abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:14:10 #1
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200800092
Bespreek hier het probleem Covid19 dat de Verenigde Staten te wachten staat zoals het er naar uit ziet.

Paar punten ter overweging:

- tot recent werd er amper getest (is nu niet meer relevant; recent was een maand geleden). ;)

- medische kosten zijn voor veel Amerikanen amper of niet te betalen;

- veel inwoners VS niet of slecht verzekerd tegen medische kosten;

- slechte arbeidsvoorwaarden m.b.t. ziek melden, doorbetaald krijgen, vakantiedagen, etcetera.

Ik lees nu al op Amerikaanse fora (Reddit, Yahoo) verhalen over dat men bang is zich ziek te melden, men maar beter door kan werken (want weinig doorbetaalde vakantiedagen), men de huur niet kan betalen als men niet gewoon naar het werk gaat, etcetera.

Voeg daar aan toe de enorme polarisering in de VS (links-rechts, elkaar continue verwijten) en men heeft een potentile grootschalige clusterfuck te pakken.

Extra informatie over de coronacrisis in de VS:

Coronavirus in the U.S.: Latest Map and Case Count
Interactieve map met actieve Cases, besmettingen, aantal overledenen. Per staat en regio (county). Tevens een lijst met Hot Spots, Clusters, etcetera.

See Which States Are Reopening and Which Are Still Shut Down
Handige lijst met de maatregelen per staat.

Let op:
We bespreken het virus hier. Niemand zit te wachten op pro- vs anti-Trump rants.
Wil je over de Amerikaanse politiek discussiren? Er loopt een topic in POL over de Amerikaanse politiek.

Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:26:30 #2
414785 sirdanilot
pi_200800371
Je moet nu gevaccineerd zijn om naar de supermarkt te mogen in sommige staten van de VS :') :')

Hoezo "freedom " ?

https://www.npr.org/2021/(...)indoor-public-spaces
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200877098
Het gaat niet heel lekker in sommige staten in de VS. Het aantal cases schiet omhoog in staten als Arkansas, Alabama, Florida, Louisiana, Mississippi, waar de percentages gevaccineerde mensen vrij laag zijn. Het aantal opnames blijft wel achter, maar dat neemt niet weg dat in Florida en Mississippi bijvoorbeeld er wel problemen zijn in de ziekenhuizen. In de staat Mississippi zijn geen IC bedden meer vrij bijvoorbeeld.

https://www.newsweek.com/mississippis-largest-hospital-converting-garage-covid-ward-state-short-icu-beds-1618487

quote:
"There were ZERO available ICU beds in Mississippi as of early this morning. None," Woodward said on Twitter. "That means hospitals across the state may not be able to provide the level of care needed to you or your loved one. Not just for COVID-19 but FOR ANY EMERGENCY CARE."
pi_200885183
Mississippi..
Die catastrofe was ik hier aan het beschrijven. Met foto's en al.
COR / Texas gooit alles open.
Wat een drama. Parkeergarage ombouwen tot noodhospitaal. De federale regering om hulp gevraagd, marine schip ook gevraagd te komen. Hele ziekenhuissysteem staat op omvallen. Ook de kind ICs liggen vol. En de cases lopen maar op.

35% gevaccineerd en delta gaat er als een Zeis doorheen. :{

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 12-08-2021 23:12:42 ]
Definitely not CIA
pi_200885410
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:26 schreef sirdanilot het volgende:
Je moet nu gevaccineerd zijn om naar de supermarkt te mogen in sommige staten van de VS :') :')

Hoezo "freedom " ?

https://www.npr.org/2021/(...)indoor-public-spaces
Nee, dat lees je verkeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 12-08-2021 23:20:07 ]
pi_200891488
VS heeft wel meer problemen dan alleen Corona.
Dat land is sowieso een kapot land.
pi_200919248
quote:
Het aantal coronadoden in de VS blijft flink stijgen. Afgelopen week stierven er gemiddeld 650 mensen per dag in de Verenigde Staten, een stijging van meer dan 50 procent ten opzichte van twee weken geleden. In vergelijking met eerdere coronagolven zien ziekenhuizen deze keer opvallend veel jonge mensen onder de sterfgevallen. 36 procent van alle coronadoden in Florida bestaat uit mensen onder de 65, schrijft persbureau AP. Eerder lag dat percentage rond de 17 procent.

Met name staten in het zuidoosten van de Verenigde Staten worden hard getroffen. Het aantal coronagevallen in Florida is gexplodeerd. Sommige ziekenhuizen liggen overvol met ongevaccineerde coronapatinten.

De gouverneur van Florida Ron DeSantis weigert nieuwe coronarestricties op te leggen, ook nu zijn staat het epicentrum is van een nieuwe coronapiek. ,,We kunnen een vrije samenleving hebben, of een biomedische veiligheidsstaat”, zei de gouverneur. ,,Ik kan je zeggen: Florida is een vrije staat. Mensen zullen vrij zijn om hun eigen beslissingen te nemen.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)os-angeles~a940db22/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200923597
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 10:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze 'met name staten in het zuid-oosten' beter kunnen vervangen door 'met name republikeinse staten met een lage vaccinatiegraad'
pi_200978451
Las een paar dagen geleden een verhaal van een vent wines zwager een stroke had gehad in Tennessee. Er was geen plek in het ziekenhuis, werd op de gang behandeld. Uiteindelijk na ruim een dag kon hij naar een ander ziekenhuis vervoerd worden.

En mijn schoonzus stuurde een printscreen met sms-jes van de overheid in Minnesota door. Die zijn ook vrij desperate om mensen over te halen zich te laten vaccineren.

quote:
Hi NAME, it's the MN Dept. of Health. You can help stop the spread of COVID-19 by encouraging friends & neighbors to get their shot! Can we count on you to talk with a friend of relative? Y or N Reply STOP to stop. Para Espanol escribe ESP
quote:
3 tips: listen with empathy, talk about your positive vaccine experience, and them they can receive a $100 gift card if they get their first dose of the vaccine by Aug. 22. Visit https://mnhealthdept.live/7mxd8a for more info
Inmiddels stijgt het aantal besmettingen in vrijwel alle staten snel. En staten als Louisiana, Florida, Mississippi hebben nu meer cases dan ooit. Dan kun je toch wel het verschil met Europa zien. Meer vaccineren en toch wat meer regels houden in Europa de ziekenhuis bezettingen laag.

pi_201002329
In Orlando is de helft van 1620 Covid patienten in een ziekenhuissysteem onder de 40 :M

https://www.orlandosentinel.com/coronavirus/os-ne-coronavirus-adventhealth-morning-briefing-record-20210819-cbljssu4rzgtzdk237exkqg37y-story.html

quote:
Of the record-breaking 1,620 people hospitalized at AdventHealth’s Central Florida hospitals, half are under 40, said Dr. Vincent Hsu, executive director of infection prevention and the hospital’s epidemiologist.

In past waves, the average age of those hospitalized was around 60, Hsu estimated. Now, more young adults and even children come in sick. There are 38 children hospitalized across Central Florida’s three largest children’s hospitals, up by eight from last Thursday.

“Relatively healthy individuals ... young, healthy, without a lot of comorbidities or chronic illnesses are getting quite sick. Some of them have to be on ventilators and some have died,” Hsu said at AdventHealth’s weekly Thursday briefing.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:54:32 #11
22565 asco
Los in deze tent
pi_201002505
quote:
En daarvan 80% obese?
Hopelijk gaat een ieder eens nadenken over zijn gewicht in de toekomst. Stelletje vreetverslaafden. :')

En dan krijg je maar kledingaanbiedingen met ranzig dikke negerinnen in je mail. _O-
2021, what a time to be alive, maar godzijdank als kinderloze bijna vijftiger. _O_
pi_201004878
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:54 schreef asco het volgende:

[..]
En daarvan 80% obese?
Hopelijk gaat een ieder eens nadenken over zijn gewicht in de toekomst. Stelletje vreetverslaafden. :')

En dan krijg je maar kledingaanbiedingen met ranzig dikke negerinnen in je mail. _O-
2021, what a time to be alive, maar godzijdank als kinderloze bijna vijftiger. _O_
Dat vroeg ik me ook af. 'Relatively healthy', relatief tov wat? De gemiddelde Amerikaan?
pi_201195884
quote:
5 uur geleden
Reisadvies VS naar kleurcode oranje

De kleurcode voor de Verenigde Staten gaat vannacht van geel naar oranje. De VS is dan een zeerhoogrisicogebied. Wie naar Nederland reist, moet verplicht in (thuis)quarantaine. Bij terugkeer vr maandag is een coronabewijs nodig. Wie vanaf maandag terugkomt, moet zich in de VS laten testen.

In de VS gelden strenge inreisbeperkingen. Toeristische reizen en zakenreizen zijn niet toegestaan. Ze zijn terug te vinden in het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ggen-vaccinruzie-bij
pi_201206991
In Idaho loopt men ook tegen de randen van de capaciteit aan in de ziekenhuizen.

https://www.seattletimes.com/seattle-news/health/idaho-governor-calls-in-help-amid-surge-in-covid-patients/

quote:
Idaho Gov. Brad Little on Tuesday called in 220 medical workers available through federal programs and mobilized 150 Idaho National Guard soldiers to deal with a surge in unvaccinated COVID-19 patients that is overwhelming the state’s hospitals.

...

The last week has seen about 1,000 newly confirmed coronavirus cases per day, most of them unvaccinated. The number of intensive care unit beds has been well under 100 during that time, and Little said only four were available on Tuesday in the entire state.

...

Little said that on Monday he toured a nearly full intensive care unit in Boise.

“What I saw was heartbreaking,” he said. “Among the COVID-positive patients, all of them were unvaccinated. Some were young, two were middle-aged, two patients were pregnant. I was told the average age of the patients was 43. All of them were struggling to breathe, and most were only breathing with the help of a machine.”

...

Idaho has one of the lowest vaccination rates in the nation, with only about half of people ages 12 and up fully vaccinated. Vaccinations in August picked up, with about 730,000 Idaho residents now fully vaccinated.
pi_201207051
In veel staten schiet het aantal besmettingen nog omhoog. Idaho zit niet eens zo heel hoog, maar heeft dus al wel problemen met ziekenhuiscapaciteit.
In sommige staten lijkt het aantal besmettingen weer te dalen (Florida, Tennessee), maar dat kan ook te maken hebben met het rapporteren. Vooral het rapporteren in Florida is erg erratic op het moment, ik las ergens dat doden nog maar een keer per week worden doorgegeven.

pi_201207299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 11:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
I was told
Dat wordt ook wel eens vermoeiend.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tisto was Tisto
pi_201207521
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat wordt ook wel eens vermoeiend.
Wat had hij moeten doen dan? Zelf de patienten gegevens pakken en de gemiddelde leeftijd berekenen omdat het hem opgevallen was dat er nogal wat jonge mensen lagen?
pi_201207622
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat had hij moeten doen dan? Zelf de patienten gegevens pakken en de gemiddelde leeftijd berekenen omdat het hem opgevallen was dat er nogal wat jonge mensen lagen?
Nou ja, ik kan inderdaad niet zoveel met zo'n anekdotisch verhaaltje. Moet je er mee?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tisto was Tisto
pi_201208189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 12:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, ik kan inderdaad niet zoveel met zo'n anekdotisch verhaaltje. Moet je er mee?
Tsja, het staat iets dichter bij me dan de meesten hier. Groot deel schoonfamilie woont in Idaho.
pi_201208597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 13:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tsja, het staat iets dichter bij me dan de meesten hier. Groot deel schoonfamilie woont in Idaho.
Ah sterkte man! Wel gevaccineerd?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tisto was Tisto
pi_201209348
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 september 2021 14:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Ah sterkte man! Wel gevaccineerd?
anti-vaxxers....echte Idaho-people :')
pi_201210391
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
anti-vaxxers....echte Idaho-people :')
Tja, dan ben ik het inmiddels ook wel een beetje vermoeiend te vinden. Dat kan (en zal hoogstwaarschijnlijk) besmetting opleveren. Prima natuurlijk, hun keuze, maar ook hun gevolgen. Daar gaan we niet semipermanent beleid op voor de hele bevolking mag ik hopen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tisto was Tisto
pi_201224730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 16:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, dan ben ik het inmiddels ook wel een beetje vermoeiend te vinden. Dat kan (en zal hoogstwaarschijnlijk) besmetting opleveren. Prima natuurlijk, hun keuze, maar ook hun gevolgen. Daar gaan we niet semipermanent beleid op voor de hele bevolking mag ik hopen.
Idaho heeft een van de laagste vaccinatiegraden in de VS, niet zo gek dus dat ze nu tegen capaciteitsproblemen aanlopen. Maar het is wel lastig om te zien hoe m'n vriendin probeert haar moeder over te halen zich wel in te laten enten, en die blijft stug volhouden dat er veel meer mensen overlijden aan de vaccinatie zelf (en eerder waren het 5G en chip excuses).
pi_201239439
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Idaho heeft een van de laagste vaccinatiegraden in de VS, niet zo gek dus dat ze nu tegen capaciteitsproblemen aanlopen. Maar het is wel lastig om te zien hoe m'n vriendin probeert haar moeder over te halen zich wel in te laten enten, en die blijft stug volhouden dat er veel meer mensen overlijden aan de vaccinatie zelf (en eerder waren het 5G en chip excuses).
Dit vind ik dus zelf heel jammer; ze zijn misschien niet ideologisch tegen een vaccinatie, maar wijsgemaakt met allerlei misinformatie en fake news. De mensen die die misinformatie verspreiden hebben uiteindelijk toch heel wat doden op hun geweten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_201240424
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dit vind ik dus zelf heel jammer; ze zijn misschien niet ideologisch tegen een vaccinatie, maar wijsgemaakt met allerlei misinformatie en fake news. De mensen die die misinformatie verspreiden hebben uiteindelijk toch heel wat doden op hun geweten.
Klopt, maar ze zijn wel gevoelig voor excuses. Als al de fake news theorien wegvallen vallen ze terug op hun geloof en dat ze daarom geen vaccinaties willen. Mijn vriendin had bijvoorbeeld ook niet haar vaccinaties volledig gekregen toen ze klein was, omdat haar moeder dat niet wilde. Toen mijn vriendin naar college ging, moest ze dus eerst haar vaccinaties halen. Het is namelijk op veel universiteiten verplicht dat leerlingen gevaccineerd zijn tegen een reeks ziektes (niks nieuws dus).
pi_201240592
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Klopt, maar ze zijn wel gevoelig voor excuses. Als al de fake news theorien wegvallen vallen ze terug op hun geloof en dat ze daarom geen vaccinaties willen. Mijn vriendin had bijvoorbeeld ook niet haar vaccinaties volledig gekregen toen ze klein was, omdat haar moeder dat niet wilde. Toen mijn vriendin naar college ging, moest ze dus eerst haar vaccinaties halen. Het is namelijk op veel universiteiten verplicht dat leerlingen gevaccineerd zijn tegen een reeks ziektes (niks nieuws dus).
Hebben ze ook wel eens aangegeven waarom ze vanwege hun geloof geen vaccinatie nemen? Het is niet iets wat je in de bijbel terug kan vinden.
ROBODEMONS..................|:(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 september 2021 @ 15:24:05 #27
426493 crew  PippenScottie
pi_201240869
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 14:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Hebben ze ook wel eens aangegeven waarom ze vanwege hun geloof geen vaccinatie nemen? Het is niet iets wat je in de bijbel terug kan vinden.
Heel veel peer pressure in dat soort gemeenschappen
  maandag 6 september 2021 @ 16:12:14 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_201241364
twitter


Tennessee heeft nog geen 7 miljoen inwoners.

Die zitten verhoudingsgewijs dus 2x zo hoog als onze piek in april 2020.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201241442
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 14:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Hebben ze ook wel eens aangegeven waarom ze vanwege hun geloof geen vaccinatie nemen? Het is niet iets wat je in de bijbel terug kan vinden.
De mede kerkgangers/pastoor hebben een veel grotere invloed op hun doen en laten dan wat er daadwerkelijk in de bijbel staat. Zoals @PippenScottie zegt, veel peer pressure. Maar bijvoorbeeld dat er cellen, die ooit verkregen zijn door een abortus, gebruikt worden in sommige van de vaccins is een erg heikel punt.
pi_201241532
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
De mede kerkgangers/pastoor hebben een veel grotere invloed op hun doen en laten dan wat er daadwerkelijk in de bijbel staat. Zoals @:PippenScottie zegt, veel peer pressure. Maar bijvoorbeeld dat er cellen, die ooit verkregen zijn door een abortus, gebruikt worden in sommige van de vaccins is een erg heikel punt.
Dit is een punt inderdaad. Ik denk dat er echt het meest bereikt wordt als deze mensen vooral gewezen worden op hun voorlopers (bijv Cotton Mather, Jonathan Edwards) die grote voorstanders waren van vaccinatie en met begrip voor de standpunten proberen uit te werken dat de abortussen niet uitgevoerd zijn om de cellen te verkrijgen (inderdaad lang geleden). In Nederland heb je al veel langer religieuze tegenstanders van vaccinatie en op het maakt het "Jonathan Edwards"-argument echt veel meer indruk dan voor dom/achtelijk versleten worden of zachte dwang door uitsluiting.
pi_201298839
quote:
Driving all of it is the sheer human cost of the virus, which is still hard to take in. Over 600,000 people have died from COVID-19 in this country, and more than 56,000 of those deaths have come since June 1st, when vaccines were widely available. As I write this, more than 1,000 people in America are dying from the virus every day. It’s a death toll on the scale of a war or, more aptly, a massacre.

We know how to stop this pandemic. We’ve done the work and built the tools. We just have to use them.
Joe Biden’s vaccine mandate is the right thing to do
pi_201302386
quote:
Over FOX NEWS gesproken (werden genoemd in dat artikel)...
Die helpen ook niet echt mee...

pi_201303880
quote:
Ik vind "We know how to stop this pandemic. We’ve done the work and built the tools. We just have to use them." eigenlijk een naieve uitspraak. Het doet geen recht aan de situatie. De meeste epidemiologen schuiven nu echt richting het idee dat de ziekte niet alleen endemisch gaat worden op sommige plekken in de wereld (zoals mazelen) maar dat het op de meeste plaatsen endemisch wordt en dan is er niet echt sprake van "stop the pandemic" maar "let it transition into endemic and live with it".

Neemt niet weg dat meer vaccineren een hoop scheelt wat betreft druk op ziekenhuizen en sterftecijfers. Vaccineren van kinderen draagt minder bij en mondkapjes alleen tot de hele bevolking die je zou kunnen overhalen tot vaccinatie is bereikt.
pi_201303882
Het totale aantal Covid-doden in de VS ligt nu rond het aantal slachtoffers van de Spaanse griep in 1918-1920. Dat wordt geschat op 675000 en daar zit Covid nu al boven volgens Worldometers. Verschil is dat het aantal inwoners toen veel kleiner was.
pi_201304913
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:25 schreef DrParsifal het volgende:

[..]
Ik vind "We know how to stop this pandemic. We’ve done the work and built the tools. We just have to use them." eigenlijk een naieve uitspraak. Het doet geen recht aan de situatie. De meeste epidemiologen schuiven nu echt richting het idee dat de ziekte niet alleen endemisch gaat worden op sommige plekken in de wereld (zoals mazelen) maar dat het op de meeste plaatsen endemisch wordt en dan is er niet echt sprake van "stop the pandemic" maar "let it transition into endemic and live with it".

Neemt niet weg dat meer vaccineren een hoop scheelt wat betreft druk op ziekenhuizen en sterftecijfers. Vaccineren van kinderen draagt minder bij en mondkapjes alleen tot de hele bevolking die je zou kunnen overhalen tot vaccinatie is bereikt.
Kijken we hier over 10 jaar niet naar als een nieuw soort griep? We moeten er mee leren leven, er sterven mensen aan (vooral ouderen en mensen met andere gezondsheidsproblemen) en met jaarlijkse vaccinatie onder de kwetsbare groepen kunnen we het onder controle houden? De eerste vaccinatierondes blijven op dit moment wel belangrijk omdat iedereen tegen griep een bepaalde weerstand opgebouwd heeft en tegen corona nog niet.
pi_201310699
Tijdje geleden kwam ik dit tegen:
https://www.xycinews.com/(...)-19-las-vegas-event/

Lijkt me ook wel passen in dit topic. Vond het ook wel schrijnend om te kezen hoe het bedrijf mee om is gegaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201311073
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Het totale aantal Covid-doden in de VS ligt nu rond het aantal slachtoffers van de Spaanse griep in 1918-1920. Dat wordt geschat op 675000 en daar zit Covid nu al boven volgens Worldometers. Verschil is dat het aantal inwoners toen veel kleiner was.
het werkelijke aantal doden nu zal wel wat hoger liggen. Maargoed, dat kan ook voor de spaanse griep gelden
pi_201311213
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:44 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
het werkelijke aantal doden nu zal wel wat hoger liggen. Maargoed, dat kan ook voor de spaanse griep gelden
Maar de bevolkingsomvang scheelt dus sowieso een factor vier.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201311236
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar de bevolkingsomvang scheelt dus sowieso een factor vier.
true.

Maar nu wel veel betere medische voorzieningen.
pi_201311242
Amerika is net Afrika Covid gaat daar nog lang niet weg.
pi_201311258
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
true.

Maar nu wel veel betere medische voorzieningen.
Nou kun je daar voor een significant deel van de Amerikanen die het meest kwetsbaar zijn nog best over twisten. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201318137
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou kun je daar voor een significant deel van de Amerikanen die het meest kwetsbaar zijn nog best over twisten. :P
Zelfs de kwetsbaren zullen door de makkelijkere toegankelijke en sterk verbeterde basiszorg nog betere zorg als 100 jaar geleden krijgen.

Waar ik me maar over blijf verbazen is het aantal doden op dag basis dat het daar alweer tot ruim 1500 per dag gestegen is.
pi_201319068
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar de bevolkingsomvang scheelt dus sowieso een factor vier.
Ja, die omvang van de gemiddelde Amerikaan is me wat...factor 4 is niet overdreven.
Werkt ook allemaal niet echt mee tegen corona.
“The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a force beyond calculation.”
– Leo Cherne
pi_201321669
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:17 schreef Morrigan het volgende:
Tijdje geleden kwam ik dit tegen:
https://www.xycinews.com/(...)-19-las-vegas-event/

Lijkt me ook wel passen in dit topic. Vond het ook wel schrijnend om te kezen hoe het bedrijf mee om is gegaan.
Ook apart dat ze het vooral toespitzen op mondkapjes. Alsof het wel allemaal goed was gegaan als iedereen mondkapjes had gedragen de hele tijd. En het lijkt erop alsof de meesten iig het grootste deel van de tijd mondkapjes op hadden.
pi_201322254
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ook apart dat ze het vooral toespitzen op mondkapjes. Alsof het wel allemaal goed was gegaan als iedereen mondkapjes had gedragen de hele tijd. En het lijkt erop alsof de meesten iig het grootste deel van de tijd mondkapjes op hadden.
Een wetenschappelijk interessante vraag zou zijn hoeveel van die 11 doden waren gevaccineerd?
pi_201323075
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een wetenschappelijk interessante vraag zou zijn hoeveel van die 11 doden waren gevaccineerd?
Dat zou je ook moeten weten hoeveel procent van de bezoekers gevaccineerd waren. En hoeveel procent van de mensen die ziek zijn geworden.
  zondag 12 september 2021 @ 15:19:26 #47
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201323288
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 september 2021 19:17 schreef Morrigan het volgende:
Tijdje geleden kwam ik dit tegen:
https://www.xycinews.com/(...)-19-las-vegas-event/

Lijkt me ook wel passen in dit topic. Vond het ook wel schrijnend om te kezen hoe het bedrijf mee om is gegaan.
Veel volgevreten varkens daar op die conventie
Ik ben inmiddels overleden
pi_201331954
In the VS hebben ze (uiteraard) ook een site waar anti-vaxers die ziek worden (of erger) bijgehouden worden:

https://www.sorryantivaxxer.com/
pi_201332001
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 22:28 schreef mark6791 het volgende:
In the VS hebben ze (uiteraard) ook een site waar anti-vaxers die ziek worden (of erger) bijgehouden worden:

https://www.sorryantivaxxer.com/
“Vermoord door de overheid”

/complotmodus
pi_201332201
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 22:28 schreef mark6791 het volgende:
In the VS hebben ze (uiteraard) ook een site waar anti-vaxers die ziek worden (of erger) bijgehouden worden:

https://www.sorryantivaxxer.com/
Die site had ik al via Reddit gevonden. :D

quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 13:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ook apart dat ze het vooral toespitzen op mondkapjes. Alsof het wel allemaal goed was gegaan als iedereen mondkapjes had gedragen de hele tijd. En het lijkt erop alsof de meesten iig het grootste deel van de tijd mondkapjes op hadden.
Mijn punt is niet zozeer het dragen van mondkapjes of dat er gevaccineerd waren, maar meer dat dat bedrijf niet echt de moeite nam om met alternatieven te komen. Dus geen online stream (wat normaal wel was) en je ticket kon je niet annuleren of verkopen. Zelfs niet als je positief was getest op corona.
En dan kun je als verkoper 2 dingen doen. Ziek naar die conventie gaan of je geld kwijt zijn met nog een boete van 50 dollar. Dit heeft ook gewoon op de site gestaan. Kun je op internet vinden. ;)
ROBODEMONS..................|:(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')