Oeh, zoals?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Hahaha ja. Nou heb ik direct in de eerste les al dingen moeten leren waarvan ik me afvraag waarom in vredesnaam, maar vooruit. Dat probeer ik maar te negeren.
Haha ja precies, wij hebben het ook al over aanhangwagens gehad. En de jongen naast me was daar om de één of andere reden specifiek in geļnteresseerd en stelde daar ook vragen over.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:44 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik moest ook allemaal regels leren over aanhangwagens, hoe ver de lading mag uitsteken en wat je moet doen als de lading meer dan X centimeter uitsteekt. Dat was zo'n onderwerp waarvan ik dacht 'dat zoek ik wel weer op als ik het ooit nog nodig heb'. Ik zat in elk geval regelmatig te schelden over regels die ik stom vond
Vooral over alle verschillende soorten rijbewijzen. Maakt mij het nou uit wat je nodig hebt om motor te rijden, ik wil alleen maar m'n autorijbewijsquote:
Ik heb ze daar toch best regelmatig gezien, niet als in dagelijks of zo, maar zeker meer dan elders.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Ik zie hier echt zelden een militair voertuig, laat staan een colonne.
Enkel toen met die Amerikanen die per schip in Vlissingen aankwamen en dan vervolgens naar de oostgrens van de NAVO zouden rijden dat ik regelmatig een enkele of een paar militaire voertuigen heb gezien.
Ik zie vaker volgauto's van het wielrennen voorbijkomen.
Kan je gelijk mee bakken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:48 schreef AgnesGru het volgende:
Oke, GBBO terug kijken is niet zo handig als ke honger hebt
Op Nederlandse rijbewijzen staan gewoon plaatjes voor welke categorie voertuig bij welke letter hoortquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Vooral over alle verschillende soorten rijbewijzen. Maakt mij het nou uit wat je nodig hebt om motor te rijden, ik wil alleen maar m'n autorijbewijs
Ik heb geen heel seizoen meer gekeken sinds Mel, Sue en Mary zijn vertrokken. Vond het toch minder op die manier. Hoe is de show tegenwoordig?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:48 schreef AgnesGru het volgende:
Oke, GBBO terug kijken is niet zo handig als ke honger hebt
Ook wel handig ja. Maar ja dit was echt een waslijst aan voertuigen en andere gegevens zoals motorkracht en gewicht en zo.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Op Nederlandse rijbewijzen staan gewoon plaatjes voor welke categorie voertuig bij welke letter hoortMotor is A, auto is B, vrachtwagen is C en bus is D
E is aanhanger, T is tractor, AM is brommer.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Op Nederlandse rijbewijzen staan gewoon plaatjes voor welke categorie voertuig bij welke letter hoortMotor is A, auto is B, vrachtwagen is C en bus is D
Dat ga je toch nooit allemaal onthouden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook wel handig ja. Maar ja dit was echt een waslijst aan voertuigen en andere gegevens zoals motorkracht en gewicht en zo.
Nee is totale onzin inderdaad, niemand die zich dat na een paar weken nog precies herinnert. Of om de hoeveel tijd elk type voertuig precies gekeurd moet worden.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat ga je toch nooit allemaal onthouden.
Die heb je in Nederland ookquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook wel handig ja. Maar ja dit was echt een waslijst aan voertuigen en andere gegevens zoals motorkracht en gewicht en zo.
Oh ja, dat weet ik nog wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Vooral over alle verschillende soorten rijbewijzen. Maakt mij het nou uit wat je nodig hebt om motor te rijden, ik wil alleen maar m'n autorijbewijs
Daar krijg je als het goed is gewoon bericht over.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee is totale onzin inderdaad, niemand die zich dat na een paar weken nog precies herinnert. Of om de hoeveel tijd elk type voertuig precies gekeurd moet worden.
En die komen best wel ruim van tevoren al binnen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Daar krijg je als het goed is gewoon bericht over.
Hier iig wel. Om de zoveel tijd een brief dat het weer tijd is voor een keuring.
Ja precies. Op zich handig natuurlijk. Mogen jullie in Nederland met een B-rijbewijs eigenlijk ook op brommers/scooters rijden? Van onder de 50cc?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Die heb je in Nederland ookMotorrijbewijs heb je in verschillende trappen bijvoorbeeld, waardoor jonkies niet meteen een rijbewijs voor de krachtigste motoren kunnen krijgen en er hopelijk minder en minder heftige ongelukken ontstaan
Ja, die krijg je er dan gratis bij. Dat is AM. En voor de tractor ook. Die krijg je er ook gratis bij gelijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja precies. Op zich handig natuurlijk. Mogen jullie in Nederland met een B-rijbewijs eigenlijk ook op brommers/scooters rijden? Van onder de 50cc?
Misschien wel iets te ruim. Daardoor vergeet ik het alsnog vaak en zit ik weer een week voor verloop de garage te bellen of het even snel tussendoor kan.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En die komen best wel ruim van tevoren al binnen.
Ja da's hier dan ook zo, ook voor tractor. En na drie jaar mag je ook motoren tot 125cc rijden geloof ik.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, die krijg je er dan gratis bij. Dat is AM. En voor de tractor ook. Die krijg je er ook gratis bij gelijk.
Ik mag met mijn autorijbewijs ook een brommer/scooter en een tractor rijden, terwijl ik beide nog nooit bestuurd heb.
Ja, het is wel altijd heel ruim. Had ik dit jaar ook. Mijn APK moet ergens in juni. En ik kreeg ergens in maart/april al bericht.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien wel iets te ruim. Daardoor vergeet ik het alsnog vaak en zit ik weer een week voor verloop de garage te bellen of het even snel tussendoor kan.![]()
Dat hebben we hier dan weer niet, maar er was ooit wel een plan om zoiets in te voeren of het op een andere manier voor autorijbewijshouders makkelijker te maken ook een motorrijbewijs te halenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:59 schreef Strani het volgende:
[..]En na drie jaar mag je ook motoren tot 125cc rijden geloof ik.
Welke minister liep tegen het probleem aan dat ie zijn/haar motorrijbewijs niet kon halen, maar wel een autorijbewijs heeft?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:03 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat hebben we hier dan weer niet, maar er was ooit wel een plan om zoiets in te voeren of het op een andere manier voor autorijbewijshouders makkelijker te maken ook een motorrijbewijs te halen
Dat laatste ligt er geloof ik wel een beetje aan wanneer je je rijbewijs gehaald hebt.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, die krijg je er dan gratis bij. Dat is AM. En voor de tractor ook. Die krijg je er ook gratis bij gelijk.
Ik mag met mijn autorijbewijs ook een brommer/scooter en een tractor rijden, terwijl ik beide nog nooit bestuurd heb.
quote:Rijbewijs B voor 1 juli 2015: automatisch T-rijbewijs
Had u op 1 juli 2015 een rijbewijs B? Dan mag u met dat rijbewijs een tractor besturen. Bij de eerstvolgende vernieuwing van uw B-rijbewijs krijgt u de categorie T automatisch bijgeschreven. U moet het rijbewijs dan wel voor 1 juli 2025 vernieuwen. Bij vernieuwing van het rijbewijs na 2025 vervalt de T-bevoegdheid.
https://www.rijksoverheid(...)s-tractor-of-trekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |