abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_200679083
Niemand die dit even hier deelt? Dan doe ik t wel:

https://bitcoinmagazine.n(...)-mogen-bitcoin-kopen
pi_200679319
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:08 schreef tvdleur het volgende:
Niemand die dit even hier deelt? Dan doe ik t wel:

https://bitcoinmagazine.n(...)-mogen-bitcoin-kopen
Oud nieuws.
Is al een dik week oud namelijk.
Maar word elke keer terug in het nieuwe gezet om meer stabielen tijd aan crypto coins te geven.

Een must have voor bitcoins houder
Is de crypto news.

Link geplaats naar android store.

https://www.google.com/ur(...)ZAbMzqZJWz3LfG60gndC
bassie is gek
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:02:36 #103
104963 ETA
European Travel Author
pi_200680197
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 17:02 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Daar ben ik mee gestopt op coinbase.
De wissel kosten zijn gewoon waardeloos.
Koop laag en hold en zie later wel.

Op binance doe ik het wel aangezien geen wissel kosten zijn.
Dan kan je zelf wins maken met 1dollar als voorbeeld.
het is op CB pro, niet CB zelf. CB zijn echt hoge fees, op CB Pro zijn ze nog steeds hoog, maar wel de extra zekerheid waard tov Binance.

DCA in en hodlen is een goede beginners strategie, maar je moet verder ontwikkelen. Maar wat is je end game? Nooit meer verkopen? Verkopen op bepaalde koersdoel? Stapsgewijs verkopen? Als je hebt verkocht, ga je dan nooit meer bijkopen? Hopen dat crypto echt volledig fiat vervangt?

Zodra je daar over gaat nadenken, dan realiseer je dat je verder moet kijken dan alleen kopen en hodlen. Mijn visie is dat fiat de overhand blijft houden, dus mijn doel is zoveel mogelijk vermogen in fiat op te bouwen. Dat betekend dat ik een strategie moet bedenken dat hierop is gericht.

Mijn strategie is een balans zoeken tussen:
• Fiat vermogen opbouwen
• Crypto vermogen opbouwen
• Winst nemen in pieken
• Grote dips extra inkopen

Ik heb veel verschillende strategieŽn geprobeerd, maar uiteindelijk op het volgende uitgekomen. Uitgangsprincipe is als volgt:
Ik wil xx% van mijn totale vermogen in Euros hebben op de bank, daarnaast wil ik xx% in traditionele investeringen hebben (aandelen, ETF's, beleggingsfondsen), en ik wil xx% in hoog risico investeringen hebben (crypto).

• Elke maand ga ik herbalanceren om de verhoudingen weer recht te trekken.
• Max 3% per potje per maand schuiven, zodoende kan bijvoorbeeld crypto hard blijven stijgen in goede periodes. In een slechte maand betekend dit dat ik deel van mijn salarisinkomen inleg in aandelen of in crypto.
• Als ik max 3% afbouw van mijn crypto vanwege een goede maand, gaat een deel hiervan naar de dipfonds. Hiermee mag ik (op gevoel zonder specifiek koersdoel) dipjes bijkopen.
• Ik heb een portfolio van circa 15 coins, welke ik hiervan koop/verkoop tijdens herbalanceren, dat gaat op gevoel.

Door duidelijke regels voor mijzelf te hanteren, geeft dat rust en voorkomt rare beslissingen in volatiele periodes. Het is nog niet perfect en kan beter.
Totaal Travel 04-20: 144 vliegtickets, 57 landen, 6 continenten, 913 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_200680364
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:02 schreef ETA het volgende:
Mijn visie is dat fiat de overhand blijft houden, dus mijn doel is zoveel mogelijk vermogen in fiat op te bouwen.
Mag ik vragen wat je inschatting op inflatie is op dit deel van je vermogen?

Vermogen opbouwen in fiat is natuurlijk leuk, maar fiat inflatie eet het nog sneller op dan dat muizen papiergeld zouden opeten.
The entire modern financial system is a big Keynesian, magic money tree Ponzi scheme.
pi_200680399
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:02 schreef ETA het volgende:

[..]

het is op CB pro, niet CB zelf. CB zijn echt hoge fees, op CB Pro zijn ze nog steeds hoog, maar wel de extra zekerheid waard tov Binance.

DCA in en hodlen is een goede beginners strategie, maar je moet verder ontwikkelen. Maar wat is je end game? Nooit meer verkopen? Verkopen op bepaalde koersdoel? Stapsgewijs verkopen? Als je hebt verkocht, ga je dan nooit meer bijkopen? Hopen dat crypto echt volledig fiat vervangt?

Zodra je daar over gaat nadenken, dan realiseer je dat je verder moet kijken dan alleen kopen en hodlen. Mijn visie is dat fiat de overhand blijft houden, dus mijn doel is zoveel mogelijk vermogen in fiat op te bouwen. Dat betekend dat ik een strategie moet bedenken dat hierop is gericht.

Mijn strategie is een balans zoeken tussen:
• Fiat vermogen opbouwen
• Crypto vermogen opbouwen
• Winst nemen in pieken
• Grote dips extra inkopen

Ik heb veel verschillende strategieŽn geprobeerd, maar uiteindelijk op het volgende uitgekomen. Uitgangsprincipe is als volgt:
Ik wil xx% van mijn totale vermogen in Euros hebben op de bank, daarnaast wil ik xx% in traditionele investeringen hebben (aandelen, ETF's, beleggingsfondsen), en ik wil xx% in hoog risico investeringen hebben (crypto).

• Elke maand ga ik herbalanceren om de verhoudingen weer recht te trekken.
• Max 3% per potje per maand schuiven, zodoende kan bijvoorbeeld crypto hard blijven stijgen in goede periodes. In een slechte maand betekend dit dat ik deel van mijn salarisinkomen inleg in aandelen of in crypto.
• Als ik max 3% afbouw van mijn crypto vanwege een goede maand, gaat een deel hiervan naar de dipfonds. Hiermee mag ik (op gevoel zonder specifiek koersdoel) dipjes bijkopen.
• Ik heb een portfolio van circa 15 coins, welke ik hiervan koop/verkoop tijdens herbalanceren, dat gaat op gevoel.

Door duidelijke regels voor mijzelf te hanteren, geeft dat rust en voorkomt rare beslissingen in volatiele periodes. Het is nog niet perfect en kan beter.
Bitcoins kopen
Etherium kopen
Etherium classic kopen
Ada kopen.
Alles op de hardware wallet en in de kluis.
Geld heb ik niet nodig namelijk.

Woon op de boot en de maand kosten is .
250euro dat is .
Verzekering
Ligplaats.
Verf voor de boot elke 5jaar.
Auto kosten per 3maanden 250euro.
Cz maar ik verdien te weinig dus zorgtoeslag (eigen 30 euro)

Ja dat heeft me veel geld gekost om zo te gaan leven.
Maar ben niet meer afhankelijk van de nuts bedrijf en een huis

Dus lekker werken 3x8 uur en klaar voor de rest van de week.

Lekker biertje en kijken langs de zee.

Kan het iedereen aan raden als je geen kinderen heb en ook niet wilt.
Zeker als je werk heb online.
Gewoon 4g netwerk pakken en klaar.
bassie is gek
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:31:57 #106
104963 ETA
European Travel Author
pi_200680615
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:13 schreef Piva het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je inschatting op inflatie is op dit deel van je vermogen?

Vermogen opbouwen in fiat is natuurlijk leuk, maar fiat inflatie eet het nog sneller op dan dat muizen papiergeld zouden opeten.
Het is bij lange na niet optimaal qua maximaliseren, maar je moet het zien als risico spreiding. Alles wat in fiat staat levert op lange termijn het minst op of zelfs verlies door inflatie, maar is mijn inziens wel meest lage risico potje. Je wil niet met lege handen staan als de beurs/crypto crashen, wat zeker nog wel een paar keer gaat gebeuren in de toekomst.
Totaal Travel 04-20: 144 vliegtickets, 57 landen, 6 continenten, 913 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zondag 1 augustus 2021 @ 18:34:51 #107
104963 ETA
European Travel Author
pi_200680661
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:16 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Bitcoins kopen
Etherium kopen
Etherium classic kopen
Ada kopen.
Alles op de hardware wallet en in de kluis.
Geld heb ik niet nodig namelijk.

Woon op de boot en de maand kosten is .
250euro dat is .
Verzekering
Ligplaats.
Verf voor de boot elke 5jaar.
Auto kosten per 3maanden 250euro.
Cz maar ik verdien te weinig dus zorgtoeslag (eigen 30 euro)

Ja dat heeft me veel geld gekost om zo te gaan leven.
Maar ben niet meer afhankelijk van de nuts bedrijf en een huis

Dus lekker werken 3x8 uur en klaar voor de rest van de week.

Lekker biertje en kijken langs de zee.

Kan het iedereen aan raden als je geen kinderen heb en ook niet wilt.
Zeker als je werk heb online.
Gewoon 4g netwerk pakken en klaar.
Dus alles oppotten in crypto en verder niks mee doen? Lijkt mij beetje zonde.
Mijn reisfotos!
pi_200680724
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:34 schreef ETA het volgende:

[..]

Dus alles oppotten in crypto en verder niks mee doen? Lijkt mij beetje zonde.
Nee maar ik verwacht de 40k wel terug komt.
Dus nu op potten en klaar.
En anders kan ik zo verhuizen naar een land waar het wel mee betaalt kan worden.

Een boot die zeewaardige is kan je makkelijk verhuizen.
bassie is gek
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:11:01 #109
104963 ETA
European Travel Author
pi_200681247
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 18:39 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Nee maar ik verwacht de 40k wel terug komt.
Dus nu op potten en klaar.
En anders kan ik zo verhuizen naar een land waar het wel mee betaalt kan worden.

Een boot die zeewaardige is kan je makkelijk verhuizen.
Wat ik wil zeggen, wat is de volgende stap na het oppotten? Je wil er immers ooit van gaan profiteren, dus je hebt een soort exit strategie nodig. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je gaat oppotten tot 1 miljoen euro in crypto, dan verhuist naar een land waarmee je kan betalen en dan het cryptovermogen opeet.

En zolang prijzen in de supermarkten nog in fiat worden aangegeven, ga je dan een deel in (lokale) fiat steken zodat je je hele pensioen ermee kan uitzingen? Of laat je alles in hoog risico investeringen staan, met als geaccepteerd risico dat je ooit terug aan het werk moet?
Mijn reisfotos!
pi_200682371
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:11 schreef ETA het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen, wat is de volgende stap na het oppotten? Je wil er immers ooit van gaan profiteren, dus je hebt een soort exit strategie nodig. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je gaat oppotten tot 1 miljoen euro in crypto, dan verhuist naar een land waarmee je kan betalen en dan het cryptovermogen opeet.

En zolang prijzen in de supermarkten nog in fiat worden aangegeven, ga je dan een deel in (lokale) fiat steken zodat je je hele pensioen ermee kan uitzingen? Of laat je alles in hoog risico investeringen staan, met als geaccepteerd risico dat je ooit terug aan het werk moet?
Af romen van de winst zolang valuta van de banken nog de hoofd betaling is.
Ook een van de reden dat crypto altijd gebonden is aan een valuta.
En hopen dat het er van af komt.(zie het niet gebeuren in mijn leven)

Aangzien de glazenbol van de toekomst niet werkt zal je altijd moeten beslissen op het moment.
En dat houd in ,de nieuws in de gaten houden en daar op beslissen.

Er is dus geen exit omdat de toekomst onzeker is.
bassie is gek
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')