2.10%. Terwijl ik mijn porto niet-volatiel heb ingericht.quote:Op maandag 20 september 2021 16:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Portfolio vandaag op -1,62%
Ben benieuwd waar we op eindigen vanavond.
Update 16u55: -1,93%

Verkapte "kijk mij eens meer dan 300K in Shell hebben zitten"-post.quote:Op maandag 20 september 2021 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
4 hele Tesla aandelen kopen van m'n Shell dividend maar als Tesla nog even blijft zakken lukt het deze week mss toch nog

Terminaal hier: 1k eraf grrr!quote:Op maandag 20 september 2021 15:52 schreef nostra het volgende:
Ah leuk, weer eens een wat heftig dagje. Vier van mijn dertien aandelen nog in de plus, dat valt me nog mee.

Tja, hier ook (dik). Hoort erbij hè. Alles met een hoge bèta zoals wat biotechs die ik heb knallen helemaal lekker in het rood.quote:

Valt mee, was net iets meer dan 200k maar heb het vorige week al verkocht.quote:Op maandag 20 september 2021 17:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Verkapte "kijk mij eens meer dan 300K in Shell hebben zitten"-post.

Never Sell Shellquote:

Ik heb wel het idee dat ze beiden doen, dus en naar de aandeelhouders en investeren.quote:Op dinsdag 21 september 2021 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich toont dit ook wel een beetje het bezwaar aan wat ik had om Shell nog langer in m'n portfolio te houden.
Het afstoten van onderdelen om je CO2-uitstoot te verlagen is natuurlijk niet écht een manier om iets te veranderen.
De CO2-uitstoot blijft en als je het geld aan je aandeelhouders uitbetaalt ipv investeren in je toekomst dan kijk je vooral naar de korte termijn.
Neemt niet weg dat het mooi is voor de aandeelhouders

Thats rightquote:
quote:

Ach kom..quote:Op dinsdag 21 september 2021 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich toont dit ook wel een beetje het bezwaar aan wat ik had om Shell nog langer in m'n portfolio te houden.
Het afstoten van onderdelen om je CO2-uitstoot te verlagen is natuurlijk niet écht een manier om iets te veranderen.
De CO2-uitstoot blijft en als je het geld aan je aandeelhouders uitbetaalt ipv investeren in je toekomst dan kijk je vooral naar de korte termijn.
Neemt niet weg dat het mooi is voor de aandeelhouders

Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
Shell is de grootste LNG producent voor waterstof

Dat Shell de grootste producent is van de grondstof voor de huidige manier van waterstofproductie, gok ik.quote:

Het lastige is dat ik (afgezien van enkele industriële toepassingen) weinig toekomst zie voor waterstof en daardoor ook niet zie hoe Shell daar z'n huidige omzet mee zou kunnen behouden.quote:Op donderdag 23 september 2021 08:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat Shell de grootste producent is van de grondstof voor de huidige manier van waterstofproductie, gok ik.

juistquote:Op donderdag 23 september 2021 08:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat Shell de grootste producent is van de grondstof voor de huidige manier van waterstofproductie, gok ik.

Dat zie je allemaal foutquote:Op donderdag 23 september 2021 10:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het lastige is dat ik (afgezien van enkele industriële toepassingen) weinig toekomst zie voor waterstof en daardoor ook niet zie hoe Shell daar z'n huidige omzet mee zou kunnen behouden.
Misschien zie ik dat allemaal fout maar bij gerede twijfel kan je dan beter uit zo'n aandeel gaan, wat ik dus gedaan heb.

Dat mag je conclusie zijn maar ik zie nog niet hoe je daar toe gekomen bent.quote:

Een wijs besluit!quote:Op donderdag 23 september 2021 09:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vorige week op 16,7 nog een plukje bijgekocht

Wel redelijk eens met je verhaal ja, al denk ik dat het allemaal wel wat langer gaat duren en we de komende 5 tot 10 jaar nog sowieso wel goed zitten.quote:Op donderdag 23 september 2021 16:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat mag je conclusie zijn maar ik zie nog niet hoe je daar toe gekomen bent.
Zo'n beetje alle onderdelen / bezigheden van Shell hebben forse CO2 uitstoot tot gevolg en dat proberen we nu net terug te brengen.
Alleen al ieder vat olie dat Shell Pernis door z'n handen krijgt levert uiteindelijk 430.80 kg CO2 op en per dag worden er daar al 416.000 verwerkt. En in 2050 zou dat op 0 moeten staan.
Is er een verdienmodel voor waterstof? Welke toepassingen? Hoe concurreert dat met huidige methoden? Is het CO2 neutraal? Hoe bereikt men dat? Kan Shell daar dezelfde omzet en winst uit halen als nu uit olie en gas?
Over 10 jaar heeft Shell waarschijnlijk nog maar 50% van de huidige omzet uit benzine, diesel en LPG en over 20 jaar nog maar 5%. Het ziet er ook niet naar uit dat meer dan 5% van alle voertuigen ooit op waterstof gaat rijden. Hoe gaan ze dat opvangen?
Het is duidelijk dat Shell plannen heeft voor een transitie maar daarmee begeven ze zich ook op het terrein van andere bedrijven die daar al volop mee bezig zijn, zoals windenergie, zonne-energie, waterstof, energy storage, etc. De vraag is: kan Shell zich in die markt nestelen, de transitie succesvol uitvoeren of zal het moeten krimpen?
Overigens geloof ik dat de komende 3 tot 5 jaar je aandelen Shell nog wel safe zijn, ze kunnen nog wel wat afstoten en de aandeelhouders tevreden houden met wat nieuws en plannen. Maar daarna zullen ze toch echt moeten leveren.

Misschien gaat het idd langzamer, blijft koffiedik kijkenquote:Op donderdag 23 september 2021 17:27 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel redelijk eens met je verhaal ja, al denk ik dat het allemaal wel wat langer gaat duren en we de komende 5 tot 10 jaar nog sowieso wel goed zitten.

100% eens ja. Ook wel interessant.quote:Op donderdag 23 september 2021 17:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien gaat het idd langzamer, blijft koffiedik kijkenMaar er gebeurt wel wat.

Weet niet, ken het programma zelf niet. Zit Jim Tehupuring daar ook wel eens in?quote:Op donderdag 23 september 2021 17:54 schreef floris_b het volgende:
Wat vinden jullie van het tv programma bulls&beurs op RtlZ? Ik vind het magertjes op de inhoud. Het heeft de diepgang van een gemiddelde kantine tafel

Niet dat ik weet. Het programma is ook net nieuw. Afgelopen weekend was aflevering 2 ofzo.quote:Op donderdag 23 september 2021 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet, ken het programma zelf niet. Zit Jim Tehupuring daar ook wel eens in?
Volgens mij is dat een zoon van mijn oude wiskundedocent.
Zelfde achternaam, zelfde dorp en qua gezicht ook wel gelijkenissen.
Dat was ook de enige wiskundedocent die ik kon volgen. De docent die ik daarna kreeg deed alles met een overhead projector (en vooraf geprepareerde sheets) en vloog zo snel door de stof dat ik in november al niet meer wist waar we waren in het boek

quote:Op donderdag 23 september 2021 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weet niet, ken het programma zelf niet. Zit Jim Tehupuring daar ook wel eens in?
Volgens mij is dat een zoon van mijn oude wiskundedocent.
Zelfde achternaam, zelfde dorp en qua gezicht ook wel gelijkenissen.
Dat was ook de enige wiskundedocent die ik kon volgen. De docent die ik daarna kreeg deed alles met een overhead projector (en vooraf geprepareerde sheets) en vloog zo snel door de stof dat ik in november al niet meer wist waar we waren in het boek

quote:Op dinsdag 14 september 2021 17:27 schreef SOG het volgende:
Shell ook weggedaan met 2 kwartjes winst. Ook nog een zakje prosus liggen en las vegas sands die als een shitcoin gecrasht is
Op zich doet shell het niet echt verkeerd qua rendement, maar blijft wel achter tov de brede markt de afgelopen maanden. Anyway ik ga toch wat verbouwingen doen dus heb bijna niks meer..

Als Evergrande de hele Chinese vastgoedbubbel meetrekt kan je je lol op. Anders zal het wel binnen de perken blijven.quote:Op vrijdag 24 september 2021 14:25 schreef Hojdhopper het volgende:
Toch wel benieuwd wat de berichtgeving rond Evergrande Group voor gevolgen gaat hebben. "Niet zo grote" want geen globale schuldeisers, of "toch wel een klein domino effect".

Telll ook in de plusquote:Op vrijdag 24 september 2021 17:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Veel rood vandaag.
In m'n portfolio alleen Canoo en Tesla in de plus.
Canoo lijkt ook op WSB wat aandacht te krijgen maar weet niet of dat nu een aanbeveling is.

Die heb ik dan weer nietquote:Op vrijdag 24 september 2021 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Telll ook in de plus
https://finance.yahoo.com(...)nnett-200500607.html

Ik heb ze steeds bijgekocht , iedere maand weer , net als RDquote:
quote:Executive Chairman Charif Souki said, "Tellurian adds both upstream and investment bench strength to our already robust Board with the addition of James.
He brings over 30 years of experience which will be invaluable as we focus on enhancing our Haynesville upstream position."
About Tellurian Inc.
Tellurian intends to create value for shareholders by building a low-cost, global natural gas business, profitably delivering natural gas to customers worldwide.
Tellurian is developing a portfolio of natural gas production, LNG marketing and trading, and infrastructure that includes an ~ 27.6 mtpa LNG export facility and an associated pipeline.

Wordt totaal niet serieus genomen lijkt door de optie markt.quote:Op vrijdag 24 september 2021 17:25 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Als Evergrande de hele Chinese vastgoedbubbel meetrekt kan je je lol op. Anders zal het wel binnen de perken blijven.

is ook een non eventquote:Op zaterdag 25 september 2021 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wordt totaal niet serieus genomen lijkt door de optie markt.

Ja aan Alon Miusk bijvquote:Op zaterdag 25 september 2021 12:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is ook een non event
Gaan daar dageklijks grote bedrijven failiet
I svast wel iemand die een paar woontorens will overnemen voor weinig
en die fabriek van electrische auto s die wordt wel verkocht

Tesla loopt daar op hete kolen dus dat zal wel nietquote:

Wat doen hun bonds inmiddels? Dubbeltje op de dollar oid? Vreemd vermogen de lul, aandeelhouders blij?quote:Op zaterdag 25 september 2021 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wordt totaal niet serieus genomen lijkt door de optie markt.

Je hebt de follow-up gemistquote:Op zaterdag 25 september 2021 12:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tesla loopt daar op hete kolen dus dat zal wel niet
https://www.wsj.com/artic(...)ersonnel-11616155643
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |