Is het een ZZ-top?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:02 schreef MadMaster het volgende:
Waar kennen we hem ook al weer van?
[ afbeelding ]
Yepquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Paddy McAloon van Prefab Sprout
quote:Tobin Sprout (Dayton, 28 april 1955) is een Amerikaanse muzikant, grafisch ontwerper en kunstschilder. Hij werd bekend als gitarist en songwriter voor. In 1996 begon hij zijn solocarrière op te bouwen. Een jaar later verliet hij de band.
Check!quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Paddy McAloon van Prefab Sprout
quote:And there's a million voices
To tell you what she should be thinking
So you better sober up for just a second
Dat is correct!quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 20:17 schreef Paxie het volgende:
[..]
Neneh Cherry en Youssoun n 'Dour
7 seconds
Nee.quote:
Geen idee, ik kijk nauwelijks videoclips…quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:18 schreef Paxie het volgende:
[..]
Nee.
Het is geen crypto ofzo.
Dit is een bestaande videoclip. Het zijn 4 fragmenten uit de videoclip![]()
PS antwoord is weer link aan vorige vraag.
Craig David - 7 Daysquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 21:59 schreef Paxie het volgende:
Artiest en titel (videoclip)
[ afbeelding ]
a true Sherlockquote:
quote:
Hier ook, ongetwijfeld dezelfdequote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:32 schreef MadMaster het volgende:
Ik kom tot 2 zangeressen en 1 zanger…
Watson, waar is @Sherlock_Holmes gebleven?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
De ontbrekende naam zal wellicht de minst bekende en meest recente zijn.
Dit is ook de (voor)naam die veel in zoekmachines terugkomt ivm het grootste nieuwsverhaal van dit jaar.
Dit reken ik goed. Was zelf overigens Holly Valance vergeten (denk dat ik haar muzikale gedeelte uit mijn hoofd heb verbannen, ook omdat ik bij haar meer aan dansen denk; zoek het maar op) en had Nat Imbruglia met haar nr. 1 hit in de plaats daarvan.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:23 schreef bartrid het volgende:
ah, Kylie, Holly Valance en Delta Goodrem dan.
Inderdaad.quote:
Dat was inderdaad de aanleiding van mijn vraag, ook een band waarvan vooral de cover bekend isquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:36 schreef Paxie het volgende:
The Nerves
Hanging on the telephone is origineel van hun
Blondie had er een grote hit mee, zo doende ken ik het
Dat is Jack Lee, die naast Hanging on the telephone nog een jaren 80 cover schreef: Come Back and Stayquote:
Staat niet op Spotify. Everytime you go away had ik al welquote:Op maandag 23 augustus 2021 14:51 schreef cafca het volgende:
Dat is Jack Lee, die naast Hanging on the telephone nog een jaren 80 cover schreef: Come Back and Stay
@:Berkery heb je die al in je playlist?
Vragen waarbij je met cijfers simpelweg iets kan gokken qua antwoord zijn niet handig (heb ik hier zelf ook mogen ervaren…), maar laat ik een gooi doen:quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:03 schreef Paxie het volgende:
Blondie heeft in de (Nederlanse) Top 40 maar 1 x de hoogste positie weten te bereiken.
Maar hoeveel weken heeft "Denis" van Blondie op de eerste plek gestaan ?
[ afbeelding ]
Ok ik zal er de volgende keer rekening mee houden.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vragen waarbij je met cijfers simpelweg iets kan gokken qua antwoord zijn niet handig (heb ik hier zelf ook mogen ervaren…), maar laat ik een gooi doen:
4 Weken…
Nul keer ?quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:03 schreef Paxie het volgende:
Blondie heeft in de (Nederlanse) Top 40 maar 1 x de hoogste positie weten te bereiken.
Maar hoeveel weken heeft "Denis" van Blondie op de eerste plek gestaan ?
[ afbeelding ]
Feli met je nieuwe job MMquote:Op maandag 23 augustus 2021 20:26 schreef MadMaster het volgende:
One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, ten, ten ten, ten, ten, ten ten, ten, ten, ten ten, ten...
Wat van wie?
let op de nuance...
Ik zeg maar even wanneer dit een hit(je) was: 1979...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:57 schreef iggyinthehouse het volgende:
Gefeliciteerd MM! Maar deze song?
Op voorspraak van mijn huisarts en diëtiste heb ik inderdaad voor deze variant gekozen…quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
MadMaster![]()
Top, dat je na al die whisky-proeverijen nu uiteindelijk toch blauw geworden bent. Dik verdiend.
Zeker weten dat je het nummer kent.quote:@ de vraag: 100% dat ik het nummer ken (heb alle nummers die in 1979 de Top 40 behaalden eens gedownload), toch zegt het me nu niets.
Ik ken je een beetje en ging er al vanuit. Weet alleen nog niet waar ik het moet zoeken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:11 schreef MadMaster het volgende:
Zeker weten dat je het nummer kent.
Ik heb er in mijn vorige post zelfs een hint over gegeven, los van het jaartal…
Dank voor de creatieve felicitatie.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 13:58 schreef Paxie het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanstelling.
klein presentje
[ afbeelding ]
Vertaal de tekst van die post eens in het Engels…quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ken je een beetje en ging er al vanuit. Weet alleen nog niet waar ik het moet zoeken.
Deed ik al..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vertaal de tekst van die post eens in het Engels…
Tuurlijk, twee keer komt die tekst in die song voorbij met op 2.29 de versie met de echo.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oh fuck, ik zat die post ervoor te checken..![]()
Ik gok dan op Say When van Lene Lovich
un deux trois ..quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Had het absoluut niet geweten zonder de hints. Net even geluisterd, maar volgens mij is het tellen in het Frans, uitgezonderd van de ten..
Tijdens haar performance in TopPop telt ze rond 1.34 ook met haar vingers tot 10 en hoor ik toch wel in het Engels de cijfers voorbij komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Had het absoluut niet geweten zonder de hints. Net even geluisterd, maar volgens mij is het tellen in het Frans, uitgezonderd van de ten..
Was dat niet in Den Haag? dat ze er 2e of 3e mee werd.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Catherine Ferry, afgelopen weekend nog beluisterd…
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:04 schreef Blogman het volgende:
Gokje op een soort van vervolg: Catherine Wheel?
Wat is de titelquote:![]()
![]()
![]()
![]()
La la la la la la la la la la la
I can make you a beegee I can make you rich
All I need is you boys writing smash hits
Say goodbye to mom and dad
Being noone drives you mad
The Wrangles and the Smarts are pretty famous now
Don't say nasty things about our social life
The secret word is airplay if you wanna survive
We introduce adance
A mania for disco fans
Find yourself a victim on the dancing floor
![]()
![]()
![]()
![]()
You will find that disco dancing was a drag
When you try to jump around with a broken neck
Kill you partner by surprise hoy
Poke your fingers in his eyes hoy
Pretty girls will die for you
In you-trapper pointed shoes
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:03 schreef Blogman het volgende:
Geen hitnotering, uit 1978 van een Nederlandse band, dus hier misschien toch nog bekend genoeg:
[..]
Wat is de titel?
Toch wel.quote:
Zeker wel!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:51 schreef cafca het volgende:
Aan de hand van de-trapper pointed shoes kom ik op Booby-trap boogie!
[ afbeelding ]
quote:
quote:You drive me crazy with that
Boogie oogie oogie oogie oogie oogie oogie oogie
You drive me crazy with that
Boogie boogie boogie
Yes sirquote:
Toch reken ik het goed.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Isn't it time en Piece of the Action, me dunkt
Stand topic:quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:02 schreef Paxie het volgende:
@:cafca coole nieuwe avatar
@:Z Smashing Pumpkins - Today![]()
![]()
Ze heeft dezelfde plastisch chirurg als Peter Burns (had).quote:
Blij dat jullie nog leven @tong80 en @cafcaquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 21:35 schreef cafca het volgende:
Alive and kicking, maar dat is niet het antwoord...
quote:
quote:
Harry Chapin, de versie die je bij Radio 10 60's en 70's hoort…quote:Op zondag 29 augustus 2021 17:43 schreef bartrid het volgende:
Ugly kid Joe covered cats in the cradle. Van wie is het origineel?
Richard Clèrenorman?quote:
Ha, die associatie had ik ook al.quote:
Is dat die pianist met die sleutels?quote:
Nee, maar het is wel een toetsenist…quote:Op maandag 30 augustus 2021 11:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Is dat die pianist met die sleutels?
quote:
SPOILER: Sure...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stand topic:
n00biedoobiedoo 5
methodmich 1
Paxie 6
Sherlock_Holmes 1
bartrid 2
cafca 2
MadMaster 2
Blogman 1
pipster 1
Z 2
Da_Sandman 1
iggyinthehouse 1
Schenker ?quote:Op woensdag 1 september 2021 16:31 schreef iggyinthehouse het volgende:
Nope...wel dezelfde taal voor de naam
quote:(born 1 February 1959) is a German guitarist, songwriter and producer best known for his Spanish-influenced music. A five-time Grammy Award nominee,
has received 38 Gold and Platinum certifications in the United States, as well as certifications in Canada, Australia and New Zealand.
quote:
quote:Op donderdag 2 september 2021 13:34 schreef pipster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit helpt ook niet echt, verder icm het antwoord van n00bie denk ik dat ik wel kan stellen dat ik dit heerschap niet ken.
Bekendere Duitsersquote:
Welk nummer van wie?quote:What's that coming over the hill
quote:
quote:Fans wachten er al jaren op en vandaag is het eindelijk zover: via een livestream zalhun grote project '
' uit de doeken doen. Wat dat exact zal inhouden, is niet helemaal duidelijk, al wordt gespeculeerd dat de
popgroep vijf nieuwe nummers zal lanceren en een tournee met - u leest het goed - '
-tars'.
quote:
Close, but noquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
quote:Op donderdag 2 september 2021 21:25 schreef Paxie het volgende:
Supertroopers/ Supertrooper meende ik
Ze waren een keer de studio ingedoken om een cd op te nemen met Abba nummers.
Erik is helaas al een jaar of 10 overleden
@cafca wel een goed album, maar niet het juistequote:
Welk nummer van wie?quote:is een nummer van de Italiaanse danceact
uit 1993. Het is de eerste single van hun gelijknamige album.
Het nummer bevat samples uit "New Gold Dream" van de Simple Minds, vandaar dat de band ook op de credits van het nummer staat.
Open Your Mind van U.S.U.R.A.quote:
quote:
Officieel DJ Sakin & Friends maar dat neem ik voor liefquote:Op vrijdag 3 september 2021 14:06 schreef iggyinthehouse het volgende:
Protect your mind - Dj Sakin geloof ik...
Joey Beltram…quote:Op vrijdag 3 september 2021 14:17 schreef iggyinthehouse het volgende:
Waardeloos nummer vind ik
Wie?
[ afbeelding ]
quote:
Queen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef MadMaster het volgende:
Even simpel voor de vrijdag:
Welke band wordt bij naam genoemd in bovenstaande track?
(Iggy mag niet antwoorden…)
Damn:)quote:Op vrijdag 3 september 2021 16:52 schreef MadMaster het volgende:
Even simpel voor de vrijdag:
Welke band wordt bij naam genoemd in bovenstaande track?
(Iggy mag niet antwoorden…)
Je gaat toch niet zeggen dat al die hier bij de antwoorden geplaatste muziekvideo's niet beluisterd worden?quote:
Zo simpel is het....quote:
Wat, en wie is de bekendste uitvoerende?quote:You take Sally and I'll take Sue
There ain't no difference between the two
quote:Op zaterdag 4 september 2021 08:45 schreef cafca het volgende:
You take Sally and I'll take Sue
There ain't no difference between the two
Stand topic:quote:Op zaterdag 4 september 2021 13:11 schreef Paxie het volgende:
[..]
Favoriete nummer van Hugo de Jonge
Jackson Brown - Cocaine
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 september 2021 16:41 schreef bartrid het volgende:
Marilyn Manson - I dont like the drugs (but the drugs like me)
quote:Nicotine, Valium, Vicodin, marijuana, ecstasy and alcohol
Tikkie terugquote:
Sneaker Pimpsquote:Op zaterdag 4 september 2021 18:29 schreef bartrid het volgende:
Met wie nam Marilyn Manson het nummer long hard road out of hell op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stand topic:quote:
quote:
Tikkie trug!quote:
quote:
quote:Foundingmember calls Kourtney Kardashian a “poser” after she wears band’s shirt
quote:Op maandag 6 september 2021 15:08 schreef bartrid het volgende:
Foundingmember calls Kourtney Kardashian a “poser” after she wears band’s shirt
Prince dan waarschijnlijk…quote:Op maandag 6 september 2021 16:37 schreef Paxie het volgende:
ook niet @:blogman
hint
de eerste 2 woorden van de 4 is tevens een hit geweest van hem
Oui, oui...quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:55 schreef pipster het volgende:
Het sluiten van Monsieur Cannibale, is dat liedje dan van hem?
https://www.omroepbrabant(...)d-monsieur-cannibalequote:De attractie Monsieur Cannibale krijgt nog een zure nasmaak voor de Efteling. De eigenaar van het lied bij de ronddraaiende kookpotten, die binnenkort verdwijnen, eist namelijk een schadevergoeding. Het pretpark in Kaatsheuvel had wel toestemming om het gelijknamige nummer te gebruiken bij Monsieur Cannibale, maar niet voor een remix en om het op cd’s te zetten.
Zeker!quote:
Wie zijnquote:,
&
![]()
Two of them will go to the chappel,
Two of them will gonna get married.
,
&
![]()
Bekend dus...quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:20 schreef cafca het volgende:
Bobby, Roger & Eileen, bezongen door Jan Rot
quote:Op dinsdag 7 september 2021 17:38 schreef Paxie het volgende:
![]()
![]()
![]()
Lobo
Me and u and a dog named Boo, traveling.....................
Stakka Bo…quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:25 schreef Paxie het volgende:
Bo Johan Renck uit Zweden scoorde in 1993 met Here we go een hit.
Wat is zijn artiestennaam
quote:
Wat van wie?quote:, ze zeggen dat jij eenzaam bent
He, ik heb je nauwelijks gekend.
Je was nooit bang alleen te zijn, maar wat nu.
Ben je echt vergeten waar ik ben.
quote:
Wat van wie?quote:I hear the click-clack of your feet on the stairs
I know you're no scare-eyed honey
There'll be a feast if you just come upstairs
dit dusquote:Op donderdag 9 september 2021 13:14 schreef Berkery het volgende:
Ik heb het opgezocht, maar niet herkend lyrics
quote:The song is told from the perspective of a man lusting for illegal sex with a 15-year-old groupie, reasoning that "it's no hanging matter, it's no capital crime".
Jim Beviglia rankedthe 49th best
song in Counting Down
: Their 100 Finest Songs.[3] Uncut called it "an absolutely filthy song" but ranked it 39th in its Top 40
songs.[4] Rolling Stone ranked it 43rd in its countdown of the band's top 100 songs, calling it "a sleazy rocker."[2]
Nitzer Ebb covered this song on the "I Give To You" single in 1991. Johnny Winter covered this song in 1974. A version of the song also appeared on Soundgarden's 1992 EP Satanoscillatemymetallicsonatas and as a B-side on the single for their song "Jesus Christ Pose".[5][6]
The song appears in 'the video game Guitar Hero: Warriors of Rock and in the film Joy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |