En dit. Als er een hogeschool/universiteit in de buurt zit, zeker het overwegen waardquote:Op dinsdag 21 september 2021 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ontdek dit topic wat laat, @:Amsel, maar ik heb heel goede ervaringen met de ondersteunende tak van het hoger onderwijs: veel begrip voor het feit dat je een gezinsleven hebt, ruime mogelijkheden tot thuiswerken, prima salaris, leuke collega's, groeimogelijkheden. Je zou kunnen denken aan een communicatiefunctie aan een hogeschool of universiteit. Zowel in faculteiten als bij centrale diensten zoeken ze vaak mensen. Ik zocht indertijd voor mijn eigen team een communicatiemedewerker en had veel moeite om iemand te vinden die goed was.
Als je het over de artsen hebt in dit topic, dan is het beeld iets vertekend denk ik. Ik ben op een gegeven moment ook parttime gaan werken, maar dat was alsnog 40u. Overuren nog niet meegerekendquote:Op maandag 27 september 2021 20:01 schreef SQ het volgende:
Ik blijf me soms wel verbazen over de dingen die ik hier lees hoor. Dure (inloot)studies doen om vervolgens zo snel mogelijk parttime of helemaal niet meer te gaan werken, en de algemene ambitie om voor je dertigste een huis op 1 salaris te hebben en een gezin gesticht te hebben. Is dat momenteel het ultieme ofzo?ik herken het niet zo uit mijn omgeving geloof ik.
In mijn omgeving ook niet hoor. Ik ben de eerste van mijn vriendinnen met een kind (op mijn 30e), de rest gaat het sowieso niet halen op/voor hun 30e. Ik merk juist meer dat er in mijn omgeving carrière gemaakt wordt en er pas later (rond begin dertig) eens aan kinderen gedacht wordt. Ik ben overigens aan het studeren nu en ga hoogstwaarschijnlijk daarna full time of in elk geval bijna full time werken.quote:Op maandag 27 september 2021 20:01 schreef SQ het volgende:
Ik blijf me soms wel verbazen over de dingen die ik hier lees hoor. Dure (inloot)studies doen om vervolgens zo snel mogelijk parttime of helemaal niet meer te gaan werken, en de algemene ambitie om voor je dertigste een huis op 1 salaris te hebben en een gezin gesticht te hebben. Is dat momenteel het ultieme ofzo?ik herken het niet zo uit mijn omgeving geloof ik.
Onder hoogopgeleiden in ieder geval wel. Het algehele gemiddelde ligt volgens mij voor vrouwen nog op 30 (even opgezocht, en inderdaad: bron). Ik had zelf op mijn 28e al een kind en was echt de uitzondering in m'n eigen kring. Dat zie ik nu ook nog om me heen: bijna alle ouders van de vrienden van m'n kinderen zijn flink ouder. Ik ken maar één stel dat jonger is dan ik ben.quote:Op maandag 27 september 2021 20:17 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Voor mij was dat zeker niet het ultieme. Het gaat zoals het gaat. Volgens mij is het eerder ultiem tegenwoordig om langer te wachten met kinderen krijgen, zo rond de 40 is niet ongewoon. Voor je 30e een kind komt vrijwel niet meer voor.
Met als risico dat het zwanger worden/blijven minder makkelijk gaat dan wanneer ze 10 jaar eerder waren begonnen.quote:Op dinsdag 28 september 2021 17:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onder hoogopgeleiden in ieder geval wel.
Ruimte? Hoe bedoel je dat? Op één salaris heb je geen ruimte?quote:Op dinsdag 28 september 2021 12:14 schreef twist02 het volgende:
[..]
Edit: huis op beide salarissen wel trouwens; vind die ruimte wel lekker
Ja, dat zouden we allemaal wel willen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:47 schreef Amsel het volgende:
Ik ben op zoek naar een relaxte 9-tot-5 baan, voor 4 dagen in de week, die me weinig stress geeft en waar ik aan het eind van de werkdag echt m'n werk kan loslaten. Bij een werkgever die snapt dat je soms vrij moet nemen voor een ziek kind of een studiedag. En dan ook nog het liefst op WO-niveau en met een lekker salaris![]()
Op 2 salarissen koop je een groter huisquote:Op dinsdag 28 september 2021 18:32 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Ruimte? Hoe bedoel je dat? Op één salaris heb je geen ruimte?
quote:Op dinsdag 28 september 2021 18:32 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Ruimte? Hoe bedoel je dat? Op één salaris heb je geen ruimte?
Dit jaquote:Op dinsdag 28 september 2021 19:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Op 2 salarissen koop je een groter huis
Presentquote:Op dinsdag 28 september 2021 18:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Met als risico dat het zwanger worden/blijven minder makkelijk gaat dan wanneer ze 10 jaar eerder waren begonnen.
Wij vonden 160m2 genoeg. Ruimte is heerlijk, maar voor mij zit er een grens aan.quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Op 2 salarissen koop je een groter huis
Gefeliciteerd, je behoort tot een zeer zeldzame groep mensen die al deze dingen kan.quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:31 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Wij vonden 160m2 genoeg. Ruimte is heerlijk, maar voor mij zit er een grens aan.
Jij woont in Groningen of zo?quote:Op dinsdag 28 september 2021 19:31 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Wij vonden 160m2 genoeg. Ruimte is heerlijk, maar voor mij zit er een grens aan.
Ik vind jouw manier van posten eeuh, ietwat bijzonder, zullen we maar zeggen.quote:
Dat is hartstikke leuk voor jequote:
Heb je de huizenmarkt meegekregen de laatste jaren of kocht je in de crisistijd en ben je daarin blijven hangen?quote:Op woensdag 29 september 2021 14:05 schreef KayaQ het volgende:
Nee dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik begreep alleen niet de opmerking over ruimte in combinatie met het kopen op twee salarissen, omdat dat voor een heleboel mensen geen argument is.
Zelfs in gemeente Nijmegen of Enschede betaal je dat ongeveer. Daar moet je anderhalve ton per jaar voor verdienen op 1 salaris. Het modale jaarsalaris is 35k.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb je de huizenmarkt meegekregen de laatste jaren of kocht je in de crisistijd en ben je daarin blijven hangen?
Hier hartje randstad gaat een huis van 160m2 voor 7 of 8 ton. Voor een groot deel van de bevolking is dat op 2 salarissen al niet haalbaar. Laat staan 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |