quote:AMSTERDAM - Opnieuw is er tijdens de Pride een drag queen geweigerd in Amsterdamse taxi’s, stellen Amsterdamse drag queens. De ergenis over deze vorm van discriminatie groeit. Taxibedrijf Uber is een onderzoek gestart.
Het ging afgelopen vrijdag mis, vertelt de bekende Amsterdamse drag queen ’Slet Lana’ die twee keer door een Uber-chauffeur zegt te zijn geweigerd. „Eerst toen ik onderweg was naar een optreden en daarna op de weg terug”, vertelt ze. „Ik was volledig uitgedost. Toen de chauffeurs mij zagen, vertrokken ze en werd mijn rit gecanceld.”
D66-raadslid Jan-Bert Vroege is kwaad. „Drag queens zijn meest zichtbare onderdeel van de lhbti-gemeenschap, zij zijn de spreekwoordelijke kanarie in de kolenmijn. Dat zij niet veilig over onze straten kunnen en afhankelijk zijn van taxis is natuurlijk al vreselijk”, stelt Vroege. „Maar onze taximarkt is ook al jaren verziekt. Discriminatie van lhbti’s maar ook van joodse Amsterdammers is schering en inslag. Het wordt hoogste tijd dat wethouder eens serieus hiermee aan de slag gaat.”
Uber baalt enorm van de klacht. „Discriminatie om wie je bent en hoe je eruit ziet is onacceptabel en ik vind het zeer verdrietig dat dit is gebeurd. Iedereen heeft recht op een veilige rit. Wij hebben contact gehad met de personen die melding hebben gemaakt en zijn direct een onderzoek gestart”, stelt Willem van Limburg Stirum, general manager van Uber. „Gedurende dat onderzoek wordt de chauffeur geschorst. Er is geen ruimte voor discriminatie op het Uber platform en wie zich hier niet aan houdt, wordt direct van het platform verwijderd.”
Volgens de bekende Amsterdamse drag queen Jennifer Hopelezz is Slet Lana niet het enige slachtoffer. Er tijdens de afgelopen Pride nog tenminste twee andere gevallen bekend van drag queens die zouden zijn geweigerd of beledigd, stelt Hopelezz. Het lukte deze krant niet om met hen in contact te komen.
Ook tijdens de vorige editie klaagden drag queens te zijn geweigerd door taxichauffeurs. Slet Lana zegt dat het voorval haar niet in de koude kleren is gaan zitten. „Ik voel me er erg rot over. Elke keer als ik de deur uit ga en gebruik maak van een taxi ben ik bang.”
"vroeger " We leven in 2021 en in Brabant kan je met bier en schmink tijdens carnaval overal in de taxiquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:19 schreef Banaanvragen het volgende:
Logisch, je zal de meuk maar op je bekleding krijgen, krijg je er nooit meer vanaf.
Overigens ook vrij normaal, met carnaval kwam je vroeger in brabant als clown ook de taxi niet in
Zijn euro's zijn net zoveel waard als die van jou of mij. Dus hup, mijn taxi in en kom maar op met je geld!quote:Wat zouden jullie doen als taxichauffeur als er ineens zo'n verschijning opduikt?
Het hele jaar door carnavalquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:37 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind dat dit niks meer met je geaardheid te maken heeft. Dit zijn gewoon freaks. Desalniettemin hebben ook freaks recht op een taxi.
Waarom wil jij iets begrijpen wat niet in jou wereldbeeld past?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het hele jaar door carnavalZouden hun zich ook zo uitdossen naar hun 9-5 baan? Of wat moet ik me
nou voorstellen bij dit soort types? Wat doen ze voor de kost? Lopen ze er de hele dag zo bij? etc.
#dtv Ik ben maar een simpele boer uit de provincie. Hier hebben we dit niet.
jouw wereldbeeldquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom wil jij iets begrijpen wat niet in jou wereldbeeld past?
Uit het onderstaande blijkt althans naar mijn mening dat jou wereldbeeld wellicht wat bekrompen is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
jouw wereldbeeld
Ik sta open voor dingen, zou jij ook eens moeten doen.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
We moeten ook maar alles normaal vinden hé. Jezelf Slet Lana noemen en dan verwachten dat iedereen respect voor je heeft. Begin eerst eens zelf met wat normen en waarden mejuffrouw!
Amsterdam, je zou er maar wonen.
jouw wereldbeeldquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Uit het onderstaande blijkt althans naar mijn mening dat jou wereldbeeld wellicht wat bekrompen is?
[..]
Weigeren. Oprotten met dit gesodemieter.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
Wat zouden jullie doen als taxichauffeur als er ineens zo'n verschijning opduikt?
Iets wat ik natuurlijk ook mag een mening hebben. En het is raar denk ik dat jij een probleem hebt met de levensstijl van een ander waar je helemaal geen last van hebt? In elk geval hoop ik dat deze taxi medewerker ontslag krijgt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
jouw wereldbeeld
Bekrompen? Ik mag toch wel zeker een eigen mening blijven houden of niet dan? Dat ik open sta voor dingen wil niet zeggen dat ik maar klakkeloos alles aanneem en normaal moet vinden.
Dan zou ik uitstappen en haar als een koningin de auto in begeleiden. En onderweg een gezellig praatje aanknopenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
Nou jongens en meisjes vertel het maar eens. Wat zouden jullie doen als taxichauffeur als er ineens zo'n verschijning opduikt?
Dan moet je niet als taxi chauffeur in Amsterdam gaan werken maar in Marokko bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:49 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Weigeren. Oprotten met dit gesodemieter.
Waarom?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:49 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Weigeren. Oprotten met dit gesodemieter.
Gek dat je alles uit z'n verband trekt want dat zeg ik dus nergens. Ik zal het even proberen te duiden: Wanneer je jezelf Slet Lana noemt dan kan het inderdaad voorkomen dat niet iedereen je serieus neemt nee, zeker wanneer je er uit ziet als een uit het circus ontsnapte clown.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:52 schreef Megumi het volgende:
En het is raar denk ik dat jij een probleem hebt met de levensstijl van een ander waar je helemaal geen last van hebt?
Omdat men liever een heleboel kleine ritjes achter elkaar heeft zodat men meer kans heeft op fooi. (Als voorbeeld waarom een taxi chauffeur je niet mee zou nemen)quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:58 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom zou je die mensen niet meenemen?
Ja want beide oorden zijn met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan moet je niet als taxi chauffeur in Amsterdam gaan werken maar in Marokko bijvoorbeeld.
Met een 'saaie stropdas' weet je wat je kunt verwachten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom?
En een dragqueen lijkt mij veel gezelliger dan een saaie stropdas. Ik denk dat je een leuke rit hebt hoor
Dus je neemt een rit aan. Rijd er naartoe. Ziet een drag queen staan. En dan denk je: Shit, een lange rit. Die neem ik niet mee, want dan krijg ik minder kans op fooi!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Omdat men liever een heleboel kleine ritjes achter elkaar heeft zodat men meer kans heeft op fooi. (Als voorbeeld waarom een taxi chauffeur je niet mee zou nemen)
Dit jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:11 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus je neemt een rit aan. Rijd er naartoe. Ziet een drag queen staan. En dan denk je: Shit, een lange rit. Die neem ik niet mee, want dan krijg ik minder kans op fooi!![]()
Of Staphorst.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan moet je niet als taxi chauffeur in Amsterdam gaan werken maar in Marokko bijvoorbeeld.
Doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is hoeft niet. Je kunt echter gewoon professioneel blijven en een taxirit rijden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:12 schreef wpor het volgende:
Slet Lana
Je moet lekker doen wat je wil, bijvoorbeeld je zo debiel verkleden als deze vent, maar je hoeft niet te verwachten dat iedereen doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, want dat is het natuurlijk niet.
Welk circus op de achterbank?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:09 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou zo iemand wel meenemen denk ik, maar ik kan me ook voorstellen dat een bestuurder zich kapot schrikt en geen zin heeft in een circus op zijn achterbank. Dat heeft verder weinig met discriminatie van lhtbtidkdfdfc+ te maken.
Alleen is de klant verkleed/vermomd, zoals een clown in het circus.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Welk circus op de achterbank?Is toch gewoon een klant die van a naar b wil?
BasEnAad vindt dit normaal gesproken wel leuk anders.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Alleen is de klant verkleed/vermomd, zoals een clown in het circus.
Oh zo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Alleen is de klant verkleed/vermomd, zoals een clown in het circus.
Het is Slet Lanaquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:21 schreef Raw85 het volgende:
En Svetlana loopt zo'n beetje in zn blote reet rond.
Ja.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:23 schreef thedeedster het volgende:
Als je er problemen mee hebt; ga die periode dan gewoon niet rijden.
Nee, dan verdien je geen geld. Misschien is in dat geval een ander beroep misschien een goed idee.
Jambers, ben jij het?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:57 schreef Stoorzendert het volgende:
Overdag is hij een keurige gemeenteambtenaar, maar ‘s avonds….
Ik zou doorrijden. Ook bij een vrouw die er zo ordinair bij loopt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-staan-tijdens-pride
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Foto 1: Jennifer Hopelezz
Foto 2: Slet Lana
Nou jongens en meisjes vertel het maar eens. Wat zouden jullie doen als taxichauffeur als er ineens zo'n verschijning opduikt?
We moeten ook maar alles normaal vinden hé. Jezelf Slet Lana noemen en dan verwachten dat iedereen respect voor je heeft. Begin eerst eens zelf met wat normen en waarden mejuffrouw!
Amsterdam, je zou er maar wonen.
Natuurlijk weet je dat wel maar ik vind het verschil tussen die twee uit de OP behoorlijk groot. Met die eerste zou ik weinig problemen hebben, maar bij die tweede (Slet Lana) kan ik me best voorstellen dat mensen schrikken van zo'n uitdossing.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja.
Tijdens de pride in het centrum van Amsterdam taxi spelen. Dan weet je dat je een dragqueen op de achterbank kan krijgen.
Precies.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja.
Tijdens de pride in het centrum van Amsterdam taxi spelen. Dan weet je dat je een dragqueen op de achterbank kan krijgen.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:25 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik zou ook geen halfnaakte personen meenemen. Kwestie van hygiëne.
ja lekker man, misschien wil ie hem ook nog ff in je bruine sterretje drukken als je het vriendelijk vraagtquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan zou ik uitstappen en haar als een koningin de auto in begeleiden. En onderweg een gezellig praatje aanknopen
nou nouquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
ja lekker man, misschien wil ie hem ook nog ff in je bruine sterretje drukken als je het vriendelijk vraagt
Oohja, want een dragqueen vervoeren wil gelijk zeggen dat je er sex mee moet hebben?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
ja lekker man, misschien wil ie hem ook nog ff in je bruine sterretje drukken als je het vriendelijk vraagt
Eng he, iemand die er plezier in heeft om zich in het weekend te verkleden. Die mensen hoeven zich niet te laten nakijken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:34 schreef KomVissen het volgende:
Walgelijk, gestoord en geschift. Iedereen die dit normaal vind moet zichzelf ook even laten nakijken.
niks moet, maar waarom wil je dit soort mafketels zo graag in je autoquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want een dragqueen vervoeren wil gelijk zeggen dat je er sex mee moet hebben?
Omdat het een klant is die van A naar B wil misschien?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:39 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
niks moet, maar waarom wil je dit soort mafketels zo graag in je auto
Daarom moet je ze ook aan kleine kinderen op de kleuterschool een boek laten voorlezen, dan groeit er tenminste een generatie op die het wel normaal vind.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:12 schreef wpor het volgende:
maar je hoeft niet te verwachten dat iedereen doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, want dat is het natuurlijk niet.
Ik denk niet dat Uber graag een paar jaar aan werkgeverslasten en pensioen aftikt dus hier willen ze niets aan doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uber weet gelukkig precies welke chauffeurs dit zijn.
Dus ja willen ze of willen ze niet hier iets aan doen?
Oohja, want een dragqueen is hetzelfde als een gewapende bankovervaller?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:48 schreef HPoi het volgende:
Als taxichauffeur zou ik toch wel even aarzelen hoor.
Moet je dan maar ook klakkeloos bankovervallers meenemen? Ik denk dat je als taxichauffeur toch wel passagiers mag weigeren? Iemand die verdacht overkomt of agressief zou ik niet graag meenemen......
Die SletLana ziet er ook nogal scary uit hoor.
Valt me wel inderdaad op dat het gros van de dragqueens er hoerig bij loopt. Hoort dat bij die subcultuur ofzo of waarom kunnen ze zich niet netjes aankleden? Zal wel met aandacht krijgen te maken hebben gok ik zo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik zou doorrijden. Ook bij een vrouw die er zo ordinair bij loopt.
Genoeg normale klanten die je wel kan bedienen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:00 schreef Mondkapje het volgende:
Als je weet dat er zo'n parade is in Amsterdam en je wilt ze niet vervoeren als taxi, waarom dan niet een dagje vrij? Waarom provoceren door ze te laten staan?
Man man, ga in Calcutta taxirijden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Genoeg normale klanten die je wel kan bedienen.
Waarom provoceren door er zo ordinair bij te lopen?
Het verschil is dat je een Uber oproept en deze persoonlijk jou komt halen (en dan laat staan in dit geval). Niet helemaal de juiste vergelijking met een taxi vind ik want die heeft tot het moment dat ie voor je stopt nog niet besloten om je mee te nemen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:19 schreef Banaanvragen het volgende:
Logisch, je zal de meuk maar op je bekleding krijgen, krijg je er nooit meer vanaf.
Overigens ook vrij normaal, met carnaval kwam je vroeger in brabant als clown ook de taxi niet in
Ik weet niet wat poc is, dat terzijde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want een dragqueen is hetzelfde als een gewapende bankovervaller?![]()
Dus je zou poc mogen weigeren omdat ze volgens je ziekelijke wereldbeeld verdacht overkomen?
Een paar dragqueens hebben zich eens verkleed als lerares van een gereformeerde school, maar ze bleven maar struikelen over de lange rok.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Valt me wel inderdaad op dat het gros van de dragqueens er hoerig bij loopt. Hoort dat bij die subcultuur ofzo of waarom kunnen ze zich niet netjes aankleden? Zal wel met aandacht krijgen te maken hebben gok ik zo.
Een Uberchauffeur in Amsterdam heeft heus wel vaker drag queens gezien op straat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik weet niet wat poc is, dat terzijde.
En nee een dragqueen is geen bankovervaller. Maar, wat het dan wel is kan je ook zo niet zien he. Dus, snap dat je als taxichauffeur je zo je bedenkingen kan hebben wie je dan wel meeneemt?
Voor hetzelfde geld is het een of andere gestoorde gek.
Person of colorquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
Wat het wel is kan je toch zien. Het is een dragqueen.quote:En nee een dragqueen is geen bankovervaller. Maar, wat het dan wel is kan je ook zo niet zien he. Dus, snap dat je als taxichauffeur je zo je bedenkingen kan hebben wie je dan wel meeneemt?
Een negerquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
Probleem voor de chaffeur is het stukje bewijs wat er nu is. Een uber driver accepteert vooraf de rit en rijdt dan naar de klant. Als hij deze vervolgens laat staan is het vrij duidelijk dat hij de klant weigert. Maar de app heeft al data verzameld van beide partijen (de chaffeur en de klant)quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:07 schreef HPoi het volgende:
[..]
En nee een dragqueen is geen bankovervaller. Maar, wat het dan wel is kan je ook zo niet zien he. Dus, snap dat je als taxichauffeur je zo je bedenkingen kan hebben wie je dan wel meeneemt?
Ik rij geen taxi.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Man man, ga in Calcutta taxirijden.
Een drag queen is geen hoer en ziet er ook niet zo uit. Wel eens in Amsterdam geweest?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik rij geen taxi.
Als je rondloopt als een hoer, zorg er dan voor dat je een pooier hebt die je kan vervoeren.
Ik snap het verschil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem voor de chaffeur is het stukje bewijs wat er nu is. Een uber driver accepteert vooraf de rit en rijdt dan naar de klant. Als hij deze vervolgens laat staan is het vrij duidelijk dat hij de klant weigert. Maar de app heeft al data verzameld van beide partijen (de chaffeur en de klant)
Een traditionele taxi die je moet aanhouden (ja je kan ook bellen) kan altijd zeggen dat ie onderweg was naar een klant, of aan het einde van zijn dag is, oid.
Ik hoop dat je snel beter wordt!quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eng he, iemand die er plezier in heeft om zich in het weekend te verkleden. Die mensen hoeven zich niet te laten nakijken.
Misschien moet je zelf een hobby zoeken. Of nog beter. Jezelf laten nakijken.
Vroeger regelmatig. Heb je foto's van deze persoon gezien?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:12 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Een drag queen is geen hoer en ziet er ook niet zo uit. Wel eens in Amsterdam geweest?
Motorzaag?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:12 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik snap het verschil.
Maar als ik een clown met een motorzaag zie staan rij ik als Uberchauffer toch maar effe door, overeenkomst of niet.
De meeste niet, maar dit ziet er wel als een slaaf uit de SM-scene uit hoor. Of iets dergelijksquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:12 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Een drag queen is geen hoer en ziet er ook niet zo uit. Wel eens in Amsterdam geweest?
Ik laat hem/haar waarschijnlijk ook niet staan, maar kan mij wel in iemand verplaatsen die dat wel zou doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:17 schreef Mondkapje het volgende:
Dan wissel je eerst wat woorden voordat je iemand meeneemt. Ik kan me voorstellen dat ze soms taal uitslaan die je liever niet wilt horen maar om een drag queen zomaar te laten staan, dat kan niet in Amsterdam.
Het mag gewoon niet, punt uit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:19 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik laat hem/haar waarschijnlijk ook niet staan, maar kan mij wel in iemand verplaatsen die dat wel zou doen.
'de sjeu' man man man man man. Als je je er zelf niet veilig bij voelt mag je gerust iemand laten staan hoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:17 schreef Mondkapje het volgende:
Dan wissel je eerst wat woorden voordat je iemand meeneemt. Ik kan me voorstellen dat ze soms taal uitslaan die je liever niet wilt horen maar om een drag queen zomaar te laten staan, dat kan niet in Amsterdam. Dan moet je hier geen taxi rijden.
Het is juist de sjeu van in Amsterdam taxi rijden dat je allerlei types in je taxi krijgt.
Als je bang bent voor drag queens moet je je beter laten informeren of dan moet Uber zijn chauffeurs beter informeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
'de sjeu' man man man man man. Als je je er zelf niet veilig bij voelt mag je gerust iemand laten staan hoor.
Eigen veiligheid voor alles.
*zucht*quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:25 schreef Mondkapje het volgende:
Als je bang bent voor drag queens moet je je beter laten informeren.
Hier gaat het dus fout. Als je homoseksueel (m/v) bent, betekent dat simpelweg dat je op hetzelfde geslacht valt. Meer niet. Dat betekent niet dat je je dan automatisch als clown wilt verkleden of je met leren pakjes in je blote reet op een boot wilt aanstellen.quote:D66-raadslid Jan-Bert Vroege is kwaad. „Drag queens zijn meest zichtbare onderdeel van de lhbti-gemeenschap, zij zijn de spreekwoordelijke kanarie in de kolenmijn.
Heeft niks met dit onderwerp te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hier gaat het dus fout. Als je homoseksueel (m/v) bent, betekent dat simpelweg dat je op hetzelfde geslacht valt. Meer niet. Dat betekent niet dat je je dan automatisch als clown wilt verkleden of je met leren pakjes in je blote reet op een boot wilt aanstellen.
Door dit als een onlosmakelijk onderdeel van de 'lhbti'-gemeenschap te betitelen, houd je dus juist het onjuiste beeld in stand dat homoseksualiteit een freakshow is. Ik kan me zo voorstellen dat er genoeg homo's zijn die niet de behoefte voelen om zich als clown te verkleden en zich op een boot aan te stellen. Dan lijkt het me ook vervelend dat je automatisch met dat soort praktijken wordt geassocieerd puur vanwege je geaardheid.
Overigens heb ik ook niks tegen dit soort feestjes, iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft. Maar laten we eens ophouden dit soort uitwassen als een onderdeel van homoseksualiteit te zien, want dan houd je het beeld dat het abnormaal is juist in stand.
Je gaat er al vanuit dat het een klant is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat het een klant is die van A naar B wil misschien?
Dus je moet aan kleuters leren dat iets wat raar is, toch echt normaal is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom moet je ze ook aan kleine kinderen op de kleuterschool een boek laten voorlezen, dan groeit er tenminste een generatie op die het wel normaal vind.
Ik quote toch de reactie van een raadslid n.a.v. dit voorval?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Heeft niks met dit onderwerp te maken.
Sarcastisch denk ik toch? Zo niet, nah, dit hoeft normaal te worden gevonden hoorquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarom moet je ze ook aan kleine kinderen op de kleuterschool een boek laten voorlezen, dan groeit er tenminste een generatie op die het wel normaal vind.
Ja. Het is een klant. Want de klant heeft bij Uber een taxi besteld. En de chauffeur heeft bij uber de rit geaccepteerd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:32 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Je gaat er al vanuit dat het een klant is.
Vaak genoeg in Amsterdam geweigerd door tca tuig (toen ik een gebroken enkel had) en een kort ritje van 2km op de westhaven naar het werk nodig had.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
Omdat men liever een heleboel kleine ritjes achter elkaar heeft zodat men meer kans heeft op fooi.
gaat dat niet in alle gevallen gewoon op?quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het verschil is dat je een Uber oproept en deze persoonlijk jou komt halen (en dan laat staan in dit geval). Niet helemaal de juiste vergelijking met een taxi vind ik want die heeft tot het moment dat ie voor je stopt nog niet besloten om je mee te nemen.
Ik denk dat de klant hier idd in zijn recht staat en uber deze chaffeur kan bannen van hun platform.
Zei ik al in post #2quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Hele wagen onder de glitters en de make up…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |