abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200889048
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)rsumse-kopschoppers/

GeenStijl vraagt opnieuw aandacht voor de zaak: "Dus, Openbaar Ministerie, hoe staat het er eigenlijk voor?"
Jij bent sowieso pas tevreden als het halve Gooi aan de lantaarns hangt, schuldig of onschuldig. Les aristocrats à la lanterne! Baantje bij de guillotine anno 1793 had je ook wel wat geleken, he?
pi_200889078
Pushbericht Telegraaf: Nummer 3 is aangehouden
Alius aliud dicit
pi_200889102
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:10 schreef Mrmime het volgende:
Pushbericht Telegraaf: Nummer 3 is aangehouden
Ja en er volgen nog meer aanhoudingen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-mallorca~a344885e/
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:15:00 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200889143
De feiten dan maar weer even:
https://www.om.nl/organis(...)ddadigheden-mallorca
twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200890059
En na een maand! wordt nu ook de woning van één van de verdachten onderzocht! Hahaha.
pi_200890480
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
En na een maand! wordt nu ook de woning van één van de verdachten onderzocht! Hahaha.
Mees T
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:50:26 #182
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200890533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ja, moest daar ook wel om lachen :D
Op naar de volgende.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:03:45 #183
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_200890768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:30 schreef Kromo het volgende:
Als een kopschopper iemand doodschopt, is één bepaalde schop de dodelijke. Wie die fatale schop geeft, pleegt het levensdelict.
Dus is elke 'kopschop' een poging tot doodslag.
pi_200891990
Show hem maar ... onze kopschopper nummero 3

Ben benieuwd of het een patser is of een snowball zoals Heinie
pi_200892768
Goh, de opmerkingen toen die Mocro werd opgepakt gelden nu zeker niet meer. 🤭

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2021 13:57:57 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:14:27 #186
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_200893059
Zitten die andere twee opgepakte jongens in volledige beperkingen, of dat niet? Ik meende dat ik zoiets in elk geval over een van hen had begrepen.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_200895477
https://www.ad.nl/reizen/(...)-feestcafe~a0c18058/

quote:
Dood van Carlo (27) op Mallorca mogelijk gevolg van ‘omgestoten drankje’ in feestcafé

De gewelddadige dood van de 27-jarige Carlo uit Waddinxveen op het Spaanse eiland Mallorca, was mogelijk het gevolg van een uit de hand gelopen ruzie over een omgestoten drankje in een feestcafé. Dat zegt de 20-jarige Maarten* uit de provincie Utrecht, een van de dertien getuigen die bij de politie een uitgebreide verklaring heeft afgelegd. Het Openbaar Ministerie wil vanwege het lopende onderzoek niet op de inhoud van de verklaring ingaan
.

In het ruim drie uur durende gesprek met rechercheurs gaf Maarten nieuwe details over de vermoedelijke achtergrond van de mishandelingen op Mallorca. Eén van de incidenten, in een horecagelegenheid op de boulevard, zag hij naar eigen zeggen van dichtbij gebeuren. Hij wachtte bewust met het vertellen van zijn verhaal, omdat hij eerst de Spaanse en Nederlandse autoriteiten hun werk wilde laten doen.

,,Op het politiebureau in Hilversum vertelden ze dat mijn verklaring redelijk overeenkwam met wat ze op de camerabeelden hebben gezien”, beweert Maarten. ,,Ik ging er uiteindelijk met een goed gevoel weg. Ze stelden veel vragen, ik heb op veel antwoord kunnen geven. Aan het einde zeiden ze dat mijn kant van het verhaal mogelijk een waardevolle toevoeging op het onderzoek was.”

Langer rumoerig
In dat onderzoek, dat inmiddels in handen van Nederlandse justitie ligt, hebben inmiddels dertien getuigen een verklaring afgelegd of zullen dat binnenkort doen. Eén van hen is dus de 20-jarige Maarten uit de provincie Utrecht, die omwille van veiligheidsredenen liever anoniem wil blijven. Hij was die bewuste week samen met zijn beste vriend op vakantie in het bekende feestoord.

In de buurt van de immer drukke boulevard, die de Spanjaarden S’Arenal noemen, was het al langer rumoerig, vertelt hij. ,,Dit was niet de eerste avond dat er gevochten werd. Op iedere straathoek van de boulevard stond politie, en dat de hele week lang.”

