abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200873534
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:00 schreef Bocaj het volgende:
Tja, het vaccin is nog steeds in de testfase en men test het uit op mensen...
Er gaan mensen dood aan het vaccin... 409 op dit moment... https://www.lareb.nl/news(...)oronavaccins-week-25
Ook kun je nog steeds het virus krijgen en het ook weer doorgeven...
Enz, enz...

Dus neen, ik doe het niet! :N

En laten we eerlijk zijn... Het is een verkoudheidsvirus... (Gommers zegt het zelf!)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_200873536
quote:
6s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:47 schreef the-eye het volgende: 'k Zou er nog maar 's goed over nadenken of je, je wel laat vaccineren. Ik heb gisteren de tweede prik gehad en voel me vanaf afgelopen nacht echt zwaar kut! Ik had het beter bij één prik kunnen houden
Ik ben 1x gevaccineerd en daarna besmet geraakt en ziek geweest. Alhoewel dat verloop mild was ben ik wel een flink stuk conditie kwijt en kortademig. Plus een week uit de running. Dan liever een tweede prik gehad en 2 dagen beroerd als risico
pi_200873574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Misschien dat er tussen zitten die een voltooid levenseinde willen. Gratis euthanasie op deze manier :')
Fijne manier om te sterven dan.
Maar als je er van overtuigd bent dat oudere mensen met onderliggend lijden de ziekte fataal wordt, waarom dan toch niet vaccineren?
Als je wacht tot je zelf tot die groep behoort, uitgaande dat sars-cov-2 dan nog steeds bestaat, dan werkt het vaccin ook minder goed. Kun je beter nu alvast je immuunsysteem trainen nu het nog gezond en fit is.
pi_200873798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Fijne manier om te sterven dan.
Maar als je er van overtuigd bent dat oudere mensen met onderliggend lijden de ziekte fataal wordt, waarom dan toch niet vaccineren?
Als je wacht tot je zelf tot die groep behoort, uitgaande dat sars-cov-2 dan nog steeds bestaat, dan werkt het vaccin ook minder goed. Kun je beter nu alvast je immuunsysteem trainen nu het nog gezond en fit is.
Ik neem vast ooit wel die prik hoor maar ik wacht eerst totdat ik 100 procent zeker ben dat het geen nare bijwerkingen gaat geven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 12 augustus 2021 @ 11:04:04 #5
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_200873835
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 11:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik neem vast ooit wel die prik hoor maar ik wacht eerst totdat ik 100 procent zeker ben dat het geen nare bijwerkingen gaat geven.
Wanneer heb je voor jouw gevoel 100% zekerheid? Dat lijkt mij best lastig om echt definitief zwart op wit te kunnen zetten.
pi_200873875
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 11:04 schreef -0mega- het volgende:

[..]

Wanneer heb je voor jouw gevoel 100% zekerheid? Dat lijkt mij best lastig om echt definitief zwart op wit te kunnen zetten.
Nou ja 100 procent bestaat natuurlijk niet.

Maar er komen nog steeds nieuwe bijwerkingen en een lager dan verwachte ffectiviteit aan het licht, en dan heb ik het over de mainstream media en niet wappie bronnen. Kijk naar een artikel als onderstaand. Nee dan vind ik het nu echt véél te vroeg om een prik te nemen.

https://www.telegraaf.nl/(...)gen-om-coronavaccins
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200873889
quote:

[..]

Je weet nu al dat er nare bijwerkingen aan zitten.
  Spellchecker donderdag 12 augustus 2021 @ 11:37:46 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200874379
quote:

[..]

Op je sterfbed?
pi_200876572
quote:

[..]

Een vriend van mij is 25 met long covid. Hij kan max 3 uur per dag werken anders is hij de rest van de week kapot. Is wetende dat corona ook nare bijwerkingen heeft, die 100% zekerheid niet een beetje onzinnig?
  donderdag 12 augustus 2021 @ 14:17:15 #10
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_200876751
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 11:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou ja 100 procent bestaat natuurlijk niet.

Maar er komen nog steeds nieuwe bijwerkingen en een lager dan verwachte ffectiviteit aan het licht, en dan heb ik het over de mainstream media en niet wappie bronnen. Kijk naar een artikel als onderstaand. Nee dan vind ik het nu echt véél te vroeg om een prik te nemen.

https://www.telegraaf.nl/(...)gen-om-coronavaccins
De effectiviteit voor infectie en symptomatische covid is idd op basis van bepaalde bronnen ernstig gedaald (In Israël was een tijdje terug '40%' bescherming tegen infectie genoemd) Tegen ziekenhuisopname en 'ernstige' covid ben je echter nog wel nog steeds voor 88%+ beschermd volgens die (Israël) cijfers. Op zich ook niet zo gek als je ervan uit gaat dat je antilichamen langzaam afbouwen. Dan is het makkelijker om ziek te worden maar zou je alsnog minder ziek en sneller beter moeten worden. Vandaar dat ik vraag wat er voor nodig zou zijn om jou gerust te stellen.

Stel nu dat de nieuwe onderzoeken concluderen dat er geen bewijs is voor overige bijwerkingen, en dat ze definitief kunnen zeggen dat je na 1-2 jaar pfizer 0% bescherming hebt tegen infectie of symptomen (dus dan krijg je bijv. een x aantal dagen met koorts in bed) maar nog steeds wel 75-80% beschermd bent tegen hospitalisatie of ernstiger ziekteverloop.

Is dat dan genoeg? Zo niet, wat is voor jou de grens tussen 'liever niet' en 'doe maar'?
pi_200876917
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een vriend van mij is 25 met long covid. Hij kan max 3 uur per dag werken anders is hij de rest van de week kapot. Is wetende dat corona ook nare bijwerkingen heeft, die 100% zekerheid niet een beetje onzinnig?
En wat had die allemaal voordat die corona kreeg? Was die dik?

Heel naar voor hem hoor
pi_200876954
Voor de niet-gevaccineerden, kijk maar eens hoe de wappiestaten het doen.
pi_200876961
quote:

[..]

Zelfs paracetamol heeft nare bijwerkingen.
pi_200877080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En wat had die allemaal voordat die corona kreeg? Was die dik?

Heel naar voor hem hoor
Ik ken hem van het roeien en hij ziet eruit als een surfer. Hij is zeker niet dik en geen onderliggende ziektes.
pi_200877374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ken hem van het roeien en hij ziet eruit als een surfer. Hij is zeker niet dik en geen onderliggende ziektes.
En is ie inmiddels wel gevaccineerd?
pi_200877529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En is ie inmiddels wel gevaccineerd?
Inmiddels wel ja, maar hij heeft dit al maanden en jonge mensen kunnen pas sinds een maand de eerste prik halen. Het is dus niet de vaccinatie die dit heeft gedaan.
pi_200877546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Inmiddels wel ja, maar hij heeft dit al maanden en jonge mensen kunnen pas sinds een maand de eerste prik halen. Het is dus niet de vaccinatie die dit heeft gedaan.
De vaccinatie zorgt toch voor een vermindering van longcovidklachten?

Dus dan zou het nou beter moeten gaan.
pi_200877637
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Bron dat vaccinatie achteraf tegen 100% van de long covid klachten helpt?

Maar we hebben ondertussen al 3 reacties van jou waarin je deze nogal belangrijke vraag goed ontwijkt: Is wetende dat corona ook nare bijwerkingen heeft, die 100% zekerheid niet een beetje onzinnig?
pi_200879835
Mijn dokter vroeg me onlangs nog waarom ik niet in ga op het voorstel tot vaccinatie?

Ik heb reeds 2x corona gehad, ben er ook 2x van genezen dus heb ik ook wel bewezen dat ik wel wat immuniteit heb om het met eigen lichaamskracht op te lossen. Daarvoor heb ik geen kunstmatig gebrouwd middel voor nodig!

M'n dokter snapt de redenering wel en ging er verder niet op in!
Na een bloedafname zijn er antistoffen waargenomen. Ik kaatste de bal dan maar terug naar haar 'wat is beter, echte antistoffen of een prik met een dood virus?'
Cindy De Vuyst
pi_200879948
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:08 schreef einzeinz het volgende:
Mijn dokter vroeg me onlangs nog waarom ik niet in ga op het voorstel tot vaccinatie?

Ik heb reeds 2x corona gehad, ben er ook 2x van genezen dus heb ik ook wel bewezen dat ik wel wat immuniteit heb om het met eigen lichaamskracht op te lossen. Daarvoor heb ik geen kunstmatig gebrouwd middel voor nodig!

Na een bloedafname zijn er antistoffen waargenomen. Ik kaatste de bal dan maar terug naar haar 'wat is beter, echte antistoffen of een prik met een dood virus?'
Jij weet er dus echt geen reet van.
1. Een virus leeft nooit.
2. Anti-stoffen van een doorgemaakt infectie zijn niet "beter" dan die van het vaccin. Onderzoeken geven zelfs aan dat het minder is.
3. Als je immuun systeem zo goed was kreeg je het geen 2e keer.
pi_200880024
quote:

Ik denk dat jouw dokter deed alsof hij jouw redenering snapte en vooral niet te laat wilde zijn voor zijn volgende patiënt. Doe ik ook vaker.
pi_200880141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 15:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat dit niet zo is.
pi_200880215
quote:

Hier staan zoveel gekkigheden in een post dat ik niet weet waar te beginnen :')
Alius aliud dicit
pi_200880301
Toch maar aan de vaccinatie als ik het land niet meer uit mag en normaal mag leven, maar tegen mijn zin in (!).

Voel me gezond, ben geen risicogroep, grote kans dat ik het al reeds heb opgelopen (geef het 99% kans).
Kans om in het ziekenhuis te komen met mijn profiel is nihil, loop meer risico door 30 minuten in de auto te gaan zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200880306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:20 schreef Intint het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw dokter deed alsof hij jouw redenering snapte en vooral niet te laat wilde zijn voor zijn volgende patiënt. Doe ik ook vaker.
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200880338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:15 schreef koemleit het volgende:

[..]

Jij weet er dus echt geen reet van.
1. Een virus leeft nooit.
2. Anti-stoffen van een doorgemaakt infectie zijn niet "beter" dan die van het vaccin. Onderzoeken geven zelfs aan dat het minder is.
3. Als je immuun systeem zo goed was kreeg je het geen 2e keer.
1: whatever, niet het punt van zijn post.
2: Daar is ook onderzoek over te vinden die precies het omgekeerde concludeert.
3: Ach kom, ik word jaarlijks ziek met wat dan ook, nooit ernstig, overigens, bijwerkingen zijn vaak juist heftiger bij mensen die al antistoffen hebben, het lichaam reageert direct... Dat directe reageren is juist een teken van een actief immuunsysteem, zeg jij het maar.
pi_200880346
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:34 schreef NightDancert het volgende:
Kan je voor mij de IFR en IHR uitrekenen voor mensen onder de 30 zonder onderliggend lijden? Thx.
pi_200880379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is zwaar kut, mja, misschien win ik wel een miljoen als ik een staatslot koop maar men ziet dat nog steeds als irrationele aankoop.
pi_200880399
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 11:37 schreef maily het volgende:

[..]

Op je sterfbed?
Als je reeel risico loopt is je kosten/baten afweging natuurlijk al heel anders.
pi_200880424
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:00 schreef Bocaj het volgende:
Tja, het vaccin is nog steeds in de testfase en men test het uit op mensen...
Er gaan mensen dood aan het vaccin... 409 op dit moment... https://www.lareb.nl/news(...)oronavaccins-week-25
Ook kun je nog steeds het virus krijgen en het ook weer doorgeven...
Enz, enz...

Dus neen, ik doe het niet! :N

En laten we eerlijk zijn... Het is een verkoudheidsvirus... (Gommers zegt het zelf!)
Grote vraag waarom Gommie opeens expert is overigens.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 18:52:14 #31
65846 Bocaj
47th President.
pi_200880550
Is er inmiddels al een tweedeling? Moet ik een sticker met "Niet Gevaccineerd!" opplakken?

Hier een mooi stukje om te lezen!

Der neue Untermensch.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 18:54:42 #32
65846 Bocaj
47th President.
pi_200880586
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Grote vraag waarom Gommie opeens expert is overigens.
Ehhhhmmmmm... even denk hoor... ehhhmmmmm... Ik denk dat ik het weet: Hij is arts! :Y
pi_200880613
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:54 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ehhhhmmmmm... even denk hoor... ehhhmmmmm... Ik denk dat ik het weet: Hij is arts! :Y
https://artsencollectief.nl/

Ah ok dus jij gelooft deze knakkers ook wel.

Zijn artsen zo goed in statistiek / wetenschappelijk onderzoek interpreteren etc? Hebben zij het altijd bij het juist eind?

Ik ben niet opgeleid met een geneeskunde studie maar zie - net als Maurice de Hond overigens - nogal wat aannames gemaakt worden uit onderzoeken met:

- Niet representatieve steekproeven
- En totale verkeerde interpretaties van onderzoek zelf.
pi_200880661
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:54 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Prima credentials overigens, maar blijkbaar is 100 mensen met Corona op de IC voor hem niet te behappen.
---> ongeschikt voor crisismanagement.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 18:58:45 #35
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_200880662
Ik ben intussen nog steeds bewust niet gevaccineerd...en waarom ga ik mooi niet vertellen..

Voor de zoveelste keer :6
  donderdag 12 augustus 2021 @ 18:59:04 #36
65846 Bocaj
47th President.
pi_200880670
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://artsencollectief.nl/

Ah ok dus jij gelooft deze knakkers ook wel.
Kritisch zijn is heel goed.
En Gommers zegt toch Cojona is een verkoudheidsvirus... Mooi toch? Precies zoals het is...
  donderdag 12 augustus 2021 @ 19:00:08 #37
65846 Bocaj
47th President.
pi_200880693
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:58 schreef 5thencounter het volgende:
Ik ben intussen nog steeds bewust niet gevaccineerd...en waarom ga ik mooi niet vertellen..

Voor de zoveelste keer :6
^O^ Ik ook niet!
pi_200881150
quote:
Bulgarije (15 % gevaccineerd) doet het nog best goed (loopt wel op nu), zeker met Griekenland voor de deur en al die jongeren die komen feesten.

Je doelt denk ik op Florida e.d. Ik denk dat hier het seizoenseffect een groot nadeel is. In de herfst, einde airco-seizoen zal het weer verbeteren.
pi_200881383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is zwaar kut, mja, misschien win ik wel een miljoen als ik een staatslot koop maar men ziet dat nog steeds als irrationele aankoop.
Maar in dit geval gaat die vergelijking toch op in het voordeel van een vaccin?
pi_200881470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 19:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar in dit geval gaat die vergelijking toch op in het voordeel van een vaccin?
Klopt, maar ik ga geen staatslot kopen met verwachte winst 20 euro, die 19 euro kost.

Moet daarvoor naar een of andere winkel, in de rij gaan staan, 2 dagen ziek zijn omdat de winkel fuckt met mijn immuunsysteem..

Die euro winst kan mij dan gestolen zijn. Ahoy.
pi_200882649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

1: whatever, niet het punt van zijn post.
2: Daar is ook onderzoek over te vinden die precies het omgekeerde concludeert.
3: Ach kom, ik word jaarlijks ziek met wat dan ook, nooit ernstig, overigens, bijwerkingen zijn vaak juist heftiger bij mensen die al antistoffen hebben, het lichaam reageert direct... Dat directe reageren is juist een teken van een actief immuunsysteem, zeg jij het maar.
Je wordt jaarlijks ziek, maar je ziet jezelf niet als iemand in een risicogroep? Ik kan je vertellen dat gezonde mensen helemaal niet zo vaak ziek worden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200882683
quote:
15s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je wordt jaarlijks ziek, maar je ziet jezelf niet als iemand in een risicogroep? Ik kan je vertellen dat gezonde mensen helemaal niet zo vaak ziek worden.
Oh joh denk je? Je zou eens moeten kijken hoeveel dagen mensen gemiddeld wel niet ziekmelden dat loopt zo naar 8%.

Maar nee, beetje koorts of last van je keel is niet erg. Laat staan dat je daarom tot een risicogroep zou moeten behoren, jezusmina.
pi_200882702
quote:
Mississippi. 35% vaccinatiegraad.
Zetten nu ziekenhuisbedden op in een parkeergarage.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200882787
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh joh denk je? Je zou eens moeten kijken hoeveel dagen mensen gemiddeld wel niet ziekmelden dat loopt zo naar 8%.

Maar nee, beetje koorts of last van je keel is niet erg. Laat staan dat je daarom tot een risicogroep zou moeten behoren, jezusmina.

Prima jongen, maar ga niet doen alsof jaarlijks ziek zijn normaal is. Van alle gezonde mensen die ik ken is echt niemand jaarlijks ziek.
ROBODEMONS..................|:(
pi_200882810
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jaarlijks koorts? Oh.. :@
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200882811
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 18:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan je voor mij de IFR en IHR uitrekenen voor mensen onder de 30 zonder onderliggend lijden? Thx.
Jij vindt het verder geen probleem als je geweigerd wordt in een ziekenhuis, omdat er geen bed meer is?
pi_200882822
quote:
7s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Prima jongen, maar ga niet doen alsof jaarlijks ziek zijn normaal is. Van alle gezonde mensen die ik ken is echt niemand jaarlijks ziek.
Das prima, Covid had me ook 1 a 2 dagen, dat kreeg iedereen om mij heen wel wat zwaarder dan ik het kreeg.

Maar Covid word je natuurlijk niet ziek van als je gezond bent.
pi_200882840
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:59 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Jij vindt het verder geen probleem als je geweigerd wordt in een ziekenhuis, omdat er geen bed meer is?
Dat is een probleem, komt dat door een groep mensen die nauwelijks op de IC komt? Nee.
pi_200882936
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Jaarlijks koorts? Oh.. :@
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dt-en-de-ander-nooit

Is wel gemiddeld, 1x per jaar.

Keb ieder jaar met kerst wel wat, en misschien elders een dagje.

1 dag koorts en dan nasleep daarvan soms nog een dagje wat minder. Het stelt allemaal geen reet voor maar lijkt me niet gek.
pi_200883195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dt-en-de-ander-nooit

Is wel gemiddeld, 1x per jaar.

Keb ieder jaar met kerst wel wat, en misschien elders een dagje.

1 dag koorts en dan nasleep daarvan soms nog een dagje wat minder. Het stelt allemaal geen reet voor maar lijkt me niet gek.
Verkouden kan ik wel eens zijn (via de kinderen). Maar koorts was voor het laatst een jaar of 30 geleden. Toen ik nog een kleine capricia was.

Ik heb echt geen idee of mensen gemiddeld jaarlijks koorts hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')