Is het wel, geef mij degelijke statistieken dan over hoeveel mensen er in NL last van hebben - en dan ook de feitelijke kwalen die feitelijk ernstig zijn - met risicoprofiel erbij?quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Anekdotisch iedere keer?
Long covid is niet anekdotisch, en is geen nonsense.
Waarom is het dan zo moeilijk om daar statistieken van te ontwikkelen?quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De eerste categorie (3 maanden vermoeid) komt behoorlijk vaak voor,
Een pandemie is wereldwijd hé. Het aantal doden in Nederland bepaalt niet of er sprake is van een pandemie.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:33 schreef Remco2021 het volgende:
Ik vind het dodental zo laag dat ik het zelf geen pandemie vind. Dan had ik 100.000 doden minimaal moeten zien en niet 10.000 ofzo. Waarvan er veel doden bij zitten die al op sterven lagen etc.
Zijn die cijfers wel zo betrouwbaar?,...........quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een pandemie is wereldwijd hé. Het aantal doden in Nederland bepaalt niet of er sprake is van een pandemie.
Verder is die grammofoonplaat dat Covid slachtoffers toch bijna dood waren inmiddels wel grijs gedraaid.
Vorig jaar hadden we een oversterfte van 15.000. 10% meer overlijdens dan statistisch verwacht.
Dat zijn niet mensen die anders dat jaar toch al zouden overlijden.
Veel mensen hopen van niet...quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:56 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Zijn die cijfers wel zo betrouwbaar?,...........
Je bent niet alleen, maar doe waar je je goed bij voelt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:56 schreef sirdanilot het volgende:
Jongens, ik geef het op.
Ik ga me al laten prikken. Ik heb niet de kracht om in mijn eentje tegen dit hele systeem te strijden.
Voor degenen die nog altijd geen vaccin willen, ik wens jullie alle succes toe. Maar ik kan het niet meer
Jeetje, echt ja? Ik snap het wel. Jammer dat het zo moet gaan. Vooral de manier waarop. Misschien volg ik ooit ook. Tot nu toe zie ik geen enkele aanleiding.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:56 schreef sirdanilot het volgende:
Jongens, ik geef het op.
Ik ga me al laten prikken. Ik heb niet de kracht om in mijn eentje tegen dit hele systeem te strijden.
Voor degenen die nog altijd geen vaccin willen, ik wens jullie alle succes toe. Maar ik kan het niet meer
Omdat de klachten zo divers zijn, en moeilijk linken (vage klachten), en men dus diagnoses krijgt die op veel verschillende manieren, en met verschillende 'definities' tot stand komen. Dat maakt het ook lastig verschillende onderzoeken te vergelijken, omdat ze verschillende definities en lengtes van klachten aanhouden om een en ander te categoriseren.quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo moeilijk om daar statistieken van te ontwikkelen?
Ja ik hoop ook dat niemand ooit ziek is.............. Maar niet reeel.
... Je bent enorm goed gelovig.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Omdat de klachten zo divers zijn, en moeilijk linken (vage klachten), en men dus diagnoses krijgt die op veel verschillende manieren, en met verschillende 'definities' tot stand komen. Dat maakt het ook lastig verschillende onderzoeken te vergelijken, omdat ze verschillende definities en lengtes van klachten aanhouden om een en ander te categoriseren.
Zucht... Dit is gewoon puur vanuit logica beredeneerd. Sommige zaken zijn zeer moeilijk om wetenschappelijk te kaderen en daardoor is het moeilijk om er (ondanks effect) valide uitspraken over te doen. Dat is nu het stukje kritisch denken wat veel mensen aan de wappie kant bewust of onbewust overslaan.quote:
noem je jezelf nu wappie?quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:52 schreef Intint het volgende:
[..]
Zucht... Dit is gewoon puur vanuit logica beredeneerd. Sommige zaken zijn zeer moeilijk om wetenschappelijk te kaderen en daardoor is het moeilijk om er (ondanks effect) valide uitspraken over te doen. Dat is nu het stukje kritisch denken wat veel mensen aan de wappie kant bewust of onbewust overslaan.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is het wel, geef mij degelijke statistieken dan over hoeveel mensen er in NL last van hebben - en dan ook de feitelijke kwalen die feitelijk ernstig zijn - met risicoprofiel erbij?
Is er niet, nergens op de wereld, wees niet naiief.
40% is wel erg hoog.quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:18 schreef ludovico het volgende:
Reken er maar op dat 40% het natuurlijk heeft meegemaakt ondertussen. 1% van 40% van 18 miljoen is iets van 80k.
Is dat niet genoeg data om fatsoenlijk onderzoek op uit te voeren?
Wil best je genoemde papers bekijken hoor maar ik raak steeds zo teleurgesteld van de wetenschappelijke kinderfouten. Zo is het mij niet geleerd hoor op de Erasmus.
Klinkt misschien raar, maar veel mensen willen helemaal niet op de IC belanden. En nemen daarom onder ander een vaccinatie.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:26 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Gezien het aantal doden was die hele vaccinatie niet nodig.
Daarnaast is het maar de vraag of het echt helpt want de variant is steeds anders.
Als men meer IC bedden had en personeel dan was die hele Lock Down niet nodig geweest zoals we bij andere landen kunnen zien.
in je eentje? er zijn grote groepen mensen die nog steeds geen vaccin genomen hebben. waarom denk je dat de overheid zo wanhopig bezig is met chantage en onder druk zetten?quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:56 schreef sirdanilot het volgende:
Jongens, ik geef het op.
Die groep wordt steeds kleiner.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
in je eentje? er zijn grote groepen mensen die nog steeds geen vaccin genomen hebben. waarom denk je dat de overheid zo wanhopig bezig is met chantage en onder druk zetten?
Wat voor chantage?quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
in je eentje? er zijn grote groepen mensen die nog steeds geen vaccin genomen hebben. waarom denk je dat de overheid zo wanhopig bezig is met chantage en onder druk zetten?
Nee.quote:
7,2 miljoen mensen die in Nederland Covid hebben gehad? Dat is een hoog aantal.quote:
Godwinquote:Op maandag 16 augustus 2021 18:39 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
Ik zie sterke parallelen met arbeit (nu vaccin) macht frei. Dus ik vertrouw dit hele zaakje niet.
OK you say so. Er zijn er 18 miljoen die griep eens of meermaals hebben gehad.quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
7,2 miljoen mensen die in Nederland Covid hebben gehad? Dat is een hoog aantal.
In krap 2 jaar tijd?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
OK you say so. Er zijn er 18 miljoen die griep eens of meermaals hebben gehad.
Neuh, ja volgens schattingen van influenza hebben een factor 3 meer mensen een besmetting opgelopen en dat met maatregelen. Corona lijkt daarmee gegeven alle omstandigheden factoren besmettelijker.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |