is het bloedverlies nu gestopt?

Ik heb gisteren negatief getest en vanavond ook daadwerkelijk ongesteld geworden. Giga kuttiming zo met de start van het schooljaar, morgen gaan we het schooljaar dansend starten. Ik voel me alles behalve blij en ready to dance :'(
Na de test van gisteren wel even een ochtend de sluizen open kunnen zetten, dat scheelt nu in ieder geval weer. Nu maar hopen dat het ZH komende maand weer een plekje voor ons heeft!
pi_201045872
Ah Peace, wat een ontzettende teleurstelling -O- :'(
pi_201046853
Oh Peace, wat verdrietig :*
pi_201046885
Wat kut Peace ;(
Shine bright like a diamond.
pi_201049107
Oh @Peacefulll :'( wat ontzettend kut. Heel veel succes ook vandaag :* begrijpelijk dat je daar echt niet op zit te wachten nu.

Lief dat je aan me dacht. Ik voel me behoorlijk beroerd, en dat triggert angsten die ik al wel ergens had maar niet zo op de voorgrond, en daar heb ik nog wel het meeste last van. Ik vind het dus best zwaar. Gisterochtend had ik weer echo, dat zag er gelukkig stuk beter uit dan die van vrijdag. Dit keer zag ze 11 eicellen die aan het meegroeien zijn :) . Morgen weer echo en ze verwacht dan vrijdag of zaterdag de punctie. Ik zie op tegen de punctie, maar kijk er wel naar uit dat het voorbij is.
pi_201049592
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 20:43 schreef Peacefulll het volgende:
@:vlindertje89
Hoe gaat het nu? Nog contact gehad met het ZH? Is het bloedverlies nu gestopt?

Ik heb gisteren negatief getest en vanavond ook daadwerkelijk ongesteld geworden. Giga kuttiming zo met de start van het schooljaar, morgen gaan we het schooljaar dansend starten. Ik voel me alles behalve blij en ready to dance :'(
Na de test van gisteren wel even een ochtend de sluizen open kunnen zetten, dat scheelt nu in ieder geval weer. Nu maar hopen dat het ZH komende maand weer een plekje voor ons heeft!
Ach nee wat rot Peacefullll! ;(
Dat is wel even een flinke rot dag geweest.

Succes vandaag met het nieuwe schooljaar inluiden. :*
pi_201049622
Oh peacefulll, wat vreselijk rot. En dan nog een dag verplicht happy zijn voor de boeg. Sterkte :*
Hopelijk hebben jullie idd geen vertraging door het ziekenhuis.
pi_201054200
Er was geen plek meer voor mij de komende cyclus, dus wij moeten een maand overslaan. Staan nu op de lijst voor oktober.

Man, wat is dit toch een hard traject :'(
pi_201054420
Jeetje, dat er ook nog bij :'(
:* :*
pi_201057188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:20 schreef Peacefulll het volgende:
Er was geen plek meer voor mij de komende cyclus, dus wij moeten een maand overslaan. Staan nu op de lijst voor oktober.

Man, wat is dit toch een hard traject :'(
He bah ook dat nog! ;(

Ja het traject is alles behalve ontspannen en zorgeloos ;(

Het kan soms zo gruwelijk lang duren….
pi_201057269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:53 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
:* Voor jou.
Dat wisselen in gevoel heb ik zelf ook heel erg. Ene moment voel ik me helemaal fantastisch, andere momenten zijn heel donker. En dat valt precies samen met mijn cyclus en de (afwezigheid van) bepaalde hormonen. En daarom probeer ik vooral naar mezelf als gemiddeld 'mens' te kijken. Ik zie vooral op tegen de zwangerschap en bevalling (kotsmisselijk eerste weken inclusief medicatie, vanaf week 14 bekkeninstabiliteit, geplande KZ en herstel van ruim 8 maanden voordat ik weer kon werken, toen ik eenmaal aan het werk was kreeg ik een burnout :') )
De vraag die ik mezelf vooral stelde was: 'Wordt de 'angst' minder als je nog wat langer wacht met een TP?' En dat antwoord was dus nee.

Een cryo wordt een dag van te voren ontdooid. Fertiliteitscentrum van Isala Zwolle heeft een Instagrampagina en delen daar elke week super interessante berichten over alles wat ze doen. Twee weken geleden dus toevallig iets over het ontdooien en de TP. Kwam voor mij goed uit, want ik wist ook nog niet goed hoe dat zou gaan.
https://www.instagram.com/p/CSOpQqstLBS/?utm_medium=copy_link
Ik wilde nog op dit berichtje reageren. Want dat heeft mij ook wel even aan het denken gezet.

Vooral ook omdat ik al voelde dat er geen ruimte was om na te denken over een evt nieuwe IVF omdat er nog een cryo is.
En in mijn hoofd en hart wist ik dat ik verder wilde maar is het ook het onbekende wat zoveel ellende kan opleveren.

Maar heb inmiddels voor mijzelf besloten dat ik het nog ga proberen. Eerst de cryo en vanuit daar volgen evt andere stappen. Maar met strakke begeleiding vanuit de huisarts en psych. En in mijn achterhoofd dat ik altijd de stekker eruit kan trekken.

Morgen heb ik mijn cryo terugplaatsing als hij/zij goed ontdooid is. Ik vind dat al zo spannend. Als ik morgenochtend gebeld wordt is het per definitie slecht nieuws :{ ;(
pi_201057470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:37 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Ik wilde nog op dit berichtje reageren. Want dat heeft mij ook wel even aan het denken gezet.

Vooral ook omdat ik al voelde dat er geen ruimte was om na te denken over een evt nieuwe IVF omdat er nog een cryo is.
En in mijn hoofd en hart wist ik dat ik verder wilde maar is het ook het onbekende wat zoveel ellende kan opleveren.

Maar heb inmiddels voor mijzelf besloten dat ik het nog ga proberen. Eerst de cryo en vanuit daar volgen evt andere stappen. Maar met strakke begeleiding vanuit de huisarts en psych. En in mijn achterhoofd dat ik altijd de stekker eruit kan trekken.

Morgen heb ik mijn cryo terugplaatsing als hij/zij goed ontdooid is. Ik vind dat al zo spannend. Als ik morgenochtend gebeld wordt is het per definitie slecht nieuws :{ ;(
Wauw, wat spannend! Ik ga kei-, en keihard voor je duimen! Als ik geen succes heb deze maand, dan moet jij het maar gewoon zijn O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')