Allemaal Corona vrijquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)bul_aboard_a_single/
800 People Evacuated From Kabul Aboard A Single C-17 Cargo Jet: Reports
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neequote:Op maandag 16 augustus 2021 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn dat Afghanen? En is dat een foto van vandaag?
Een land als Afghanistan is amper klaar voor de 20e eeuw, laat staan de 21e. Gewoon niet meer mee bemoeien met die ellende daar.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het enige positieve lijkt mij meer dat het westen zich niet meer gaat bemoeien met shithole landen als Afghanistan.
Of dat we meer een houding a la China aannemen om er geld te verdienen ipv de moraalridder uit te hangen
quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon operatie Solomon even over doen Israel heeft ooit 1088 mensen in een 747 gekregen en in 36 uur tijd haalde ze 14.325 Joden uit Ethiopië.quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het evacuaren is nog steeds in volle gang bezig en men heeft extra troepen ingezet om ervoor te zorgen dat dat in veiligheid kan blijven gebeuren.
Slapen de Nederlanders niet op de ambassade? De Afghanen natuurlijk niet Het kan zijn dat ze halsoverkop moesten vertrekken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een laag, laf, laaghartig optreden van de Nederlandse staat. Ik schaam mij diep.
Goede actie toch? Ik gun jouw je broodwinning hoor, maar waar hebben wij een groter leger voor nodig? Om mee te kunnen doen aan internationale missies?quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:40 schreef AchJa het volgende:
Dat klopt maar politiek Nederland toonde sowieso bijzonder weinig ruggegraat en trok na 4 jaar de stekker al uit de missie (val Balkenende IV). Aansluitend werd er een miljard bezuinigd op defensie, werden alle tanks in de uitverkoop gedaan en mochten een kleine 15.000 man militair personeel het veld ruimen...
Als Afghanistan zich niet bemoeid had met de zaken van het Westen, zoals de Twintowers aanvallen, was er niets aan de hand geweest.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het enige positieve lijkt mij meer dat het westen zich niet meer gaat bemoeien met shithole landen als Afghanistan.
Of dat we meer een houding a la China aannemen om er geld te verdienen ipv de moraalridder uit te hangen
Dat zal van alles wat zijn op een gegeven moment moet je niet meer nadenk maar gewoon gaan proppen en gaan met die handel.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn dat Afghanen? En is dat een foto van vandaag?
Onder andere ja.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Goede actie toch? Ik gun jouw je broodwinning hoor, maar waar hebben wij een groter leger voor nodig? Om mee te kunnen doen aan internationale missies?
Het is een evacuatie van Filipijnen in 2013 na een typhoon:quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat zal van alles wat zijn op een gegeven moment moet je niet meer nadenk maar gewoon gaan proppen en gaan met die handel.
Echt treurig ja. Ook de wat hogere medewerkers er zeker vanaf wisten hoe dit zou gaan: hoe kijk je jezelf in de spiegel?quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een laag, laf, laaghartig optreden van de Nederlandse staat. Ik schaam mij diep.
Dat is Nederland, hadden we kunnen weten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ga er maar vanuit dat je een van de weinige bent degene die erover beslissen al helemaal niet. Maar goed we hebben een reputatie hoog te houden van mensen die ons helpen in zulke situaties aan hun lot over te laten.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die mensen op die laadklep zijn helemaal levensmoe.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/2021_Taliban_offensivequote:Op maandag 16 augustus 2021 19:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maarre moet je nagaan, nog eens 130 mensen meer dan op deze fotoquote:More than 670 Tacloban residents sit on board a C-17 Globemaster III before being evacuated to Manila following Super Typhoon Haiyan, which hit the Philippines Nov. 17, 2013.
Wat weet jij precies van het evacuatieprotocol?quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht dat diversiteit een goed iets was..quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Prachtige voorbeeld gevonden op Reddit. Ik zou ook niet mijn leven geven om bijvoorbeeld Noord Korea te beschermen
===========
If you go back to the foundation of modern Afghanistan, it was really just a mountainous region full of warring tribes between the expanding Russian Empire in the north and the expanding British Empire coming up from India. They decided to create a buffer zone between the two empires, and lumped all those warring tribes into a country that, as you point out, never really existed. It would be like aliens come and create new countries on Earth, and you are now in the country that is a ring from a certain latitude north and south. How hard are you going to fight to keep Chicago and New York in the same country as Madrid, Rome, Baku, Tashkent, Beijing, and Pyongyang? What linguistic and cultural unity do you have with those 'compatriots?'
Dit is om meerderen redenen enorm lachwekkend.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:14 schreef Mondkapje het volgende:
Als Afghanistan zich niet bemoeid had met de zaken van het Westen, zoals de Twintowers aanvallen,
Die is er niet. Wel een NATO toestel.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:17 schreef Dar.Adal het volgende:
Hoe staat het met het NLse militaire toestel? Ergens op de radar te zien?
Eigenlijk volk eerst, daarna de rest, daarna de dieren en daarna als er plek is de moslims…..quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat weet jij precies van het evacuatieprotocol?
Covid is niet zo'n probleem in Afghanistan toch?quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zo leuk van die Taliban. De Taliban heeft alle covid vaccins verbannen.
Alsof de problemen nog niet groot genoeg zijn.
C17's hebben wij niet zelf.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Die is er niet. Wel een NATO toestel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |