abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:35:52 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200979247
Geen mening over de tweede naam, die vind ik allemaal wel passen. Maar de eerste naam met V is in het Nederlands geschreven wel een stuk mooier/logischer dan met een F, vind ik. Tot welke uitspraken leidt het in zijn taal? En is dit de naam die jij al weken wou?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200979342
Ik vind de meh-naam wel heel mooi bij de spelling van de voornaam met de V.
Lastig, hoor! Wij waren ook aan het dubben over een tweede naam, althans, ik. Uiteindelijk niet voor gekozen en nu is het gewoon lekker kort en krachtig, stoer en lief tegelijk. 🥰 Heel blij met onze keuze, de naam past perfect bij ons moppie!

VFT, straks gewoon jouw meisje ook in je armen! Succes en alvast een hele fijne ontmoeting gewenst. 🤗 Gewoon bevallen op je UD!

Ik post inmiddels al mee in het babytopic. Ik zal hier alle dames nog meevolgen natuurlijk. 😊
pi_200979415
quote:
17s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ben het meest voor de optie van Bertha
Ik ook, kwam ook meteen in me op
pi_200979693
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same.
pi_200979730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
Geen mening over de tweede naam, die vind ik allemaal wel passen. Maar de eerste naam met V is in het Nederlands geschreven wel een stuk mooier/logischer dan met een F, vind ik. Tot welke uitspraken leidt het in zijn taal? En is dit de naam die jij al weken wou?
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.

Ik vond net een site die alternatieven gaf en daar uit zichzelf al Olivia bij had gezet haha. Dus ik heb een aantal suggesties op ons whiteboard geschreven.

Leanora, Lenora, Leona, Elena, Eloïse, Eleanora, Noëlle, Livia, Bella, Féline, Amélie, Aurélie, Alena, Aimely, Loïse, Novalee en Noraline.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200979808
quote:
SPOILER
:Y
En ook ik vind de V versie mooier, bij de F versie denk ik meer aan die figuurtjes met punt oren :@haha
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:33:40 #157
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200980214
Ha ik wilde de tweede naam van Zusje in de groep gooien maar Bertha was me voor :P alleen dan met een e op het eind i.p.v. een a. Lieve eerste naam ook Rebubbled O+
pi_200981033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:05 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.

Ik vond net een site die alternatieven gaf en daar uit zichzelf al Olivia bij had gezet haha. Dus ik heb een aantal suggesties op ons whiteboard geschreven.

Leanora, Lenora, Leona, Elena, Eloïse, Eleanora, Noëlle, Livia, Bella, Féline, Amélie, Aurélie, Alena, Aimely, Loïse, Novalee en Noraline.
Onze oudste heet I van en ik merk dat best wat mensen ook de v meer als w uitspreken. Maar ik vind dat helemaal niet zo erg. Zolang ze het maar wel goed schrijven en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Mijn eigen naam kent in verschillende talen ook andere uitspraken. Ik luister gewoon naar allemaal :+ en stel mezelf in het Engels bijvoorbeeld ook voor in de Engelse uitspraak. Mijn achternaam laat ik bij voorkeur achterwege, die is niet uit te spreken voor buitenlanders :').

Enne, team v dus ook! Mooie naam O+. Als tweede naam vind ik Loïse er mooi bij passen. Of Louise.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200981433
Mooie naam Rebubbled! Over de tweede naam heb ik weinig mening ;) Is een tweede naam werkelijk nodig?

Al onze kinderen hebben nu 1 naam, maar we hebben besloten om dit baby’tje te gaan vernoemen naar mijn mama en ze zal dus drie namen krijgen. Waarvan de eerste dan ook de roepnaam is. De namen van mijn moeder krijgt ze vanwege de betekenis en omdat je in naam(klank) heel veel energie kunt doorgeven en ik wil heel graag mijn moeders liefheid meegeven aan haar. Anyway, een tweede naam gebruik je in de praktijk vrij weinig en als je er echt naar opzoek moet, is het dan logisch om nog een naam mee te geven?!

Ik vond bij m’n andere kindjes de naam telkens al perfect in z’n eenvoud en een tweede naam stoorde daarbij alleen maar.
pi_200981460
Tevens ben ik supernieuwsgierig naar VenusFlyTrap. Ik hoop dat ze inderdaad al een baby’tje in haar armen heeft zoals ze zelf hoopte. Maar een inleiding duurt soms wat langer omdat je lichaam nog wat meer zich klaar moet maken natuurlijk.
pi_200981530
Ik ben juist meer team F :D Maar dat komt omdat we hier een bekende Rotterdammer hebben met die naam en ik door haar die naam ken. En dan is het meer gewoon ofzo.
pi_200981627
Ik heb zelf geen tweede naam en voelde me altijd een beetje achtergesteld op iedereen die wel een tweede naam heeft. Vandaar dat we er bij nr 1 wel voor zijn gegaan. Ook omdat we allebei een echte favoriet hadden en we ze zo beide konden gebruiken. Beter hadden we er een bewaard voor nr 2, lol. De tweede naam komt inderdaad nooit ter sprake.

Louise vind ik ook mooi, alleen zo heet mijn nicht. En onze familie heeft ook al vier Davids (serieus :') ), dus de naamherhaling wil ik bij wegblijven haha.

Ela, wat mooi dat je jouw moeders naam zo e'er aan kunt doen. O+ Ik snap die keuze heel goed.

En ook benieuwd naar VFT inderdaad! Alleen snap ik ook dat Fok niet het eerste is waar je op duikt als je net niet meer zwanger bent.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:05:42 #163
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200981693
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb zelf geen tweede naam en voelde me altijd een beetje achtergesteld op iedereen die wel een tweede naam heeft. Vandaar dat we er bij nr 1 wel voor zijn gegaan. Ook omdat we allebei een echte favoriet hadden en we ze zo beide konden gebruiken. Beter hadden we er een bewaard voor nr 2, lol. De tweede naam komt inderdaad nooit ter sprake.

Louise vind ik ook mooi, alleen zo heet mijn nicht. En onze familie heeft ook al vier Davids (serieus :') ), dus de naamherhaling wil ik bij wegblijven haha.

Ela, wat mooi dat je jouw moeders naam zo e'er aan kunt doen. O+ Ik snap die keuze heel goed.

En ook benieuwd naar VFT inderdaad! Alleen snap ik ook dat Fok niet het eerste is waar je op duikt als je net niet meer zwanger bent.
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteld _O-

Wij kiezen dus ook voor twee namen. Ook omdat het makkelijker is met post als we bijvoorbeeld bij de tweede dezelfde voorletter willen gebruiken.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200981759
Overigens, de ideeën voor de namen van beide meiden vinden allebei hun roots in folklore. Lily heb ik afgeleid van Lilith. Ik vind het verhaal van Lilith, de eerste vrouw van Adam, echt top. Dus daar stamt Lily vanaf. Elvie verwijst naar de fae zoals ze in de keltische folklore worden aangehaald. Niet bepaald de tere lieflijke elfjes die de mainstream ervan heeft gemaakt. Toch nog iets van mijn schotse roots erin verwerkt nu ze zijn achternaam hebben ipv die van mij. :)
pi_200981765
quote:
17s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteld _O-

Wij kiezen dus ook voor twee namen. Ook omdat het makkelijker is met post als we bijvoorbeeld bij de tweede dezelfde voorletter willen gebruiken.
Hahaha ja precies dit! :D
pi_200985754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:11 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Hahaha ja precies dit! :D
Wat zij zeggen ja :P

Bas is in zijn 2e naam vernoemd naar mijn man, Bas heeft de kortere versie. Bij dit kindje zit er in de 2e naam een knipoog naar mijn naam.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 18:41:21 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200985865
Hallo hormonen :')
Zeg net gedag tegen mijn collega's, heb namelijk twee weken vakantie, stap in de auto en barst echt volledig in tranen uit. Slaat helemaal nergens op :')
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200986522
Hmmm, ik heb zelf 1 naam en ik heb dat nooit als gemis ervaren volgens mij. Sterker nog, ik was vaak blij dat ik niet nog een hele vreemde tweede naam had zoals sommige klasgenoten..! Dat was dan wel voer voor wat plagerijen herinner ik me.

Nu heb ik wel een redelijk unieke naam en dat was ook wel wat wij/ik wilde doorgeven, een naam die echt voor ons kindje is en waar er niet nog tig van rondlopen. Ik ben wel blij dat mensen niet zomaar associaties hebben bij mijn naam bijv. Dat men altijd wel iemand kent die ook zo heet, inclusief bijbehorende meningen.

Bij m’n dochter hebben we het trouwens wel overwogen, maar de jongensnaam die we toen hadden, was maar in z’n eentje en ik vond dat heel stom om dan als het een meisje was ineens wel een tweede naam te geven. Verder vind ik haar naam nog steeds de allermooiste naam ever en zou een tweede naam er alleen maar afbreuk aan gedaan hebben. Oh, haha, doordat ze nu groter wordt en ze bepaalde eigenschappen heeft ;) zijn er vanzelf twee ‘middel names’ ontstaan trouwens, Houdini Zidane zijn de middelste namen :’) Omdat ze heel goed blijkt met touwen en knopen (al sinds kleintje) en ze een voorkeur heeft voor kopstoten als ze boos is… hihihi. Maar die zijn niet officieel dus, maar officieus in gebruik hier thuis.

Ik vind het wel interessant om alle overwegingen te lezen over de namen en tweede namen. En so far ben ik nog steeds heel blij met de namen van mijn kinderen. Ik mis de tweede namen niet, maar ga dit keer dus wel vernoemen. :)
pi_200987607
Wolf is vernoemd naar mijn oom die overleed vlak voor ons traject startte en de opa van man. Pluis naar onze vaders maar dat zijn dezelfde namen als de kindjes van mijn oma die stilgeboren zijn door de translocatie. Niet perse namen die ik supermooi vind qua klank maar wel een deel van hun verhaal.
pi_200990267
Zelf heb ik maar één naam en ik vond dat altijd stom. Man heeft twee namen.

Zoon heeft twee namen, zijn tweede naam is toevalligerwijs de derde naam van mijn vader (die een jaar voor zoons geboorte overleed) maar het is geen bewuste vernoeming.
Dochter zal ook twee namen krijgen, met haar tweede naam wordt zij vernoemd naar mijn moeder (zij overleed toen ik nog klein was)

Ohh jongens, morgen ben ik gewoon al op de helft! Stop de tijd hoor…het gaat veel te snel.
pi_200990841
Leuke naam rebubbled! Ik vind de versie met een v ook leuker.

Ik heb zelf ook maar 1 naam, heb een tweede naam nooit gemist, maar heb mijn dochtertje wel 2 namen gegeven. Dat was meer omdat ik niet kon kiezen tussen twee namen en geen garantie had dat het tweede kindje weer een meisje zou worden :P

Dit kindje krijgt ook twee namen. De eerste naam is een naam die op mijn lijst stond en de tweede naam is een vernoeming naar mijn moeder.
pi_200993145
Ik ben ook benieuwd naar Venus fly trap! Maar we hebben al even niets gehoord dus ik denk dat ze druk bezig is of al lekker met haar baby knuffelt!

Hier 31 weken vandaag, schiet lekker op. Ik zit een stuk beter in mijn vel dan in het 2e trimester omdat ik de baby nu gelukkig dagelijks voel.
Echt niet zoals in de verhalen van veel dames hier. Hij tikt en kriebelt me vooral, maar ik word er echt niet wakker van ofzo en mijn buik beweegt nauwelijks. Dus het is nog steeds een zeer rustige zwangerschap haha. Maar aan de tikjes kan ik merken dat hij groter is geworden en dat is fijn

Met jullie ook alles goed?
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:55:52 #173
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_200997626
SPOILER
is gister om 15:48 geboren.

De bevalling is goed verlopen zonder complicaties. Enige ding dat tegen zat is dat ik hele sterke weeën had en de ruggenprik 2x gezet moest worden en niet werkte. Met 5 cm kreeg ik remifentanyl en hier ging ik lekker op. Nam de pijn niet helemaal weg maar ik kon goed ontspannen tussen de weeën door. In een mum van tijd had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. Ze lag nog niet volledig ingedaald maar omdat ik zulke sterke weeën had voelde ik haar naar de uitgang gaan. Ik moest goed luisteren van de verloskundige toen het hoofdje stond (ring of fire!) en dacht dat de volgende wee haar hoofdje geboren zou worden. 2 tellen later lag ze op mijn borst. Ik heb zelf haar navelstreng doorgeknipt. Wat een verschil zeg met de vorige keer. Ik had meer pijn maar ben er meer ontspannen aan begonnen omdat het bij V zo rommelde.
pi_200997760
Gefeliciteerd VFT O+ Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan! Knuffelse *;
pi_200997834
Gefeliciteerd! O+
Fijn dat het goed verlopen is zonder complicaties! Knuffelse! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')