abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:08:27 #251
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200950084
Lees op Wikipedia dat de Northern Alliance weer opstart. Dat gaat snel.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_200950102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:08 schreef hollandia02 het volgende:
Lees op Wikipedia dat de Northern Alliance weer opstart. Dat gaat snel.
Ook zo'n naam die ik sinds groep 8 niet meer heb gehoord. Holy shit.
pi_200950108
quote:
Het ministerie van Defensie roept op Twitter alle veteranen, militairen, collega’s en hun familie op te praten over emoties en nare herinneringen. „De situatie in Afghanistan kan veel oproepen”, aldus het ministerie. „Weet: je bent niet alleen.”

Volgens het ministerie kunnen de emoties en nare herinneringen snel te veel worden. „Praat met collega’s, bel je buddy’s, leg contact”, is dan ook het advies.
Nou uhh bedankt.
pi_200950112
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Of naar Dubai. Je wilt nu niet met een lege tank op Kabul airport landen.
Hij gaat zo landen in Amman. Lijkt erop dat we daar dan 2 C130's hebben staan.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:11:23 #255
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200950133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:01 schreef Caland het volgende:

[..]
Wellicht wel nu de Taliban de onderhandelingen vanuit datzelfde Qatar voert. Verder is Qatar geen schurkenstaatje hoor.

Groetjes Ronald de Boer.
Wellicht dat Frank de Boer straks FC Taliban kan trainen *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200950138
quote:
China is bereid in gesprek te blijven met de VS over een ordelijke overgang naar een nieuw bewind in Afghanistan, om te voorkomen dat er een nieuwe burgeroorlog uitbreekt en er weer een humanitaire ramp plaatsvindt, aldus Wang Yi. Afghanistan zou volgens de bewindsman moeten worden aangemoedigd een ruimdenkend en inclusief politiek systeem op te zetten dat in de omstandigheden van dat land past.
Weet je wat beste Chinees.. donder eens snel op met die hypocriete flauwekul.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:12:10 #257
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200950143
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:08 schreef Jemoederniet het volgende:
Laten we de Taliban 2.0 het voordeel van de twijfel gunnen.
Aan de ene kant wel, dus internationaal erkennen en behandelen als volwaardige overheid. Aan de andere kant zou ik een Saoudi Arabië 2.0 echt wel heel erg kut vinden voor de inwoners van het land. Dat diezelfde overheid zoveel (militair, politiek en via een religieuze politie die iedereen kan doen laten verdwijnen als een geschifte Hans Klok act met zoutzuur) overwicht heeft op de inwoners dat het gewoon kansloos wordt om er tegen op te staan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_200950148
Teletekst 130

Toezeggingen Taliban aan vrouwen

Een Taliban-functionaris heeft op de Afghaanse tv een "generaal pardon" voor iedereen in het land afgekondigd. Ook zei hij dat de Taliban niet willen dat vrouwen het slachtoffer worden.

De man,lid van de culturele commissie, bleef wel vaag over de details. Maar hij impliceerde volgens persbureau AP dat van mensen wordt verwacht de regels uit de islam te kennen en na te leven.

Of de beloftes ook echt nagekomen gaan worden is de vraag. Toen de Taliban in de jaren 90 aan de macht waren, mochten meisjes niet naar school en vrouwen mochten geen baan hebben. Ook nu zijn er
berichten over misstanden.
pi_200950165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:12 schreef Rambolin het volgende:
Teletekst 130

Een Taliban-functionaris heeft op de Afghaanse tv een "generaal pardon" voor iedereen in het land afgekondigd. Ook zei hij dat de Taliban niet willen dat vrouwen het slachtoffer worden.

De man,lid van de culturele commissie, bleef wel vaag over de details. Maar hij impliceerde volgens persbureau AP dat van mensen wordt verwacht de regels uit de islam te kennen en na te leven.

Of de beloftes ook echt nagekomen gaan worden is de vraag. Toen de Taliban in de jaren 90 aan de macht waren, mochten meisjes niet naar school en vrouwen mochten geen baan hebben. Ook nu zijn er
Als vrouwen geen baan mogen hebben, snijden de Taliban zich wel in de vingers. Ze kunnen die vrouwen goed gebruiken om het land en bestuur overeind te houden.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:14:00 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200950172
Vrouwen mogen van de taliban ook echt wel een baan hebben hoor

Maar gewoon alleen in de zorg en onderwijs
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200950181
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:14 schreef Caland het volgende:

Soms zegt een woordje zoveel over de spreker.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:15:44 #262
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_200950200
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:12 schreef jogy het volgende:

[..]
Aan de ene kant wel, dus internationaal erkennen en behandelen als volwaardige overheid. Aan de andere kant zou ik een Saoudi Arabië 2.0 echt wel heel erg kut vinden voor de inwoners van het land. Dat diezelfde overheid zoveel (militair, politiek en via een religieuze politie die iedereen kan doen laten verdwijnen als een geschifte Hans Klok act met zoutzuur) overwicht heeft op de inwoners dat het gewoon kansloos wordt om er tegen op te staan.
Nou heb ik de laatste zeseneenhalf jaar in Saudi gewoond en de scherpste randjes zijn er toch wel afgegaan sinds MBS effectief aan de macht is geraakt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:16:03 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200950204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Soms zegt een woordje zoveel over de spreker.
Ik geef enkel de denkwijze van de zeer gematigde taliban weer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200950215
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:14 schreef Caland het volgende:

Dus meisjes mogen niet naar school. Maar vrouwen mogen wel in het onderwijs werken. Dat klinkt erg logisch.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:17:34 #265
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200950231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus meisjes mogen niet naar school. Maar vrouwen mogen wel in het onderwijs werken. Dat klinkt erg logisch.
Meisjes mogen tot hun negende naar school onder de taliban eerder.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:17:44 #266
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200950234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou heb ik de laatste zeseneenhalf jaar in Saudi gewoond en de scherpste randjes zijn er toch wel afgegaan sinds MBS effectief aan de macht is geraakt.
Dat is dan wel weer een opluchting :). Maar het gaat me vooral om de greep die de familie heeft op het land omdat ze bakken met geld hebben en de modernste wapens in kunnen slaan om hun macht te behouden.
Vrijheid
pi_200950242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
Scherpste randjes er af?

Ze gebruiken nu alleen nog maar zachte touwen om de doodstraf mee uit te voeren?

Doodstraf 2019: record aantal executies in Saudi-Arabië
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:19:13 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200950252
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Scherpste randjes er af?

Ze gebruiken nu alleen nog maar zachte touwen om de doodstraf mee uit te voeren?

Doodstraf 2019: record aantal executies in Saudi-Arabië
Niet meer op dorpspleinen maar enkel voor genodigden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:19:38 #269
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200950258
Valt me op bij het debat; er wordt plotseling geattendeerd op snelheid en niet te veel treuzelen.

In deze (lange en trage) formatietijd is dat toch wel lachwekkend.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:22:09 #270
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_200950298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:06 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Al-Qaeda heeft zich (als groepering) trouw gezworen aan de Taliban (als islamitisch emiraat). Dit gaat terug tot de jaren '90 toen de Taliban aan de macht kwam in Afghanistan.

IS had het kalifaat uitgeroepen in 2014 (hoger dan een emiraat), en eist dat islamitische groeperingen/emiraten/alles wat lager is dan een kalifaat, zich trouw zweren aan de IS-leider (kalief). Dit leidt tot conflicten in verschillende islamitische landen tussen IS en de daar aanwezige rivaliserende groeperingen die weigeren om trouw te zweren aan de IS-leider. Al-Qaeda heeft hun trouw aan de Taliban hernieuwd.

In Nigeria heeft IS enkele maanden geleden de leider van Boko Haram geneutraliseerd terwijl dit het Nigeriaanse leger na 10 jaar niet lukte.

IS vormt een gevaar voor de Taliban omdat ze in Afghanistan vooral bestaan uit ex-Taliban-leden, vooral de hardliners die bijvoorbeeld sjiieten liever dood zien en de buurlanden willen binnenvallen en geen grenzen respecteren tussen VN-staten. Terwijl Taliban 2.0. aangeeft de buurlanden te respecteren en ze hebben gisteren de sjiitische minderheid in Afghanistan beveiligd terwijl ze hun religieuze festival aan het vieren waren.

Het laatste jaar zijn er meerdere bloedige aanslagen gepleegd op de sjiieten in Afghanistan, allen afkomstig van ISKP (Islamic State Khorasan Province).
Bedankt voor deze info _O_
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:23:06 #271
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200950319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:19 schreef thedeedster het volgende:
Valt me op bij het debat; er wordt plotseling geattendeerd op snelheid en niet te veel treuzelen.

Ze zitten met een redelijke strakke eindtijd van (ik geloof) 14:00 omdat Kaag dan in EU verband moet vergaderen over ditzelfde onderwerp (?)
pi_200950325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:19 schreef thedeedster het volgende:

Ze werken toch al zo snel ze kunnen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:24:14 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200950340
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:17 schreef jogy het volgende:

[..]
Dat is dan wel weer een opluchting :). Maar het gaat me vooral om de greep die de familie heeft op het land omdat ze bakken met geld hebben en de modernste wapens in kunnen slaan om hun macht te behouden.
Paar jaar terug nog, onder Mr Orange, hebben ze nog voor 100 (of 400, een van die twee) miljard dollar aan Amerikaans speelgoed gekocht, die ze volop in Yemen hebben ingezet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:26:58 #274
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200950386
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Paar jaar terug nog, onder Mr Orange, hebben ze nog voor 100 (of 400, een van die twee) miljard dollar aan Amerikaans speelgoed gekocht, die ze volop in Yemen hebben ingezet.
Tja, onder Biden zal het niet veel anders worden. SA heeft gewoon nog steeds een hybride relatie met de petro-dollar dus moet te vriend gehouden worden ten koste van alles.
Vrijheid
pi_200950390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:12 schreef Rambolin het volgende:
Teletekst 130

Er zijn wel meer indicaties dat de taliban iets milder geworden zijn, maar ik moet het eerst nog zien…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')