geloof dat ze daar in september mee komenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom zou een booster shot geen gek idee zijn bij de mensen die normaal al de griepprik ontvangen. Is er überhaupt al een strategie voor een eventuele derde prik?
En de mensen die vanuit EU naar nieuw Zeeland willen reizen de komende jaren wens ik evenveel geluk.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Blijft treurig dat sommige nog steeds denken dat zero covid een mogelijkheid is. Ik wens Nieuw-Zeeland veel geluk de komende jaren.
Maar we mogen het geen vaccinatiedrang noemen. Ik vraag me af of de volksvertegenwoordigers die gisteren voor de motie van D66 hebben gestemd nu echt zo achterlijk zijn om te denken dat mensen daarin trappen? Of zouden ze zelf niet doorhebben hoe krom de hoepel is waar ze doorheen proberen te springen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kans is groter inderdaad, maar de ongevaccineerde die zich laat testen voor hij naar binnen mag kan net zo goed aangestoken worden door een gevaccineerd persoon.
Sterker nog, die kans is bijna 100% want de gevaccineerden hebben voldoende aan hun groene vinkje en mogen zonder testen binnen. Met kans op het besmet zijn.
De kans dat een besmette ongevaccineerde binnen is is veel kleiner, want ik mag toch aannemen dat je als ongevaccineerd met een positieve testuitslag de toegang geweigerd wordt.
Ergo: ja, die ongevaccineerde wordt waarschijnlijk zieker als iemand hem daar binnen aansteekt, maar die wordt dan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aangestoken door een gevaccineerd persoon. En die kiest er dus ook zelf voor om naar binnen te gaan. Dus daar hoef ik geen compassie mee te hebben.
Ok er zullen ook ongevaccineerden binnen zijn die wel besmet zijn, maar het gros van de testen pikt die er wel uit. En die mogen dus niet binnen.
Het is gewoon zo krom als een hoepel.
Je mag het noemen wat je wil maar je kan de regering toch niet verwijten dat ze linksom of rechtsom voor zoveel mogelijk gevaccineerden gaan, want het schijnt toch te werken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:09 schreef Lurf het volgende:
Maar we mogen het geen vaccinatiedrang noemen.
Dat er ligt er nog steeds aan hoe hoog de ziekenhuisoercentages zijn onder de gevaccineerden bij de dominante variant.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom zou een booster shot geen gek idee zijn bij de mensen die normaal al de griepprik ontvangen. Is er überhaupt al een strategie voor een eventuele derde prik?
Nouja, het is natuurlijk wel raar. De tweede kamer heeft 2 verschillende moties (van Denk en van PVV) aangenomen dat vaccinatiedrang, vaccinatiedwang en verplichting niet acceptabel zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je mag het noemen wat je wil maar je kan de regering toch niet verwijten dat ze linksom of rechtsom voor zoveel mogelijk gevaccineerden gaan, want het schijnt toch te werken.
Dat verwijt ik ze wel omdat het een glijdende schaal is (vergelijk het huidige standpunt eens met dat aan het begin van de vaccinatiecampagne) en er met oneigenlijke argumenten extra drempels voor ongevaccineerden worden opgeworpen, zoals vosss duidelijk uitlegt. Van onze politici verwacht ik meer begrip van de materie en minder polarisatie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je mag het noemen wat je wil maar je kan de regering toch niet verwijten dat ze linksom of rechtsom voor zoveel mogelijk gevaccineerden gaan, want het schijnt toch te werken.
Dat is dus zo'n kulredenering waarvan ik niet snap dat mensen erin meegaan. Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander. Het idee van groepsimmuniteit voor corona is allang afgeserveerd. Beperkende maatregelen zijn geen gevolg van niet-vaccineren, maar van politieke besluitvorming op basis van een afweging van politieke risico's.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uiteindelijk is er al op meerdere manieren vaccinatiedrang uitgevoerd. Ook gewoon een prima zaak natuurlijk, die dingen werken pas goed als genoeg mensen meedoen.
Wel als we daarmee AliExpress China worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat je die tweedeling in de maatschappij bijna niet kunt voorkomen. Veel mensen willen vrijheid door veiligheid, en anderen staan dat voor hun in de weg via hun persoonlijke vrijheid.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:19 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat verwijt ik ze wel omdat het een glijdende schaal is (vergelijk het huidige standpunt eens met dat aan het begin van de vaccinatiecampagne) en er met oneigenlijke argumenten extra drempels voor ongevaccineerden worden opgeworpen, zoals vosss duidelijk uitlegt. Van onze politici verwacht ik meer begrip van de materie en minder polarisatie.
Gotta catch em all.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:21 schreef zoost het volgende:
Ik ga het via de natuurlijke immuniteit proberen. Elke 6 maanden een herstelbewijs voor elke variant als ik het oploop. Enige probleem is als ik helemaal immuun ben dat daarvoor geen code in de app bestaat.
Nee, de regering staat dat in de weg door een arbitraire eis te stellen dat je aantoont 'veilig' te zijn van één van de weet ik veel hoeveel virussen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je die tweedeling in de maatschappij bijna niet kunt voorkomen. Veel mensen willen vrijheid door veiligheid, en anderen staan dat voor hun in de weg via hun persoonlijke vrijheid.
Je kunt de spreiding weldegelijk beperken door meer vaccineren. Totale immuniteit is vrijwel onmogelijk, maar hoe meer vaccins, hoe beter het systeem geremd wordt.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat is dus zo'n kulredenering waarvan ik niet snap dat mensen erin meegaan. Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander. Het idee van groepsimmuniteit voor corona is allang afgeserveerd. Beperkende maatregelen zijn geen gevolg van niet-vaccineren, maar van politieke besluitvorming op basis van een afweging van politieke risico's.
Los daarvan is de groep die roept ' vaccineren doe je voor een ander' opeens heel wat minder betrokken bij de medemens wanneer het over niet gevaccineerde gaat. Als je het zo graag voor een ander doet, laat je dan ook testen voor je ergens naar binnen gaat waar ook niet gevaccineerde zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat is dus zo'n kulredenering waarvan ik niet snap dat mensen erin meegaan. Vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander. Het idee van groepsimmuniteit voor corona is allang afgeserveerd. Beperkende maatregelen zijn geen gevolg van niet-vaccineren, maar van politieke besluitvorming op basis van een afweging van politieke risico's.
Ik wil vooral normaal kunnen leven, maar daarbij ook vertrouwen kunnen hebben in de zorg als mij iets overkomt. Maar niet-gevaccineerden kiezen niet voor de collectieve oplossing binnen een prisoners dilemma. Dusja, dan zijn dat wel duidelijk de individualisten.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Los daarvan is de groep die roept ' vaccineren doe je voor een ander' opeens heel wat minder betrokken bij de medemens wanneer het over niet gevaccineerde gaat. Als je het zo graag voor een ander doet, laat je dan ook testen voor je ergens naar binnen gaat waar ook niet gevaccineerde zijn.
Dan is opeens de draagkracht dat je iets voor een ander doet verdwenen.
Prima hoor, ik doe het ook niet voor een ander, maar stop dan met dat geblaat.
Ik ben misantroop genoeg om je gelijk te geven, maar ergens heb ik nog de hoop dat mensen slimmer zijn en zich niet zo laten manipuleren door de beeldvorming van onze politici.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je die tweedeling in de maatschappij bijna niet kunt voorkomen. Veel mensen willen vrijheid door veiligheid, en anderen staan dat voor hun in de weg via hun persoonlijke vrijheid.
Niet iedereen die niet gevaccineerd is zorgt voor ziekenhuisopnamen. En die hele groep op één hoop gooien is al helemaal te gek.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt de spreiding weldegelijk beperken door meer vaccineren. Totale immuniteit is vrijwel onmogelijk, maar hoe meer vaccins, hoe beter het systeem geremd wordt.
Die mensen die zich niet laten vaccineren geven extra druk op de zorg. Zorg die ik nodig heb mocht iemand mij ineens aanrijden of als ik ineens een tumor onder de leden heb. Als men die zorg niet kan leveren door corona, óf als evenementen als festivals, voetbalwedstrijden en beurzen niet door kunnen gaan omdat ze moeten voorkomen dat die zorg niet geleverd wordt, heb IK daar weldegelijk last van.
Dat is niet hoe het beleid ingezet is, en de communicatiequote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is al vanaf het begin klip en klaar. Ook toen gezegd werd door Hugo en alle media dat je het vooral voor de ander deed. Dit was vanaf dag 1 helder.
als jij ze nou even aanwijstquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:29 schreef Molo het volgende:
Niet iedereen die niet gevaccineerd is zorgt voor ziekenhuisopnamen. En die hele groep op één hoop gooien is al helemaal te gek.
Klopt, volstrekt mee eensquote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat je de griepprik en de pneumokokkenshot niet pakt omdat je graag een groen vinkje in een app wil houden, want anders kom je nergens meer binnen.
Prima als ze herhalingsvaccins beschikbaar houden voor iedereen die het nodig heeft, maar het moet geen voorwaarde worden om de samenleving open te houden.
De aandeelhouders van Pfizer knijpen zich nu al in de handjes.
Weet je nog, de eerdere spotjes?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het beleid ingezet is, en de communicatie
Exactquote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kans is groter inderdaad, maar de ongevaccineerde die zich laat testen voor hij naar binnen mag kan net zo goed aangestoken worden door een gevaccineerd persoon.
Sterker nog, die kans is bijna 100% want de gevaccineerden hebben voldoende aan hun groene vinkje en mogen zonder testen binnen. Met kans op het besmet zijn.
De kans dat een besmette ongevaccineerde binnen is is veel kleiner, want ik mag toch aannemen dat je als ongevaccineerd met een positieve testuitslag de toegang geweigerd wordt.
Ergo: ja, die ongevaccineerde wordt waarschijnlijk zieker als iemand hem daar binnen aansteekt, maar die wordt dan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aangestoken door een gevaccineerd persoon. En die kiest er dus ook zelf voor om naar binnen te gaan. Dus daar hoef ik geen compassie mee te hebben.
Ok er zullen ook ongevaccineerden binnen zijn die wel besmet zijn, maar het gros van de testen pikt die er wel uit. En die mogen dus niet binnen.
Het is gewoon zo krom als een hoepel.
Nogmaals: het is een politieke keuze om onze zorg op deze manier in te richten en om acute en planbare zorg via dezelfde voordeur te behandelen. Het kan ook anders.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die mensen die zich niet laten vaccineren geven extra druk op de zorg. Zorg die ik nodig heb mocht iemand mij ineens aanrijden of als ik ineens een tumor onder de leden heb. Als men die zorg niet kan leveren door corona, óf als evenementen als festivals, voetbalwedstrijden en beurzen niet door kunnen gaan omdat ze moeten voorkomen dat die zorg niet geleverd wordt, heb IK daar weldegelijk last van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |