Misschien reageert mijn lijf heftig? Dunno mannnn, voor mij is dit altijd normaal geweest.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Verkouden kan ik wel eens zijn (via de kinderen). Maar koorts was voor het laatst een jaar of 30 geleden. Toen ik nog een kleine capricia was.
Ik heb echt geen idee of mensen gemiddeld jaarlijks koorts hebben.
De laatste keer dat ik echt griep/koorts had kan ik mij ook niet herinneren (los van het vaccin! !!!!), zal misschien ook wel als kind/tiener zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Verkouden kan ik wel eens zijn (via de kinderen). Maar koorts was voor het laatst een jaar of 30 geleden. Toen ik nog een kleine capricia was.
Ik heb echt geen idee of mensen gemiddeld jaarlijks koorts hebben.
Verkoudheid. Snot-hoofd. Dat wel.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:48 schreef -0mega- het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik echt griep/koorts had kan ik mij ook niet herinneren (los van het vaccin! !!!!), zal misschien ook wel als kind/tiener zijn.
Heb jij ook geen andere kwaaltjes gehad waarvan je even onder de wol moest? Of je iig niet echt lekker / productief voelde? Dat heb ik namelijk wel vaker gehad.
Als je maar genoeg ongevaccineerden hebt komen ook genoeg 30-ers op de IC.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is een probleem, komt dat door een groep mensen die nauwelijks op de IC komt? Nee.
Blijkt uit niks?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:35 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als je maar genoeg ongevaccineerden hebt komen ook genoeg 30-ers op de IC.
In Mississippi liggen zelfs de kinder-IC vol.quote:
Kinderen met obesitas zijn daar talrijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
In Mississippi liggen zelfs de kinder-IC vol.
Met corona??quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
In Mississippi liggen zelfs de kinder-IC vol.
Ja.quote:
HEt is alleen geen griepje. Daarmee moet je covid niet gaan vergelijken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 00:20 schreef ludovico het volgende:
Maareh kvind, alle risico's moet je afzetten tegen griep.
En goed er is een effectief risico verlagend middel dat er bij griep minder is (covid dus minder eng in die zin!) dusss wie weet moet je dat dan nemen want goede optie...
Ligt er dan aan of die risico reductie en risico an sich interessant genoeg is.
Dan zou ik juist wel vaccineren...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien reageert mijn lijf heftig? Dunno mannnn, voor mij is dit altijd normaal geweest.
Tuurlijk wel. Meest vergelijkbare kwaal die er is. Een aantal factoren dodelijker en besmettelijker.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:32 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
HEt is alleen geen griepje. Daarmee moet je covid niet gaan vergelijken.
Kom maar met overtuigende statistieken voor gezonde mensen onder de 30 met reeds antistoffen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan zou ik juist wel vaccineren...
Ah, je hebt dus al covid gehad..quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kom maar met overtuigende statistieken voor gezonde mensen onder de 30 met reeds antistoffen.
.
Maar als griep 3x dodelijker wordt wil dat niet zeggen dat het uitsluitend bij 50+ is.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Meest vergelijkbare kwaal die er is. Een aantal factoren dodelijker en besmettelijker.
Maar 3x griep aan dodelijkheid is voor mij nog steeds risico nihil.
Praktisch is 90% 80+ dat dood gaat en onder de 50 bijna niemand in gezonde toestand.
Ook zonder, en halfquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, je hebt dus al covid gehad..
Dan hoef je inderdaad geen vaccin, tenzij je toch wat meer van die antistoffen wilt.
Zelfde risicogroep.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar als griep 3x dodelijker wordt wil dat niet zeggen dat het uitsluitend bij 50+ is.
Is vast een eerlijke fout hoor. Grappig hoe het nooit per ongeluk te laag is, maar altijd per ongeluk veel te hoog.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:29 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Bulgarije (15 % gevaccineerd) doet het nog best goed (loopt wel op nu), zeker met Griekenland voor de deur en al die jongeren die komen feesten.
Je doelt denk ik op Florida e.d. Ik denk dat hier het seizoenseffect een groot nadeel is. In de herfst, einde airco-seizoen zal het weer verbeteren.
Die antistoffen verdwijnen uiteindelijk ook weer uit je lichaam. Wat op zich niet erg is. Je lichaam onthoudt nog steeds dat dit virus bestaat en zal bij de volgende besmetting veel sneller reageren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, je hebt dus al covid gehad..
Dan hoef je inderdaad geen vaccin, tenzij je toch wat meer van die antistoffen wilt.
Nee, niet. Covid-19 is veel besmettelijker en dodelijker en kun je gewoon niet vergelijken met de griep. Ook de ziekteverschijnselen kun je niet met elkaar vergelijken. Oppervlakkig misschien wel, maar in je lichaam wordt een hele andere strijd gevoerd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:24 schreef ludovico het volgende:
Tuurlijk wel. Meest vergelijkbare kwaal die er is. Een aantal factoren dodelijker en besmettelijker.
Longcovid trekt daar zich alleen niets van aan.quote:Maar 3x griep aan dodelijkheid is voor mij nog steeds risico nihil.
Er is meer dan sterven bij Covid. Longcovid wil je echt niet hebben.quote:Praktisch is 90% 80+ dat dood gaat en onder de 50 bijna niemand in gezonde toestand.
Definieer dodelijker?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:42 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Nee, niet. Covid-19 is veel besmettelijker en dodelijker en kun je gewoon niet vergelijken met de griep. Ook de ziekteverschijnselen kun je niet met elkaar vergelijken. Oppervlakkig misschien wel, maar in je lichaam wordt een hele andere strijd gevoerd.
[..]
Longcovid trekt daar zich alleen niets van aan.
En mits er natuurlijk voldoende bedden beschikbaar zijn.
[..]
Er is meer dan sterven bij Covid. Longcovid wil je echt niet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |