abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200879266


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200879637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 12:53 schreef Beursaap het volgende:
AEGON _O_ 8k erin zitten hehehee!!
Opties of aandeeltjes?
  PR/Manusje van alles donderdag 12 augustus 2021 @ 18:51:01 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_200880533
Lekker dagje voor Aegon zo ja. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_200880717
Volgens de voorspellingen in Juni is Nord Stream 2, eind deze maand klaar met bouwen...

Wat zou het effect zijn daarvan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 12 augustus 2021 @ 20:44:11 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_200882502
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 19:02 schreef ludovico het volgende:
Volgens de voorspellingen in Juni is Nord Stream 2, eind deze maand klaar met bouwen...

Wat zou het effect zijn daarvan?
Zou ingeprijsd moeten zijn?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_200882619
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:44 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Zou ingeprijsd moeten zijn?
Zou.....

Klopt, zou.

Vorige keer was het aanleiding voor een dikke rally. Gezien de opluchting bij het einde van het project verwacht ik toch vuurwerk omhoog. 2 weken na dato 7.5.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200883090
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Opties of aandeeltjes?
Ekte aandelen!!
pi_200883237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zou.....

Klopt, zou.

Vorige keer was het aanleiding voor een dikke rally. Gezien de opluchting bij het einde van het project verwacht ik toch vuurwerk omhoog. 2 weken na dato 7.5.
De vorige keer was er veel meer onzekerheid of het project überhaupt zou slagen. Nu wordt er in het algemeen al helemaal vanuit gegaan dat Nordstream2 er gaat komt. Die strijd is geopolitiek ook al beslecht.
pi_200883281
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:13 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ekte aandelen!!
Jammer man.

Gewoon loco gaan met opties en daarna aandelen nemen.
pi_200883499
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:21 schreef Heph844 het volgende:

[..]

De vorige keer was er veel meer onzekerheid of het project überhaupt zou slagen. Nu wordt er in het algemeen al helemaal vanuit gegaan dat Nordstream2 er gaat komt. Die strijd is geopolitiek ook al beslecht.
Dan nog, stukje onzekerheid weg. Stukje nieuwswaarde.. Ik ga uit van 7.5 na een week of 2 na het nieuws.. Dus half september.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 12 augustus 2021 @ 21:52:50 #11
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_200883840
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan nog, stukje onzekerheid weg. Stukje nieuwswaarde.. Ik ga uit van 7.5 na een week of 2 na het nieuws.. Dus half september.
Waar is de "hoofdnotering" van Gazprom buiten Rusland?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_200883869
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Waar is de "hoofdnotering" van Gazprom buiten Rusland?
Pfoe, staat in Dollars dus denk NYSE.

Staat in Londen en Frankfurt ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 12 augustus 2021 @ 22:38:13 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_200884761
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_200885503
quote:
Xetra, das de online beurs van Frankfurt.

6.70 ofzo nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200919746
Ik ga komende week voor de "lol" een stuk of wat stocks "Canoo" aankopen (US62914V1061).

Het gaat niet heel geweldig met het aandeel dus zeker geen koopadvies.

Maar vind het wel een grappig concept; een platform, ook wel het "skateboard", waar je alles op kan bouwen wat je maar kan bedenken, zoals dus ook "last mile" bezorgbusjes.

VDL Nedcar gaat auto's voor ze bouwen in Nederland. Lijkt me dat het in steden wel erg praktisch is gezien diesels daar steeds vaker ongewenst zijn.




[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-08-2021 11:16:58 ]
  zondag 15 augustus 2021 @ 21:59:01 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200928616
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ga komende week voor de "lol" een stuk of wat stocks "Canoo" aankopen (US62914V1061).

Het gaat niet heel geweldig met het aandeel dus zeker geen koopadvies.

Maar vind het wel een grappig concept; een platform, ook wel het "skateboard", waar je alles op kan bouwen wat je maar kan bedenken, zoals dus ook "last mile" bezorgbusjes.

VDL Nedcar gaat auto's voor ze bouwen in Nederland. Lijkt me dat het in steden wel erg praktisch is gezien diesels daar steeds vaker ongewenst zijn.


Altijd leuk om mee te spelen zulke aandelen. Of het wordt een succes of het gaat ten onder aan de torenhoge schulden. Kosten gaan altijd voor de winst.
pi_200937841
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Altijd leuk om mee te spelen zulke aandelen. Of het wordt een succes of het gaat ten onder aan de torenhoge schulden. Kosten gaan altijd voor de winst.
Klopt, heel risicovol. Zoals iemand al eens zei: kijk naar hoeveel automerken er ontstonden toen de auto in opkomst was en hoeveel daar 25 jaar later nog van bestonden. Het overgrote merendeel van de startups redt het niet.

Het enige wat je kan doen is kijken naar wat men van plan is, of het enigszins uitvoerbaar lijkt, of er een markt voor is, of ze eerlijk zijn over wat er bereikt is, etc.

Heb vandaag gekocht:
- Tesla op $702,260 g.a.k.
- Canoo op $7,0488 g.a.k.
- Fastned ¤60,10 g.a.k.

Mocht het allemaal nog verder inzakken vandaag dan koop ik mss nog wat bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-08-2021 15:49:57 ]
pi_200937911
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, heel risicovol. Zoals iemand al eens zei: kijk naar hoeveel automerken er ontstonden toen de auto in opkomst was en hoeveel daar 25 jaar later nog van bestonden. Het overgrote merendeel van de startups redt het niet.

Het enige wat je kan doen is kijken naar wat men van plan is, of het enigszins uitvoerbaar lijkt, of er een markt voor is, of ze eerlijk zijn over wat er bereikt is, etc.

Heb vandaag gekocht:
- Tesla op $702,260 g.a.k.
- Canoo op $7,0488 g.a.k.
- Fastned ¤60,10 g.a.k.
Wat moet Canoo gaan doen dan precies?

Nu weet ik dat jij ook wat minder speculatieve zaken op orde hebt.... Maar als dit je enige aandelen waren, manmanman. Groot risico weinig reward hoor deze Tesla's.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200938046
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat moet Canoo gaan doen dan precies?
Er staan al 2 filmpjes in een vorige reactie met wat ze maken.

Het is een startup uit Californië. Ze hebben een platform wat ze ook wel het "skateboard" noemen waar alle techniek voor de elektrische auto (incl. accu's) in zit. Op dit platform kan een SUV, bestelbus, camper, etc gebouwd worden (voorbeelden in video hierboven).

Sinds juni is bekend dat ze o.a. in Nederland (VDL Nedcar) gaan produceren, daarnaast staat een fabriek bij Tulsa, Oklahoma in de planning. Vandaag meer nieuws (5 uur lokale tijd).

Verder hebben ze een AA ESG Leader Rating van MSCI ontvangen. Niet heel spannend maar mooi meegenomen.

Het aandeel wordt aardig geshort dus ik zie nog wel betere aankoopmomenten komen maar dat weet je nooit zeker. Heb er alvast wat aangeschaft rond deze dip en hou nog wat open op een lagere prijs.

quote:
Nu weet ik dat jij ook wat minder speculatieve zaken op orde hebt.... Maar als dit je enige aandelen waren, manmanman. Groot risico weinig reward hoor deze Tesla's.
Tesla is (zo'n 350 tot 400/%) overgewaardeerd, dat weet ik wel zeker. Dat betekent echter niet dat de koers te voorspellen is.

Tesla is meer dan waar je in eerste instantie aan denkt:
- autoproducent
- accu fabrikant
- energie opslag (ook een gigantische markt)
- vrachtwagen producent
- zonnepanelen (in dakpannen verwerkt)
- eigen snel laadnetwerk

Mijn horizon is 10 tot 15 jaar voor dit aandeel, als het nodig is.

In geen opzicht is het een koopadvies. Het is puur m'n eigen risico.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-08-2021 16:09:37 ]
pi_200938279
Tesla is 1900% overgewaardeerd, bitcoin infinite %..

Die bubbel barst wel een keer maar dan verliezen ze ook echt alle waarde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200938298
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:20 schreef ludovico het volgende:
Tesla is 1900% overgewaardeerd, bitcoin infinite %..

Die bubbel barst wel een keer maar dan verliezen ze ook echt alle waarde.
Hoe kom je op 1900% ?

En waarom zou Tesla alle waarde verliezen als "de bubbel barst"? Je lijkt daarmee te suggereren dat Tesla geen omzet draait, niets produceert, niets verkoopt, niet groeit, niet uitbreidt, geen toekomstvisie heeft of ooit heeft gehad.



[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-08-2021 16:34:18 ]
pi_200939372
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe kom je op 1900% ?

En waarom zou Tesla alle waarde verliezen als "de bubbel barst"? Je lijkt daarmee te suggereren dat Tesla geen omzet draait, niets produceert, niets verkoopt, niet groeit, niet uitbreidt, geen toekomstvisie heeft of ooit heeft gehad.

[ afbeelding ]
1900% is factor 20.
Tesla aandeel is in mijn optiek 5% waard van wat het is. Sure het draait omzet etc maar niks bijzonders, misschien 5 jaar voorsprong met elektrisch maar ach, dat lopen de andere autobouwers wel in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200939908
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
1900% is factor 20.
Tesla aandeel is in mijn optiek 5% waard van wat het is. Sure het draait omzet etc maar niks bijzonders, misschien 5 jaar voorsprong met elektrisch maar ach, dat lopen de andere autobouwers wel in.
Ik vroeg niet om uitleg wat 1900% is.
Ik vroeg hoe je op die 1900% kwam, welke berekening zit daar achter?

En waarom denk je dat andere autofabrikanten dat in 5 jaar inlopen?
En al lopen ze dat in, is dat een probleem voor Tesla?

Hoeveel EV's rijden er naar verwachting in 2030 wereldwijd rond?
Hoe groot is de verwachte wereldwijde automarkt voor EV's in respectievelijk 2025, 2030 en 2035?
Welk aandeel (omzet) daarvan moet Tesla in die jaren hebben om geen "bubbel" meer te zijn (nog los van de overige producten die ze leveren)?

Ik vraag je dit in de hoop dat je de antwoorden zoekt en je dan achter je oren gaat krabben ;)
pi_200940280
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vroeg niet om uitleg wat 1900% is.
Ik vroeg hoe je op die 1900% kwam, welke berekening zit daar achter?

En waarom denk je dat andere autofabrikanten dat in 5 jaar inlopen?
En al lopen ze dat in, is dat een probleem voor Tesla?

Hoeveel EV's rijden er naar verwachting in 2030 wereldwijd rond?
Hoe groot is de verwachte wereldwijde automarkt voor EV's in respectievelijk 2025, 2030 en 2035?
Welk aandeel (omzet) daarvan moet Tesla in die jaren hebben om geen "bubbel" meer te zijn (nog los van de overige producten die ze leveren)?

Ik vraag je dit in de hoop dat je de antwoorden zoekt en je dan achter je oren gaat krabben ;)
Haha, ik zal er een keer naar kijken, keb wel gezien dat Tesla een leipe machine heeft die in 1 go auto's drukt vanuit vloeibaar staal zegmaar.

Maar bottem line, ik denk niet dat de marges van Tesla hoger zullen liggen op EV dan Volkswagen et al.

Dan is het gewoon een fractie van de andere partijen. Dan kan het nog groeien door meer geld aan te halen etc maar dan heb je share dillution. Wereld zonder Toyota en VW ga je gewoon niet hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200940476
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Haha, ik zal er een keer naar kijken, keb wel gezien dat Tesla een leipe machine heeft die in 1 go auto's drukt vanuit vloeibaar staal zegmaar.

Klopt. Ze hebben "mega casting" waarbij de gehele achterbrug uit 1 stuk gegoten wordt. Dat scheelt tientallen onderdelen, laswerk, gewicht, tijd en is perfect qua gelijke maatvoering en hoge stijfheid.

Geen enkele concurrent doet dat op die schaal.

Deze video heeft een wat schreeuwerige titel maar is echt interessant om naar te kijken, het proces is goed uitgelegd.



quote:
Maar bottem line, ik denk niet dat de marges van Tesla hoger zullen liggen op EV dan Volkswagen et al.

Dan is het gewoon een fractie van de andere partijen. Dan kan het nog groeien door meer geld aan te halen etc maar dan heb je share dillution. Wereld zonder Toyota en VW ga je gewoon niet hebben.
Als je 16% meer range haalt uit het gelijke accu volume / gewicht, je auto zelf al meer efficiënt is én je accu's kan produceren die 50% goedkoper zijn dan die van de concurrentie (duurste deel van een EV) dan kan je juist onder de prijs van de concurrentie zitten en nog steeds een hogere marge halen.

Tesla werkt aan z'n nieuwe accu-productielijn die 75% korter / kleiner is dan voorheen, tabless, kortere verbindingen, droog verwerkingsproces, grotere cellen, etc. Dit moet die 50% kostenreductie en 16% meer range gaan halen.

Ik zeg niet dat de concurrentie stil zit maar als ik kijk naar (Sandy) Munro Live op Youtube (het kanaal dat EV's letterlijk sloopt) dan doet Tesla veel dingen wel slimmer.

Wetende wat Tesla van plan is kan kan ik wel de wens hebben om aandelen op $180 te kopen maar zolang ze niet naar die prijs zakken, is de huidige koers de enige optie om in te stappen.
Mocht Tesla overigens toch onder de $300 crashen, dan koop ik nog 2x zoveel bij als dat ik nu heb.
Daarnaast stop ik voorlopig al mijn ontvangen dividend in Tesla stocks (zo'n 4x per jaar dus).

Je kan Tesla nog zo haten, je kan er toch ook vol bewondering naar kijken hoe ze de auto-industrie blijven verstoren.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-08-2021 19:04:28 ]
pi_200942093
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt. Ze hebben "mega casting" waarbij de gehele achterbrug uit 1 stuk gegoten wordt. Dat scheelt tientallen onderdelen, laswerk, gewicht, tijd en is perfect qua gelijke maatvoering en hoge stijfheid.

Geen enkele concurrent doet dat op die schaal.

Deze video heeft een wat schreeuwerige titel maar is echt interessant om naar te kijken, het proces is goed uitgelegd.

[ afbeelding ]
[..]
Als je 16% meer range haalt uit het gelijke accu volume / gewicht, je auto zelf al meer efficiënt is én je accu's kan produceren die 50% goedkoper zijn dan die van de concurrentie (duurste deel van een EV) dan kan je juist onder de prijs van de concurrentie zitten en nog steeds een hogere marge halen.

Tesla werkt aan z'n nieuwe accu-productielijn die 75% korter / kleiner is dan voorheen, tabless, kortere verbindingen, droog verwerkingsproces, grotere cellen, etc. Dit moet die 50% kostenreductie en 16% meer range gaan halen.

Ik zeg niet dat de concurrentie stil zit maar als ik kijk naar (Sandy) Munro Live op Youtube (het kanaal dat EV's letterlijk sloopt) dan doet Tesla veel dingen wel slimmer.

Wetende wat Tesla van plan is kan kan ik wel de wens hebben om aandelen op $180 te kopen maar zolang ze niet naar die prijs zakken, is de huidige koers de enige optie om in te stappen.
Mocht Tesla overigens toch onder de $300 crashen, dan koop ik nog 2x zoveel bij als dat ik nu heb.
Daarnaast stop ik voorlopig al mijn ontvangen dividend in Tesla stocks (zo'n 4x per jaar dus).

Je kan Tesla nog zo haten, je kan er toch ook vol bewondering naar kijken hoe ze de auto-industrie blijven verstoren.
Tesla had het maar kantje boord gehaald. Lijken nu in veiliger vaarwater te komen.

Maar ehh, jajoh, het merk zal niet verdwijnen maar het punt is vooral dat de aandelen prijs gewoon veel te hoog is.

Is met meer "growth stock" aan de hand op dit moment hoor overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:56:46 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_200949065
We hadden het hier al eens gehad over de dual listing van BHP en de discount van BBL tov BHP.

De dual listing wordt naar verwachting volgend jaar opgeheven en je krijgt dan 1 op 1 aandelen BHP voor je BBL.

Normaliter zou de discount of premium dus moeten verdwijnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door JimmyJames op 17-08-2021 19:35:45 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_200955456
Vandaag nog wat Canoo (GOEV) bijgekocht op $6,21
Prijs zakte nog aardig door dus wat DCA toegepast.

Al met al zit er nog niet 1% van m'n portfolio in, dus heel spannend zal het niet worden.
Ben benieuwd waar het over 2 jaar staat. Ik zie 2 opties: "failliet" of "redelijk succes".

Tesla wacht ik nog even af wanneer ik bijkoop. Voorlopig lijkt het meer op een aandeel voor duikboten.

[ Bericht 17% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-08-2021 19:00:10 ]
pi_200960048
Ik vond deze video nog van een maand of 8 terug.

Geen idee of de productie door Canoo ooit echt van de grond komt maar het spreekt me wel heel erg aan.

pi_200964095
Rabobank ligt er eruit. Precies op het moment dat ik een ondermaats presterende ETF eruit kieperde (stond net weer op wat winst na 4 maand).
Geen idee of het ondertekenen gelukt is :')

edit: ondertekenen niet gelukt, ETF is nog wat gezakt dus kost me weer een bankje :')
edit2: Rabobank :')

[ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-08-2021 12:18:11 ]
pi_200966490
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is een startup uit Californië. Ze hebben een platform wat ze ook wel het "skateboard" noemen waar alle techniek voor de elektrische auto (incl. accu's) in zit. Op dit platform kan een SUV, bestelbus, camper, etc gebouwd worden (voorbeelden in video hierboven).
Geinig, eigenlijk weer terug de tijd in. Eerste helft vorige eeuw waren bijv Rolls-Royce en Bentley alleen bouwers van chassis', motoren, transmissies e.d. waarna coachbuilders als Park Ward, James Young, Barker e.d. er een koets voor bouwden.

What's old is new again





[ Bericht 3% gewijzigd door tjoptjop op 18-08-2021 14:56:28 ]
pi_200974663
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 14:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Geinig, eigenlijk weer terug de tijd in. Eerste helft vorige eeuw waren bijv Rolls-Royce en Bentley alleen bouwers van chassis', motoren, transmissies e.d. waarna coachbuilders als Park Ward, James Young, Barker e.d. er een koets voor bouwden.

What's old is new again

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha, ja, history repeats indeed!

Kwam vandaag deze chart tegen, toch wel indrukwekkend hoe hard het gaat bij Tesla:

pi_200974779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Haha, ja, history repeats indeed!

Kwam vandaag deze chart tegen, toch wel indrukwekkend hoe hard het gaat bij Tesla:

[ afbeelding ]
Damn, dit jaar :D

Zijn Texas en Duitsland op tijd operationeel om nog in 2021 bij te kunnen dragen? Want dan zal het nog wel een tandje harder gaan
pi_200975236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 23:08 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Damn, dit jaar :D

Zijn Texas en Duitsland op tijd operationeel om nog in 2021 bij te kunnen dragen? Want dan zal het nog wel een tandje harder gaan
Texas zou ergens in augustus / september open moeten gaan. Berlijn in oktober.
Verwacht eerst nog niet zoveel van de productie, ze zullen nog wel tegen wat problemen aanlopen en ze draaien ook grotendeels met nieuw personeel natuurlijk.

2022 wordt interessanter.

Ook interessant is dat de "revenue" voorzichtig los komt van het aantal afgeleverde auto's en variabele kosten.



[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-08-2021 23:57:13 ]
pi_200975937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 23:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Texas zou ergens in augustus / september open moeten gaan. Berlijn in oktober.
Verwacht eerst nog niet zoveel van de productie, ze zullen nog wel tegen wat problemen aanlopen en ze draaien ook grotendeels met nieuw personeel natuurlijk.

2022 wordt interessanter.

Ook interessant is dat de "revenue" voorzichtig los komt van het aantal afgeleverde auto's en variabele kosten.

[ afbeelding ]
Bruto winstmarge up is altijd goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200978274
Mooie dag om nog wat rond te shoppen tussen de aandelen, ik wacht nog even tot de markten in de USA een paar uurtjes open zijn.

Bij de vorige dip ook gedaan, da's toch weer ~3% waar je niets voor hoeft te doen.



[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-08-2021 10:45:14 ]
pi_200993784
Tellurian 🚀
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:18:46 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200996517
De Galapagoden zijn ons niet gunstig gezind deze dagen. Wat een bagger.

[ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 20-08-2021 17:40:49 ]
pi_200996759
Mijn meest terminale aandeel gelukkig mr 2200 euro erin.
pi_201000642
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:18 schreef leolinedance het volgende:
De Galapagoden zijn ons niet gunstig gezind deze dagen. Wat een bagger.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:18 schreef leolinedance het volgende:
De Galapagoden zijn ons niet gunstig gezind deze dagen. Wat een bagger.
Dat blijft nog wel zo een vijf jaar denk ik.
pi_201002569
Valt me wel op dat nagenoeg al die dudes bij cnbc hun mooie trades en tips vermelden, maar als ze het niet bij het rechte eind hebben dan hoor je ze er nooit meer over of ze hebben wel 1 of ander smoesje waarmee ze hun handelen/mening goedpraten.

Vb: unusual activity elke werkdag. Gast koopt calls baba. Baba down. Hoor je nooit meer iets over.
Deze week: gast koopt puts baba. Baba down. Hoor je wel dat ie de trade heeft beëindigd met winst.
Structureel bij deze gast.

Die cramer is volgens mij nog 1 vd weinigen die gewoon volle bak toegeeft als ie fout zat.
pi_201010907
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:47 schreef xminator het volgende:

[..]
[..]
Dat blijft nog wel zo een vijf jaar denk ik.
Kreun wat een ellende lijkt wel Taliban!
pi_201012328
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:59 schreef SOG het volgende:
Valt me wel op dat nagenoeg al die dudes bij cnbc hun mooie trades en tips vermelden, maar als ze het niet bij het rechte eind hebben dan hoor je ze er nooit meer over of ze hebben wel 1 of ander smoesje waarmee ze hun handelen/mening goedpraten.
Het blijven Amerikanen hè. En in hun geval worden ook wel alle vooroordelen bevestigd. Heb ik je al verteld over mijn boerderij die ik van Ethereum heb gekocht? ;) Ik kan er wel van genieten, verder niet al te serieus nemen die mannen. Snappen wel dondersgoed hoe zakendoen werkt though.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_201012800
Na "Tesla AI Day" werd de robot nogal vaak genoemd als grote onthulling.

Maar de stappen die er gezet zijn met die DOJO computer, dat is wel echt bizar.
Bij Tesla moet je echt niet meer alleen "autoproductie" denken, het is een volwaardig techbedrijf aan het worden en op dat vlak heeft vergelijken met Toyota of Volkswagen niet zoveel nut, denk ik.

Ik heb vaak gezegd dat ik niet verwacht dat Tesla zelfrijdende auto's kan maken zonder lidar en dat Waymo ze op dat vlak zou verslaan. Maar als ik zie hoe enorm ver ze zijn met die AI en het hoeveel resources ze halen uit het wagenpark dat ze hebben rondrijden (iedere rijdende Tesla geeft nieuwe informatie), hoe ze miljarden situaties realistisch kunnen simuleren dan ben ik toch wel onder de indruk.
Level 4 gaan ze dan misschien toch echt halen voor 2025 en dat is best bizar.

pi_201012839
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Na "Tesla AI Day" werd de robot nogal vaak genoemd als grote onthulling.

Maar de stappen die er gezet zijn met die DOJO computer, dat is wel echt bizar.
Bij Tesla moet je echt niet meer alleen "autoproductie" denken, het is een volwaardig techbedrijf aan het worden en op dat vlak heeft vergelijken met Toyota of Volkswagen niet zoveel nut, denk ik.

Ik heb vaak gezegd dat ik niet verwacht dat Tesla zelfrijdende auto's kan maken zonder lidar en dat Waymo ze op dat vlak zou verslaan. Maar als ik zie hoe enorm ver ze zijn met die AI en het hoeveel resources ze halen uit het wagenpark dat ze hebben rondrijden (iedere rijdende Tesla geeft nieuwe informatie), hoe ze miljarden situaties realistisch kunnen simuleren dan ben ik toch wel onder de indruk.
Level 4 gaan ze dan misschien toch echt halen voor 2025 en dat is best bizar.

Komt dat AI niet van Nvidia af dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201012859
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Komt dat AI niet van Nvidia af dan?
Nee, dat is de grap.

Wat NVidia biedt is blijkbaar niet efficiënt en schaalbaar genoeg. Ze hebben hun eigen DOJO platform vanaf de grond opgebouwd.

Dat biedt 4x betere performance, 1,3x performance per Watt en heeft 5x minder ruimte nodig.
Daarnaast is het heel schaalbaar en kunnen ze het daardoor makkelijk uitbreiden.

En... het is ook (als dienst) verkoopbaar aan andere partijen die met AI bezig zijn.

Het past ook wel bij Tesla en hun verticale integratie: ze willen zo min mogelijk afhankelijk zijn van andere partijen en alles wat mogelijk is "in house" ontwikkelen. Eigenlijk het tegenovergestelde van NIO dat vrijwel alle productie uitbesteedt.

Het zou me niet verbazen als je over een jaar ineens leest dat ze dat Italiaanse bedrijf overnemen dat die gietmallen voor ze maakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-08-2021 15:52:14 ]
pi_201012935
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat is de grap.

Wat NVidia biedt is blijkbaar niet efficiënt en schaalbaar genoeg. Ze hebben hun eigen DOJO platform vanaf de grond opgebouwd.

Dat biedt 4x betere performance, 1,3x performance per Watt en heeft 5x minder ruimte nodig.
Daarnaast is het heel schaalbaar en kunnen ze het daardoor makkelijk uitbreiden.

En... het is ook (als dienst) verkoopbaar aan andere partijen die met AI bezig zijn.
Hmmmmmmmmmkk

Kijk voor mij staat het wel redelijk vast dat Tesla als merk gewoon blijft, als aandeel ben ik er ook redelijk zeker van (al dan iets minder), maar de grote vraag is vooral: De waarde van het bedrijf rechtvaardigen die de beurskoers? Nee, geloof ik niks van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201013032
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hmmmmmmmmmkk

Kijk voor mij staat het wel redelijk vast dat Tesla als merk gewoon blijft, als aandeel ben ik er ook redelijk zeker van (al dan iets minder), maar de grote vraag is vooral: De waarde van het bedrijf rechtvaardigen die de beurskoers? Nee, geloof ik niks van.
Klopt, op dit moment zeker nog niet.

Maar zolang het niet daalt is dit de meest gunstige instapprijs voor mij.
Mocht het toch ooit fors zakken, koop ik bij.
pi_201013365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, op dit moment zeker nog niet.

Maar zolang het niet daalt is dit de meest gunstige instapprijs voor mij.
Mocht het toch ooit fors zakken, koop ik bij.
Tesla gaat /20 joh.

Mocht je bij willen kopen als het /7 gaat dan ben ik indifferent op je aankoop, vind het geen goedkope aankoop maar zelf weten allemaal.............

Daarboven denk ik dat je gewoon je geld aan het wegpissen bent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201013414
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tesla gaat /20 joh.

Mocht je bij willen kopen als het /7 gaat dan ben ik indifferent op je aankoop, vind het geen goedkope aankoop maar zelf weten allemaal.............

Daarboven denk ik dat je gewoon je geld aan het wegpissen bent.
Ik zie Tesla wel naar $1000 gaan komend jaar en dan weer een nieuwe aandelensplitsing.

Overigens, bitcoin gaat ook lekker :) Alweer op $49.000
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')