abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 16:25:23 #1
414785 sirdanilot
pi_200599689
De politiek heeft een kromme visie op het integratie- en immigratiebeleid. Zowel rechts als links.

Fouten van rechts: het idee dat een andere bevolkingsgroep hier (in NL voor het gemak dus) bij voorbaat al niet thuis zou horen. Dat is onzin. Nederland heeft altijd al immigratie gehad. De Hugenoten zijn Franse en Vlaamse protestantse vluchtelingen die met open armen in ons land werden ontvangen. Verder hebben we nog de indo's, de Surinaamse hindoestanen etc. als zeer succesvolle migrantengroepen. Het kán wel.

Fouten van links: het idee dat de integratie allemaal wel vanzelf zal gaan zonder enige vorm van begeleiding voor groepen die daar klaarblijkelijk toch veel moeite mee hebben.

Mijn visie hierop is dit:

- Problemen veroorzaakt door de Marokkaanse en (in mindere mate) Turkse gemeenschap, komen niet door het enkele feit dat deze mensen (voor het overgrote merendeel) moslim zijn. Het komt ook niet door zeer onoverbrugbare culturele verschillen die nooit meer goed zullen komen. Het komt door het volgende:

1. Een zééér strenge, fundamentalistische stroming van de islam wordt door de meerderheid van deze groepen aangehangen. Het is bekend dat zéér strenge, fundamentalistische stromingen van welke religie dan ook voor diverse problemen zorgen. Segregatie (het zich afsluiten voor andersgelovigen), homofobie, misogynie en in sommige gevallen ook radicalisatie en geweld komen bij álle fundamentalistische geloofsstromingen voor. Ja, óók bij oudgereformeerden die toch echt inheems zijn in Nederland, zij het in wat mindere mate omdat er nu eenmaal meer moslims dan oudgereformeerden in ons land zijn. Mensen die een veel lichtere stroming van de islam aanhangen, zoals bijvoorbeeld recente migranten uit steden als Istanboel die vaak niet eens een hoofddoekje dragen en het niet zo nauw nemen met de regels, zijn veel minder waarschijnlijk om problemen te veroorzaken.
2. Segregatie. Veel wijken zijn overwegend Turks/Marokkaans , terwijl ook veel gebieden in Nederland vrijwel niemand van deze gemeenschappen hebben. Velen hiervan gaan naar Islamitische scholen wat segregatie alleen maar in de hand werkt, en vele anderen gaan naar zogenaamde 'zwarte scholen' waar nauwelijks autochtone Nederlanders op zitten. Ook onder oudgereformeerden speelt segregatie een zeer grote rol.

- De oplossing voor deze problemen wijst zich derhalve vanzelf.

1. Er moet meer en beter onderwijs komen vanuit een seculiere invalshoek voor deze groep. Bijvoorbeeld een cursus homoacceptatie en respect voor minderheden voor Marokkanen, Turken, Oudgereformeerden en andere bevolkingsgroepen bij wie homoacceptatie nogal een probleem is.
2. We moeten het grondrecht op religieus onderwijs grondig hervormen. Ik vind religieus onderwijs prima maar zoiets houd je apart van het reguliere, seculiere onderwijs wat iedereen zou moeten krijgen. Dan stuur je je kinderen ná het reguliere onderwijs maar naar een catechisatieschool (oudgereformeerden) of koranschool (moslims). Dat mag dan wat mij betreft in hetzelfde schoolgebouw, maar niet tijdens schooltijd. Scholen zouden ook geen niet-gelovige leerlingen of leerkrachten moeten kunnen weigeren, wat momenteel wel mag vanwege dit grondrecht. Het uitgangspunt zou moeten zijn dat leerlingen naar de dichtstbijzijnde school kan gaan die het gewenste onderwijs aanbiedt . Dus geen refokinderen meer die een uur met de bus moeten van Terneuzen naar het Calvijncollege in Goes; die leerlingen zouden gewoon bij ons in de regio naar de reguliere scholen moeten gaan om segregatie te voorkomen.
3. De overheid moet meer doen om segregatie in de wijken tegen te gaan. Bijvoorbeeld door een diversiteitsbeleid aan te moedigen bij de sociale woningbouw, en door in gebieden met vooral koophuizen meer sociale huurwoningen neer te zetten. Ja boehoehoe dan komt er een marokkaan naast je wonen, deal with it. Praat er mee, ga er eens op de koffie, ze bijten niet hoor.

- Dan het immigratie- en asielzoekersbeleid. Dat is natuurlijk het meest achterlijke beleid ever. Het kost soms 10 jaar voordat een asielprocedure is afgerond, ben je dan geweigerd dan zit je met ééntalige Nederlandssprekende kinderen die opeens terug naar timboektoe moeten waar ze de taal niet eens spreken :') . Het is ook achterlijk dat we migranten met gevaar voor eigen leven de middellandse zee laten overzwemmen en dan hun asielaanvraag behandelen. Oplossing:

1. Asielaanvragen dienen te worden behandeld in het land van herkomst of een veilig, nabijgelegen land. Ben je geweigerd? Dan hoef je niet eens proberen naar Europa te lopen of te zwemmen. Ben je geaccepteerd? Dan moet je gewoon op legale wijze met het vliegtuig hierheen kunnen komen. We zouden bijvoorbeeld een asielzoekerscentrum kunnen bouwen in Turkije nabij de Syrische grens, die vluchtelingen kunnen dan daar behandeld worden. Scheelt hen een end lopen en scheelt ons een berg ellende.
2. De asielzoekersprocedure moet sterk worden versneld. Maximaal 2 jaar voordat het uiteindelijke oordeel is geveld.

3. Nederland moet ook een beetje gaan scouten naar talent onder potentiële asielzoekers. Is iemand een dokter in Syrië? Geef die dan ook voorrang. Zo iemand kan natuurlijk niet metéén in een NL ziekenhuis aan de slag, maar geef die persoon dan een omscholingscursus zodat ze een NL artsenbevoegdheid kunnen halen en Engels en Nederlands kunnen leren. En heeft iemand een crimineel verleden in het land van herkomst? Dan moet je die persoon metéén weigeren.

4. Asielzoekerscentra moeten op een apart eilandje in het Markermeer gezet worden, of op de Maasvlakte of ergens anders waar weinig mensen wonen. Dan veroorzaken ze minder overlast. Het moet natuurlijk geen goelag worden, die mensen mogen best een dagje gaan shoppen in Amsterdam maar dan moeten ze zich wel aan de wet houden. Veroorzaken ze overlast dan moeten ze gewoon teruggestuurd kunnen worden naar eigen land.

Wat is jullie visie hierop?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200599766
Mijn visie is dat iemand die zelf naar Ierland is gevlucht niet moet zeiken over het beleid in NL.
pi_200599771
Wat een enorme onzin.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 16:31:13 #4
414785 sirdanilot
pi_200599779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:30 schreef qajariaq het volgende:
Mijn visie is dat iemand die zelf naar Ierland is gevlucht niet moet zeiken over het beleid in NL.
Dat mag ik toch echt zelf bepalen. Bovendien ben ik hier gewoon legaal, want er bestaat zoiets als de 'Europese Unie'.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200600546
Heeft te maken met opleidingsniveau en plek van herkomst. Een Marokkaan uit het rifgebergte die niet kan lezen zal zijn kind anders opvoeden dan een universitait geschoolde uit de grote stad. Daar heb je nooit last van, wel de gangs laagopgeleiden.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 17:33:18 #6
414785 sirdanilot
pi_200600573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 17:31 schreef Chai het volgende:
Heeft te maken met opleidingsniveau en plek van herkomst. Een Marokkaan uit het rifgebergte die niet kan lezen zal zijn kind anders opvoeden dan een universitait geschoolde uit de grote stad. Daar heb je nooit last van, wel de gangs laagopgeleiden.
Opleidingsniveau en fundamentalisme zijn inderdaad factoren, en beide kunnen we oplossen met beter onderwijs.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200600852
De verklaring is eenvoudiger: een verzorgingsstaat kan niet worden gecombineerd met open grenzen. Dit is onlangs weer eens wetenschappelijk vastgesteld door dr. Jan van de Beek.
pi_200600936
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Asielzoekerscentra moeten op een apart eilandje in het Markermeer gezet worden, of op de Maasvlakte of ergens anders waar weinig mensen wonen. Dan veroorzaken ze minder overlast. Het moet natuurlijk geen goelag worden, die mensen mogen best een dagje gaan shoppen in Amsterdam maar dan moeten ze zich wel aan de wet houden. Veroorzaken ze overlast dan moeten ze gewoon teruggestuurd kunnen worden naar eigen land.
Waar heb ik dat meer gehoord, bevolkingsgroepen afgezonderd van de maatschappij in een kamp stoppen. Dan kan je de zaak beter onder controle houden en ook veel makkelijker ingrijpen. Wie heeft dat plan ook al weer eens eerder uitgeprobeerd?
pi_200600958
Je kan ze ook chippen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 18:29:25 #10
414785 sirdanilot
pi_200601232
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waar heb ik dat meer gehoord, bevolkingsgroepen afgezonderd van de maatschappij in een kamp stoppen. Dan kan je de zaak beter onder controle houden en ook veel makkelijker ingrijpen. Wie heeft dat plan ook al weer eens eerder uitgeprobeerd?
In Nederland. Met de Molukse kampen bijvoorbeeld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 18:34:58 #11
236264 crew  capricia
pi_200601293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In Nederland. Met de Molukse kampen bijvoorbeeld.
Was dat een groot succes?
Definitely not CIA
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 19:20:28 #12
414785 sirdanilot
pi_200601883
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Was dat een groot succes?
De omstandigheden waren benedenmaats, en bovendien duurder het véél te lang. De asielzoekersprocedure moet, volgens mijn OP, niet langer duren dan 2 jaar. En de omstandigheden mogen gewoon goed zijn naar huidige maatstaven.

Je hoeft ze ook niet op te sluiten. Ze mogen er best in of uit, maar relschoppers worden vastgezet en vervolgens gedeporteerd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200605279
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In Nederland. Met de Molukse kampen bijvoorbeeld.
Waren die woonoorden ergens midden in het IJsselmeer zodat niemand er last van had? Bovendien wilden die mensen maar al te graag weer terug naar hun geboortegrond, hun hele leven stond in het teken van terug gaan in plaats van hier een toekomst opbouwen. Dat bleek ook niet zo een geweldig plan. Heeft ook nog wat gigantische complicaties opgeleverd in de jaren zeventig.
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:57:29 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200605444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waren die woonoorden ergens midden in het IJsselmeer zodat niemand er last van had? Bovendien wilden die mensen maar al te graag weer terug naar hun geboortegrond, hun hele leven stond in het teken van terug gaan in plaats van hier een toekomst opbouwen. Dat bleek ook niet zo een geweldig plan. Heeft ook nog wat gigantische complicaties opgeleverd in de jaren zeventig.
Nog erger: een deel van de Molukse "woonoorden" waren op de voormalige concentratiekampen...
Zowel Kamp Westerbork als Kamp Vught werd in 1951 een Woonoord voor Molukkers :{

Alleen Kamp Westerbork werd Woonoord Schattenberg genoemd en Kamp Vught werd Woonoord Lunetten.
Ook De Biezen in Barneveld was tijdens de oorlog een "Joods tehuis" en werd in 1951 een woonoord voor Molukkers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 00:04:17 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200605995
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat mag ik toch echt zelf bepalen. Bovendien ben ik hier gewoon legaal, want er bestaat zoiets als de 'Europese Unie'.
Even een puntje, Turken en Marokkanen waren en zijn hier ook legaal. En hun kinderen en kleinkinderen al helemaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 00:07:23 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200606012
Asielaanvraag in het land van herkomst is complete idiotie. Als ik moet uitleggen waarom dan begrijp je niet was asiel is.

Maar ik zal een simpel voorbeeld geven, een Iraanse homo die op de vlucht is voor het regime omdat die hem op wil hangen kan niet 2 jaar in Iran afwachten of hij met succes een asielprocedure doorkomt. Dan is hij namelijk al lang dood.

Scouten op wat asielzoekers kunnen idem, ze krijgen asiel op basis van hun risico, niet op basis van hun capaciteiten want dan zijn het gewoon arbeidsmigranten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 00:27:11 #17
414785 sirdanilot
pi_200606076
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even een puntje, Turken en Marokkanen waren en zijn hier ook legaal. En hun kinderen en kleinkinderen al helemaal.
Als je de OP goed gelezen had dan had je zien staan :

Land van herkomst of dichtstbijzijnde veilige land. In het geval van Iran zou dat bijvoorbeeld Turkije kunnen zijn
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 00:29:38 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200606085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je de OP goed gelezen had dan had je zien staan :

Land van herkomst of dichtstbijzijnde veilige land. In het geval van Iran zou dat bijvoorbeeld Turkije kunnen zijn
Dat heeft niets met jouw opmerking over jouw legale migratie naar Ierland te maken, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 00:57:47 #19
414785 sirdanilot
pi_200606181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 00:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heeft niets met jouw opmerking over jouw legale migratie naar Ierland te maken, volgens mij.
Oepsie ik had de andere comment moeten quoten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200609268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat mag ik toch echt zelf bepalen. Bovendien ben ik hier gewoon legaal, want er bestaat zoiets als de 'Europese Unie'.
En toch, hier in NL hebben we het over de lange arm van Erdogan. Wij zijn het er over het algemeen absoluut niet mee eens dat hier wonende Turken aangestuurd worden vanuit Turkije en -belangrijker- ook vinden we het niet een geweldig plan dat hier wonende Turken zich nog actief met de Turkse politiek bemoeien.

Wat maakt jou anders dan een andere Europese gastarbeider?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 09:39:59 #21
414785 sirdanilot
pi_200609703
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

En toch, hier in NL hebben we het over de lange arm van Erdogan. Wij zijn het er over het algemeen absoluut niet mee eens dat hier wonende Turken aangestuurd worden vanuit Turkije en -belangrijker- ook vinden we het niet een geweldig plan dat hier wonende Turken zich nog actief met de Turkse politiek bemoeien.

Wat maakt jou anders dan een andere Europese gastarbeider?
Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Ik ben gewoon een Nederlander, in Nederland geboren en getogen, met een Nederlandse nationaliteit, die ook stemrecht heeft in Nederland. Derhalve mag en kan ik mij uitspreken over de Nederlandse politiek.

In Ierland heb ik namelijk geen stemrecht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200612835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 17:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Opleidingsniveau en fundamentalisme zijn inderdaad factoren, en beide kunnen we oplossen met beter onderwijs.
Wat bedoel je met fundamentalisme?
pi_200612886
Tja, dat is ook maar een mening
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 12:10:10 #24
414785 sirdanilot
pi_200612943
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:05 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Wat bedoel je met fundamentalisme?
Dat is een goede vraag. Je kan religieus zijn met meer of mindere mate van fundamentalisme. Ik ga dit even uitleggen aan de hand van het christendom, want daar ben ik beter mee bekend dan met de Islam of het Jodendom. Al deze religies hebben groeperingen die meer fundamentalistisch en minder fundamentalistisch zijn.

Iemand die lid is van de Oudgereformeerde Gemeente, Gereformeerde Gemeente, Gereformeerde Gemeente in Nederland, Hersteld Hervormde Gemeente, Gereformeerde Bond etc. zou ik duidelijk aanmerken als fundamentalistisch. Ze hebben zaken in hun religie die leden van de LGBT-gemeenschap en vrouwen onderdrukken. Een ander kenmerk van dit fundamentalisme is een ander soort kleding (zwarte kousen en lange rokken voor de vrouwen, of van die spijkerrokken, je weet wel wat ik bedoel), segregatie (ze wonen in bepaalde dorpen en steden en gaan naar aparte scholen), en zogenaamde 'shunning', dus het verstoten van afvalligen uit de gemeenschap. In mindere mate komt er ook geweld voor uit deze gemeenschap, zie de recente rellen op Urk en geweld tegen journalisten in Krimpen aan de IJssel.

Iemand die lid is van de vrijzinnige vleugel van de Protestante Kerk in Nederland kan je echt totaal niet aanmerken als fundamentalistisch. Ze discrimineren immers niet jegens vrouwen of leden van de LGBT gemeenschap.

Daartussenin zit nog een heel scala aan midden-orthodoxe kerken, zoals de hervormde kerk, gereformeerd-vrijgemaakte kerk, christelijk gereformeerde kerk etc. Die hebben sommige aspecten van fundamentalisme, maar niet allemaal.

Ook binnen de islam heb je stromingen die in meerdere of mindere mate fundamentalistisch zijn. En ook in hte jodendom. In andere religies zou ik het niet weten maar vast ook.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200613930
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 12:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Je kan religieus zijn met meer of mindere mate van fundamentalisme. Ik ga dit even uitleggen aan de hand van het christendom, want daar ben ik beter mee bekend dan met de Islam of het Jodendom. Al deze religies hebben groeperingen die meer fundamentalistisch en minder fundamentalistisch zijn.

Iemand die lid is van de Oudgereformeerde Gemeente, Gereformeerde Gemeente, Gereformeerde Gemeente in Nederland, Hersteld Hervormde Gemeente, Gereformeerde Bond etc. zou ik duidelijk aanmerken als fundamentalistisch. Ze hebben zaken in hun religie die leden van de LGBT-gemeenschap en vrouwen onderdrukken. Een ander kenmerk van dit fundamentalisme is een ander soort kleding (zwarte kousen en lange rokken voor de vrouwen, of van die spijkerrokken, je weet wel wat ik bedoel), segregatie (ze wonen in bepaalde dorpen en steden en gaan naar aparte scholen), en zogenaamde 'shunning', dus het verstoten van afvalligen uit de gemeenschap. In mindere mate komt er ook geweld voor uit deze gemeenschap, zie de recente rellen op Urk en geweld tegen journalisten in Krimpen aan de IJssel.

Iemand die lid is van de vrijzinnige vleugel van de Protestante Kerk in Nederland kan je echt totaal niet aanmerken als fundamentalistisch. Ze discrimineren immers niet jegens vrouwen of leden van de LGBT gemeenschap.

Daartussenin zit nog een heel scala aan midden-orthodoxe kerken, zoals de hervormde kerk, gereformeerd-vrijgemaakte kerk, christelijk gereformeerde kerk etc. Die hebben sommige aspecten van fundamentalisme, maar niet allemaal.

Ook binnen de islam heb je stromingen die in meerdere of mindere mate fundamentalistisch zijn. En ook in hte jodendom. In andere religies zou ik het niet weten maar vast ook.
Oke, nou ik denk niet dat je fundamentalisme kunt verhelpen met beter onderwijs. Veel fundamentalisten zijn juist hoogopgeleid. Deze religies bevatten nu eenmaal anti-LGBT-standpunten. Fundamentalisten volgen wat er in hun boeken staat. De religies zelf is waar jij een probleem mee hebt.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 13:32:35 #26
414785 sirdanilot
pi_200614617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:01 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Oke, nou ik denk niet dat je fundamentalisme kunt verhelpen met beter onderwijs. Veel fundamentalisten zijn juist hoogopgeleid. Deze religies bevatten nu eenmaal anti-LGBT-standpunten. Fundamentalisten volgen wat er in hun boeken staat. De religies zelf is waar jij een probleem mee hebt.
Die uitspraak is objectief onwaar.

Bijna een kwart van de bevolking geeft aan katholiek te zijn, 15 procent is protestants, 5 procent moslim en 6 procent rekent zich tot een ander gezindte. Vrouwen, ouderen, gehuwden en verweduwden, lager opgeleiden en mensen met een niet-westerse migratieachtergrond hebben een beduidend grotere betrokkenheid bij religie dan mannen, jongeren, gescheiden en ongehuwde personen, hoger opgeleiden, en mensen met een westerse of Nederlandse migratieachtergrond.

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ligieus-en-wie-niet-

CBS, dus geen wappiesite. Nou jij weer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200614698
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die uitspraak is objectief onwaar.

Bijna een kwart van de bevolking geeft aan katholiek te zijn, 15 procent is protestants, 5 procent moslim en 6 procent rekent zich tot een ander gezindte. Vrouwen, ouderen, gehuwden en verweduwden, lager opgeleiden en mensen met een niet-westerse migratieachtergrond hebben een beduidend grotere betrokkenheid bij religie dan mannen, jongeren, gescheiden en ongehuwde personen, hoger opgeleiden, en mensen met een westerse of Nederlandse migratieachtergrond.

Bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ligieus-en-wie-niet-

CBS, dus geen wappiesite. Nou jij weer.
Jouw stuk bewijst helemaal niets. Ik zeg dat er veel hoogopgeleide fundi's bestaan. Dus droom lekker verder dat je met 'beter onderwijs' hen gaat overtuigen om geen fundi te zijn.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 13:39:55 #28
414785 sirdanilot
pi_200614774
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:36 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Jouw stuk bewijst helemaal niets. Ik zeg dat er veel hoogopgeleide fundi's bestaan. Dus droom lekker verder dat je met 'beter onderwijs' hen gaat overtuigen om geen fundi te zijn.
Dus een willekeurige FOK! gebruiker weet meer dan het CBS :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 13:47:55 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200614911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dus een willekeurige FOK! gebruiker weet meer dan het CBS :')
Jullie praten een beetje langs elkaar heen.

Het is een feit dat hoogopgeleiden minder gelovig zijn maar dat sluit niet uit dat fundamentalisten, een relatief kleine groep sowieso al, hoogopgeleid kunnen zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 13:54:30 #30
414785 sirdanilot
pi_200615039
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jullie praten een beetje langs elkaar heen.

Het is een feit dat hoogopgeleiden minder gelovig zijn maar dat sluit niet uit dat fundamentalisten, een relatief kleine groep sowieso al, hoogopgeleid kunnen zijn.
Dat klopt. Er is inderdaad een kleine minderheid aan hoogopgeleide fundamentalisten. Ik ken er daar ook van. Ik heb op de uni een cursus Arabisch gevolgd, en vele medestudenten daarvan waren fundamentalistisch moslim. Ik ken ook enkele hoogopgeleide oudgereformeerden.

Maar dat neemt niet weg dat de kans dat iemand fundamentalistisch is, kleiner wordt naarmate die persoon hogeropgeleid is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200615244
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Ik ben gewoon een Nederlander, in Nederland geboren en getogen, met een Nederlandse nationaliteit, die ook stemrecht heeft in Nederland. Derhalve mag en kan ik mij uitspreken over de Nederlandse politiek.

In Ierland heb ik namelijk geen stemrecht.
Hoor ik nu een Turk of een Pool praten?

Man, je brengt niets in voor de Nederlandse economie of samenleving. Waar bemoei je je mee.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 14:46:56 #32
414785 sirdanilot
pi_200616089
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoor ik nu een Turk of een Pool praten?

Man, je brengt niets in voor de Nederlandse economie of samenleving. Waar bemoei je je mee.
Ik betaal inderdaad geen belasting meer in Nederland, want ik gebruik daar ook geen publieke middelen meer.

Je kan nog bij hoog en laag als een dreumes kwaad worden dat ik mijn mening over Nederland uit, maar daar ga je mij niet mee tegenhouden. Als je me de mond wil snoeren kan je de moderator contacteren en die kan een ban zetten als die dat wil. Meer kan je niet doen.

Ik ben nu eenmaal een geboren en getogen Nederlander, met stemrecht en derhalve ook een mening in Nederland.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 14:46:59 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200616090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoor ik nu een Turk of een Pool praten?

Man, je brengt niets in voor de Nederlandse economie of samenleving. Waar bemoei je je mee.
Hey, dit is niet de bedoeling hier, hij mag hier net zo goed zijn visie geven als jij dat mag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200617531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 14:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hey, dit is niet de bedoeling hier, hij mag hier net zo goed zijn visie geven als jij dat mag.
Mijn punt is een beetje dat deze man dus niet in Nederland woont, dus zelf ergens een buitenlander is maar vervolgens wel andere buitenlanders wil opsluiten op een eiland in het Markermeer, zo begonnen de concentratiekampen dus! Mag ik alsjeblieft tegen iemand die zo inconsequent is een beetje vervelend doen?
  donderdag 29 juli 2021 @ 15:57:20 #35
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200617562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 18:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In Nederland. Met de Molukse kampen bijvoorbeeld.
Schandalig hoe Nederland met zijn veteranen omging.
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 15:58:05 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200617573
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mijn punt is een beetje dat deze man dus niet in Nederland woont, dus zelf ergens een buitenlander is maar vervolgens wel andere buitenlanders wil opsluiten op een eiland in het Markermeer, zo begonnen de concentratiekampen dus! Mag ik alsjeblieft tegen iemand die zo inconsequent is een beetje vervelend doen?
Ja, dat is inconsequent maar nee, je mag daar niet vervelend over doen in die mate. Je hebt er een opmerking over gemaakt, soit, dat is wel genoeg, verder is het alleen maar discussie verziekend en onnodig.

We discussieren hier ook over landen waar wij geen van allen wonen, tenslotte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200617592
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat is inconsequent maar nee, je mag daar niet vervelend over doen in die mate. Je hebt er een opmerking over gemaakt, soit, dat is wel genoeg, verder is het alleen maar discussie verziekend en onnodig.

We discussieren hier ook over landen waar wij geen van allen wonen, tenslotte.
OK, ik hou me een beetje koest. O-)
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 15:59:33 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200617596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]

OK, ik hou me een beetje koest. O-)
Dank je :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200617919
  donderdag 29 juli 2021 @ 16:25:34 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200617934
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mijn punt is een beetje dat deze man dus niet in Nederland woont, dus zelf ergens een buitenlander is maar vervolgens wel andere buitenlanders wil opsluiten op een eiland in het Markermeer, zo begonnen de concentratiekampen dus! Mag ik alsjeblieft tegen iemand die zo inconsequent is een beetje vervelend doen?
Denemarken wil dat zelf op een eiland buiten de EU doen
https://www.bbc.com/news/world-europe-57343572
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 16:41:05 #41
414785 sirdanilot
pi_200618197
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 15:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Mijn punt is een beetje dat deze man dus niet in Nederland woont, dus zelf ergens een buitenlander is maar vervolgens wel andere buitenlanders wil opsluiten op een eiland in het Markermeer, zo begonnen de concentratiekampen dus! Mag ik alsjeblieft tegen iemand die zo inconsequent is een beetje vervelend doen?
Hoe ben ik nou weer een buitenlander omdat ik niet in NL woon?

Nogmaals, is een Nederlander die 3 kilometer over de grens in België woont ook opeens een buitenlander?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Denemarken wil dat zelf op een eiland buiten de EU doen
https://www.bbc.com/news/world-europe-57343572
We moeten altijd goed kijken wat onze Deense noorderburen doen, want die lui hebben hun zaakjes goed op orde.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200619078
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 16:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoe ben ik nou weer een buitenlander omdat ik niet in NL woon?

Nogmaals, is een Nederlander die 3 kilometer over de grens in België woont ook opeens een buitenlander?
Hoe wil jij geen buitenlander zijn als je Nederlander bent en niet in Nederland woont?

Ja, een Belg die in Hulst woont is een buitenlander en andersom is een Terneuzer die in Knokke woont ook een buitenlander. Wat is daar moeilijk aan?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 17:46:14 #43
414785 sirdanilot
pi_200619206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe wil jij geen buitenlander zijn als je Nederlander bent en niet in Nederland woont?

Ja, een Belg die in Hulst woont is een buitenlander en andersom is een Terneuzer die in Knokke woont ook een buitenlander. Wat is daar moeilijk aan?
Dus jij vindt dat ik geen stemrecht in NL zou moeten hebben?

Nou dat heb ik dus lekker wel. Wat ga je eraan doen? De Tweede Kamer bestormen samen met een stel boerenkinkels met hooivorken?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200619236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat ik geen stemrecht in NL zou moeten hebben?

Nou dat heb ik dus lekker wel. Wat ga je eraan doen? De Tweede Kamer bestormen samen met een stel boerenkinkels met hooivorken?
Eh, ik gaf een semantische toelichting. Dat jij dat als aanval op van alles ziet is toch echt jouw probleem hé.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 17:53:54 #45
414785 sirdanilot
pi_200619281
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Eh, ik gaf een semantische toelichting. Dat jij dat als aanval op van alles ziet is toch echt jouw probleem hé.
Je zei dat ik mijn mening niet zou mogen uiten omdat ik een 'buitenlander' ben. Ik vind dat een beetje racistisch. Ik ben gewoon een Nederlander, geboren en getogen in Nederland, met stemrecht in Nederland. Geen wonder dat de moderator jou ook een officiële waarschuwing heeft gegeven zeg.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200619299
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je zei dat ik mijn mening niet zou mogen uiten omdat ik een 'buitenlander' ben. Ik vind dat een beetje racistisch. Ik ben gewoon een Nederlander, geboren en getogen in Nederland, met stemrecht in Nederland. Geen wonder dat de moderator jou ook een officiële waarschuwing heeft gegeven zeg.
Neuh, die discussie is al gevoerd en heb ik beloofd me verder niet mee te bemoeien.

ik reageerde nu op nieuwe domme uitspraken van je.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 18:00:54 #47
414785 sirdanilot
pi_200619342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 17:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Neuh, die discussie is al gevoerd en heb ik beloofd me verder niet mee te bemoeien.

ik reageerde nu op nieuwe domme uitspraken van je.
Ik vind jouw uitspraak dat ik een buitenlander zou zijn eigenlijk een stuk minder intelligent dan enige uitspraak van mezelf, maar ok :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200619360
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik vind jouw uitspraak dat ik een buitenlander zou zijn eigenlijk een stuk minder intelligent dan enige uitspraak van mezelf, maar ok :')
Man, je woont in Ierland en bent Nederlander. In wel universum ben jij dan geen buitenlander? Stop eens met jezelf belachelijk te maken alsjeblieft.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 29 juli 2021 @ 18:06:27 #49
414785 sirdanilot
pi_200619405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 18:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Man, je woont in Ierland en bent Nederlander. In wel universum ben jij dan geen buitenlander? Stop eens met jezelf belachelijk te maken alsjeblieft.
Ik ben toch vanuit Nederlands oogpunt gewoon een Nederlander? Het gaat hier om Nederlandse politiek.

Als jij een ier was, ja dan zou je me een buut'nlander mogen noemen en zeggen dat ik 'mot oprotte naar je eige landt !!!1' . Maar je bent geen ier en het gaat hier niet over Ierse politiek. Dus wat je zegt slaat helemaal nergens op :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')