Ja, tijdens de grootste crisis van na 40-45 verwacht ik inderdaad wat meer daadkracht / creativiteit op dat vlak. Men had allerlei noodwetten kunnen aannamen om meer capaciteit te realiseren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, daar had wel serieus over nagedacht moeten worden. Echter, denk je dat ze zo even een blik zorgmedewerkers open kunnen trekken?
Laten we dan maar voor omega gaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar die is verwaarloosbaar klein.
BigPharma heeft nu inderdaad 'alle' macht, ben ik met je eens. Dat is onvermijdelijk in deze situatie. Alleen is de vraag waar en wanneer het eindigtquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Alle logica is opge-offert aan de vaccinatiedwang van BigPharma. De lobbyisten van BigPharma hebben Hugo en het OMT in hun zak.
Net als het feit dat er 200 mensen op de IC liggen. Is dat nou een pandemie?
Daarom gewoon kappen met dat hele TVTquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand die niet gevaccineerd is en zich laat testen alvorens naar binnen te gaan loopt meer kans om binnen besmet te worden door een ongetest gevaccineerd persoon.
Ook dat is simpele kansberekening
Het is hier natuurlijk niet dat je de drang hebt om iets te doen, dit is 'drang' vanuit de overheid. Simpel gezegd dat je iets opgelegd wordt en je uit twee kwaden moet kiezen. Je hebt nog steeds een keus, hoewel het alternatief over 't algemeen dusdanig heftig is dat je er niet voor kan kiezen. Een voorbeeld wat weleens gebruikt wordt is een cardioloog die zegt een hartpatiënt niet verder te behandelen als deze blijft roken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe kan vaccinatiedrang onaanvaardbaar zijn?
[..]
Daarom willen ze ook dat gevaccineerden zich ook moeten laten testen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand die niet gevaccineerd is en zich laat testen alvorens naar binnen te gaan loopt meer kans om binnen besmet te worden door een ongetest gevaccineerd persoon.
Ook dat is simpele kansberekening
Eerder hebben we ook meer zorgmedewerkers gehad. Als je iets wilt moet je er over nadenken en er alles aan doen het te realiseren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, daar had wel serieus over nagedacht moeten worden. Echter, denk je dat ze zo even een blik zorgmedewerkers open kunnen trekken?
Ik heb vooral het idee dat we ons er achter blijven verschuilen. Achter dat ene argument (dat je niet zomaar een blik zorgmedewerkers open kan trekken). Het argument klopt natuurlijk op korte termijn, maar we zijn alweer 1.5 jaar bezig. Lange termijn visie ontbreekt volledig. Naast de suggestie om mensen dan maar elk jaar te vaccineren en om wellicht een tweedeling te creeeren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerder hebben we ook meer zorgmedewerkers gehad. Als je iets wilt moet je er over nadenken en er alles aan doen het te realiseren.
Waar een wil is is een weg. Dat kort tijd, effort en veel geld. Maar het kan heus wel.
Er is vanaf het begin gezegd dat opschalen van zorg niet kon. Op de korte termijn heel logisch.
Op de langere termijn is niet eens over gesproken, laat staan naar gehandeld.
Deze patstelling moet stoppen
Ja dat bedoelde ik te zeggen iddquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat we ons er achter blijven verschuilen. Achter dat ene argument (dat je niet zomaar een blik zorgmedewerkers open kan trekken). Het argument klopt natuurlijk op korte termijn, maar we zijn alweer 1.5 jaar bezig. Lange termijn visie ontbreekt volledig. Naast de suggestie om mensen dan maar elk jaar te vaccineren en om wellicht een tweedeling te creeeren.
Pandemie Light.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Alle logica is opge-offert aan de vaccinatiedwang van BigPharma. De lobbyisten van BigPharma hebben Hugo en het OMT in hun zak.
Net als het feit dat er 200 mensen op de IC liggen. Is dat nou een pandemie?
Ik had serieus beter van jou verwachtquote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:07 schreef Molo het volgende:
Er is vanaf het begin gezegd dat opschalen van zorg niet kon. Op de korte termijn heel logisch.
Op de langere termijn is niet eens over gesproken, laat staan naar gehandeld.
Deze patstelling moet stoppen
Goed puntquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Of gewoon loslaten. Met 1,8 miljoen ongevaccineerden zou dat ongeveer 2500 dooien opleveren.
Ik vind dat een acceptabel getal. Zelfs als ik er zelf bij zou zitten.
En dat is een terechte vraag. Antwoord: een vaccinatie neem je om jouw persoonlijke risico op ernstige ziekte te verminderen. Niet om een sticker van de juf te krijgen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Daarom willen ze ook dat gevaccineerden zich ook moeten laten testen.
Ben er zelf op tegen, dan krijg je de vraag waarom een Vaccin.
Een hoge viral load betekend hoge virus replicatie dus infectie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:27 schreef miss_sly het volgende:
Niets bekend over waarom de mensen zijn getest, bijv of ze wel of geen klachten hebben. En niets over of ze in het ziekenhuis komen. Beetje summier vind ik deze berichtgeving.
Als mensen die gevaccineerd zijn alsnog niet in het ziekenhuis komen, maakt het niet uit als ze andere mensen die gevaccineerd zijn besmetten.
Alleen wel lullig dat we dan iedereen als "ziek en gevaarlijk" gaan beschouwen tenzij ze zelf het tegendeel kunnen bewijzen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:18 schreef Lurf het volgende:
[..]
En dat is een terechte vraag. Antwoord: een vaccinatie neem je om jouw persoonlijke risico op ernstige ziekte te verminderen. Niet om een sticker van de juf te krijgen.
Ook in 1,5 jaar wordt het lastig maar het mag op zijn minst onderwerp van gesprek worden. Opschaling is een vrij ineffectief middel voor besmettingsgolven die een land in luttele weken richting een zorginfarct brengen. Maar ik weet vrijwel zeker dat als wij het influenzavirus niet hadden gekend dat onze IC capaciteit nog minder was geweest. Dus het is wel degelijk een idee om in te spelen op welke virussen er zoal in een land rondgaan. Dat gaat dan waarschijnlijk meer kosten, maarja, het geld voor alle steunpakketten groeit ons ook niet bepaald op de rug.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat we ons er achter blijven verschuilen. Achter dat ene argument (dat je niet zomaar een blik zorgmedewerkers open kan trekken). Het argument klopt natuurlijk op korte termijn, maar we zijn alweer 1.5 jaar bezig. Lange termijn visie ontbreekt volledig. Naast de suggestie om mensen dan maar elk jaar te vaccineren en om wellicht een tweedeling te creeeren.
Nee dat denk ik niet. Niks doen is een elk geval de slechtste optie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is sowieso snel een andere denkwijze nodig hoe we verder gaan in de zorg:quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook in 1,5 jaar wordt het lastig maar het mag op zijn minst onderwerp van gesprek worden. Opschaling is een vrij ineffectief middel voor besmettingsgolven die een land in luttele weken richting een zorginfarct brengen. Maar ik weet vrijwel zeker dat als wij het influenzavirus niet hadden gekend dat onze IC capaciteit nog minder was geweest. Dus het is wel degelijk een idee om in te spelen op welke virussen er zoal in een land rondgaan. Dat gaat dan waarschijnlijk meer kosten, maarja, het geld voor alle steunpakketten groeit ons ook niet bepaald op de rug.
Ze heeft wel gelijk. Covid gaat niet meer weg, het wordt endemisch. IC-artsen zoals Girbes zeggen gewoon: “we hebben er een ziekte bij”. Er zullen dus altijd mensen op de IC liggen met covid. Dan zal je moeten zorgen dat de ziekenhuizen het aan kunnen. Je kan niet nog jaren roepen “ja maar de zorg”.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik had serieus beter van jou verwacht
Nee, heeft ze niet. En jij ook niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelijk. Covid gaat niet meer weg, het wordt endemisch. IC-artsen zoals Girbes zeggen gewoon: “we hebben er een ziekte bij”. Er zullen dus altijd mensen op de IC liggen met covid. Dan zal je moeten zorgen dat de ziekenhuizen het aan kunnen. Je kan niet nog jaren roepen “ja maar de zorg”.
We zijn nu anderhalf jaar bezig en er is nog geen enkel begin gemaakt met serieuze capaciteitsuitbreiding. Terwijl dat een veel duurzamere oplossing is dan maatregelen of een QR-samenleving.
Stuk voor stuk legitieme vragen. Dit ethische debat moet de komende tijd gewoon gevoerd gaan worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is sowieso snel een andere denkwijze nodig hoe we verder gaan in de zorg:
- Leveren we niet veel te veel onnodige zorg?
- Moeten we wel oneindig doorbehandelen tegen enorme kosten?
- Moeten we niet alvast opschalen vanwege de enorme vergrijzing die er aankom?
- Moeten we personeel niet breder opleiden dan we nu doen om een flexibele schil te creëren?
Oke heb je ook nog argumenten dan, of kom je alleen m’n post afschieten?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, heeft ze niet. En jij ook niet.
Ga maar zoeken, het staat al meer dan eens in deze topicreeks.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke heb je ook nog argumenten dan, of kom je alleen m’n post afschieten?
Momentje hoor. Even 2024 topics doorscrollen. Ik kom zo bij je terug.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ga maar zoeken, het staat al meer dan eens in deze topicreeks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |