abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200974674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:50 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Ja, hier precies zo.
Hm. Netflix is dan dus toch de grote nivelleerder. Want we hebben het allemaal gekeken - en ik wist niet eens wie Fran Lebowitz was, ik wilde indertijd gewoon wat lekker kijkvoer over NY. Ik vind het daar leuk.

pi_200991072
Pompedompompom-pom. Pompom.
Pom.
pi_200995374
De mensen worden lui van quoten en automatische gelinkte nieuwe topics. Ik ben dan ook tegen (overmatig) quoten. Zonder quoten komen mensen uit interesse in een topic. Dat is veel sjieker.
Aldus.
pi_200995822
Ik vind dat je het de mensen niet te gemakkelijk moet maken, hoor. Ik val als luistervink ook graag middenin een conversatie.
pi_201009718
Netflix is als een datingsite: je prijst je aanvankelijk rijk met het overweldigende aanbod, maar gaandeweg kom je erachter dat er weinig echt leuks tussen zit.

Stel ik me zo voor, want vanzelfsprekend zit ik niet op datingsites.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201009865
Ik stel mezelf altijd diep teleur door op Netflix naar een leuke SF film te zoeken.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:57:07 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201010204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
Netflix is als een datingsite: je prijst je aanvankelijk rijk met het overweldigende aanbod, maar gaandeweg kom je erachter dat er weinig echt leuks tussen zit.

Stel ik me zo voor, want vanzelfsprekend zit ik niet op datingsites.
Het is grappig dat je het zegt. Ook geen ervaring met datingsites, maar ik heb Netflix een paar weken geleden opgezegd. Ik was het gewoon zat. Een paar keer zo’n avond gehad dat we een beetje zaten te zoeken. ‘Lijkt dit wat?’ ‘Ja, doe maar.’ En dan na een minuut of wat: ‘Ik denk niet dat ik hier uren naar wil kijken’. Heel onbevredigend. Alsof je na tien minuten bij de eerste date al denkt: ‘Ik zie alweer waar dit op uitloopt, zullen we direct maar kappen?’ Weet ik niet zeker, nooit zulke dates gehad.

Lebowitz hebben we een aflevering van gezien, geloof ik. Daarna vergeten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201010432
Als ik zin heb om iets te kijken en weer eens niks kan vinden, dan kijk ik naar de 'Before'-trilogie van Linklater. Ik denk dat ik die inmiddels al een keer of twintig heb gezien (via Pathé Thuis). Ik ben een trouwe lobbes en houd van herbekijken.

Netflix is niet ingesteld op zulk kijkgedrag. Alles wat ik leuk vind verdwijnt op den duur.
pi_201010448
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:26 schreef Gellius het volgende:
Ik stel mezelf altijd diep teleur door op Netflix naar een leuke SF film te zoeken.
Er zitten zoveel lagen in deze opmerking dat ik er even over na moet denken wat je ermee bedoelt.
pi_201010502
Wat nieuwe films betreft lijd ik aan een fenomeen dat in Kicking and Screaming (een van die films die ik eindeloos herbekijk) treffend is omschreven:

I’ve begun reminiscing events before they even occur. I’m reminiscing this right now. I can’t go to the bar because I’ve already looked back on it in my memory… and I didn’t have a good time.

Kicking and Screaming is wel op Netlflix te zien! Ik denk dat ik de enige persoon ben die er nog naar kijkt, dus het zal vast niet lang meer duren voor-ie weg is.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:34:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201010539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Wat nieuwe films betreft lijd ik aan een fenomeen dat in Kicking and Screaming (een van die films die ik eindeloos herbekijk) treffend is omschreven:

I’ve begun reminiscing events before they even occur. I’m reminiscing this right now. I can’t go to the bar because I’ve already looked back on it in my memory… and I didn’t have a good time.

Kicking and Screaming is wel op Netlflix te zien! Ik denk dat ik de enige persoon ben die er nog naar kijkt, dus het zal vast niet lang meer duren voor-ie weg is.
3 september de laatste dag, zie ik.

‘Coming of age?’ Misschien ben ik te oud om daar nu nog voor het eerst naar te kijken.
pi_201010577
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
3 september de laatste dag, zie ik.
Hmf. Pathé Thuis heeft 'em niet. Zo wordt een mens wel gedreven tot illegaal downloaden.

quote:
‘Coming of age?’ Misschien ben ik te oud om daar nu nog voor het eerst naar te kijken.
Ik zou niemand de film aanbevelen. Er gebeurt niks en de dialogen doen ongetwijfeld geforceerd aan. Ik heb Grease meer dan honderd keer gezien - dat zegt genoeg over mijn smaak.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:29:24 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201011564
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hmf. Pathé Thuis heeft 'em niet. Zo wordt een mens wel gedreven tot illegaal downloaden.
[..]
Ik zou niemand de film aanbevelen. Er gebeurt niks en de dialogen doen ongetwijfeld geforceerd aan. Ik heb Grease meer dan honderd keer gezien - dat zegt genoeg over mijn smaak.
Ik kan eindeloos Friends kijken. Ik herkende dus direct de vader van Grover aan zijn stem op het antwoordapparaat.
pi_201030016
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik kan eindeloos Friends kijken. Ik herkende dus direct de vader van Grover aan zijn stem op het antwoordapparaat.
Nu je het zegt!

Mij valt Eric Stoltz (Chet) telkens weer op omdat hij Nathaniel Branden speelde in een film over Ayn Rand (Branden was haar minnaar).

Als Chet:

Als Nathaniel Branden:

En jep, da's Helen Mirren.

Grappig dat me niet eerder is opgevallen dat Julie Delphy in die film speelt, die weer in de 'Before'-trilogie waar ik het eerder over had een hoofdrol heeft.

En ik heb er lang over na moeten denken waar ik Olivia d'Abo (Jane) van kende, maar dat is natuurlijk van The Wonder Years:

zondag 22 augustus 2021 @ 20:23:51 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201032413
Ah, het zusje!

Ik heb de film bekeken. Best heel aardig. Ik herkende bijv. ook Parker Posey (Miami) die ooit in As the World Turns (soap serie) zat, en daarna opdook in films van Hal Hartley, waar we in die jaren speciaal voor naar de bioscoop gingen.
pi_201053601
Bij Netflix heb ik hetzelfde als bij boeken. De tijd tussen twee steengoede series of boeken in is de hel waarbij je voortdurend denkt: er komt gewoon nooit meer zoiets goeds als dat. Dat kun je ook hebben tussen twee relaties in, dus de vergelijking gaat helemaal op.

Ik val hier nu ook gewoon maar weer steeds even binnen en vergat daarbij helemaal mijn plicht te doen, en een nieuw topic te openen. Maar jullie kennen me al een tijdje, dus het zal geen verrassing geweest zijn. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_201055908
Iets heel anders: onze zoon gaat morgen voor het eerst naar de middelbare school! In de grote stad! Het is wel een gek idee dat ik dat vroeger zonder mobiele telefoon deed. Wij kunnen iMax daarentegen live volgen. Als-ie iets te lang stilstaat weten we dat-ie wordt beroofd van z'n nieuwe Nikes.
pi_201056349
En ga je dat dan ook ècht monitoren, C?
pi_201056393
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:25 schreef Gellius het volgende:
En ga je dat dan ook ècht monitoren, C?
Ik ben tegen de monitorcultuur. De eerste keer zullen we wel even kijken of-ie goed aankomt en vertrekt.
pi_201056555
Phew. Gelukkig maar.
pi_201057033
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:45 schreef Gellius het volgende:
Phew. Gelukkig maar.
Ik noem mijn opvoedstijl 'liefdevolle verwaarlozing'.
pi_201064279
Grote stap hoor! Toch wel spannend. Mijn jongste gaat voor het eerst naar de basisschool. Ook een moment.

Ik vind het altijd stoer als mensen zeggen dat ze van de liefdevolle verwaarlozing zijn. Ik ben zo niet. Ik smoor mijn kinderen in liefde. Gelukkig heb ik een dochter van 7 die al een paar keer buiten stond omdat ze het allemaal niet meer trekt met ons. Die heeft dezelfde vrijheidsdrang als ik destijds, dus dat komt vast wel goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_201066312
De vraag is nu op welk moment vanochtend iMax' icoontje van de kaart verdwenen is.

.
pi_201067442
Mijn zoontje zag het niet echt zitten, de middelbare school. Hij was ook niet van plan om vrienden te gaan maken, zei hij vanochtend. Komt net terug en vertelt dat hij twee nieuwe vrienden gemaakt heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 25-08-2021 17:02:26 ]
Aldus.
pi_201067647
Hier ging het opvallend soepel. Eén valpartij en een vriendelijke meneer heeft z'n stuur rechtgezet.

Ik zag trouwens dat het huis van de oma van @I.R.Baboon flink wordt verbouwd.
pi_201070326
Gevallen? Jezus wat een oen.
pi_201070332
O, pardon.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:11:46 #28
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_201071910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
Hier ging het opvallend soepel. Eén valpartij en een vriendelijke meneer heeft z'n stuur rechtgezet.

Ik zag trouwens dat het huis van de oma van @:I.R.baboon flink wordt verbouwd.
Mijn ouders hebben nog nauw appcontact met de nieuwe bewoners en zeiden dat het nog niet zo opschiet. En het lege weilandje achter huis is nog van mijn ouders in de hoop dat ze er ooit wel iets op mogen bouwen maar ik hoorde dat de Japanse Duizendknoop gesignaleerd is dus met een beetje pech wordt het een oerwoud.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:14:42 #29
11923 I.R.Baboon
pi_201071959
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:06 schreef Gellius het volgende:
Ik ben op Texel ook voor het eerst gevallen (op mijn racefiets dan, op mijn stadsfiets heb ik meerdere flinke smakken gemaakt, vaak dronken , één keer zo hard op de lijnbaansgracht dat de zwerver die de prullenbak aan het leeghalen was bezorgd naar me toe kwam of het wel ging) toen ik netjes rechts hield op het buitendijkse fietspad en er net te laat achter kwam dat dat deel al flink schuin afliep richting basaltblokken en branding, dus dat was niet meer te redden. Ik had een flink deel van mijn flank geschaafd, maar 1,5 week later zijn de eerste wonden genezen en de laatste hanteerbaar.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:15:22 #30
11923 I.R.Baboon
pi_201071976
In groep 3 gaat het trouwens volgens mij allemaal wel ok, maar concrete informatie lospeuteren is lastig.
pi_201072255
Ik laat de school meestal maar gewoon hun gang gaan. Ik heb al wel door dat het een prima school is, de bengels zijn heppie en gaan als een raket. Niks meer aan doen. Ik tel mijn zegeningen.
pi_201073119
quote:
10s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 18:06 schreef Gellius het volgende:
Tja, hij doet alles met een understatement, zo ook sturen schijnbaar.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:28:43 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201074119
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
Iets heel anders: onze zoon gaat morgen voor het eerst naar de middelbare school! In de grote stad! Het is wel een gek idee dat ik dat vroeger zonder mobiele telefoon deed. Wij kunnen iMax daarentegen live volgen. Als-ie iets te lang stilstaat weten we dat-ie wordt beroofd van z'n nieuwe Nikes.
Dat is een probleem dat je tot nu toe in de Harskamp niet had.

Hier nog 2 weken vakantie en dan gaat de jongste voor het eerst naar de Grote School. Heeft ze wel zin in. Ik vond het afschuwelijk.
The End Times are wild
pi_201076233
Dag 2: boterhamtrommel vergeten.
pi_201076245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is een probleem dat je tot nu toe in de Harskamp niet had.
Dan ga je naar Ede, wat voelt als De Grote Stad. Ik moest ook een eind fietsen in m'n eentje.
pi_201076640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Over een tijdje wil hij niet eens z'n boterhamtrommel mee, want dan haalt hij gewoon een zak chips in de pauze.
pi_201076674
Mijn dochter zei vorig jaar in groep 3 na een paar weken dat ze graag extra dingen wilde doen, zoals het ene jongetje in de klas dat kennelijk bij de kleuters al als hoogbegaafd of iets dergelijks was aangemerkt. Ik dacht toen: haha nu moet ik zeker als die ene ouder die ik niet wil zijn bij de juf gaan hengelen om extra uitdaging voor mijn kind, mooi niet. Dus dat deden we niet. Na een paar weken kwam dochter met het verhaal dat ze iets had gedaan dat heel knap was en dat de juf had gezegd dat ze vanaf nu ook die extra dingen mocht doen. Opgelost mooi, dacht ik.
Maar na weer een paar weken bleek dat ze dat verhaal uit haar duim had gezogen. En toen ben ik alsnog met de juf gaan praten. *) . :') .
pi_201076682
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:33 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Over een tijdje wil hij niet eens z'n boterhamtrommel mee, want dan haalt hij gewoon een zak chips in de pauze.
Wij haalden een puddingbroodje en 3es-cola.
pi_201076709
quote:
8s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:14 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Ik ben op Texel ook voor het eerst gevallen (op mijn racefiets dan, op mijn stadsfiets heb ik meerdere flinke smakken gemaakt, vaak dronken , één keer zo hard op de lijnbaansgracht dat de zwerver die de prullenbak aan het leeghalen was bezorgd naar me toe kwam of het wel ging) toen ik netjes rechts hield op het buitendijkse fietspad en er net te laat achter kwam dat dat deel al flink schuin afliep richting basaltblokken en branding, dus dat was niet meer te redden. Ik had een flink deel van mijn flank geschaafd, maar 1,5 week later zijn de eerste wonden genezen en de laatste hanteerbaar.
Ai, van die schaafwonden zijn zo pijnlijk.
pi_201076719
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:36 schreef Franny_G het volgende:
Maar na weer een paar weken bleek dat ze dat verhaal uit haar duim had gezogen. En toen ben ik alsnog met de juf gaan praten. *) . :') .
:D!

Onze dochter wordt op school al intellectueel verwaarloosd sinds groep 1 en dat heeft ze altijd best gevonden. Ik merk dit jaar voor het eerst dat ze er moeite mee heeft. Het enige wezenlijke wat school kan bieden is een oplossing waarmee ze uit haar vertrouwde omgeving wordt gerukt (klas overslaan, Day a Week-school). Da's geen optie voor haar.

In feite is school nog net zo kut als toen ik klein was. Ik heb wel goede hoop dat de middelbare school meer te bieden heeft. iMax krijgt bijvoorbeeld geen Duits maar Spaans en heeft voor een deel keuze-uren.
pi_201076744
quote:
2s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
In groep 3 gaat het trouwens volgens mij allemaal wel ok, maar concrete informatie lospeuteren is lastig.
Houd vol! Er breekt een dag aan waarop ze uit zichzelf beginnen te praten over wat ze hebben meegemaakt. Daarvoor moet je wel jarenlang elke dag aan hun hoofd zeuren. Ook dat is ouderschap.
pi_201076807
Ja, op het gymnasium komt het vast wel goed met iMax, al is het maar omdat hij nu als het goed is tussen kinderen zit van een beetje hetzelfde kaliber. Hopelijk zit hij in een leuke klas! Dat is eigenlijk het belangrijkste. En verder lekker meehobbelen.

Basisscholen zijn ook lastig. Zelf had ik vroeger ook wel het gevoel dat ik omringd werd door idioten daar, maar dat hield me niet tegen in het wel naar mijn zin hebben met mijn vriendinnetjes. Ik ben wel heel benieuwd hoe het bij I verder zal ontwikkelen en ik ben ook erg benieuwd hoe onze jongste het zal doen. Zo'n ander kind is dat. O+ . We hebben een echt extravert kind en een introverte. Onze jongste zat laatst bij de opvang in de bosjes te huilen, omdat hij verdrietig was maar daar niet mee naar de juf wilde gaan. Net een kat. :D .
pi_201076899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Dag twee: aangereden door een auto. En flink ook maar wonderlijk genoeg niets aan de hand. Het gebeurde voor m'n neus. Auto van rechts stopte om wat kinderen over te laten steken en van links kwam hard een auto aanrijden die hem in z'n voorwiel reed. Toestanden.
Aldus.
pi_201076965
Jeetje Z, dat is ook wat.

Mijn moeder van 86 werd afgelopen weekend aangereden door een auto toen zij in haar scootmobiel zat. Gelukkig wist ze zelf nog uit te wijken en was het geen harde botsing. Niettemin is ze toch flink toegetakeld. Met een dik oog, schrammen op haar gezicht, en een gekneusde schouder.
pi_201076987
quote:
15s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:57 schreef Z het volgende:

[..]
Dag twee: aangereden door een auto. En flink ook maar wonderlijk genoeg niets aan de hand. Het gebeurde voor m'n neus. Auto van rechts stopte om wat kinderen over te laten steken en van links kwam hard een auto aanrijden die hem in z'n voorwiel reed. Toestanden.
Godverdomme. Wat voor gesprek heb je met die automobilist gehad?
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:04:59 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201077025
Ja, zeg. Toestanden.
pi_201077051
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:48 schreef Franny_G het volgende:
Onze jongste zat laatst bij de opvang in de bosjes te huilen, omdat hij verdrietig was maar daar niet mee naar de juf wilde gaan. Net een kat. :D .
Ach! Ik zie zowel overeenkomsten tussen onze kinderen als verschillen (wie niet?). Het grootste verschil is dat iMax nonchalant is en z'n zusje een pietje precies. Ze is wat dat betreft een kopie van mij. Ik wou dat ik wat van de nonchalance van iMax had.
pi_201077250
Jongetjes zijn gewoon nonchalant(er dan meisjes). Ik word zelfs wel eens kribbig van de nonchalance van mijn zoontje. En dat terwijl ik er ook wat van kan.
Aldus.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:35:17 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201077339
Hé jongens, OUD is 2 fora verderop
The End Times are wild
pi_201077577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:35 schreef LXIV het volgende:
Hé jongens, OUD is 2 fora verderop
Dat zei je eerder niet over Films & Series. Niet zo moeilijk doen nu.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:12:53 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201077841
quote:
4s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat zei je eerder niet over Films & Series. Niet zo moeilijk doen nu.
Het was maar een grapje, C.
The End Times are wild
pi_201078082
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:27 schreef Z het volgende:
Jongetjes zijn gewoon nonchalant(er dan meisjes). Ik word zelfs wel eens kribbig van de nonchalance van mijn zoontje. En dat terwijl ik er ook wat van kan.
Ah nee joh, dat vind ik zo'n vooroordeel. Hier is juist onze dochter nonchalant (net als ik). Ze heeft er ook geen probleem mee om met vlekken op haar kleren rond te lopen of met ongekamde haren naar school te gaan. Ze vindt een rommelig huis 'gezellig'. Ik moet dat af en toe echt even bijsturen, anders loopt ze er als Floddertje bij. En onze zoon is dus juist van het precieze, gestructureerde en het nette. Hij is zo lief dat ik me daar soms zorgen over maak, terwijl mijn dochter heel assertief is.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:21:40 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201078732
Ik heb geen genen doorgegeven.
pi_201079856
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:31 schreef Franny_G het volgende:

[..]
Ah nee joh, dat vind ik zo'n vooroordeel. Hier is juist onze dochter nonchalant (net als ik). Ze heeft er ook geen probleem mee om met vlekken op haar kleren rond te lopen of met ongekamde haren naar school te gaan. Ze vindt een rommelig huis 'gezellig'. Ik moet dat af en toe echt even bijsturen, anders loopt ze er als Floddertje bij. En onze zoon is dus juist van het precieze, gestructureerde en het nette. Hij is zo lief dat ik me daar soms zorgen over maak, terwijl mijn dochter heel assertief is.
Mijn dochter is een autist en m'n zoontje aspirant wereldkampioen nonchalance. Een heel ander referentiekader :) .
Aldus.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 16:49:34 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201082411
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb geen genen doorgegeven.
Dus over 30 jaar zit dit forum zonder lienekien. Nooit aan kinderen gedacht ook?
The End Times are wild
  donderdag 26 augustus 2021 @ 17:36:40 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201083195
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus over 30 jaar zit dit forum zonder lienekien. Nooit aan kinderen gedacht ook?
Amper.
pi_201098527
Het ging mij eigenlijk meer om het gezelschap dan de genen. Al zijn die uitmuntend natuurlijk.
pi_201098888
Hoewel. Ome Lou geeft ook wel een paar interessante overwegingen:

quote:
It might be fun to have a kid that I could kick around
A little me to fill up with my thoughts
A little me or he or she to fill up with my dreams
A way of saying life is not a loss
I'd keep the tyke away from school and tutor him myself
Keep him from the poison of the crowd
But then again pristine isolation might not be the best idea
It's not good trying to immortalize yourself
Beginning of a great adventure
Why stop at one? I might have ten, a regular tv brood
I'd breed a little liberal army in the woods
Just like these redneck lunatics I see at the local bar
With their tribe of mutant inbred piglets with cloven hooves
I'd teach 'em how to plant a bomb, start a fire, play guitar
And if they catch a hunter, shoot him in the nuts
I'd try to be as progressive as I could possibly be
As long as I don't have to try too much
Susie, Jesus, Bogart, Sam, Leslie, Jill and Jeff
Rita, Winny, Andy, Fran and Jet
Boris, Bono, Lucy, Ethel, Bunny, Reg and Tom
That's a lot of names to try not to forget
Carrie, Marlon, Mo and Steve, La Rue and Jerry Lee
Eggplant, Rufus, Dummy, Star and The Glob
I'd need a damn computer to keep track of all these names
I hope this baby thing don't go too far
I hope it's true what my wife said to me
I hope it's true what my wife said to me, hey
She says, "Baby, it's the beginning of a great adventure"
"Babe, beginning of a great adventure"
Take a look
It might be fun to have a kid that I could kick around
Create in my own image like a god
I'd raise my own pallbearers to carry me to my grave
And keep me company when I'm a wizened toothless clod
Some gibbering old fool, sitting all alone drooling on his shirt
Some senile old fart, playing in the dirt
It might be fun to have a kid I could pass something on to
Something better than rage, pain, anger, and hurt
She says, "Lou, it's the beginning of a great adventure"
"Lou, Lou, Lou, beginning of a great adventure"
I said, "Babe, how you call your lover boy?"
"Sylvia, what do you call your lover man?"
  donderdag 9 september 2021 @ 15:35:49 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201279405
Groeten uit Italië, lieve mensen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201285794
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 18:40 schreef Gellius het volgende:
I'd keep the tyke away from school and tutor him myself
Bowie was ook al niet zo positief over school:

And if you ever have to go to school
Remember how they messed up
This old fool
Don't pick fights with the bullies or the cads
'Cause I'm not much cop at punching other people's dads
And if the homework brings you down
Then we'll throw it on the fire
And take the car downtown

Mooi opvoedadvies.
pi_201290148
Je zou bijna zeggen dat de na-oorlogse generatie er een ding van maakte, anti-school zijn. :+ .

Overigens, was dat ook wel terecht. Niet te vergelijken met het zoetsappige als-iedereen-maar-gelukkig-is beleid nu op veel scholen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:57:23 #62
11923 I.R.Baboon
pi_201291518
Je hebt in De Nieuwe Anita een slachtpartij gemist gisteren, Z. Eén van de champions bleek er ook te zijn. De zinnen-afmaakronde was ditmaal met kinderboekenschrijvers.

twee die ik me nog kan herinneren (maar toen grappiger dan ik nu kan reproduceren)

"Na ruim anderhalf jaar gaat Engelbert weer naar kantoor. Wanneer hij zijn collega's tegenkomt kijken ze raar op. "Wat is er met jou aan de hand Engelbert, ik zie alleen maar aderen en spieren?" "O, ik zie het al" antwoordt Engelbert, "ik liet mijn ...."

Mart Smeets wordt ook een dagje ouder en denkt na over de belangrijkste dingen in het leven. Zijn relatie met zijn minnares Lies geeft hem niet meer voldoende bevrediging. Hij gaat thuis in een kamer met heel lelijke meubels zitten en roept zijn vrouw Karin. "Karin, ga zitten, ik moet je wat vertellen, het is misschien niet leuk maar ik ben op zoek naar meer avontuur in mijn leven, ik heb besloten dat ik een enorme modelspoorbaan in de garage wil gaan bouwen". "Maar Mart, dat is toch ontzettend burgerlijk, kan je niet iets anders doen? Neem anders gewoon een minnares erbij. " "Nee Karin, dat is geen optie, je weet toch dat ik alleen .."
pi_201409381
...van mezelf houd'?
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:51:00 #64
11923 I.R.Baboon
pi_201410418
Dat is geen kinderboekenschrijver, gellius. De aanwijzing staat in de tekst.

let op de naam!
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:54:02 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201410442
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is geen kinderboekenschrijver, gellius. De aanwijzing staat in de tekst.

let op de naam!
Van Lieshout!
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:57:44 #66
11923 I.R.Baboon
pi_201410487
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Van Lieshout!
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:37:48 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201412267
Velthuis.

(Veldhuijs)
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:40:58 #68
11923 I.R.Baboon
pi_201412919
Nu deze openstaande raadsels nog, Lienekien. Ik moet bekennen dat ik (behalve bij de 1e) ook niet direct zelf meer de goede antwoorden weet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2018 21:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Over de quiz in de ruimte gesproken icm onze oervijver #filosofie: er zit altijd een ronde in waarbij je je zinnen moet afmaken, de afgelopen maand moest je dat elke keer met een filosoof doen. Dat leverde opgaven op als:

Sonja en Letitia gaan graag op zaterdagavond naar dancehallfeesten. Meestal drinken ze vooraf in met bessenjenever, maar ditmaal doen ze het anders. Ze roken een paar jointjes voordat ze naar het feestje gaan. De dag daarna maken de balans op. "Ik weet het niet", zegt Sonja, "het was opzich wel leuk maar het voelt toch anders als ik .."

"Jezus man, jou heb ik lang niet gezien" zegt Sander tegen Rik. "Dat kan kloppen" zei Rik, "ik heb net 6 jaar vast gezeten omdat ik graag kinderen.."

Bobbie en Sjaak zitten bij de F-side. "Okee Sjaak, hebben we alles? Vuurwerk, spandoek, pils, ik denk dat we compleet zijn." "Ik denk het ook Bobbie, onee wacht, vergeten we bijna .."
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:09:52 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201413290
De tweede Voltaire, denk ik.
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:42:23 #70
11923 I.R.Baboon
pi_201413617
Ja, dat vermoedde ik na wat wikipedia doornemen ook. En die 3e moet met een flink amsterdams accent uitgesproken worden.
pi_201636215
Toevallig was ik een prehistorisch topic aan het doorlezen waarin ik mijn eerste rechtstreekse conversatie met LXIV terugvond (die zocht ik nu niet, hoewel ik die afgelopen jaren wel eens gepoogd heb terug te vinden, waarbij ik nog wel wist wat de aanleiding/het onderwerp was). Dat al terzijde. Iets later kwam dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2006 22:29 schreef LXIV het volgende:
Wel een mooi woord. Wolkenschouwer.

Dat ga ik binnenkort eens gebruiken, neem ik me voor.

Net zoals ik van plan ben het woord verbeiden te gaan gebruiken. Maar wanneer doet die gelegenheid zich nu voor?
Nu verbeid ik mijn tijd met graagte, maar ik vraag me wel af of die wolkenschouwer nog ooit ergens te pas is gekomen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 4 oktober 2021 @ 19:53:42 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201636724
quote:
7s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:31 schreef sigme het volgende:
Toevallig was ik een prehistorisch topic aan het doorlezen waarin ik mijn eerste rechtstreekse conversatie met LXIV terugvond (die zocht ik nu niet, hoewel ik die afgelopen jaren wel eens gepoogd heb terug te vinden, waarbij ik nog wel wist wat de aanleiding/het onderwerp was). Dat al terzijde. Iets later kwam dit:
[..]
Nu verbeid ik mijn tijd met graagte, maar ik vraag me wel af of die wolkenschouwer nog ooit ergens te pas is gekomen.
Helaas heeft de gelegenheid zich nog niet voorgedaan, S. Zo als dit woord in het dagelijkse taalgebruik al een zeldzaamheid is, zou het in het militaire taalgebruik een unicum zijn.
Als kleine troost kan ik wel vermelden dat ik in allerlei stafstukken ( die toch nooit gelezen worden) allerlei Reviaanse uitdrukkingen verstopt heb. Misschien dat dit over honderden jaren door een militair grafologisch archeoloog nog enig wenkbtauwophalen tot gevolg zal hebben. De kans is klein, maar je weet het nooit en met die gedachte verbeid ik het naderend einde. “ Dat het wellicht toch niet allemaal voor niets geweest is.
The End Times are wild
pi_201636860
Ik gebruik 'verbeiden' in de novembermaand, als ik Bloem voordraag.
  maandag 4 oktober 2021 @ 20:22:55 #74
11923 I.R.Baboon
pi_201637359
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 19:53 schreef LXIV het volgende:
Helaas heeft de gelegenheid zich nog niet voorgedaan, S. Zo als dit woord in het dagelijkse taalgebruik al een zeldzaamheid is, zou het in het militaire taalgebruik een unicum zijn.
Als kleine troost kan ik wel vermelden dat ik in allerlei stafstukken ( die toch nooit gelezen worden) allerlei Reviaanse uitdrukkingen verstopt heb. Misschien dat dit over honderden jaren door een militair grafologisch archeoloog nog enig wenkbtauwophalen tot gevolg zal hebben. De kans is klein, maar je weet het nooit en met die gedachte verbeid ik het naderend einde
Ik hoop voor je dat het niet onopgemerkt gebleven is, maar over welke uitdrukkingen hebben we het?
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:45:32 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201639187
quote:
14s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:22 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Ik hoop voor je dat het niet onopgemerkt gebleven is, maar over welke uitdrukkingen hebben we het?
Dat weet ik allemaal niet precies meer, maar denk aan uitdrukkingen als “ dat is goedkoop en niet duur” of woorden als weder etc die een echte Reviaan er zo uitpikt. Zeker als je er 2 op 1 bladzijde gebruikt om toeval uit te sluiten.
The End Times are wild
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:11:32 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201645338
Tocht is wind in huis.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:24:55 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201854466
Ik ben fan van Billie Eilish.
pi_201854870
quote:
7s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:24 schreef Ringo het volgende:
Ik ben fan van Billie Eilish.
Mijn dochter van 10 ook.
pi_201854885
Sinds een weekje ofzo heb ik spotify. Ik zal eens kijken wat ik van die Billie vind.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:59:58 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201855177
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:11 schreef Claudia_x het volgende:

Mijn dochter van 10 ook.
Het zijn ook echt supermooie liedjes en krankzinnig goed geproduceerd (door haar broer). Wel erg donker en somber, maar je hoeft als tienjarig mensenwezen niet alles mee te krijgen.

Ik heb bij haar hetzelfde als een paar jaar geleden toen ik Kanye West 'ontdekte': wat.heb.ik.in.godsnaam.allemaal.voor.goeds.gemist? In het geval van Eilish zijn het twee volle albums, dat is bij te houden.

pi_201857352
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:59 schreef Ringo het volgende:

[..]
Het zijn ook echt supermooie liedjes en krankzinnig goed geproduceerd (door haar broer). Wel erg donker en somber, maar je hoeft als tienjarig mensenwezen niet alles mee te krijgen.

Ik heb bij haar hetzelfde als een paar jaar geleden toen ik Kanye West 'ontdekte': wat.heb.ik.in.godsnaam.allemaal.voor.goeds.gemist? In het geval van Eilish zijn het twee volle albums, dat is bij te houden.
Dat gevoel heb ik niet. De laatste keer dat ik een album ontdekte waar ik naar wilde luisteren, was toen Radiohead weer eens wat uitbracht. Ik doe m'n best om m'n horizon te verbreden door zo nu en dan eens een playlist van Spotify aan te zetten, maar ik blijf de oude bekenden opzoeken. Terwijl ik me op allerlei andere fronten gemakkelijk van de ene passie in de andere stort, blijft mijn muziekliefde eenkennig en exclusief.

vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:27:23 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201858491
Ik ben wel een veelvraat, dat wordt eigenlijk alleen maar meer. Sinds corona luister ik vooral muziek in de auto, stapels cd’s gekocht: jazz, hiphop, r&b, soul en nu dus ook teen pop.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:33:16 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201858570
En in midlife lijkt het ook ineens weer heel belangrijk om nog met het heden mee te kunnen rennen.
pi_201858888
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef Ringo het volgende:
En in midlife lijkt het ook ineens weer heel belangrijk om nog met het heden mee te kunnen rennen.
Als ouder word je ertoe gedwongen. En dan heb ik liever dat m'n kind naar Billie Eilish luistert dan naar meuk.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:00:06 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201858896
Midlife is inderdaad heel anders zonder kinderen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:29:44 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201859161
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:00 schreef Lienekien het volgende:
Midlife is inderdaad heel anders zonder kinderen.
Je wordt minder hard en ook niet dagelijks geconfronteerd met de werkelijkheid van ouder worden, waarin jij de toeschouwer bent die aan de race wil deelnemen, de schaduwbokser op de tribune.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:21:19 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201859817
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:29 schreef Ringo het volgende:

[..]
Je wordt minder hard en ook niet dagelijks geconfronteerd met de werkelijkheid van ouder worden, waarin jij de toeschouwer bent die aan de race wil deelnemen, de schaduwbokser op de tribune.
In de race naar het einde ben ik sowieso al over de helft, dus dat gaat goed.

Het is prettig het leven in hoofdzaak te delen met een gelijkgestemde leeftijdsgenoot en zo niet mee te hoeven in allerlei hypes en zo.
pi_201941768
Ik ervaar de laatste weken een vreemde voorkeur voor muziek waar ik vroeger met een grote boog omheen liep, zoals Queen, Deep Purple of Faithless. En deze week, out of nowhere: :? Guns 'n' Roses :? .
pi_201941956
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:48 schreef Gellius het volgende:
Ik ervaar de laatste weken een vreemde voorkeur voor muziek waar ik vroeger met een grote boog omheen liep, zoals Queen, Deep Purple of Faithless. En deze week, out of nowhere: :? Guns 'n' Roses :? .
'k Zou even een afspraak met de neuroloog maken.
pi_201942176
Ik volsta met een borende blik in mijn ziel 's ochtends bij het scheren.
pi_201942301
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:28 schreef Gellius het volgende:
Ik volsta met een borende blik in mijn ziel 's ochtends bij het scheren.
Ik geef het een paar maanden voor je op een dorpsfeest naar covers van Rob de Nijs zit te luisteren.
pi_201942533
Dan prijs ik me nog gelukkig dat ik niet afgezakt ben tot BLØF.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 29-10-2021 15:14:08 ]
pi_201942727
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:03 schreef Gellius het volgende:
Dan prijs ik me nog gelukkig dat ik niet afgezakt ben tot BLØF.
Grmbl. Ik haal de cover die ik met Batuwu had opgenomen wel offline.

pi_201942910
Wow.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:22:15 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201944423
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:33 schreef Gellius het volgende:
Wow.
pi_201950432
Dat was oma. Ik put daar kracht uit.
pi_201953682
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:22 schreef Ringo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
pi_201983687
En dan vandaag weer Sibelius. Het moet niet gekker worden.
pi_201984064
Ik zette vanochtend zowaar Kanye West op en moest even aan @Ringo denken.

Een oudje, dat wel:

maandag 1 november 2021 @ 15:48:34 #100
11923 I.R.Baboon
pi_201985499
Het genre dad rock is niet voor niks bedacht, Gellius.
pi_201985781
Zolang mijn kinderen luidkeels met de dad-rock meebrullen in de auto vinnik alles best.

maandag 1 november 2021 @ 17:07:39 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201986731
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zette vanochtend zowaar Kanye West op en moest even aan @:Ringo denken.

Een oudje, dat wel:

Kanye West is de Beatles van de hiphop, inclusief George Martin. Ik kan vreemd ontroerd raken door zijn muziek, die inmiddels boven alle genres uitstijgt. Zijn teksten zijn zo krankzinnig eerlijk; soms is ie smerig, gemeen en laagbijdegronds, soms wijs als een buddha, vaak heel erg grappig. Voor mij is ie een tovenaar.

pi_201988354
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 15:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het genre dad rock is niet voor niks bedacht, Gellius.
En waarom heet dat dad rock?
pi_201989193
Goed punt, C.
  maandag 1 november 2021 @ 22:54:20 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201992189
Bij dad rock denk ik aan bierbuiken en leren vestjes.
pi_201994378
Of de ouwe new-wavers, met zo'n kort zwart corduroy jasje met riempjes aan de achterzijde. Die zie ik steeds minder, overigens.
pi_201995481
quote:
2s.gif Op maandag 1 november 2021 22:54 schreef Ringo het volgende:
Bij dad rock denk ik aan bierbuiken en leren vestjes.
Ik denk bij 'dad rock' aan 'zullen we van de man weer eens het lulletje maken?'.

pi_201995521
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:00 schreef Gellius het volgende:
Of de ouwe new-wavers, met zo'n kort zwart corduroy jasje met riempjes aan de achterzijde. Die zie ik steeds minder, overigens.
Ja zie, ik heb zelf zo'n jasje. Dad rock, pfft.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:37:30 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201995612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:28 schreef Claudia_x het volgende:

Ik denk bij 'dad rock' aan 'zullen we van de man weer eens het lulletje maken?'.

[ afbeelding ]
Ja dat doen ze allemaal zelf hoor.
Geen mededogen met die geprivilegieerde sneeuwvlokken.
pi_201995656
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:37 schreef Ringo het volgende:

[..]
Ja dat doen ze allemaal zelf hoor.
Geen mededogen met die geprivilegieerde sneeuwvlokken.
Ik wel. Vrouwen op een voetstuk plaatsen en mannen vernederen is niet mijn idee van een gelijkwaardige verhouding tussen de seksen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 10:49:40 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201995765
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik wel. Vrouwen op een voetstuk plaatsen en mannen vernederen is niet mijn idee van een gelijkwaardige verhouding tussen de seksen.
Je hoeft de vrouw ook niet op een voetstuk te plaatsen.
Als de man maar van zijn voetstuk wordt afgeschopt.
pi_201995788
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 10:49 schreef Ringo het volgende:

[..]
Je hoeft de vrouw ook niet op een voetstuk te plaatsen.
Als de man maar van zijn voetstuk wordt afgeschopt.
Same difference.
  dinsdag 2 november 2021 @ 12:01:29 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201996546
Het is natuurlijk je eigen keuze om ook een sulletje te zijn.
The End Times are wild
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:43:23 #114
11923 I.R.Baboon
pi_202006389
Claudia heeft natuurlijk gelijk dat in allerlei suffe tekenfilms de vaders de sulletjes zijn en de moeders de hersens hebben. Maar suffe tekenfilms zijn sowieso slecht.
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:43:43 #115
11923 I.R.Baboon
pi_202006393
Maar vernederen is wel een groot woord.
  woensdag 24 november 2021 @ 22:40:31 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202326618
LPT Erwache!
The End Times are wild
  woensdag 24 november 2021 @ 22:57:01 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202326920
Zo vlak voor de Totale Lockdown.
pi_202332033
Ik heb dus Covid gehad. En ondanks twee prikken ben ik er nog behoorlijk ziek van geweest. Nu weer helemaal beter. Ik mag toch hopen dat ze gvd de scholen niet dicht gaan gooien gvd. Het stomste aan Covid vond ik dat ik niet zeker weet van wie ik het heb gekregen.Het grappigste dat je gecertificeerd ziek bent (getest). Er werd mij geen "mannengriep" verweten.
Aldus.
  donderdag 25 november 2021 @ 12:24:05 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202332116
Fijn dat je weer beter bent, Z.
pi_202332494
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:24 schreef Lienekien het volgende:
Fijn dat je weer beter bent, Z.
Daar sluit ik me bij aan. En van mij mag het onderwijs wél dicht.
pi_202336032
Dit is mijn zoon tijdens de lockdown. Dat wordt helemaal niks.
Aldus.
pi_202336496
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:00 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
Die van mij tijdens de lockdown:

Kwestie van opvoeden.
pi_202337102
Hier weer een klas van één van de kinderen in quarantaine, ik zit al de hele dag te wachten op 'de uitslag' van de jongste. Allemaal geen biggie, en ik heb me uitstekend door de afgelopen anderhalf jaar heengeslagen, maar ik merk deze week dat ik er toch ineens hèlemaal tabak van heb. De hele rimram.

/rant.
pi_202337130
Dus ik heb Chinees besteld voor vanavond. Voor het eerst in vijf jaar ofzo.
  donderdag 25 november 2021 @ 18:31:23 #125
11923 I.R.Baboon
pi_202337221
Ik ben ook tegen. En ik lees op de twitterz dat onze mane in quarantaine zit, en die is ook tegen.
  donderdag 25 november 2021 @ 18:32:19 #126
11923 I.R.Baboon
pi_202337230
quote:
[ afbeelding ]
Ik heb jaren in zo'n houding geprobeerd de krant (toen nog immens) te lezen of te leren op de middelbare school. Dat werkte matig.
  donderdag 25 november 2021 @ 18:35:33 #127
11923 I.R.Baboon
pi_202337273
En verder natuurlijk klote, z, maar fijn dat het achter de rug is en dat anders vast erger was afgelopen. Kan je de komende maanden onbezorgd door het leven (als er nog iets te leven is) of ben je nog allerlei zintuigen kwijt?
pi_202337415
WTF is 'mannengriep'? Die hoor ik voor het eerst.
  donderdag 25 november 2021 @ 19:10:06 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202337928
  donderdag 25 november 2021 @ 19:44:45 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202338787
Toont de man zijn kwetsbaarheid, is dat óók niet goed.
pi_202338837
quote:
[ afbeelding ]
De Unie. Mooi. ^O^
pi_202338859
Oh, gatekeeping. Kee.
pi_202339183
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2021 17:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kwestie van opvoeden.
Omkopen met taart bedoel je.
Aldus.
  donderdag 25 november 2021 @ 20:01:22 #134
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202339235
Het zal overdag wel gezellig druk worden als alle winkels en kroegen om vijf uur sluiten.
pi_202339274
quote:
7s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
En verder natuurlijk klote, z, maar fijn dat het achter de rug is en dat anders vast erger was afgelopen. Kan je de komende maanden onbezorgd door het leven (als er nog iets te leven is) of ben je nog allerlei zintuigen kwijt?
Nergens last meer van. Kan ook weer hard fietsen. Was m'n smaak en reuk geheel kwijt dat was wel heel vervelend. Dan is er niks aan eten.
Aldus.
  donderdag 25 november 2021 @ 20:04:24 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202339317
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:02 schreef Z het volgende:

[..]
Nergens last meer van. Kan ook weer hard fietsen. Was m'n smaak en reuk geheel kwijt dat was wel heel vervelend. Dan is er niks aan eten.
Had je ook symptomen waarvan je achteraf weet dat het de eerste tekenen waren dat het geen gewone verkoudheid was?
pi_202340027
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Had je ook symptomen waarvan je achteraf weet dat het de eerste tekenen waren dat het geen gewone verkoudheid was?
Nee het ging heel snel. Zondag de hele dag nergens last van. Zondagavond voelde ik me niet lekker. Maandag uitslag test. Drie dagen hoge koorts. Daarna de andere symptomen behalve benauwdheid en hoesten.
Aldus.
  donderdag 25 november 2021 @ 20:52:10 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202340709
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:28 schreef Z het volgende:

[..]
Nee het ging heel snel. Zondag de hele dag nergens last van. Zondagavond voelde ik me niet lekker. Maandag uitslag test. Drie dagen hoge koorts. Daarna de andere symptomen behalve benauwdheid en hoesten.
En ging je testen omdat je je niet lekker voelde, of ‘moest’ je al omdat je mogelijk was besmet?
pi_202340816
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En ging je testen omdat je je niet lekker voelde, of ‘moest’ je al omdat je mogelijk was besmet?
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:28 schreef Z het volgende:

[..]
Zondagavond voelde ik me niet lekker.
:') .
pi_202341315
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het was een totale verrassing dat ik besmet was. Waarschijnlijk heb ik van mijn dochter die a-symptomatisch was. M'n zoontje en huisgenoot hadden het wonderlijk genoeg niet.
Aldus.
  donderdag 25 november 2021 @ 22:30:11 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202343096
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:55 schreef Gellius het volgende:

[..]
[..]
Ja, Gellius. ‘Maandag uitslag test’: kun jij daar uit afleiden wanneer hij dan die test had ondergaan?

Echt.
  vrijdag 26 november 2021 @ 00:40:35 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202344492
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:55 schreef Gellius het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 22:30 schreef Lienekien het volgende:
Echt.
Ook hier bereiken de emoties een kookpunt.
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:20:07 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202345459
Wat 'rona betreft hoop ik dat thuiswerken voor mij verplicht blijft en dat de kinderen gewoon naar school moeten blijven gaan. Heerlijk gewoon, beter dan vakantie.
The End Times are wild
pi_202345608
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 18:43 schreef Gellius het volgende:
WTF is 'mannengriep'? Die hoor ik voor het eerst.
Jezus, G., wat ben jij soms wereldvreemd!
pi_202345614
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:59 schreef Z het volgende:

[..]
Omkopen met taart bedoel je.
Briochebrood.
pi_202345638
Voorts ben ik van mening dat iedereen die "de corona" zegt er wat mij betreft aan mag sterven. En "cojona" en "'rona" zitten ook in m'n allergiezone, ik waarschuw maar.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:22:49 #147
11923 I.R.Baboon
pi_202345998
En C, C?
pi_202346435
Even kijken wat ik ook al weer gezegd heb.
Aldus.
pi_202346443
Ik zeg zelf graag Coronalijer.
Aldus.
pi_202347129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
En C, C?
Er is niemand die dat zegt, E.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:12:09 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202347278
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:58 schreef Z het volgende:
Ik zeg zelf graag Coronalijer.
Coronist, Coronicus/-ca.
pi_202348326
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is niemand die dat zegt, E.
Het C-woord heb ik al wel eens gehoord.
  vrijdag 26 november 2021 @ 18:06:19 #153
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202353008
Mijn verwapte moeder zegt dat wel, op zo’n miezemeuterig toontje: C-tijd, C-maatregelen.
Mijn verwapte vader is fan van Robert Jensen dus die heeft het vast over cojona.

Wat een tijden.
  vrijdag 26 november 2021 @ 18:56:27 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202353867
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
Voorts ben ik van mening dat iedereen die "de corona" zegt er wat mij betreft aan mag sterven. En "cojona" en "'rona" zitten ook in m'n allergiezone, ik waarschuw maar.
Ik deed dat expres, C. Niet om jou te irriteren overigens.
The End Times are wild
  vrijdag 26 november 2021 @ 19:21:06 #155
11923 I.R.Baboon
pi_202354669
Waren ze al behept met een tegendraadse mening of is dat door deze tijden gekomen? Ik moet er niet aan denken dat mijn ouders naar Jensen keken. Nou is mijn vader wel actief in clubs als Genootschap Nederland - Israel (google leerde me overigens net dat het per 2020 niet meer bestaat) maar dat was z'n hele leven al zo.
pi_202355705
De benjamin is positief een keronalijer. Grmbl.
pi_202356388
Toestanden!
Aldus.
pi_202356761
Echt.
  vrijdag 26 november 2021 @ 23:17:04 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202359388
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waren ze al behept met een tegendraadse mening of is dat door deze tijden gekomen? Ik moet er niet aan denken dat mijn ouders naar Jensen keken. Nou is mijn vader wel actief in clubs als Genootschap Nederland - Israel (google leerde me overigens net dat het per 2020 niet meer bestaat) maar dat was z'n hele leven al zo.
Mijn vader was vóór corona al een rechts-conservatieve burger met sympathie voor Wilders en Baudet en zwartepiet en de protestboeren. Brussel is fout en de klimaatindustrie heeft het natuurlijk op de gewone man gemunt. Toen corona uitbrak bleek vader ook gevoelig voor antivax-propaganda en ‘kritische’ platforms zoals Café Weltschmerz, die hem in z’n afkeer van de mainstream media en politiek konden bevestigen. Op FB ging ie elke dag weer los, alsof ie op missie was, ik heb z’n account maar geblockt.
Mijn moeder was aanvankelijk bang dat we allemaal aan de corona zouden doodgaan, die groef al kuilen in de tuin. Waarschijnlijk heeft mijn vader haar in die eerste maanden erdoorheen gesleept en uit de put gepraat, met als gevolg dat zij ook ‘wakker’ werd en in dezelfde monsters ging geloven: de gevestigde media zijn allemaal corrupt tot op het bot, onze autoriteiten staan onder invloed van een wereldwijde samenzwering waarvan Bill Gates de ambassadeur is en het World Economic Forum van Klaus Schwab het coördinerende orgaan. Eigenlijk alle (linkse) elites spelen onder een hoedje en wie zijn vrijheid lief heeft, zou hen niet moeten vertrouwen. Totaal krankzinnig soms, vaak heel boos en bang. Het is serieus QAnon in de polder. En toen Forum zich als ‘anti-corona’ partij ging profileren, hadden ze hun messias gevonden. Inmiddels vertrouwen ze Baudet en die schildknaap Van Meijeren misschien wel meer dan hun eigen kinderen want die hebben zich immers als usefull idiots overgeleverd aan ‘de injectie’, die natuurlijk allerlei enge bijwerkingen heeft zoals hartfalen, bloederziektes, massale onvruchtbaarheid en wie weet nog veel meer nare dingen waar je natuurlijk helemaal niks over terugleest in de mainstream media. En dan die QR-codes! Mijn ouders hadden die apartheidsellende allemaal al veel eerder voorspeld, die lezen namelijk het echte ongecensureerde nieuws, maar niemand wilde luisteren want iedereen liep als een bang schaap achter Hugo de Jonge aan. Wisten jullie trouwens dat zijn broer een hoge functie heeft in de farmaceutische industrie? En wisten jullie ook dat in de Staatscourant heeft gestaan dat het vaccin experimentele gentherapie is? Met eigen ogen gezien! Lezen jullie de Staatscourant dan niet? Of alleen de samenvattingen door de NOS?

Oh, zo’n zin in Kerst, ;(.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 27-11-2021 05:38:32 ]
pi_202362072
Ocharme. Mijn broer had lichte neigingen die kant op maar dat heeft niet doorgezet. Was vooral boos op de regering. Lijkt me heel ingewikkeld.
Aldus.
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:54:25 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202362526
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2021 23:17 schreef Ringo het volgende:

[..]
Mijn vader was vóór corona al een rechts-conservatieve burger met sympathie voor Wilders en Baudet en zwartepiet en de protestboeren. Brussel is fout en de klimaatindustrie heeft het natuurlijk op de gewone man gemunt. Toen corona uitbrak bleek vader ook gevoelig voor antivax-propaganda en ‘kritische’ platforms zoals Café Weltschmerz, die hem in z’n afkeer van de mainstream media en politiek konden bevestigen. Op FB ging ie elke dag weer los, alsof ie op missie was, ik heb z’n account maar geblockt.
Mijn moeder was aanvankelijk bang dat we allemaal aan de corona zouden doodgaan, die groef al kuilen in de tuin. Waarschijnlijk heeft mijn vader haar in die eerste maanden erdoorheen gesleept en uit de put gepraat, met als gevolg dat zij ook ‘wakker’ werd en in dezelfde monsters ging geloven: de gevestigde media zijn allemaal corrupt tot op het bot, onze autoriteiten staan onder invloed van een wereldwijde samenzwering waarvan Bill Gates de ambassadeur is en het World Economic Forum van Klaus Schwab het coördinerende orgaan. Eigenlijk alle (linkse) elites spelen onder een hoedje en wie zijn vrijheid lief heeft, zou hen niet moeten vertrouwen. Totaal krankzinnig soms, vaak heel boos en bang. Het is serieus QAnon in de polder. En toen Forum zich als ‘anti-corona’ partij ging profileren, hadden ze hun messias gevonden. Inmiddels vertrouwen ze Baudet en die schildknaap Van Meijeren misschien wel meer dan hun eigen kinderen want die hebben zich immers als usefull idiots overgeleverd aan ‘de injectie’, die natuurlijk allerlei enge bijwerkingen heeft zoals hartfalen, bloederziektes, massale onvruchtbaarheid en wie weet nog veel meer nare dingen waar je natuurlijk helemaal niks over terugleest in de mainstream media. En dan die QR-codes! Mijn ouders hadden die apartheidsellende allemaal al veel eerder voorspeld, die lezen namelijk het echte ongecensureerde nieuws, maar niemand wilde luisteren want iedereen liep als een bang schaap achter Hugo de Jonge aan. Wisten jullie trouwens dat zijn broer een hoge functie heeft in de farmaceutische industrie? En wisten jullie ook dat in de Staatscourant heeft gestaan dat het vaccin experimentele gentherapie is? Met eigen ogen gezien! Lezen jullie de Staatscourant dan niet? Of alleen de samenvattingen door de NOS?

Oh, zo’n zin in Kerst, ;(.
Maar dus niks wat betreft De Joden?
The End Times are wild
  zaterdag 27 november 2021 @ 10:56:40 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202362543
Want het hele plaatje wordt pas duidelijk wanneer je de rol van De Joden in het geheel beziet.
The End Times are wild
  zaterdag 27 november 2021 @ 11:33:40 #163
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202363074
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:54 schreef LXIV het volgende:

Maar dus niks wat betreft De Joden?
Daarover hebben ze tot nu toe gezwegen. Tegen mij althans, ik zal mijn broer eens vragen.
Er is wel een vermoeden, grenzend aan een zeker weten, van pedofiele netwerken en misschien zelfs kinderoffers in de hogere echelons van ons landsbestuur.
  zaterdag 27 november 2021 @ 11:45:11 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202363238
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:03 schreef Z het volgende:
Ocharme. Mijn broer had lichte neigingen die kant op maar dat heeft niet doorgezet. Was vooral boos op de regering. Lijkt me heel ingewikkeld.
Het is een pijnlijke kunst om het er niet over te hebben want zodra dat wel gebeurt, wordt het geheid ruzie. Mijn broer en ik hebben de moed opgegeven dat we ze zouden kunnen “redden”. Daarvoor hebben ze zich te diep ingegraven.
Oude vriendschappen zijn er door kapot gegaan en ook binnen de familie worden de verhoudingen stroever en moeizamer. Er blijft gewoon steeds minder om met elkaar over te praten.
Ik denk dat ze zich heel eenzaam voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 27-11-2021 12:53:05 ]
pi_202374693
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:57 schreef Gellius het volgende:
De benjamin is positief een keronalijer. Grmbl.
Ach! Hopelijk wordt geen van jullie er verschrikkelijk ziek van.

Ik heb zelf tinnitus gekregen na m'n eerste coronavaccinatie. Het verband heb ik steeds van me afgezet omdat het me onwaarschijnlijk leek, maar ik zou er wel eens een open gesprek over willen hebben met een arts. Dat blijkt lastig. Het is inmiddels wel als bijwerking van het Janssenvaccin erkend, maar (nog) niet door Pfizer. En dus zit ik dan op zaterdagavond naar een Amerikaanse Facebookgroep te zoeken met mogelijke lotgenoten. Wappiegedrag, in zekere zin. Ik snap wel waar dat gedrag vandaan komt: als je vermoedens niet serieus worden genomen, ga je op den duur de ander niet meer serieus nemen. Ik ben zelf alleen te veel wetenschapper om me tegen medici af te zetten. Hun kennis is onvolledig en hun handelen is imperfect, maar iets beters hebben we niet.
  zondag 28 november 2021 @ 12:04:25 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202376214
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 08:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ach! Hopelijk wordt geen van jullie er verschrikkelijk ziek van.

Ik heb zelf tinnitus gekregen na m'n eerste coronavaccinatie. Het verband heb ik steeds van me afgezet omdat het me onwaarschijnlijk leek, maar ik zou er wel eens een open gesprek over willen hebben met een arts. Dat blijkt lastig. Het is inmiddels wel als bijwerking van het Janssenvaccin erkend, maar (nog) niet door Pfizer. En dus zit ik dan op zaterdagavond naar een Amerikaanse Facebookgroep te zoeken met mogelijke lotgenoten. Wappiegedrag, in zekere zin. Ik snap wel waar dat gedrag vandaan komt: als je vermoedens niet serieus worden genomen, ga je op den duur de ander niet meer serieus nemen. Ik ben zelf alleen te veel wetenschapper om me tegen medici af te zetten. Hun kennis is onvolledig en hun handelen is imperfect, maar iets beters hebben we niet.
Heb je dat tijdelijk gehad of nu nog steeds?
Ik heb een gehoorbeschadiging opgelopen en dat ook. Het is heel vervelend, maar heb er mee leren leven.
The End Times are wild
pi_202376418
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Heb je dat tijdelijk gehad of nu nog steeds?
Ik heb een gehoorbeschadiging opgelopen en dat ook. Het is heel vervelend, maar heb er mee leren leven.
Ik heb er nog steeds last van - ik zit nu op 5 maanden.
  zondag 28 november 2021 @ 13:56:18 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202377672
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb er nog steeds last van - ik zit nu op 5 maanden.
Dat is erg lang. Als tijdelijk symptoom van de vaccinatie is het onderkend.
Is het ernstig, heb je er veel last van?
The End Times are wild
pi_202381963
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:56 schreef LXIV het volgende:
Want het hele plaatje wordt pas duidelijk wanneer je de rol van De Joden in het geheel beziet.
Die hebben 5G geprobeerd. de link tussen 5G en corona is in mijn favoriete wapforum (niet fok) al een tijdje dood.
Maar naar 5G vond ik 'm wel schilderachtig:
  zondag 28 november 2021 @ 20:09:34 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202382177
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2021 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]
Die hebben 5G geprobeerd. de link tussen 5G en corona is in mijn favoriete wapforum (niet fok) al een tijdje dood.
Maar naar 5G vond ik 'm wel schilderachtig:
[ afbeelding ]
Het grappige is dan weer dat het vaccinatiebeleid over 3G gaat.
The End Times are wild
pi_202382323
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het grappige is dan weer dat het vaccinatiebeleid over 3G gaat.
Grappig? Denk je dat het toeval is? Da's wel onwaarschijnlijk toevallig hmmm?
pi_202387077
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 13:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is erg lang. Als tijdelijk symptoom van de vaccinatie is het onderkend.
Is het ernstig, heb je er veel last van?
Laat ik het zo zeggen: ik heb moeten rouwen om het verlies van m'n rust. Dat vond ik niet makkelijk. Nog steeds is het vaak niet makkelijk.

In dit stadium weten we nog niet wat tijdelijke, langdurige en blijvende gevolgen zijn van een corona-infectie (waar je ook tinnitus door kunt krijgen) en van de diverse vaccins. Symptomen van een besmetting kunnen lang aanhouden, zoals verlies van reuk en smaak. Ik heb zelf het gevoel dat dat met mijn tinnitus ook zo is. Maar zeker weten doe ik het niet. En als er een kans is dat de tinnitus erger wordt door het boostervaccin, dan weet ik niet of ik het wel wil. Het zou fijn zijn om daar met een arts over te kunnen praten.
  maandag 29 november 2021 @ 09:38:11 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202387456
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 09:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen: ik heb moeten rouwen om het verlies van m'n rust. Dat vond ik niet makkelijk. Nog steeds is het vaak niet makkelijk.

In dit stadium weten we nog niet wat tijdelijke, langdurige en blijvende gevolgen zijn van een corona-infectie (waar je ook tinnitus door kunt krijgen) en van de diverse vaccins. Symptomen van een besmetting kunnen lang aanhouden, zoals verlies van reuk en smaak. Ik heb zelf het gevoel dat dat met mijn tinnitus ook zo is. Maar zeker weten doe ik het niet. En als er een kans is dat de tinnitus erger wordt door het boostervaccin, dan weet ik niet of ik het wel wil. Het zou fijn zijn om daar met een arts over te kunnen praten.
Het enige positieve wat ik kan zeggen over tinnitus is dat het went en dat je er vooral niet mee bezig moet zijn, je moet het negeren.
The End Times are wild
pi_202388721
Ik heb geen last meer van mijn (niet corona-gerelateerde) tinitus. Het is minder geworden en, wat Loewies zegt, ik let er niet meer op. Een vriend van mij heeft allerlei (wetenschappelijk) experimentele dingen gedaan om van zijn tinitus af te komen. Dat heeft enigszins geholpen. Hij heeft een ernstige vorm. Ik herinner me een zuurstofkamer een behandeling met magneten en muziek waaruit de frequentie van zijn piep gefilterd was (dat zou dan helpen bij de gewenning). Ik hoop dat het voor jou tijdelijk is Claudia. Het is niet niks.
Aldus.
  maandag 29 november 2021 @ 11:57:52 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202389112
quote:
2s.gif Op maandag 29 november 2021 11:24 schreef Z het volgende:
Ik heb geen last meer van mijn (niet corona-gerelateerde) tinitus. Het is minder geworden en, wat Loewies zegt, ik let er niet meer op. Een vriend van mij heeft allerlei (wetenschappelijk) experimentele dingen gedaan om van zijn tinitus af te komen. Dat heeft enigszins geholpen. Hij heeft een ernstige vorm. Ik herinner me een zuurstofkamer een behandeling met magneten en muziek waaruit de frequentie van zijn piep gefilterd was (dat zou dan helpen bij de gewenning). Ik hoop dat het voor jou tijdelijk is Claudia. Het is niet niks.
Het nadeel van actief er mee bezig zijn is dat je jezelf er meer van bewust wordt. Gewoon er langs leven is het beste.
Bij mij is de tinnitus een gevolg van een gehoorbeschadiging (Afghanistan). Een hoorapparaatje werkt ook heel goed hiervoor. Het ontstaat bij mij als gevolg van het te weinig horen van bepaalde tonen, waardoor het precies daar gaat piepen.
The End Times are wild
pi_202389905
Laten we er dus maar over ophouden.
Aldus.
  maandag 29 november 2021 @ 13:17:17 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202390057
quote:
19s.gif Op maandag 29 november 2021 13:05 schreef Z het volgende:
Laten we er dus maar over ophouden.
Ja, ik begin er alweer op te letten..
The End Times are wild
  maandag 6 december 2021 @ 19:46:45 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202501782
Gisteren heeft een vos de kloek en de 2 kuikens meegenomen. Ik heb de vos met eigen ogen gezien, hij stond door het raam naar binnen te turen.
Vandaag stonden de haan en de hen bij schemer bij de voordeur, ze wilden binnen slapen!
Hoe enorm intelligent deze dieren zijn! Ze zijn me ook al een keer komen halen toen het hek naar de een dichtstopt!
The End Times are wild
pi_202506536
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:46 schreef LXIV het volgende:

Hoe enorm intelligent deze dieren zijn! Ze zijn me ook al een keer komen halen toen het hek naar de een dichtstopt!
Zo kijkt onze kat altijd door een bepaald raam om te zien of ik er ben zodat hij me een seintje kan geven dat ik de deur open moet doen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:54:20 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202509595
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo kijkt onze kat altijd door een bepaald raam om te zien of ik er ben zodat hij me een seintje kan geven dat ik de deur open moet doen.
Dieren hebben dus het vermogen om zich in een ander te verplaatsen. Ze snappen gewoon dat het gevaarlijk is en dat het binnen veilig is en dat ik hun weer begrijp als ze bij de voorkeur gaan kakelen. Ik heb 5 deuren op de begane grond, maar ze komen gewoon via de voorkeur.

Daarom haat ik de bio-industrie ook. Ik ben niet tegen het opeten van dieren, dat doen de dieren onderling ook en dat is de natuur. Dieren waarmee ik bevriend ben en die mij vertrouwen dood ik natuurlijk niet, dat doe ik ook niet met mijn mensenvrienden. Maar ik vind wel dat de intelligentie van dieren onderschat wordt en volgens mij is het ook een misvatting dat bewustzijn enkel voorbehouden is aan mensen. Het probleem is dat wanneer we toegeven dat dieren ook over gevoel en bewustzijn beschikken, er allerlei juridische en economische problemen ontstaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door DaMart op 13-12-2021 22:26:08 (stuk tekst verwijderd) ]
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:39:32 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202550025
Ik leef de afgelopen tijd in een extreme rush van samengebalde energie. Misschien wat andere mensen ervaren als ze een avondje coke gebruiken. Op mijn werk is het nu bizar druk met heel veel verscheidene zaken en ik ben de enige die het hele plaatje overziet. Iedereen vraagt alles aan mij. Voor alles wat zich voordoet voorzie ik onmiddelijk een plan en dat plan wordt ook door iedereen meteen gekocht. Ik werk iedere dag van 7 tot 20 en in het weekeinde ook. Daarnaast een ongekende, niet eerder beleefde periode van vrouwen, seks, vrouwen die een kind van me willen en al gaan krijgen. Dat regel ik tussendoor en ik rijd na de werkdag 20:00 nog door half Nederland om dat te bewerkstelligen. Ook hier lukt mij alles zonder enige moeite. Ik slaap nog maar enkele uren, onrustig, per nacht en wordt vol ideeen en energie te vroeg weer wakker. Tussen alles door werkt mijn brein op zulke volle toeren dat ik daarnaast nog extreem scherp allerlei dingen doorzie en begrijp die ik eerst nooit begrepen heb. Helaas heb ik geen tijd om alles vast te leggen. Ik besef wel dat als ik stop ik maanden zal moeten herstellen.

Een fruitboom geeft vlak voordat hij het loodje legt ook nog 1x alles. Dat heet noodbloei en is evoutionair volkomen verklaarbaar. Niet dat ik bang ben te sterven overigens.
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2021 @ 09:59:40 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202550234
Het enige wat speelt is dat wanneer ik mensen wat vraag ze (voor mijn gevoel) een veel te lang antwoord geven. Ik heb aan twee of drie woorden genoeg. Ik mis nu het geduld om hun hele verhaal af te wachten, de uitgebreidde toelichting die ze bij hun antwoord geven. Ik doorzie immers alles.
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:18:42 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202550435
Je klinkt manisch.
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:28:58 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202550561
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:18 schreef Lienekien het volgende:
Je klinkt manisch.
Ben ik ook
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:29:10 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202550563
Gelukkig nooit depressief
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2021 @ 10:45:43 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202550782
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ben ik ook
Ben je gediagnosticeerd?
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:03:11 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202551771
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ben je gediagnosticeerd?
Nee, natuurlijk niet.
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:05:42 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202551800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.
Maken mensen die dicht bij je staan zich geen zorgen?
pi_202551834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:18 schreef Lienekien het volgende:
Je klinkt manisch.
Midlifecrisis.
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:10:19 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202551847
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Midlifecrisis.
Dat kan ik niet rijmen met ‘alles begrijpen’ en ‘alles doorzien’.
pi_202551889
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat kan ik niet rijmen met ‘alles begrijpen’ en ‘alles doorzien’.
Vlucht van problemen naar een nieuw leven, sterke behoefte om zich vitaal te voelen, plotseling ingrijpende beslissingen nemen. Daar kan een manische fase prima een onderdeel van zijn, gevolgd door depressie.
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:16:33 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202551910
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vlucht van problemen naar een nieuw leven, sterke behoefte om zich vitaal te voelen, plotseling ingrijpende beslissingen nemen. Daar kan een manische fase prima een onderdeel van zijn, gevolgd door depressie.
Alsof je iemand in slow motion tegen een muur ziet rijden.
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:31:41 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202552098
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bedankt voor je optimistische analyse, C!
The End Times are wild
  vrijdag 10 december 2021 @ 15:32:19 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_202554338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 09:39 schreef LXIV het volgende:
Ik leef de afgelopen tijd in een extreme rush van samengebalde energie.
HEERSCHER

Hij schreed
en ruimte was hem soepel kleed
aan ’t koele lijf.

de gladde luchten spatten uit elkander
en roode sterren walmden àl hun wonder
in wankelenden nacht.

hij schreed
en ruimte brak aan zijn metalen tred
en lucht verkromp voor zijn doorzengden zucht.

leven was enkle vlokken violette geur.

hij at
en aarde trok haar gillende spiralen
door schrompelenden nacht:
hij had geproefd.

hij stond
atoom en kosmos beide,
en heerschend was in ertsen greep
over den werveldans der elementen
d’ivoren glimlach van den stillen knaap.
pi_202554459
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Bedankt voor je optimistische analyse, C!
Als ik je berichten lees, voel ik vooral de pijn van de achterblijvers.
  vrijdag 10 december 2021 @ 16:08:59 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202554725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 15:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als ik je berichten lees, voel ik vooral de pijn van de achterblijvers.
Het is hoe ik de werkelijkheid nu ervaar. Maar die werkelijkheid plooit zich ook naar mijn gemoedstoestand en dat is niet enkel waarneming.
The End Times are wild
  zaterdag 11 december 2021 @ 00:32:18 #197
11923 I.R.Baboon
pi_202562462
Hebben vrouwen dat nou nooit, C?
pi_202562876
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 december 2021 00:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat ze het halve land door rijden om bezwangerd te worden?
pi_202570163
Ik herken je niet echt Loewies.
Aldus.
pi_202595622
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 december 2021 00:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Een midlifecrisis?
  maandag 13 december 2021 @ 11:37:11 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202596899
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2021 18:09 schreef Z het volgende:
Ik herken je niet echt Loewies.
Wat bedoel je? Herken je mijn gemoedstoestand niet in jezelf of herken je mijn beschrijving niet in mij?
The End Times are wild
pi_202597370
Het strookt niet mijn het beeld wat ik van je heb. En dat beeld is iets van: een betrokken vader van twee dochters die wat rondscharrelt op z'n land, wat ouwehoert met de dorpsbewoners en naar z'n werk gaat.
Aldus.
  maandag 13 december 2021 @ 12:56:35 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202597976
quote:
2s.gif Op maandag 13 december 2021 12:13 schreef Z het volgende:
Het strookt niet mijn het beeld wat ik van je heb. En dat beeld is iets van: een betrokken vader van twee dochters die wat rondscharrelt op z'n land, wat ouwehoert met de dorpsbewoners en naar z'n werk gaat.
Dat beeld heb jij zeker heel juist gevormd over de afgelopen jaren. Maar de omstandigheden zijn veranderd en daarmee mijn positie ook.
The End Times are wild
  zondag 19 december 2021 @ 09:59:34 #204
11923 I.R.Baboon
pi_202698050
Gaat de lockdown nog wezenlijke invloed hebben op je levensstijl? Of zijn er alleen maar meer desperate huismoeders die hunkeren naar een verzetje?
pi_202705911
Niets is cooler dan keeerstmis.
  zondag 19 december 2021 @ 18:09:59 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202706201
quote:
5s.gif Op zondag 19 december 2021 09:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Gaat de lockdown nog wezenlijke invloed hebben op je levensstijl? Of zijn er alleen maar meer desperate huismoeders die hunkeren naar een verzetje?
Ik ben tenminste uitgenodigd door een huismoeder voor eerste kerstdag. Dus dat is alvast fijn. Haar verlanglijstje voor het kerstdiner vond ik wat ambitieus, maar ik zal een poging wagen.
Dan las ik op GeenStijl ik ok nog dat er tóch weer een nieuwe Houellebecq aan zat te komen, het kan blijkbaar niet op in 2020.
( hoe meer H. gelijk blijkt te krijgen met zijn dystopische voorspellingen, hoe meer hij doodgezwegen wordt in de msm. Die behandel dan liever de zoveelste irrelevante flutroman van Saskia Noort of zo. Wel zo veilig en vertrouwd.
The End Times are wild
pi_202706226
quote:
4s.gif Op zondag 19 december 2021 17:57 schreef Gellius het volgende:
Niets is cooler dan keeerstmis.
Wij luisteren hier in de traditie van mijn vader de hele decembermaand naar 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet'.
  zondag 19 december 2021 @ 18:39:53 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202706868
Voor wat het concept ‘huismoeder’ betreft, eigenlijk alle vrouwen in de pool waarin ik vis zijn veel onafhankelijker en zelfstandiger dan ik ooit zal worden. Verre van wanhopig dus. Ze hebben een eigen huis, verdienen goed en een man is hooguit leuk voor erbij. Wat dat betreft zijn de bordjes echt verhangen ten opzichte van 30 jaar geleden. Toen probeerden de vrouwen de mannen nog te binden. Nu hebben ze de mannen allang niet meer nodig. Ja, als entourage bij een avondje uit, een keer per week tussen de lakens of een m op de drempel toch nog zwanger te geraken. Dat is het dan wel.
Ik ben al blij als ik een vrouw gevonden heb die dan nog wel samen wil wonen als ik dan maar de bulk van het huishouden op mij neem.
The End Times are wild
  zondag 19 december 2021 @ 19:51:37 #209
11923 I.R.Baboon
pi_202707901
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ben tenminste uitgenodigd door een huismoeder voor eerste kerstdag. Dus dat is alvast fijn. Haar verlanglijstje voor het kerstdiner vond ik wat ambitieus, maar ik zal een poging wagen.
Dan las ik op GeenStijl ik ok nog dat er tóch weer een nieuwe Houellebecq aan zat te komen, het kan blijkbaar niet op in 2020.
( hoe meer H. gelijk blijkt te krijgen met zijn dystopische voorspellingen, hoe meer hij doodgezwegen wordt in de msm. Die behandel dan liever de zoveelste irrelevante flutroman van Saskia Noort of zo. Wel zo veilig en vertrouwd.
Ik geloof er niks van. Houellebecq is eregast op het boekenbal en is niet weg te slaan uit de Groene, terwijl Saskia Noort hooguit wat lifestylecolumns mag schrijven.
  zondag 19 december 2021 @ 19:55:11 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202707986
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2021 19:51 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Ik geloof er niks van. Houellebecq is eregast op het boekenbal en is niet weg te slaan uit de Groene, terwijl Saskia Noort hooguit wat lifestylecolumns mag schrijven.
Dat zou dan goed nieuws zijn.
The End Times are wild
  woensdag 22 december 2021 @ 09:52:42 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202749437
Ik heb vrienden, nog jonger dan ik, die al een gelijkvloers appartement gekocht hebben in het centrum van het dorp met alle voorzieningen op loopafstand. Met lift natuurlijk. Die zijn helemaal klaar voor de toekomst! Die toekomst is het graf, natuurlijk, voor mij ook, maar dan nog.
The End Times are wild
  zaterdag 25 december 2021 @ 08:27:22 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202796613

@sigme, @Claudia_x, @Lienekien, @Gellius, @Z, @I.R.Baboon, @Franny_G, @Ringo, @JAM:
Vrolijk Kerstfeest allemaal!
The End Times are wild
  zaterdag 25 december 2021 @ 08:48:17 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202796764
Nu is het wachten op de traditionele kerstwens van Sigme in Drents dialect.
The End Times are wild
pi_202797226
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 08:48 schreef LXIV het volgende:
Nu is het wachten op de traditionele kerstwens van Sigme in Drents dialect.
Je maakt er een potje van, L :D.
Mijn hutje-op-de-hei woont in Drenthe, maar ik ben geen Drentse en spreek het ook niet. Mijn jaarlijkse dialectische groet is dan ook in het Grunnings, en heeft niets te maken met dat rare paapse festijn. Wat ik iedereen natuurlijk fijn toewens, dat wel.
  zaterdag 25 december 2021 @ 09:39:21 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202797281
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 december 2021 09:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Je maakt er een potje van, L :D.
Mijn hutje-op-de-hei woont in Drenthe, maar ik ben geen Drentse en spreek het ook niet. Mijn jaarlijkse dialectische groet is dan ook in het Grunnings, en heeft niets te maken met dat rare paapse festijn. Wat ik iedereen natuurlijk fijn toewens, dat wel.
Maar waar blijft ze dan, S?
The End Times are wild
  zaterdag 25 december 2021 @ 09:39:39 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202797286
Met Hail en Seegen etc..
The End Times are wild
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:23:32 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202798864
Beste wensen, lui.
  maandag 27 december 2021 @ 11:36:31 #218
370431 drakin
vurig typje
pi_202835445
2 dagen te laat voor deze post, maar wil niet nog bijna een jaar wachten, past namelijk hier wel:

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_202941019
Volgens mij is 'veul haail en zegen' meer een nieuwjaarswens, L. Je piekt wat vroeg.
  donderdag 30 december 2021 @ 21:55:54 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202941933
quote:
3s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:35 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij is 'veul haail en zegen' meer een nieuwjaarswens, L. Je piekt wat vroeg.
Eigenlijk piek ik erg laat!
The End Times are wild
pi_202974241
Laiverds, veul hail en seeg'n veur 't naie joar!
  zaterdag 1 januari 2022 @ 09:06:04 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202974404
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 08:33 schreef sigme het volgende:
Laiverds, veul hail en seeg'n veur 't naie joar!
Hier heb ik de hele nacht op gewacht, S! Nu kan ik eindeiljk gaan slapen. Jij ook het aller, allerbeste voor 2022! En daarna.
The End Times are wild
  vrijdag 21 januari 2022 @ 14:05:35 #223
11923 I.R.Baboon
pi_203300281
Ik heb vanmorgen weer eens een kopje koffie gedronken met pope. Leuke jongen is dat toch.
pi_203317766
Ik ben geïnteresseerd in hoe het nou met Pope is, hedentendage.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 20:29:01 #225
11923 I.R.Baboon
pi_203320739
Hij woont sinds kort in de hoofddorppleinbuurt - voor het eerst zonder huisgenoten - en mopperde dat het nu al het feestruimte voor z'n vrienden is. Verder doet ie sinds kort iets anders bij de gemeente en dat geeft m veel plezier.
  maandag 7 februari 2022 @ 23:54:53 #226
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_203562981
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Claudia heeft natuurlijk gelijk dat in allerlei suffe tekenfilms de vaders de sulletjes zijn en de moeders de hersens hebben. Maar suffe tekenfilms zijn sowieso slecht.
Ik was hier even snel doorheen aan het bladeren en toen las ik 'toffe seksfilms'. Dat zal wel een voorbode van de een of andere verschrikkelijke ziekte zijn.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 19 februari 2022 @ 21:15:46 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203744130
Terugvindpost
The End Times are wild
pi_203757146
Hoe gaat het met je manie loewies?
Aldus.
  zondag 20 februari 2022 @ 18:14:22 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203757156
quote:
2s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:13 schreef Z het volgende:
Hoe gaat het met je manie loewies?
Alles chill, heb de tijd van mijn leven en verder gaat het in het algemeen ook zeer goed op alle fronten.
The End Times are wild
  maandag 21 februari 2022 @ 10:09:51 #230
11923 I.R.Baboon
pi_203763457
Komt er een roman?
  maandag 21 februari 2022 @ 10:16:19 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203763492
quote:
5s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Komt er een roman?
Dat zou kunnen, maar dan moet zich eerst het onvermijdelijke drama nog aandienen om een goede spanningsboog te kunnen inbrengen. Het thema staat al wel vast, God, Liefde en de Dood.
The End Times are wild
pi_203764220
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar dan moet zich eerst het onvermijdelijke drama nog aandienen om een goede spanningsboog te kunnen inbrengen. Het thema staat al wel vast, God, Liefde en de Dood.
't Lijkt me nog wat vroeg om er een einde aan te maken, Lodewijk.
  maandag 21 februari 2022 @ 11:47:00 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203764583
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De Dood is nog altijd mijn tegenstander, nog lang niet mijn reisgezel, laat staan mijn vriend of minnaar. Daarom heb ik weder gezegevierd op mijn tegenstander, tot twee keer toe zelfs. Middels de Liefde, dat mag voor zichzelf spreken.
Heb uw vijand lief, maar voorlopig nog niet dus. Zo God het wil zal ik dit jaar opnieuw zegevieren.
The End Times are wild
pi_203764880
Misschien moet je met een Podcast beginnen.
Aldus.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:21:30 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203765029
quote:
2s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:10 schreef Z het volgende:
Misschien moet je met een Podcast beginnen.
Ik zal jullie hier op de hoogte houden. Dan heb ik een bekend publiek en ik doe het al jaren.
The End Times are wild
pi_203765164
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het lijkt mij juist rijkelijk laat. Live fast, die young, leave a good looking corpse. Dan had het met 27 wel klaar moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2022 12:34:12 ]
  maandag 21 februari 2022 @ 12:32:38 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203765174
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Sodemieters het volgende:
Het lijkt mij juist rijkelijk laat. Live fast, die young, leave a go
Als ik er op mijn 27-ste klaar mee was geweest had mijn lichaam er nu slechter uitgezien dan in werkelijkheid het geval is.
The End Times are wild
pi_203765200
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Dood is nog altijd mijn tegenstander, nog lang niet mijn reisgezel, laat staan mijn vriend of minnaar. Daarom heb ik weder gezegevierd op mijn tegenstander, tot twee keer toe zelfs. Middels de Liefde, dat mag voor zichzelf spreken.
Heb uw vijand lief, maar voorlopig nog niet dus. Zo God het wil zal ik dit jaar opnieuw zegevieren.
Meer prullen?
pi_203765248
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:31 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het lijkt mij juist rijkelijk laat. Live fast, die young, leave a good looking corpse. Dan had het met 27 wel klaar moeten zijn.
Ach ja, da's een stupide, eigentijds idee, dat het geweldig is om jong te zijn en blijven.
pi_203765271
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ach ja, da's een stupide, eigentijds idee, dat het geweldig is om jong te zijn en blijven.
Als de idee is om jong te blijven, dan past vroeg sterven natuurlijk niet in die idee. Dan moet je na je 27e nog wel even door.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2022 12:39:47 ]
pi_203765307
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als de idee is om jong te blijven, dan past vroeg sterven natuurlijk niet in die idee. Dan moet je na je 27e nog wel even door.
Als je jong sterft, blijf je altijd jong in de herinnering van anderen.

Alhoewel, mijn vader stierf op zijn 54e en ik herinner me hem zoals hij was toen hij 35-40 jaar oud was. Zo figureert hij ook altijd in mijn dromen.
pi_203765430
Het doet me ook denken aan de hippe bejaarden die elke week aan mogen schuiven bij Mathijs van Nieuwkerk, nadat er een stemmig zwart-witfilmpje over hun woonst vertoond is.
pi_203765551
Zelf leef ik in reservetijd, want ik had op m'n 25e al dood moeten zijn. Zo voelt dat althans. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de 54 ooit haal.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:59:12 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203765609
quote:
11s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Meer prullen?
Dat is de enige manier de dood te overwinnen.
The End Times are wild
  maandag 21 februari 2022 @ 12:59:39 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203765613
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Zelf leef ik in reservetijd, want ik had op m'n 25e al dood moeten zijn. Zo voelt dat althans. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de 54 ooit haal.
Ik ben over niet al te lange tijd 54 maar heb het gevoel dat ik nog 25 had moeten zijn.
The End Times are wild
pi_203767458
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ben over niet al te lange tijd 54 maar heb het gevoel dat ik nog 25 had moeten zijn.
Ik had het niet voor niets over een midlifecrisis.
  maandag 21 februari 2022 @ 15:42:22 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203767701
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik had het niet voor niets over een midlifecrisis.
Heb jij k altijd al gehad. Mijn oma had dat op haar 94-ste nog. Wellicht is het erfelijk
The End Times are wild
  woensdag 23 februari 2022 @ 02:10:44 #248
37950 JAM
pi_203792244
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 10:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Moet ik hieruit opmaken dat men ook over iets anders zou kunnen schrijven?.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 23 februari 2022 @ 08:33:08 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203792721
quote:
11s.gif Op woensdag 23 februari 2022 02:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Moet ik hieruit opmaken dat men ook over iets anders zou kunnen schrijven?.
Dat kan wel, de vraag is of het dan de moeite waard is te lezen.
The End Times are wild
  donderdag 24 februari 2022 @ 22:09:57 #250
37950 JAM
pi_203823120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 08:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat kan wel, de vraag is of het dan de moeite waard is te lezen.
Waarop het antwoord luidt: neen.
pi_203864401
Ik heb zojuist de 51 gehaald!
pi_203865017
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2022 16:35 schreef Gellius het volgende:
Gratuliere!
pi_203865269
quote:
Gefeliciteerd, G. Toch nog wat mooi nieuws nu de wereld in brand staat.
pi_203870056
Van harte Gellius!
Aldus.
  zondag 27 februari 2022 @ 22:23:16 #255
11923 I.R.Baboon
pi_203870482
Dat is wel wat, Gellius. Leesbril, grijze slapen, zeurende pijn in de onderrug?
  maandag 28 februari 2022 @ 00:34:30 #256
37950 JAM
pi_203872416
quote:
Van harte! Dat we er allen nog jaren de blijde deelgenoot van moge zijn!
pi_203872453
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is wel wat, Gellius. Leesbril, grijze slapen, zeurende pijn in de onderrug?
Ik vind rugpijn heel onsexy.
pi_203875178
Allemaal! Al is de zeurende onderrug vooral te wijten aan twee jaar achterstallige sisyfusarbeid op de landerijen van mijn moeder, dit weekend.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 21:12:48 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203899458
@sigme: zit je nog steeds in je afgelegen huisje in Spanje? Lekker zelfvoorzienend en ver van alles? Ideale plek eigenlijk in de huidige situatie. Ik zou daar blijven als het kon totdat de boel weer wat bekoeld is.
The End Times are wild
pi_203899876
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:12 schreef LXIV het volgende:
@:sigme: zit je nog steeds in je afgelegen huisje in Spanje? Lekker zelfvoorzienend en ver van alles? Ideale plek eigenlijk in de huidige situatie. Ik zou daar blijven als het kon totdat de boel weer wat bekoeld is.
Pero naturallemente!

De zelfvoorzienendheid is hier wel vrij beperkt hoor. Water en stroom komt uit de hemel, brandhout van het land, de rest toch uit het dorp.

Toen corona uitbrak zaten we ook hier, toen hebben we “hier blijven” wel heel even overwogen. Maar in tijden van crisis blijkt voor ons familie nabij hebben toch zwaarder wegend de voordelen van eenzaamheid.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 21:41:16 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203899957
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Pero naturallemente!

De zelfvoorzienendheid is hier wel vrij beperkt hoor. Water en stroom komt uit de hemel, brandhout van het land, de rest toch uit het dorp.

Toen corona uitbrak zaten we ook hier, toen hebben we “hier blijven” wel heel even overwogen. Maar in tijden van crisis blijkt voor ons familie nabij hebben toch zwaarder wegend de voordelen van eenzaamheid.
In deze specifieke crisis hebben jullie toch bijna de perfecte plaats. Ik zou rustig blijven zitten en nog wat levensmiddelen inslaan. Het is andere koek dan Corona, wat vooral irritant was maar nauwelijks een gevaar.
The End Times are wild
pi_203900106
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:56 schreef Gellius het volgende:
Allemaal! Al is de zeurende onderrug vooral te wijten aan twee jaar achterstallige sisyfusarbeid op de landerijen van mijn moeder, dit weekend.
Nog steeds onsexy.
pi_203900955
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
In deze specifieke crisis hebben jullie toch bijna de perfecte plaats. Ik zou rustig blijven zitten en nog wat levensmiddelen inslaan. Het is andere koek dan Corona, wat vooral irritant was maar nauwelijks een gevaar.
Roep je nou op om te hamsteren?
Aldus.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 22:55:03 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203901087
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef Z het volgende:

[..]
Het kan sowieso nooit kwaad om voor 2 weken voedsel achter de hand te hebben. Ben je even zelfredzaam
The End Times are wild
pi_203908834
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nog steeds onsexy.
Nou moet je niet zo zeuren, Claudia. Ik ben niet enkel op de wereld om sexy te wezen.
  woensdag 2 maart 2022 @ 18:21:06 #266
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_203910150
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef Z het volgende:

Hier liggen de zakken linzen nog van maart 2020. De Turkse pizzabakker om de hoek is geen dag dicht geweest.
pi_203910312
Vijf jaar geleden liep ik met een rugzak van Nederland naar Spanje. Als ik het daarvoor nog niet wist, dan daarna zeker: voor mij is een extra voorraad eten datgene wat voor mij belangrijk is. Ik draag liever twee kilo meer, dan het idee te moeten torsen dat mogelijk het eten op zou kunnen raken.
pi_204003817
Moet ik m'n username al veranderen?
Aldus.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 22:20:52 #269
11923 I.R.Baboon
pi_204004445
Dat hangt van je positie in de Derde Wereldoorlog af.

(overigens, ik quiz weer regelmatig, af en toe bij bar baarsch met een beatthechampionseliteteam en donderdag bij de nieuwe anita.)

[ Bericht 0% gewijzigd door I.R.Baboon op 08-03-2022 23:16:45 ]
pi_204005925
Z's dead baby, Z's dead.
  woensdag 9 maart 2022 @ 21:58:44 #271
37950 JAM
pi_204017752
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 22:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat hangt van je positie in de Derde Wereldoorlog af.

(overigens, ik quiz weer regelmatig, af en toe bij bar baarsch met een beatthechampionseliteteam en donderdag bij de nieuwe anita.)
Ik ben stiekem ook weer aan het quizzen, bij O'Caseys op de donderdagen. Daar doet altijd een achterlijke hoeveelheid mensen mee (200?250?) en heeft naar mijn smaak een beetje te hoog gehalte - zoals mijn Amerikaanse medespeler dat noemt - 'stupid chick questions'. Dat ben ik ook wel met hem eens, trouwens. Wat moet de wereld nu met enige kennis over Nelly Furtado? Zij die quizzen van jou in Mokum en is dat leuk? Nodig je me eens uit?
pi_204017791
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2022 21:58 schreef JAM het volgende:

Wat moet de wereld nu met enige kennis over Nelly Furtado?
Selectieve verontwaardiging. Wat te denken van sportvragen?
  woensdag 9 maart 2022 @ 22:05:55 #273
37950 JAM
pi_204017872
quote:
3s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Selectieve verontwaardiging. Wat te denken van sportvragen?
Jazeker, dat wil ik ook helemaal niet onktennen. Sportvragen, daar heb ik ook niet veel mee en zie, als we die reductie nog even verder doorzetten komen we al gauw tot de ontdekking dat de beste (vanuit een soort utlitaristisch principe, althans) pubquiz die je kan organiseren louter bestaat uit vragen die een beetje vuig, vunzig, suggestief, geil, etc. overkomen met als antwoord: 'Adolf Hitler'.
Muziekvragen vind ik ook alleen maar leuk als het muziek is die ik a) ken b) leuk vind. Als er iets over de Spice Girls of andere kankerherrie die ik in mijn jeugd meegekregen heb voorbijkomt, dan weet ik het vaak wel, maar kan ik er toch niet van genieten. Een week of wat geleden kwam er een vraag over Chet Baker voorbij en toen heb ik inderdaad héél verontwaardigd gereageerd dat vrijwel niemand wist dat die man trompet speelde. Daar genoot ik dan weer wel van.
pi_204017932
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:05 schreef JAM het volgende:

[..]
Jazeker, dat wil ik ook helemaal niet onktennen. Sportvragen, daar heb ik ook niet veel mee en zie, als we die reductie nog even verder doorzetten komen we al gauw tot de ontdekking dat de beste (vanuit een soort utlitaristisch principe, althans) pubquiz die je kan organiseren louter bestaat uit vragen die een beetje vuig, vunzig, suggestief, geil, etc. overkomen met als antwoord: 'Adolf Hitler'.
Ik hang zelf het Joosten-principe aan: als Astrid de vraag niet had kunnen bedenken, dan is het geen goede vraag.

quote:
Muziekvragen vind ik ook alleen maar leuk als het muziek is die ik a) ken b) leuk vindt. Een week of wat geleden kwam er een vraag over Chet Baker voorbij en toen heb ik inderdaad héél verontwaardigd gereageerd dat vrijwel niemand wist dat die man trompet speelde.
Eens!
  woensdag 9 maart 2022 @ 22:09:59 #275
37950 JAM
pi_204017945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hang zelf het Joosten-principe aan: als Astrid de vraag niet had kunnen bedenken, dan is het geen goede vraag.

Astrid zal die vragen toch niet zelf hebben bedacht?
  woensdag 9 maart 2022 @ 22:11:37 #276
37950 JAM
pi_204017970
Een ander goed Joosten principe zou zijn als Prinsen het niet zou kunnen hebben bedenken en De Vries het niet zou kunnen beantwoorden.
pi_204018016
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:09 schreef JAM het volgende:

[..]
Astrid zal die vragen toch niet zelf hebben bedacht?
Ik maakte laatst uit een opmerking van haar op dat ze die (ook) zelf bedenkt.
pi_204018033
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:11 schreef JAM het volgende:
Een ander goed Joosten principe zou zijn als Prinsen het niet zou kunnen hebben bedenken en De Vries het niet zou kunnen beantwoorden.
't Van der Zandt-principe: toch weer stupid dick questions sportvragen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:58:21 #279
11923 I.R.Baboon
pi_204023716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 22:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik maakte laatst uit een opmerking van haar op dat ze die (ook) zelf bedenkt.
Ik geloof er niks van. Maar goed, een goede presentator kan wel doen alsof.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:01:59 #280
11923 I.R.Baboon
pi_204023760
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2022 21:58 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik ben stiekem ook weer aan het quizzen, bij O'Caseys op de donderdagen. Daar doet altijd een achterlijke hoeveelheid mensen mee (200?250?) en heeft naar mijn smaak een beetje te hoog gehalte - zoals mijn Amerikaanse medespeler dat noemt - 'stupid chick questions'. Dat ben ik ook wel met hem eens, trouwens. Wat moet de wereld nu met enige kennis over Nelly Furtado? Zij die quizzen van jou in Mokum en is dat leuk? Nodig je me eens uit?
Manco van mijn eigen quizteam is dat iedereen vragen over filosofen of stekkerformaten weet en niemand over BN'ers of muziek de laatste 15 jaar, bij de geoliede beatthechampionsmachine zitten mensen die ook de top 2000 uit hun hoofd leren dus daar loop je wel tegen de grens aan van 'is dit nog leuk'.

De quiz in de nieuwe anita is wel echt goed, gepresenteerd en bedacht door een dichter en quizvraagexpert. Ze hebben elke maand een minecraftvraag maar hadden ook lange tijd elke maand een pornhubvraag, dat moet je toch aanspreken.
pi_204027875
BN'ers en Minecraft zijn mijn expertise.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:00:50 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204029038
Ik denk dat we qua pubquiz de cirkel dan best rond kunnen krijgen met de hier aanwezige TTK-ers
The End Times are wild
pi_204029668
Mijn quizteam is heel breed. Dat is onze sterkte. En één jongen weet echt de grootste obscuriteiten. Hij wist ooit de naam van de vriendin van Flash Gordon te noemen bijvoorbeeld. Of de tweede naam van Donald Duck. Zelfgemaakte quizen zijn by far het leukst. In de Walvis was af en toe ook een leuke zelfgemaakte quiz. Maar bijna overal zijn het van die ingekochte quizjes. Ons team is een beetje on indefinit hiatus helaas. Kinderen enzovoorts.
Aldus.
pi_204031780
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:25 schreef Z het volgende:
Ons team is een beetje on indefinit hiatus helaas. Kinderen enzovoorts.
Welnee, daar zijn jullie te oud voor. Die kinderen zijn zelf al aan het stappen.
pi_204034087
De mijne wel maar die van m'n teamgenoten niet
Aldus.
pi_204034308
Godverd*mme wat lag het stadje er weer mooi bij vanochtend.
pi_204034469
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:32 schreef Gellius het volgende:
Godverd*mme wat lag het stadje er weer mooi bij vanochtend.
Dat geldt ook voor 't dorp.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 08:57:12 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204034476
Hé, jongens en meisjes. Nu de ‘rona dan echt voorbij is, zullen we dan toch een keer echt meeten, pubquiz of niet? Anders gaat het er nooit van komen.
The End Times are wild
pi_204034518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:57 schreef LXIV het volgende:
Hé, jongens en meisjes. Nu de ‘rona dan echt voorbij is, zullen we dan toch een keer echt meeten, pubquiz of niet? Anders gaat het er nooit van komen.
Ik kom wel opdagen.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:35:01 #290
11923 I.R.Baboon
pi_204034804
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
BN'ers en Minecraft zijn mijn expertise.
Gisteren was de vraag wat het aanvals- en verdedigingsmechanisme van creepers is. Wisten we niet.
pi_204034882
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:35 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Gisteren was de vraag wat het aanvals- en verdedigingsmechanisme van creepers is. Wisten we niet.
Zelfontploffing.

pi_204036500
Jezus IR.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 12:42:15 #293
11923 I.R.Baboon
pi_204036871
We hadden de pornhubvraag ook fout trouwens, wat de meest gezochte categorie was in NL in 2021. Desondanks wonnen we wel.

De poëzievraag (wie leeft er nog, Ida Gerhardt of Eva Gerlach) hadden we wel goed. En drukte werd voorgelezen.
pi_204039761
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 12:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
We hadden de pornhubvraag ook fout trouwens, wat de meest gezochte categorie was in NL in 2021. Desondanks wonnen we wel.
Wat was de meest gezochte categorie? Milf? Lesbian? Dutch?
  vrijdag 11 maart 2022 @ 17:05:37 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204039992
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als het aan mij lag Milf
The End Times are wild
  vrijdag 11 maart 2022 @ 17:08:33 #296
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_204040018
Categorieën als bandnamen:
–gloryhole
–chubby teen
–dutch beach swingers
  vrijdag 11 maart 2022 @ 17:59:39 #297
37950 JAM
pi_204040401
quote:
2s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
Manco van mijn eigen quizteam is dat iedereen vragen over filosofen of stekkerformaten weet en niemand over BN'ers of muziek de laatste 15 jaar, bij de geoliede beatthechampionsmachine zitten mensen die ook de top 2000 uit hun hoofd leren dus daar loop je wel tegen de grens aan van 'is dit nog leuk'.

De quiz in de nieuwe anita is wel echt goed, gepresenteerd en bedacht door een dichter en quizvraagexpert. Ze hebben elke maand een minecraftvraag maar hadden ook lange tijd elke maand een pornhubvraag, dat moet je toch aanspreken.
Ik moet zeggen, hij heeft wel zo'n beetje de beste pitch die ik sinds mijn eigen heugenis gelezen heb. 'Heeft u werk dat u niet zelf kan of wil doen? Laat het weten!' Prachtig.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 20:08:52 #298
11923 I.R.Baboon
pi_204041846
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 17:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als het aan mij lag Milf
:Y. Jullie zijn een goed team. (het was wel multiple choice, maar met 8 opties. Dutch zat er niet bij)
  vrijdag 11 maart 2022 @ 20:12:29 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204041899
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 20:08 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]
[..]
:Y. Jullie zijn een goed team. (het was wel multiple choice, maar met 8 opties. Dutch zat er niet bij)
Ik bedoelde eigenlijk: als alle clicks op pornhub van mij afkomstig waren was het milf geweest
The End Times are wild
  vrijdag 11 maart 2022 @ 20:12:49 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204041907
Klein nuanceverschil
The End Times are wild
  vrijdag 11 maart 2022 @ 20:13:00 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204041910
Vol..