Hm. Netflix is dan dus toch de grote nivelleerder. Want we hebben het allemaal gekeken - en ik wist niet eens wie Fran Lebowitz was, ik wilde indertijd gewoon wat lekker kijkvoer over NY. Ik vind het daar leuk.quote:
Het is grappig dat je het zegt. Ook geen ervaring met datingsites, maar ik heb Netflix een paar weken geleden opgezegd. Ik was het gewoon zat. Een paar keer zo’n avond gehad dat we een beetje zaten te zoeken. ‘Lijkt dit wat?’ ‘Ja, doe maar.’ En dan na een minuut of wat: ‘Ik denk niet dat ik hier uren naar wil kijken’. Heel onbevredigend. Alsof je na tien minuten bij de eerste date al denkt: ‘Ik zie alweer waar dit op uitloopt, zullen we direct maar kappen?’ Weet ik niet zeker, nooit zulke dates gehad.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Netflix is als een datingsite: je prijst je aanvankelijk rijk met het overweldigende aanbod, maar gaandeweg kom je erachter dat er weinig echt leuks tussen zit.
Stel ik me zo voor, want vanzelfsprekend zit ik niet op datingsites.
Er zitten zoveel lagen in deze opmerking dat ik er even over na moet denken wat je ermee bedoelt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:26 schreef Gellius het volgende:
Ik stel mezelf altijd diep teleur door op Netflix naar een leuke SF film te zoeken.
3 september de laatste dag, zie ik.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Wat nieuwe films betreft lijd ik aan een fenomeen dat in Kicking and Screaming (een van die films die ik eindeloos herbekijk) treffend is omschreven:
I’ve begun reminiscing events before they even occur. I’m reminiscing this right now. I can’t go to the bar because I’ve already looked back on it in my memory… and I didn’t have a good time.
Kicking and Screaming is wel op Netlflix te zien! Ik denk dat ik de enige persoon ben die er nog naar kijkt, dus het zal vast niet lang meer duren voor-ie weg is.
Hmf. Pathé Thuis heeft 'em niet. Zo wordt een mens wel gedreven tot illegaal downloaden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
3 september de laatste dag, zie ik.
Ik zou niemand de film aanbevelen. Er gebeurt niks en de dialogen doen ongetwijfeld geforceerd aan. Ik heb Grease meer dan honderd keer gezien - dat zegt genoeg over mijn smaak.quote:‘Coming of age?’ Misschien ben ik te oud om daar nu nog voor het eerst naar te kijken.
Ik kan eindeloos Friends kijken. Ik herkende dus direct de vader van Grover aan zijn stem op het antwoordapparaat.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hmf. Pathé Thuis heeft 'em niet. Zo wordt een mens wel gedreven tot illegaal downloaden.
[..]
Ik zou niemand de film aanbevelen. Er gebeurt niks en de dialogen doen ongetwijfeld geforceerd aan. Ik heb Grease meer dan honderd keer gezien - dat zegt genoeg over mijn smaak.
Nu je het zegt!quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 13:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan eindeloos Friends kijken. Ik herkende dus direct de vader van Grover aan zijn stem op het antwoordapparaat.
Ik ben tegen de monitorcultuur. De eerste keer zullen we wel even kijken of-ie goed aankomt en vertrekt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:25 schreef Gellius het volgende:
En ga je dat dan ook ècht monitoren, C?
Ik noem mijn opvoedstijl 'liefdevolle verwaarlozing'.quote:
Mijn ouders hebben nog nauw appcontact met de nieuwe bewoners en zeiden dat het nog niet zo opschiet. En het lege weilandje achter huis is nog van mijn ouders in de hoop dat ze er ooit wel iets op mogen bouwen maar ik hoorde dat de Japanse Duizendknoop gesignaleerd is dus met een beetje pech wordt het een oerwoud.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Hier ging het opvallend soepel. Eén valpartij en een vriendelijke meneer heeft z'n stuur rechtgezet.
Ik zag trouwens dat het huis van de oma van @:I.R.baboon flink wordt verbouwd.
Ik ben op Texel ook voor het eerst gevallen (op mijn racefiets dan, op mijn stadsfiets heb ik meerdere flinke smakken gemaakt, vaak dronken , één keer zo hard op de lijnbaansgracht dat de zwerver die de prullenbak aan het leeghalen was bezorgd naar me toe kwam of het wel ging) toen ik netjes rechts hield op het buitendijkse fietspad en er net te laat achter kwam dat dat deel al flink schuin afliep richting basaltblokken en branding, dus dat was niet meer te redden. Ik had een flink deel van mijn flank geschaafd, maar 1,5 week later zijn de eerste wonden genezen en de laatste hanteerbaar.quote:
Tja, hij doet alles met een understatement, zo ook sturen schijnbaar.quote:
Dat is een probleem dat je tot nu toe in de Harskamp niet had.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
Iets heel anders: onze zoon gaat morgen voor het eerst naar de middelbare school! In de grote stad! Het is wel een gek idee dat ik dat vroeger zonder mobiele telefoon deed. Wij kunnen iMax daarentegen live volgen. Als-ie iets te lang stilstaat weten we dat-ie wordt beroofd van z'n nieuwe Nikes.
Dan ga je naar Ede, wat voelt als De Grote Stad. Ik moest ook een eind fietsen in m'n eentje.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is een probleem dat je tot nu toe in de Harskamp niet had.
Over een tijdje wil hij niet eens z'n boterhamtrommel mee, want dan haalt hij gewoon een zak chips in de pauze.quote:
Wij haalden een puddingbroodje en 3es-cola.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:33 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Over een tijdje wil hij niet eens z'n boterhamtrommel mee, want dan haalt hij gewoon een zak chips in de pauze.
Ai, van die schaafwonden zijn zo pijnlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben op Texel ook voor het eerst gevallen (op mijn racefiets dan, op mijn stadsfiets heb ik meerdere flinke smakken gemaakt, vaak dronken , één keer zo hard op de lijnbaansgracht dat de zwerver die de prullenbak aan het leeghalen was bezorgd naar me toe kwam of het wel ging) toen ik netjes rechts hield op het buitendijkse fietspad en er net te laat achter kwam dat dat deel al flink schuin afliep richting basaltblokken en branding, dus dat was niet meer te redden. Ik had een flink deel van mijn flank geschaafd, maar 1,5 week later zijn de eerste wonden genezen en de laatste hanteerbaar.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:36 schreef Franny_G het volgende:
Maar na weer een paar weken bleek dat ze dat verhaal uit haar duim had gezogen. En toen ben ik alsnog met de juf gaan praten..
.
Houd vol! Er breekt een dag aan waarop ze uit zichzelf beginnen te praten over wat ze hebben meegemaakt. Daarvoor moet je wel jarenlang elke dag aan hun hoofd zeuren. Ook dat is ouderschap.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 20:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
In groep 3 gaat het trouwens volgens mij allemaal wel ok, maar concrete informatie lospeuteren is lastig.
Dag twee: aangereden door een auto. En flink ook maar wonderlijk genoeg niets aan de hand. Het gebeurde voor m'n neus. Auto van rechts stopte om wat kinderen over te laten steken en van links kwam hard een auto aanrijden die hem in z'n voorwiel reed. Toestanden.quote:
Godverdomme. Wat voor gesprek heb je met die automobilist gehad?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:57 schreef Z het volgende:
[..]
Dag twee: aangereden door een auto. En flink ook maar wonderlijk genoeg niets aan de hand. Het gebeurde voor m'n neus. Auto van rechts stopte om wat kinderen over te laten steken en van links kwam hard een auto aanrijden die hem in z'n voorwiel reed. Toestanden.
Ach! Ik zie zowel overeenkomsten tussen onze kinderen als verschillen (wie niet?). Het grootste verschil is dat iMax nonchalant is en z'n zusje een pietje precies. Ze is wat dat betreft een kopie van mij. Ik wou dat ik wat van de nonchalance van iMax had.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:48 schreef Franny_G het volgende:
Onze jongste zat laatst bij de opvang in de bosjes te huilen, omdat hij verdrietig was maar daar niet mee naar de juf wilde gaan. Net een kat..
Dat zei je eerder niet over Films & Series. Niet zo moeilijk doen nu.quote:
Het was maar een grapje, C.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zei je eerder niet over Films & Series. Niet zo moeilijk doen nu.
Ah nee joh, dat vind ik zo'n vooroordeel. Hier is juist onze dochter nonchalant (net als ik). Ze heeft er ook geen probleem mee om met vlekken op haar kleren rond te lopen of met ongekamde haren naar school te gaan. Ze vindt een rommelig huis 'gezellig'. Ik moet dat af en toe echt even bijsturen, anders loopt ze er als Floddertje bij. En onze zoon is dus juist van het precieze, gestructureerde en het nette. Hij is zo lief dat ik me daar soms zorgen over maak, terwijl mijn dochter heel assertief is.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:27 schreef Z het volgende:
Jongetjes zijn gewoon nonchalant(er dan meisjes). Ik word zelfs wel eens kribbig van de nonchalance van mijn zoontje. En dat terwijl ik er ook wat van kan.
Mijn dochter is een autist en m'n zoontje aspirant wereldkampioen nonchalance. Een heel ander referentiekaderquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:31 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ah nee joh, dat vind ik zo'n vooroordeel. Hier is juist onze dochter nonchalant (net als ik). Ze heeft er ook geen probleem mee om met vlekken op haar kleren rond te lopen of met ongekamde haren naar school te gaan. Ze vindt een rommelig huis 'gezellig'. Ik moet dat af en toe echt even bijsturen, anders loopt ze er als Floddertje bij. En onze zoon is dus juist van het precieze, gestructureerde en het nette. Hij is zo lief dat ik me daar soms zorgen over maak, terwijl mijn dochter heel assertief is.
Dus over 30 jaar zit dit forum zonder lienekien. Nooit aan kinderen gedacht ook?quote:
Amper.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus over 30 jaar zit dit forum zonder lienekien. Nooit aan kinderen gedacht ook?
quote:It might be fun to have a kid that I could kick around
A little me to fill up with my thoughts
A little me or he or she to fill up with my dreams
A way of saying life is not a loss
I'd keep the tyke away from school and tutor him myself
Keep him from the poison of the crowd
But then again pristine isolation might not be the best idea
It's not good trying to immortalize yourself
Beginning of a great adventure
Why stop at one? I might have ten, a regular tv brood
I'd breed a little liberal army in the woods
Just like these redneck lunatics I see at the local bar
With their tribe of mutant inbred piglets with cloven hooves
I'd teach 'em how to plant a bomb, start a fire, play guitar
And if they catch a hunter, shoot him in the nuts
I'd try to be as progressive as I could possibly be
As long as I don't have to try too much
Susie, Jesus, Bogart, Sam, Leslie, Jill and Jeff
Rita, Winny, Andy, Fran and Jet
Boris, Bono, Lucy, Ethel, Bunny, Reg and Tom
That's a lot of names to try not to forget
Carrie, Marlon, Mo and Steve, La Rue and Jerry Lee
Eggplant, Rufus, Dummy, Star and The Glob
I'd need a damn computer to keep track of all these names
I hope this baby thing don't go too far
I hope it's true what my wife said to me
I hope it's true what my wife said to me, hey
She says, "Baby, it's the beginning of a great adventure"
"Babe, beginning of a great adventure"
Take a look
It might be fun to have a kid that I could kick around
Create in my own image like a god
I'd raise my own pallbearers to carry me to my grave
And keep me company when I'm a wizened toothless clod
Some gibbering old fool, sitting all alone drooling on his shirt
Some senile old fart, playing in the dirt
It might be fun to have a kid I could pass something on to
Something better than rage, pain, anger, and hurt
She says, "Lou, it's the beginning of a great adventure"
"Lou, Lou, Lou, beginning of a great adventure"
I said, "Babe, how you call your lover boy?"
"Sylvia, what do you call your lover man?"
Bowie was ook al niet zo positief over school:quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 18:40 schreef Gellius het volgende:
I'd keep the tyke away from school and tutor him myself
Van Lieshout!quote:Op zaterdag 18 september 2021 09:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is geen kinderboekenschrijver, gellius. De aanwijzing staat in de tekst.
let op de naam!
quote:Op dinsdag 24 april 2018 21:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over de quiz in de ruimte gesproken icm onze oervijver #filosofie: er zit altijd een ronde in waarbij je je zinnen moet afmaken, de afgelopen maand moest je dat elke keer met een filosoof doen. Dat leverde opgaven op als:
Sonja en Letitia gaan graag op zaterdagavond naar dancehallfeesten. Meestal drinken ze vooraf in met bessenjenever, maar ditmaal doen ze het anders. Ze roken een paar jointjes voordat ze naar het feestje gaan. De dag daarna maken de balans op. "Ik weet het niet", zegt Sonja, "het was opzich wel leuk maar het voelt toch anders als ik .."
"Jezus man, jou heb ik lang niet gezien" zegt Sander tegen Rik. "Dat kan kloppen" zei Rik, "ik heb net 6 jaar vast gezeten omdat ik graag kinderen.."
Bobbie en Sjaak zitten bij de F-side. "Okee Sjaak, hebben we alles? Vuurwerk, spandoek, pils, ik denk dat we compleet zijn." "Ik denk het ook Bobbie, onee wacht, vergeten we bijna .."
Nu verbeid ik mijn tijd met graagte, maar ik vraag me wel af of die wolkenschouwer nog ooit ergens te pas is gekomen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:29 schreef LXIV het volgende:
Wel een mooi woord. Wolkenschouwer.
Dat ga ik binnenkort eens gebruiken, neem ik me voor.
Net zoals ik van plan ben het woord verbeiden te gaan gebruiken. Maar wanneer doet die gelegenheid zich nu voor?
Helaas heeft de gelegenheid zich nog niet voorgedaan, S. Zo als dit woord in het dagelijkse taalgebruik al een zeldzaamheid is, zou het in het militaire taalgebruik een unicum zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2021 19:31 schreef sigme het volgende:
Toevallig was ik een prehistorisch topic aan het doorlezen waarin ik mijn eerste rechtstreekse conversatie met LXIV terugvond (die zocht ik nu niet, hoewel ik die afgelopen jaren wel eens gepoogd heb terug te vinden, waarbij ik nog wel wist wat de aanleiding/het onderwerp was). Dat al terzijde. Iets later kwam dit:
[..]
Nu verbeid ik mijn tijd met graagte, maar ik vraag me wel af of die wolkenschouwer nog ooit ergens te pas is gekomen.
Ik hoop voor je dat het niet onopgemerkt gebleven is, maar over welke uitdrukkingen hebben we het?quote:Op maandag 4 oktober 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:
Helaas heeft de gelegenheid zich nog niet voorgedaan, S. Zo als dit woord in het dagelijkse taalgebruik al een zeldzaamheid is, zou het in het militaire taalgebruik een unicum zijn.
Als kleine troost kan ik wel vermelden dat ik in allerlei stafstukken ( die toch nooit gelezen worden) allerlei Reviaanse uitdrukkingen verstopt heb. Misschien dat dit over honderden jaren door een militair grafologisch archeoloog nog enig wenkbtauwophalen tot gevolg zal hebben. De kans is klein, maar je weet het nooit en met die gedachte verbeid ik het naderend einde
Dat weet ik allemaal niet precies meer, maar denk aan uitdrukkingen als “ dat is goedkoop en niet duur” of woorden als weder etc die een echte Reviaan er zo uitpikt. Zeker als je er 2 op 1 bladzijde gebruikt om toeval uit te sluiten.quote:Op maandag 4 oktober 2021 20:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het niet onopgemerkt gebleven is, maar over welke uitdrukkingen hebben we het?
Mijn dochter van 10 ook.quote:
Het zijn ook echt supermooie liedjes en krankzinnig goed geproduceerd (door haar broer). Wel erg donker en somber, maar je hoeft als tienjarig mensenwezen niet alles mee te krijgen.quote:
Dat gevoel heb ik niet. De laatste keer dat ik een album ontdekte waar ik naar wilde luisteren, was toen Radiohead weer eens wat uitbracht. Ik doe m'n best om m'n horizon te verbreden door zo nu en dan eens een playlist van Spotify aan te zetten, maar ik blijf de oude bekenden opzoeken. Terwijl ik me op allerlei andere fronten gemakkelijk van de ene passie in de andere stort, blijft mijn muziekliefde eenkennig en exclusief.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 00:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het zijn ook echt supermooie liedjes en krankzinnig goed geproduceerd (door haar broer). Wel erg donker en somber, maar je hoeft als tienjarig mensenwezen niet alles mee te krijgen.
Ik heb bij haar hetzelfde als een paar jaar geleden toen ik Kanye West 'ontdekte': wat.heb.ik.in.godsnaam.allemaal.voor.goeds.gemist? In het geval van Eilish zijn het twee volle albums, dat is bij te houden.
Als ouder word je ertoe gedwongen. En dan heb ik liever dat m'n kind naar Billie Eilish luistert dan naar meuk.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef Ringo het volgende:
En in midlife lijkt het ook ineens weer heel belangrijk om nog met het heden mee te kunnen rennen.
Je wordt minder hard en ook niet dagelijks geconfronteerd met de werkelijkheid van ouder worden, waarin jij de toeschouwer bent die aan de race wil deelnemen, de schaduwbokser op de tribune.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Midlife is inderdaad heel anders zonder kinderen.
In de race naar het einde ben ik sowieso al over de helft, dus dat gaat goed.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je wordt minder hard en ook niet dagelijks geconfronteerd met de werkelijkheid van ouder worden, waarin jij de toeschouwer bent die aan de race wil deelnemen, de schaduwbokser op de tribune.
'k Zou even een afspraak met de neuroloog maken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 13:48 schreef Gellius het volgende:
Ik ervaar de laatste weken een vreemde voorkeur voor muziek waar ik vroeger met een grote boog omheen liep, zoals Queen, Deep Purple of Faithless. En deze week, out of nowhere:Guns 'n' Roses
.
Ik geef het een paar maanden voor je op een dorpsfeest naar covers van Rob de Nijs zit te luisteren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 14:28 schreef Gellius het volgende:
Ik volsta met een borende blik in mijn ziel 's ochtends bij het scheren.
Grmbl. Ik haal de cover die ik met Batuwu had opgenomen wel offline.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 15:03 schreef Gellius het volgende:
Dan prijs ik me nog gelukkig dat ik niet afgezakt ben tot BLØF.
Kanye West is de Beatles van de hiphop, inclusief George Martin. Ik kan vreemd ontroerd raken door zijn muziek, die inmiddels boven alle genres uitstijgt. Zijn teksten zijn zo krankzinnig eerlijk; soms is ie smerig, gemeen en laagbijdegronds, soms wijs als een buddha, vaak heel erg grappig. Voor mij is ie een tovenaar.quote:Op maandag 1 november 2021 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zette vanochtend zowaar Kanye West op en moest even aan @:Ringo denken.
Een oudje, dat wel:
En waarom heet dat dad rock?quote:Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het genre dad rock is niet voor niks bedacht, Gellius.
Ik denk bij 'dad rock' aan 'zullen we van de man weer eens het lulletje maken?'.quote:Op maandag 1 november 2021 22:54 schreef Ringo het volgende:
Bij dad rock denk ik aan bierbuiken en leren vestjes.
Ja zie, ik heb zelf zo'n jasje. Dad rock, pfft.quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef Gellius het volgende:
Of de ouwe new-wavers, met zo'n kort zwart corduroy jasje met riempjes aan de achterzijde. Die zie ik steeds minder, overigens.
Ja dat doen ze allemaal zelf hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk bij 'dad rock' aan 'zullen we van de man weer eens het lulletje maken?'.
[ afbeelding ]
Ik wel. Vrouwen op een voetstuk plaatsen en mannen vernederen is niet mijn idee van een gelijkwaardige verhouding tussen de seksen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja dat doen ze allemaal zelf hoor.
Geen mededogen met die geprivilegieerde sneeuwvlokken.
Je hoeft de vrouw ook niet op een voetstuk te plaatsen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wel. Vrouwen op een voetstuk plaatsen en mannen vernederen is niet mijn idee van een gelijkwaardige verhouding tussen de seksen.
Same difference.quote:Op dinsdag 2 november 2021 10:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je hoeft de vrouw ook niet op een voetstuk te plaatsen.
Als de man maar van zijn voetstuk wordt afgeschopt.
Daar sluit ik me bij aan. En van mij mag het onderwijs wél dicht.quote:
Die van mij tijdens de lockdown:quote:Op donderdag 25 november 2021 17:00 schreef Z het volgende:
Dit is mijn zoon tijdens de lockdown. Dat wordt helemaal niks.
[ afbeelding ]
Ik heb jaren in zo'n houding geprobeerd de krant (toen nog immens) te lezen of te leren op de middelbare school. Dat werkte matig.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:00 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
De Unie. Mooi.quote:Op donderdag 25 november 2021 17:00 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
Nergens last meer van. Kan ook weer hard fietsen. Was m'n smaak en reuk geheel kwijt dat was wel heel vervelend. Dan is er niks aan eten.quote:Op donderdag 25 november 2021 18:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
En verder natuurlijk klote, z, maar fijn dat het achter de rug is en dat anders vast erger was afgelopen. Kan je de komende maanden onbezorgd door het leven (als er nog iets te leven is) of ben je nog allerlei zintuigen kwijt?
Had je ook symptomen waarvan je achteraf weet dat het de eerste tekenen waren dat het geen gewone verkoudheid was?quote:Op donderdag 25 november 2021 20:02 schreef Z het volgende:
[..]
Nergens last meer van. Kan ook weer hard fietsen. Was m'n smaak en reuk geheel kwijt dat was wel heel vervelend. Dan is er niks aan eten.
Nee het ging heel snel. Zondag de hele dag nergens last van. Zondagavond voelde ik me niet lekker. Maandag uitslag test. Drie dagen hoge koorts. Daarna de andere symptomen behalve benauwdheid en hoesten.quote:Op donderdag 25 november 2021 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Had je ook symptomen waarvan je achteraf weet dat het de eerste tekenen waren dat het geen gewone verkoudheid was?
En ging je testen omdat je je niet lekker voelde, of ‘moest’ je al omdat je mogelijk was besmet?quote:Op donderdag 25 november 2021 20:28 schreef Z het volgende:
[..]
Nee het ging heel snel. Zondag de hele dag nergens last van. Zondagavond voelde ik me niet lekker. Maandag uitslag test. Drie dagen hoge koorts. Daarna de andere symptomen behalve benauwdheid en hoesten.
quote:Op donderdag 25 november 2021 20:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ging je testen omdat je je niet lekker voelde, of ‘moest’ je al omdat je mogelijk was besmet?
quote:Op donderdag 25 november 2021 20:28 schreef Z het volgende:
[..]
Zondagavond voelde ik me niet lekker.
Het was een totale verrassing dat ik besmet was. Waarschijnlijk heb ik van mijn dochter die a-symptomatisch was. M'n zoontje en huisgenoot hadden het wonderlijk genoeg niet.quote:Op donderdag 25 november 2021 20:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ging je testen omdat je je niet lekker voelde, of ‘moest’ je al omdat je mogelijk was besmet?
Ja, Gellius. ‘Maandag uitslag test’: kun jij daar uit afleiden wanneer hij dan die test had ondergaan?quote:
Jezus, G., wat ben jij soms wereldvreemd!quote:Op donderdag 25 november 2021 18:43 schreef Gellius het volgende:
WTF is 'mannengriep'? Die hoor ik voor het eerst.
Er is niemand die dat zegt, E.quote:
Ik deed dat expres, C. Niet om jou te irriteren overigens.quote:Op vrijdag 26 november 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Voorts ben ik van mening dat iedereen die "de corona" zegt er wat mij betreft aan mag sterven. En "cojona" en "'rona" zitten ook in m'n allergiezone, ik waarschuw maar.
Mijn vader was vóór corona al een rechts-conservatieve burger met sympathie voor Wilders en Baudet en zwartepiet en de protestboeren. Brussel is fout en de klimaatindustrie heeft het natuurlijk op de gewone man gemunt. Toen corona uitbrak bleek vader ook gevoelig voor antivax-propaganda en ‘kritische’ platforms zoals Café Weltschmerz, die hem in z’n afkeer van de mainstream media en politiek konden bevestigen. Op FB ging ie elke dag weer los, alsof ie op missie was, ik heb z’n account maar geblockt.quote:Op vrijdag 26 november 2021 19:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waren ze al behept met een tegendraadse mening of is dat door deze tijden gekomen? Ik moet er niet aan denken dat mijn ouders naar Jensen keken. Nou is mijn vader wel actief in clubs als Genootschap Nederland - Israel (google leerde me overigens net dat het per 2020 niet meer bestaat) maar dat was z'n hele leven al zo.
Maar dus niks wat betreft De Joden?quote:Op vrijdag 26 november 2021 23:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mijn vader was vóór corona al een rechts-conservatieve burger met sympathie voor Wilders en Baudet en zwartepiet en de protestboeren. Brussel is fout en de klimaatindustrie heeft het natuurlijk op de gewone man gemunt. Toen corona uitbrak bleek vader ook gevoelig voor antivax-propaganda en ‘kritische’ platforms zoals Café Weltschmerz, die hem in z’n afkeer van de mainstream media en politiek konden bevestigen. Op FB ging ie elke dag weer los, alsof ie op missie was, ik heb z’n account maar geblockt.
Mijn moeder was aanvankelijk bang dat we allemaal aan de corona zouden doodgaan, die groef al kuilen in de tuin. Waarschijnlijk heeft mijn vader haar in die eerste maanden erdoorheen gesleept en uit de put gepraat, met als gevolg dat zij ook ‘wakker’ werd en in dezelfde monsters ging geloven: de gevestigde media zijn allemaal corrupt tot op het bot, onze autoriteiten staan onder invloed van een wereldwijde samenzwering waarvan Bill Gates de ambassadeur is en het World Economic Forum van Klaus Schwab het coördinerende orgaan. Eigenlijk alle (linkse) elites spelen onder een hoedje en wie zijn vrijheid lief heeft, zou hen niet moeten vertrouwen. Totaal krankzinnig soms, vaak heel boos en bang. Het is serieus QAnon in de polder. En toen Forum zich als ‘anti-corona’ partij ging profileren, hadden ze hun messias gevonden. Inmiddels vertrouwen ze Baudet en die schildknaap Van Meijeren misschien wel meer dan hun eigen kinderen want die hebben zich immers als usefull idiots overgeleverd aan ‘de injectie’, die natuurlijk allerlei enge bijwerkingen heeft zoals hartfalen, bloederziektes, massale onvruchtbaarheid en wie weet nog veel meer nare dingen waar je natuurlijk helemaal niks over terugleest in de mainstream media. En dan die QR-codes! Mijn ouders hadden die apartheidsellende allemaal al veel eerder voorspeld, die lezen namelijk het echte ongecensureerde nieuws, maar niemand wilde luisteren want iedereen liep als een bang schaap achter Hugo de Jonge aan. Wisten jullie trouwens dat zijn broer een hoge functie heeft in de farmaceutische industrie? En wisten jullie ook dat in de Staatscourant heeft gestaan dat het vaccin experimentele gentherapie is? Met eigen ogen gezien! Lezen jullie de Staatscourant dan niet? Of alleen de samenvattingen door de NOS?
Oh, zo’n zin in Kerst,.
Daarover hebben ze tot nu toe gezwegen. Tegen mij althans, ik zal mijn broer eens vragen.quote:
Het is een pijnlijke kunst om het er niet over te hebben want zodra dat wel gebeurt, wordt het geheid ruzie. Mijn broer en ik hebben de moed opgegeven dat we ze zouden kunnen “redden”. Daarvoor hebben ze zich te diep ingegraven.quote:Op zaterdag 27 november 2021 10:03 schreef Z het volgende:
Ocharme. Mijn broer had lichte neigingen die kant op maar dat heeft niet doorgezet. Was vooral boos op de regering. Lijkt me heel ingewikkeld.
Ach! Hopelijk wordt geen van jullie er verschrikkelijk ziek van.quote:Op vrijdag 26 november 2021 19:57 schreef Gellius het volgende:
De benjamin is positief een keronalijer. Grmbl.
Heb je dat tijdelijk gehad of nu nog steeds?quote:Op zondag 28 november 2021 08:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach! Hopelijk wordt geen van jullie er verschrikkelijk ziek van.
Ik heb zelf tinnitus gekregen na m'n eerste coronavaccinatie. Het verband heb ik steeds van me afgezet omdat het me onwaarschijnlijk leek, maar ik zou er wel eens een open gesprek over willen hebben met een arts. Dat blijkt lastig. Het is inmiddels wel als bijwerking van het Janssenvaccin erkend, maar (nog) niet door Pfizer. En dus zit ik dan op zaterdagavond naar een Amerikaanse Facebookgroep te zoeken met mogelijke lotgenoten. Wappiegedrag, in zekere zin. Ik snap wel waar dat gedrag vandaan komt: als je vermoedens niet serieus worden genomen, ga je op den duur de ander niet meer serieus nemen. Ik ben zelf alleen te veel wetenschapper om me tegen medici af te zetten. Hun kennis is onvolledig en hun handelen is imperfect, maar iets beters hebben we niet.
Ik heb er nog steeds last van - ik zit nu op 5 maanden.quote:Op zondag 28 november 2021 12:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb je dat tijdelijk gehad of nu nog steeds?
Ik heb een gehoorbeschadiging opgelopen en dat ook. Het is heel vervelend, maar heb er mee leren leven.
Dat is erg lang. Als tijdelijk symptoom van de vaccinatie is het onderkend.quote:Op zondag 28 november 2021 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er nog steeds last van - ik zit nu op 5 maanden.
Die hebben 5G geprobeerd. de link tussen 5G en corona is in mijn favoriete wapforum (niet fok) al een tijdje dood.quote:Op zaterdag 27 november 2021 10:56 schreef LXIV het volgende:
Want het hele plaatje wordt pas duidelijk wanneer je de rol van De Joden in het geheel beziet.
Het grappige is dan weer dat het vaccinatiebeleid over 3G gaat.quote:Op zondag 28 november 2021 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Die hebben 5G geprobeerd. de link tussen 5G en corona is in mijn favoriete wapforum (niet fok) al een tijdje dood.
Maar naar 5G vond ik 'm wel schilderachtig:
[ afbeelding ]
Grappig? Denk je dat het toeval is? Da's wel onwaarschijnlijk toevallig hmmm?quote:Op zondag 28 november 2021 20:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het grappige is dan weer dat het vaccinatiebeleid over 3G gaat.
Laat ik het zo zeggen: ik heb moeten rouwen om het verlies van m'n rust. Dat vond ik niet makkelijk. Nog steeds is het vaak niet makkelijk.quote:Op zondag 28 november 2021 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is erg lang. Als tijdelijk symptoom van de vaccinatie is het onderkend.
Is het ernstig, heb je er veel last van?
Het enige positieve wat ik kan zeggen over tinnitus is dat het went en dat je er vooral niet mee bezig moet zijn, je moet het negeren.quote:Op maandag 29 november 2021 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik heb moeten rouwen om het verlies van m'n rust. Dat vond ik niet makkelijk. Nog steeds is het vaak niet makkelijk.
In dit stadium weten we nog niet wat tijdelijke, langdurige en blijvende gevolgen zijn van een corona-infectie (waar je ook tinnitus door kunt krijgen) en van de diverse vaccins. Symptomen van een besmetting kunnen lang aanhouden, zoals verlies van reuk en smaak. Ik heb zelf het gevoel dat dat met mijn tinnitus ook zo is. Maar zeker weten doe ik het niet. En als er een kans is dat de tinnitus erger wordt door het boostervaccin, dan weet ik niet of ik het wel wil. Het zou fijn zijn om daar met een arts over te kunnen praten.
Het nadeel van actief er mee bezig zijn is dat je jezelf er meer van bewust wordt. Gewoon er langs leven is het beste.quote:Op maandag 29 november 2021 11:24 schreef Z het volgende:
Ik heb geen last meer van mijn (niet corona-gerelateerde) tinitus. Het is minder geworden en, wat Loewies zegt, ik let er niet meer op. Een vriend van mij heeft allerlei (wetenschappelijk) experimentele dingen gedaan om van zijn tinitus af te komen. Dat heeft enigszins geholpen. Hij heeft een ernstige vorm. Ik herinner me een zuurstofkamer een behandeling met magneten en muziek waaruit de frequentie van zijn piep gefilterd was (dat zou dan helpen bij de gewenning). Ik hoop dat het voor jou tijdelijk is Claudia. Het is niet niks.
Zo kijkt onze kat altijd door een bepaald raam om te zien of ik er ben zodat hij me een seintje kan geven dat ik de deur open moet doen.quote:Op maandag 6 december 2021 19:46 schreef LXIV het volgende:
Hoe enorm intelligent deze dieren zijn! Ze zijn me ook al een keer komen halen toen het hek naar de een dichtstopt!
Dieren hebben dus het vermogen om zich in een ander te verplaatsen. Ze snappen gewoon dat het gevaarlijk is en dat het binnen veilig is en dat ik hun weer begrijp als ze bij de voorkeur gaan kakelen. Ik heb 5 deuren op de begane grond, maar ze komen gewoon via de voorkeur.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo kijkt onze kat altijd door een bepaald raam om te zien of ik er ben zodat hij me een seintje kan geven dat ik de deur open moet doen.
Maken mensen die dicht bij je staan zich geen zorgen?quote:
Dat kan ik niet rijmen met ‘alles begrijpen’ en ‘alles doorzien’.quote:
Vlucht van problemen naar een nieuw leven, sterke behoefte om zich vitaal te voelen, plotseling ingrijpende beslissingen nemen. Daar kan een manische fase prima een onderdeel van zijn, gevolgd door depressie.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat kan ik niet rijmen met ‘alles begrijpen’ en ‘alles doorzien’.
Alsof je iemand in slow motion tegen een muur ziet rijden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vlucht van problemen naar een nieuw leven, sterke behoefte om zich vitaal te voelen, plotseling ingrijpende beslissingen nemen. Daar kan een manische fase prima een onderdeel van zijn, gevolgd door depressie.
Bedankt voor je optimistische analyse, C!quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vlucht van problemen naar een nieuw leven, sterke behoefte om zich vitaal te voelen, plotseling ingrijpende beslissingen nemen. Daar kan een manische fase prima een onderdeel van zijn, gevolgd door depressie.
HEERSCHERquote:Op vrijdag 10 december 2021 09:39 schreef LXIV het volgende:
Ik leef de afgelopen tijd in een extreme rush van samengebalde energie.
Als ik je berichten lees, voel ik vooral de pijn van de achterblijvers.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bedankt voor je optimistische analyse, C!
Het is hoe ik de werkelijkheid nu ervaar. Maar die werkelijkheid plooit zich ook naar mijn gemoedstoestand en dat is niet enkel waarneming.quote:Op vrijdag 10 december 2021 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik je berichten lees, voel ik vooral de pijn van de achterblijvers.
Wat bedoel je? Herken je mijn gemoedstoestand niet in jezelf of herken je mijn beschrijving niet in mij?quote:
Dat beeld heb jij zeker heel juist gevormd over de afgelopen jaren. Maar de omstandigheden zijn veranderd en daarmee mijn positie ook.quote:Op maandag 13 december 2021 12:13 schreef Z het volgende:
Het strookt niet mijn het beeld wat ik van je heb. En dat beeld is iets van: een betrokken vader van twee dochters die wat rondscharrelt op z'n land, wat ouwehoert met de dorpsbewoners en naar z'n werk gaat.
Ik ben tenminste uitgenodigd door een huismoeder voor eerste kerstdag. Dus dat is alvast fijn. Haar verlanglijstje voor het kerstdiner vond ik wat ambitieus, maar ik zal een poging wagen.quote:Op zondag 19 december 2021 09:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gaat de lockdown nog wezenlijke invloed hebben op je levensstijl? Of zijn er alleen maar meer desperate huismoeders die hunkeren naar een verzetje?
Wij luisteren hier in de traditie van mijn vader de hele decembermaand naar 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet'.quote:
Ik geloof er niks van. Houellebecq is eregast op het boekenbal en is niet weg te slaan uit de Groene, terwijl Saskia Noort hooguit wat lifestylecolumns mag schrijven.quote:Op zondag 19 december 2021 18:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben tenminste uitgenodigd door een huismoeder voor eerste kerstdag. Dus dat is alvast fijn. Haar verlanglijstje voor het kerstdiner vond ik wat ambitieus, maar ik zal een poging wagen.
Dan las ik op GeenStijl ik ok nog dat er tóch weer een nieuwe Houellebecq aan zat te komen, het kan blijkbaar niet op in 2020.
( hoe meer H. gelijk blijkt te krijgen met zijn dystopische voorspellingen, hoe meer hij doodgezwegen wordt in de msm. Die behandel dan liever de zoveelste irrelevante flutroman van Saskia Noort of zo. Wel zo veilig en vertrouwd.
Dat zou dan goed nieuws zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 19:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Houellebecq is eregast op het boekenbal en is niet weg te slaan uit de Groene, terwijl Saskia Noort hooguit wat lifestylecolumns mag schrijven.
Je maakt er een potje van, Lquote:Op zaterdag 25 december 2021 08:48 schreef LXIV het volgende:
Nu is het wachten op de traditionele kerstwens van Sigme in Drents dialect.
Maar waar blijft ze dan, S?quote:Op zaterdag 25 december 2021 09:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Je maakt er een potje van, L.
Mijn hutje-op-de-hei woont in Drenthe, maar ik ben geen Drentse en spreek het ook niet. Mijn jaarlijkse dialectische groet is dan ook in het Grunnings, en heeft niets te maken met dat rare paapse festijn. Wat ik iedereen natuurlijk fijn toewens, dat wel.
Eigenlijk piek ik erg laat!quote:Op donderdag 30 december 2021 21:35 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij is 'veul haail en zegen' meer een nieuwjaarswens, L. Je piekt wat vroeg.
Hier heb ik de hele nacht op gewacht, S! Nu kan ik eindeiljk gaan slapen. Jij ook het aller, allerbeste voor 2022! En daarna.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 08:33 schreef sigme het volgende:
Laiverds, veul hail en seeg'n veur 't naie joar!
Ik was hier even snel doorheen aan het bladeren en toen las ik 'toffe seksfilms'. Dat zal wel een voorbode van de een of andere verschrikkelijke ziekte zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Claudia heeft natuurlijk gelijk dat in allerlei suffe tekenfilms de vaders de sulletjes zijn en de moeders de hersens hebben. Maar suffe tekenfilms zijn sowieso slecht.
Alles chill, heb de tijd van mijn leven en verder gaat het in het algemeen ook zeer goed op alle fronten.quote:
Dat zou kunnen, maar dan moet zich eerst het onvermijdelijke drama nog aandienen om een goede spanningsboog te kunnen inbrengen. Het thema staat al wel vast, God, Liefde en de Dood.quote:
't Lijkt me nog wat vroeg om er een einde aan te maken, Lodewijk.quote:Op maandag 21 februari 2022 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan moet zich eerst het onvermijdelijke drama nog aandienen om een goede spanningsboog te kunnen inbrengen. Het thema staat al wel vast, God, Liefde en de Dood.
De Dood is nog altijd mijn tegenstander, nog lang niet mijn reisgezel, laat staan mijn vriend of minnaar. Daarom heb ik weder gezegevierd op mijn tegenstander, tot twee keer toe zelfs. Middels de Liefde, dat mag voor zichzelf spreken.quote:Op maandag 21 februari 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Lijkt me nog wat vroeg om er een einde aan te maken, Lodewijk.
Ik zal jullie hier op de hoogte houden. Dan heb ik een bekend publiek en ik doe het al jaren.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:10 schreef Z het volgende:
Misschien moet je met een Podcast beginnen.
Het lijkt mij juist rijkelijk laat. Live fast, die young, leave a good looking corpse. Dan had het met 27 wel klaar moeten zijn.quote:Op maandag 21 februari 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik er op mijn 27-ste klaar mee was geweest had mijn lichaam er nu slechter uitgezien dan in werkelijkheid het geval is.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Sodemieters het volgende:
Het lijkt mij juist rijkelijk laat. Live fast, die young, leave a go
Meer prullen?quote:Op maandag 21 februari 2022 11:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Dood is nog altijd mijn tegenstander, nog lang niet mijn reisgezel, laat staan mijn vriend of minnaar. Daarom heb ik weder gezegevierd op mijn tegenstander, tot twee keer toe zelfs. Middels de Liefde, dat mag voor zichzelf spreken.
Heb uw vijand lief, maar voorlopig nog niet dus. Zo God het wil zal ik dit jaar opnieuw zegevieren.
Ach ja, da's een stupide, eigentijds idee, dat het geweldig is om jong te zijn en blijven.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het lijkt mij juist rijkelijk laat. Live fast, die young, leave a good looking corpse. Dan had het met 27 wel klaar moeten zijn.
Als de idee is om jong te blijven, dan past vroeg sterven natuurlijk niet in die idee. Dan moet je na je 27e nog wel even door.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach ja, da's een stupide, eigentijds idee, dat het geweldig is om jong te zijn en blijven.
Als je jong sterft, blijf je altijd jong in de herinnering van anderen.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als de idee is om jong te blijven, dan past vroeg sterven natuurlijk niet in die idee. Dan moet je na je 27e nog wel even door.
Ik ben over niet al te lange tijd 54 maar heb het gevoel dat ik nog 25 had moeten zijn.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Zelf leef ik in reservetijd, want ik had op m'n 25e al dood moeten zijn. Zo voelt dat althans. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de 54 ooit haal.
Ik had het niet voor niets over een midlifecrisis.quote:Op maandag 21 februari 2022 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben over niet al te lange tijd 54 maar heb het gevoel dat ik nog 25 had moeten zijn.
Heb jij k altijd al gehad. Mijn oma had dat op haar 94-ste nog. Wellicht is het erfelijkquote:Op maandag 21 februari 2022 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had het niet voor niets over een midlifecrisis.
Moet ik hieruit opmaken dat men ook over iets anders zou kunnen schrijven?.quote:Op maandag 21 februari 2022 10:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan moet zich eerst het onvermijdelijke drama nog aandienen om een goede spanningsboog te kunnen inbrengen. Het thema staat al wel vast, God, Liefde en de Dood.
Dat kan wel, de vraag is of het dan de moeite waard is te lezen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 02:10 schreef JAM het volgende:
[..]
Moet ik hieruit opmaken dat men ook over iets anders zou kunnen schrijven?.
Waarop het antwoord luidt: neen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 08:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan wel, de vraag is of het dan de moeite waard is te lezen.
Gratuliere!quote:
Gefeliciteerd, G. Toch nog wat mooi nieuws nu de wereld in brand staat.quote:
Van harte! Dat we er allen nog jaren de blijde deelgenoot van moge zijn!quote:
Ik vind rugpijn heel onsexy.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is wel wat, Gellius. Leesbril, grijze slapen, zeurende pijn in de onderrug?
Pero naturallemente!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef LXIV het volgende:
@:sigme: zit je nog steeds in je afgelegen huisje in Spanje? Lekker zelfvoorzienend en ver van alles? Ideale plek eigenlijk in de huidige situatie. Ik zou daar blijven als het kon totdat de boel weer wat bekoeld is.
In deze specifieke crisis hebben jullie toch bijna de perfecte plaats. Ik zou rustig blijven zitten en nog wat levensmiddelen inslaan. Het is andere koek dan Corona, wat vooral irritant was maar nauwelijks een gevaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Pero naturallemente!
De zelfvoorzienendheid is hier wel vrij beperkt hoor. Water en stroom komt uit de hemel, brandhout van het land, de rest toch uit het dorp.
Toen corona uitbrak zaten we ook hier, toen hebben we “hier blijven” wel heel even overwogen. Maar in tijden van crisis blijkt voor ons familie nabij hebben toch zwaarder wegend de voordelen van eenzaamheid.
Nog steeds onsexy.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:56 schreef Gellius het volgende:
Allemaal! Al is de zeurende onderrug vooral te wijten aan twee jaar achterstallige sisyfusarbeid op de landerijen van mijn moeder, dit weekend.
Roep je nou op om te hamsteren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
In deze specifieke crisis hebben jullie toch bijna de perfecte plaats. Ik zou rustig blijven zitten en nog wat levensmiddelen inslaan. Het is andere koek dan Corona, wat vooral irritant was maar nauwelijks een gevaar.
Het kan sowieso nooit kwaad om voor 2 weken voedsel achter de hand te hebben. Ben je even zelfredzaamquote:
Hier liggen de zakken linzen nog van maart 2020. De Turkse pizzabakker om de hoek is geen dag dicht geweest.quote:
Ik ben stiekem ook weer aan het quizzen, bij O'Caseys op de donderdagen. Daar doet altijd een achterlijke hoeveelheid mensen mee (200?250?) en heeft naar mijn smaak een beetje te hoog gehalte - zoals mijn Amerikaanse medespeler dat noemt - 'stupid chick questions'. Dat ben ik ook wel met hem eens, trouwens. Wat moet de wereld nu met enige kennis over Nelly Furtado? Zij die quizzen van jou in Mokum en is dat leuk? Nodig je me eens uit?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat hangt van je positie in de Derde Wereldoorlog af.
(overigens, ik quiz weer regelmatig, af en toe bij bar baarsch met een beatthechampionseliteteam en donderdag bij de nieuwe anita.)
Selectieve verontwaardiging. Wat te denken van sportvragen?quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:58 schreef JAM het volgende:
Wat moet de wereld nu met enige kennis over Nelly Furtado?
Jazeker, dat wil ik ook helemaal niet onktennen. Sportvragen, daar heb ik ook niet veel mee en zie, als we die reductie nog even verder doorzetten komen we al gauw tot de ontdekking dat de beste (vanuit een soort utlitaristisch principe, althans) pubquiz die je kan organiseren louter bestaat uit vragen die een beetje vuig, vunzig, suggestief, geil, etc. overkomen met als antwoord: 'Adolf Hitler'.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging. Wat te denken van sportvragen?
Ik hang zelf het Joosten-principe aan: als Astrid de vraag niet had kunnen bedenken, dan is het geen goede vraag.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:05 schreef JAM het volgende:
[..]
Jazeker, dat wil ik ook helemaal niet onktennen. Sportvragen, daar heb ik ook niet veel mee en zie, als we die reductie nog even verder doorzetten komen we al gauw tot de ontdekking dat de beste (vanuit een soort utlitaristisch principe, althans) pubquiz die je kan organiseren louter bestaat uit vragen die een beetje vuig, vunzig, suggestief, geil, etc. overkomen met als antwoord: 'Adolf Hitler'.
Eens!quote:Muziekvragen vind ik ook alleen maar leuk als het muziek is die ik a) ken b) leuk vindt. Een week of wat geleden kwam er een vraag over Chet Baker voorbij en toen heb ik inderdaad héél verontwaardigd gereageerd dat vrijwel niemand wist dat die man trompet speelde.
Astrid zal die vragen toch niet zelf hebben bedacht?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hang zelf het Joosten-principe aan: als Astrid de vraag niet had kunnen bedenken, dan is het geen goede vraag.
Ik maakte laatst uit een opmerking van haar op dat ze die (ook) zelf bedenkt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef JAM het volgende:
[..]
Astrid zal die vragen toch niet zelf hebben bedacht?
't Van der Zandt-principe: toch weer stupid dick questions sportvragen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:11 schreef JAM het volgende:
Een ander goed Joosten principe zou zijn als Prinsen het niet zou kunnen hebben bedenken en De Vries het niet zou kunnen beantwoorden.
Ik geloof er niks van. Maar goed, een goede presentator kan wel doen alsof.quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik maakte laatst uit een opmerking van haar op dat ze die (ook) zelf bedenkt.
Manco van mijn eigen quizteam is dat iedereen vragen over filosofen of stekkerformaten weet en niemand over BN'ers of muziek de laatste 15 jaar, bij de geoliede beatthechampionsmachine zitten mensen die ook de top 2000 uit hun hoofd leren dus daar loop je wel tegen de grens aan van 'is dit nog leuk'.quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik ben stiekem ook weer aan het quizzen, bij O'Caseys op de donderdagen. Daar doet altijd een achterlijke hoeveelheid mensen mee (200?250?) en heeft naar mijn smaak een beetje te hoog gehalte - zoals mijn Amerikaanse medespeler dat noemt - 'stupid chick questions'. Dat ben ik ook wel met hem eens, trouwens. Wat moet de wereld nu met enige kennis over Nelly Furtado? Zij die quizzen van jou in Mokum en is dat leuk? Nodig je me eens uit?
Welnee, daar zijn jullie te oud voor. Die kinderen zijn zelf al aan het stappen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 20:25 schreef Z het volgende:
Ons team is een beetje on indefinit hiatus helaas. Kinderen enzovoorts.
Dat geldt ook voor 't dorp.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:32 schreef Gellius het volgende:
Godverd*mme wat lag het stadje er weer mooi bij vanochtend.
Ik kom wel opdagen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:57 schreef LXIV het volgende:
Hé, jongens en meisjes. Nu de ‘rona dan echt voorbij is, zullen we dan toch een keer echt meeten, pubquiz of niet? Anders gaat het er nooit van komen.
Gisteren was de vraag wat het aanvals- en verdedigingsmechanisme van creepers is. Wisten we niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
BN'ers en Minecraft zijn mijn expertise.
Zelfontploffing.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Gisteren was de vraag wat het aanvals- en verdedigingsmechanisme van creepers is. Wisten we niet.
Wat was de meest gezochte categorie? Milf? Lesbian? Dutch?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
We hadden de pornhubvraag ook fout trouwens, wat de meest gezochte categorie was in NL in 2021. Desondanks wonnen we wel.
Als het aan mij lag Milfquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat was de meest gezochte categorie? Milf? Lesbian? Dutch?
Ik moet zeggen, hij heeft wel zo'n beetje de beste pitch die ik sinds mijn eigen heugenis gelezen heb. 'Heeft u werk dat u niet zelf kan of wil doen? Laat het weten!' Prachtig.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Manco van mijn eigen quizteam is dat iedereen vragen over filosofen of stekkerformaten weet en niemand over BN'ers of muziek de laatste 15 jaar, bij de geoliede beatthechampionsmachine zitten mensen die ook de top 2000 uit hun hoofd leren dus daar loop je wel tegen de grens aan van 'is dit nog leuk'.
De quiz in de nieuwe anita is wel echt goed, gepresenteerd en bedacht door een dichter en quizvraagexpert. Ze hebben elke maand een minecraftvraag maar hadden ook lange tijd elke maand een pornhubvraag, dat moet je toch aanspreken.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat was de meest gezochte categorie? Milf? Lesbian? Dutch?
quote:
Ik bedoelde eigenlijk: als alle clicks op pornhub van mij afkomstig waren was het milf geweestquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
[..]. Jullie zijn een goed team. (het was wel multiple choice, maar met 8 opties. Dutch zat er niet bij)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |