abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201550515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ontdek dit topic wat laat, @:Amsel, maar ik heb heel goede ervaringen met de ondersteunende tak van het hoger onderwijs: veel begrip voor het feit dat je een gezinsleven hebt, ruime mogelijkheden tot thuiswerken, prima salaris, leuke collega's, groeimogelijkheden. Je zou kunnen denken aan een communicatiefunctie aan een hogeschool of universiteit. Zowel in faculteiten als bij centrale diensten zoeken ze vaak mensen. Ik zocht indertijd voor mijn eigen team een communicatiemedewerker en had veel moeite om iemand te vinden die goed was.
En dit. Als er een hogeschool/universiteit in de buurt zit, zeker het overwegen waard :Y
Je zou Academic transfer eens in de gaten kunnen houden, en dan bijv. filteren op niet-wetenschappelijke functies. Is ook een beetje mazzel hebben natuurlijk, maar qua voorwaarden vaak echt wel aantrekkelijk :)
pi_201552035
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 20:01 schreef SQ het volgende:
Ik blijf me soms wel verbazen over de dingen die ik hier lees hoor. Dure (inloot)studies doen om vervolgens zo snel mogelijk parttime of helemaal niet meer te gaan werken, en de algemene ambitie om voor je dertigste een huis op 1 salaris te hebben en een gezin gesticht te hebben. Is dat momenteel het ultieme ofzo? :D ik herken het niet zo uit mijn omgeving geloof ik.
Als je het over de artsen hebt in dit topic, dan is het beeld iets vertekend denk ik. Ik ben op een gegeven moment ook parttime gaan werken, maar dat was alsnog 40u. Overuren nog niet meegerekend ;)

Dat wilde ik niet meer. Nu werk ik minder, voor mij voelt het als parttime, maar nog steeds 36u. Alleen maar thuiszitten lijkt me overigens vreselijk.
Shine bright like a diamond.
pi_201552331
quote:
Ik blijf me soms wel verbazen over de dingen die ik hier lees hoor. Dure (inloot)studies doen om vervolgens zo snel mogelijk parttime of helemaal niet meer te gaan werken, en de algemene ambitie om voor je dertigste een huis op 1 salaris te hebben en een gezin gesticht te hebben. Is dat momenteel het ultieme ofzo? :D ik herken het niet zo uit mijn omgeving geloof ik.
In mijn omgeving ook niet hoor. Ik ben de eerste van mijn vriendinnen met een kind (op mijn 30e), de rest gaat het sowieso niet halen op/voor hun 30e. Ik merk juist meer dat er in mijn omgeving carrière gemaakt wordt en er pas later (rond begin dertig) eens aan kinderen gedacht wordt. Ik ben overigens aan het studeren nu en ga hoogstwaarschijnlijk daarna full time of in elk geval bijna full time werken.
pi_201553690
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:17 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Voor mij was dat zeker niet het ultieme. Het gaat zoals het gaat. Volgens mij is het eerder ultiem tegenwoordig om langer te wachten met kinderen krijgen, zo rond de 40 is niet ongewoon. Voor je 30e een kind komt vrijwel niet meer voor.
Onder hoogopgeleiden in ieder geval wel. Het algehele gemiddelde ligt volgens mij voor vrouwen nog op 30 (even opgezocht, en inderdaad: bron). Ik had zelf op mijn 28e al een kind en was echt de uitzondering in m'n eigen kring. Dat zie ik nu ook nog om me heen: bijna alle ouders van de vrienden van m'n kinderen zijn flink ouder. Ik ken maar één stel dat jonger is dan ik ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:18:36 #155
269689 crew  Viv
pi_201554546
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Onder hoogopgeleiden in ieder geval wel.
Met als risico dat het zwanger worden/blijven minder makkelijk gaat dan wanneer ze 10 jaar eerder waren begonnen.

Ik was 32, voor een arts nog aan de vroege kant. :)
pi_201554692
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:14 schreef twist02 het volgende:

[..]

Edit: huis op beide salarissen wel trouwens; vind die ruimte wel lekker :7
Ruimte? Hoe bedoel je dat? Op één salaris heb je geen ruimte?
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:33:47 #157
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201554706
quote:
5s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:47 schreef Amsel het volgende:
Ik ben op zoek naar een relaxte 9-tot-5 baan, voor 4 dagen in de week, die me weinig stress geeft en waar ik aan het eind van de werkdag echt m'n werk kan loslaten. Bij een werkgever die snapt dat je soms vrij moet nemen voor een ziek kind of een studiedag. En dan ook nog het liefst op WO-niveau en met een lekker salaris *)
Ja, dat zouden we allemaal wel willen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:36:31 #158
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201554748
Ik heb echt de allerleukste baan in een ondersteunende dienst op een universiteit en kan beamen wat hierboven is gezegd over een uni als werkgever; meer dan prima CAO, superveel begrip als er thuis eens wat is.. En iedere beroepsgroep is wel vertegenwoordigd op een universiteit. Inderdaad Academic Transfer in de gaten houden als je zo'n werkgever zou willen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:04:47 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_201555211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:32 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Op 2 salarissen koop je een groter huis :P
disclaimer
pi_201555339
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:32 schreef KayaQ het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Dit ja ;)
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:19:31 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201555387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Met als risico dat het zwanger worden/blijven minder makkelijk gaat dan wanneer ze 10 jaar eerder waren begonnen.
Present oO< .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201555605
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij vonden 160m2 genoeg. Ruimte is heerlijk, maar voor mij zit er een grens aan.
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:51:10 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_201555932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:31 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Wij vonden 160m2 genoeg. Ruimte is heerlijk, maar voor mij zit er een grens aan.
Gefeliciteerd, je behoort tot een zeer zeldzame groep mensen die al deze dingen kan.
disclaimer
pi_201556250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:31 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Jij woont in Groningen of zo?
  dinsdag 28 september 2021 @ 22:00:48 #165
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201558200
Limburger gespot.
pi_201560597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:07 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Jij woont in Groningen of zo?
Nee, ik heb een goede baan.
  woensdag 29 september 2021 @ 08:45:56 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_201560637
Prima. Dit is volgens mij geen pochtopic en daar begint het wel een beetje op te lijken zo.
disclaimer
pi_201560644
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:42 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik vind jouw manier van posten eeuh, ietwat bijzonder, zullen we maar zeggen.
Maar ben heel blij dat jij het zo ontzettend goed voor elkaar hebt in vergelijking tot de andere posters die hiermee worstelen.
Alius aliud dicit
pi_201562521
overheid, of ZZP'er worden en zelf je werktijden bepalen
pi_201562606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:42 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Dat is hartstikke leuk voor je :)

Prima geregeld allemaal. Heb je verder nog tips of kom je alleen even vertellen dat jij het zo goed hebt? :P
pi_201564766
Nee dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik begreep alleen niet de opmerking over ruimte in combinatie met het kopen op twee salarissen, omdat dat voor een heleboel mensen geen argument is.
  woensdag 29 september 2021 @ 14:33:10 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_201565172
Haha nee, niet voor "een heleboel" ;)
disclaimer
pi_201565671
Ik dacht eigenlijk dat het om financiële ruimte ging. Met twee salarissen heb je nu eenmaal meer te besteden dan met één salaris, hoe groot of klein je huis ook is. Maar misschien heb ik dat even verkeerd begrepen.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:08:23 #174
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201566230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:05 schreef KayaQ het volgende:
Nee dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik begreep alleen niet de opmerking over ruimte in combinatie met het kopen op twee salarissen, omdat dat voor een heleboel mensen geen argument is.
Heb je de huizenmarkt meegekregen de laatste jaren of kocht je in de crisistijd en ben je daarin blijven hangen?

Hier hartje randstad gaat een huis van 160m2 voor 7 of 8 ton. Voor een groot deel van de bevolking is dat op 2 salarissen al niet haalbaar. Laat staan 1 :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 29 september 2021 @ 16:14:29 #175
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201566312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:08 schreef laziness het volgende:

[..]
Heb je de huizenmarkt meegekregen de laatste jaren of kocht je in de crisistijd en ben je daarin blijven hangen?

Hier hartje randstad gaat een huis van 160m2 voor 7 of 8 ton. Voor een groot deel van de bevolking is dat op 2 salarissen al niet haalbaar. Laat staan 1 :D
Zelfs in gemeente Nijmegen of Enschede betaal je dat ongeveer. Daar moet je anderhalve ton per jaar voor verdienen op 1 salaris. Het modale jaarsalaris is 35k.
pi_201566704
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb 7 jaar geleden voor het eerst een huis gekocht en 2 jaar geleden weer verkocht (met dikke winst) en een ander huis gekocht, niet in hartje Amsterdam (mij veel te druk), maar wel in de randstad voor 6 ton.

Dit ging prima, omdat ik de winst mee kon nemen en mijn inkomen in de tussentijd was gegroeid.

De laatste 2 jaar is dit huis alweer ruim een ton meer waard geworden. Zo kan het dus ook gaan als je in de goede tijd een huis hebt gekocht.
  woensdag 29 september 2021 @ 16:56:12 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201566848
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:46 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik heb 7 jaar geleden voor het eerst een huis gekocht en 2 jaar geleden weer verkocht (met dikke winst) en een ander huis gekocht, niet in hartje Amsterdam (mij veel te druk), maar wel in de randstad voor 6 ton.

Dit ging prima, omdat ik de winst mee kon nemen en mijn inkomen in de tussentijd was gegroeid.

De laatste 2 jaar is dit huis alweer ruim een ton meer waard geworden. Zo kan het dus ook gaan als je in de goede tijd een huis hebt gekocht.
Fantastisch, heeft alleen weinig met banen en ouderschap te maken voor de meeste mensen

Mijn on topic verhaal. Na zwangerschapsverlof besloot ik dat ik eigenlijk echt niet meer de baan wilde die ik ervoor had. Ik wilde gaan upgraden van mezelf.
Werk inmiddels al tijdje ergens anders, drukkere baan, meer uitdagingen, meer effect etc. Ook meer uren.
Ik zit nu op vier dagen en toffe dingen doen. Zou uiteindelijk naar vijf dagen willen maar dan moet mijn man echt wel terug in dagen vind ik. Die werkt nu ook vier en onze dochter is te jong vinden we beide voor uitbreiding van de BSO.
Dus zodra hij terug gaat in uren ga ik uitbreiden.
Lijkt me heel chill eigenlijk, nu net even te druk.
Plus we moeten wat gaan uitbesteden qua schoonmaken, wat vaker makkelijker eten of andere gemaksdingen die we nu zelf doen, uit handen geven.

Bevalt mij prima, hoor gek genoeg vooral negatief commentaar erop van vrouwen om me heen, vooral privé.
Bij zowel werk van man als van mij is parttime werken heel normaal, dus daar zitten geen issues.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201566922
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Fantastisch, heeft alleen weinig met banen en ouderschap te maken voor de meeste mensen

Mijn on topic verhaal. Na zwangerschapsverlof besloot ik dat ik eigenlijk echt niet meer de baan wilde die ik ervoor had. Ik wilde gaan upgraden van mezelf.
Werk inmiddels al tijdje ergens anders, drukkere baan, meer uitdagingen, meer effect etc. Ook meer uren.
Ik zit nu op vier dagen en toffe dingen doen. Zou uiteindelijk naar vijf dagen willen maar dan moet mijn man echt wel terug in dagen vind ik. Die werkt nu ook vier en onze dochter is te jong vinden we beide voor uitbreiding van de BSO.
Dus zodra hij terug gaat in uren ga ik uitbreiden.
Lijkt me heel chill eigenlijk, nu net even te druk.
Plus we moeten wat gaan uitbesteden qua schoonmaken, wat vaker makkelijker eten of andere gemaksdingen die we nu zelf doen, uit handen geven.

Bevalt mij prima, hoor gek genoeg vooral negatief commentaar erop van vrouwen om me heen, vooral privé.
Bij zowel werk van man als van mij is parttime werken heel normaal, dus daar zitten geen issues.
Ik reageerde op een ander bericht in dit topic, dat ging over een huis kopen op een of twee inkomens.

Ik vind het zelf een fijn idee dat ik hier altijd kan blijven wonen om mijn kinderen een stabiele basis te geven, wat er verder ook gebeurt met mijn relatie. Als ik geen kinderen had zou dat me minder interesseren.

In die zin hebben mijn kinderen dus zeker invloed op hoe ik mijn leven inricht.

Wat voor negatieve kritiek krijg je dan van andere vrouwen?
  woensdag 29 september 2021 @ 17:10:32 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201567012
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:46 schreef KayaQ het volgende:

[..]

Mijn huis is 3 ton meer waard sinds ik het kocht 5 jaar geleden dus je hoeft het mij niet uit te leggen.

Maar overwaarde meenemen is alweer heel iets anders. Als je de volledige 6 ton had moeten financieren is het de vraag of je dat op 1 salaris had gekund niet waar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201567199
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:10 schreef laziness het volgende:

[..]
Mijn huis is 3 ton meer waard sinds ik het kocht 5 jaar geleden dus je hoeft het mij niet uit te leggen.

Maar overwaarde meenemen is alweer heel iets anders. Als je de volledige 6 ton had moeten financieren is het de vraag of je dat op 1 salaris had gekund niet waar.
Gelukkig hoeft dat niet meer. Ik ben blij dat ik dit huis twee jaar geleden kon kopen, toen was het al een totale gekte op de huizenmarkt, maar de laatste twee jaar is het echt een gekkenhuis geworden.

Ik heb medelijden met de mensen die nu nog de woningmarkt moeten betreden.

Maar goed, dit is inderdaad een beetje offtopic. Ik ben zelf alleen maar ambitieuzer geworden sinds ik kinderen heb, omdat ik me verantwoordelijk voor hen voel, dus ik herken de verhalen in dit topic niet.
pi_201567700
Nog even een gedachte voor alle jonge ouders of toekomstig ouders: kinderen worden vrij snel ook weer groot. En als je dan niets te doen hebt is het ook wel saai. Daarnaast word je van fulltime met dreumessen, peuters en kleuters omgaan zelf ook soms enigszins gek. Dan ben je wel toe aan even een normaal gesprek, hoe leuk kinderen ook kunnen zijn.

Dus er breekt straks ook weer een moment aan waar je toch ook gewoon je dag nuttig en enigszins leuk wilt kunnen besteden aan werk waar ook een uitdaging in zit. Mijn oudste is nu naar de middelbare school en vind het ook we lekker dat ik leuk en uitdagend werk heb. Als ik alles opzij had gegooid voor die kindertijd had ik mezelf ook geen dienst gedaan. En ik heb (met de nodige moeite ) nooit zaken gemist mbt verjaardagen, voorstellingen etc. Sterker nog: nu ik wat verder ben doorgegroeid is mijn agenda flexibeler dan ooit.

Dus het is ook wel zaak dat je zoekt naar een balans. Kinderen hebben tijd en aandacht nodig, maar je eigen leven en ontwikkeling moet ook niet stil staan.
Whatever...
pi_201567759
Daar ben ik het mee eens. Relatief is het maar zo'n korte periode dat je kinderen niet naar school gaan en hun eigen bezigheden hebben.

Om nu totaal alle ambitie en dromen los te laten voor die 6-7 jaar, terwijl je werkende leven een jaar of 40-45 doorgaat, vind ik best jammer van de potentie.
  woensdag 29 september 2021 @ 18:26:54 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201567817
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:01 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Ik reageerde op een ander bericht in dit topic, dat ging over een huis kopen op een of twee inkomens.

Ik vind het zelf een fijn idee dat ik hier altijd kan blijven wonen om mijn kinderen een stabiele basis te geven, wat er verder ook gebeurt met mijn relatie. Als ik geen kinderen had zou dat me minder interesseren.

In die zin hebben mijn kinderen dus zeker invloed op hoe ik mijn leven inricht.

Wat voor negatieve kritiek krijg je dan van andere vrouwen?
Vragen waarom mijn man haar meer naar school brengt, naar kinderpartijtjes en zwemmen gaat. En of ik dat niet jammer vind voor mijn kind, of de vraag waarom ik niet juist minder wil gaan werken.
Diezelfde vraag nooit van een man gehad in mijn omgeving.
Maar eerste contactpersoon moeten uitleggen dat mijn man dat is voor school of consultatiebureau tegenwoordig enzo, dat vind ik toch best grappig mee te maken.

Nou roept mijn dochter (5) ook regelmatig op school en op de BSO dat 'mama weer op vakantie is voor werk, zonder haar en papa', dus dat is ook wel verwarrend denk ik _O-
  woensdag 29 september 2021 @ 18:29:21 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201567848
En eens hoor, wmb, balans moet er zijn iig.
Mijn kind is erbij gekomen en we zijn een nieuwe eenheid met zijn drietjes. Het is niet zo dat zij zich maar aan ons moet aanpassen of juist dat alles om haar draait. Gewoon voor iedereen samen een plek in de wereld én apart van elkaar.
pi_201569303
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Vragen waarom mijn man haar meer naar school brengt, naar kinderpartijtjes en zwemmen gaat. En of ik dat niet jammer vind voor mijn kind, of de vraag waarom ik niet juist minder wil gaan werken.
Maar eerste contactpersoon moeten uitleggen dat mijn man dat is voor school of consultatiebureau tegenwoordig enzo, dat vind ik toch best grappig mee te maken.

Nou roept mijn dochter (5) ook regelmatig op school en op de BSO dat 'mama weer op vakantie is voor werk, zonder haar en papa', dus dat is ook wel verwarrend denk ik _O-
Vreemde vragen. Mijn man doet al die dingen die je noemt ook, maar daar wordt hij niet raar op aangekeken.

Ik heb het idee dat het steeds normaler wordt dat beide ouders de zorg delen.
  woensdag 29 september 2021 @ 20:06:09 #186
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201569673
quote:

[..]

Mijn man staat al jaren dagelijks bij school, ik gemiddeld eens per week. Nog nooit een vraag over gehad, zonder overdrijven, nog nooit.
pi_201570303
Ik herken het ook wel hoor, dat vrouwen kritischere vragen krijgen dan mannen. En vaak ook van vrouwen inderdaad.

Na de geboorte van onze oudste ben ik 3 dagen gaan werken i.p.v. 5. Mijn man bleef toen 5 dagen werken. Ik vond dat toen vooral zelf fijn, ook omdat ik een flinke reistijd had.
Toen de jongste een jaar was, besloten we samen dat we 4 om 4 gingen werken. Mijn man werd zo'n beetje door iedereen bejubeld, want "wat goed dat hij zo betrokken was!"
Ik kreeg vooral vragen of ik "dat toch niet erg veel vond, om 4 dagen te werken" gevolgd door opmerkingen als "ik zou dat toch niet kunnen hoor".

Dus ik denk dat we nog best wat stappen kunnen maken op dat vlak ja :+
pi_201571900
quote:

[..]
Naar dat soort antifeministische mokkels doe jij hopelijk ^p^ ?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 29 september 2021 @ 22:07:34 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201572190
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Naar dat soort antifeministische mokkels doe jij hopelijk ^p^ ?
Oh zeggen dat ze een top vader heeft is meestal afdoende. Is gewoon beetje ouderwetse omgeving hier. Ook best wat gezinnen met zeven kinderen enzo.
Als zij daar blij van worden, prima ;)
pi_201572485
Ha wij hebben juist besloten dat we heel traditioneel gaan doen: ik ga minder werken zodat ik meer thuis kan zijn voor de kinderen. Freelancen tijdens de uren dat de kinderen op school zijn, op de BSO zitten (nog maar 1 middag) en op de dag dat m'n man vrij is.

Ik heb jarenlang van ons tweeën het meeste geld binnen gebracht, maar dit past op dit moment het best. M'n man zit goed op z'n plek met z'n werk en krijgt daar veel kansen, terwijl ik vastliep. En onze oudste heeft wat extra aandacht en meer rust nodig, dus we wilden veel minder BSO gaan gebruiken en ik wil haar naar de benodigde afspraken kunnen brengen enzo. Qua inkomen wordt het wel even wennen, maar we denken dat dit voor de rust in her gezin (en in mijn hoofd!) voorlopig het beste is. We'll see :)
pi_201573593
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:36 schreef twist02 het volgende:
Ik herken het ook wel hoor, dat vrouwen kritischere vragen krijgen dan mannen. En vaak ook van vrouwen inderdaad.

Na de geboorte van onze oudste ben ik 3 dagen gaan werken i.p.v. 5. Mijn man bleef toen 5 dagen werken. Ik vond dat toen vooral zelf fijn, ook omdat ik een flinke reistijd had.
Toen de jongste een jaar was, besloten we samen dat we 4 om 4 gingen werken. Mijn man werd zo'n beetje door iedereen bejubeld, want "wat goed dat hij zo betrokken was!"
Ik kreeg vooral vragen of ik "dat toch niet erg veel vond, om 4 dagen te werken" gevolgd door opmerkingen als "ik zou dat toch niet kunnen hoor".

Dus ik denk dat we nog best wat stappen kunnen maken op dat vlak ja :+
Oh ja, ik krijg echt heel vaak te horen of het niet erg veel is om 4 dagen te werken. Neen, we hebben een goede balans nu en iedereen is blij. Er zijn geen parttime functies met minder uren in mijn vakgebied en ik zou het gewoon echt niet willen.

Mijn man werkt ook 4 dagen. Ik ben de carrièretijger met ambities en hij zit goed op z’n plek. Het voelt nu nog niet goed, maar ik kan mij best voorstellen dat ik weer fulltime werk en man minder over een jaar of zo.
pi_201573849
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:40 schreef KayaQ het volgende:

[..]
Misschien dat het in jouw geval met je leeftijd samenhangt, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Zelf heb ik gestudeerd en daarmee was ik klaar toen ik midden twintig was, daarna een paar jaar fulltime gewerkt in een baan die aansloot op mijn (universitaire) studie.

Voor mijn 30e hadden mijn man en ik een huis gekocht op 1 salaris en was ik zwanger, daarvoor hoef je toch niet eerst 40 te zijn?
Nou, ik was midden 20 klaar met mijn universitaire studie, ben daarna een phd gaan doen terwijl ik tegelijkertijd ook in het ziekenhuis werkte en na mijn phd ben ik een medische specialisatie gaan doen. Knappe vrouw die dat voor haar 30e allemaal af heeft, ik ken er niet 1 in mijn vakgebied.

Dus ja, in mijn geval ging dat zo.
pi_201573888
quote:
Dat verschilt natuurlijk per persoon.
Ik heb inderdaad een dure studie gedaan en op je 18e maak je gewoon andere keuzes dan op je 30e. Nouja, vast niet iedereen, maar ik wel.
Wat ik wenste van het leven was op mijn 30e anders dan op mijn 18e (toen ik begon aan die dure studie).

Ik ben na 7 jaar parttime gaan werken, dat is in mijn vakgebied 38 uur per week exclusief overuren en onregelmatigheid. Met kind blijf ik ook 38 uur per week werken. En ik vind dat meer dan welletjes. Mijn werk ziet me meer dan dat mijn man me ziet en in mijn hoofd is dat de omgekeerde wereld. Toen ik 18 was dacht ik daar trouwens compleet anders over, toen wilde ik een internationale held in mijn vak worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Lily_ op 30-09-2021 00:44:55 ]
pi_201573918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:18 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik was 32, voor een arts nog aan de vroege kant. :)
Ik ben 34 en vind mezelf enorm laat haha.
Maar tot mijn verbazing merk ik nu dat ik in de eerste helft zit van mijn vriendinnen (van de universiteit en werk) die kinderen krijgt.

Iedereen inclusief mijn gynaecoloog vindt dat ik netjes “op tijd” ben maar in mijn hoofd zit het anders. Ik heb het geluk gehad dat ik 2x spontaan binnen 6 maanden zwanger was, dat is echt niet iedereen gegund. Anders was ik nog ouder. Op je 33e stoppen met de pil om te proberen is niet vroeg en ergens betreur ik het dat dat binnen mijn mooie vak (de geneeskunde) zo gewoon is. Ook deels vanwege de reden die jij noemt en dat ik zie dat sommige vrouwen zo lang hun kinderwens zo lang uitstellen omdat het carrière technisch niet handig uitkomt

Natuurlijk iedereen zijn meug, dus als er vrouwen zijn die dit anders voelen en hun volledige werkpotentie ten allen tijde willen benutten is dat natuurlijk prima. Vind ik niets van.

Maar wat ik post is hoe ik het voor mezelf heb ervaren en ik weet dat ik vriendinnen heb die hetzelfde voelen. Ik kan alleen maar zeggen: maak die kinderwens niet ondergeschikt aan je carrière als je heel graag kinderen wil (op korte termijn) of bij je kinderen wil zijn.

Daarmee kom ik weer terug bij de openingspost van TS, die gevoelens uit die ik heel goed kan begrijpen en waarvan het inderdaad fijn is om te lezen hoe anderen hun leven met werk en gezin inrichten.

[ Bericht 9% gewijzigd door _Lily_ op 30-09-2021 00:49:37 ]
pi_201573927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:05 schreef KayaQ het volgende:
Ik denk dat je dat verkeerd ziet en dat dit maar voor een minderheid van de mensen geen argument is. Dat begrijp je zelf toch ook wel?
pi_201574441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:18 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nou, ik was midden 20 klaar met mijn universitaire studie, ben daarna een phd gaan doen terwijl ik tegelijkertijd ook in het ziekenhuis werkte en na mijn phd ben ik een medische specialisatie gaan doen. Knappe vrouw die dat voor haar 30e allemaal af heeft, ik ken er niet 1 in mijn vakgebied.

Dus ja, in mijn geval ging dat zo.
Niet iedereen werkt als medisch specialist, dat is echt maar een heel kleine groep.

De meesten die studeren zijn gewoon rond hun 18e klaar met het vwo, of op hun 17e met de havo. Vervolgens doen ze een jaar of 4-5 een opleiding.

Dan ben je dus een jaar of 22-25 (met wat uitloop) wanneer je je voor het eerst in je eigen vakgebied op de werkvloer begeeft.
pi_201574464
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:40 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat verkeerd ziet en dat dit maar voor een minderheid van de mensen geen argument is. Dat begrijp je zelf toch ook wel?
De situatie op de woningmarkt is nu is heel anders dan 5-10 jaar geleden. Zelfs heel anders dan 2 jaar geleden.

Heel veel mensen hebben in die jaren een prima huis kunnen kopen op één salaris. Vergeet ook niet dat veel mense langer single blijven en dan al vaak een huis hadden gekocht op hun eigen inkomen, nog voordat ze een serieuze relatie kregen.
pi_201574469
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 22:00 schreef _Lily_ het volgende:
Een schaamteloze tvp hier, want ik ervaar exact hetzelfde als jij.

Toen ik begon met mijn werk was ik behoorlijk gedreven en ambitieus. En zeg maar gerust workaholic de eerste 2 jaar.
Ik ben absoluut niet meer dezelfde persoon als toen. Diverse life events in mijn persoonlijke leven hebben mijn focus doen veranderen, naast het feit dat ik ook binnenkort moeder word.

Maar aan mij heb je niets, want mijn baan wil je denk ik niet (en moet je denk ik ook niet willen).
Ik ben arts in een ziekenhuis en hoewel het een geweldige baan is, met een goed salaris, uitdaging en op de werkvloer ook veel begrip naar elkaar vind ik het totaal niet ideaal wat betreft moederschap en andere belangrijke dingen in het leven.

Ik vind m’n werk nog steeds hartstikke leuk, maar zou het liefst afschalen naar zo’n 20-24 uur per week. Haha. Zodat ik kan moederen over m’n kleintje, mijn eigen moeder meer kan zien, m’n partner kan assisteren met zijn taken en leuke dingen met hem doen (omg ik word echt met het jaar minder geëmancipeerd). En alles doen wat ik nog wil in het leven: pianospelen opnieuw oppakken, leren schilderen etc etc

Maar dat is met mijn job echt onmogelijk. Ik werk straks na de bevalling 38 uur per week (nu 45) en heb thuis man, kind, sport en grote familie
Mijn week is altijd ramvol en voor een groot deel met werk
Als je echt meent dat je wat anders wil, er zijn buiten het ziekenhuis echt leuke banen voor artsen die wel parttime te doen zijn. Specialist ouderengeneeskunde bijvoorbeeld! Als huisarts of psychiater is ook meer mogelijk, net als in het m&g gebied.
Ik kan je wel wat vertellen over het eerste :) stuur maar een dm als je wil
pi_201574475
Zeg, wat wil je nou? 8)7

User 1: ik vond het wel lekker om eerst meters te maken op mijn werk en daarna kinderen te krijgen.
User 2: ja, ik ook en dat is op mijn werk ook wel handig want ik deed een lange opleiding.
KayaQ: Neeneenee hoor, niet iedereen is arts! :(

:?

Anyways, ik krijg nóóit commentaar op het feit dat ik vier dagen werk, goddank. Ik volg er ook een opleiding bij (twee feitelijk, in totaal zes jaar) en als ik klaar ben, ga ik wel proberen het iets rustiger aan te doen. Ik heb genoeg carrierestappen gezet, naast mijn gezin.

Fijn Amsel dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Hopelijk brengt het de nodige rust voor jullie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201574495
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 07:41 schreef Clubsoda het volgende:
Zeg, wat wil je nou? 8)7

User 1: ik vond het wel lekker om eerst meters te maken op mijn werk en daarna kinderen te krijgen.
User 2: ja, ik ook en dat is op mijn werk ook wel handig want ik deed een lange opleiding.
KayaQ: Neeneenee hoor, niet iedereen is arts! :(

:?

Anyways, ik krijg nóóit commentaar op het feit dat ik vier dagen werk, goddank. Ik volg er ook een opleiding bij (twee feitelijk, in totaal zes jaar) en als ik klaar ben, ga ik wel proberen het iets rustiger aan te doen. Ik heb genoeg carrierestappen gezet, naast mijn gezin.

Fijn Amsel dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Hopelijk brengt het de nodige rust voor jullie.
Ik snap dus alleen die 'meters' niet voordat je kinderen krijgt, terwijl de meeste vrouwen die meters allang hebben gemaakt rond hun 30e.

Ervan uitgaan dat iedereen pas rond het 30e jaar klaar is met studeren, vind ik een vreemde aanname.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')