Aan de basisbetaalrekening zitten veel haken en ogen, geen internationale betalingen, niet contant opnemen of storten enz.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is er voor particulieren, de basisbankrekening.
Voor bedrijven is dat er (nog) niet volgens mij.
Dan wordt het bitcoin
De tools die ze hebben gaan best ver, ze kunnen veel onderzoeken op de financiële stromen. Het punt is dat het hier gaat over 'dit soort klanten'. Het gaat hier niet om een partij die elke dag duizenden euro's contant komt storten, het gaat hier om een partij die een mening heeft die niet overeen komt met die van de bank.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is dat banken geen opsporingsinstellingen zijn, maar door steeds strenger wordende wetgeving dit eigenlijk wel worden geacht te zijn, maar hiervoor niet de noodzakelijke tools ter beschikking hebben.
Daardoor blijft er voor banken weinig anders over dan dit soort klanten niet te accepteren of buiten te gooien. Het gevolg is dat er complete branches zijn die nergens meer een bankrekening kunnen krijgen (coffeeshops, sexclubs, autohandelaren, oudijzerboeren, dat werk).
Dat ben ik wel met je eens inderdaad.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tools die ze hebben gaan best ver, ze kunnen veel onderzoeken op de financiële stromen. Het punt is dat het hier gaat over 'dit soort klanten'. Het gaat hier niet om een partij die elke dag duizenden euro's contant komt storten, het gaat hier om een partij die een mening heeft die niet overeen komt met die van de bank.
De bank kan (en moet) toezicht houden op de financiële stromen. Als er niets raars op de bankrekening plaatsvindt hebben ze echt niets te zeggen. Dat ze nu deze wet misbruiken ervoor en er mensen zijn die zeggen "Goed idee, doen!" vind ik echt te ver gaan.
Het komt er gewoon op neer dat het onmogelijk gemaakt wordt om op een fatsoenlijke manier te leven omdat iemand een andere mening heeft.
Ben het met je eens hoor, maar ik ben bang dat banken echt in een spagaat zitten door de veranderde strenge wetgeving.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat het onmogelijk gemaakt wordt om op een fatsoenlijke manier te leven omdat iemand een andere mening heeft.
Maar als je principieel geen bankrekening wilt, dan kun je niet in de horeca werken.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als jij als ondernemer een dusdanige reputatie hebt opgebouwd dat geen bank je meer binnen wil hebben, bijvoorbeeld omdat je bent veroordeeld voor witwassen oid, dan kan je in principe niet meer ondernemen. Ondernemen is geen grondrecht.
Al zijn er vaak wel maatwerkoplossingen te bedenken voor dit soort gevallen. Maar in de basis zijn banken gewoon commerciële bedrijven die contractvrijheid hebben en dienstverlening mogen weigeren.
we hebben te weinig informatie om zulke conclusies te trekkenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tools die ze hebben gaan best ver, ze kunnen veel onderzoeken op de financiële stromen. Het punt is dat het hier gaat over 'dit soort klanten'. Het gaat hier niet om een partij die elke dag duizenden euro's contant komt storten, het gaat hier om een partij die een mening heeft die niet overeen komt met die van de bank.
De bank kan (en moet) toezicht houden op de financiële stromen. Als er niets raars op de bankrekening plaatsvindt hebben ze echt niets te zeggen. Dat ze nu deze wet misbruiken ervoor en er mensen zijn die zeggen "Goed idee, doen!" vind ik echt te ver gaan.
Ik zou dat geen woekertarief willen noemen maar een adequate premie... Ik heb eens zo'n klant gehad als ass. adviseur: vijf schuldaanrijdingen in net een jaar, jonge knul met snelle auto. Die kon verzekerd worden tegen f 4.500,00 en f 750,00 eigen risico, vooraf te betalen. Binnen een maand had hij zijn volgende schade...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er bestaat een verzekeringsmaatschappij die klanten die nergens anders meer een auto kunnen verzekeren, tegen woekertarief een WA-verzekering aanbiedt.
Het VK artikel wat Caland postte heeft wat voorbeelden erin staan. Op basis van die voorbeelden trek ik mijn conclusie.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hebben te weinig informatie om zulke conclusies te trekken
Mwa, de Rabobank is anders niet vies van het witwassen van het geld van Mexicaanse drugskartels.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan me prima voorstellen dat je als bank geen klanten in de boeken wil hebben die geld verdienen aan uiterst schimmige praktijken.
Die uitgeverij : "De Blauwe Tijger" wordt gewoon uitgesloten van deelnemen aan de maatschappij. Ik vind dit echt heel erg verwerpelijk. Alleen omdat ze een andere mening hebben met betreft het Corona Beleid. Wat is dit voor merkwaardig gedrag van de banken?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kun je nog beter naar Afghanistan verhuizen. Leven onder de Taliban lijkt me gezelliger dan onder dit soort dystopische knuppels.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Overigens. Dit is het nieuwe normaal als het aan de WEF ligt. Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis. Lekker hoor.
[ twitter ]
Never let a good crisis go to waste!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gaat ook te ver. Veel te ver, maar kijk de reacties hier in dit topic; er is geen beter moment met dit soort idiote praktijken te beginnen.
Zou volgens de definitie die banken hanteren voor Fakenews het WEF daar niet ook onder vallen?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
Overigens. Dit is het nieuwe normaal als het aan de WEF ligt. Je mag niet verder dan 15 minuten lopend van huis. Lekker hoor.
[ twitter ]
Dat zeggen ze toch helemaal nietquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Zie hoofdstukje 2: "The advent of 15 minute spaces".quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch helemaal niet
Ja, heb ik gezien. Waar wordt gezegd dat je niet verder dan 15 minuten van je huis mag zijn?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Zie hoofdstukje 2: "The advent of 15 minute spaces".
zo heb ik 'm ook niet gehoord. Wat me wel opviel is dat het WEF sprak over gezichtsherkenning dat moeilijk werkt met mondkapjes en ze daarom voorstellen je te herkennen met je hartslag. Dan lijken ze er dus vanuit te gaan dat mondkapjes blijvend zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, heb ik gezien. Waar wordt gezegd dat je niet verder dan 15 minuten van je huis mag zijn?
Ben benieuwd, want in steeds meer landen zijn ze zo goed als verdwenen. Maarja, de herfst komt er weer aanquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
zo heb ik 'm ook niet gehoord. Wat me wel opviel is dat het WEF sprak over gezichtsherkenning dat moeilijk werkt met mondkapjes en ze daarom voorstellen je te herkennen met je hartslag. Dan lijken ze er dus vanuit te gaan dat mondkapjes blijvend zijn.
Als het buiten -20 is lijkt het me wel lekker om een wollen mondkapje te hebben, soort sjaal die blijft zittenquote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd, want in steeds meer landen zijn ze zo goed als verdwenen. Maarja, de herfst komt er weer aan
Wow. Mondkapjes forever dus volgens die club?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Dat ze er nou nog niet achter zijn dat mensen niet echt warm lopen om hun leven in te richten naar deze dystopische maatstaven.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
maar vrijwel alleen nog maar met het versneld uitrollen van reeds lang vaststaande agenda's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |