abonnement Unibet Coolblue
pi_200726114
twitter


quote:
Een groep deelnemers van vastgoedplatform Great Property Experience (GPE) zegt te zijn misleid door de oprichters. Het bedrijf waar mensen voor bedragen tot ¤20.000 kunnen toetreden tot een exclusief netwerk van vastgoedbeleggers zou beloftes niet zijn nagekomen.
https://fd.nl/beurs/13901(...)-property-experience

Heel vaag ken ik iemand die met hun programma meedoet. Zij gaf aan dat je wel zelf moeite moet doen. Zij heeft binnen 6 maanden 2 panden gekocht. Ze zei het netwerk is fijn maar het komt je niet aanwaaien. Ik vraag mij af wat deze mensen er van hadden verwacht.
pi_200726155
Haha, welke personen trappen hier eigenlijk in?

Die zouden we eigenlijk meteen het land moeten uitzetten omdat ze zo dom zijn.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:22:28 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200726168
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:19 schreef potjecreme het volgende:
Het bedrijf waar mensen voor bedragen tot ¤20.000 kunnen toetreden tot een exclusief netwerk van vastgoedbeleggers zou beloftes niet zijn nagekomen.

Dit klinkt als een gast voor in de Harry Mens show.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200726337
quote:
Toch vind ik het een goed verhaal wat hij vertelt. Zou het zo doen. Maar dit ging dus mis ofzo?
pindazakje
pi_200726359
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:19 schreef potjecreme het volgende:
Ik vraag mij af wat deze mensen er van hadden verwacht.
Een gegarandeerd rendement van 6% zoals in het filmpje wordt gezegd lijkt me?
pindazakje
pi_200726564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een gegarandeerd rendement van 6% zoals in het filmpje wordt gezegd lijkt me?
Ik bedoel, bijna iedere dag lees je wel over het te kort aan koopwoningen. Dat er niet veel te koop staat. Denk je dan echt dat zij wel een overschot aan woningen hebben.
pi_200726584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik bedoel, bijna iedere dag lees je wel over het te kort aan koopwoningen. Dat er niet veel te koop staat. Denk je dan echt dat zij wel een overschot aan woningen hebben.
Is toch niet mijn probleem? Als zij dat beweren en die 6% kunnen garanderen.
pindazakje
pi_200726728
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:21 schreef xminator het volgende:
Haha, welke personen trappen hier eigenlijk in?

Die zouden we eigenlijk meteen het land moeten uitzetten omdat ze zo dom zijn.
Be careful what you wish for....
pi_200727195
Kan je het geld voor toetreding tot de club niet beter gebruiken voor de aankoop van je eerste beleggingspand :?
pi_200728693
Het verdienmodel van die lui is niet gebouwd op vastgoed maar op het aansmeren van deze cursussen aan mensen met dollartekens in hun ogen die denken ze snel en makkelijk rijk gaan worden. Wie daar intrapt heeft het ook wel een beetje verdiend :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Raw85 op 04-08-2021 10:54:02 ]
pi_200729103
Ik vind het altijd zo mooi hoe de boer van het stel ‘vastgoed’ uitspreekt: “FWASTGOED” heeft hij het altijd over ;)
pi_200729139
quote:
Serieus.. welke mensen trappen hier in? Is dit het Nederlandse antwoord op Tai Lopez?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 4 augustus 2021 @ 07:41:38 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200729180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 05:31 schreef Raw85 het volgende:
Het verdienmodel van die lui is niet gebouwd op vastgoed maar op het aansmeren van deze cursussen aan mensen met dollartekens in hun ogen die denken ze snel en makkelijk rijk gaan werken. Wie daar intrapt heeft het ook wel een beetje verdiend :{
Dit ja :D _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 4 augustus 2021 @ 07:50:43 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200729248
Haha, dit is zeker de Palm Invest van deze tijd :D
pi_200729442
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:32 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Toch vind ik het een goed verhaal wat hij vertelt. Zou het zo doen. Maar dit ging dus mis ofzo?
If something sounds too good to be true it usually is.
pi_200730052
Zonder filmpje te kijken, gok ik dat het idee is geld samen te poolen om huizen op te kopen en voor de hoofdprijs weer te verkopen of te verhuren.

Dat soort clubjes moet je verbieden in een situatie met een ernstig woningtekort, neen, ronduit woningnood.
Bij een massale woning overschot zou het allemaal niet zo erg zijn, maar dan zouden dit soort clubjes niet bestaan.
pi_200730320
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 08:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

If something sounds too good to be true it usually is.
Dat valt nogal mee. Een rendement van 6% per jaar is vrij normaal. Als je bijv. via crowdfunding investeert in vastgoedprojecten, zit je over het algemeen ook in die orde van grootte.
pi_200730338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zonder filmpje te kijken, gok ik dat het idee is geld samen te poolen om huizen op te kopen en voor de hoofdprijs weer te verkopen of te verhuren.

Dat soort clubjes moet je verbieden in een situatie met een ernstig woningtekort, neen, ronduit woningnood.
Bij een massale woning overschot zou het allemaal niet zo erg zijn, maar dan zouden dit soort clubjes niet bestaan.
Je bent weer lekker bezig hè? Eerst verzin je zelf wat de situatie is, zodat je vervolgens daarover kunt fulmineren.

Zou het geen idee zijn om toch even te checken hoe het wél zit?
pi_200730348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:32 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Toch vind ik het een goed verhaal wat hij vertelt. Zou het zo doen. Maar dit ging dus mis ofzo?
Waar kan ik me inschrijven? Ik geloof dit verhaal wel en anders krijg ik uiteraard gewoon mijn geld terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200730356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee. Een rendement van 6% per jaar is vrij normaal. Als je bijv. via crowdfunding investeert in vastgoedprojecten, zit je over het algemeen ook in die orde van grootte.
Tegenwoordig kom ik mijn bed niet meer uit voor 6%. Dit meen ik wel serieus.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:38:23 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200730474
Oplichters die geld afhandig maken van (toekomstige) parasieten.

Dit vind ik net zo erg als criminelen die elkaar omleggen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_200730529
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je bent weer lekker bezig hè? Eerst verzin je zelf wat de situatie is, zodat je vervolgens daarover kunt fulmineren.

Zou het geen idee zijn om toch even te checken hoe het wél zit?
Ah jij zit bij die club, goed om te weten.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:45:31 #24
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_200730594
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee. Een rendement van 6% per jaar is vrij normaal. Als je bijv. via crowdfunding investeert in vastgoedprojecten, zit je over het algemeen ook in die orde van grootte.
Maar de garantie maakt het wezenlijk anders
pi_200730596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah jij zit bij die club, goed om te weten.
Nee het was onzin wat je zei. Check zelf dat filmpje maar.
pi_200730604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 23:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik bedoel, bijna iedere dag lees je wel over het te kort aan koopwoningen. Dat er niet veel te koop staat. Denk je dan echt dat zij wel een overschot aan woningen hebben.
Dat is niet hoe ik het begrijp. Zij hebben zelf geen woningen (of ander vastgoed) in bezit, maar via hun netwerk kunnen investeerders en financiers met elkaar in contact komen.

Dus: jij wilt investeren in vastgoed, je hebt zelf een pand op het oog, maar je hebt onvoldoende geld. Dan kom je via hun in contact met een financier. Die financier zorgt voor (de rest van) het geld en krijgt daarvoor 6%. Jij krijgt de rest van de winst.

Ik kan het artikel in het FD niet lezen, maar volgens mij gaan de klachten er ook niet over dat mensen hun rendement niet hebben gekregen. Wat ik uit de OP begrijp is dat mensen geld moeten betalen om toe te treden tot het netwerk, of om webinars te volgen, maar dat er vervolgens kennelijk weinig of niks uit dat netwerk komt.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 09:47:07 #27
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200730627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee. Een rendement van 6% per jaar is vrij normaal. Als je bijv. via crowdfunding investeert in vastgoedprojecten, zit je over het algemeen ook in die orde van grootte.
Tussen de 0 en 9.99 bedoel je?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200730654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:45 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Maar de garantie maakt het wezenlijk anders
Nee, niet echt. Dat is bij crowdfunding in vastgoed net zo: je krijgt een vast rendement over de looptijd van de lening. Je moet wel goed opletten welke zekerheden worden afgegeven, maar als je bijvoorbeeld een eerste hypotheekrecht krijgt en het pand is voor een reëel bedrag gekocht, kan er betrekkelijk weinig misgaan.
pi_200730664
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ah jij zit bij die club, goed om te weten.
Ik kijk wel uit.

De manier waarop zij mensen geld uit de zak kloppen is echter totaal anders dan wat jij suggereert.
pi_200730708
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:47 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Tussen de 0 en 9.99 bedoel je?
Als ik kijk naar mijn eigen investeringen in vastgoedprojecten bij Geld voor Elkaar, dan zit ik tussen de 4,5% en 6,2%.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2021 09:52:58 ]
pi_200730846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Dat is niet hoe ik het begrijp. Zij hebben zelf geen woningen (of ander vastgoed) in bezit, maar via hun netwerk kunnen investeerders en financiers met elkaar in contact komen.

Dus: jij wilt investeren in vastgoed, je hebt zelf een pand op het oog, maar je hebt onvoldoende geld. Dan kom je via hun in contact met een financier. Die financier zorgt voor (de rest van) het geld en krijgt daarvoor 6%. Jij krijgt de rest van de winst.

Ik kan het artikel in het FD niet lezen, maar volgens mij gaan de klachten er ook niet over dat mensen hun rendement niet hebben gekregen. Wat ik uit de OP begrijp is dat mensen geld moeten betalen om toe te treden tot het netwerk, of om webinars te volgen, maar dat er vervolgens kennelijk weinig of niks uit dat netwerk komt.
quote:
Ook organiseert GPE evenementen en biedt het verschillende soorten lidmaatschappen aan. Een belangrijke lokkertje is daarbij dat iedereen vastgoed tot 40% onder de marktwaarde kan verwerven.
quote:
De belangrijkste klacht gaat over de werking van Proranq, een online marktplaats voor onroerend goed
Op die marktplaats stonden gister maar dertien panden. Die panden worden ook op andere sites verkocht. Juiste deze marktplaats was voor velen een reden om lid te worden.

Tijdens een bijeenkomst afgelopen zomer vertelden de gpe eigenaren dat er wel voor miljoenen op die marktplaats stond. Dat er per maand tussen de 50-100 panden zouden worden aangeleverd door een buitenlandse partij.

Verder ergeren zij zich eraan dat iedereen lid kan worden. Ook als je geen cent te makken hebt.

Coaching valt tegen en uit het netwerk komt bar weinig.
pi_200731023
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:00 schreef potjecreme het volgende:
Op die marktplaats stonden gister maar dertien panden. Die panden worden ook op andere sites verkocht. Juiste deze marktplaats was voor velen een reden om lid te worden.

Tijdens een bijeenkomst afgelopen zomer vertelden de gpe eigenaren dat er wel voor miljoenen op die marktplaats stond. Dat er per maand tussen de 50-100 panden zouden worden aangeleverd door een buitenlandse partij.

Verder ergeren zij zich eraan dat iedereen lid kan worden. Ook als je geen cent te makken hebt.

Coaching valt tegen en uit het netwerk komt bar weinig.
Interessant, maar ik snap er steeds minder van. Als je op hun site kijkt worden daar hele andere dingen gezegd.

Van Proranq zeggen ze bijvoorbeeld:
quote:
Via Proranq® kun je jouw deals eenvoudig doorrekenen, na het invullen van alle gegevens berekend Proranq® niet alleen jouw rendementen maar ook verzorgt het een overzicht van vergelijkbare panden. Al deze informatie wordt verwerkt in een overzichtelijk PDF bestand en naar jou gemaild. Daarnaast kun je jouw deals via Proranq® uploaden voor de Proranq® Listings waarin het netwerk van vastgoedbeleggers de mogelijkheid hebben om jouw deal tegen een zelf te bepalen vergoeding af kunnen nemen.
Ze benadrukken dus vooral dat het een soort rekenmodel is. En eventueel kún je je deals ook uploaden t.b.v. beleggers.

Ik zie op hun site ook nergens iets staan over toetreden voor 20k. Ze bieden wel diverse prijzige trainingen aan, maar dat Proranq is bijv. ook toegankelijk na een training van ¤ 1.200. Wat natuurlijk nog steeds veel geld is als je er inderdaad niks voor terug krijgt.

En als je kijkt bij 'team' lijkt het ook niet of dit twee snelle jongens zijn die snel geld willen verdienen door mensen op te lichten en dan met de buit te verdwijnen. Kennelijk hebben ze nog zo'n 25 mensen in dienst. Dat lijkt dan toch bedoeld als een serieus bedrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2021 10:14:12 ]
pi_200731111
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Interessant, maar ik snap er steeds minder van. Als je op hun site kijkt worden daar hele andere dingen gezegd.

Van Proranq zeggen ze bijvoorbeeld:
[..]

Ze benadrukken dus vooral dat het een soort rekenmodel is. En eventueel kún je je deals ook uploaden t.b.v. beleggers.

Ik zie op hun site ook nergens iets staan over toetreden voor 20k. Ze bieden wel diverse prijzige trainingen aan, maar dat Proranq is bijv. ook toegankelijk na een training van ¤ 1.200. Wat natuurlijk nog steeds veel geld is als je er inderdaad niks voor terug krijgt.

En als je kijkt bij 'team' lijkt het ook niet of dit twee snelle jongens zijn die snel geld willen verdienen door mensen op te lichten en dan met de buit te verdwijnen. Kennelijk hebben ze nog zo'n 25 mensen in dienst. Dat lijkt dan toch bedoeld als een serieus bedrijf.
Ik denk dat ze de listings hebben overdreven aan mensen die lid wilden worden

De black badge is de dure training waarover het gaat.
pi_200731435
Die 6% haal je ook makkelijk als je gewoon je geld in een defensieve wereldwijd gespreide beleggingsindex gooit, waarom zou je je dan inlaten met dit soort louche clubs?
pi_200731458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:37 schreef Fleischmeister het volgende:
Die 6% haal je ook makkelijk als je gewoon je geld in een defensieve wereldwijd gespreide beleggingsindex gooit, waarom zou je je dan inlaten met dit soort louche clubs?
Omdat mensen flexen met de resultaten van de afgelopen 5/6 jaren. Punt is dat het nu moeilijker is om zulke resultaten te behalen.
pi_200732783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:37 schreef Fleischmeister het volgende:
Die 6% haal je ook makkelijk als je gewoon je geld in een defensieve wereldwijd gespreide beleggingsindex gooit, waarom zou je je dan inlaten met dit soort louche clubs?
Er wordt te veel de nadruk gelegd op die 6%. Die 6% wordt in het filmpje genoemd als een voorbeeld. Bovendien is 6% geen raar rendement voor een vastgoedbelegging.

Dan is dus de vraag: waarom zou je willen beleggen in vastgoed? Nou, ten eerste vanwege diversificatie/risicospreiding: de dynamiek van vastgoed is anders dan die van effecten. Ten tweede omdat de risico's goed te beperken zijn: effecten kunnen letterlijk waardeloos worden, bij vastgoed heb je over het algemeen de stenen nog als onderpand. Wellicht valt de verkoop tegen, maar waardeloos zal je belegging niet snel worden.

Veel institutionele beleggers (pensioenfondsen e.d.) stoppen zodoende ook een (relatief klein) percentage van hun beleggingen in vastgoed.

En waarom je je in zou laten met specifiek deze club? Tja, dat weet ik ook niet. Klaarblijkelijk konden ze overtuigende presentaties geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2021 11:57:53 ]
pi_200733139
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 09:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tegenwoordig kom ik mijn bed niet meer uit voor 6%. Dit meen ik wel serieus.
Hoe doe je dat dan? Ik heb 80% van m'n geld gewoon op spaarrekeningen staan. Gewoon uit veiligheid.
pindazakje
pi_200733358
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Ik heb 80% van m'n geld gewoon op spaarrekeningen staan. Gewoon uit veiligheid.
Dat kan, ik beleg met fondsen. Buy and hold.
Vorig jaar over het gehele jaar +12% en van april t/m september geloof ik 40%.
Het jaar daarvoor had ik geloof ik 30% of meer.
Nu ytd zit ik op ca 8%.

Ik verkoop niks tenzij mijn ratio fondsen/obligaties dat toestaat en dat is altijd bij winst.
Nu koop ik minimaal bij. Pas bij een crash koop ik weer massaal in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200733403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan, ik beleg met fondsen. Buy and hold.
Vorig jaar over het gehele jaar +12% en van april t/m september geloof ik 40%.
Het jaar daarvoor had ik geloof ik 30% of meer.
Nu ytd zit ik op ca 8%
Ja dat gaat goed, zeker de afgelopen 10 jaar, totdat er een keer een meerjarige crisis aankomt.
pindazakje
pi_200733444
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja dat gaat goed, zeker de afgelopen 10 jaar, totdat er een keer een meerjarige crisis aankomt.
Dan heb ik mijn winst die dan gedeeltelijk verdampt.
Vorig jaar april verdampte ook maar een deel van mijn winst van het jaar daarvoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200733815
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 05:31 schreef Raw85 het volgende:
Het verdienmodel van die lui is niet gebouwd op vastgoed maar op het aansmeren van deze cursussen aan mensen met dollartekens in hun ogen die denken ze snel en makkelijk rijk gaan worden. Wie daar intrapt heeft het ook wel een beetje verdiend :{
Het is geen cursus toch?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200733906
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 12:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het is geen cursus toch?
Wat dan wel?
pi_200735470
quote:
1s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 05:31 schreef Raw85 het volgende:
Het verdienmodel van die lui is niet gebouwd op vastgoed maar op het aansmeren van deze cursussen aan mensen met dollartekens in hun ogen die denken ze snel en makkelijk rijk gaan worden. Wie daar intrapt heeft het ook wel een beetje verdiend :{
Hetzelfde truukje wat je veel met beleggen ziet. Als iemand het zo goed weet gaat hij zelf wel handelen op de beurs en niet z'n handelssystemen aan andere leren.
pi_200761965
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 07:35 schreef Intint het volgende:

[..]

Serieus.. welke mensen trappen hier in? Is dit het Nederlandse antwoord op Tai Lopez?
Ryan Babel heeft een cursus gevolgd

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')