Zo dan.... EINDELIJK tijd gehad om alle shows te kunnen kijken. Dit was echt pro-wrestling overload!!
29-03: AEW Dynamite
29-03: AEW All Access (debut show)
31-03: WWE Smackdown
31-03: AEW Rampage
31-03: ROH Supercard of Honor
01-04: WWE Wrestlemania Night 1
02-04: WWE Wrestlemania Night 2
03-04: WWE RAW (after Mania)
Ik weet dat er nog veel meer shows zijn, maar die kijk ik niet. Normaal gesproken kijk ik ook niet meer naar RAW en Smackdown, maar die moest ik deze week echt even zien!
Dynamite was nice, kijkt heerlijk weg!
BCC is eindelijk interessant om te zien, al vind ik ze ERG sterk nu Danielson ook terug is. Als je bedenkt wie het tegen ze op zou kunnen nemen. Omega gaat ook lekker nu ze hem meer als singles wrestler profileren. Al denk ik dat het maar voor korte duur is, want ze hebben dringend een sterke face stable nodig. Zonde dat ze juist Daniel Garcia als come back fight voor Adam Cole nemen, macth viel een beetje tegen. Verhaallijn over de groep van Saraya, Storm en Soho komt ook nog niet echt los... zijn veel leuke dingen mogelijk maar het is niet echt top notch.
Rampage is ook altijd leuk, hele goede macthes ook deze week. Maar de show is gewon een half uur te kort en wordt uitgezonden op een verkeerd tijdstip. Leuk dat Valkyrie er nu is en een storyline met Jade gaat doen. Van mij mag Jade ongeslagen blijven aan het eind van de feud. Sammy match was ook de moeite waard om te zien.
Supercard of Honor was nice!
El Hijo del Vikingo
Samoa Joe is altijd +1
Tanahashi
Shibata
Castagnoli
Ik hoop dat ze Bryan Cage binnenboord houden. Ik begrijp dat ROH weinig high profile content heeft (op hun PPV's na), maar ik zie hem niet wekelijks bij WWE op tv. Ik denk dat hij daar na een kleine, leuke push verloren raakt tussen de rest van het roster.
Wrestlemania Night 1 was verreweg de leukste van de twee. Denk dat iedereen het daar wel over eens is.
Cena vs. Theory was een prima opener. Ben blij dat Austin gewonnen heeft.
Tag Team Fatal 4 Way was de leukste match van de avond. Echt briljant in elkaar gezet en prima spots.
Ripley neemt het stokje over van Flair. Ook prima keuze. Denk dat Rhea de komende jaaaaren het gezicht van de vrouwen divisie zal zijn, samen met Becky en Bianca.
Logan Paul vs. Rollins was ook weer erg vermakelijk.
Damage CTRL match was matige filler.
Het hele Mysterio verhaal vind ikzelf niet zo heel interessant.
Waar het die avond om draaide was natuurlijk het Bloodline verhaal. Usos vs. KO & Zayn.
Heel sterk verhaal, prima in ring work en terechte winnaars.
Wrestlemania Night 2Lesnar vs. Omos was kort en krachtig. Prima
Woman's Fatal 4 Way was het allemaal net niet. Viel mij erg tegen tbh.
Triple Threat voor de Intercontinental Championship was de Match of the Night. Ook weer super opgebouwd. Hele goede match tussen drie supersterren die de titel in mijn ogen alle drie hadden mogen/kunnen winnen. Daar ik geen idee had wie er met de titel vandoor zou gaan bleef het ook lekker spannend!
RAW Women's Title match was oké. Niet meer en niet minder.
Balor vs. Edge, twee giganten in hun eigen recht, viel mij ook ontzettend tegen. Er zijn mindere Hell in a Cell matches geweest in het verleden. Maar deze scoort niet echt hoog als je het mij vraagt. Leule spot toen Balor vast werd gezet in de hoek met de kendo sticks. Maar voor de rest... viel het tegen.
En nu een VERY unpopular opinion. Cody Rhodes vs. Roman Reigs is precies gelopen zoals het had moeten lopen. Waarom zou je Cody in hemelsnaam de title nu geven? Omdat Roman de titel al lang heeft? Omdat de fans het graag willen? Omdat het Wrestlemania is? No way! Disclaimer: ik kijk lang niet alle shows. Maar zo ver ik weet hebben ze nauwelijks een program met elkaar gehad, buiten enkele in ring promo's en wat video packages om. Er zijn wrestlers die hebben het 2-3x tegen Roman voor de titel gestaan en hebben het niet gehaald na een heel lang programma vooraf. Daarnaast is het vanuit een business standpunt logisch dat ze Roman over de 1000 dagen willen tillen (over 7 weken is dat zo ver). We weten allemaal dat Cody de nieuwe kampioen gaat worden, maar ik had het écht vreemd gevonden als ze het nu tijdens WM gedaan hadden. De match opzich was erg goed, en had genoeg momenten dat je ervan overtuigd was dat het Cody wel ging lukken.
Endeavor neemt WWE over (voor 51%) en wordt daarmee majority shareholder. Vince had 30% shares in zijn bezit. Ben benieuwd of die nu gehalveerd zijn? Want zo diep zit ik niet in de business kant van dit verhaal. WWE en UFC blijven in ieder geval hun eigen entiteiten onder de Endeavor paraplu. En wat een geld hebben ze betaald... 9.3 miljard!! De hoogste schatting die ik enkele weken geleden las was een kleine 7 miljard. Die gasten moeten toch een vertrouwen hebben.... fucking hell! Ik ga maar eens een aandeeltje WWE kopen denk ik

(al had je dat natuurlijk in januari moeten doen). Schijnbaar is de rol die Vince nu gaat spelen weer een STUK groter dan deze de afgelopen maanden is geweest. EN als je naar het product kijkt heeft het daar ook veel van weg. Maar laten we even afwachten hoe het allemaal uitpakt. Dit is smullen voor de (wrestling) media en de wildste verhalen doen alweer de ronde. Van backstage onvrede, HHH die weg zou gaan, talent dat weg zou gaan omdat Vince terug is etc. Even rust bewaren en kijken hoe het er in mei/juni voorstaat.
RAW (after Mania) ga ik kort over zijn. Viel echt tegen... ik kan niet zeggen dat ik erg hyped ben voor welke verhaallijn dan ook die er nu aan zit te komen. De show was imo grotendeels bagger.