Erg mooi.quote:Russische en Wit-Russische atleten mogen volgende zomer onder neutrale vlag deelnemen aan de Olympische Spelen in de Franse hoofdstad Parijs, zo besliste het Uitvoerend Comité van het Internationaal Olympisch Comité IOC.
Het gaat om individuele sporters en dus niet om landenteams. Daarnaast mogen de atleten in kwestie de Russisch invasie in Oekraïne niet openlijk steunen. Momenteel zijn er in totaal slechts elf atleten uit beide landen al gekwalificeerd voor Parijs: acht uit Rusland en drie uit Wit-Rusland.
Iets meer dan twee maanden geleden kregen Russische atleten al toestemming om onder neutrale vlag deel te nemen aan de Paralympische Spelen in Parijs. De Paralympische Spelen vinden plaats van 28 augustus tot 8 september, kort na de Olympische Spelen.
Na de Russische invasie van Oekraïne in februari 2022 werden Russische en Wit-Russische atleten geschorst voor deelname aan grote internationale competities. De inval startte vlak na afloop van de Olympische Winterspelen en kort voor het begin van de Paralympische Winterspelen in Peking. Rusland en Wit-Rusland werden vervolgens op de vooravond van de openingsceremonie uitgesloten nadat het Internationaal Paralympisch Comité IPC sporters uit beide landen aanvankelijk had toegelaten als neutrale atleten. Maar daar kwam veel kritiek op en het IPC keerde zijn kar.
Eind maart 2023 pleitte het IOC, en dan vooral voorzitter Thomas Bach, er echter al voor om atleten uit Rusland en Wit-Rusland onder neutrale vlag opnieuw deel te laten nemen aan internationale competities. De IOC-topman verklaarde eerder al meermaals geen probleem te zien bij deelname van sporters uit Rusland en Wit-Rusland. Enkele sportbonden lieten intussen alweer sporters uit beide landen toe.
Eerder deze week, na de twaalfde Olympische Top, bleek dan weer de vraag te komen van internationale sportfederaties en nationale olympische comités om Russen en Wit-Russen weer toe te laten. De meningen blijven echter verdeeld, want eerder lieten al heel wat prominenten weten tegenstander te zijn. Onder hen de Parijse burgemeester Anne Hidalgo. Zij liet begin dit jaar al weten “geen Russische sporters op de Spelen te willen, zolang de oorlog nog bezig is”.
Ik vrees vooral dat (een deel van) die Russen in de tussentijd volgepropt zijn met doping tijdens de trainingen. Stukje oneerlijke competitie.quote:
Interviewt regelmatig Nederlandse MMA vechters, kickboksers dus NEDERLANDS TINTJEquote:
Slechtste WK-resultaat in 15 jaar ofzo voor Bouwmeester en nog weten de concurrenten niet te profiteren.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:22 schreef Pino112 het volgende:
Bouwmeester ook geplaatst.
Zin in een nieuwe HELP ONS
2x zo vroeg en 4x zo duur waarschijnlijkquote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:52 schreef core2duo het volgende:
Goed om te weten als je naar de OS 2024 wilt reizen per trein: al vanaf 31 januari kun je tickets boeken. Bron: zie hier. Een stuk eerder dan de gebruikelijke 4 maanden vooraf.
Las gisteren iets over de prijzen. Nog meer dan 4x. Ook hotels enzo exorbitant verhoogd.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:07 schreef franklop het volgende:
[..]
2x zo vroeg en 4x zo duur waarschijnlijk
Terwijl je voor het kijken vanuit huis beduidend minder betaalt en beduidend meer kunt zienquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Las gisteren iets over de prijzen. Nog meer dan 4x. Ook hotels enzo exorbitant verhoogd.
Precies. Snap de beleving wel. Maar heb dat wel gehad.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Terwijl je voor het kijken vanuit huis beduidend minder betaalt en beduidend meer kunt zien
Ja, ik zou het ook echt wel leuk vinden hoor. Maar ik zou er ook een beetje van balen als ik, laten we zeggen, een middagje atletiek zit te kijken en ondertussen 15 andere dingen totaal misquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies. Snap de beleving wel. Maar heb dat wel gehad.
Voor iemand die van 15 sporten heel graag alles mee wil krijgen is het geen optie inderdaadquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik zou het ook echt wel leuk vinden hoor. Maar ik zou er ook een beetje van balen als ik, laten we zeggen, een middagje atletiek zit te kijken en ondertussen 15 andere dingen totaal mis
Ja, het ligt ook een beetje aan je insteek. Heel veel mensen willen natuurlijk vooral de olympische sfeer opsnuiven en de hele ervaring meemaken en alles (of hebben juist interesse in één of twee specifieke sporten of zelfs een atleet), en dan is Parijs voor Nederlanders wel helemaal fantastischquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Voor iemand die van 15 sporten heel graag alles mee wil krijgen is het geen optie inderdaad
Maar ik ben toch wel heel benieuwd, ben er vanaf de vrijdag van de openingsceremonie tot en met de woensdag daarna. Kaarten voor 6 events, maar wat krijg je mee van alles eromheen.
Zoiets maak je toch anders nooit en te nimmer mee. Ik ga zelf ook zeer waarschijnlijk even sfeer proeven, tickets bij elkaar verzamelen zo ver nog mogelijk. Wel prijzig, maar het geld meer dan waard. M'n bezoekje aan het EK waterpolo heeft me wel een beetje overtuigd, en dat stelt in verhouding niets voor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:04 schreef franklop het volgende:
Het idee dat je wat mooie momenten mist is idd wel een groot nadeel om te gaan.
FOMO for life. Dan is een even als een WK bekijken, waar je hoogstens 1 of 2 andere wedstrijden, events, mist toch fijner
Ja, dan pak ik zelf liever een WK mee. Ik vond het EK waterpolo bijvoorbeeld ook prima en ga komende jaren denk ik nog wel vaker naar sportevenementen. Het liefst WKs maar ook dat ligt niet voor het oprapen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik zou het ook echt wel leuk vinden hoor. Maar ik zou er ook een beetje van balen als ik, laten we zeggen, een middagje atletiek zit te kijken en ondertussen 15 andere dingen totaal mis
Met de hotels had ik geluk. Ik heb 202 euro per nacht gemiddeld betaald (hotel in Parijs). Ik zie inderdaad dat de toeristenbelasting fors is verhoogd. Ben benieuwd wat de prijzen voor de trein zullen zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Las gisteren iets over de prijzen. Nog meer dan 4x. Ook hotels enzo exorbitant verhoogd.
Cortina, is het ook nog een beetje te behappen qua drukte op het schemaquote:Op woensdag 17 januari 2024 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoiets maak je toch anders nooit en te nimmer mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |