abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200878140
quote:
Lars ten Caat (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’. De jonge kassamedewerker heeft dat gisteren te horen gekregen. Lars is verdrietig en neemt ontslag. „Ik wil mezelf kunnen zijn.” De supermarkt houdt voet bij stuk.

Sinds een maand lakt Lars ten Caat uit Glanerbrug zijn nagels. In verschillende kleurtjes, en netjes verzorgd. De 18-jarige kassamedewerker van Jumbo vindt het mooi en stijlvol staan. Ook achter de kassa krijgt hij leuke reacties: „Ik heb veel complimenten gehad van klanten”, vertelt Lars aan deze krant. „Eigenlijk hoor ik alleen maar positieve geluiden.”

Des te rauwer viel het gesprek op zijn dak, dat hij gisteren voerde op kantoor bij Jumbo in Glanerbrug. Supermarkteigenaar Radjen Lochan vertelde klachten te hebben ontvangen over de ‘jongen met nagellak’ en vroeg Lars zijn gelnagels er binnen twee weken af te halen. Een andere optie kreeg hij niet. De verbouwereerde kassamedewerker trok daarop zijn conclusies en dient vandaag zijn ontslag in bij de supermarkt.

„Ik vind het te belachelijk voor woorden. Laat mij gewoon mezelf zijn”, zegt Lars. „Het kwam niet eens in me op om dit van tevoren te bespreken in de winkel. Als dames achter de kassa nagellak op mogen doen, is het voor mij vanzelfsprekend dat ik dat ook zou moeten kunnen, toch?”

Ouderwets dorp
Supermarkteigenaar Radjen Lochan zegt in een reactie dat hij geen waardeoordeel velt, maar dat ‘Glanerbrug nog niet zo ver is’. „We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor”, zegt Lochan. „Bovendien past het niet binnen onze huisregels. We willen een goede afspiegeling zijn van de omgeving hier. Dat heb ik hem geprobeerd uit te leggen.”

De 18-jarige Lars werkt al anderhalf jaar met veel plezier bij de grootste supermarkt van het dorp. Hij treedt met het verhaal naar buiten om zo bewustwording te creëren. „Ik wil laten zien dat dit soort dingen dus nog steeds gebeuren. In mijn ogen hoort een werkgever zijn werknemer te steunen, omdat het eigenlijk gewoon puur om seksisme gaat. Dat vind ik wel heel vervelend. En doet me verdriet.”

Honderden steunbetuigingen
Lars heeft online al honderden steunbetuigingen ontvangen op zijn verhaal. Ook hebben andere supermarkten hem een baan aangeboden, met de belofte dat hij daar plaats kan nemen mét gelakte nagels. De jonge Glanerbrugger beslist later wat hij gaat doen.

‘Nog niet zo ver’
Bij Jumbo Lochan blijft hij in principe ook welkom, maar nog steeds zonder kleurtje op zijn vingers. Lochan: „We hebben hier allerlei mensen aan het werk. Homo’s, lesbiennes: het is nooit een probleem geweest. Alleen aan bedrijfskleding moet iedereen zich houden. Als iemand plots een vestje binnenstebuiten wil dragen, moet ik dat ook goed vinden? In dat concept moet je het zien, en niet anders.”

Dat volgens diezelfde huisregels vrouwen met nagellak wél achter de kassa mogen plaatsnemen, noemt Lochan een ‘vertaling van richtlijnen’. „Misschien moet het bij jongens ook kunnen, maar wij zijn nog niet zo ver. Kijk: als mensen veranderen in hun leven moeten ze dat ook doen in een omgeving waar dat gepast is, en niet de omgeving proberen te veranderen. Dat is er nu aan de hand.”
Echt belachelijk, mensen die gaan klagen omdat de jongen achter de kassa nagellak op heeft. Wat ben je dan voor een zielig figuur. En die manager helemaal, wat een slappe domme zak hooi.

Kan men het nog zo irritant vinden, al dat opdringerige LGBT gedoe, maar met dom gezeik zoals dit blijkt maar weer eens dat het toch gewoon nog nodig is.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:11:52 #2
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200878163
Pics van Lars in fifi pakje.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200878188
Kassa's waar nog een persoon achter zit? Tis toch geen 2015 meer?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:13:56 #4
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200878189
Radjen Lochan klinkt wel als een typisch Glanerbrugger ja. Terecht dat hij zich zorgen maakt over zijn dorp.
pi_200878195
Als het daadwerkelijk zo gegaan is als hier wordt geschetst dan slaat het echt nergens op. En al helemaal als je zegt dat ‘Glanerburg hier nog niet klaar voor is’. :')

Een verbod op nagellak kan ik in sommige beroepsgroepen, bijv. medische, wel begrijpen maar ik zie niet in waarom je niet achter de kassa zou kunnen zitten met nagellak.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:14:28 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200878198
Wie interesseert het nou oftie goser nagellak op heeft? :')
Als het tegen kinderkanker is vindt iedereen het prachtig als kerels nagellak ophebben maar nu is het ineens een brug te ver voor de Jumbo

[ Bericht 16% gewijzigd door the-eye op 12-08-2021 22:12:03 ]
pi_200878199
Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend
pi_200878205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef TommyL0204 het volgende:
Wanneer Glanerbrug riolering krijgt is nog niet bekend
Daar zijn ze nog niet klaar voor.
pi_200878237
Ik word moe van het feit dat elk transgender figuur bij elke confrontatie of negatieve reactie het nieuws opzoekt. De media doet hier ook volop aan mee.

Bij mijn werk in de luchtvaart golden er verschillende regels betreft uniform voorschriften voor mannen en vrouwen.

Vrouwen mochten oorbellen in en mannen niet. Als het bedrijf dat zo wil hebben, en jij bent het er niet mee eens dan moet je daar niet willen werken.

Er was toen ook een vrouw bij KLM (terecht) ontslagen omdat haar haardracht te kort was.

De lhbtq beweging gaat mij niet dwingen met hun zielige berichten om deze groep te steunen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:18:14 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200878250
Was Glansberg wel al klaar voor je hairtransplant Radjen?
https://hairworldistanbul.com/actueel/radjen-lochan/
pi_200878257
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:14 schreef Raw85 het volgende:
Als het daadwerkelijk zo gegaan is als hier wordt geschetst dan slaat het echt nergens op. En al helemaal als je zegt dat ‘Glanerburg hier nog niet klaar voor is’. :')

Een verbod op nagellak kan ik in sommige beroepsgroepen, bijv. medische, wel begrijpen maar ik zie niet in waarom je niet achter de kassa zou kunnen zitten met nagellak.
Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:20:27 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200878283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:17 schreef Mirandaforyou het volgende:
Ik word moe van het feit dat elk transgender figuur bij elke confrontatie of negatieve reactie het nieuws opzoekt. De media doet hier ook volop aan mee.

Bij mijn werk in de luchtvaart golden er verschillende regels betreft uniform voorschriften voor mannen en vrouwen.

Vrouwen mochten oorbellen in en mannen niet. Als het bedrijf dat zo wil hebben, en jij bent het er niet mee eens dan moet je daar niet willen werken.

Er was toen ook een vrouw bij KLM (terecht) ontslagen omdat haar haardracht te kort was.

De lhbtq beweging gaat mij niet dwingen met hun zielige berichten om deze groep te steunen.
In onze cultuur moeten regels wel uit te leggen zijn. Als je dat niet trekt moet je naar China verhuizen
pi_200878291
Jammer joh, dat je baas nog wat te zeggen heeft over uiterlijke verzorging / kleding / uitdragingen als je in contact met klanten komt.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:21:47 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200878296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:18 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Macdonalds medewerker mogen ook geen naggelak op. Dit kan in het voedsel terecht komen.
Er kan hoogstens een ietsiepietsie nagellak aan je boodschappenbonnetje komen. Dat overleef je echt wel hoor
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:22:34 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200878305
quote:

Dat zijn allemaal dingen waarvoor gevochten is door mensen. En gelukkig maar want dat soort regels zijn toch bizar eigenlijk.

Het komt allemaal voort uit een soort ouderwets westers idee dat mannen en vrouwen er op een bepaalde manier uit moeten zien. Maar het heeft helemaal geen logische basis. Het is puur 'omdat het anders is'.

In andere culturen, maar zelfs in onze cultuur was make-up gewoon normaal. Waarom wordt er dan nu zo moeilijk over gedaan. Laten we wel wezen; dit was ooit DE mannenlook:

Nu zou dat als super gay gezien worden. Zaken kunnen dus prima veranderen.
pi_200878315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef ToT het volgende:
Jammer joh, dat je baas nog wat te zeggen heeft over uiterlijke verzorging / kleding / uitdragingen als je in contact met klanten komt.
Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.
pi_200878342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:21 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er kan hoogstens een ietsiepietsie nagellak aan je boodschappenbonnetje komen. Dat overleef je echt wel hoor
Ja of in je crossaintje. Kan makkelijk zo zijn dat degene die op de broodafdeling staat ook kassa moet draaien als het druk is.
pi_200878344
Het is al laf hem te ontslaan, maar als je dan hiermee komt
quote:
We zijn een redelijk ouderwets dorp, kregen er flink wat reacties op. Daar beschermen we hem voor
ben je wel echt een lowlife manager zonder enig fatsoen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200878360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Inderdaad. Het zou fijn zijn als medewerkers er neutraal uitzien. Geen piercings en naggelak etc. Zelfexpressie doe je maar in je vrije tijd.
Het is niet dat die gozer meteen in full drag er bij zat, maar je moet als bedrijf wel je grenzen kunnen trekken.
pi_200878366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is al laf hem te ontslaan, maar als je dan hiermee komt
[..]

ben je wel echt een lowlife manager zonder enig fatsoen.
Ow is-ie ontslagen dan? :?
pi_200878380
quote:

Als iemand wordt ontslagen omdat diegene een kruisje om z'n nek draagt, is dat ook gewoon nieuwswaardig. Wat die lokale Jumbo hier doet, slaat gewoon nergens op. Heel goed dat die knul de media opzoekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200878398
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:23 schreef Mirandaforyou het volgende:

[..]

Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltje
pi_200878407
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als iemand wordt ontslagen omdat diegene een kruisje om z'n nek draagt, is dat ook gewoon nieuwswaardig. Wat die lokale Jumbo hier doet, slaat gewoon nergens op. Heel goed dat die knul de media opzoekt.
Uiting van geloof vind ik ook niet kunnen. Bij de KLM zie je geen stewardessen met hoofddoek lopen.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 16:30:10 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200878415
quote:

Is hij transgender dan? In mijn tijd op de middelbare waren er al een paar gothic's die hun nagels lakten. Dat waren echt geen transgenders (of homo's)...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200878420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:28 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Voor iemand achter de kassa bij een supermarkt? Kijk, dat je niet iemand met allerlei piercings of tatoeages in z’n gezicht wil kan ik wel begrijpen, maar een paar gelakte nagels.. Er zijn veel kapsels, parfums of make-upstijlen waar ik me meer aan erger dan aan een gelakt nageltje
Inderdaad, daarom gewoon een neutraal uiterlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')