abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200770666
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:02 schreef Questular het volgende:

[..]

Mij ook niet maar als ik iets heb geleerd in deze pandemie is dat je het paniekvoetbal van grote groepen mensen niet moet onderschatten.
Het is een soort olietanker. Het duurt even om op gang te komen, maar als die eenmaal op gang is is die bijna niet meer te stoppen.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:04:03 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200770671
Je kan ook besmet worden door je gevaccineerde verplegende collega. Of door de ongevaccineerde Kruidvatcaissière waar je na je werk nog even shampoo ging halen. Succes daarmee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:04:28 #253
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200770684
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet. Maar als dat voorkomen had kunnen worden zijn er best mogelijkheden wellicht niet via het strafrecht. Maar nalatig handelen wellicht wel.
En wat nu als het door een gevacineerde komt? Het is namelijk niet zo dat je na je vaccinatie niemand kan aansteken. Is het dan nog steeds nalatig? Als je nu na vaccinatie niemand meer zou kunnen besmetten dan zou je er mogelijkerwijs nog iets van kunnen zeggen. Maar het doel van vaccinatie is niet om besmettingen te voorkomen maar ernstig ziekteverloop.

Dat maakt deze hele discussie bij voorbaat al kansloos.
...
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:04:29 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200770685
Gezondheid is een grondrecht, wat lees ik hier toch allemaal vanochtend.
pi_200770686
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is toch niet te traceren joh hoe of van wie iemand een besmetting met een virus heeft opgelopen met een incubatietijd van meerdere dagen. Kansloos dus.
Dit, maar daarbovenop zal de rechter vermoedelijk zeggen dat als je niet ziek wil worden, je zelf adequate maatregelen had kunnen nemen, zoals je niet in het sociaal verkeer begeven, beschermingsmiddelen dragen enz.

Je kan niet van de maatschappij verwachten dat ze jou beschermen. Dat valt wel buiten de kaders van wat redelijk is lijkt me. Maar ik ben geen jurist.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:04:43 #256
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is toch niet te traceren joh hoe of van wie iemand een besmetting met een virus heeft opgelopen met een incubatietijd van meerdere dagen. Kansloos dus.
Nee hoor via DNA onderzoek is dat best te achterhalen zou je dat willen. Ook een virus is namelijk uniek. Daarom is DNA in mijn ogen en het begrijpen daarvan een van de grootste wetenschappelijke ontdekkingen van de vorige eeuw.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200770697
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is een soort olietanker. Het duurt even om op gang te komen, maar als die eenmaal op gang is is die bijna niet meer te stoppen.
Hugo, ben jij het?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:05:43 #258
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200770714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Yup.. Heb net even gezocht, maar kan vooralsnog niets vinden in de grondwet wat hiermee te maken heeft. Het enige wat in de buurt komt is het volgende:

"Eenieder heeft recht op toegang tot preventieve gezondheidszorg en op medische verzorging onder de door de nationale wetgevingen en praktijken gestelde voorwaarden. Bij de bepaling en uitvoering van elk beleid en elk optreden van de Unie wordt een hoog niveau van bescherming van de menselijke gezondheid verzekerd."

- Artikel II-35: De gezondheidszorg

granted, ik heb ook niet langer als 2 minuten gezocht aangezien ik met werk bezig ben ondertussen
...
pi_200770716
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hugo, ben jij het?
Ik dacht, ik probeer het ook eens :P
pi_200770747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persoon krijgt kanker

Ja verdomme, de overheid heeft me niet beschermd. Mijn grondrecht op gezondheid is geschonden doordat ik nu ziek ben!
pi_200770751
Even een gedachte experiment, ik hoop dat mensen begrijpen hoe ik hier in sta en waarom ik denk dat men gigantisch scheve verwachtingen heeft van alle risico's.

2 aannames:

Covid is 3x schadelijker dan de griep.
Covid is 3x besmettelijker dan de griep.

Resulterende in 9x meer mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis, uiteraard gaat dat helemaal fout, niet een beetje ook, de ziekenhuizen zullen uitpuilen van de doden en de zieken en er komt een oversterfte golf van heb ik jou daar.

Maar individueel gezien, 3x influenza krijgen (3 jaar tijd) is voor mij een even groot risico als 1x Covid nu. De risico's zijn voor mij persoonlijk gewoon nihil.

Vrijwillige vaccinatie zet voldoende zoden aan de dijk, dus waarom dan die extreme ideeën allemaal? Ze zijn niet nodig.

Kans influenza * 3 is voor mij geen reden om te prikken, en prikken voor anderen vind ik een raar idee, bescherm jezelf maar. En ja de samenleving heeft er baat bij en ja, thx als je vaccineert, maar verplichten is echt andere koek. Naar mijn idee zijn die extreme meningen hieromtrent gewoon een resultaat van ernstige paniek (terecht) die de risico perceptie nogal heeft gemanipuleerd (onterecht).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:07:34 #262
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770771
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:04 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

En wat nu als het door een gevacineerde komt? Het is namelijk niet zo dat je na je vaccinatie niemand kan aansteken. Is het dan nog steeds nalatig? Als je nu na vaccinatie niemand meer zou kunnen besmetten dan zou je er mogelijkerwijs nog iets van kunnen zeggen. Maar het doel van vaccinatie is niet om besmettingen te voorkomen maar ernstig ziekteverloop.

Dat maakt deze hele discussie bij voorbaat al kansloos.
Maar wel intressant natuurlijk. En dit speelt ook al met de griep trouwens. En in Frankrijk snapt men dit gelukkig. Een medewerker die met doodzieke patiënten werkt en vaccins weigert hoort niet thuis in zo een beroep.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200770812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar wel intressant natuurlijk. En dit speelt ook al met de griep trouwens. En in Frankrijk snapt men dit gelukkig. Een medewerker die met doodzieke patiënten werkt en vaccins weigert hoort niet thuis in zo een beroep.
Dan heb je een extreme maatregel die eventueel in een extreme omstandigheid dan wordt gerectificeerd, waar dat redelijk is, maar het wordt nu geextrapoleerd naar als consument in de supermarkt je brood en eieren te mogen kopen joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:11:24 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200770833
quote:

[..]

Oh, maar daar kan ik me wel grotendeels in vinden, ja. Dat zijn echt specifieke gevallen.

Maar ijssalons die gezondheidschecks gaan doen, come on :')
pi_200770855
quote:

[..]

Maar dat is toch waar de persoonlijke beschermingsmiddelen om de hoek komen? Goed werkende mondkapjes, handschoenen, pakken, ga zo maar door. Iemand die zo ziek is kan overlijden aan zo'n beetje alles wat voorbij komt.

Tegelijkertijd kan die persoon wanneer die gevaccineerd is nog steeds het virus overdragen aan die doodzieke patiënt. Dan maakt het toch geen verschil meer?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:12:42 #266
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan heb je een extreme maatregel die eventueel in een extreme omstandigheid dan wordt gerectificeerd, waar dat redelijk is, maar het wordt nu geextrapoleerd naar als consument in de supermarkt je brood en eieren te mogen kopen joh.
Eenieder heeft recht op toegang tot preventieve gezondheidszorg en op medische verzorging onder de door de nationale wetgevingen en praktijken gestelde voorwaarden. Bij de bepaling en de uitvoering van het beleid en het optreden van de Unie wordt een hoog niveau van bescherming van de menselijke gezondheid verzekerd. Een medewerker van een ziekenhuis die vaccins weigert zou die hoog niveau van bescherming wel eens in gevaar kunnen brengen lijkt me.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:13:31 #267
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200770873
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is toch waar de persoonlijke beschermingsmiddelen om de hoek komen? Goed werkende mondkapjes, handschoenen, pakken, ga zo maar door. Iemand die zo ziek is kan overlijden aan zo'n beetje alles wat voorbij komt.

Tegelijkertijd kan die persoon wanneer die gevaccineerd is nog steeds het virus overdragen aan die doodzieke patiënt. Dan maakt het toch geen verschil meer?
Spijker, kop. Misschien was het anders geweest als vaccinatie er ook daadwerklijk voor zorgt dat je het niet meer kan overdragen. Maar dat is niet het geval.
...
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:14:23 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_200770888
Wordt Delta gevaarlijker voor kinderen? :/

quote:
MEMPHIS, Tenn. (WZTV) — Doctors at a Tennessee hospital are speaking out after two children died from COVID-19 over the weekend.

Le Bonheur Children’s Hospital said two children died from complications of the virus. Since the start of the pandemic, six young people have died at the Memphis hospital.

“The sickness, the illness we are seeing, is considerably more severe over the last couple of weeks than we’ve seen previously,” Dr. Nick Hysmith, the Medical Director of Infection Prevention at Le Bonheur, told FOX13
https://fox17.com/news/lo(...)shelby-hospital-kids

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_200770889
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:12 schreef Megumi het volgende:
Een medewerker van een ziekenhuis die vaccins weigert zou die hoog niveau van bescherming wel eens in gevaar kunnen brengen lijkt me.
Als die te maken heeft met patienten met immuunproblemen misschien, als asymptomatisch besmetten écht een ding is (wat het niet is), anders niet.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:15:06 #270
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200770902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:14 schreef speknek het volgende:
Wordt Delta gevaarlijker voor kinderen? :/
[..]

https://fox17.com/news/lo(...)shelby-hospital-kids

[ twitter ]
Nee, maar de berichtgeving in de media wel.
...
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:15:21 #271
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200770904
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oh, maar daar kan ik me wel grotendeels in vinden, ja. Dat zijn echt specifieke gevallen.

Maar ijssalons die gezondheidschecks gaan doen, come on :')
Nee maar die gaan wellicht om een vaccinatie bewijs vragen. Wat me sterk lijkt verder. Maar voor grote evenementen, de bioscoop, theater zie ik dat best gebeuren. En via de app zou dat best goed te automatiseren moeten zijn.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:15:31 #272
12221 Tijn