"Ik was met een vriend aan het feesten in een kroeg op de boulevard. Het was best gezellig, tot er vlak bij de bar een glas bier uit iemands handen werd geslagen"
Maarten

Glas uit iemands handen
Die avond lijkt er op de boulevard geen vuiltje aan de lucht, tot de kleine uurtjes aanbreken. In een van de vele Nederlandse feestkroegen ontstaat een ruzie, op een manier zoals je wel vaker ziet in het uitgaansleven: heel knullig en om iets extreem onbenulligs. ,,Ik was met een vriend aan het feesten in een kroeg op de boulevard, vol met Nederlanders. Het was eigenlijk best gezellig, tot er vlak bij de bar een glas bier uit iemands handen werd geslagen. Ik weet niet of dat per ongeluk of expres gebeurde, maar er ontstond een enorme ruzie tussen twee groepen.”

Opgehitst
De vriendengroep van Carlo uit Waddinxveen is een van de betrokken partijen, zegt Maarten. ,,Ik herkende die jongen later toen ik hem buiten op de grond zag liggen. Welke rol hij of zijn groep heeft gespeeld in het conflict, durf ik niet te zeggen. Maar ik weet wel dat veel jongeren opgehitst werden na dat conflict in het café. Meerdere groepen kwamen daarna poolshoogte nemen. Voor het café werd geroepen dat het ergens op de boulevard knokken zou worden. Jongens die wij helemaal niet kenden vroegen of wij mee wilden gaan.”

Een deel van de Gooise verdachten, die volgens Spaanse media al de hele avond op oorlogspad waren, zou zich buiten in de ruzie hebben gemengd. Daar zouden Carlo en zijn vrienden zijn aangevallen. Carlo werd in elkaar geslagen en eenmaal op de grond herhaaldelijk tegen zijn hoofd geschopt, waardoor hij hersenletsel opliep. Op de boulevard werd al gevreesd voor zijn leven.

,,Iemand riep dat hij zijn tong had ingeslikt”, zegt Maarten, die op dat moment vol adrenaline zat. De twintiger heeft ervaring in ehbo en beveiliging en probeert daarom eerste hulp te verlenen aan het slachtoffer, dat roerloos op de grond ligt. ,,Ik heb redelijke ervaring in hoe je in dit soort noodsituaties moet handelen. Ik probeerde die jongen dus te helpen, maar de politie was er snel bij en hield alle omstanders met de wapenstok op afstand.”

"Op dat moment lag die jongen daar waarschijn­lijk te vechten voor zijn leven. Ik denk dat het heel anders had kunnen aflopen als wij gewoon de kans hadden gekregen om ons ding te doen"
Maarten

Kritiek
Bij het optreden van de Spaanse politie zet Maarten zijn vraagtekens. ,,Wij wilden die jongen alleen maar helpen, maar ze behandelden ons alsof wij een stelletje raddraaiers waren. Op dat moment lag die jongen daar waarschijnlijk te vechten voor zijn leven. Ik denk dat het heel anders had kunnen aflopen, als wij gewoon de kans hadden gekregen om ons ding te doen. Nu duurde het een tijdje tot ambulancepersoneel ter plaatse kwam en eerste hulp werd geboden.”

Derde verdachte
De politie hield vanochtend een derde verdachte aan in de zaak rond de fatale mishandeling. Het gaat om de 18-jarige Hilversummer Mees T.. Hij wordt verdacht van het medeplegen van doodslag, poging tot doodslag en het openlijk plegen van geweld. De jongen zou betrokken zijn geweest bij het geweld in een horecagelegenheid, vermoedelijk het café waar Maarten ook was, en bij het geweld op de boulevard.

*Maarten is een gefingeerde naam, de echte naam van de ooggetuige is bij onze redactie bekend.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_200902484
Vreemde getuigenis, heel laat pas en wat was er dan met die andere incidenten ?

En ja hoor, nu is het de schuld van de politie (en nog half van het slachtoffer zelf) , begrijp best dat die geen jongeren bij het slachtoffer wilde laten.
pi_200902520
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 00:10 schreef macca728 het volgende:

En ja hoor, nu is het de schuld van de politie (en nog half van het slachtoffer zelf) , begrijp best dat die geen jongeren bij het slachtoffer wilde laten.
Als we vol Roethof modus gaan zie je hier natuurlijk de uitweg naar de fopstraf in.
Het kwam niet door het kopschoppen, het was de schuld van de politie!

"Omdat de rechtbank niet met zekerheid kan vaststellen.."
pi_200902566
Triest
pi_200903842
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 00:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als we vol Roethof modus gaan zie je hier natuurlijk de uitweg naar de fopstraf in.
Het kwam niet door het kopschoppen, het was de schuld van de politie!

"Omdat de rechtbank niet met zekerheid kan vaststellen.."
Holy fuck ja. Dat ga je nu krijgen.
pi_200904618
quote:
,,Iemand riep dat hij zijn tong had ingeslikt”, zegt Maarten, die op dat moment vol adrenaline zat. De twintiger heeft ervaring in ehbo en beveiliging en probeert daarom eerste hulp te verlenen aan het slachtoffer, dat roerloos op de grond ligt. ,,Ik heb redelijke ervaring in hoe je in dit soort noodsituaties moet handelen. Ik probeerde die jongen dus te helpen.
Yeah rigt, tracheotomie zit niet in het EHBO pakket met je "ervaring"...
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:07:18 #194
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200904672
Maarten wil aandacht.
pi_200904697
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:01 schreef AchJa het volgende:

Yeah rigt, tracheotomie zit niet in het EHBO pakket met je "ervaring"...
Jij denkt dat de Spaanse politie het laat gebeuren als je de keel van een weerloze man gaat opensnijden?
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:13:07 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200904705
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 00:10 schreef macca728 het volgende:

Dit, wat een nare aandachtshoer is "Maarten" met zijn getuigenis in de krant gooien en dan ook nog even het leed van de familie van het slachtoffer vergroten met zijn neiging zichzelf tot potentiële held te maken.
Hij weer niet eens of Carlo toen nog leefde, maar wel de claim neerleggen dat hij hem had kunnen helpen.

Maar sowieso, als je je "getuigenis" gelijk in de krant gooit terwijl het onderzoek nog loopt dan doe je dat vooral om jezelf op de borst te kloppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200904726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:13 schreef Leandra het volgende:

Dit, wat een nare aandachtshoer is "Maarten" met zijn getuigenis in de krant gooien
Ik vind dat de fout vooral de recherche te verwijten valt. Die had moeten eisen dat hij er niet mee naar buiten zou treden. Doodnormale eis in een hangende zaak.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:22:22 #198
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200904793
*Maarten (gefingeerde naam) is niet toevallig de *zoon (gefingeerd geslacht) van iemand bij het *OM (gefingeerde werkgever) :?

Waarom zou je dit anders zou in de krant zetten :{ en inderdaad, meneertje heeft wat EHBO ervaring en denkt dat anders afgelopen had kunnen worden :')
pi_200904823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:11 schreef Kromo het volgende:
Jij denkt dat de Spaanse politie het laat gebeuren als je de keel van een weerloze man gaat opensnijden?
Nee natuurlijk niet maar dat was mijn punt ook niet.

Daarbij gok ik dat de Spaanse Politie nog net wat beter weet hoe er opgetreden/ eerste hulp verleend moet worden dan Maarten de nog niet droog achter de oren "beveiliger" met zijn EHBO...

[ Bericht 14% gewijzigd door AchJa op 14-08-2021 09:30:27 ]
pi_200904852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit, wat een nare aandachtshoer is "Maarten" met zijn getuigenis in de krant gooien en dan ook nog even het leed van de familie van het slachtoffer vergroten met zijn neiging zichzelf tot potentiële held te maken.
Hij weer niet eens of Carlo toen nog leefde, maar wel de claim neerleggen dat hij hem had kunnen helpen.

Maar sowieso, als je je "getuigenis" gelijk in de krant gooit terwijl het onderzoek nog loopt dan doe je dat vooral om jezelf op de borst te kloppen.
Hij heeft ook nog gewacht he...

quote:
Hij wachtte bewust met het vertellen van zijn verhaal, omdat hij eerst de Spaanse en Nederlandse autoriteiten hun werk wilde laten doen.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')