quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ook, kwam ook meteen in me opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben het meest voor de optie van Bertha
Same.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben het meest voor de optie van Bertha
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
Geen mening over de tweede naam, die vind ik allemaal wel passen. Maar de eerste naam met V is in het Nederlands geschreven wel een stuk mooier/logischer dan met een F, vind ik. Tot welke uitspraken leidt het in zijn taal? En is dit de naam die jij al weken wou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben het meest voor de optie van Bertha![]()
En ook ik vind de V versie mooier, bij de F versie denk ik meer aan die figuurtjes met punt orenhaha
Onze oudste heet I van en ik merk dat best wat mensen ook de v meer als w uitspreken. Maar ik vind dat helemaal niet zo erg. Zolang ze het maar wel goed schrijven en dat gaat eigenlijk altijd goed.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.
Ik vond net een site die alternatieven gaf en daar uit zichzelf al Olivia bij had gezet haha. Dus ik heb een aantal suggesties op ons whiteboard geschreven.
Leanora, Lenora, Leona, Elena, Eloïse, Eleanora, Noëlle, Livia, Bella, Féline, Amélie, Aurélie, Alena, Aimely, Loïse, Novalee en Noraline.
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteldquote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb zelf geen tweede naam en voelde me altijd een beetje achtergesteld op iedereen die wel een tweede naam heeft. Vandaar dat we er bij nr 1 wel voor zijn gegaan. Ook omdat we allebei een echte favoriet hadden en we ze zo beide konden gebruiken. Beter hadden we er een bewaard voor nr 2, lol. De tweede naam komt inderdaad nooit ter sprake.
Louise vind ik ook mooi, alleen zo heet mijn nicht. En onze familie heeft ook al vier Davids (serieus), dus de naamherhaling wil ik bij wegblijven haha.
Ela, wat mooi dat je jouw moeders naam zo e'er aan kunt doen.Ik snap die keuze heel goed.
En ook benieuwd naar VFT inderdaad! Alleen snap ik ook dat Fok niet het eerste is waar je op duikt als je net niet meer zwanger bent.
Hahaha ja precies dit!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteld![]()
Wij kiezen dus ook voor twee namen. Ook omdat het makkelijker is met post als we bijvoorbeeld bij de tweede dezelfde voorletter willen gebruiken.
Wat zij zeggen jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is gister om 15:48 geboren.
De bevalling is goed verlopen zonder complicaties. Enige ding dat tegen zat is dat ik hele sterke weeën had en de ruggenprik 2x gezet moest worden en niet werkte. Met 5 cm kreeg ik remifentanyl en hier ging ik lekker op. Nam de pijn niet helemaal weg maar ik kon goed ontspannen tussen de weeën door. In een mum van tijd had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. Ze lag nog niet volledig ingedaald maar omdat ik zulke sterke weeën had voelde ik haar naar de uitgang gaan. Ik moest goed luisteren van de verloskundige toen het hoofdje stond (ring of fire!) en dacht dat de volgende wee haar hoofdje geboren zou worden. 2 tellen later lag ze op mijn borst. Ik heb zelf haar navelstreng doorgeknipt. Wat een verschil zeg met de vorige keer. Ik had meer pijn maar ben er meer ontspannen aan begonnen omdat het bij V zo rommelde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |