abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:34:06 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200978383
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
als jij ze nou even aanwijst
Populatie minus de risicogroepen (die goed in kaart zijn)?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200978388
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Exact

Waarbij de natuurlijke immunisatie dus ook bescherming geeft, maar die is dan weer eindig na 180 dagen qua QR code vinkje

Extra zuâh, en krom, zou ik als Hagenees zeggen
In Limburg zeggen we extra zoer :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:35:46 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200978403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Weet je nog, de eerdere spotjes?

"Je doet het voor je oma. Je doet het voor je ouders."

Er is bijna de hele pandemie gesproken over het doen voor de mensen die er meer risico van liepen, niet voor jezelf.
Yep

Het is om te huilen allemaal

En hoe kom je weer uit die shithole die ze voor iedereen hiermee gecreëerd hebben... Dat is nog mijn grootste vraag/zorg.
Wanneer, waar en hoe stopt dit
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:36:18 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200978410
quote:
7s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:34 schreef vosss het volgende:

[..]
In Limburg zeggen we extra zoer :+
Zoervleis :9
pi_200978430
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, de regering staat dat in de weg door een arbitraire eis te stellen dat je aantoont 'veilig' te zijn van één van de weet ik veel hoeveel virussen.

Die eis stellen ze alleen aan ongevaccineerden!!! Terwijl gevaccineerden net zo goed besmettelijk kunnen zijn.

Dat is meten met twee maten en tevens mijn hele issue met dat testen.
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:38:57 #256
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200978436
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet iedereen die niet gevaccineerd is zorgt voor ziekenhuisopnamen. En die hele groep op één hoop gooien is al helemaal te gek.

Daarnaast kun je ook wél gevaccineerd een ziekenhuisopname nodig hebben, én mensen om je heen besmetten.
Het werkt niet één op één zo natuurlijk, maar dit is de benadering vanuit kansrekening. Iemand die niet gevaccineerd is heeft meer kans op serieuze ziekte na besmetting.

Het speltheoretische model wat hier achter ligt heeft desalniettemin veel weg van een klassiek prisoners dilemma als je eigen perceptie is dat je kans op ernstige ziekte kleiner is dan de kans op bijwerkingen, als niet meegenomen wordt dat de kans op spreiding ook wat lager is dan wanneer het vaccin niet aanwezig is. Dat is alleen mee te nemen in het nut van een groep. Daarnaast is vanuit het individu het effect op de zorg verwaarloosbaar, maar als misschien wel een miljoen mensen zich niet laten vaccineren zijn hele lage percentages nog steeds serieus te nemen. Wat dus weer effect heeft op ofwel andere zorg die je mogelijk nodig hebt, ofwel het feit dat er minder mogelijk is omdat er moet voorgesorteerd worden op een te wankel zorgstelsel. Vergeet niet dat het zorgstelsel al wankelede met alle maatregelen die er zijn geweest.

Voor mij persoonlijk is het belangrijker dat anderen zich vaccineren dan dat ik zelf gevaccineerd ben (even buiten het maatschappelijke nut vanwege de voordelen rondom niet meer hoeven testen gerekend), maar om tot de cooperatieve oplossing te komen met het meeste nut ben ik wel bereid me te laten prikken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200978447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Los daarvan is de groep die roept ' vaccineren doe je voor een ander' opeens heel wat minder betrokken bij de medemens wanneer het over niet gevaccineerde gaat. Als je het zo graag voor een ander doet, laat je dan ook testen voor je ergens naar binnen gaat waar ook niet gevaccineerde zijn.

Dan is opeens de draagkracht dat je iets voor een ander doet verdwenen.

Prima hoor, ik doe het ook niet voor een ander, maar stop dan met dat geblaat.
Eens :)
pi_200978450
Maar is groepsimmuniteit nu helemaal van tafel, met de komst van de Delta-variant? En indien ja, hoe weten ze nu ineens zo zeker dat groepsimmuniteit bij deze variant niet zou gelden?

Want eerder zei de WHO dat zij 'denken' dat een vaccinatiegraad van 60 a 70% voldoende zou moeten zijn om de transmissieketen van het virus te doorbreken.

https://www.who.int/emerg(...)ience-in-5/episode-1
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:40:45 #259
pi_200978456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]
Los daarvan is de groep die roept ' vaccineren doe je voor een ander' opeens heel wat minder betrokken bij de medemens wanneer het over niet gevaccineerde gaat. Als je het zo graag voor een ander doet, laat je dan ook testen voor je ergens naar binnen gaat waar ook niet gevaccineerde zijn.

Dan is opeens de draagkracht dat je iets voor een ander doet verdwenen.

Prima hoor, ik doe het ook niet voor een ander, maar stop dan met dat geblaat.
Maar de mensen die tegen vaccineren zijn, zijn vaak evengoed tegen de testmaatschappij.
pi_200978482
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het werkt niet één op één zo natuurlijk, maar dit is de benadering vanuit kansrekening. Iemand die niet gevaccineerd is heeft meer kans op serieuze ziekte na besmetting.

Iemand die niet gevaccineerd is en zich laat testen alvorens naar binnen te gaan loopt meer kans om binnen besmet te worden door een ongetest gevaccineerd persoon.

Ook dat is simpele kansberekening :)
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:43:13 #261
pi_200978483
quote:
5s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef Tjoent het volgende:
Maar is groepsimmuniteit nu helemaal van tafel, met de komst van de Delta-variant? En indien ja, hoe weten ze nu ineens zo zeker dat groepsimmuniteit bij deze variant niet zou gelden?

Want eerder zei de WHO dat zij 'denken' dat een vaccinatiegraad van 60 a 70% voldoende zou moeten zijn om de transmissieketen van het virus te doorbreken.

De transmissie via gevaccineerden gaat bij Delta gemakkelijker, omdat zij iets minder goede bescherming hebben. Dit zorgt ervoor dat de spreiding stoppen de facto meer gevaccineerden nodig heeft.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:43:29 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200978484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het speltheoretische model wat hier achter ligt heeft desalniettemin veel weg van een klassiek prisoners dilemma als je eigen perceptie is dat je kans op ernstige ziekte kleiner is dan de kans op bijwerkingen, als niet meegenomen wordt dat de kans op spreiding ook wat lager is dan wanneer het vaccin niet aanwezig is. Dat is alleen mee te nemen in het nut van een groep. Daarnaast is vanuit het individu het effect op de zorg verwaarloosbaar, maar als misschien wel een miljoen mensen zich niet laten vaccineren zijn hele lage percentages nog steeds serieus te nemen. Wat dus weer effect heeft op ofwel andere zorg die je mogelijk nodig hebt, ofwel het feit dat er minder mogelijk is omdat er moet voorgesorteerd worden op een te wankel zorgstelsel. Vergeet niet dat het zorgstelsel al wankelede met alle maatregelen die er zijn geweest.

Voor mij persoonlijk is het belangrijker dat anderen zich vaccineren dan dat ik zelf gevaccineerd ben (even buiten het maatschappelijke nut vanwege de voordelen rondom niet meer hoeven testen gerekend), maar om tot de cooperatieve oplossing te komen met het meeste nut ben ik wel bereid me te laten prikken.
De ongevaccineerden groep is niet een homogene groep

Er is inmiddels meer dan prima in kaart wie de risicogroepen zijn. Vaccineer die lekker en laat de rest net rust met je drang en dwang rondom Covidvaccinaties zou mijn voorkeur hebben.

Dat is veel zinniger dan een 'u bent gevaarlijk en in gevaar tenzij tegendeel bewezen is'. Het klopt niet en het is duur en het is invasief, niet houdbaar en niet wenselijk
pi_200978502
quote:
5s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:39 schreef Tjoent het volgende:

Alle logica is opge-offert aan de vaccinatiedwang van BigPharma. De lobbyisten van BigPharma hebben Hugo en het OMT in hun zak.

Net als het feit dat er 200 mensen op de IC liggen. Is dat nou een pandemie?
pi_200978517
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De transmissie via gevaccineerden gaat bij Delta gemakkelijker, omdat zij iets minder goede bescherming hebben. Dit zorgt ervoor dat de spreiding stoppen de facto meer gevaccineerden nodig heeft.
Of gewoon loslaten. Met 1,8 miljoen ongevaccineerden zou dat ongeveer 2500 dooien opleveren.

Ik vind dat een acceptabel getal. Zelfs als ik er zelf bij zou zitten.
pi_200978526
quote:

[..]
Heb je ook een percentage? Zoiets als in Ijsland? De UK?
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:46:38 #266
pi_200978527
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:43 schreef Molo het volgende:

[..]
De ongevaccineerden groep is niet een homogene groep

Er is inmiddels meer dan prima in kaart wie de risicogroepen zijn. Vaccineer die lekker en laat de rest net rust met je drang en dwang rondom Covidvaccinaties zou mijn voorkeur hebben.

Dat is veel zinniger dan een 'u bent gevaarlijk en in gevaar tenzij tegendeel bewezen is'. Het klopt niet en het is duur en het is invasief, niet houdbaar en niet wenselijk
Nouja, als je ziektes op zijn beloop laat blijft het altijd een tikkende tijdbom. Je wil je gewoon maximaal inspannen om ook mogelijke mutaties te voorkomen. Dat doe je alleen door spreiding te minimaliseren.

Als het al zover is dat spreiding minimaliseren onmogelijk is, kom je in de situatie dat wellicht een jaarlijkse boosterprik nodig is voor de zwakkeren, maar op het moment lijkt het dan zelf zo dat je maatregelen moet nemen om de zorg sterk op te schalen. Dat gaat politiek veel tijd kosten.
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:47:32 #267
pi_200978542
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:46 schreef zoost het volgende:

[..]
Heb je ook een percentage? Zoiets als in Ijsland? De UK?
Ik heb hier geen data van gezien, dus of het 100% zeker het geval is weet ik niet, maar het werd volgens mij wel genoemd in serieuze onderzoeken. Maar heb zo 123 geen bronnen hiervan, misschien heeft iemand anders die wel.
pi_200978547
Ze hebben anderhalf jaar tijd gehad om structureel op te schalen en ze hebben er niets mee gedaan.
pi_200978581
quote:

[..]
Via gevaccineerden ja? Die zouden toch juist een relatief goede bescherming hebben, dankzij het vaccin? Maar gevaccineerden verspreiden het virus dus makkelijker?
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:50:19 #270
pi_200978583
quote:
7s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:48 schreef vosss het volgende:
Ze hebben anderhalf jaar tijd gehad om structureel op te schalen en ze hebben er niets mee gedaan.
Ja, daar had wel serieus over nagedacht moeten worden. Echter, denk je dat ze zo even een blik zorgmedewerkers open kunnen trekken?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:52:24 #271
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200978620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nouja, het is natuurlijk wel raar. De tweede kamer heeft 2 verschillende moties (van Denk en van PVV) aangenomen dat vaccinatiedrang, vaccinatiedwang en verplichting niet acceptabel zijn.

In het debat gisteren werd er door Paternotte heel lacherig over gedaan dat je Lowlands ticket iets duurder werd, maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat.
Hoe kan vaccinatiedrang onaanvaardbaar zijn?
quote:
Drang: innerlijke neiging om iets te doen. sterk verlangen om iets te doen
are we infinite or am I alone
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:52:59 #272
pi_200978629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:50 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Via gevaccineerden ja? Die zouden toch juist een relatief goede bescherming hebben, dankzij het vaccin? Maar gevaccineerden verspreiden het virus dus makkelijker?
Wat ik meen te hebben gelezen is dat de vaccins minder bescherming bieden en dat daardoor de transmissie ook hoger is dan bij eerdere varianten. Natuurlijk nog wel altijd lager dan bij ongevaccineerden. Ik weet eerlijk gezegd niet of het stijgingspercentage constant is of hoger bij gevaccineerden. In ieder geval levert de algehele hogere transmissie al op dat je meer vaccins nodig hebt om hetzelfde effect te behalen.
pi_200978640
Ik vind het wel tijd voor de Epsilon variant.

Oh die is er ook al. Gvd.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2021 10:54:10 ]
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:53:56 #274
pi_200978643
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Hoe kan vaccinatiedrang onaanvaardbaar zijn?
[..]

Het ligt er wel aan wat voor nudges je toepast dan, lijkt mij.
Drang opleggen door zaken moeilijker te maken lijkt me niet wenselijk. Maar dat is wel hoe de VVD vaker rolt.
  Redactie Sport donderdag 19 augustus 2021 @ 10:54:16 #275
pi_200978649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:53 schreef Scrummie het volgende:
Ik vind het wel tijd voor de Epsilon variant.
Maar die is verwaarloosbaar klein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')