abonnement Unibet Coolblue
pi_200790759
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wat voor beleid hadden we moeten voeren zodat de schade zo klein mogelijk was gebleven? Ik ben daar zelf nog niet helemaal uit.
De minder kostbare uiterst effectieve maatregelen aanhouden (binnenruimtes slechte ventilatie dicht op elkaar grote groepen). Relatief veilige alternatieven (ipv club buitenfestival) zoveel mogelijk mogelijk maken.

Thuiswerken mogelijk maken (maar niet verplicht).
Risicogroepen helpen bij het verminderen van hun persoonlijk risico. Covid Hotels (vrijwillig) voor positief geteste mensen die samenwonen met risicogroepen.

Zorg maximaal ontlasten, studenten bijv inzetten waar het kan, mensen die net de sector hebben verlaten vragen om mee te werken (en dat hoeft niet op de Covid afdeling natuurlijk...)
Niet zielig zitten doen om een paar rotcenten, je zou iedere zorg medewerker met goud moeten betalen als ze lange dagen willen maken want dat zijn ze waard op het moment dat de rest van het land er nadeel van ondervind.

Ongelimiteerd geld eigenlijk uitgeven aan de zorg om die piek vraag op te vangen, de samenleving gevangen houden linksom of rechtsom is gewoon duurder.

Mensen met antistoffen localiseren en vrijwillig achteraan laten sluiten bij het vaccineren (tenzij risicogroep weer bijv).

De kans op ernstige besmetting wordt mijn inziens overschat in sterk geventileerde buitenlucht, het seizoenseffect wordt daarnaast heftig onderschat.

Het virus wordt heftig overschat, maar tegelijkertijd onderschat - zie daarvoor dat paniek voetbal hier met die 10k besmettingen, waarvan 8700 direct gerelateerd aan feestjes en in de leeftijdscategorie 15-25, misschien niet eens symptomatisch besmet met Covid.....

Naja, dat dus. Maar als je een opmerking maakt dat ze moeten doorwerken bij de zorg neemt men je toch al niet meer serieus joh.

Maar als ze in Tsjechie een 5x grotere stroom patiënten kunnen bolwerken dan moet het hier ook kunnen!!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200790830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ervaring leert dat een bron toch wordt weg gelachen.
Voor sommige bronnen is dat natuurlijk wel terecht. Zoals artikeltjes van De Speld of Facebook posts van randoms waarin allerlei zaken heel dramatisch geclaimed worden, om wat te noemen.

Hoe dan ook is geen bron geven gewoon niet meer dan een zwaktebod en het ontduiken van je eigen verantwoordelijkheid in de discussie.
pi_200790915
Als zo'n groot deel van de mensen op de ICs zwaarlijvig is waarom is er dan niet gehamerd op afvallen het afgelopen 1,5jaar? hebben jullie al een brief thuis gehad?
pi_200790926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:24 schreef weetjewel5 het volgende:
Als zo'n groot deel van de mensen op de ICs zwaarlijvig is waarom is er dan niet gehamerd op afvallen het afgelopen 1,5jaar? hebben jullie al een brief thuis gehad?
Dat vindt men te veel de prive sfeer aantasten......
pi_200790958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat vindt men te veel de prive sfeer aantasten......
of past niet in het plaatje wat jaren lang verteld is

pi_200790974
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:26 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

of past niet in het plaatje wat jaren lang verteld is

[ afbeelding ]
Ik erger mij hieraan. Als je jong bent zullen je bloedwaardes goed zijn. Dat je jarenlang roofbouw pleegt op je lichaam vertellen ze er niet bij.
pi_200791031
Afgelopen week waren en artikelen over begin veertigers die geen vaccin hebben genomen. Eentje zei, ik ben jong en gezond. Mijn vraag....Ben je als veertiger nog jong?
pi_200791071
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:32 schreef potjecreme het volgende:
Afgelopen week waren en artikelen over begin veertigers die geen vaccin hebben genomen. Eentje zei, ik ben jong en gezond. Mijn vraag....Ben je als veertiger nog jong?
onder de 60 is het risico om grote complicaties van corona te krijgen veel lager, dus in die zin..
pi_200791535
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Voor sommige bronnen is dat natuurlijk wel terecht. Zoals artikeltjes van De Speld of Facebook posts [insert random krant/tv] waarin allerlei zaken heel dramatisch geclaimed worden, om wat te noemen.
quote:
Hoe dan ook is geen bron geven gewoon niet meer dan een zwaktebod en het ontduiken van je eigen verantwoordelijkheid in de discussie.
Wat maakt jouw bron meer geloofwaardig dan de onze?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_200794019
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:26 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

of past niet in het plaatje wat jaren lang verteld is

[ afbeelding ]
Is er echt gezegd dat dat gezond is?
Dat is het namelijk helemaal niet.

En er is ook veel te weinig aandacht voor gezondheid van mensen.
Eigenlijk is de onderliggende boodschap momenteel, doe maar, vreet maar, bouw diabetis, verpest je gewrichten, ga lekker in een rolmobielstoel zitten en toch beschermen we je, met een vaccin met medicijnen.
We doen er alles aan om jouw levensstijl zo aangenaam mogelijk te maken.
Vakman pur sang
pi_200794020
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]


[..]

Wat maakt jouw bron meer geloofwaardig dan de onze?
Het gaat niet om of iets door jou of mij gepost wordt, het gaat om de bron en/of argumentatie, (bijna) ongeacht wie het post.

Des te dichter bij de oorsprong des te beter doorgaans, wat je wel eens zult zijn. We leren immers op de kleuterschool al dat doorfluisteren leidt tot een bericht wat steeds verder afwijkt van de oorsprong.

Verder is herleidbaarheid belangrijk. Een nieuwsartikeltje wat zegt "volgens de cijfers van het RIVM stierven gister 3 personen door corona", waar het RIVM zich weer beroept op ziekenhuizen en GGD's etcetera, versus Pietje Puk die op Facebook of Fok! gewoon claimt "er stierven gister in Nederland 30000 door vaccins" is vanzelfsprekend een wereld van verschil in betrouwbaarheid.

Bij de ene geven ze aan hoe ze tot die kennis komen, waar je dan eventueel kanttekeningen bij kan zetten. De ander is gewoon iemand die wat roept zonder bron of onderbouwing en kun je dus ook gewoon zonder bron of onderbouwing terzijde schuiven.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 07-08-2021 14:50:47 ]
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:50:39 #163
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200794105
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:54 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kan ze zelf geen bron vinden en hoopt ze dat iemand anders een bron heeft.
Ik denk het ja, gezien het negeren van de vraag.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_200794762
quote:
Wat een enge fascist die Johan.

Hup Sneijder!
pi_200794800
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat een enge fascist die Johan.

Hup Sneijder!
Nee Schneijdertje is slim met die dikke harses.
Vakman pur sang
pi_200794884
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat een enge fascist die Johan.

Hup Sneijder!
:')
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_200795327
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:19 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

:')
Goed teken wanneer een satanist het niet met mij eens is :) dan weet ik dat ik goed bezig ben.
pi_200795359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:37 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Goed teken wanneer een satanist het niet met mij eens is :) dan weet ik dat ik goed bezig ben.
:D
pi_200795471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:38 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

:D
Wordt steeds gekker hier 8-)
pi_200795572
quote:
Aantal coronadoden wereldwijd 1,4 keer hoger dan gerapporteerd
Wereldwijd ligt het aantal coronadoden veel hoger dan tot nu toe is gerapporteerd. Sommige autoritaire regimes houden de aantallen bewust laag, of er wordt simpelweg slecht geregistreerd. Hierdoor zijn de precieze aantallen onbekend.

Het totale aantal is doden is zeker 5,9 miljoen, in plaats van de 4,2 miljoen die de Wereldgezondheidsorganisatie tot nu toe rapporteert. Dat berekenden de onderzoekers Ariel Karlinsky uit Israel en Dmitry Kobak uit Duitsland. Ze publiceerden hun bevindingen in het wetenschappelijke tijdschrift eLife. Voor dit onderzoek vergeleken ze wereldwijde data van oversterfte met het aantal gerapporteerde coronadoden. In sommige landen zitten er enorme verschillen tussen die twee getallen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-cijfers-wereldwijd
In 1 keer 1.700.000 doden erbij
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200795592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat een enge fascist die Johan.

Hup Sneijder!
Sneijdert is niemand tot last, al doet men alsof het wel zo is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:32 schreef potjecreme het volgende:
Afgelopen week waren en artikelen over begin veertigers die geen vaccin hebben genomen. Eentje zei, ik ben jong en gezond. Mijn vraag....Ben je als veertiger nog jong?
Hoe oud ben jij?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In 1 keer 1.700.000 doden erbij
5,9 miljoen op 7,7 miljard(!) met een toename van 89 miljoen mensen per jaar.
Dit zet geen klimaatzoden aan de dijk.
Vakman pur sang
pi_200795691
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit zet geen klimaatzoden aan de dijk.
Klopt, daarom is de European Green Deal op 14 juli ook ondertekend.
Hierdoor moeten we op termijn het eerste klimaat neutrale werelddeel worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200795702
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In 1 keer 1.700.000 doden erbij
Met corona en aan corona worden op 1 hoop gegooid. weinigzeggend allemaal.
pi_200795737
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:54 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Met corona en aan corona worden op 1 hoop gegooid. weinigzeggend allemaal.
Vandaar dat we op basis van oversterfte zijn gaan rekenen. Dat verklaard die grote toename ineens van coronadoden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200795792
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vandaar dat we op basis van oversterfte zijn gaan rekenen. Dat verklaard die grote toename ineens van coronadoden.
Oversterfte valt harstikke mee volgens mij. Als je 2018 met 2020 vergelijkt gewoon oversterfte 0 de eerste 40 weken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795808
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

volgens mij.
Zo werkt dat niet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200795826
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet


Zo wel?
https://www.maurice.nl/20(...)eizoen-2020-en-2018/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795845
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo wel?
Daar hadden we het al over gehad he. Iets met cherry picking om precies die cijfers te krijgen die je punt ondersteunen en weg te laten die niet in jouw straatje passen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200795851
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar hadden we het al over gehad he. Iets met cherry picking om precies die cijfers te krijgen die je punt ondersteunen en weg te laten die niet in jouw straatje passen.
Dus je bedoelt dat er oversterfte was in week 40-52? Iemand in het reguliere Corona topic had de grafiek verlengt, valt niks te zien hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795917
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus je bedoelt dat er oversterfte was in week 40-52?
Om te beginnen de keuze van de jaartallen. Precies het jaar met de grootste griepgolf in decennia er uit cherry picken en die vergelijken met precies die periode waarin covid het minst erg is in 2020. Zoals je weet was covid nog zo goed als onbestaand in het begin van dat jaar en was het het ergst aan het eind van dat jaar. Precies de weken na week 40 dus.

Maar dat is slechts 1 van de redenen waarom die vergelijking nergens op slaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200795930
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om te beginnen de keuze van de jaartallen. Precies het jaar met de grootste griepgolf in decennia er uit cherry picken en die vergelijken met precies die periode waarin covid het minst erg is in 2020.
Dan is je impliciete aanname dat week 40-52 anders is, en dat is dus niet zo.

Dat een erg griepjaar wordt vergeleken lijkt me logisch, dat is iets wat we normaliter ook gewoon mogen verwachten dat kan gebeuren toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795944
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zoals je weet was covid nog zo goed als onbestaand in het begin van dat jaar en was het het ergst aan het eind van dat jaar. Precies de weken na week 40 dus.
April 2020 ging het helemaal los? Maar klopt, golf 2 zie je niet terug in de grafiek. Maar naar ik mij herinner was in de latere periode van het jaar ook niks te zien qua verschil.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat een erg griepjaar wordt vergeleken lijkt me logisch
Daar zit je al fout. Je wil de gemiddelde oversterfte weten en dan kies je niet voor het ergste griepjaar in decennia maar een gemiddeld griepjaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200795967
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar dat is slechts 1 van de redenen waarom die vergelijking nergens op slaat.
De vergelijking slaat nergens op? Huh?

Vind je hem nou onvolledig en heb je terechte twijfels over die latere periode of slaat de grafiek nergens op?
Grafiek slaat uiteraard wel degelijk ergens op. Bij dezelfde sterftecijfers is de oversterfte van Corona op dit land niet eens bijzonder, maar was diezelfde grootte van oversterfte in 2018 ook al gewoon aanwezig zonder corona.

Dan mag je nog gaan zeggen dat dat door de maatregelen komt, dat is allemaal prima, wie weet, maar dan mogen we toch wel stoppen met die oversterfte an sich zo uit te lichten alsof de zondvloed over ons heen is gekomen. Zo interpreteerde we dezelfde sterftecijfers immers niet in 2018.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200795991
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
Ik ben niet meer clickbait waardig
pi_200796004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar zit je al fout. Je wil de gemiddelde oversterfte weten en dan kies je niet voor het ergste griepjaar in decennia maar een gemiddeld griepjaar.
Nee, je weet dat je erge griepjaren kunt verwachten, als je daar dan niet op voorbereid bent is dan vreemd.

Ja oversterfte an sich gaat over t.o.v. gemiddeld, dat klopt. Of het buiten een normale range valt is een ander vraagstuk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:17:53 #190
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_200796105
quote:
Conclusie, covid-19 is erger (in termen van sterfte) dan de ergste griep van de afgelopen decennia. Helder.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_200796131
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Conclusie, covid-19 is erger (in termen van sterfte) dan de ergste griep van de afgelopen decennia. Helder.
Inclusief de strengste maatregelen die Nederland ooit gekend heeft en een goed werkend vaccin dat in recordtempo is ontwikkeld. En een zorgstelsel dat zwaar onder druk kwam te staan met alle gevolgen van dien. En long covid die een groot deel van zelfs jonge gezonde mensen langdurig ziek maakt terwijl de griep dat zelden tot nooit tot gevolg heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200796303
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
. En long covid die een groot deel van zelfs jonge gezonde mensen langdurig ziek maakt terwijl de griep dat zelden tot nooit tot gevolg heeft.
Ik ken onderhand vele honderden positief getesten maar niemand met long-covid.
Sowieso is het voor jongeren sporadisch dat er klachten zijn erger dan griep.
Vakman pur sang
pi_200796355
Griep van 1918: veel dodelijker dan COVID, geen vaccin, we wisten niet eens dat griep werd veroorzaakt door een virus tot de jaren 1930, griepvirussen muteren over het algemeen sneller. Mensen en samenleving keren terug naar normaal en gaan verder.

2020 coronavirus: veel minder dodelijk dan griep van 1918, meerdere zeer effectieve vaccins, zeer gedetailleerde genetische informatie over het virus, muteert langzamer dan griep. Eindeloze paniek en praten over langetermijnbeperkingen na massavaccinatie om zelfs het kleinste risico te vermijden.

Waarom doen we onszelf deze zelfkastijding eigenlijk aan?

quote:
Iceland says reintroduced COVID-19 restrictions may stick for 15 years

Iceland, one of the first countries in the world to abolish all COVID-19 restrictions for vaccinated tourists, may see recently reimposed safety protocols in place for 15 years, according to one of the Nordic country’s chief medical experts.

Despite the overwhelming majority of Iceland’s adult population having been vaccinated, chief epidemiologist Thorolfur Gudnason said he cannot rule out that reintroduced COVID-19 restrictions may become necessary for many years to come.
https://english.alarabiya(...)y-stick-for-15-years

Je komt hier nooit meer uit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:40:24 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200796429
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Je komt hier nooit meer uit.
Nog 3 weken. Staat mijn kratje al koud?
Huilen dan.
pi_200796440
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nog 3 weken. Staat mijn kratje al koud?
Jij loopt echt helemaal binnen deze tijden. :D

Wat was nu weer de weddenschap?
pi_200796462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Conclusie, covid-19 is erger (in termen van sterfte) dan de ergste griep van de afgelopen decennia. Helder.
Conclusie, water is droog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200796490
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nog 3 weken. Staat mijn kratje al koud?
Waar ging dit over?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_200796491
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Inclusief de strengste maatregelen die Nederland ooit gekend heeft en een goed werkend vaccin dat in recordtempo is ontwikkeld. En een zorgstelsel dat zwaar onder druk kwam te staan met alle gevolgen van dien. En long covid die een groot deel van zelfs jonge gezonde mensen langdurig ziek maakt terwijl de griep dat zelden tot nooit tot gevolg heeft.
N.v.t. op 2020 dat vaccin.

Strengheid van maatregelen is nog niet effectiviteit van maatregelen, alleen effectiviteit heeft toepassing op de aantallen, niet de "strengheid".
Zorgstelsel onder druk of niet is niet van toepassing op deze statistiek.
Long Covid ook niet, daarnaast is long-covid een slecht onderzocht paraplu term, met hoog propaganda gehalte in het gebruik, niks wetenschappelijks aan die term, beter bezig je die niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200796502
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik ken onderhand vele honderden positief getesten maar niemand met long-covid.
Sowieso is het voor jongeren sporadisch dat er klachten zijn erger dan griep.
Ja maar Long-Covid!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200796512
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 16:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Griep van 1918: veel dodelijker dan COVID, geen vaccin, we wisten niet eens dat griep werd veroorzaakt door een virus tot de jaren 1930, griepvirussen muteren over het algemeen sneller. Mensen en samenleving keren terug naar normaal en gaan verder.

2020 coronavirus: veel minder dodelijk dan griep van 1918, meerdere zeer effectieve vaccins, zeer gedetailleerde genetische informatie over het virus, muteert langzamer dan griep. Eindeloze paniek en praten over langetermijnbeperkingen na massavaccinatie om zelfs het kleinste risico te vermijden.

Waarom doen we onszelf deze zelfkastijding eigenlijk aan?
[..]

https://english.alarabiya(...)y-stick-for-15-years

Je komt hier nooit meer uit.
Dat dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')