Is het wel, geef mij degelijke statistieken dan over hoeveel mensen er in NL last van hebben - en dan ook de feitelijke kwalen die feitelijk ernstig zijn - met risicoprofiel erbij?quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Anekdotisch iedere keer?
Long covid is niet anekdotisch, en is geen nonsense.
Waarom is het dan zo moeilijk om daar statistieken van te ontwikkelen?quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De eerste categorie (3 maanden vermoeid) komt behoorlijk vaak voor,
Een pandemie is wereldwijd hé. Het aantal doden in Nederland bepaalt niet of er sprake is van een pandemie.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:33 schreef Remco2021 het volgende:
Ik vind het dodental zo laag dat ik het zelf geen pandemie vind. Dan had ik 100.000 doden minimaal moeten zien en niet 10.000 ofzo. Waarvan er veel doden bij zitten die al op sterven lagen etc.
Zijn die cijfers wel zo betrouwbaar?,...........quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een pandemie is wereldwijd hé. Het aantal doden in Nederland bepaalt niet of er sprake is van een pandemie.
Verder is die grammofoonplaat dat Covid slachtoffers toch bijna dood waren inmiddels wel grijs gedraaid.
Vorig jaar hadden we een oversterfte van 15.000. 10% meer overlijdens dan statistisch verwacht.
Dat zijn niet mensen die anders dat jaar toch al zouden overlijden.
Veel mensen hopen van niet...quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:56 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Zijn die cijfers wel zo betrouwbaar?,...........
Je bent niet alleen, maar doe waar je je goed bij voelt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:56 schreef sirdanilot het volgende:
Jongens, ik geef het op.
Ik ga me al laten prikken. Ik heb niet de kracht om in mijn eentje tegen dit hele systeem te strijden.
Voor degenen die nog altijd geen vaccin willen, ik wens jullie alle succes toe. Maar ik kan het niet meer
Jeetje, echt ja? Ik snap het wel. Jammer dat het zo moet gaan. Vooral de manier waarop. Misschien volg ik ooit ook. Tot nu toe zie ik geen enkele aanleiding.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:56 schreef sirdanilot het volgende:
Jongens, ik geef het op.
Ik ga me al laten prikken. Ik heb niet de kracht om in mijn eentje tegen dit hele systeem te strijden.
Voor degenen die nog altijd geen vaccin willen, ik wens jullie alle succes toe. Maar ik kan het niet meer
Omdat de klachten zo divers zijn, en moeilijk linken (vage klachten), en men dus diagnoses krijgt die op veel verschillende manieren, en met verschillende 'definities' tot stand komen. Dat maakt het ook lastig verschillende onderzoeken te vergelijken, omdat ze verschillende definities en lengtes van klachten aanhouden om een en ander te categoriseren.quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo moeilijk om daar statistieken van te ontwikkelen?
Ja ik hoop ook dat niemand ooit ziek is.............. Maar niet reeel.
... Je bent enorm goed gelovig.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Omdat de klachten zo divers zijn, en moeilijk linken (vage klachten), en men dus diagnoses krijgt die op veel verschillende manieren, en met verschillende 'definities' tot stand komen. Dat maakt het ook lastig verschillende onderzoeken te vergelijken, omdat ze verschillende definities en lengtes van klachten aanhouden om een en ander te categoriseren.
Zucht... Dit is gewoon puur vanuit logica beredeneerd. Sommige zaken zijn zeer moeilijk om wetenschappelijk te kaderen en daardoor is het moeilijk om er (ondanks effect) valide uitspraken over te doen. Dat is nu het stukje kritisch denken wat veel mensen aan de wappie kant bewust of onbewust overslaan.quote:
noem je jezelf nu wappie?quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:52 schreef Intint het volgende:
[..]
Zucht... Dit is gewoon puur vanuit logica beredeneerd. Sommige zaken zijn zeer moeilijk om wetenschappelijk te kaderen en daardoor is het moeilijk om er (ondanks effect) valide uitspraken over te doen. Dat is nu het stukje kritisch denken wat veel mensen aan de wappie kant bewust of onbewust overslaan.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is het wel, geef mij degelijke statistieken dan over hoeveel mensen er in NL last van hebben - en dan ook de feitelijke kwalen die feitelijk ernstig zijn - met risicoprofiel erbij?
Is er niet, nergens op de wereld, wees niet naiief.
40% is wel erg hoog.quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:18 schreef ludovico het volgende:
Reken er maar op dat 40% het natuurlijk heeft meegemaakt ondertussen. 1% van 40% van 18 miljoen is iets van 80k.
Is dat niet genoeg data om fatsoenlijk onderzoek op uit te voeren?
Wil best je genoemde papers bekijken hoor maar ik raak steeds zo teleurgesteld van de wetenschappelijke kinderfouten. Zo is het mij niet geleerd hoor op de Erasmus.
Klinkt misschien raar, maar veel mensen willen helemaal niet op de IC belanden. En nemen daarom onder ander een vaccinatie.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:26 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Gezien het aantal doden was die hele vaccinatie niet nodig.
Daarnaast is het maar de vraag of het echt helpt want de variant is steeds anders.
Als men meer IC bedden had en personeel dan was die hele Lock Down niet nodig geweest zoals we bij andere landen kunnen zien.
in je eentje? er zijn grote groepen mensen die nog steeds geen vaccin genomen hebben. waarom denk je dat de overheid zo wanhopig bezig is met chantage en onder druk zetten?quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:56 schreef sirdanilot het volgende:
Jongens, ik geef het op.
Die groep wordt steeds kleiner.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
in je eentje? er zijn grote groepen mensen die nog steeds geen vaccin genomen hebben. waarom denk je dat de overheid zo wanhopig bezig is met chantage en onder druk zetten?
Wat voor chantage?quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
in je eentje? er zijn grote groepen mensen die nog steeds geen vaccin genomen hebben. waarom denk je dat de overheid zo wanhopig bezig is met chantage en onder druk zetten?
Nee.quote:
7,2 miljoen mensen die in Nederland Covid hebben gehad? Dat is een hoog aantal.quote:
Godwinquote:Op maandag 16 augustus 2021 18:39 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
Ik zie sterke parallelen met arbeit (nu vaccin) macht frei. Dus ik vertrouw dit hele zaakje niet.
OK you say so. Er zijn er 18 miljoen die griep eens of meermaals hebben gehad.quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
7,2 miljoen mensen die in Nederland Covid hebben gehad? Dat is een hoog aantal.
In krap 2 jaar tijd?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
OK you say so. Er zijn er 18 miljoen die griep eens of meermaals hebben gehad.
Neuh, ja volgens schattingen van influenza hebben een factor 3 meer mensen een besmetting opgelopen en dat met maatregelen. Corona lijkt daarmee gegeven alle omstandigheden factoren besmettelijker.quote:
Dit soort opmerkingen bevestigen mijn beeld dat antivaxxers niet de meest heldere lichten zijn, en tegendraads en egocentrisch zijn.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:33 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Ik vind het dodental zo laag dat ik het zelf geen pandemie vind.
Naast PCR tests hebben we ook het onderzoek van Sanquin, en daar komt niet zo'n hoog cijfer uit. Ook onderzoek met rioolwater komt niet zo hoog uit.quote:Op maandag 16 augustus 2021 23:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh, ja volgens schattingen van influenza hebben een factor 3 meer mensen een besmetting opgelopen en dat met maatregelen. Corona lijkt daarmee gegeven alle omstandigheden factoren besmettelijker.
Maar de virologie moet er nog achter komen hoe gevoelig die PCR test wel niet is en volgens die maatstaf hoeveel mensen jaarlijks wel niet besmet raken... Dat wordt volgens mij echt gigantisch onderschat.
Wetenschap in zijn kinderschoenen met matige professoren.
Ehhh juist wel. Kijk maar...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 07:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Naast PCR tests hebben we ook het onderzoek van Sanquin, en daar komt niet zo'n hoog cijfer uit. Ook onderzoek met rioolwater komt niet zo hoog uit.
Weerstand opbouwen houdt in dat je antistoffen aanmaakt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhh juist wel. Kijk maar...
Impliciete aanname is dat alleen mensen met antistoffen in aanraking geweest zijn met het virus en weerstand hebben opgebouwd.
Die aanname lijkt me al enigszins gammel.
Op , zich niet raar, aangezien vaccinatie wordt beschouwd als de enige uitweg uit de crisis.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:13 schreef 111210 het volgende:
Blijf het toch wel bijzonder vinden hoe de meeste mensen reageren als ik aangeef dat ik (nog) niet geprikt ben.
Vooral verbazing maar ook is er al regelmatig schande van gesproken
Wat een evidente misvatting is. Maar ja, mensen houden nu eenmaal van simpele, binaire framing. Vaccinatie helpt om escalatie te voorkomen en om een paar snelle stappen te zetten in de opbouw van groepsweerstand tegen het virus. De crisis is inmiddels vooral politiek, en daar helpt geen vaccin tegen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op , zich niet raar, aangezien vaccinatie wordt beschouwd als de enige uitweg uit de crisis.
Daar zijn de meningen over verdeeld, en dan nog al zou het een bewezen feit zijn, dan is het nog raar dat je met sommige mensen niet normaal in gesprek kan gaan en je als een soort van Paria wordt behandeld.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op , zich niet raar, aangezien vaccinatie wordt beschouwd als de enige uitweg uit de crisis.
Het is wellicht een misvatting, maar tot op heden heb ik geen andere uitweg gehoord.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat een evidente misvatting is. Maar ja, mensen houden nu eenmaal van simpele, binaire framing. Vaccinatie helpt om escalatie te voorkomen en om een paar snelle stappen te zetten in de opbouw van groepsweerstand tegen het virus. De crisis is inmiddels vooral politiek, en daar helpt geen vaccin tegen.
Sanquin lijkt me niet zo dom dat ze zelf ook niet weten dat antistoffen na verloop van tijd verdwijnen.quote:En antistoffen (de "parate troepen") verdwijnen geleidelijk weer uit het bloed als je niet regelmatig in aanraking komt met het virus. Ludovico heeft dus wel een punt dat het Sanquin onderzoek mogelijk een onderschatting geeft.
Ja, het is wat een dogma geworden. Of de meningen verdeeld zijn weet ik niet, ik hoor eigenlijk nooit een alternatief voor vaccinatie. Wel dat mensen vinden dat vaccineren niet de enige uitweg kan zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld, en dan nog al zou het een bewezen feit zijn, dan is het nog raar dat je met sommige mensen niet normaal in gesprek kan gaan en je als een soort van Paria wordt behandeld.
Hier valt dat gelukkig mee. Enkele collega's zijn ook niet gevaccineerd. En daar wordt verder niet spastisch over gedaan. Het is je eigen lichaam, jij bepaalt uiteindelijk wat je wel of niet toelaat.quote:Hoorde het zelf ook van een vriend van mij, zijn eerste reactie was direct heel afkeurend en daarna zei die meteen dat het idd raar is dat dat inmiddels zijn eerste reactie is ipv accepteren dat iedereen het voorzich zelf moet weten
Dankzij de constante stroom aan drek van onder andere dansmarieke Willem Engerd denken sommige mensen dat niet werkende medicijnen een alternatief zijn. Ze zijn in de veronderstelling dat als ze toch ziek worden ze wel een pilletje Ivermectin of HCQ krijgen en dat dan het probleem weg is. Een kleine groep echte gekkies koopt in China Ivermectin voor dieren en zal in geval van een besmetting zelf gaan experimenteren. Het is maar goed voor henzelf dat die echte gekkies over het algemeen niet naar de teststraat gaan en dus dit middel niet gebruiken met alle risico's van dien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het is wat een dogma geworden. Of de meningen verdeeld zijn weet ik niet, ik hoor eigenlijk nooit een alternatief voor vaccinatie. Wel dat mensen vinden dat vaccineren niet de enige uitweg kan zijn.
Maar wat zijn dan de alternatieven?
Lijkt mij een vrij logische reactie als mensen het niet eens zijn met die consequenties. Zij vinden het onterecht. Anderen vinden het op hun beurt weer terecht. Verschil van inzicht.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Totaal geen moeite mee als mensen zich niet laten vaccineren overigens, ze plaatsen zichzelf bewust buiten de maatschappij en hebben daar zichzelf vooral mee. Dat is hun goed recht, het is hun lichaam en leven. Ik heb er wel heel veel moeite mee als deze mensen de consequenties van hun keuze niet accepteren.
Je hebt op dit moment 3 keuzes:quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Lijkt mij een vrij logische reactie als mensen het niet eens zijn met die consequenties. Zij vinden het onterecht. Anderen vinden het op hun beurt weer terecht. Verschil van inzicht.
Het bestaan van consequenties rechtvaardigt ze niet automatisch hè.
Ik ga niet speculeren over mogelijke dingen in de toekomst.quote:Als de overheid besluit om vanaf morgen iedereen een test te verplichten voor je ergens naar binnen gaat dan zal vrijwel iedereen protest aantekenen. En zullen we dan ook maar gewoon schouderophalend de discussie doodslaan door te beweren dat niet naar binnen mogen nu eenmaal de consequentie is van geen test willen doen?
Dat is wat je dan toch echt zelf geaccepteerd hebt. Er zijn 2 mogelijkheden om wel toegang te krijgen.quote:Overigens is 'accepteren' vrij irrelevant in deze. Geen toegang is geen toegang.
Met de huidige situatie heb ik niet zo heel veel problemen vooral omdat er een volwaardig alternatief wordt geboden. Dus je keuze voor louter niet-vaccineren heeft niet eens zo heel veel consequenties. Mits je dan maar een test doet. Maar dat is ook alleen maar omdat zonder die beide je een situatie krijgt waarin het virus zich ongeremd kan verspreiden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt op dit moment 3 keuzes:
1) Je laat je vaccineren en kan volop deelnemen aan de maatschappij zonder extra testen.
2) Je laat je voor sommige dingen testen, je kan ook nu volop deelnemen aan de maatschappij.
3) Je laat je niet vaccineren en testen, je kan nu niet meer volop deelnemen aan de maatschappij. De belangrijkste zaken (zorg, boodschappen en dergelijken blijven wel mogelijk)
Welke keuze je maakt is aan jezelf. Elke keuze heeft consequenties. Die weet je van te voren en kan je dus rekening mee houden.
Kijk daar valt nog over te discussiëren maar dan ben je inhoudelijk tenminste ergens. Ik denk dat ik het daar ook wel mee eens ben maar hoe dat in de praktijk moet worden vormgegeven weet ik niet.quote:De volksgezondheid gaat voor het belang van het individu, dat rechtvaardigt de consequenties. Tevens moet je kijken naar de grootste groep in de maatschappij, en dat zijn personen die voor 1 of 2 kiezen. Dat rechtvaardigt deze consequenties nog eens extra wat mij betreft.
Beetje flauw hoor, je begrijpt hopelijk wel dat dit een hypothetisch scenario was? Of moet ik dat er nu echt letterlijk bij gaan vertellen?quote:Wat overigens niet betekent dat ik blij ben met deze situatie. Liever vandaag dan morgen verdwijnt heel Corona en daaraan gekoppelde maatregelen. De situatie is gewoon ruk en de hele situatie die nu in de maatschappij ontstaat, ook al is het maar een zeer klein deel van de maatschappij die als een kleuter tegenstribbelt, is bijzonder onwenselijk.
[..]
Ik ga niet speculeren over mogelijke dingen in de toekomst.
Jij had het letterlijk zelf over 'mensen die de consequentie niet accepteren'. Hoe moet ik dat voor me zien dan? Dat ze zich alsnog ergens een weg naar binnen forceren? Je hebt niet zoveel te willen of te accepteren. Je doet een prik of een test en je mag naar binnen, en anders niet, of je dat nu accepteert of niet.quote:[..]
Dat is wat je dan toch echt zelf geaccepteerd hebt. Er zijn 2 mogelijkheden om wel toegang te krijgen.
Het is een consequentie. Ik ben blij dat we de consequentie vrij klein kunnen houden. In de nabije toekomst zal dit een iets grotere consequentie worden omdat er ook een financieel iets bij komt als je zelf moet gaan betalen voor je test.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Met de huidige situatie heb ik niet zo heel veel problemen vooral omdat er een volwaardig alternatief wordt geboden. Dus je keuze voor louter niet-vaccineren heeft niet eens zo heel veel consequenties. Mits je dan maar een test doet. Maar dat is ook alleen maar omdat zonder die beide je een situatie krijgt waarin het virus zich ongeremd kan verspreiden.
Ik denk dat we nu een eerste stap hebben gezet, de groep wordt duidelijk boven het individu geplaatst. Maar zonder het individu uit het oog te verliezen en buiten te sluiten. Hoe dit zich ontwikkelt, dat weet ik ook niet.quote:Kijk daar valt nog over te discussiëren maar dan ben je inhoudelijk tenminste ergens. Ik denk dat ik het daar ook wel mee eens ben maar hoe dat in de praktijk moet worden vormgegeven weet ik niet.
Ik had het toch begrepen? Vandaar dat ik er niet op inging.quote:Beetje flauw hoor, je begrijpt hopelijk wel dat dit een hypothetisch scenario was? Of moet ik dat er nu echt letterlijk bij gaan vertellen?
Dit was puur om aan te geven dat er situaties kunnen bestaan waarin ook jij het oneens kunt zijn met consequenties die van bovenaf worden opgelegd.
Je moet vanuit de maatschappij kijken. De maatschappij is er bij gebaat als er zo min mogelijk mensen ziek zijn en er zo min mogelijk varianten ontstaan. Op basis daarvan worden er beslissingen genomen en consequenties aan de beslissingen van het individu gehangen. Als maatschappij bepaal je altijd dingen voor anderen, dat is een basisprincipe van een maatschappij.quote:Overigens vind ik er een fundamenteel verschil bestaan tussen een 'natuurlijke' consequentie, zoals ziek worden na vaccinatie te weigeren, en een consequentie die door anderen maar even wordt bepaald.
Ik doel dan op mensen die bijvoorbeeld proberen toch binnen te komen met een valse QR code. Die accepteren de consequenties van hun keuze niet en dat vind ik verwerpelijk. Als je dan zo stoer bent om een keuze te maken, dan moet je ook zo stoer zijn de consequenties te aanvaarden.quote:Jij had het letterlijk zelf over 'mensen die de consequentie niet accepteren'. Hoe moet ik dat voor me zien dan? Dat ze zich alsnog ergens een weg naar binnen forceren? Je hebt niet zoveel te willen of te accepteren. Je doet een prik of een test en je mag naar binnen, en anders niet, of je dat nu accepteert of niet.
Ik vind het dodental zo laag dat ik het zelf geen pandemie vind. Dan had ik 100.000 doden minimaal moeten zien en niet 10.000 ofzo. Waarvan er veel doden bij zitten die al op sterven lagen etc.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:33 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Het helpt.
Dat blijkt uit alle cijfers.
[..]
Zoals in Duitsland? 4x meer capaciteit dan hier.
Ooh, wacht... Wel een lockdown...
Of Zweden? Minder capaciteit dan hier.
Ooh, wacht... Geen lockdown...
Lastig, die vergelijkingen.
Weet jij een land dat geen maatregelen hoefde te nemen omdat ze 4x meer patiënten aan konden?
Neehoor dat is daartoe niet gelimiteerd. Daarnaast is de vraag of een klein aandeel antistoffen wel meetbaar is etc etc.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Weerstand opbouwen houdt in dat je antistoffen aanmaakt.
Zonder maatregelen, zonder vaccin en zonder beschikbare ziekenhuisbedden waren het veel meer doden geweest.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:10 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik vind het dodental zo laag dat ik het zelf geen pandemie vind. Dan had ik 100.000 doden minimaal moeten zien en niet 10.000 ofzo. Waarvan er veel doden bij zitten die al op sterven lagen etc.
Dat stukje text was niet van mij, ik quote Remcoquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zonder maatregelen, zonder vaccin en zonder beschikbare ziekenhuisbedden waren het veel meer doden geweest.
Als je wil aantonen dat de maatregelen en een vaccin nodig zijn en dat niets doen veel meer doden veroorzaakt, dan moet je juist niets doen.
Maar je begrijpt hopelijk dat ze niet voor die route hebben gekozen.
Vergelijk het met het bouwen van een dijk;
"We moeten een dijk hebben om ons te beschermen tegen overstromingen".
En nadat de dijk gebouwd is komt men dan zeggen:
"Zie je wel, er is niet één overstroming geweest, die dijk was onnodig".
Je quote was een faalquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat stukje text was niet van mij, ik quote Remco
Maar dan zeg je toch ook dat vaccinatie DE methode is om het virus te bestrijden? En als dat niet zo is. Hoe hebben we dan polio praktisch de wereld uit gekregen? Of mazelen zo ver teruggedrongen dat we ons er geen zorgen over maken? Mazelen is besmettelijker dan SARS-CoV-2.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 08:57 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat een evidente misvatting is. Maar ja, mensen houden nu eenmaal van simpele, binaire framing. Vaccinatie helpt om escalatie te voorkomen en om een paar snelle stappen te zetten in de opbouw van groepsweerstand tegen het virus. De crisis is inmiddels vooral politiek, en daar helpt geen vaccin tegen.
En antistoffen (de "parate troepen") verdwijnen geleidelijk weer uit het bloed als je niet regelmatig in aanraking komt met het virus. Ludovico heeft dus wel een punt dat het Sanquin onderzoek mogelijk een onderschatting geeft.
De definitie van een pandemie (van de WHO) is ook niet meer afhankelijk van t aantal doden maar de besmettelijkheid ervan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:10 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik stel ook niet dat het daartoe gelimiteerd is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor dat is daartoe niet gelimiteerd.
Aannames...quote:Daarnaast is de vraag of een klein aandeel antistoffen wel meetbaar is etc etc.
....quote:Op woensdag 18 augustus 2021 02:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik stel ook niet dat het daartoe gelimiteerd is.
[..]
Aannames...
Zo kun je ook redeneren dat de aarde misschien toch plat is...
Het dalende sterftecijfer zette in toen we begonnen met vaccineren.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 03:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
....
Verschil is alleen dat je voor het een bewijzen kan opvoeren en het ander echt enorm onbekend is.
Gezien de immer dalende sterftecijfers die prima aan te wijzen zijn naar opbouw van immuniteit ipv afzwakken virus per se, wordt er toch gewoon immuniteit opgebouwd... Het is een grote grijze brei maar ik maak aannames? Hou op hoor, ik zeg juist dat je zaken niet weet en dat is gewoon de feitelijke situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |